abonnement Unibet Coolblue
pi_192820369
quote:
11s.gif Op zondag 26 april 2020 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
Pssst.. dat is een kauw.
Ja dat zei vriendin van me net op FB ook. Ik vond hem alleen zo groot dat ik dus dacht dat kraai was :@

quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Heb je bij jou nog geen halsbandparkieten _Hestia_?
Die eten bij mij alle pinda’s op
Nee die heb ik nog nooit hier in de buurt gezien :?
  zondag 26 april 2020 @ 22:06:28 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192820601
Kan je nagaan, een kraai is nog een flink stuk groter.
Huilen dan.
  zondag 26 april 2020 @ 22:19:49 #253
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192820880
Het is hier een drukte van jewelste met de vogels.

De eenden hebben het enorm druk. Echt de hele dag. Er is de afgelopen dagen keihard geknokt om de aandacht van een eendendame door drie woerden. In onze tuin, onze sloot, op onze serre. Uiteindelijk heeft er een woerd gewonnen maar de andere twee zijn nooit meer dan 15 meter bij het verliefde stel vandaan. Casanova moet keer op keer weer vertellen waar het op staat.

Vlakbij het eendenpaartje is een fazant een nest aan het beschermen (denk ik). Elk kwartier kakelt hij luid en schudt zijn veren.

En die arme alleenstaande waterhoen scharrelt er zo'n beetje tussendoor. Vermoedelijk jaloers op alle vogelliefde om zich heen.
Spoilers!
pi_192886737
Naast vogelzaad, dat ik standaard het jaar rond voer, heb ik nu een lekkernij voor vader en moeder Merel toegevoegd.
Rozijnen! Ze zijn er dol op en eten nog net niet uit mijn hand.
Misschien een tip voor andere vogelliefhebbers hier :)
pi_192897718
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is hier een drukte van jewelste met de vogels.

De eenden hebben het enorm druk. Echt de hele dag. Er is de afgelopen dagen keihard geknokt om de aandacht van een eendendame door drie woerden. In onze tuin, onze sloot, op onze serre. Uiteindelijk heeft er een woerd gewonnen maar de andere twee zijn nooit meer dan 15 meter bij het verliefde stel vandaan. Casanova moet keer op keer weer vertellen waar het op staat.

Vlakbij het eendenpaartje is een fazant een nest aan het beschermen (denk ik). Elk kwartier kakelt hij luid en schudt zijn veren.

En die arme alleenstaande waterhoen scharrelt er zo'n beetje tussendoor. Vermoedelijk jaloers op alle vogelliefde om zich heen.
Wij hebben ook een eendenpaartje achter in de sloot. Maar bizar om te zien hoe dat er aan toe gaat inderdaad.

En via de buren werden we erop geattendeerd dat we een spreeuwennest onder het dak hebben 😎
pi_192899094
Dat klinkt echt leuk @Lucky_Strike en @Irrem die eenden O+
Hier geen eenden in de buurt, maar in de vijver in het park wel ganzen waar nu een tweede nestje met kleintjes is zag ik vanavond tijdens het wandelen O+

Sinds die kauw aan de silo zit donderde het ding de hele tijd op de grond, want kauw trekt er ook echt aan met zn poten. Heb hem nu aan een touwtje aan die reling vastgehangen, maar nou hangt ie wel erg laag. Dus weet nog niet of dat echt handig is en of dat wel blijft hangen als die kauw daar echt op gaat zitten schommelen. Misschien toch volgende maand maar zo'n voederhuisje kopen die je goed aan de muur kunt bevestigen of 1 op poten ( al zijn die wel erg duur volgens mij) ipv een silo aan een schroefje in de muur.
pi_192903664
Hebben jullie deze gezien:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elmezen-ziek-en-dood

Advies om niet te voeren,maar ja er zijn nu ook nestjes die gevoerd moeten worden en zoveel insecten zie ik nog niet
pi_192904731
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hebben jullie deze gezien:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elmezen-ziek-en-dood

Advies om niet te voeren,maar ja er zijn nu ook nestjes die gevoerd moeten worden en zoveel insecten zie ik nog niet
Ja had ik 2 weken geleden hier al gepost met een heel artikel over hygienisch voeren wat erbij stond.
Wel triest hoor ;(

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:33 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Wat gaaf *O*

Las net dit bericht trouwens, opletten dus met bijvoeren:

Zieke pimpelmezen: hygiënisch vogels voeren
pi_192904815
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja had ik 2 weken geleden hier al gepost met een heel artikel over hygienisch voeren wat erbij stond.
Wel triest hoor ;(
[..]

Oh gemist :@
Vogelbescherming is iets relaxter dus qua waarschuwingen
pi_192908453
De Koekoek gehoord vandaag in het bos.Yeah!
Hij is vroeger dan eerdere jaren. Maar das tegenwoordig met veel vogeltjes zo.
pi_192924356
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:16 schreef Kanaroe het volgende:
De Koekoek gehoord vandaag in het bos.Yeah!
Hij is vroeger dan eerdere jaren. Maar das tegenwoordig met veel vogeltjes zo.
Wat een heerlijk geluid is dat. Ik heb hem eens bij zonsopgang gehoord, zo gaaf!

Wij werden er door onze buren op geattendeerd dat er een spreeuwennest onder ons dak zit. We hebben wat opstaand lood bij onze schoorsteen en daar hebben ze een mooie nestholte gevonden ❤ op zolder kunnen we de jonge vogeltjes horen piepen.
pi_192955806
Spreeuwen zijn van die gezellige scharrelaars in de tuin! Zie ze bij mij niet veel meer sinds de kersenboom dood is gegaan :)

Eindelijk zijn hier de gierzwaluwen ook weer in de buurt aan het rondzwieren met hun zomerse 'skrieie'-klanken, heerlijk!
pi_192960176
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:16 schreef Kanaroe het volgende:
De Koekoek gehoord vandaag in het bos.Yeah!
Hij is vroeger dan eerdere jaren. Maar das tegenwoordig met veel vogeltjes zo.
Gisteren hoorde ik hem ook voor het eerst! Verder struikel je hier inmiddels zo ongeveer over de winterkoninkjes. Het blijft fascinerend wat een geluid er uit die beestjes komt. O+
pi_193177110
Paar weken geleden een nestkastje opgehangen. Ik had me amper omgedraaid en er zat al een koolmeesje bij. En inmiddels een hoop gepiep te horen O+
Vorige week ook nog 2 jonge merels die amper konden vliegen in de tuin.
En dat in een Vinex-postzegeltuin :D
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 14:03:15 #265
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193177457
Deze man heeft oehoekuikens in zijn plantenbak. :D (zie link in tweet voor filmpje)

VroegeVogels twitterde op zondag 17-05-2020 om 08:36:35 We konden het bijna niet geloven toen wij een bericht kregen van Jos Baart die zei dat Europa's grootste uil, de oehoe, een nest had gemaakt in de plantenbak voor zijn raam. Dat niet alleen, ze heeft ook al drie kuikens uitgebroed!
Hoor hier meer over: https://t.co/9wylp8BPDU https://t.co/eCFIpaDB3K reageer retweet
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 17 mei 2020 @ 15:14:12 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193178265
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:03 schreef ijs_beer het volgende:
Deze man heeft oehoekuikens in zijn plantenbak. :D (zie link in tweet voor filmpje)

VroegeVogels twitterde op zondag 17-05-2020 om 08:36:35 We konden het bijna niet geloven toen wij een bericht kregen van Jos Baart die zei dat Europa's grootste uil, de oehoe, een nest had gemaakt in de plantenbak voor zijn raam. Dat niet alleen, ze heeft ook al drie kuikens uitgebroed!
Hoor hier meer over: https://t.co/9wylp8BPDU https://t.co/eCFIpaDB3K reageer retweet
Fantastisch :D
Resistance is futile.
  zondag 17 mei 2020 @ 15:15:12 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193178275
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:31 schreef Piles het volgende:
Paar weken geleden een nestkastje opgehangen. Ik had me amper omgedraaid en er zat al een koolmeesje bij. En inmiddels een hoop gepiep te horen O+
Vorige week ook nog 2 jonge merels die amper konden vliegen in de tuin.
En dat in een Vinex-postzegeltuin :D
Bij mij nog geen nestje, wel af en toe bezoekers. Ik denk dat ik 'm volgend jaar verhang.
Resistance is futile.
pi_193178281
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:03 schreef ijs_beer het volgende:
Deze man heeft oehoekuikens in zijn plantenbak. :D (zie link in tweet voor filmpje)

VroegeVogels twitterde op zondag 17-05-2020 om 08:36:35 We konden het bijna niet geloven toen wij een bericht kregen van Jos Baart die zei dat Europa's grootste uil, de oehoe, een nest had gemaakt in de plantenbak voor zijn raam. Dat niet alleen, ze heeft ook al drie kuikens uitgebroed!
Hoor hier meer over: https://t.co/9wylp8BPDU https://t.co/eCFIpaDB3K reageer retweet
Heel gaaf! Die koppies over het kozijn kijkend O+
pi_193179228
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:03 schreef ijs_beer het volgende:
Deze man heeft oehoekuikens in zijn plantenbak. :D (zie link in tweet voor filmpje)

VroegeVogels twitterde op zondag 17-05-2020 om 08:36:35 We konden het bijna niet geloven toen wij een bericht kregen van Jos Baart die zei dat Europa's grootste uil, de oehoe, een nest had gemaakt in de plantenbak voor zijn raam. Dat niet alleen, ze heeft ook al drie kuikens uitgebroed!
Hoor hier meer over: https://t.co/9wylp8BPDU https://t.co/eCFIpaDB3K reageer retweet
Die man moet een webcam kopen en YouTube kanaal beginnen _O_
pi_193179354
Gaaf hoor! Ik ben al blij met m'n nestje spreeuwen en hopelijk weer een nestje gierzwaluwen.
pi_193352080
Hebben jullie nog jonge vogeltjes in de tuin? :)
Hier dit jaar blijkbaar alleen roodborst jonkies maar verder tot nu toe weinig beweging.

Wel een drachtige eekhoorn gespot dus hopelijk eerdaags weer jong leven *O*
pi_193352378
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:25 schreef Tuned22 het volgende:
Hebben jullie nog jonge vogeltjes in de tuin? :)
Hier dit jaar blijkbaar alleen roodborst jonkies maar verder tot nu toe weinig beweging.

Wel een drachtige eekhoorn gespot dus hopelijk eerdaags weer jong leven *O*
Een eekhoorn wat leuk, en zwanger nog wel! Die zie ik nog maar zeer zelden hier in Brabant helaas.
Hier weinig jonge vogeltjes, ze zijn al uitgevlogen denk ik, mereltjes, musjes en koolmezen.
Al die ouderparen komen wel in mijn tuin eten, maar de jonkies zie ik niet (meer)
pi_193357666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:25 schreef Tuned22 het volgende:
Hebben jullie nog jonge vogeltjes in de tuin? :)
Hier dit jaar blijkbaar alleen roodborst jonkies maar verder tot nu toe weinig beweging.

Wel een drachtige eekhoorn gespot dus hopelijk eerdaags weer jong leven *O*
Nee, geen jonge vogels in de tuin.

Wel elke dag een merel die onze hele tuin aan het omspitten is.
pi_193389756
Iemand nog de Vale Gier gespot boven Nederland?
pi_193415072
Hebben jullie een idee wat ik hier zie? Ik kom er niet uit...

Vogeltje 1:



Vogeltje 2:
pi_193416214
quote:
17s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:59 schreef Monnet het volgende:
Hebben jullie een idee wat ik hier zie? Ik kom er niet uit...

Vogeltje 1:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vogeltje 2:
[ afbeelding ]
Vogeltje 1 zou goed een vrouwtje Roodborsttapuit kunnen zijn.
Beetje verfomfaaid, dat wel

Vogeltje 2 kan ik niks van maken :)
pi_193416963
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Vogeltje 1 zou goed een vrouwtje Roodborsttapuit kunnen zijn.
Beetje verfomfaaid, dat wel

Vogeltje 2 kan ik niks van maken :)
Bedankt! Het beestje maakte een erg vreemd geluid dat ik niet wist te omschrijven, maar deze lijkt goed te kloppen.

quote:
Twee typen zang. Snelle, riedel met metaalachtige klanken; en een baltszang, met meer pauzes, heldere fluittonen en imitaties (in zangvlucht). Roep kenmerkend "wiet..tkk, tkk"; dat laatste als twee kiezeltjes die tegen elkaar aan worden getikt.
pi_193418318
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:02 schreef Monnet het volgende:

[..]

Bedankt! Het beestje maakte een erg vreemd geluid dat ik niet wist te omschrijven, maar deze lijkt goed te kloppen.
[..]

Graag gedaan!
pi_193424888
Heb al een aantal weken een vogel bij huis rondscharrelen die ik niet herkende. Dacht eerst aan een roodstaart, maar dat is het niet. Zojuist bij mijn ouders even de vogelgids erbij gepakt en het blijkt dat ik hier een nachtegaal bij huis heb zitten. Nooit geweten dat die beesten er zo uit zagen :D Mooi vogeltje wel
A mind with a heart of it's own
pi_193435089
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:58 schreef DrMarten het volgende:
Heb al een aantal weken een vogel bij huis rondscharrelen die ik niet herkende. Dacht eerst aan een roodstaart, maar dat is het niet. Zojuist bij mijn ouders even de vogelgids erbij gepakt en het blijkt dat ik hier een nachtegaal bij huis heb zitten. Nooit geweten dat die beesten er zo uit zagen :D Mooi vogeltje wel
Wat gaaf!
pi_193436242
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:08 schreef Monnet het volgende:

[..]

Wat gaaf!
Ik wist ook niet wat voor geluid ze maakten, nu wist ik het en hoorde ik het vsnochtend dus ook.

Ik zit sinds vanmiddag voor een paar dagen in Friesland in een huisje in het bos. Score tot nu toe, kool- en pimpelmees, roodborstjes, boomklever, grote bonte specht, buizerd.
Geen omgevingsgeluid, alleen maar zingende vogels O+
A mind with a heart of it's own
pi_193448656
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:21 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik wist ook niet wat voor geluid ze maakten, nu wist ik het en hoorde ik het vsnochtend dus ook.

Ik zit sinds vanmiddag voor een paar dagen in Friesland in een huisje in het bos. Score tot nu toe, kool- en pimpelmees, roodborstjes, boomklever, grote bonte specht, buizerd.
Geen omgevingsgeluid, alleen maar zingende vogels O+
Heerlijk zeg! De nachtegaal zit totaal niet in mijn interne database, maar woont ook 'gewoon' in Nederland.
Geniet van de natuur daar!
pi_193463131
Vandaag hopelijk een jonge vink gered. Er staat hier een jeneverbes voor het huis en ik hoorde iets onder de struik. Bleek een jonge vink te zijn die uit het nest gelazerd is. Dus maar handschoenen aangetrokken en het vogeltje weer in het nest gezet. Zag later op de avond een van de ouders met een bek vol rupsen de struik in vliegen, dus hopelijk eind goed al goed :P
A mind with a heart of it's own
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:16:12 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193464360
Wij hebben dit jaar een fanatiek merelkoppeltje. Geschetter elke avond tegen de kat van de buren :')
Resistance is futile.
pi_194197612
Meneer en Mevrouw Merel zijn hier met hun vierde (!) nest bezig. Er wordt weer volop gevoerd en en achter de kinders aangevlogen :)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:25:01 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194198397
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
Meneer en Mevrouw Merel zijn hier met hun vierde (!) nest bezig. Er wordt weer volop gevoerd en en achter de kinders aangevlogen :)
Jemig, productief koppel!

Mijn man vermoedt dat we Vlaamse gaaien hebben, er zaten 3 jonkies in onze vijver te badderen vandaag.
Resistance is futile.
pi_194206255
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jemig, productief koppel!

Mijn man vermoedt dat we Vlaamse gaaien hebben, er zaten 3 jonkies in onze vijver te badderen vandaag.
Vlaamse gaaien zijn mooi! Ik zie ze echter liever in het bos dan in m'n tuin. Ze roven ook nesten leeg enzo.
pi_195583563
Hallo zeg, waarom wordt hier al maanden niet gepost? Ik heb dit weekend echt honderden koperwieken en zanglijsters gezien O+.
pi_195586225
quote:
17s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Monnet het volgende:
Hallo zeg, waarom wordt hier al maanden niet gepost? Ik heb dit weekend echt honderden koperwieken en zanglijsters gezien O+.
Dat is tof! Koperwieken zie ik zo zelden, wel de kramsvogel gelukkig!
Ik had laatst 2 raven gespot in Brabant, maar was dit vogeltopic vergeten.
pi_195625971
quote:
17s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Monnet het volgende:
Hallo zeg, waarom wordt hier al maanden niet gepost? Ik heb dit weekend echt honderden koperwieken en zanglijsters gezien O+.
De vogeltrek 😍 Geen koperwiek gezien, maar wel een zanglijster in de tuin.

Ik kijk vandaag weer iets meer naar boven.

twitter
pi_195627014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 06:31 schreef Irrem het volgende:

[..]

De vogeltrek 😍 Geen koperwiek gezien, maar wel een zanglijster in de tuin.

Ik kijk vandaag weer iets meer naar boven.

[ twitter ]
Bedankt voor de tip! Hopelijk wordt het helder weer.
pi_195638208
Vandaag vooral over het oosten van het land.

twitter
  donderdag 15 oktober 2020 @ 04:16:25 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195648450
Mooi Irrem!

Trekken
Muss

Begin ook weg? Alle 13 jonge mussen zijn pleite.
Resistance is futile.
pi_195650429
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 04:16 schreef Seven. het volgende:
Mooi Irrem!

Trekken
Muss

Begin ook weg? Alle 13 jonge mussen zijn pleite.
Mussen zijn standvogels, blijven dus in het land.

Kan zijn dat de mussen een plekje hebben gevonden waar er meer te eten is. Of dat hun vaste verblijfplaats in de buurt weggehaald is.

Was bij ons in de tuin ook. De buren hadden een mooie grote heester in de tuin die altijd vol tsjilpende mussen zat. Heester is weggehaald en dus mussen ook weg. Ik had de hoop dat ze onze struiken dan zouden uitkiezen om te verblijven, maar helaas. Ze zijn kieskeurig.

Ze komen nu alleen op het voer af, maar als dat op is, zijn ze weer vertrokken.
pi_195650927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef Irrem het volgende:
Vandaag vooral over het oosten van het land.

[ twitter ]
Mooi! Hier in Brabant geen zwerm gezien, maar ik blijf kijken (dat deed ik sws al :) )
Wat betreft de mussen, die zijn hier ook uit de tuin vertrokken, terwijl er niets veranderd is in de tuin. Ik denk dat ze naar de akkerlanden vertrokken zijn om gevallen maisresten te eten o.i.d.
Wat blijft zijn tortelduiven en kauwen...
pi_195651884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:06 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Mooi! Hier in Brabant geen zwerm gezien, maar ik blijf kijken (dat deed ik sws al :) )
Wat betreft de mussen, die zijn hier ook uit de tuin vertrokken, terwijl er niets veranderd is in de tuin. Ik denk dat ze naar de akkerlanden vertrokken zijn om gevallen maisresten te eten o.i.d.
Wat blijft zijn tortelduiven en kauwen...
Yep, Turkse tortels hebben we hier ook veel van. De vinken zijn er ook weer sinds deze week O+
pi_195656597
Er zit een groene specht in de eik voor mijn huis. Iedere keer als ik iets beweeg gaat ie ervsndoor om 10 seconden later weer terug te komen. Gaat nu al 5 minuten zo :D
A mind with a heart of it's own
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:33:32 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195657457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:28 schreef Irrem het volgende:

[..]

Mussen zijn standvogels, blijven dus in het land.

Kan zijn dat de mussen een plekje hebben gevonden waar er meer te eten is. Of dat hun vaste verblijfplaats in de buurt weggehaald is.

Was bij ons in de tuin ook. De buren hadden een mooie grote heester in de tuin die altijd vol tsjilpende mussen zat. Heester is weggehaald en dus mussen ook weg. Ik had de hoop dat ze onze struiken dan zouden uitkiezen om te verblijven, maar helaas. Ze zijn kieskeurig.

Ze komen nu alleen op het voer af, maar als dat op is, zijn ze weer vertrokken.
Ik zie net wat ik na een nachtvoeding gepost heb :') . Maar dus, de mussen zouden weer terug kunnen komen. Hun slaapplek bij de buurvrouw is intact en het voer staat weer klaar voor ze.
Resistance is futile.
pi_195658050
Ja, leuk, vogels! Ben al een aantal jaar lid van de Vogelbescherming, maar dat is vooralsnog mijn enige bijdrage, buiten soms andere mensen een lidmaatschap cadeau geven of wat voer ophangen.

Heb een verrekijker en alles, maar mijn herkenning van vogels gaat nog zeer, zeer moeizaam.
pi_195660221
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zie net wat ik na een nachtvoeding gepost heb :') . Maar dus, de mussen zouden weer terug kunnen komen. Hun slaapplek bij de buurvrouw is intact en het voer staat weer klaar voor ze.
Ik moest m'n best doen om hem te begrijpen _O-

quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:59 schreef Meridiaan het volgende:
Ja, leuk, vogels! Ben al een aantal jaar lid van de Vogelbescherming, maar dat is vooralsnog mijn enige bijdrage, buiten soms andere mensen een lidmaatschap cadeau geven of wat voer ophangen.

Heb een verrekijker en alles, maar mijn herkenning van vogels gaat nog zeer, zeer moeizaam.
\
Ja, vogels O+

Heb onlangs een telescoop aangeschaft, kreeg met een lidmaatschap flink wat korting, dus maar gelijk lid geworden.

Ik kreeg een tip over de app van Nord University, BirdID. Daar kan je oefenen met foto's van vogels en vogelgeluiden herkennen op allerlei niveaus. Heb afgelopen zaterdag een vogelexcursie gehad, maar bizar hoe goed de gids was met vogelgeluiden. Ik heb nog heel wat te oefenen, haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')