Dank voor je reactiequote:Op maandag 20 mei 2019 23:02 schreef DiederikSP het volgende:
[..]
Nee. Liever goede buren. Er is wel veel fout aan de EU!
b.v. https://www.geenstijl.nl/(...)d-op-aan-sjampoepel/
behalve dat er veel te veel van die rechten in omloop zijn, en de meest vervuilende bedrijven gratis rechten ontvangen, waardoor de handel ondanks het verdienen met de verkoop van die rechten, niet leidt tot verduurzaming. Wat ik al zei.quote:Op maandag 20 mei 2019 23:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Aannemende dat er structureel emissiehandel met winst plaatsvindt, dan leidt die handel leidt wel degelijk tot verduurzaming. Als ik als belegger die rechten koop, kan een bedrijf ze niet meer kopen. Als ik ze dan door kan verkopen met winst wordt de uitstoot voor bedrijven dus duurder dan wanneer ze die rechten rechtstreeks hadden gekocht. Vervuilen wordt daardoor dus duurder, wat vervuilen ontmoedigd.
Tsja we gaan natuurlijk niet ieder jaar volledig van programma wisselen. Maar dit is duidelijk een campagne die zich afzet tegen de elite geen idee heeft van de problemen in de samenleving. Voor de SP steunen we daarom juist wél wanneer Roemenen en Denen zich organiseren voor betere lonen. Dat is voor ons hartstikke logisch. Maar je kunt het niet top-down aan mensen opleggen, op zo'n manier van: 'wij weten het beter voor u'. Daar maak je mensen alleen maar heel boos mee.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe anti-eu is dit?
Is SP überhaupt van politieke richting veranderd tov de vorige eu verkiezingen?
Is de anti eu gewoon een populistische sprong op de bandwagon?
Is het niet veel meer SP om te gaan voor solidariteit voor ALLE Europeanen? Voor fatsoenlijke lonen voor Roemenen en Denen als voor Nederlanders bijvoorbeeld.
Graag gedaan!quote:Op maandag 20 mei 2019 23:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dank voor je reactie
Liever goede buren en een nieuw handelsverbond (dus een soort nieuwe EU) of de EU flink hervormen?
Vooral omdat de mogelijkheid om te controleren of het geld wel goed wordt uitgegeven dan veel lastiger wordt. Democratische controle is al niet zo sterk met de Europese Instellingen, dus beter strak regelen.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:44 schreef zakjapannertje het volgende:
Volgens dit artikel uit de NRC is de SP tegen het optuigen van EU-agentschappen verspreid door de hele Europese Unie, maar wil ze concentreren in Brussel. Hoe valt dit te rijmen met jullie opstelling dat de Europese Unie niet mag uitgroeien tot een superstaat. Agentschappen verspreiden naar andere EU-lidstaten kunnen toch ook de economie in die lidstaten helpen versterken, door extra werkgelegenheid, extra investeringen in onderwijs en bedrijfsleven.
Nou ik werk in Brussel als fractiemedewerker van de SP eurofractie, en ik werk aan lobby, transparantie, integriteit. De multinationals zijn er aanwezig alle dagen van het jaar, alle vijf jaar lang, en proberen dan beleid altijd te beïnvloeden, van het begin tot het eind. Hun belangen zijn ruim vertegenwoordigd.quote:Op maandag 20 mei 2019 19:33 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hoezo staan jullie voor dit statement?
Ik ben zeker niet van mening dat de rijken het voor het zeggen moeten hebben. Maar ook zeker niet een land waar 90% het voor het zeggen heeft. De gemiddelde Nederlander kan niet eens 3 politieke partijen noemen, de gemiddelde Nederlander heeft helemaal geen interesse in complexe vraagstukken. En het doel van een democratie is nog altijd dat afgevaardigen de keuzes bepalen ergo; wel 10% maar niet de rijkste, wel de intelligenste a.u.b.
Het teveel aan rechten kan makkelijk worden opgelost door simpelweg minder rechten beschikbaar te stellen, iets wat nu ook wordt gedaan: https://www.nrc.nl/nieuws(...)geld-kosten-a1614132quote:Op maandag 20 mei 2019 23:24 schreef DiederikSP het volgende:
[..]
behalve dat er veel te veel van die rechten in omloop zijn, en de meest vervuilende bedrijven gratis rechten ontvangen, waardoor de handel ondanks het verdienen met de verkoop van die rechten, niet leidt tot verduurzaming. Wat ik al zei.
Nou die fractie is confederaal, dat wil zeggen dat we het met elkaar oneens mogen zijn, juist omdat nationale omstandigheden kunnen leiden tot andere overwegingen en andere standpunten. Dat is een heel prettige plek om te zijn want zo is er geen fractiediscipline en kun je ons alleen op ons eigen stemgedrag aanspreken.quote:Op maandag 20 mei 2019 19:33 schreef Geytenbeekje het volgende:
Ik zag dat jullie binnen de GUE/NGL een nogal eigenzinnige plaats hebben. Namelijk dat jullie behoorlijk vaak anders stemmen.
Zouden jullie openstaan voor andere fracties ?
Gewoon stellen, misschien wil Diederik nog wel langer door.quote:
Ja. Tuurlijk.quote:
Milieu en milieuvervuiling en klimaatbeleid:quote:Op maandag 20 mei 2019 20:14 schreef capricia het volgende:
Diederik,
waar leggen jullie als SP de scheidslijn tussen de taken van de individuele lidstaten en de taken van de EU?
Denk aan:
Milieu, werkgelegenheid, buitenlandbeleid, defensie, sociale zekerheid, China politiek etc.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:00 schreef DiederikSP het volgende:
oh ja hoor, ga maar door Vollenhove, ik ben meer nachtmens zei ik al.
Nou we zijn een modern linkse partij, ons beginselprogramma komt uit 1999:quote:Op maandag 20 mei 2019 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat een partij met een communistische grondslag ('alles eerlijk verdelen') zo fel tégen de EU is?
EN zou je een paar van de standpunten van de SP kunnen uitlichten, het is voor mij niet een partij waar ik me verdiept heb dus ben wel benieuwd welke standpunten jullie écht belangrijk vinden.
De SP is niet tegen de auto! En is niet partijbeleid, is mijn eigen keuze. Ik vermeldde het slechts om toe te lichten dat het wel even kon duren! Net als wanneer je een auto koopt is het je eigen keuze. Ja ik heb mn pa ook gewaarschuwd toen hij wilde verhuizen naar W-Brabant: "dan kan ik je niet makkelijk op komen zoeken hoor!"... ging ie in plaats daarvan naar de Betuwequote:Op maandag 20 mei 2019 20:32 schreef LTVDK het volgende:
Geheel volgens partijbeleid reis je natuurlijk braaf met het OV en de fiets. Maar hoe komt het dat er zo'n afkeer is jegens auto's binnen jullie partij? Voor mij persoonlijk is mijn auto een van mijn belangrijkste bezitten waar ik niet zonder zou kunnen en willen, het OV hier (West-Brabant) is op zijn zachtst gezegd dramatisch te noemen om een serieus alternatief te zijn. Naast alle praktische bezwaren is voor mij persoonlijk autorijden gewoon genieten van de vrijheid. Afgelopen jaar heb ik een zwaar auto-ongeluk gehad, maar ik was zo blij toen ik na maanden eindelijk weer kon autorijden en niet meer geïsoleerd en afhankelijk van anderen was.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:03 schreef DiederikSP het volgende:
[..]
Nou we zijn een modern linkse partij, ons beginselprogramma komt uit 1999:
https://www.sp.nl/sites/default/files/heel_de_mens.pdf
Oh jee das ook al 20 jaar oud!
Maar we zijn wel voor gelijkwaardigheid. Wij zeggen altijd: Menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid, solidariteit. en dan in die volgorde.
Dan toch die macht van de lobbyisten. Kijk lobbyen is niet verkeerd, belangenbehartiging hoort er bij, maar de scheve verhoudingen tussen multinationals enerzijds en consumenten en milieuorganisaties anderzijds, dat is waarom we dieselgate kregen. Daar kun je dus wat aan doen donderdag!
Mijn ouders zijn naar de kust van Zeeland vertrokken, daar wil ik niet eens over nadenken hoe je daar met het OV moet komenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:06 schreef DiederikSP het volgende:
[..]
De SP is niet tegen de auto! En is niet partijbeleid, is mijn eigen keuze. Ik vermeldde het slechts om toe te lichten dat het wel even kon duren! Net als wanneer je een auto koopt is het je eigen keuze. Ja ik heb mn pa ook gewaarschuwd toen hij wilde verhuizen naar W-Brabant: "dan kan ik je niet makkelijk op komen zoeken hoor!"... ging ie in plaats daarvan naar de Betuwe
XD Ja Rood met een Groen hart.quote:Op maandag 20 mei 2019 20:24 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Groene jongens daar bij de SP, eerst met het OV en nu met de fiets.
Practice what you preach, daar houd ik wel van.![]()
OT: Zou de SP er toe bereid zijn samen oppositie te voeren met rechtse eurosceptische partijen? Bijvoorbeeld FvD? Of moet het dan echt op bepaalde punten gaan?
Stel dat je gekozen wordt in het EP, wordt er dan ook een bepaald bedrag afgestort aan de partijkas?
Foute boel! En dat moet niet kunnen.quote:Op maandag 20 mei 2019 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat vindt SP van Poolse WW-fraude?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |