Het artikel gaat verder.quote:Women are happier without children or a spouse, says happiness expert
Behavioural scientist Paul Dolan says traditional markers of success no longer apply
We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness.
Speaking at the Hay festival on Saturday, Paul Dolan, a professor of behavioural science at the London School of Economics, said the latest evidence showed that the traditional markers used to measure success did not correlate with happiness – particularly marriage and raising children.
“Married people are happier than other population subgroups, but only when their spouse is in the room when they’re asked how happy they are. When the spouse is not present: fucking miserable,” he said.
“We do have some good longitudinal data following the same people over time, but I am going to do a massive disservice to that science and just say: if you’re a man, you should probably get married; if you’re a woman, don’t bother.”
Men benefited from marriage because they “calmed down”, he said. “You take less risks, you earn more money at work, and you live a little longer. She, on the other hand, has to put up with that, and dies sooner than if she never married. The healthiest and happiest population subgroup are women who never married or had children,” he said.
En dat vrouwen leugenaars zijn.quote:The study found that levels of happiness reported by those who were married was higher than the unmarried, but only when their spouse was in the room.
Je leest je eigen OP niet eensquote:Op zondag 26 mei 2019 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het opvallende is dat de zaken die men associeert met succes, vrouwen ongelukkig maken.
[..]
En dat vrouwen leugenaars zijn.
Nou, vertel waar ik er naast zit. Je hebt mijn volledige aandacht.quote:
Dat is iets wat je sowieso vooraf hebt moeten bedenken. Bovendien waarom zou ik het een kind dat mijn eigen vlees en bloed is kwalijk nemen? Ik zou het juist graag voor mijn kind over hebben.quote:
Dat zal ze leren! Want baren en mooi zijn is het enige waar ze vervulling in vinden!quote:Op zondag 26 mei 2019 00:04 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Ja, tot hun 40e. Dan gaat het mooie eraf en beseffen ze dat ze kinderloos achterblijven.
Huh? Welke zaken zijn dat dan? Er staat alleen iets in over trouwen en kinderen krijgen?quote:Op zondag 26 mei 2019 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sorry, artikel in het Engels:
[..]
Het artikel gaat verder.
Het opvallende is dat de zaken die men associeert met succes, vrouwen ongelukkig maken.
[..]
En dat vrouwen leugenaars zijn.
Het heeft allebei z'n voor-en nadelen.quote:Op zondag 26 mei 2019 05:05 schreef myShizzle het volgende:
Believe me; mannen zijn ook veel gelukkiger zonder zeurend wijf, zéker zonder jankende kids die al je loon opvreten.
Genoeg vrouwen als mannen hebben helemaal geen behoefte aan kinderen.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:04 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Ja, tot hun 40e. Dan gaat het mooie eraf en beseffen ze dat ze kinderloos achterblijven.
Vrouwen kunnen beter zonder vaste relatie dan mannen.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:00 schreef Linkse_krijger het volgende:
Van de week hoorde ik op de radio dat uit onderzoek bleek dat mensen in een relatie (kinderen buiten beschouwing gelaten) het meest gelukkig zijn
Het leuke is, dat mijn inkomen eigenlijk een inkomen is voor iemand die een gezin moet onderhouden. Ik hoef er alleen eten voor te kopen voor mezelf en de rest is voor leuke dingen.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Genoeg vrouwen als mannen hebben helemaal geen behoefte aan kinderen.
Kinderen kosten bakken met geld en ze vreten jouw hele vrije bestaan op.
De noodzaak om ouder te moeten zijn wordt vaak op een wat opzichtige manier opgedrongen. Alsof het een trieste afwijking zou zijn wanneer je geen kinderen wilt. Vergelijkbare wijze dat je niet gelukkig mag zijn als je kiest voor het single schap.
Terwijl steeds meer mensen bewust kiezen voor zo'n bestaan. Kiezen voor een volledige onafhankelijkheid waarbij men geen rekenschap meer hoeft te houden aan die ander. Dat aantal groeit, ook vanuit een groep mensen die al meerdere samenwoning relaties achter de rug hebben gehad. Die hebben daar op een gegeven moment genoeg van en kiezen voor dit.
quote:Op zondag 26 mei 2019 09:21 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja. Ik vind vrijgezelle, kinderloze vrouwen zelf ook het leukst.
Het hebben van kinderen biedt geen garantie dat die allemaal voor jouw oude dag zullen gaan zorgen.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het leuke is, dat mijn inkomen eigenlijk een inkomen is voor iemand die een gezin moet onderhouden. Ik hoef er alleen eten voor te kopen voor mezelf en de rest is voor leuke dingen.
Nadeel is dat wanneer ik oud ben en hulpbehoevend er geen kinderen zijn om me te helpen. Of kerst te vieren ofzo.
Maar ja, misschien leef ik dan al niet meer.
Of ik importeer gewoon een bruid die me vertroetelt tot m'n dood. win-winquote:Op zondag 26 mei 2019 09:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het hebben van kinderen biedt geen garantie dat die allemaal voor jouw oude dag zullen gaan zorgen.
Samenlevingsvormen veranderen in een rap tempo waarbij het aantal alleenstaande ouderen enorm toeneemt.
Als je dankzij een goed inkomen straks spaart voor een betere oudedagsvoorziening zijn er genoeg alternatieven denkbaar waarbij alleenstaande ouderen ervoor kiezen om gezamenlijk in een daarvoor bestemde serviceflat te gaan wonen en daar hun zorg inkopen. Je ziet die voorzieningen nu al opkomen.
Kinderen nemen om als je oud en hulpbehoevend bent visite te krijgen van je familie die op zo'n mooie zonnige dag liever iets anders gaan doen maar zich niet aan de verplichting wil onttrekkenquote:Op zondag 26 mei 2019 09:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het leuke is, dat mijn inkomen eigenlijk een inkomen is voor iemand die een gezin moet onderhouden. Ik hoef er alleen eten voor te kopen voor mezelf en de rest is voor leuke dingen.
Nadeel is dat wanneer ik oud ben en hulpbehoevend er geen kinderen zijn om me te helpen. Of kerst te vieren ofzo.
Maar ja, misschien leef ik dan al niet meer.
Die vervolgens iets in jouw thee doet en jouw bankrekening plundert.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of ik importeer gewoon een bruid die me vertroetelt tot m'n dood. win-win
Tja, ik ga nog altijd wel met redelijk veel plezier naar mijn ouders. Maar zoals jij en Elzies terecht aangeven, het is geen garantie. En kinderen kunnen ook ontsporen en je leven behoorlijk verzieken.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kinderen nemen om als je oud en hulpbehoevend bent visite te krijgen van je familie die op zo'n mooie zonnige dag liever iets anders gaan doen maar zich niet aan de verplichting wil onttrekken![]()
Kinderen nemen om op je oude dag 1x keer in het jaar met je familie te ruzieen gezellig kerst te vieren![]()
Als ik nou iets geleerd heb is dat dingen die je graag wilt organiseren je dat nu moet doen en niet moet uitstellen tot een moment wat er misschien wel nooit gaat komen.
Daar moet ik dan iets op verzinnen nogquote:Op zondag 26 mei 2019 09:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die vervolgens iets in jouw thee doet en jouw bankrekening plundert.
Los van het feit dat partners en kinderen klauwen met geld kosten zou je bijna iedere kerst een lekker wijf in kunnen huren om met jou samen kerst te vierenquote:Op zondag 26 mei 2019 09:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, ik ga nog altijd wel met redelijk veel plezier naar mijn ouders. Maar zoals jij en Elzies terecht aangeven, het is geen garantie. En kinderen kunnen ook ontsporen en je leven behoorlijk verzieken.
Ik heb in mijn leven zo'n 80 tot 100, serieus getal!, vriendinnen gehad. Wilden per omgaande samenwonen of trouwen. Per omgaande dus...ben nog steeds single.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:35 schreef skrn het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen beter zonder vaste relatie dan mannen.
Ja ik heb ook zo'n verhaal, die van mij vielen allemaal om mijn peenerquote:Op zondag 26 mei 2019 10:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven zo'n 80 tot 100, serieus getal!, vriendinnen gehad. Wilden per omgaande samenwonen of trouwen. Per omgaande dus...ben nog steeds single.
Ow ja, ben al getrouwd geweest. En wat mislukte relaties. Dus met een foutscore van 100% kan ik wel concluderen dat ik daar misschien niet zo goed in ben.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Los van het feit dat partners en kinderen klauwen met geld kosten zou je bijna iedere kerst een lekker wijf in kunnen huren om met jou samen kerst te vieren![]()
Niet serieus hoor, maar hypothetisch gesteld. Het gaat idd om het idee/vooroordeel (de inhoud van het vaasje van Rutte) van weleer dat je pas gelukkig kan worden als je een partner hebt. Het hebben van een partner geeft zeg maar blijk dat jij ok en de moeite waard bent.
Het ontbreken van een partner geeft een soort beeld dat er iets mis met jou is. Als je daar overheen kunt kijken en ziet dat dat bullshit is omdat er met heel veel mensen dingen mis zijn die wel getrouwd zijn, dan kun je kiezen hoe voor jou het ideale leven er uit ziet; niet vertroebeld tot vooroordelen en indoctrinaties van de samenleving.
Dus ga niet trouwen omdat je gelukkig wilt worden, maar wordt gewoon gelukkig
Best weinig, gemiddelde is toch zo'n 450?quote:Op zondag 26 mei 2019 10:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven zo'n 80 tot 100, serieus getal!, vriendinnen gehad. Wilden per omgaande samenwonen of trouwen. Per omgaande dus...ben nog steeds single.
Alsof dat het enige is wat je in deze wereld kan betekenenquote:Op zondag 26 mei 2019 10:12 schreef LXIV het volgende:
Ik ken een aantal mensen die boven de veertig zijn en geen kinderen hebben. Die gedragen zich allemaal op dezelfde typische manier. Lekker ‘genieten’ van de vrijheid, uit gaan, naar festivals gaan. Vooral ‘reizen’ is bij hen favoriet.
Het punt is dat ze na 20 jaar op deze manier het allemaal wel gezien hebben. Ook dit wordt op zeker moment allemaal sleur. En er zit ook geen enkele vooruitgang in. Ze bouwen op deze manier helemaal niks op. Ieder jaar is weer hetzelfde, werken, vakantiedagen sparen, reis maken en met Kerst zitten ze weer alleen of met hun bejaarde ouders of met vrienden in hetzelfde schuitje. Ze hebben niet echt iets voor het werken, ze beseffen zich dat ze de wereld niks na zullen laten. Waar voor mensen met kinderen ieder jaar weer anders is, ze zien hun kinderen zich ontwikkelen, kunnen sparen om ze te helpen met de aankoop van een huis, helpen ze met studie, kunnen hopen op kleinkinderen etc. Als ouder maak je je jeugd nogmaals door de ogen van je kind mee.
quote:Als ouder maak je je jeugd nogmaals door de ogen van je kind mee.
tja, maar als de juiste persoon om een goede relatie mee te beleven niet op je pad komt, dan maar genoegen nemen met minder om vervolgens nooit meer te kunnen doen wat je eigenlijk graag had willen doen?quote:Op zondag 26 mei 2019 10:12 schreef LXIV het volgende:
Ik ken een aantal mensen die boven de veertig zijn en geen kinderen hebben. Die gedragen zich allemaal op dezelfde typische manier. Lekker ‘genieten’ van de vrijheid, uit gaan, naar festivals gaan. Vooral ‘reizen’ is bij hen favoriet.
Het punt is dat ze na 20 jaar op deze manier het allemaal wel gezien hebben. Ook dit wordt op zeker moment allemaal sleur. En er zit ook geen enkele vooruitgang in. Ze bouwen op deze manier helemaal niks op. Ieder jaar is weer hetzelfde, werken, vakantiedagen sparen, reis maken en met Kerst zitten ze weer alleen of met hun bejaarde ouders of met vrienden in hetzelfde schuitje. Ze hebben niet echt iets voor het werken, ze beseffen zich dat ze de wereld niks na zullen laten. Waar voor mensen met kinderen ieder jaar weer anders is, ze zien hun kinderen zich ontwikkelen, kunnen sparen om ze te helpen met de aankoop van een huis, helpen ze met studie, kunnen hopen op kleinkinderen etc. Als ouder maak je je jeugd nogmaals door de ogen van je kind mee.
Waarom worden kinderen anders genomen? Typisch reactie van dit autistische forum waar incels zich met oude Vrijsters verenigen.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
tja, maar als de juiste persoon om een goede relatie mee te beleven niet op je pad komt, dan maar genoegen nemen met minder om vervolgens nooit meer te kunnen doen wat je eigenlijk graag had willen doen?
En dan nog wat kinderen om je eigen leven een beetje leuk te maken. Nou, dat is best egoïstisch om anderen met het leven op te zadelen omdat je er zelf gelukkiger van zou worden. Of liever gezegd: Omdat je doodsbang bent ongelukkig te worden.
Hoeveel 'gelukkige' ouders zitten met een verouderde foto van hun kleinkind op de vensterbank te smachten naar dat eenmalige korte bezoek van hun kinderen met de kerst. Want eigen leven en de afstand is zo ver.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:12 schreef LXIV het volgende:
Ik mag hopen dat je inziet dat niet iedereen geschikt is voor ouderschap. Helaas ziet niet iedereen dit en worden er nog steeds kinderen mishandeld en/of verwaardeloosd.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:12 schreef LXIV het volgende:
Ja, dat gebeurt natuurlijk ook.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoeveel 'gelukkige' ouders zitten met een verouderde foto van hun kleinkind op de vensterbank te smachten naar dat eenmalige korte bezoek van hun kinderen met de kerst. Want eigen leven en de afstand is zo ver.
Als je het hebt over nalatenschap dan inderdaad. Zonder kinderen ben je na je dood zo vergeten, op een paar uitzonderingen na die geschiedenis schrijven.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Alsof dat het enige is wat je in deze wereld kan betekenenHoezo narrow minded
Eh, JUIST als je kinderen hebt kun je de komende 20 jaar grofweg exact weten wat je welke dag van ieder jaar aan het doen bent.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:12 schreef LXIV het volgende:
Geen idee, ik kan niet namens ouders van andere kinderen spreken.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom worden kinderen anders genomen? Typisch reactie van dit autistische forum waar incels zich met oude Vrijsters verenigen.
Ik heb een partner en kinderen (nu pubers) en verzucht weleens dat het van mij allemaal wel wat voorspelbaarder mag. Als je alleen zelf verantwoordelijk bent voor de invulling van je dagelijks leven is je leven in de regel voorspelbaarder dan als je nog 2 of meer mensen om je heen hebt die grote invloed hebben op al jouw persoonlijke plannen en wensen. Mijn leven is de afgelopen 17 jaar serieus ieder jaar totaal anders. Rust, reinheid en regelmaat met kinderen. Hahahaha. Wat een grap.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:33 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Eh, JUIST als je kinderen hebt kun je de komende 20 jaar grofweg exact weten wat je welke dag van ieder jaar aan het doen bent.
Verschil is simpel (als het zo zou zijn als je zegt): liever reizen en uitgaan dan elke dag moeten werken voor kleding, opvang en eten.
De rijkdom van ieder moment kunnen doen wat je wilt is onbetaalbaar.
In Denemarken doen ze dan ook alles voor een fles drank...quote:Op zondag 26 mei 2019 10:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ah, dus dáárom is dat land zo'n incelmagneet...quote:Op zondag 26 mei 2019 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Denemarken doen ze dan ook alles voor een fles drank...
Vroeger vanuit Seedorf met je kofferbak vol belastingvrije drank in de weekenden naar Denemarken als je geen zin had in Hamburg oid, altijd een succesverhaal.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, dus dáárom is dat land zo'n incelmagneet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |