abonnement Unibet Coolblue
pi_188733676
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2019 01:01 schreef Greys het volgende:
Ja ik zou postcards in Nederland ook mooi vinden. En dat hoeven geen 'kijk, de artiest doet jolig in de Keukenhof' dingen te zijn.

Hoe ik het nu voor me zie qua postcards (op een haalbare praktische manier waarbij je geen artiesten door heel Nederland hoeft te sleuren):

Elke postcard begint met een paar opvallende/moderne/mooie/typische beelden uit verschillende plekken in Nederland, waarvan steeds één van de beelden uit Rotterdam en de rest elders. Dit in de stijl van de bekendmaking. Passende muziek.

Dus bijvoorbeeld:
- mooi beeld van stormachtige Deltawerken met ruw water
- bollenveld in de avondzon
- een skateboarder bij de kubuswoningen
- de Nachtwacht

Het laatste sfeerbeeld uit Nederland dat getoond werd glittert uiteen in beeld naar de artiest, met een achtergrond van de Erasmusbrug verlicht in de kleuren van de vlag van dat land.

(Stukje met de artiest kan je dan vrij simpel opnemen in een studio voor een greenscreen of hoe heet/werkt dat)
Lekker saai voor die artiesten. Waarom zo zuinig? Laat ze lekker een mooi stukje Nederland zien. Het is nou niet zo dat er enorme afstanden voor moeten worden afgelegd.
pi_188733792
@Greys met het verspreiden van het toerisme over Nederland in het achterhoofd is het misschien beter om in een postcard echt op één locatie te focussen.
  ESF Reporter zondag 1 september 2019 @ 12:23:08 #103
87554 Cee
Welluk?
pi_188734010
Even uitgaande van de stijl van het bekendmakingsfilmpje denk ik dat ze willen gaan voor écht, diversiteit en ongepolijstheid met veel knipogen naar onze tradities. Zo met die tussenshots van een tollende aardappel en het schenken van jus in de stamppot. Mooie stijl. Het is traditioneel op een moderne, frisse wijze gebracht.
Het lijkt me tof om, in het kader van diversiteit, per postcard een locatie te kiezen. Liefst eentje met een link nog naar het deelnemende land in kwestie. Alhoewel dat wel erg lastig wordt dan. Maar enfin, de artiest ontmoet in de postcard een karakteristieke inwoner van die locatie in NL (dan heb je dus wel te maken met het heen en weer vliegen van alle landen voor die ene postcard maar goed, dat kon dit jaar dus waarom niet voor 2020?). Hoeft niet meteen een extravagant persoon te zijn maar in ieder geval geen instaworthy modellentypes die door het beeld kronkelen maar Mien uit Appingedam die de hand schudt van Boris uit Bulgarije midden op het plein, waar het net markt is. Ik noem maar even wat ik ben nooit in Appingedam geweest. Maar met die stijl van het Rotterdamfilmpje kan je er iets moderns en echts van maken.
  † In Memoriam † zondag 1 september 2019 @ 13:04:19 #104
368283 ato
pi_188734768
Laten zij lekker filmpjes zien van ons mooi Nederland.
Life can be a bitch, so like it..
pi_188735489
Gister had ik gevonden wie de bekendmakingsvideo met Duncan had gemaakt. Het was een bedrijfje uit Amsterdam, zit in de Houthavens. Ik kan nu alleen niet meer vinden welk bedrijf dat was. Op hun Facebookpagina stond ook een video van festival Zand die zij hebben gemaakt.

Iemand enig idee?

Ik ben namelijk benieuwd of ze andere video's hebben gemaakt rondom het Songfestival en het een potentiele partner zou kunnen zijn voor de postcards.


Gevonden: https://fast.forward.film/

Gezien de merken waarmee ze al hebben gewerkt en wat ze hebben gedaan is de kans wel groot dat ze op een of andere manier betrokken zullen worden. Tof.

[ Bericht 17% gewijzigd door Benny op 01-09-2019 14:13:05 ]
  zondag 1 september 2019 @ 14:25:41 #106
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188735992
Ik hoop dat ze - ondanks het bescheiden budget - lekker uitpakken met de postcards. Het ultieme reclameplaatje immers.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_188738313
Hoe grappig zou het zijn als er ook één postcard wordt opgenomen in Caribisch Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba). Ze horen immers bij het Koninkrijk der Nederlanden.

Ik denk dat er een hoop mensen verbaasd zullen zijn als ze ineens een Caribisch warm eiland voorbij zien komen met felle kleurrijke gebouwen, lichtblauwe zee, een hoop zon en de berg Scenery op Saba (887m).

(Even ervan uitgaande dat ze niet door hebben dat dat deel van de wereld óók bij Nederland hoort)

Ik zie het alleen niet gebeuren wegens de reiskosten om alleen een filmpje van 40 sec op te nemen ;)
Maar wie weet kunnen ze mooie (lucht)beelden van de eilanden ergens verwerken tijdens de shows.
pi_188738594
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 16:31 schreef Nashipeer het volgende:
Hoe grappig zou het zijn als er ook één postcard wordt opgenomen in Caribisch Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba). Ze horen immers bij het Koninkrijk der Nederlanden.

Ik denk dat er een hoop mensen verbaasd zullen zijn als ze ineens een Caribisch warm eiland voorbij zien komen met felle kleurrijke gebouwen, lichtblauwe zee, een hoop zon en de berg Scenery op Saba (887m).

(Even ervan uitgaande dat ze niet door hebben dat dat deel van de wereld óók bij Nederland hoort)

Ik zie het alleen niet gebeuren wegens de reiskosten om alleen een filmpje van 40 sec op te nemen ;)
Maar wie weet kunnen ze mooie (lucht)beelden van de eilanden ergens verwerken tijdens de shows.
Dat zou best wel heel leuk zijn ja :D Misschien het filmpje van de Nederlandse kandidaat zelf.
  ESF Reporter zondag 1 september 2019 @ 18:29:20 #109
87554 Cee
Welluk?
pi_188740683
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 16:31 schreef Nashipeer het volgende:
Hoe grappig zou het zijn als er ook één postcard wordt opgenomen in Caribisch Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba). Ze horen immers bij het Koninkrijk der Nederlanden.

Ik denk dat er een hoop mensen verbaasd zullen zijn als ze ineens een Caribisch warm eiland voorbij zien komen met felle kleurrijke gebouwen, lichtblauwe zee, een hoop zon en de berg Scenery op Saba (887m).

Oh dat lijkt me echt een leuk idee! :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 september 2019 @ 22:09:26 #110
163650 Greys
pi_188746470
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:01 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Lekker saai voor die artiesten. Waarom zo zuinig? Laat ze lekker een mooi stukje Nederland zien. Het is nou niet zo dat er enorme afstanden voor moeten worden afgelegd.
Als je dat met 43 artiesten moet gaan doen ben je anderhalf/twee maanden bezig met het filmen van de postcards. Van mij mag het hoor, geen idee of het haalbaar is qua tijd en kosten. :D

En 'waarom zo zuinig' was omdat ik las dat er wrs geen geld vanuit Den Haag komt. Heb persoonlijk dan liever dat ze veel geld in een mega goede show steken dan in postcards waarin artiesten door een bollenveld hupsen. :P Maar mochten er bákken geld zijn waardoor dat allemaal kan, dan graag hoor!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 1 september 2019 @ 22:11:49 #111
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_188746515
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 22:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je dat met 43 artiesten moet gaan doen ben je anderhalf/twee maanden bezig met het filmen van de postcards. Van mij mag het hoor, geen idee of het haalbaar is qua tijd en kosten. :D
De afgelopen jaren waren ze ook maanden bezig met verschillende opname teams, dus ik ga er van uit dat dat niet gaat afschrikken voor de organisatie dit jaar!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 september 2019 @ 22:14:11 #112
163650 Greys
pi_188746555
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:11 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

De afgelopen jaren waren ze ook maanden bezig met verschillende opname teams, dus ik ga er van uit dat dat niet gaat afschrikken voor de organisatie dit jaar!
Alssss Eurovision in Concert ook nog doorgaat dan moeten die artiesten drie keer in een maand naar Nederland reizen. Postcard, EIC en ESF. Sommigen kunnen het dan combineren met EIC maar lang niet allemaal natuurlijk.

Maar goed, als dat praktisch en financieel allemaal kan dan yes. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188746774
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 22:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je dat met 43 artiesten moet gaan doen ben je anderhalf/twee maanden bezig met het filmen van de postcards. Van mij mag het hoor, geen idee of het haalbaar is qua tijd en kosten. :D

En 'waarom zo zuinig' was omdat ik las dat er wrs geen geld vanuit Den Haag komt. Heb persoonlijk dan liever dat ze veel geld in een mega goede show steken dan in postcards waarin artiesten door een bollenveld hupsen. :P Maar mochten er bákken geld zijn waardoor dat allemaal kan, dan graag hoor!
Dat doen ze nu toch al jaren? :@ en als ze naar het land zelf gaan zouden ze er ook lang mee bezig zijn. Zelfs Portugal met het goedkoopste songfestival sinds jaren haalde alle artiesten naar ze toe :P zou het een beetje vreemd vinden als Nederland dat ineens niet kan.
  zondag 1 september 2019 @ 23:05:27 #114
2681 Dave
Aardig op drave
pi_188747652
Ik zie dat dat Fast.Forward.Film wat hier eerder genoemd werd ook de Eneco Omschakel reclame heeft gemaakt. Dat splitscreen idee, met beelden uit zowel Nederland als land van herkomst zou ik in het kader van 'verbinding' ook wel leuk vinden, al moet je dan zowel in Nederland als alle andere landen filmen, wat de kosten waarschijnlijk verdubbeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o)
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 23:09:14 #115
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188747747
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 22:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Alssss Eurovision in Concert ook nog doorgaat dan moeten die artiesten drie keer in een maand naar Nederland reizen. Postcard, EIC en ESF. Sommigen kunnen het dan combineren met EIC maar lang niet allemaal natuurlijk.

Maar goed, als dat praktisch en financieel allemaal kan dan yes. ^O^
Filmpje schieten door het land en dan afsluiten met beelden van hun optreden bij EIC. Hatseflats geregeld. *O* *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 september 2019 @ 17:18:10 #116
163650 Greys
pi_188849626
Uit het genoemde topic:

quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 12:59 schreef ijs_beer het volgende:
In de postcards zou je Nederlandse innovaties centraal kunnen stellen. Dat kan gaan van de microscoop van Van Leeuwenhoek tot het project Ruimte aan de Rivier tot de CD van Philips (en ja oké ook Sony :P ) tot agriculturele innovaties tot aan de Deltawerken.
Met alle respect, maar mag ik zeggen dat ik dit echt een ongelofelijk kutidee vind? Voor het deel over het verleden zou het me geen fluit interesseren als het organiserende land vol trots komt melden dat in dat land toevallig de uitvinding is gedaan van de vouwfiets, het cassettebandje, de garnaalkroket, de diskette of de broek-met-van-die-zakken-aan-de-zijkant. Voor het heden zou het me evenmin interesseren als we van het land informatie krijgen over de hoeveelheid windmolens, de bovengemiddeld verre ontwikkeling van een medicijn tegen de blafhik of het gebruik van een soort asfalt waar zelfs tanks niet voor spoorvorming zorgen. Dat vind ik echt passen bij landen die voor zichzelf de bevestiging nodig hebben dat ze goed bezig zijn, in plaats van ontwikkelde landen als Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fred_B op 08-09-2019 17:22:38 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 16:58:20 #118
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188849676
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:55 schreef Fred_B het volgende:
Uit het genoemde topic:
[..]

Een voorstel van de immer gerespecteerde, alom geliefde en aanbevolen door topFOK!kers IJs_beer. Mag ik zeggen dat ik dit echt een ongelofelijk kutidee vind? Voor het deel over het verleden zou het me geen fluit interesseren als het organiserende land vol trots komt melden dat in dat land toevallig de uitvinding is gedaan van de vouwfiets, het cassettebandje, de garnaalkroket, de diskette of de broek-met-van-die-zakken-aan-de-zijkant. Voor het heden zou het me evenmin interesseren als we van het land informatie krijgen over de hoeveelheid windmolens, de bovengemiddeld verre ontwikkeling van een medicijn tegen de blafhik of het gebruik van een soort asfalt waar zelfs tanks niet voor spoorvorming zorgen. Dat vind ik echt passen bij landen die voor zichzelf de bevestiging nodig hebben dat ze goed bezig zijn, in plaats van ontwikkelde landen als Nederland.
Oké dan Fred_B.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 16:58:48 #119
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188849684
Het had op zich ook zonder dat stukje belachelijk maken gekund. Maar you do you. ^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_188849725
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 16:58 schreef ijs_beer het volgende:
Het had op zich ook zonder dat stukje belachelijk maken gekund. Maar you do you. ^O^
Ik geef alleen maar aan hoe zoiets eruit ziet als een ander land het doet en hoe het dan overkomt, ik maak jou toch niet belachelijk?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 17:05:17 #121
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188849775
Oh nou. Ik las het begin van je post ietwat cynisch. Da's het vervelende van tekst hé, je krijgt er wel eens een beeld bij dat niet klopt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_188850072
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 17:05 schreef ijs_beer het volgende:
Oh nou. Ik las het begin van je post ietwat cynisch. Da's het vervelende van tekst hé, je krijgt er wel eens een beeld bij dat niet klopt.
Mja, dat was misschien wat flauw, maar vooral bedoeld om de post niet te zuur over te laten komen. Ik heb het weggehaald in elk geval.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 28 november 2019 @ 22:43:36 #123
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_190176859
Ik kan mij voorstellen met het nieuwe logo dat er in de postcards naast de artiest ook aandacht wordt besteed aan de songfestivalgeschiedenis van het land. Dat bijvoorbeeld Hooverphonic wordt geïntroduceerd als zoveelste act, en dat er ook nog beelden te zien gaan zijn van de songfestival hoogtepunten van België de afgelopen decennia.
pi_190179962
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 22:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je dat met 43 artiesten moet gaan doen ben je anderhalf/twee maanden bezig met het filmen van de postcards. Van mij mag het hoor, geen idee of het haalbaar is qua tijd en kosten. :D

Moet perfect lukken met de juiste organisatie. Vorig jaar deden ze dat ook én ze moesten zelfs nog een dans aangeleerd krijgen.

Ik ben pro Nederlandse postcards *O*
pi_190180118
Zou het zo’n teleurstelling vinden als we geen Nederlandse postcards krijgen :@ maar met het idee achter het logo en 65 jaar Songfestival begin ik er wel een beetje bang voor te worden :{w

En dan heb je ook nog die Magic 100 waarbij benoemd werd dat ze geen plaatjes van Nederland hoefden te zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')