Je diabetesverpleegkundige is er vooral om je iets te vertellen over je diabetes, niet zozeer over je eetstoornis. Met daarnaast ook met je meedenken over de (on)mogelijkheden van omstandigheden.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:04 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb EINDELIJK iets gevonden waarmee ik de meeste dagen wel ontbijt én wat ik lekker vind! Een ontbijtsmoothie: met sinaasappelsap, banaan, aardbeien, yoghurt en een soort graanvlokken. Gaat de diabetesverpleegkundige zeuren dat het teveel suikers bevat. 🤦🏻 Wat wil je dán?! Dat ik ontbijt met chocolade pindanoten?! Ik kan toch ook gewoon extra spuiten voor de hoeveel koolhydraten?! Ik héb al zo'n moeite met gewoon normaal eten door m'n eetstoornis.
Het is dit, óf iets slechts ontbijten.
Waarom snappen mensen een eetstoornis niet? 😐😔
Poeh ! Zo snel zakkend.. had je voor die tijd extra ingespannen of gesport ofzo ?quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:15 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik heb donderdag zo'n ernstige hypo gehad dat mn sensor het niet eens meer kon meten, was onder de 2.2
Ik was alleen thuis en had toen ik net onder de 4 kwam al de dextro die in de buurt lag opgegeten. En ik was alleen thuis en voelde mezelf echt bijna out gaan, echt zo eng!
Dat kan ik mij heel goed voorstellen zeg !quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:15 schreef _Hestia_ het volgende:
Maar ik ben er 2 dagen zowel lichamelijk als mentaal behoorlijk door van slag geweest
Ik had 's middags therapie en daar een bekertje chocomelk gedronken en nog wat actieve insuline van. En van therapie naar huis fietsen is ongeveer 10-15 minuten, dus dat valt wel mee op zich. Toen ik thuis kwam zat ik nog op 5.2 en binnen een half uur ben ik dus meer dan 3 punten gedaaldquote:Op dinsdag 20 april 2021 19:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Poeh ! Zo snel zakkend.. had je voor die tijd extra ingespannen of gesport ofzo ?
Lijkt mij erg schrikken zeg ! Zelf heb ik bij een 2,8 al wel iemand nodig die mij verteld hoe ik er uit moet komen..
[..]
Dat kan ik mij heel goed voorstellen zeg !![]()
Heb het wel eens gebruikt maar omdat je niet weet hoe accuraat ze nog zijn, krijg je toch twijfels en dus niet fijn. Een paar weken over datum, prima, maar meer dan een maand dan niet meer wat mij betreft.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:25 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje. Wat is jullie ervaring met teststrips die 'over de datum' zijn? Ik heb nog wat liggen, maar zijn (ver) over de datum. Ik kan dus niet echt vergelijken wat een oude strip en een nieuwe strip meet.
Iemand van jullie dat weleens gedaan?
Zou zelf het risico niet nemen en ze gewoon weggooienquote:Op maandag 21 juni 2021 20:25 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje. Wat is jullie ervaring met teststrips die 'over de datum' zijn? Ik heb nog wat liggen, maar zijn (ver) over de datum. Ik kan dus niet echt vergelijken wat een oude strip en een nieuwe strip meet.
Iemand van jullie dat weleens gedaan?
En heb je een nieuw doosje gevonden?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:18 schreef automatic_ het volgende:
Dank jullie wel. Eens kijken of ik een doosje nieuwe kan vinden.
Dat is idd erg schrikken ja! Ik had het zelf 2 maanden geleden (zie post #255) en het heeft mij er ook weer echt ff goed bewust van gemaakt dat het zo snel mis kan gaanquote:Op zondag 27 juni 2021 13:28 schreef -Ferb- het volgende:
Ik had laatst een dikke hypo. Ik heb 1.9 op de meter gezien. 😬 Ik ging te hoog en in paniek veel teveel bijgespoten. Ik kende de 2-4-6-regel nog niet. (Ja mijn DVK is écht de slechtste ooit.Zoveel dingen moet ik zelf achterkomen door te lezen op internet.) Anyway, ik leef nog, maar de schrik zat er goed in! Je kan dus gewoon echt doodgaan aan teveel insuline. Natuurlijk weet ik dit, maar het bijna meemaken dat je bewusteloos raakt is een eye-opener geweest.
Bijzonder dat je toevallig chocolademelk in huis had en dat erger heeft voorkomen. Ik heb met mijn vriend besproken wat hij moet/kan doen in zo'n situatie, maar dat is natuurlijk niet mogelijk als ie er niet is.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:10 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Dat is idd erg schrikken ja! Ik had het zelf 2 maanden geleden (zie post #255) en het heeft mij er ook weer echt ff goed bewust van gemaakt dat het zo snel mis kan gaan
Ja precies als je alleen bent is helemaal eng. Maar ik heb nu dus ook die Glucagon neusspray dus dat geeft iig een iets rustiger gevoel. Dat kun je nog wel zelf doen als je doorhebt dat je snel daalt.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:07 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Bijzonder dat je toevallig chocolademelk in huis had en dat erger heeft voorkomen. Ik heb met mijn vriend besproken wat hij moet/kan doen in zo'n situatie, maar dat is natuurlijk niet mogelijk als ie er niet is.
Nou ik wil toch even zeggen dat dat echt tussen personen maar ook als persoon zelf heel erg kan verschillen hoor! Hypo's voelen echt bij iedereen anders aan.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:28 schreef -Ferb- het volgende:
Mijn schoonvader heeft ook diabetes en spuit ook beide soorten insuline. We waren er gister en hij een heel verhaal ophangen dat hij écht een gigantische hypo had en zowat de ambulance moest bellen en drama enzo. Bleek z'n bloedsuiker "maar" 2.9 te zijn. Uhm, die bloedsuiker zie ik regelmatig en is echt niet iets om de ambulance voor te bellen? 🤷🏻♀️
Ik heb zelfs de ambulance niet gebeld toen ik 1.9 op de meter zag staan. De (vervangend) DVK belde mij wel, omdat ik een paniekerig berichtje naar de Calculusapp had gestuurd, maar toen was het alweer goed (aan het stijgen iig).
Wauw!!! Dat is wel een heel groot verschil! Goed bezig zeg!!!quote:Op maandag 28 juni 2021 20:55 schreef HiZ het volgende:
Bij mijn laatste controle had ik een HbA1c van 30. Na 4 maanden zonder Metformine. Koolhydraatbeperkt eten icm intermittent fasting. In januari zat ik op 100.
Wat goed! Moet je dit nu je verdere leven volhouden? Mag je dan nooit meer iets lekkers wat veel koolhydraten/suiker bevat?quote:Op maandag 28 juni 2021 20:55 schreef HiZ het volgende:
Bij mijn laatste controle had ik een HbA1c van 30. Na 4 maanden zonder Metformine. Koolhydraatbeperkt eten icm intermittent fasting. In januari zat ik op 100.
Ik weet het nog niet. Maar ik weet ook niet zeker of ik suiker wel mis. Wat ik wel zeker weet is dat ik tot het uiterste wil gaan om geen insuline te hoeven spuiten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:33 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wat goed! Moet je dit nu je verdere leven volhouden? Mag je dan nooit meer iets lekkers wat veel koolhydraten/suiker bevat?
Mijne is - volgens de app Libre link - 42, maar de gegevens beslaan 57 van 90 dagen. Maar goed, mijn hba1c was ooit 115... Door goed te eten en niet te snoepen heb ik een stuk minder insuline nodig! Ben van langwerkende van 100 naar 50 gegaan.
Gezien mijn geschiedenis (sommigen weten daarvan) gaat het dus écht heel goed!![]()
het is niet "maar" 2,9...... Wat de één aan heftigheid van een hypo ervaart, ervaart een ander nog niet. En dan moet je ook nog de actieve insuline mee rekenen bij je waarde, zit je in een hypo en heb je nog veel eenheden actieve kortwerkende insuline in je lichaam, dan is het niet "maar" 2,9 maar moet je echt serieuze actie ondernemen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:28 schreef -Ferb- het volgende:
Mijn schoonvader heeft ook diabetes en spuit ook beide soorten insuline. We waren er gister en hij een heel verhaal ophangen dat hij écht een gigantische hypo had en zowat de ambulance moest bellen en drama enzo. Bleek z'n bloedsuiker "maar" 2.9 te zijn. Uhm, die bloedsuiker zie ik regelmatig en is echt niet iets om de ambulance voor te bellen? 🤷🏻♀️
Ik heb zelfs de ambulance niet gebeld toen ik 1.9 op de meter zag staan. De (vervangend) DVK belde mij wel, omdat ik een paniekerig berichtje naar de Calculusapp had gestuurd, maar toen was het alweer goed (aan het stijgen iig).
Ik eet al 10 jaar koolhydraatbeperkt en het is zeker goed vol te houden vind ik. Ik nam heel soms toch nog wel een gebakje, maar dan viel het toch erg tegen qua smaak. En ook wat het met mijn bloedsuikers deed (rollercoaster). Ik neem het daarom niet meer. Ik neem soms nog wel een chocola, maar dat is ook nog maar sporadisch. Het ontbreken van grote pieken en dalen in de bloedsuikers en de voorspelbaarheid ervan (vrijwel zeker weten niet naar een hypo te gaan) vind ik erg fijn. Ik heb type 1 trouwens.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet. Maar ik weet ook niet zeker of ik suiker wel mis. Wat ik wel zeker weet is dat ik tot het uiterste wil gaan om geen insuline te hoeven spuiten.
De afgelopen maanden doen me denken dat deze levenswijze goed te doen is. Helemaal als ik straks niet meer verder hoef/wil afvallen. Ben overigens sinds de diagnose 36 kg afgevallen en sinds maart vorig jaar ergens rond de 46.
Ik heb nergens gezegd of bedoelt dat hij een aansteller is! Ik herkende wat hij vertelde gewoon niet en zou bij 2.9 geen hulp zoeken. Ik zei later ook dat ik bij 1.9 geen hulp heb gezocht. Want ik had een bloedsuiker van 10 en heb toen 10EH kortwerkende gespoten. Het is niet finaal fout gegaan gelukkig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:09 schreef NedKelly het volgende:
[..]
het is niet "maar" 2,9...... Wat de één aan heftigheid van een hypo ervaart, ervaart een ander nog niet. En dan moet je ook nog de actieve insuline mee rekenen bij je waarde, zit je in een hypo en heb je nog veel eenheden actieve kortwerkende insuline in je lichaam, dan is het niet "maar" 2,9 maar moet je echt serieuze actie ondernemen.
Het kan wel degelijk een reden zijn om hulp in te schakelen, wellicht eerder buren die je even bijstaan met het ziekenhuis aan de telefoon dan gelijk de ambulance.
Jammer dat je het zo bagatelliseert en een ander met diabetes wegzet als een aansteller.
Bij mij dus type 2. Wat me iets meer vrijheid geeft. Ik sta mezelf qua fruit eten redelijk veel toe.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:13 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik eet al 10 jaar koolhydraatbeperkt en het is zeker goed vol te houden vind ik. Ik nam heel soms toch nog wel een gebakje, maar dan viel het toch erg tegen qua smaak. En ook wat het met mijn bloedsuikers deed (rollercoaster). Ik neem het daarom niet meer. Ik neem soms nog wel een chocola, maar dat is ook nog maar sporadisch. Het ontbreken van grote pieken en dalen in de bloedsuikers en de voorspelbaarheid ervan (vrijwel zeker weten niet naar een hypo te gaan) vind ik erg fijn. Ik heb type 1 trouwens.
Ja heb een nieuwe besteld. Het is hier in ieder geval foute boelquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:51 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
En heb je een nieuw doosje gevonden?![]()
Ik heb die, maar ik vind hem beetje onhandig. De stripjes zijn heel klein en liggen laag in de meter. Dus ik smeer regelmatig bloed aan de tafel / hoeslaken wat me echt nooit gebeurde in de 23 jaar ervoor. Ik heb daarom een Performa aangevraagdquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja heb een nieuwe besteld. Het is hier in ieder geval foute boel![]()
Vandaag bloed laten prikken (na lang gewacht te hebben…) en thuis prikte ik 11,7 nuchter. Nu bleek bij het bloedprikken dat m’n nuchtere 14,4 (ofzo) was. Zat 30min verschil tussen die twee meet momenten. Ik vind dat wel een erg groot verschil, maar goed.
M’n HB1AC was 81, dus daar schrok ik ook wel van. En blijf het ook bijzonder vinden dat ik gewoon geen klachten heb. Maar goed… Morgen maar naar de POH en huisarts had al een recept geschreven voor 1x per dag 500gr Metformine.
Hopelijk geeft dat weer een extra zetje net als 4 jaar geleden(en natuurlijk andere dingen!)
Ik zie trouwens dat je op de website ban Accu Chek een gratis Accu Chek Instant kan aanvragen. Iemand daar ervaring mee…? Ik vind het wel handig als waardes meteen in de app komen (heb nu de performa)
Ik had ook geen enkele klacht voor het werd geconstateerd. Ik dronk niet ontzettend veel (eerder juist heel weinig), had geen enorme dorst en moest ook niet vaak plassen (logisch wel).quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja heb een nieuwe besteld. Het is hier in ieder geval foute boel![]()
Vandaag bloed laten prikken (na lang gewacht te hebben…) en thuis prikte ik 11,7 nuchter. Nu bleek bij het bloedprikken dat m’n nuchtere 14,4 (ofzo) was. Zat 30min verschil tussen die twee meet momenten. Ik vind dat wel een erg groot verschil, maar goed.
M’n HB1AC was 81, dus daar schrok ik ook wel van. En blijf het ook bijzonder vinden dat ik gewoon geen klachten heb. Maar goed… Morgen maar naar de POH en huisarts had al een recept geschreven voor 1x per dag 500gr Metformine.
Hopelijk geeft dat weer een extra zetje net als 4 jaar geleden(en natuurlijk andere dingen!)
Ik zie trouwens dat je op de website ban Accu Chek een gratis Accu Chek Instant kan aanvragen. Iemand daar ervaring mee…? Ik vind het wel handig als waardes meteen in de app komen (heb nu de performa)
Bij deze aandoening vind ik dat heel tricky. Want je maakt je lichaam zo enorm kapot als je (continu) hoge suikers hebt en dit niet merkt doordat je geen klachten hebt. Mensen kunnen er zelfs aan doodgaan als ze te laat merken dat ze diabetes hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:04 schreef automatic_ het volgende:
Ergens ook wel goed dat je geen klachten hebt natuurlijk. Gisteren bij de POH geweest. Bloeddruk, saturatie en m’n voeten onderzoek waren ook goed.
Metformine opgestart (althans begin morgen) en dan 1x per dag. Hoop dat het weer een boost geeft zoals in 2017
prednison is een trigger.. Meerdere kennissen van me hadden na een kuur weer normale waarden!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:42 schreef Sangha het volgende:
Ik heb al een paar jaar diabetes type 2, waarschijnlijk als gevolg van medicatie, het was moeilijk in balans te krijgen met insuline en metformine dat ik uiteindelijk "Ozempic" injecties ben gaan gebruiken, gaat een stuk beter nu. Wel begonnen met prednison ivm leverziekte en de cijfers vliegen weer omhoog, echt lastig hoor!
Ja ik zie de waardes binnen het uur veranderen, zo van 6,1 bv naar 16,7, zonder (koolhydraten) gegeten te hebben. helaas moet ik de rest van mijn leven prednison blijven gebruiken, dus hoop die balans toch te vinden, thanx!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:26 schreef Ole het volgende:
[..]
prednison is een trigger.. Meerdere kennissen van me hadden na een kuur weer normale waarden!
Sterkte
Ben je onder behandeling voor je diabetes bij de huisarts of een internist? In het ziekenhuis hebben ze denk ik meer ervaring met het effect van prednison op diabetes en wat eventueel gedaan kan worden om het beetje ok te houden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:02 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja ik zie de waardes binnen het uur veranderen, zo van 6,1 bv naar 16,7, zonder (koolhydraten) gegeten te hebben. helaas moet ik de rest van mijn leven prednison blijven gebruiken, dus hoop die balans toch te vinden, thanx!
Bij een diabetes verpleegkundige, we hebben inderdaad het plan, mocht het met haar niet lukken het in balans te krijgen, dat we dan via de internist gaan kijken. Dank voor je suggestie.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:15 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ben je onder behandeling voor je diabetes bij de huisarts of een internist? In het ziekenhuis hebben ze denk ik meer ervaring met het effect van prednison op diabetes en wat eventueel gedaan kan worden om het beetje ok te houden.
Tricky is het zeker! Echt zo’n ‘sluipmoordenaar ‘.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 22:23 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Bij deze aandoening vind ik dat heel tricky. Want je maakt je lichaam zo enorm kapot als je (continu) hoge suikers hebt en dit niet merkt doordat je geen klachten hebt. Mensen kunnen er zelfs aan doodgaan als ze te laat merken dat ze diabetes hebben.
Succes! (Je hebt al eerder het beginstadium van diabetes gehad?)
Wel een dvk van het ziekenhuis?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:25 schreef Sangha het volgende:
[..]
Bij een diabetes verpleegkundige, we hebben inderdaad het plan, mocht het met haar niet lukken het in balans te krijgen, dat we dan via de internist gaan kijken. Dank voor je suggestie.
Ik zou een verwijzing naar het ziekenhuis vragen, zeker als je zo lang die prednison moet gaan gebruiken.quote:
Dank voor je reactie, ik zal het zeker overwegen mocht ik de balans niet voor elkaar krijgen. Het is inderdaad vrij complex. Maar ik heb goede hoop op die nieuwe injecties (ozempic) die ik krijg. Thanx!quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:37 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik zou een verwijzing naar het ziekenhuis vragen, zeker als je zo lang die prednison moet gaan gebruiken.
Laat ik vooropstellen dat het onderstaande wellicht vooral een vooroordeel van mijn kant is, maar een dvk in het ziekenhuis heeft eerst een HBO-opleiding verpleegkundige gedaan, dan een aantal jaar werkervaring op moeten doen als verpleegkundige waarna ze pas kunnen beginnen aan de opleiding diabetesverpleegkundige.
De POH diabetes bij mijn huisarts was eerst alleen de assistente achter de balie en heeft een opleiding gedaan voor POH. Dat zal prima achtergrond zijn voor de gemiddelde diabetes type 2 patiënt, maar jij hebt te maken met een complexe situatie. Ik vraag me af hoe vaak ze dat in de huisartsenpraktijk mee maken en daar goed bij kunnen ondersteunen. In het ziekenhuis hebben ze daar veel meer ervaring mee. En zeker als je in hetzelfde ziekenhuis komt als voor je andere ziekte kunnen ze vaak makkelijk schakelen en overleggen met elkaar.
Ik heb het zelf altijd geweigerd (of niet aangevraagd althans) om bij een internist/DVK van het ziekenhuis te komen, maar nu vraag ik me wel af of dan eerder de ernst van mijn situatie ingezien zou zijn en ik dus veel eerder ook kortwerkende insuline had gekregen. Puur omdat de DVK van de dokter daar zólang over heeft gedaan is er meer kapotgemaakt in mijn lichaam dan nodig was geweest.quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:37 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik zou een verwijzing naar het ziekenhuis vragen, zeker als je zo lang die prednison moet gaan gebruiken.
Laat ik vooropstellen dat het onderstaande wellicht vooral een vooroordeel van mijn kant is, maar een dvk in het ziekenhuis heeft eerst een HBO-opleiding verpleegkundige gedaan, dan een aantal jaar werkervaring op moeten doen als verpleegkundige waarna ze pas kunnen beginnen aan de opleiding diabetesverpleegkundige.
De POH diabetes bij mijn huisarts was eerst alleen de assistente achter de balie en heeft een opleiding gedaan voor POH. Dat zal prima achtergrond zijn voor de gemiddelde diabetes type 2 patiënt, maar jij hebt te maken met een complexe situatie. Ik vraag me af hoe vaak ze dat in de huisartsenpraktijk mee maken en daar goed bij kunnen ondersteunen. In het ziekenhuis hebben ze daar veel meer ervaring mee. En zeker als je in hetzelfde ziekenhuis komt als voor je andere ziekte kunnen ze vaak makkelijk schakelen en overleggen met elkaar.
Dat is niet gezegd. Misschien hadden ze in het ziekenhuis ook niet ingezet op kortwerkende insuline, maar eerder op interventies met bijv. de diëtist en medisch psycholoog (vanwege je andere klachten die interactie hebben) die in de meeste ziekenhuizen wel verbonden zijn aan het diabetes team.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:07 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik heb het zelf altijd geweigerd (of niet aangevraagd althans) om bij een internist/DVK van het ziekenhuis te komen, maar nu vraag ik me wel af of dan eerder de ernst van mijn situatie ingezien zou zijn en ik dus veel eerder ook kortwerkende insuline had gekregen. Puur omdat de DVK van de dokter daar zólang over heeft gedaan is er meer kapotgemaakt in mijn lichaam dan nodig was geweest.
Mijn oude DVK wist helaas dondersgoed dat een diëtiste/medisch psycholoog mij toendertijd niet had geholpen. En dit had ik ook zeker goed onderbouwd aan kunnen geven aan de internist/DVK van het ziekenhuis, zodat zij wel hadden begrepen dat de enige optie kortwerkende insuline zou zijn geweest. Ik was te ver heen om het nog op die manier te proberen. Maar ik werd niet gehoord...quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:35 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Dat is niet gezegd. Misschien hadden ze in het ziekenhuis ook niet ingezet op kortwerkende insuline, maar eerder op interventies met bijv. de diëtist en medisch psycholoog (vanwege je andere klachten die interactie hebben) die in de meeste ziekenhuizen wel verbonden zijn aan het diabetes team.
Heb je in al die tijd ook nooit een gesprekje met de huisarts erover gehad? Want uiteindelijk is hij de behandelaar.
We gaan op regelmatige basis naar een sauna, waar je ook min of meer zwemtquote:Op maandag 25 april 2022 10:12 schreef automatic_ het volgende:
Even een kick![]()
Ik heb nu een Freestyle Libre 2 sensor gekregen om te proberen. M’n suikers gaan weer alle kanten op en vooral in de ochtend erg hoog.
Merk wel dat ik poepie nieuwsgierig ben en het bijna leuk vind om te checken (althans, de waardes zijn kut) en ergens voelt het ook als een politie agent.
Zijn er mensen die zo’n ding hebben en ook zwemmen? Hoe plakken jullie hem af?
Of je daalt heel snel of je stijgt heel hard; dan kan de sensor je zo snel niet volgen. Vaak pakt hij het wel weer op..quote:Op woensdag 27 april 2022 19:36 schreef automatic_ het volgende:
Dank je wel!
Ik heb (al) een probleem denk ik… Ben net wezen douchen en wilde daarna scannen. Hij zegt ‘scan voltooid’. Maar hij geeft tegelijkertijd aan dat er geen glucose meting gedaan kan worden. En dat ik het over 10 minuten opnieuw moet proberen.
Braaf 15 minuten gewacht en krijg het weer…
Toevallig komt morgen m’n gratis aangevraagde sensor binnen, maar zou hij nu (al) kapot zijn…?
Edit; hij doet het weerHeb jij dit ook weleens Vonkenboer? En zo ja, heb je een idee waar dat aan ligt?
Toen mijn zoon nog een fsl sensor had deden we met zwemmen altijd tegaderm over de sensor.quote:Op maandag 25 april 2022 10:12 schreef automatic_ het volgende:
Even een kick![]()
Ik heb nu een Freestyle Libre 2 sensor gekregen om te proberen. M’n suikers gaan weer alle kanten op en vooral in de ochtend erg hoog.
Merk wel dat ik poepie nieuwsgierig ben en het bijna leuk vind om te checken (althans, de waardes zijn kut) en ergens voelt het ook als een politie agent.
Zijn er mensen die zo’n ding hebben en ook zwemmen? Hoe plakken jullie hem af?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |