abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187011315
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een vwjw die niet anoniem is O+

Mijn excusses dat de beantwoorder niet de TS is dat kan lastig zijn voor mensen die de posts van de TS een kleurtje meegeven. Maar dit was het meest praktisch nu.
Klopt als een (post)bus.
pi_187011346
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 22:29 schreef isax het volgende:
Ben je bang om neer gestoken te worden?
Nee, ik ben niet bang om neergestoken te worden.
pi_187011818
Zijn er eigenschappen van de mensen die jij behandelt die je bij sommige users hier heel veel ziet terugkomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2019 21:12:49 ]
  dinsdag 21 mei 2019 @ 21:27:55 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187012188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 20:30 schreef Bracha020 het volgende:
Jaarlijks keren er meer dan 50.000 tbs’ers of ex-tbs’ers terug in onze maatschappij (dat is een voetbalstadion vol).
Tbs loont dus.

Zo’n tweehonderd keer per jaar wordt er in Nederland door een rechter een tbs-vonnis uitgesproken wat betekent dat er op dit moment weer zo’n tweehonderd mensen vrij rondlopen, gewoon tussen jou en mij die binnenkort het misdrijf zullen gaan plegen waarvoor ze de tbs straks opgelegd zullen krijgen.
Dus als ik het goed begrijp, stromen er 200 mensen per jaar in en 50000 per jaar uit.

Waar komen die 49800 mensen dan vandaan, of wat doen jullie met die 200 patienten zodat het er 50000 worden }:|
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 21:43:03 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187012555
Op wat voor manier verhoudt je je nou met die patienten? Je gaat er dagelijks mee om, hebt er contact mee, hebt gesprekken die neem ik aan best wel persoonlijk kunnen zijn. Als die patienten verder weinig contacten om zich heen hebben en vaak binnen zitten kan ik me goed voorstellen dat ze zich aan je gaan hechten als het contact prettig is. Maar hoe is dat nou andersom?

Immers ga jij toch ook maanden of waarschijnlijk zelfs jaren met zo iemand om. Ga jij je dan ook op een bepaalde manier hechten aan zo iemand net als je dat met collega's hebt of gek gezegd zoals met dieren die je verzorgd (niet als vergelijking bedoeld hoor, maar vooral als begrijpelijk voorbeeld) Doordat je lang en intensief met mensen omgaat kun je zo'n band die je opbouwt volgens mij niet vermijden lijkt mij. Of is het zo dat je zeg maar professioneel afstand houdt en tegelijkertijd een soort menselijk betrokken houding aanneemt om het contact zo veel mogelijk natuurlijk te doen voorkomen?
pi_187012644
quote:

[..]

Eigenlijk verbaast het me dat juist jij als hulpverlener deze vraag stelt.
Misschien weet je dat medewerkers van een FPC of FPA voor enorme dilemma’s komen te staan en vaak moeten ‘kiezen tussen twee kwaden’.
Maar niemand loopt de deur uit voordat echt iedereen het erover eens is dat dit ook daadwerkelijk kan en het recidiverisico dus minimaal is.
Bij dergelijke besluiten zijn hele teams betrokken en niet alleen mensen binnen de forensische zorg.
Uiteindelijk besluit de rechter wat er gaat gebeuren, en hierbij hoeft hij het advies uit een rapportage ook niet te volgen.

Het is onmogelijk om in het algemeen te gaan zeggen wanneer iemand klaar is voor een terugkeer in de maatschappij.
Dit heeft te maken met tientallen kleine en zeer belangrijke details, verschilt enorm per situatie.
Resultaten van allerlei verschillende onderzoeken, testen, therapieën, observaties en gesprekken spelen hierbij een grote rol.
Als hulpverlener ben je misschien ook op de hoogte van de risicotaxatie-instrumenten die we gebruiken.

Je zin ‘Geregeld komt het voor dat de desbetreffende persoon binnen een x aantal jaar de fout in gaat’ vind ik zeer interessant.
Het Nederlandse tbs-systeem geldt ondanks alle negativiteit die de media ons soms wil doen geloven namelijk als één van de meest succesvolle ter wereld.
Ik weet niet met wat voor situaties jij te maken krijgt maar ernstige delicten zijn nog steeds incidenten.
Helaas wel incidenten die vaak mensenlevens kosten, de impact is daarom enorm.
Het veroorzaakt angst en paniek bij de bevolking, roept allerlei emoties op.

Jaarlijks keren er meer dan 50.000 tbs’ers of ex-tbs’ers terug in onze maatschappij (dat is een voetbalstadion vol).
Van al die mensen raken er gemiddeld één a twee per jaar betrokken bij een ernstig incident.
Jij als hulpverlener zou eigenlijk ook moeten weten dat het herhalingsgevaar bij mensen die uit een gevangenis komen en dus geen enkele verpleging of behandeling hebben gehad vele malen groter is, we zien daar veel vaker een terugval.
Tbs loont dus.

Ik heb het al vaker gezegd maar Nederland is sowieso best een gevaarlijk land om in te leven.
Overal om ons heen loert gevaar, het is helemaal niet gelijk onveiliger als er een tbs’er of ex-tbs’er terugkeert.

Per jaar komen er zo’n kleine duizend mensen om in het verkeer.
Er zijn momenteel sterke vermoedens en aanwijzingen dat in Nederlandse ziekenhuizen jaarlijks zo’n 4000 tot 6000 mensen overlijden enkel door behandelfouten en miscommunicatie.
Overal is risico.

Zo’n tweehonderd keer per jaar wordt er in Nederland door een rechter een tbs-vonnis uitgesproken wat betekent dat er op dit moment weer zo’n tweehonderd mensen vrij rondlopen, gewoon tussen jou en mij die binnenkort het misdrijf zullen gaan plegen waarvoor ze de tbs straks opgelegd zullen krijgen.
En zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen waar je niemand over hoort, gevaar is gewoon overal om ons heen.

Ik praat helemaal niets goed, absoluut niet.
Maar je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken, je weet nooit zeker wat er met iemand gaat gebeuren.
Sommige mensen zijn onbehandelbaar of vallen na een perfect traject + eindrapportage keihard terug.
Soms weet iemand de boel te misleiden of doet iets wat niemand had verwacht, hij zelf vaak ook niet.

Mensen blijven mensen, zeer kwetsbare wezens.
Helaas is dat de harde realiteit.
Ondanks dat wij beide werken in "dezelfde wereld" hebben wij, zoals ik lees uit jouw post, andere belangen.

De mensen waarmee ik werk zijn onderdeel van de maatschappij of zitten in een traject om dat weer te worden, mijn taak is om deze personen te helpen weer volwaardig burger te worden.
Daarnaast heb ik de taak om te signaleren en heb ik een verantwoording naar de stad/wijk/buurt waarin deze woont.

Je stelt dat het tbs systeem 1 van de meest succesvolle systemen ter wereld is,dat klopt helemaal.Aan statistieken heb ik echter weinig....
Er zijn mensen geweest die naar mijn mening, onbehandelbaar zijn, roofdieren of hoe je het ook wil noemen. De reclassering is een lachertje en ik als hulpverlener vind het verschrikkelijk dat ik bij wijze van spreke moet afwachten totdat diegene de fout in gaat zodat hij/zij het systeem weer in gaan.
Jij noemt het "incidenten". Feitelijk juist maar waar je in jouw post aan voorbij gaat is dat die incidenten hele nare gevolgen hebben. Het kan aan je schrijfwijze liggen maar ik vind dat je dit behoorlijk bagatelliseert.

Ik maak fouten, jij maakt fouten, daar zijn wij mensen voor. Maar als iemand die op de straat werkt zijn dit voorbeelden die mij frustreren en ik denk echt dat er een hoop verbetering nodig is.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 22:22:54 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187013523
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 21:46 schreef Brybry het volgende:

Ondanks dat wij beide werken in "dezelfde wereld" hebben wij, zoals ik lees uit jouw post, andere belangen.

De mensen waarmee ik werk zijn onderdeel van de maatschappij of zitten in een traject om dat weer te worden, mijn taak is om deze personen te helpen weer volwaardig burger te worden.
Daarnaast heb ik de taak om te signaleren en heb ik een verantwoording naar de stad/wijk/buurt waarin deze woont.

Je stelt dat het tbs systeem 1 van de meest succesvolle systemen ter wereld is,dat klopt helemaal.Aan statistieken heb ik echter weinig....
Er zijn mensen geweest die naar mijn mening, onbehandelbaar zijn, roofdieren of hoe je het ook wil noemen. De reclassering is een lachertje en ik als hulpverlener vind het verschrikkelijk dat ik bij wijze van spreke moet afwachten totdat diegene de fout in gaat zodat hij/zij het systeem weer in gaan.
Jij noemt het "incidenten". Feitelijk juist maar waar je in jouw post aan voorbij gaat is dat die incidenten hele nare gevolgen hebben. Het kan aan je schrijfwijze liggen maar ik vind dat je dit behoorlijk bagatelliseert.

Ik maak fouten, jij maakt fouten, daar zijn wij mensen voor. Maar als iemand die op de straat werkt zijn dit voorbeelden die mij frustreren en ik denk echt dat er een hoop verbetering nodig is.
Wat is jouw functie dan precies? Je werkt, gezien jouw negativiteit, dus niet bij de reclassering. Bij wat voor soort organisatie werk jij als hulpverlener om de uitbehandelde personen weer 'volwaardig burger' te laten worden??
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_187013618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 21:43 schreef Tengano het volgende:
Op wat voor manier verhoudt je je nou met die patienten? Je gaat er dagelijks mee om, hebt er contact mee, hebt gesprekken die neem ik aan best wel persoonlijk kunnen zijn. Als die patienten verder weinig contacten om zich heen hebben en vaak binnen zitten kan ik me goed voorstellen dat ze zich aan je gaan hechten als het contact prettig is. Maar hoe is dat nou andersom?

Immers ga jij toch ook maanden of waarschijnlijk zelfs jaren met zo iemand om. Ga jij je dan ook op een bepaalde manier hechten aan zo iemand net als je dat met collega's hebt of gek gezegd zoals met dieren die je verzorgd (niet als vergelijking bedoeld hoor, maar vooral als begrijpelijk voorbeeld) Doordat je lang en intensief met mensen omgaat kun je zo'n band die je opbouwt volgens mij niet vermijden lijkt mij. Of is het zo dat je zeg maar professioneel afstand houdt en tegelijkertijd een soort menselijk betrokken houding aanneemt om het contact zo veel mogelijk natuurlijk te doen voorkomen?
ik denk niet dat een patient sexuele gevoelens krijgt bij innig contact

misschien lijkt het zo maar ik denk dat die grens niet zomaar overschreden wordt
  dinsdag 21 mei 2019 @ 22:28:31 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187013671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:26 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

ik denk niet dat een patient sexuele gevoelens krijgt bij innig contact

misschien lijkt het zo maar ik denk dat die grens niet zomaar overschreden wordt
Waar spreek ik precies over sexueel? Of is dat meer iets dat jij er vanuit jouw eigen projectie & innerlijke beleving en verlangens uithaalt?

Om even bij mijn voorbeeld te blijven van het verzorgen van dieren; daar krijg je toch ook geen sexuele gevoelens van (normaal gesproken).

Overigens denk ik als ik nu je antwoord nogmaals lees dat je ernaast zit. Als iemand jaren in zo'n systeem zit met een dikke persoonlijkheidsstoornis zullen er weldegelijk mensen zijn die wel die sexuele gevoelens en verlangens zullen hebben. Die konden voordat ze in dat systeem kwamen al niet de grenzen van de ander respecteren en zijn nog onderweg om dat wel te kunnen lijkt mij, anders stonden ze al buiten.

Mijn vraag ging ook meer over TS hoe die staat ten opzichte van het veelvuldige en innige contact met haar patienten en wat daarvan de impact is op haar emotionele gesteldheid en binding.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 21-05-2019 22:35:11 ]
  Manager PR/Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 22:35:29 #60
269689 crew  Viv
pi_187013829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 21:27 schreef Tengano het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, stromen er 200 mensen per jaar in en 50000 per jaar uit.
Zo las ik het dus ook. :?
  dinsdag 21 mei 2019 @ 22:38:23 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187013904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo las ik het dus ook. :?
Misschien is dit haar direct leidinggevende dan zou het weer kunnen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187014157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waar spreek ik precies over sexueel? Of is dat meer iets dat jij er vanuit jouw eigen projectie & innerlijke beleving en verlangens uithaalt?

Om even bij mijn voorbeeld te blijven van het verzorgen van dieren; daar krijg je toch ook geen sexuele gevoelens van (normaal gesproken).

Overigens denk ik als ik nu je antwoord nogmaals lees dat je ernaast zit. Als iemand jaren in zo'n systeem zit met een dikke persoonlijkheidsstoornis zullen er weldegelijk mensen zijn die wel die sexuele gevoelens en verlangens zullen hebben. Die konden voordat ze in dat systeem kwamen al niet de grenzen van de ander respecteren en zijn nog onderweg om dat wel te kunnen lijkt mij, anders stonden ze al buiten.

Mijn vraag ging ook meer over TS hoe die staat ten opzichte van het veelvuldige en innige contact met haar patienten en wat daarvan de impact is op haar emotionele gesteldheid en binding.
ik zat gister naar die film , 'the professor' The Professor (2018) - IMDb
te kijken, daar gaat johnny depp, ook een paar grenzen over, met zijn studenten
maar ik denk dat het normaal gesproken wel weer goed land

ik heb ook wel eens een hulpverlener ontmoet die, gewoon een soort fotomodel of een soort ultimieme lieve vrouw was/is
ik heb zelf wel eens gemerkt dat ze mij ook leuk vond/vind
denk maar niet dat ik haar leven ga verpesten door die grens over te gaan
  dinsdag 21 mei 2019 @ 22:52:30 #63
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187014228
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:49 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

ik zat gister naar die film , 'the professor' The Professor (2018) - IMDb
te kijken, daar gaat johnny depp, ook een paar grenzen over, met zijn studenten
maar ik denk dat het normaal gesproken wel weer goed land

ik heb ook wel eens een hulpverlener ontmoet die, gewoon een soort fotomodel of een soort ultimieme lieve vrouw was/is
ik heb zelf wel eens gemerkt dat ze mij ook leuk vond/vind
denk maar niet dat ik haar leven ga verpesten door die grens over te gaan
Jij niet en dat pleit dan voor je, tenzij je bang bent voor de afwijzing, maar daar lijkt het niet op.

Maar er zijn ook genoeg mensen die daar lak aan hebben. Die het minder nauw nemen met de grenzen van een ander en het wel leuk vinden om iets te proberen. En daar hoef je niet eens voor in dat systeem te zitten. En die mensen (in de categorie van dat type misdrijven) die in dat systeem zitten lijken mij over het algemeen iets minder braaf dan gemiddeld.
pi_187014385
Ik heb bewondering voor het werk dat je doet en ik vind dat je een mooie visie hebt!
Ben je wel eens op het verkeerde been gezet door een patiënt / gemanipuleerd door een patiënt en hoe wapen je jezelf hier tegen?

Over enkele dagen heb ik zelf een selectiedag om in op een afdeling in een penitentiaire inrichting te gaan werken. Ik ben vooral gespannen voor de psychologische test. Ik hoop dat het allemaal goed komt *O*.
Striving to be more than average.
pi_187014432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

Jij niet en dat pleit dan voor je, tenzij je bang bent voor de afwijzing, maar daar lijkt het niet op.

Maar er zijn ook genoeg mensen die daar lak aan hebben. Die het minder nauw nemen met de grenzen van een ander en het wel leuk vinden om iets te proberen. En daar hoef je niet eens voor in dat systeem te zitten. En die mensen (in de categorie van dat type misdrijven) die in dat systeem zitten lijken mij over het algemeen iets minder braaf dan gemiddeld.
'grenzen zijn belangrijk!"

misschien gaat het daar mis met persoonlijkheidstoornissen

misschien heeft niemand ze uitgelegd hoe dit werkt, dus niet echte grenzen tussen nederland en duitsland, maar 'grenzen' in de figuratieve vorm
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:06:59 #66
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187014528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:02 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

'grenzen zijn belangrijk!"

misschien gaat het daar mis met persoonlijkheidstoornissen

misschien heeft niemand ze uitgelegd hoe dit werkt, dus niet echte grenzen tussen nederland en duitsland, maar 'grenzen' in de figuratieve vorm
Eens ^O^

Ze had al verteld dat ze veel met mensen werkt die anti-sociaal zijn. Dat is een term die in het dagelijks leven zoveel betekent als compleet sch*t hebben aan de grenzen van een ander en er lol in hebben als je er overheen kunt gaan })

Grenzen zijn zeker belangrijk; die van jezelf en die van een ander. Wat wijs en fatsoenlijk is, is om je eigen grenzen te beschermen en die van de ander te respecteren, maar dat is geen gemeengoed en zeker niet voor mensen die anti sociaal zijn. Let maar eens op als je hier op Fok! een beetje rond kijkt.
pi_187014571
Ik heb ook wel eens zo'n buurman gehad, die het een na het andere huis wordt uitgezet
soort michael panhuis plus, ook zonder drank en drugs knettergek, een aap

kan je wel denken aan allerlij persoonlijkheids stoornissen en een reden voor dat gedrag proberen te bedenken met DSM4 of 5

dan kom je toch al snel tot de conclusie dat we dat toch echt beter moeten bemoeizorgen, voordat ie z'n huis in de fik steekt
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:12:38 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187014627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:09 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb ook wel eens zo'n buurman gehad, die het een na het andere huis wordt uitgezet

kan je wel denken aan allerlij persoonlijkheids stoornissen en een reden voor dat gedrag proberen te bedenken met DSM4 of 5

dan kom je toch al snel tot de conclusie dat we dat toch echt beter moeten bemoeizorgen, voordat ie z'n huis in de fik steekt
Ik vernam laatst ook dat er binnen de politiek iets aan het verschuiven is om in dit soort gevallen meer grip en ruimte te kunnen krijgen om mensen voor hun eigen bestwil en bescherming, en die van de maatschappij, even af te laten koelen in een gecontroleerde omgeving. Lastig om dat goed te regelen, maar denk wel dat het verstandiger is om over zo'n bevoegdheid te kunnen beschikken.

Nu kunnen ze je alleen vastzetten als je er zelf mee instemt of als de pleuris pas is uitgebroken en eigenlijk moeten we dat niet willen natuurlijk. Denk hierbij even aan Thijs die binnenkort ook liever had gehad dat ze hem nog even hadden vastgehouden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 21-05-2019 23:18:52 ]
pi_187015214
quote:

[..]

Eigenlijk verbaast het me dat juist jij als hulpverlener deze vraag stelt.
Misschien weet je dat medewerkers van een FPC of FPA voor enorme dilemma’s komen te staan en vaak moeten ‘kiezen tussen twee kwaden’.
Maar niemand loopt de deur uit voordat echt iedereen het erover eens is dat dit ook daadwerkelijk kan en het recidiverisico dus minimaal is.
Bij dergelijke besluiten zijn hele teams betrokken en niet alleen mensen binnen de forensische zorg.
Uiteindelijk besluit de rechter wat er gaat gebeuren, en hierbij hoeft hij het advies uit een rapportage ook niet te volgen.

Het is onmogelijk om in het algemeen te gaan zeggen wanneer iemand klaar is voor een terugkeer in de maatschappij.
Dit heeft te maken met tientallen kleine en zeer belangrijke details, verschilt enorm per situatie.
Resultaten van allerlei verschillende onderzoeken, testen, therapieën, observaties en gesprekken spelen hierbij een grote rol.
Als hulpverlener ben je misschien ook op de hoogte van de risicotaxatie-instrumenten die we gebruiken.

Je zin ‘Geregeld komt het voor dat de desbetreffende persoon binnen een x aantal jaar de fout in gaat’ vind ik zeer interessant.
Het Nederlandse tbs-systeem geldt ondanks alle negativiteit die de media ons soms wil doen geloven namelijk als één van de meest succesvolle ter wereld.
Ik weet niet met wat voor situaties jij te maken krijgt maar ernstige delicten zijn nog steeds incidenten.
Helaas wel incidenten die vaak mensenlevens kosten, de impact is daarom enorm.
Het veroorzaakt angst en paniek bij de bevolking, roept allerlei emoties op.

Van al die mensen raken er gemiddeld één a twee per jaar betrokken bij een ernstig incident.
Jij als hulpverlener zou eigenlijk ook moeten weten dat het herhalingsgevaar bij mensen die uit een gevangenis komen en dus geen enkele verpleging of behandeling hebben gehad vele malen groter is, we zien daar veel vaker een terugval.
Tbs loont dus.

Ik heb het al vaker gezegd maar Nederland is sowieso best een gevaarlijk land om in te leven.
Overal om ons heen loert gevaar, het is helemaal niet gelijk onveiliger als er een tbs’er of ex-tbs’er terugkeert.

Per jaar komen er zo’n kleine duizend mensen om in het verkeer.
Er zijn momenteel sterke vermoedens en aanwijzingen dat in Nederlandse ziekenhuizen jaarlijks zo’n 4000 tot 6000 mensen overlijden enkel door behandelfouten en miscommunicatie.
Overal is risico.

En zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen waar je niemand over hoort, gevaar is gewoon overal om ons heen.

Ik praat helemaal niets goed, absoluut niet.
Maar je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken, je weet nooit zeker wat er met iemand gaat gebeuren.
Sommige mensen zijn onbehandelbaar of vallen na een perfect traject + eindrapportage keihard terug.
Soms weet iemand de boel te misleiden of doet iets wat niemand had verwacht, hij zelf vaak ook niet.

Mensen blijven mensen, zeer kwetsbare wezens.
Helaas is dat de harde realiteit.
200 tbs uitspraken per jaar maar 5000 tbs'ers die per jaar terug integreren in de maatschappij?

Rutte is that you?
pi_187015226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:09 schreef christmastsunami het volgende:

Zolang hij zijn hypotheek heeft betaalt is het geen probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2019 23:53:33 ]
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:54:08 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187015238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:52 schreef Vollenhoven het volgende:

200 tbs uitspraken per jaar maar 5000 tbs'ers die per jaar terug integreren in de maatschappij?

Rutte is that you?
Le-zen: 50.000
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:03:23 #72
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187015334
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:17 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

De insteek is altijd om de maatschappij zo veilig mogelijk te houden, dit staat altijd voorop.
Er wordt zorgvuldig gekeken naar wat er mogelijk is met een patiënt, wat er haalbaar is.
Dit wordt in de loop van een traject meestal wel duidelijk.

Soms is een terugkeer in de maatschappij inderdaad helaas niet mogelijk.
In die gevallen zal er dan nog altijd verpleegd worden en dan gaat het o.a. inderdaad om dingen als welzijn.

Tbs spreekt eigenlijk ook alleen van ‘verpleging’ en niet van ’behandeling’, maar dit ligt er natuurlijk wel in besloten.
Als de veiligheid van de maatschappij altijd voorop staat zou je ze toch voor eeuwig moeten opsluiten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:11:21 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187015400
quote:
16s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als de veiligheid van de maatschappij altijd voorop staat zou je ze toch voor eeuwig moeten opsluiten?
Ja hallo, er zijn toch ook mensen die na een jaar of 10 wel inzicht hebben gekregen dat ze met sommige dingen toch beter anders om kunnen gaan.
pi_187015414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Le-zen: 50.000
Dat maakt het alleen maar erger.
pi_187015433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:11 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja hallo, er zijn toch ook mensen die na een jaar of 10 wel inzicht hebben gekregen dat ze met sommige dingen toch beter anders om kunnen gaan.
listig en lastig, ik heb geen flauw idee of dat nou echt kan

ik hanteer meestal 'mensen veranderen niet', ik weet dat dat nogal negatief overkomt, maar ik ben geslepen, aan mijn vertrouwen in de mensheid kan je beter geen voorbeeld nemen, dus was deze bijdrage weer es compleet overbodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')