Vogeltje 1 zou goed een vrouwtje Roodborsttapuit kunnen zijn.quote:Op maandag 1 juni 2020 09:59 schreef Monnet het volgende:
Hebben jullie een idee wat ik hier zie? Ik kom er niet uit...
Vogeltje 1:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vogeltje 2:
[ afbeelding ]
Bedankt! Het beestje maakte een erg vreemd geluid dat ik niet wist te omschrijven, maar deze lijkt goed te kloppen.quote:Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Vogeltje 1 zou goed een vrouwtje Roodborsttapuit kunnen zijn.
Beetje verfomfaaid, dat wel
Vogeltje 2 kan ik niks van maken
quote:Twee typen zang. Snelle, riedel met metaalachtige klanken; en een baltszang, met meer pauzes, heldere fluittonen en imitaties (in zangvlucht). Roep kenmerkend "wiet..tkk, tkk"; dat laatste als twee kiezeltjes die tegen elkaar aan worden getikt.
Graag gedaan!quote:Op maandag 1 juni 2020 12:02 schreef Monnet het volgende:
[..]
Bedankt! Het beestje maakte een erg vreemd geluid dat ik niet wist te omschrijven, maar deze lijkt goed te kloppen.
[..]
Wat gaaf!quote:Op maandag 1 juni 2020 20:58 schreef DrMarten het volgende:
Heb al een aantal weken een vogel bij huis rondscharrelen die ik niet herkende. Dacht eerst aan een roodstaart, maar dat is het niet. Zojuist bij mijn ouders even de vogelgids erbij gepakt en het blijkt dat ik hier een nachtegaal bij huis heb zitten. Nooit geweten dat die beesten er zo uit zagenMooi vogeltje wel
Ik wist ook niet wat voor geluid ze maakten, nu wist ik het en hoorde ik het vsnochtend dus ook.quote:
Heerlijk zeg! De nachtegaal zit totaal niet in mijn interne database, maar woont ook 'gewoon' in Nederland.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:21 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik wist ook niet wat voor geluid ze maakten, nu wist ik het en hoorde ik het vsnochtend dus ook.
Ik zit sinds vanmiddag voor een paar dagen in Friesland in een huisje in het bos. Score tot nu toe, kool- en pimpelmees, roodborstjes, boomklever, grote bonte specht, buizerd.
Geen omgevingsgeluid, alleen maar zingende vogels
Jemig, productief koppel!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
Meneer en Mevrouw Merel zijn hier met hun vierde (!) nest bezig. Er wordt weer volop gevoerd en en achter de kinders aangevlogen
Vlaamse gaaien zijn mooi! Ik zie ze echter liever in het bos dan in m'n tuin. Ze roven ook nesten leeg enzo.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, productief koppel!
Mijn man vermoedt dat we Vlaamse gaaien hebben, er zaten 3 jonkies in onze vijver te badderen vandaag.
Dat is tof! Koperwieken zie ik zo zelden, wel de kramsvogel gelukkig!quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Monnet het volgende:
Hallo zeg, waarom wordt hier al maanden niet gepost? Ik heb dit weekend echt honderden koperwieken en zanglijsters gezien.
De vogeltrek 😍 Geen koperwiek gezien, maar wel een zanglijster in de tuin.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Monnet het volgende:
Hallo zeg, waarom wordt hier al maanden niet gepost? Ik heb dit weekend echt honderden koperwieken en zanglijsters gezien.
Bedankt voor de tip! Hopelijk wordt het helder weer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 06:31 schreef Irrem het volgende:
[..]
De vogeltrek 😍 Geen koperwiek gezien, maar wel een zanglijster in de tuin.
Ik kijk vandaag weer iets meer naar boven.
[ twitter ]
Mussen zijn standvogels, blijven dus in het land.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 04:16 schreef Seven. het volgende:
Mooi Irrem!
Trekken
Muss
Begin ook weg? Alle 13 jonge mussen zijn pleite.
Mooi! Hier in Brabant geen zwerm gezien, maar ik blijf kijken (dat deed ik sws alquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef Irrem het volgende:
Vandaag vooral over het oosten van het land.
[ twitter ]
Yep, Turkse tortels hebben we hier ook veel van. De vinken zijn er ook weer sinds deze weekquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:06 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooi! Hier in Brabant geen zwerm gezien, maar ik blijf kijken (dat deed ik sws al)
Wat betreft de mussen, die zijn hier ook uit de tuin vertrokken, terwijl er niets veranderd is in de tuin. Ik denk dat ze naar de akkerlanden vertrokken zijn om gevallen maisresten te eten o.i.d.
Wat blijft zijn tortelduiven en kauwen...
Ik zie net wat ik na een nachtvoeding gepost hebquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:28 schreef Irrem het volgende:
[..]
Mussen zijn standvogels, blijven dus in het land.
Kan zijn dat de mussen een plekje hebben gevonden waar er meer te eten is. Of dat hun vaste verblijfplaats in de buurt weggehaald is.
Was bij ons in de tuin ook. De buren hadden een mooie grote heester in de tuin die altijd vol tsjilpende mussen zat. Heester is weggehaald en dus mussen ook weg. Ik had de hoop dat ze onze struiken dan zouden uitkiezen om te verblijven, maar helaas. Ze zijn kieskeurig.
Ze komen nu alleen op het voer af, maar als dat op is, zijn ze weer vertrokken.
Ik moest m'n best doen om hem te begrijpenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie net wat ik na een nachtvoeding gepost heb. Maar dus, de mussen zouden weer terug kunnen komen. Hun slaapplek bij de buurvrouw is intact en het voer staat weer klaar voor ze.
\quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:59 schreef Meridiaan het volgende:
Ja, leuk, vogels! Ben al een aantal jaar lid van de Vogelbescherming, maar dat is vooralsnog mijn enige bijdrage, buiten soms andere mensen een lidmaatschap cadeau geven of wat voer ophangen.
Heb een verrekijker en alles, maar mijn herkenning van vogels gaat nog zeer, zeer moeizaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |