Baudet weet ook precies voor wie hij dit soort onzin schrijft. Terry wordt namelijk een steeds grotere naam in rechts-conservatieve kringen in binnen- en buitenland. Die verwelkomen zijn essay met open armen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, maar inmiddels zou hij toch wel moeten weten dat zijn woorden op een goudschaaltje worden gewogen. Met dat "boreaal" kon hij wat mij betreft wel wegkomen, maar om nu weer zelf de aandacht te vestigen op een essay vol maatschappijkritiek (al dan niet terecht) en dan doen alsof je neus bloedt als mensen dat vervolgens in de politieke sfeer trekken komt wel wat ongeloofwaardig over.
Nogmaals als Rutte bij Zomergasten, wat uiteindelijk een veel directer politiek podium was dan een essay over een boek, zegt 'Pleur dan op', wordt er dan gekopt dat Rutte de deportatie van Turkse Nederlanders ter discussie stelt?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:13 schreef manny het volgende:
[..]
De spiegelvraag: Stel dit was een meneer geweest met een lange baard en het boek de Koran. Zelfde mening ?
Er wordt helemaal niets onder een vegrootglas gelegd. Er wordt een megafoon aangereikt aan zijn tegenstanders om te vertellen wat hij denkt zoals ze dat menen te moeten afleiden uit een paar flarden van zijn tekst.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij in zijn essay ultra-conservatieve standpunten tot uiting brengt. Ik besef dat Baudet zich alweer indekt met allerlei vaagheden, maar uit de tekst blijkt gewoon dat hij zich uiterst kritisch uitlaat over abortus en euthanasie, zaken die wij beschouwen als liberale verworvenheden. En dat is zeer ongewoon voor een Nederlandse politicus, zeker eentje die niet afkomstig is uit de hoek SGP/CU en zelfs het premierschap ambieert (en daar, gezien de peilingen, misschien zelfs aanspraak op mag maken). Niet meer dan logisch dus dat publicaties van zijn hand onder het vergrootglas liggen.
Je bent bezorgd om de toekomstige koers van het FvD? Volgens vind Baudet de abortuswetgeving goed zoals die is, moet de euthanasiewetgeving worden uitgebreid en heeft hij helemaal niets gezegd over kostwinnersregelingen of aanrechtsubsidies of iets dergelijks.quote:En ja, dat roept vragen op over het programma van het FvD. We weten immers dat Baudet de touwtjes strak in handen heeft. Zijn wil lijkt wet. Tegenspraak wordt niet geduld. Wat betekent dat voor de (toekomstige) koers van het FvD?
En dat is niet meer dan logisch. Baudet is de leider van de partij die de peilingen aanvoert. Als hij twijfelachtige schrijfsels publiceert, dan vraagt dat om een reactie van andere politici. Hoge bomen enzo. Nogmaals. we hebben we het hier over een politicus die, als we de peilingen mogen geloven, aanspraak mag maken op het premierschap. Logisch dus dat zijn woorden onder het vergrootglas liggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Er wordt helemaal niets onder een vegrootglas gelegd. Er wordt een megafoon aangereikt aan zijn tegenstanders om te vertellen wat hij denkt zoals ze dat menen te moeten afleiden uit een paar flarden van zijn tekst.
Nogmaals, de schrijfsels van Baudet geven blijk van een ultra-conservatief gedachtegoed. Dat zijn wij niet gewend in Nederland. Dergelijke geluiden worden doorgaans alleen ten gehore gebracht door mini-partijen zoals de SGP. Maar het gaat hier om de leider van de partij die de peilingen aanvoert. Als die zich kritisch uitlaat over abortus en euthanasie, dan vraagt dat om opheldering.quote:Je bent bezorgd om de toekomstige koers van het FvD? Volgens vind Baudet de abortuswetgeving goed zoals die is, moet de euthanasiewetgeving worden uitgebreid en heeft hij helemaal niets gezegd over kostwinnersregelingen of aanrechtsubsidies of iets dergelijks.
Ik ga natuurlijk niet een heel essay over zo'n rukschrijver lezen maar ik schat dat hij iets veel hoogdravenders wilde zeggen dan neuzelen over de abortustermijnen of de precieze euthanasievoorwaarden.
Het is inderdaad bijzonder voor een Nederlands politicus om enige aandacht te hebben voor de richting waarin de samenleving zich beweegt en het geboortecijfer. Voor het partijkartel zijn dat te ingewikkelde dingen waar ze het liever niet over willen hebben, dat verkondigt liever de boodschap dat het ons allemaal maar overkomt en dat we dat ons allemaal moeten laten overkomen en dan komen zij wel de bijpassende koopkrachtplaatjes en zadelen ze de scholen weer op met dingen waar ze extra aandacht aan moeten besteden.
Baudet heeft zijn populariteit te danken aan het feit dat veel kiezers, waaronder WS, hem zien als een leeg canvas waar ze al hun hoop en verlangens op kunnen projecteren.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:31 schreef probeer het volgende:
Een Messias met eenzelfde economische koers als de door Welt o zo gehekelde VVD. Wanneer heb je het neo-kapitalisme omarmd? Verschuiving van arbeid naar kapitaal is opeens prima?
Echt, alsof je opeens een heel andere user bent.
Toch mooi dat zo'n zooitje ongeregeld aan achterban nooit tevreden gehouden kan wordenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Baudet heeft zijn populariteit te danken aan het feit dat veel kiezers, waaronder WS, hem zien als een leeg canvas waar ze al hun hoop en verlangens op kunnen projecteren.
Rechts-extremisten zien hem de redder van de witte heteroman, mede dankzij Baudets continue stroom aan conservatieve uitlatingen. Haters van de gevestigde orde, zoals WS, zien in hem de vijand van het gehate partijkartel dat de huidige VVD en PvdA voort heeft gebracht en verantwoordelijk is voor het neoliberalisme. Ex-VVD'ers zien in Baudet een politicus die staat voor keihard rechts economisch beleid, en dat beeld rechtvaardigen ze door te wijzen naar zijn plannen voor een verkapte vlaktax.
Baudet probeert hooguit de huidige elite te vervangen met zichzelf en gelijkdenkenden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:35 schreef Hexagon het volgende:
Weltschmerz vind alles dat tegen "de elite" is geweldig.
Dan zal hij vervolgens daar ieder topic tegen tekeer gaanquote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Baudet probeert hooguit de huidige elite te vervangen met zichzelf en gelijkdenkenden.
Je bedoelt te zeggen dat Baudet verbindt?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Baudet heeft zijn populariteit te danken aan het feit dat veel kiezers, waaronder WS, hem zien als een leeg canvas waar ze al hun hoop en verlangens op kunnen projecteren.
Rechts-extremisten zien hem de redder van de witte heteroman, mede dankzij Baudets continue stroom aan conservatieve uitlatingen. Haters van de gevestigde orde, zoals WS, zien in hem de vijand van het gehate partijkartel dat de huidige VVD en PvdA voort heeft gebracht en verantwoordelijk is voor het neoliberalisme. Ex-VVD'ers zien in Baudet een politicus die staat voor keihard rechts economisch beleid, en dat beeld rechtvaardigen ze door te wijzen naar zijn plannen voor een verkapte vlaktax.
Je weet dat een discussie niet opschiet als je gewoon precies dezelfde argumenten of wat daar voor door moet gaan herhaalt als antwoord op de weerlegging daarvan?quote:
Ik geloof niet dat ik me ooit positief heb uitgelaten over het economisch beleid dat het FvD voorstaat, hooguit in vergelijking met de VVD. Ik trek het idee dat de VVD een centrumrechtse en fatsoenlijke partij zou zijn waar redelijke mensen voor kunnen kiezen namelijk helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:31 schreef probeer het volgende:
Een Messias met eenzelfde economische koers als de door Welt o zo gehekelde VVD. Wanneer heb je het neo-kapitalisme omarmd? Verschuiving van arbeid naar kapitaal is opeens prima?
Echt, alsof je opeens een heel andere user bent.
Volgens mij zijn de SP en PvdD toch wel redelijk kritisch als het gaat om de EU en open grenzen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je weet dat een discussie niet opschiet als je gewoon precies dezelfde argumenten of wat daar voor door moet gaan herhaalt als antwoord op de weerlegging daarvan?
[..]
Ik geloof niet dat ik me ooit positief heb uitgelaten over het economisch beleid dat het FvD voorstaat, hooguit in vergelijking met de VVD. Ik trek het idee dat de VVD een centrumrechtse en fatsoenlijke partij zou zijn waar redelijke mensen voor kunnen kiezen namelijk helemaal niet.
Het FvD kan als Nederlandse partij die een gooi doet naar de macht in Nederland nog oprecht pretenderen dat een erg rechts Nederlands economisch beleid het beste is voor Nederland. Ik weet wel vrij zeker van niet maar dat is een klassieke tegenstelling in de inzichten. De VVD is economisch extreem-rechts in die zin dat het helemaal niet meer om Nederland gaat, maar rechts ten bate van het internationale grootkapitaal. Voor de VVD zijn de Nederlanders, en de velen die dat willen worden, en het grondgebied en de cultuur er om maximaal uitgewonnen te worden. Daarom moet de massa-immigratie ook doorgaan. Daarom moeten buitenlandse speculanten uitgenodigd worden om hier de woonlasten te komen opdrijven. Daarom moest de dividendbelasting worden afgeschaft ten bate van de buitenlandse aandeelhouders. Als Polen hier komen werken voor buitenlandse aandeelhouders dan is dat volgens de VVD goed voor Nederland. Nederland als wingewest.
Dan lijkt mij het FvD in vergelijking nog heel gematigd. Ook tov D66, wat eigenlijk hetzelfde doet. Die vinden het ook volslagen normaal dat de Nederlandse belastingbetaler betaalt voor het hoger onderwijs van Amerikanen en Britten, ten koste van hun eigen kinderen. Waarom doe je dan nog mee aan nationale verkiezingen eigenlijk? Voor wie ben je nou eigenlijk aan het werk?
Ik mag hier het FvD graag verdedigen tegen valse aantijgingen. Die krijgt namelijk iedereen om zijn oren die suggereert dat de massa-immigratie een keuze is en niet iets is dat we ons maar moeten laten overkomen. Succesvol links beleid is sowieso een illusie vanuit het wereld zonder grenzen ideaal van zichzelf progressief noemende sullen die zich voor het karretje van het grootkapitaal laten spannen en de globalisering en de EU omarmen. Wat ik ook goed vind aan het FvD is het benoemen van het partijkartel, het opkomen voor de democratie en het verbreden van het debat.
Het zal mijn partij niet worden. Het is jammer dat de frisse wind van rechts moet komen maar links is niet tot meer in staat dan muffe ruften uit het verleden en die giftige identiteitspolitiek, terwijl ze het grootkapitaal alleen maar faciliteren. Bij Goldman Sachs maken ze zich echt veel meer druk over FvD dan over GL.
Maar goed, de posts onder je laten nog maar eens zien dat de getrouwen van het partijkartel liever zelf verzinnen wat iemand vindt dan dat ze nadenken over wat iemand vindt.
Ik denk dat juist meer vrijheid over je eigen dood ook wel prettig zou zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:07 schreef BlaZ het volgende:
Suïcide en abortus worden simpelweg gebruikt als voorbeelden in een maatschappelijk debat over maatschappij vs vrijheid / autonomie van het individu in de tekst.
Grenzen met Duitsland en Belgie staat weer volop controle al is het vanwege drugs, maar er wordt gecontroleerd, al viel mij wel op weinig vrachtverkeer wat er werd staande gehouden!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de SP en PvdD toch wel redelijk kritisch als het gaat om de EU en open grenzen.
Akkoord, dat is het punt echter niet. Ik denk dat hetgeen wat Baudet bedoelt is dat individualisme leidt tot de noodzaak tot euthanasie vanwege de zwakkere familieverbindingen tussen individuen en isolatie van individuen binnen een samenleving.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat juist meer vrijheid over je eigen dood ook wel prettig zou zijn.
Akkoord, iedereen kan voor een trein springen, maar dan op een waardige manier. Euthanasie is een mooi begin wat dat betreft.
Nou, ik heb één keer regelmatig in een verzorgingstehuis moeten komen. De verhalen die ik daar hoorde waren best schokkend. De meeste mensen krijgen geen regelmatig familiebezoek. Sommige bewoners al jaren niet meer.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Akkoord, dat is het punt echter niet. Ik denk dat hetgeen wat Baudet bedoelt is dat individualisme leidt tot de noodzaak tot euthanasie vanwege de zwakkere familieverbindingen tussen individuen en isolatie van individuen binnen een samenleving.
Zie bijvoorbeeld deze tekst: bijna helft ouderen eenzaam
https://www.ouderenfonds.nl/activiteiten/eenzaamheid
Ik denk niet dat "nou" het juist woord is aangezien we het eens zijn. De link die Baudet in zijn essay legt is die met het individualisme. Wat wij zelf willen is bovengeschikt aan wat belangrijk is in een maatschappij - bijvoorbeeld de zorg voor ouderen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik heb één keer regelmatig in een verzorgingstehuis moeten komen. De verhalen die ik daar hoorde waren best schokkend. De meeste mensen krijgen geen regelmatig familiebezoek. Sommige bewoners al jaren niet meer.
Mensen roepen vaak, in een poging om boos te zijn op Rutte en co dat "we" onze oudjes verwaarlozen. Terwijl veel mensen dat toch echt zelf doen.
Maar eenzaamheid is geen reden voor euthanasie, zo blijkt uit onderzoek. In 90 procent van de gevallen gaat om mensen die terminaal zijn en een einde willen maken aan hun lijdensweg.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Akkoord, dat is het punt echter niet. Ik denk dat hetgeen wat Baudet bedoelt is dat individualisme leidt tot de noodzaak tot euthanasie vanwege de zwakkere familieverbindingen tussen individuen en isolatie van individuen binnen een samenleving.
Zie bijvoorbeeld deze tekst: bijna helft ouderen eenzaam
https://www.ouderenfonds.nl/activiteiten/eenzaamheid
Verbeterd.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:07 schreef BlaZ het volgende:
Suïcide en abortus worden simpelweg Een feitelijke onwaarheid over euthanasie wordt gebruikt als voorbeeld in een maatschappelijk debat over maatschappij vs vrijheid / autonomie van het individu in de tekst.
Weet niet precies wat betreft de PvdD en de SP is erg halfslachtig. Zeker de PvdD gaat mij wat meer aan het hart, maar de situatie is zo dat we aan beide op het moment niet zoveel hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de SP en PvdD toch wel redelijk kritisch als het gaat om de EU en open grenzen.
Die mening heeft hij niet. Hij vindt de wettelijke regeling van abortus goed zoals die is en hij vindt dat de mogelijkheden voor euthanasie moeten worden uitgebreid.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:06 schreef TLC het volgende:
En waarom mag je niet tegen euthanasie en abortus zijn ?? als die man die mening heeft ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |