abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 mei 2019 @ 16:02:00 #151
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186984895
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Beiden.

Ons volkslied bestaat pas sinds de jaren 30.
Echt intens naïef om te doen alsof dat een teken is dat er geen Nederlandse cultuur zou zijn. En het zegt ook wat over hoe simplistisch je in zulk soort discussies staat. Sterker nog. Het verklaart wat mij betreft wel het een en het ander over je posities op dit forum.

One fish asks another fish "how's the water?" The other fish replies, "what the hell is water?"

Cultuur is een collectie van 10.000-den kleine dingetjes. Gedragingen, voorkeuren, waardes, interesses, taal, uitdrukkingen, gedragsregels, geschiedenis en verhalen gedeeld binnen een bevolking waarbij er significante overlap is tussen de individuen.

Zeggen dat je denkt dat Nederlanders geen cultuur hebben is... bizar. Elk volk op deze planeet heeft een cultuur.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_186985017
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 09:38 schreef Klopkoek het volgende:
Blijft grappig hoe de stoppen door slaan wanneer het woord islam valt terwijl de SGP net zo achterlijk is. Maar dat zijn dan weer vrienden

https://www.ad.nl/politie(...)naar-links~a16b5f9d/
Nee hoor, de SGP is de vijand van de zelfverklaarde progressieven die de islam zo graan knuffelen. Bovendien is de SGP nog een stuk minder achterlijk. Onder andere omdat de SGB wel ingebed is in de Nederlandse cultuur, waar hun godsdienstvrijheid ook de godsdienstvrijheid van anderen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 mei 2019 @ 16:23:58 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186985244
Timmermans zou liever vandaag dan morgen alle autonomie van Nederland overdragen aan Brussel. Eng mannetje is het.
pi_186985401
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 14:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De Inquisitie wordt qua omvang en impact schromelijk overdreven en de kerstening van Europa was ronduit vreedzaam vergeleken met de moord en roofpartijen van de Mohammedanen.

Ze hebben Spanje en Portugal bijna helemaal veroverd. Ze hebben Griekenland en de Balkan veroverd. Ze stonden op een gegeven moment zelfs voor de poorten van fucking Wenen.

Dat het Christendom ook donkere bladzijden heeft legitimeert de wandaden van de moslims niet. Het is een goedkope poging de discussie te ontsporen. Waarom heb je toch zoveel liefde voor een stel barbaarse baardmannen met kromzwaarden?
Vergeet niet dat de kruistochten niet alleen plaatsvonden in het midden oosten, maar ook in Zuid Frankrijk, Noord Italië etc. en naderhand ook alle protestanten een doelwit werden. Er zijn echt wel heel veel mensen van kant gemaakt door de katholieke kerk en haar politieke allianties.
  maandag 20 mei 2019 @ 16:35:29 #155
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_186985455
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Timmermans zou liever vandaag dan morgen alle autonomie van Nederland overdragen aan Brussel. Eng mannetje is het.
Maar dan heb je ook progressie, naar verluidt.
  maandag 20 mei 2019 @ 17:20:13 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186986147
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, de SGP is de vijand van de zelfverklaarde progressieven die de islam zo graan knuffelen. Bovendien is de SGP nog een stuk minder achterlijk. Onder andere omdat de SGB wel ingebed is in de Nederlandse cultuur, waar hun godsdienstvrijheid ook de godsdienstvrijheid van anderen is.
De SGP heeft helemaal niets met godsdienstvrijheid van doen :)

https://www.doorbraak.eu/gebladerte/11376f89.htm

Zie ook hun wens tot een moskee stop in het verleden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 20 mei 2019 @ 17:53:19 #157
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186986791
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, de SGP is de vijand van de zelfverklaarde progressieven die de islam zo graan knuffelen. Bovendien is de SGP nog een stuk minder achterlijk. Onder andere omdat de SGB wel ingebed is in de Nederlandse cultuur, waar hun godsdienstvrijheid ook de godsdienstvrijheid van anderen is.
Nog wat bronnen:

https://www.trouw.nl/demo(...)an-kersten~ae8ec4cd/

https://nos.nl/artikel/21(...)uidelijke-grens.html

Ze nemen expliciet afstand van "gelijkheid van godsdiensten". Dus godsdienstvrijheid wordt wel degelijk ongelijk uitgelegd.

Uit hun manifest:
Alleen, dat is geen reden om krampachtig vast te houden aan de gelijkheid
van alle godsdiensten. Het is hoogst onverstandig om alle godsdiensten over één kam te
scheren. Daarvoor zijn redenen te over. Ongemakkelijke verschillen dringen zich namelijk onvermijdelijk aan je op. Het liefdegebod van Jezus Christus en het geweldsgebruik van Mohammed vormen een verschil van dag en nacht. En denk aan het gegeven dat de sharia zich presenteert als concurrent van de rechtsstaat. Niet-moslims worden dan tot tweederangsburgers gedegradeerd en geweld tegen hen wordt gelegitimeerd. Rechtspraak verwordt tot willekeur. De aanwezigheid van de islam vraagt van de overheid een heldere reactie, met duidelijke
grenzen.


De verwijzing naar de rechtsstaat is sowieso opportuun.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186987630
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Timmermans zou liever vandaag dan morgen alle autonomie van Nederland overdragen aan Brussel. Eng mannetje is het.
Ach als men dan in alle landen van de landelijke politiek afstand doet.
  maandag 20 mei 2019 @ 19:23:42 #159
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_186988507
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 22:19 schreef Jellereppe het volgende:
Blanke Germanen staan bekend om extremen.
Waar staan lichtgetinte Berbers dan om bekend?
Niet echt om hun nuance dacht ik zo.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_186989080
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De SGP heeft helemaal niets met godsdienstvrijheid van doen :)

https://www.doorbraak.eu/gebladerte/11376f89.htm

Zie ook hun wens tot een moskee stop in het verleden.
Ik ga niet zeggen dat ze niet achterlijk zijn, maar er is hier niemand die ze niet durft te beledigen omdat ze dan je keel komen doorsnijden. Ze rijden niet met vrachtwagens op mensenmenigtes in, ze steken niet met messen om zich heen, ze schelden ongelovige vrouwen niet uit voor hoer, ze juichen genitale verminking niet toe, ze stoppen hun vrouwen niet weg onder doeken, ze maken oorlog niet tot een heilige plicht en ze komen niet vertellen wat er op openbare scholen of de openbare weg aan meningsuitingen zijn toegelaten.

Maar we moeten allemaal doen alsof de islam niet achterlijk is, omdat mensen zoals jij niet de ballen hebben om dezelfde maat voor moslims aan te leggen. Je hebt niet de ballen om de confrontatie met de islam te zoeken, je hebt niet eens de ballen om de werkelijkheid onder ogen te zien. Dus het dan maar lekker veilig over de SGP hebben, dat schaadt ook geen handelsbelangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 mei 2019 @ 20:32:39 #161
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186989995
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ga niet zeggen dat ze niet achterlijk zijn, maar er is hier niemand die ze niet durft te beledigen omdat ze dan je keel komen doorsnijden. Ze rijden niet met vrachtwagens op mensenmenigtes in, ze steken niet met messen om zich heen, ze schelden ongelovige vrouwen niet uit voor hoer, ze juichen genitale verminking niet toe, ze stoppen hun vrouwen niet weg onder doeken, ze maken oorlog niet tot een heilige plicht en ze komen niet vertellen wat er op openbare scholen of de openbare weg aan meningsuitingen zijn toegelaten.

Maar we moeten allemaal doen alsof de islam niet achterlijk is, omdat mensen zoals jij niet de ballen hebben om dezelfde maat voor moslims aan te leggen. Je hebt niet de ballen om de confrontatie met de islam te zoeken, je hebt niet eens de ballen om de werkelijkheid onder ogen te zien. Dus het dan maar lekker veilig over de SGP hebben, dat schaadt ook geen handelsbelangen.
Zo een Breivik was gewoon een christen, Christchurch ook.

Je overschat het moslim geweld (niet jouw fout, maar die van de media) en onderschat hoeveel onder de pet wordt gehouden in SGP gemeenten.

De media geeft moslim geweld 450% zoveel aandacht dan hun daadwerkelijke aandeel. Dat is een gegeven.

Ook is het een gegeven dat bij seksueel misbruik van de katholieke kerk het justitieel apparaat bewust de andere kant op keek. Zo gaat dat in de provincie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186991659
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zo een Breivik was gewoon een christen, Christchurch ook.
Gelul. Krampachtige verzinsels om te doen alsof het volstrekt normaal is dat om de haverklap een islamiet een aanslag pleegt op willekeurige burgers. Het zijn van die praatjes van de 'niks aan de hand met islam'-brigades, of dat nou die uit de hoek van het grootkapitaal komen of dat het progressieve hypocriete sullen zijn: Christen zijn is net als moslim zijn een keuze en en je hebt aanslagen uit religieus motief en aanslagen uit andere motieven. Geloof is geen ras, dat iemand blank is, white supremacist zelfs, maakt hem nog geen christen. Dat iemand getint is maakt hem nog geen moslim. Donder op met die leugenachtige propaganda.

quote:
Je overschat het moslim geweld (niet jouw fout, maar die van de media) en onderschat hoeveel onder de pet wordt gehouden in SGP gemeenten.

De media geeft moslim geweld 450% zoveel aandacht dan hun daadwerkelijke aandeel. Dat is een gegeven.
Dat hangt ervan af.

quote:
Ook is het een gegeven dat bij seksueel misbruik van de katholieke kerk het justitieel apparaat bewust de andere kant op keek. Zo gaat dat in de provincie.
Klopt. En het justitieel kijkt ook regelmatig de andere kant op als de islamitische godsdienstwaanzinnigen zich weer eens misdragen. Maar ook dat maakt de meest achterlijke variant van het Nederlandse christendom nog niet zo achterlijk als het gros van het islamitisch geloof.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186991956
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gelul.
Breivik was gewoon een christenextremist. In zijn manifest grijpt hij niet voor niets terug naar de christelijke roots van Europa.

quote:
"At the age of 15 I chose to be baptised [sic] and confirmed in the Norwegian State Church," the 32-year-old Breivik wrote. "I consider myself to be 100 percent Christian."

[url=https://www.huffpost.com/entry/anders-breivik-christian-terrorist_n_910379[/url]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186992727
Klopt.
pi_186992868
Donderdag op Brusselmans stemmen!!! *O*
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 20 mei 2019 @ 22:24:41 #166
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_186993503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:20 schreef flyguy het volgende:
Het hoort zo erg bij Europa dat we een eeuwenlange reconquista nodig hadden om het uit het Iberisch schiereiland te krijgen en meerdere pan-Europese allianties moesten maken om ze weg te hakken voor de poorten van Wenen. Als het iets is, is het iets waar we constant tegen hebben moeten strijden.
Dit idd. Erg dom dit het zou algemeen bekend moeten zijn dat de islam een stuk jonger is en vooral met het zwaard Europa in gebracht is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_186995929
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 09:38 schreef Klopkoek het volgende:
Blijft grappig hoe de stoppen door slaan wanneer het woord islam valt terwijl de SGP net zo achterlijk is. Maar dat zijn dan weer vrienden

https://www.ad.nl/politie(...)naar-links~a16b5f9d/
Vrienden van wie?
Een partij die een theocratie nastreeft kan op een hoop met de salafisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 21-05-2019 00:19:00 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_186995939
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij pas pas hier in Boxtel en toen zei hij van Boxtel te zijn.

On Topic: kan het niet zijn dat hij gewoon dronken was toen hij dit allemaal pruttelde?
Dat zou met zijn omgeving zo maar kunnen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_186995976
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, de SGP is de vijand van de zelfverklaarde progressieven die de islam zo graan knuffelen. Bovendien is de SGP nog een stuk minder achterlijk. Onder andere omdat de SGB wel ingebed is in de Nederlandse cultuur, waar hun godsdienstvrijheid ook de godsdienstvrijheid van anderen is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 09:56:36 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186999339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:16 schreef Tanatos het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
100% eens. Geen belastinggeld ten bate van Satan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 09:58:07 #171
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186999358
Slappe zak en meeloper :r Dit soort types zijn o.a. de reden waarom mensen op FvD stemmen
"Hoka Hey!"
pi_186999452
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 14:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Paar generatie X collegas van mij vinden hem helemaal de bom. Een man met visie, de toekomst van Europa. Ik snap er ook geen reet van.
Wat een visie heeft hij idd. Ik lees alleen maar politiek correcte stront van hem.

Ik hoop dat die mafketel zo snel mogelijk oprot.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 10:30:44 #173
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_186999787
Ik vind Frans bijzonder sympathiek en gun hem het voorzitterschap. Ik stem zelf D66, voor Sophie en een sterkere Unie, iets wat Timmermans overigens ook voorstaat. *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 10:32:39 #174
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186999831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

100% eens. Geen belastinggeld ten bate van Satan.
:') Oké dan, Grootinquisiteur van Sevilla
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187006219
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 10:30 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vind Frans bijzonder sympathiek en gun hem het voorzitterschap. Ik stem zelf D66, voor Sophie en een sterkere Unie, iets wat Timmermans overigens ook voorstaat. *O*
Collaborateur
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:22:25 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_187006487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:16 schreef Tanatos het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
Wat een idioterie.. ze zijn gelukkig met weinig en niet sterk groeiend.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 22 mei 2019 @ 07:35:29 #177
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187017196
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:03 schreef rareman1 het volgende:
Collaborateur
En, luchtte het op?
Separatist! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_187022791
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag.

Bovendien is de SGP lang niet altijd een vriend van de Joden geweest.
Hij ontwijkt niets, je negeert gewoon het tweede gedeelte van zijn post waar hij dingen benoemt die wel degelijk bij de Nederlandse cultuur horen. En vervolgens ga je janken dat er niet te discussiëren valt met mensen hier :').

Gewoon lekker verder posten over dat handjevol griffos, dát is echt het grootste gevaar voor een seculier Europa. We boffen maar met dappere, grote denkers als jij in ons midden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Defcon55 op 22-05-2019 13:28:02 ]
  † In Memoriam † woensdag 22 mei 2019 @ 13:31:49 #179
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_187022984
Timmerfrans is duidelijk het spoor volkomen bijster, was ie al jaren, maar goed, waar baseert hij deze uitspraak op?

Hij zuigt dit gewoon ter plekke uit zijn dikke duim.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:54:58 #180
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_187023316
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Breivik was gewoon een christenextremist. In zijn manifest grijpt hij niet voor niets terug naar de christelijke roots van Europa.
[..]

Nee, niet voor niets, maar als symbool van een culturele erfenis waarmee alle Europeanen zich zouden kunnen identificeren. Dat zei hij ook in dat manifest.

Gelovig christen was hij niet, en later heeft hij ook aangegeven dat hij zichzelf als 'Odinist' beschouwt.

Volgens mij gold iets soortgelijks voor die schutter in Christchurch, die ook aangaf niet religieus te zijn.
pi_187023364
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
Timmerfrans is duidelijk het spoor volkomen bijster, was ie al jaren, maar goed, waar baseert hij deze uitspraak op?

Hij zuigt dit gewoon ter plekke uit zijn dikke duim.
Laat hem toch lekker lallen hoofdzaak dat zijn dagen geteld zijn bij de EU toch?

Of althans daar hoop ik op, echter dan weet ik niet wat ernaar komt, misschien is dat wel nog slechter.
pi_187023671
Als ze het bij de NSDAP hadden zien aankomen was het misschien toen wel anders gegaan?

Maar men mag niet achter zich kijken toch, dan iets met zoutpilaar, vooruit zien, en draaien laten.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2019 14:18:18 ]
pi_187029182
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 14:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De Inquisitie wordt qua omvang en impact schromelijk overdreven en de kerstening van Europa was ronduit vreedzaam vergeleken met de moord en roofpartijen van de Mohammedanen.

Ze hebben Spanje en Portugal bijna helemaal veroverd. Ze hebben Griekenland en de Balkan veroverd. Ze stonden op een gegeven moment zelfs voor de poorten van fucking Wenen.

Dat het Christendom ook donkere bladzijden heeft legitimeert de wandaden van de moslims niet. Het is een goedkope poging de discussie te ontsporen. Waarom heb je toch zoveel liefde voor een stel barbaarse baardmannen met kromzwaarden?
Jij bent bij deze niet goed bij je hoofd...

Christendom vreedzaam hier gekomen, en de inquisitie schromelijk overdreven? Zeg dat tegen de mensen die een komma of letter verkeerd spelden en een ketter warne in de ogen van de RK...
Die al vanaf 320 aan de macht is, en dit met enorm veel bloedvergieten heeft gedaan....

En de woorden van Timmermans zijn misschien niet waar, maar de boodschap is wel duidelijk. De islam hoort net zo goed bij Europa als het christendom.. Als je dus tegen de islam bent, dan ook tegen christendom.. Maar helaas, de meeste politici durven het niet aan om christendom aan te vallen, want dat scheelt stemmen. Maar de islam bashen, dat kan wel. Die mensen stemmen toch meestal DENK.
pi_187029309
Honderdduizenden mensen gaan morgen stemmen op (de partij van) deze idiote, narcistische mafklapper. Dat glunderende gezicht nadat -ie z'n zinnetje heeft gezegd.. bizar gewoon.

Vroeger had je seculiere partijen, zeker op links. Nu heb je daar alleen nog partijen die volstrekt kritiekloos de islam een meter diep in de kont kruipen.

Een links-realistisch antwoord op de gestelde vraag zou zijn:
Het is een realiteit dat er moslims in Europa wonen. Veel elementen van die religie staan op gespannen voet met de liberale normen en waarden binnen de EU. Een grote groep moslims snapt gelukkig dat geen enkele religie boven de wet staat en dat je geen vrijheden kunt opeisen zonder die ook aan anderen toe te kennen. Voor de radicale islam is in de EU geen plaats.
pi_187029334
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. Erg dom dit het zou algemeen bekend moeten zijn dat de islam een stuk jonger is en vooral met het zwaard Europa in gebracht is.
Christendom niet dan?

Typisch voor de islambashers om het alleen over de islam te hebben en de rest buiten beschouwing te laten. Zou het christendom vreedzaam Europa hebben veroverd, zou het nu allang uitgestorven zijn, zoals alle vreedzame religies/ideeen...

Enige fout die Timmermans hier maakt is dat hij 2000 in plaats van 1400 zei. Get over it. Men kan ook over elke slak zout strooien.
  woensdag 22 mei 2019 @ 18:55:57 #186
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187029381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Christendom niet dan?

Typisch voor de islambashers om het alleen over de islam te hebben en de rest buiten beschouwing te laten.
Ja dat noemen we fucking Whataboutism. Timmerfrans heeft het over de Islam dus praten we nu over de Islam, niet het Christendom. Hou op met de discussie te ontsporen.
pi_187029437
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
Honderdduizenden mensen gaan morgen stemmen op (de partij van) deze idiote, narcistische mafklapper. Dat glunderende gezicht nadat -ie z'n zinnetje heeft gezegd.. bizar gewoon.

Vroeger had je seculiere partijen, zeker op links. Nu heb je daar alleen nog partijen die volstrekt kritiekloos de islam een meter diep in de kont kruipen.

Voor de radicale islam is in de EU geen plaats.[/i]
Ik ben nog geen links persoon tegengekomen die radicale islamieten in Europa wenst. Geen een links persoon...

Dat zijn de ideeën van rechtse idioten die menen dat linkse mensen de terroristen onder de moslims toejuichen. Terwijl linkse mensen alleen niet alle moslims over 1 kam willen scheren en de goeden met de kwaden laten lijden.
Daarom moet je nooit praten over DE islam, als fout en als ongewenst. Maar over islamitische ideeen en dogma's die ongewenst zijn.
97% Van de mensen die islamist zijn zijn ter goeder trouw.
Dit schijnen rechtse mensen maar niet door te hebben...
pi_187029492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja dat noemen we fucking Whataboutism. Timmerfrans heeft het over de Islam dus praten we nu over de Islam, niet het Christendom. Hou op met de discussie te ontsporen.
Houdt eens op om over DE islam te praten.. Alsof de mensen die nu leven er iets aan kunnen doen dat in 1500 moslims met geweld Europa binnenkwamen.

De islam bestaat simpelweg niet.. Er staan goede teksten in de Koran, en er staan slechte teksten in de Koran. Net als in de Bijbel. De mens bekijkt welke bij zijn of haar opvattingen passen. Cherrypicken noemen ze dat. Zowel in de moslimwereld als bij de christenen. als bij de joden, boeddhisten, hindoes, atheisten.
pi_187030447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:57 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Ik ben nog geen links persoon tegengekomen die radicale islamieten in Europa wenst. Geen een links persoon...

Dat zijn de ideeën van rechtse idioten die menen dat linkse mensen de terroristen onder de moslims toejuichen. Terwijl linkse mensen alleen niet alle moslims over 1 kam willen scheren en de goeden met de kwaden laten lijden.
Daarom moet je nooit praten over DE islam, als fout en als ongewenst. Maar over islamitische ideeen en dogma's die ongewenst zijn.
97% Van de mensen die islamist zijn zijn ter goeder trouw.
Dit schijnen rechtse mensen maar niet door te hebben...
Vrijwel alle linkse partijen - sowieso PvdA, D66* en GroenLinks - zetten, als puntje bij paaltje komt, de deur wagenwijd open voor migranten (die dan weer hoofdzakelijk uit moslimlanden komen). GroenLinks stapte zelfs niet in de coalitie, hoewel men een ruim mandaat van de kiezer had, wegens de "ondergrens" op het dossier migratie. En dankzij de PvdA zitten we opgezadeld met de niet-strafbaarstelling van illegaliteit, waardoor we uitgeprocedeerde migranten met geen mogelijkheid kunnen uitzetten of (als stok achter de deur) kunnen vastzetten.

In Amsterdam heeft de lokale PvdA-afdeling een aanklacht ingediend tegen een Joodse schooldirecteur wegens "discriminatie", omdat de man zich zorgen maakt over toenemend antisemitisme wegens de voorgenomen komst van een opvangcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers die illegaal in Nederland verblijven ongedocumenteerde vluchtelingen. Lees het vooral even terug: https://www.joods.nl/2019(...)inerende-uitspraken/

Islamisten zijn mensen die een politieke islam willen. Dat betekent dus dat je wet- en regelgeving nastreeft die op de islam is gebaseerd. De sharia invoeren, dus. En Asscher meent dat critici van islamisten ( :W ) hetzelfde recept van haat, onverdraagzaamheid en uitsluiting delen met de bewuste islamisten. Dat verzin ik niet; dat stond op zijn campagne-website. Je kunt het hier teruglezen op het plaatje in de post: NWS / Jacques Monasch begint eigen partij

Wat het sterretje bij D66 betreft: ze zijn alleen links op de foute onderwerpen: daar stemmen ze net als GroenLinks en PvdA en staan ze net zo on-kritisch tegenover de radicale islam als die twee partijen. Op economische onderwerpen is D66 zo rechts als de ziekte; niet voor niets zitten ze in Europa in dezelfde fractie (ALDE) als de VVD.
pi_187030953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vrijwel alle linkse partijen - sowieso PvdA, D66* en GroenLinks - zetten, als puntje bij paaltje komt, de deur wagenwijd open voor migranten (die dan weer hoofdzakelijk uit moslimlanden komen). GroenLinks stapte zelfs niet in de coalitie, hoewel men een ruim mandaat van de kiezer had, wegens de "ondergrens" op het dossier migratie. En dankzij de PvdA zitten we opgezadeld met de niet-strafbaarstelling van illegaliteit, waardoor we uitgeprocedeerde migranten met geen mogelijkheid kunnen uitzetten of (als stok achter de deur) kunnen vastzetten.

In Amsterdam heeft de lokale PvdA-afdeling een aanklacht ingediend tegen een Joodse schooldirecteur wegens "discriminatie", omdat de man zich zorgen maakt over toenemend antisemitisme wegens de voorgenomen komst van een opvangcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers die illegaal in Nederland verblijven ongedocumenteerde vluchtelingen. Lees het vooral even terug: https://www.joods.nl/2019(...)inerende-uitspraken/

Islamisten zijn mensen die een politieke islam willen. Dat betekent dus dat je wet- en regelgeving nastreeft die op de islam is gebaseerd. De sharia invoeren, dus. En Asscher meent dat critici van islamisten ( :W ) hetzelfde recept van haat, onverdraagzaamheid en uitsluiting delen met de bewuste islamisten. Dat verzin ik niet; dat stond op zijn campagne-website. Je kunt het hier teruglezen op het plaatje in de post: NWS / Jacques Monasch begint eigen partij

Wat het sterretje bij D66 betreft: ze zijn alleen links op de foute onderwerpen: daar stemmen ze net als GroenLinks en PvdA en staan ze net zo on-kritisch tegenover de radicale islam als die twee partijen. Op economische onderwerpen is D66 zo rechts als de ziekte; niet voor niets zitten ze in Europa in dezelfde fractie (ALDE) als de VVD.
Weer iemand die de kok wel heeft horen luiden maar expres niet weet waar de keuken is...

Er is geen linkse partij die voor terroristen is. Christelijk, islam, atheistisch, boeddhistisch, links of rechts. Iedereen die in de politiek zit heeft een broertje dood aan terroristen.. Lijkt me vrij logisch. Behalve voor rechtse idioten die denkend at linkse mensen idioten zijn.. Of rechtse mensen die in complotten geloven (linkse mensen geven Europa over aan de moslims!)...

quote:
In Amsterdam heeft de lokale PvdA-afdeling een aanklacht ingediend tegen een Joodse schooldirecteur wegens "discriminatie", omdat de man zich zorgen maakt over toenemend antisemitisme wegens de voorgenomen komst van een opvangcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers die illegaal in Nederland verblijven ongedocumenteerde vluchtelingen. Lees het vooral even terug: https://www.joods.nl/2019(...)inerende-uitspraken/
Wat is hier precies het probleem? Het is toch ook discriminerend dat iemand anderen veroordeelt op afkomst? Een jood nota bene, die huilt als je zegt dat joden gappen en lange neuzen hebben, die stelt dat je een pyromaan niet in een luciferfabriek moet laten werken....
Maar uiteraard, het is tegen asielzoekers gericht. Dan mag het....

Goede actie van de PVDA...

quote:
Islamisten zijn mensen die een politieke islam willen. Dat betekent dus dat je wet- en regelgeving nastreeft die op de islam is gebaseerd. De sharia invoeren, dus. En Asscher meent dat critici van islamisten ( :W ) hetzelfde recept van haat, onverdraagzaamheid en uitsluiting delen met de bewuste islamisten. Dat verzin ik niet; dat stond op zijn campagne-website. Je kunt het hier teruglezen op het plaatje in de post: NWS / Jacques Monasch begint eigen partij
Daar heeft Asscher wel een punt. Hij keurt hier die islamisten niet goed overigens. En islamisme ook niet.
Tevens is het typisch dat je hier alle critici over 1 kam scheert. Dit doet Asscher waarschijnlijk ook niet. Je hebt terechte kritiek en onterechte kritiek.. Laatsten zijn dezelfde laken een pak als de islamisten zelf.
pi_187031763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:00 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Houdt eens op om over DE islam te praten.. Alsof de mensen die nu leven er iets aan kunnen doen dat in 1500 moslims met geweld Europa binnenkwamen.

De islam bestaat simpelweg niet.. Er staan goede teksten in de Koran, en er staan slechte teksten in de Koran. Net als in de Bijbel. De mens bekijkt welke bij zijn of haar opvattingen passen. Cherrypicken noemen ze dat. Zowel in de moslimwereld als bij de christenen. als bij de joden, boeddhisten, hindoes, atheisten.
Het probleem is dat er heden ten dage duizenden tegelijk Europa en het moderne Westen binnen (blijven) komen die voortdurend en erg graag over de islam (blijven) praten.

En roepen, protesteren, provoceren en domineren. En bedreigen.

En zo de discussie over de achterlijkheid van een religie waar we hier al decennia mee klaar waren weer volledig actueel maken en vervolgens volledig helemaal aan het omdraaien zijn.

Wij , in het moderne Westen moeten nu opnieuw en steeds weer en meer toegeven aan de achterlijkheid van een / hun religie , begrip en respect tonen voor een / hun religie en ons schikken naar een / hun religie

Was de import (dominante) islam niet zo aan een niet meer te stuiten opmars begonnen dan hadden anno 2019 we dit soort op religie gebaseerde discussies hier helemaal niet op FOK.

Want vroeger lachten we veelal om de debiliteit van gelovigen, al zeker op fora als deze.

Mensen die over religie praatten zaten op stoffige zweef fora , zoals die van de EO.

Maar ho, ho,mensen, nu vormt de islam / de moslim opeens een uitzondering en is religie een "serieus te nemen zaak".

En begint de hele religieueze tering discussie en hele religieueze teringzooi weer opnieuw.

Ik was er al decennia klaar mee, met antieke en achterlijke religies en sprookjes. Verzonnen, geschreven en in stand gehouden en gehandhaafd door seksueel gefrustreerde, op macht beluste en dominante mannen.

En zo ben ik de laatste tijd vooral en steeds meer klaar met de achterlijke islam en de achterlijke moslims.
pi_187032130
Heeft wat mij betreft niks met de Islam van doen, het is het gezag, niks die mensen de schuld, die maken alleen gebruik van de mogelijkheden die er zijn, als die er niet waren dan was er helemaal niks om over te zeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2019 20:39:39 ]
pi_187032162
En wat het gezag is weet toch iedereen wel zo een beetje, de politiek toch?
pi_187035898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Weer iemand die de kok wel heeft horen luiden maar expres niet weet waar de keuken is...
* Elfletterig mompelt iets met klok en klepel

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Er is geen linkse partij die voor terroristen is. Christelijk, islam, atheistisch, boeddhistisch, links of rechts. Iedereen die in de politiek zit heeft een broertje dood aan terroristen.. Lijkt me vrij logisch. Behalve voor rechtse idioten die denkend at linkse mensen idioten zijn.. Of rechtse mensen die in complotten geloven (linkse mensen geven Europa over aan de moslims!)...
Niemand is voor terroristen, dat is het punt niet. Linkse partijen werken echter een situatie in de hand waarbij er alsmaar meer moslims hierheen komen, waardoor spanningen in de samenleving toenemen en waardoor er complete stadswijken ontstaan waar de politie amper nog durft te komen en waar islamitische normen en waarden heersen. Dat is niet eens iets van de toekomst, dat is nu al gaande.

En wie herinnert zich niet deze legendarisch naïeve tweet van GroenLinks-politica Judith Sargentini:
judithineuropa twitterde op maandag 18-05-2015 om 14:28:58 Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie @EricPetri1 reageer retweet
Dit tekent de linkse naïviteit op het gebied van migratie en radicale islam.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Wat is hier precies het probleem? Het is toch ook discriminerend dat iemand anderen veroordeelt op afkomst? Een jood nota bene, die huilt als je zegt dat joden gappen en lange neuzen hebben, die stelt dat je een pyromaan niet in een luciferfabriek moet laten werken.... Maar uiteraard, het is tegen asielzoekers gericht. Dan mag het.... Goede actie van de PVDA... [..]
Serieus? Moet je echt vragen wat het probleem is? Je weet niet dat antisemitisme weer enorm opleeft in grote delen van West-Europa; niet in de laatste plaats op plekken met een hoge concentratie moslims? Je weet niet dat steeds meer Joden niet met een keppeltje over straat durven? Dat steeds meer Joden vanwege de onveiligheid Europa verlaten en bijvoorbeeld naar Israël gaan?

De zorgen van deze schooldirecteur zijn zeer reëel. In plaats van deze te onderkennen en te staan voor de veiligheid van mensen, gaan linkse partijen dit labelen als "discriminatie", terwijl er ondertussen, kritiekloos, ruimschoots baan wordt gemaakt voor groepen uitgeprocedeerde migranten zonder recht op verblijf in Nederland.

[quote]0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Daar heeft Asscher wel een punt. Hij keurt hier die islamisten niet goed overigens. En islamisme ook niet. Tevens is het typisch dat je hier alle critici over 1 kam scheert. Dit doet Asscher waarschijnlijk ook niet. Je hebt terechte kritiek en onterechte kritiek.. Laatsten zijn dezelfde laken een pak als de islamisten zelf.
Een goede, linkse, seculiere partij zou het niet in z'n hoofd halen om critici van islamisten (van de politieke islam dus) gelijk te stellen aan deze radicale islamisten en door ze te labelen met kreten als "haat".

Dit is dan ook precies waarom ik geen PvdA meer stem; zeker niet zolang Asscher daar aan het roer is. Hopelijk komt er snel weer een goede, realistisch-linkse partij met een duidelijke seculiere inslag die prut als de PvdA en D66 overbodig maakt.
  donderdag 23 mei 2019 @ 03:26:28 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187040546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Christendom niet dan?

Typisch voor de islambashers om het alleen over de islam te hebben en de rest buiten beschouwing te laten. Zou het christendom vreedzaam Europa hebben veroverd, zou het nu allang uitgestorven zijn, zoals alle vreedzame religies/ideeen...
De kerstening van Europa is niet te vergelijken met de islam in Europa. Eigenlijk begon dat al onder de bezetting van de Romeinen. Later ging dat via de leiders/koningen, als koning christelijk werd, volgden zijn onderdanen. Het is natuurlijk niet te tolereren dat je onderdanen "de duivel" aanbidden en zo jouw zielenheil in gevaar brengen.
Een van de bekendste bloederige verhalen is die van de "bekering" van de Saksen, gedoopt worden, of gedood worden. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saksenoorlogen
Niet door een of andere religekkie, maar door Karel de Grote, en zeer waarschijnlijk om andere motieven dan kerstening. We weten hoe in die tijd plaatselijke heidense rituelen en ideeën een plek kregen in de kerk om het volk tevreden te houden. Oude heidense goden werden christelijke heiligen.

De islamisering van Europa gebeurt vooral door massamigratie van moslims. Bekeren van Europeanen is er niet bij, laat staan dat Europese rituelen en ideeën worden geïntegreerd in de islam.
De islam is altijd van buiten gekomen, terwijl het christendom van binnenuit in het Romeinse Rijk is ontstaan. Alleen al daarom is de islam niet Europees, er zijn maar weinig Europeaanse naties/etniciteiten met een islamitische achtergrond. De meeste moslims in Europa identificeren zich niet als Europeaan, maar als Turk, Marokkaan, etc. En dat is het achterliggende grote probleem, want van Europese moslims (op de Balkan) heeft nooit iemand last gehad.
pi_187041119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:57 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Ik ben nog geen links persoon tegengekomen die radicale islamieten in Europa wenst. Geen een links persoon...

Dat zijn de ideeën van rechtse idioten die menen dat linkse mensen de terroristen onder de moslims toejuichen. Terwijl linkse mensen alleen niet alle moslims over 1 kam willen scheren en de goeden met de kwaden laten lijden.
Daarom moet je nooit praten over DE islam, als fout en als ongewenst. Maar over islamitische ideeen en dogma's die ongewenst zijn.
97% Van de mensen die islamist zijn zijn ter goeder trouw.
Dit schijnen rechtse mensen maar niet door te hebben...
Bron?
  donderdag 23 mei 2019 @ 07:22:13 #197
117098 Hathor
Effe niet
pi_187041200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 07:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Bron?
Zijn mouw.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 23 mei 2019 @ 16:00:04 #198
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_187048107
quote:
Weer iemand die de kok wel heeft horen luiden maar expres niet weet waar de keuken is...
Is dat de Friese variant van het welbekende spreekwoord?

Goedendag zeg, deze had van Koot en Bie kunnen komen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_187057943
Frans schijnt 40% van de stemmen in Heerlen gehad te hebben, die willen hem dus ook niet meer terug?
pi_187058288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:57 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Ik ben nog geen links persoon tegengekomen die radicale islamieten in Europa wenst. Geen een links persoon...

Dat zijn de ideeën van rechtse idioten die menen dat linkse mensen de terroristen onder de moslims toejuichen. Terwijl linkse mensen alleen niet alle moslims over 1 kam willen scheren en de goeden met de kwaden laten lijden.
Daarom moet je nooit praten over DE islam, als fout en als ongewenst. Maar over islamitische ideeen en dogma's die ongewenst zijn.
97% Van de mensen die islamist zijn zijn ter goeder trouw.
Dit schijnen rechtse mensen maar niet door te hebben...
Damn. Wat een waterval van bs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')