Als het maar niet daalt tot dit niveauquote:Op maandag 20 mei 2019 12:58 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop dat ze in ieder geval dj's gaan benaderen. Op wat voor manier dan ook. De opening in Zweden op de muziek van Avicii was ook gaaf.
ditquote:Op maandag 20 mei 2019 13:13 schreef Japepk het volgende:
Het is ook 65 jaar songfestival he. Opening van de Grand Final met André Rieu met Te Deum, met een complilatie van Eurovisiehoogtepunten, waarbij Armin het halverwege overneemt om de deelnemers van dit jaar te presenteren.
Ja, Ierland zelfs drie keer achter elkaar.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:15 schreef Bosbeetle het volgende:
En is er wel eens een land geweest dat twee keer achter elkaar gewonnen heeft?
Ik zeg doen.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:41 schreef Em31 het volgende:
Trouwens, ik heb niets met artiesten uit andere landen die op komen treden, maar aangezien ABBA met nieuwe muziek komt.. dat zou wel heel gaaf zijn
Héél vet. Op tv zou je daar met AR veel mee kunnen doen, door het beeld echt die sfeer mee te geven.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:24 schreef Greys het volgende:
Tevens lijkt het me tof als interval als (een deel van) het orkest van Rieu verkleed en opgesteld is als Levende Nachtwacht.
Ik lees die naam Armin hier vaak, maar Martin Garrix zou natuurlijk een veel betere optie zijn, mocht die haalbaar/betaalbaar blijken. Onze grootste popster ooit.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:13 schreef Japepk het volgende:
Het is ook 65 jaar songfestival he. Opening van de Grand Final met André Rieu met Te Deum, met een complilatie van Eurovisiehoogtepunten, waarbij Armin het halverwege overneemt om de deelnemers van dit jaar te presenteren.
Of Paint Your Color.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:04 schreef Japepk het volgende:
[..]
Héél vet. Op tv zou je daar met AR veel mee kunnen doen, door het beeld echt die sfeer mee te geven.
Ook leuk in combinatie met het 'Color your future' thema
Het Metropole Orkest is geweldig en het Concertgebouworkest ook (ik ben zelfs officieel 'vriend' van de laatste), maar toch ben ik ook helemaal voor Andre Rieu. De man is werkelijk wereldberoemd én maakt overal een feest van.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:06 schreef blackswangreen het volgende:
En wie zit er op André Rieu te wachten? Alsjeblieft zeg, doe dan het Metropole Orkest, beste jazz/poporkest ter wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wordt echt tijd dat Telegraaf stopt met die man elke keer aandacht geven. Elk jaar weer het artikel dat ie mee wil doen als deelnemer ook. Beetje DriesMoe.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:00 schreef Dave het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gfestival-wel-zitten
Dries Roelvink zit zichzelf in ieder geval wel zitten als pauze act.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:59 schreef Momo... het volgende:
Even laten zien wat voor een verschillende muziekstijlen we goede artiesten hebben (dance, metal, hiphop etc).Ja, een lekker diverse mix aan muziekstijlen graag. En geen levenslied? Songfestivallegende Sieneke verdient wat mij betreft best een klein rolletje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij een soort Nederlandse love love peace peace? Dan mag ze mokka ijs eten op het podium terwijl er verder idianentooien, krumpers, scheurjurken, lichtjes in de hand, fisting etc. voorbij komenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:02 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Ja, een lekker diverse mix aan muziekstijlen graag. En geen levenslied? Songfestivallegende Sieneke verdient wat mij betreft best een klein rolletje.
Haha JAAAAA dat is eigenlijk zo'n gek idee nog niet!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:12 schreef Momo... het volgende:
[..]
Bij een soort Nederlandse love love peace peace? Dan mag ze mokka ijs eten op het podium terwijl er verder idianentooien, krumpers, scheurjurken, lichtjes in de hand, fisting etc. voorbij komen
Je bent te lief.quote:
En dan na elk mislukt idee 'Hoe kan ik dat nou vergeten'quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:12 schreef Momo... het volgende:
[..]
Bij een soort Nederlandse love love peace peace? Dan mag ze mokka ijs eten op het podium terwijl er verder idianentooien, krumpers, scheurjurken, lichtjes in de hand, fisting etc. voorbij komen
Hij zei het slechts als een grapjequote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Het wordt echt tijd dat Telegraaf stopt met die man elke keer aandacht geven. Elk jaar weer het artikel dat ie mee wil doen als deelnemer ook. Beetje DriesMoe.
Een medley gezongen door Glennis Grace, Treble, Edsilia, Hind, de Toppers, Sieneke, 3js en Joan Franka. Tijdens de medley komt Anouk al deze falers van het podium halen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:54 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk zien we Anouk ook sowieso terug, daar is het toch allemaal mee begonnen
quote:Op woensdag 22 mei 2019 22:37 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Een medley gezongen door Glennis Grace, Treble, Edsilia, Hind, de Toppers, Sieneke, 3js en Joan Franka. Tijdens de medley komt Anouk al deze falers van het podium halen.
quote:Op woensdag 22 mei 2019 22:47 schreef Em31 het volgende:
[..]Roept ze eerst nog even iets over de braderie in Leuven voordat Birds wordt ingezet
Dan moet deze van Edsiel erbij. Veel beter dan het origineel.quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:32 schreef Fred_B het volgende:
Omdat Nederland zo lang niet gewonnen heeft, is het misschien ook wel leuk om een compilatie van niet-winnaars met mooie liedjes te maken. Goodbye To Yesterday, I Feed You My Love, Madness Of Love, Rhythm Inside, If Love Was A Crime, dat soort liedjes.
Hoe zie die recap deden was fantastisch, dat zou serieus wel leuk zijnquote:Op donderdag 23 mei 2019 08:18 schreef molloot200 het volgende:
Die songfestival doventolken zijn toch ook Nederlands? Kunnen ze daar ook niet iets gaafs mee doen? In combinatie met Duncan of zo? Volgens mij gaan die doventolken met hun songfestival videos wel heel Europa door.
Er zijn drie shows te vullen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:30 schreef blackswangreen het volgende:
Martin Garrix met het Metropole Orkest lijkt mij de droom-intervalact. De grootste dj en het beste orkest. Armin en Afrojack zijn leuk, maar ook 'n beetje vergane glorie. En André Rieu is bekend, maar als je met hem aan komt zetten helpt dat niet tegen het kitscherige imago van Eurovisie.
Orkest met een subtiele dance mix eronder.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:35 schreef Em31 het volgende:
Het is jammer dat ze de eerste semi vaak openen met het winnende nummer. De finale openen met Arcade en een orkest/koor lijkt me veel mooier. Al beginnen we dan misschien wat te downmaar als ik hier aan terugdenkt, echt wauw
![]()
Martin Garrix inclusief orkest lijkt me ook geweldig. Ook als finale opening bijvoorbeeld.
Garrix gebruikt al vrij veel orkestopnames in z'n shows. Hier is het nummer met de poëtische titel Pizza.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:40 schreef Momo... het volgende:
[..]
Orkest met een subtiele dance mix eronder.
Dat zou toch geweldig zijnquote:Op donderdag 23 mei 2019 11:24 schreef Greys het volgende:
ABBA als internationale verrassingsact. Want dan zal die muziek toch eindelijk weleens klaar zijn.
Voor de echte ESF fans is dat toch super leukquote:Op vrijdag 24 mei 2019 00:03 schreef Bamba het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom er ook andere landen/deelnemers erbij gehaald worden, zoals dit jaar in Israel. We kunnen heus wel een interval act verzinnen met artiesten uit ons eigen land. Tijd om Nederland te promoten
Ilse en Waylon - Hatrið mun sigraquote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:47 schreef Em31 het volgende:
Nederlandse versie van Switch Song
Anouk - Ik ben verliefd
Ilse DeLange - Outlaw in ‘em
Waylon - Shine
Douwe Bob - Amambanda
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ilse en Waylon - Hatrið mun sigra
Zou geld betalen omdat live te zienquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oude nummers in een nieuw jasje steken. De Troubadour als hardstyle. Een trance-versie van Waar is de zon? Een house-variant van You and me. Afsluiten met een handjes in de lucht-remix van Shangri-la.quote:Op zondag 26 mei 2019 01:38 schreef Henno het volgende:
Sowieso moeten ze zeker wat met onze top-DJ's doen, dat is een gigantisch exportproduct van Nederland, dat slaat wel aan als ze er een leuke show van maken. En Gerard Joling in een superfout verenpak.
Denk je?quote:Op maandag 27 mei 2019 10:16 schreef Greys het volgende:
De eerste keer vinden vele buitenlanders nog steeds een superleuke inzending
Toch wel in een mega-medley waarin allerlei artiesten van NL door de jaren heen heel kort voorbij komen? Van Sieneke tot Ilse, van Douwe tot Getty, etc?quote:Op maandag 27 mei 2019 14:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Denk je?Dan toch vooral de diehards denk ik.
Er is inmiddels een generatie die toen nog niet eens geboren was.
Ik zou zelf in ieder geval not impressed zijn als een land kwam met een intervalact van een inzending uit 1996 die niet de top 5 heeft gehaald.![]()
Joah weet niet. Om dat met winnaars te doen, prima, of met recente inzendingen die mensen nog vers in het geheugen hebben, maar ik denk eigenlijk dat De Eerste Keer vooral voor ons leuk isquote:Op maandag 27 mei 2019 14:33 schreef Greys het volgende:
Toch wel in een mega-medley waarin allerlei artiesten van NL door de jaren heen voorbij komen? Van Sieneke tot Ilse, van Douwe tot Getty, etc? Ik bedoelde natuurlijk geen interval act alleen door die twee, maar dat stond er ook bij alleen dat gedeelte heb je niet gequote.
In een medley zou het misschien nog kunnen, afhankelijk van de insteek en wat je er verder nog omheen doet. Het lijkt me in elk geval een betere keuze dan dat nummer van Hind bijvoorbeeldquote:Op maandag 27 mei 2019 14:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Joah weet niet. Om dat met winnaars te doen, prima, of met recente inzendingen die mensen nog vers in het geheugen hebben, maar ik denk eigenlijk dat De Eerste Keer vooral voor ons leuk isVerder geen moeite mee hoor, als het zo is.
Zoals ze in Tel Aviv met meerdere mensen Halleluuuujaaaa stonden te zingen was wel echt een van de hoogtepunten van dit esf voor me.quote:Op maandag 27 mei 2019 14:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
In een medley zou het misschien nog kunnen, afhankelijk van de insteek en wat je er verder nog omheen doet. Het lijkt me in elk geval een betere keuze dan dat nummer van Hind bijvoorbeeld
Met zijn allen Laajlala'en met de Troubadour.quote:Op maandag 27 mei 2019 14:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals ze in Tel Aviv met meerdere mensen Halleluuuujaaaa stonden te zingen was wel echt een van de hoogtepunten van dit esf voor me.![]()
Zoiets ja, dat het daarmee eindigt.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met zijn allen Laajlala'en met de Troubadour.
Ze zingen niet elkaars nummer maar gewoon een stukje van hun eigen. En eindigen in een Lalalaiii finale.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:07 schreef Dave het volgende:
Voor mij hoeft zo'n X-doet-Y kopie eigenlijk niet, liever verzinnen ze iets origineels.
Ik kom niet uit Israël en vond de Hallelujahhh singalong meer dan zalig. Dus ik denk dat buitenlanders dat met LAIIIIILALA Troubadour ook wel zouden hebben, is toch ook een winnaar van lang geleden?quote:Op maandag 27 mei 2019 15:23 schreef Dave het volgende:
Ik zit meer op de @:Guanabana boot denk ik, hoe boeiend is dat voor niet-NL kijkers? Als bijv. een Oekraïne zoiets zou doen zou ik ondertussen de koelkast gaan plunderen.
Denk niet dat dat 1 op 1 te vergelijken is, Hallelujah is nogal een songfestivalklassieker die iedereen wel kent, en dan helemaal gezongen door oud-winnaars (en Verkaquote:Op maandag 27 mei 2019 15:33 schreef Greys het volgende:
Ik kom niet uit Israël en vond de Hallelujahhh singalong meer dan zalig. Dus ik denk dat buitenlanders dat met LAIIIIILALA Troubadour ook wel zouden hebben, is toch ook een winnaar van lang geleden?
De Troubadour kent iedereen ook wel. Ding a dong trouwens ook. Maar eigenlijk ben ik ervoor dat Lenny Kuhr het gewoon zelf zingt. She's still got it.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Denk niet dat dat 1 op 1 te vergelijken is, Hallelujah is nogal een songfestivalklassieker die iedereen wel kent, en dan helemaal gezongen door oud-winnaars (en Verka![]()
).
Denk dat niet een van onze oude winnende nummers die status heeft. En hoop in godsnaam dat wij niet ook allemaal (cult)figuren optrommelen. (Johnny LoganDie wil nooit meer iets in Nederland komen doen dat met het Songfestival te maken heeft
)
Maar goed, ben verder niet tegen ofzo, als interval voor een semi maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Ja voor mijn gevoel is de Troubadour dus óók zo'n klassieker.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Denk niet dat dat 1 op 1 te vergelijken is, Hallelujah is nogal een songfestivalklassieker die iedereen wel kent, en dan helemaal gezongen door oud-winnaars (en Verka![]()
).
Denk dat niet een van onze oude winnende nummers die status heeft. En hoop in godsnaam dat wij niet ook allemaal (cult)figuren optrommelen. (Johnny LoganDie wil nooit meer iets in Nederland komen doen dat met het Songfestival te maken heeft
)
Maar goed, ben verder niet tegen ofzo, als interval voor een semi maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Vlak Ding dong en Troubadour niet uit.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
).
)
Leukquote:
Wat dacht je van: nee.quote:Op woensdag 29 mei 2019 19:05 schreef ato het volgende:
Dave misschien kunnen wij wel een medley doen verkleed als Getty 'is het lang geleden, is het lang geleden..'
Getty denkt, shit ik moet er volgend jaar wel bij zijn.twitter:songfestivalNL twitterde op donderdag 30-05-2019 om 20:59:51Getty Kaspers heeft spijt van aanval op AVROTROS https://t.co/2sg7OI0H7z reageer retweet
Ja dat dacht ik ook toen ik het las.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:16 schreef Em31 het volgende:
Getty denkt, shit ik moet er volgend jaar wel bij zijn.twitter:songfestivalNL twitterde op donderdag 30-05-2019 om 20:59:51Getty Kaspers heeft spijt van aanval op AVROTROS https://t.co/2sg7OI0H7z reageer retweet
Oef. Die stem klinkt gewoon echt niet mooi.quote:
Weet niet of ie nog net zo kan zingen als vroeger, maar Gerard Joling zou m.i. wel een held zijn als ie eventjes Shangri-La opnieuw opvoert. Met hetzelfde witte pak met schoudervullingen, mat in z'n nek en vierkanten op de vloer, gewoon exact hetzelfdequote:Op maandag 27 mei 2019 14:05 schreef Cee het volgende:
[..]
Afsluiten met een handjes in de lucht-remix van Shangri-la.
En dan wél die hoge noot aan het eindquote:Op zondag 2 juni 2019 20:40 schreef Henno het volgende:
[..]
Weet niet of ie nog net zo kan zingen als vroeger, maar Gerard Joling zou m.i. wel een held zijn als ie eventjes Shangri-La opnieuw opvoert. Met hetzelfde witte pak met schoudervullingen, mat in z'n nek en vierkanten op de vloer, gewoon exact hetzelfde
Ik vond haar toen bij Pauw wel aandoenlijk. Ze geeft zelf ook aan de spotlights min of meer bewust achter zich gelaten te hebben. Verlies van haar man en zelf ook ziek geweest geloof ik. Was een groot contrast met Lenny Kuhr die meer overkwam als de grand dame van het Nederlandse songfestival. Ik vond Getty toch sympathiek. Laat haar de punten maar doen volgend jaar.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook toen ik het las.
Beetje overdreven was het ook wel van haar. Het ging om Duncan, die aankomst, niet om haar. Ze heeft behoorlijk veel aandacht gehad de laatste tijd, een eigen boekpresentatie tijdens Eurovision in Concert op de persmiddag etc. Terwijl het toen eigenlijk ook om de nieuwe kandidaten ging dus ze heeft imho weinig te klagen.
twitter:damnyouhaught twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 17:48:55nobody:absolutely no one:dutch people: https://t.co/xhIsnJCBMH reageer retweet
De DJ's werden volgens mij minstens zo vaak genoemd in dit topic dan Rieu?quote:Op donderdag 13 juni 2019 08:38 schreef Ikbenjandeboer het volgende:
In dit topic zie ik regelmatig de naam van Andre Rieu voorbij komen, waarbij ik mezelf afvraag of dit wel de juiste act is waarmee wij ons als Nederland, ten aanzien van 200 miljoen tv kijkers, willen profileren. Zijn orkest is pompeus en groots maar muzikaal is het, binnen het genre van de klassieke muziek, geen wereldtop. Als ik meneer Rieu dan afgelopen jaar voor een Champions League wedstrijd weer zie staan viool-playbacken dan komt dit plaatje meer in de buurt van een parodie dan een poging om een serieus optreden neer te zetten.
Een van de populairste muziekstromingen van de laatste jaren, de dance, heeft ook inmiddels bij het Songfestival een doorbraak bereikt, kijkende naar bijvoorbeeld Loreen. Laat deze muziekstroming nu net het visitekaartje zijn van Nederland. Binnen de dance is Nederland al jaren toonaangevend en hebben we echte wereldsterren, zoals Armin van Buuren, Martin Garrix, Tiesto en Afrojack.
In mijn optiek zou het fantastisch zijn wanneer we onze vooraanstaande en internationaal zeer geliefde DJ's co-producties laten maken met een aantal winnaars van de afgelopen jaren, en dan een geweldige show neer te zetten met de bekende liedjes in een nieuw en hip jasje, begeleidt door een spectaculaire combinatie van licht en geluid, waarop heel de zaal compleet los gaat. Dat maakt denk ik, zeker op tv, meer indruk dan dat oudbollige romantische plaatje dat Andre Rieu altijd neerzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |