Hoeveel belasting-verhogingen en hoeveel belastingen-verlagingen wil Groenlinks invoeren? Netto = flinke belasting-verhoging.quote:
Met een borrel op schuif ik die wel iets onder om te tekenen he!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:47 schreef Treinhoer het volgende:
Ik hoef Timmermans niet perse aan het roer te hebben, maar een zegen dat drankorgel Juncker weg gaat. Wat een aanfluiting om zo'n dwaas daar te hebben.
Moeten die desbetreffende partijen eens minder gaan jammer klagen en stoppen met het blamen & shamen op andermans persoon via valse argumenten en leugens Veel Nederlandse kiezers zijn die misselijkmakende houding zo ontzettend zat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of een debat eerlijk verloopt of niet, daar kun je over twisten. In een pluriform stelsel als het Nederlandse echter slechts twee partijen uitnodigen voor een debat prominent op TV op de avond voor de verkiezingen gaat echter nog wel twee stappen verder en het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat andere partijen zich daarover beklagen.
Niet bepaald.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:41 schreef Bestuiver het volgende:
[..]
Hoeveel belasting-verhogingen en hoeveel belastingen-verlagingen wil Groenlinks invoeren? Netto = flinke belasting-verhoging.
Dit is algemene kennis.
Het punt is dat een soort klassensysteem al jaren normaal is. Je ziet bijvoorbeeld debatten tussen ''grote'' partijen met veel zetels en soms met de kleintjes onderling. Dat is ALS ze al de moeite nemen de kleine partijen uit te nodigen...quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat een curieuze redenatie. Omdat je je niet beklaagd over een wat vooringenomen politiek commentator heb je opeens geen recht van spreken meer wanneer de PO plots een podium gaat bieden aan slechts twee partijen? Mag ik een lunch van 40 euro ook niet declareren als ik niet de moeite neem om dat te doen wanneer de kosten 10 euro bedragen?
Ik vraag mij af waar hij dat op baseert, want ik ben nog bij geen enkel groot debat de onderwerpen Zwarte Piet of Paaseitjes tegengekomen. Of telt een serie boze tweets van Martin Bosma ook mee?quote:
De "wat" sloeg meer op de komende 30 jaar links...quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:34 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
1982 Lubbers 1 CDA + VVD = rechts
1986 Lubbers 2 CDA + VVD = rechts
1989 Lubbers 3 CDA + Pvda = Centrum-links
1994 Kok 1 PvdA + VVD + D66 = Cemtrum rechts
1998 Kok 2 PvdA + VVD + D66 = Centrum rechts
2002 Balkenende 1 CDA + VVD + LPF = rechts
2003 Balkenende 2 CDA + VVD + D66 = rechts
2006 Balkenende 3 CDA + VVD = rechts
2007 Balkenende 4 CDA + PvdA + CU = centrum-links
2010 Rutte 1 VVD + CDA + gedoogsteun PVV = rechts
2012 Rutte 2 VVD + PvdA = rechts
2017 Rutte 3 VVD + CDA + D66 + CU = rechts
Die 30 rechtse jaren kloppen wel redelijk. Helemaal wanneer je in overweging neemt dat de PvdA in de jaren 90 haar ideologische veren heeft afgeschud en lekker mee is gaan waaien op de neoliberale wind in ruil voor wat allochtonen en homo's knuffelen. Voor D66 geld het zelfde verhaal. Er is weinig "links" aan het privatiseren van de zorg en het invoeren van het leenstelsel. We hebben in de afgelopen 35 jaar maar twee kabinetten zonder de VVD gehad. Overigens zie ik die 30 linkse jaren niet zo snel gebeuren. Het zou overigens wel een verademing zijn dat de afbraak van onze sociale voorzieningen ten behoeve van de winst van het grootkapitaal wordt gekeerd.
Noord korea of China is meer zijn ding.quote:
Jij legt helemaal niets uit.quote:
Beloof je dan ook nooit meer op fok! te roepen dat je helemaal niet links bent?quote:Op maandag 20 mei 2019 20:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, gewoon een stom foutje. Nogmaals, er valt voldoende aan te merken op Timmermans. Ben sowieso niet zo van het kritiekloos volgen van politici.
Maar links kan wel een steun in de rug gebruiken, gezien de ongure rechts-conservatieve wind die door Europa raast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |