abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186989691
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:18 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Eerlijk antwoord, verademing tov de meneer van groenlinks gisteren. Mag gezegd worden.
Ook al zal ik nooit op sp stemmen
100% mee eens. Gisteren viel zwaar tegen
  Redactie Frontpage maandag 20 mei 2019 @ 20:21:29 #77
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186989709
Hoe komt het eigenlijk dat een partij met een communistische grondslag ('alles eerlijk verdelen') zo fel tégen de EU is?

EN zou je een paar van de standpunten van de SP kunnen uitlichten, het is voor mij niet een partij waar ik me verdiept heb dus ben wel benieuwd welke standpunten jullie écht belangrijk vinden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 20 mei 2019 @ 20:24:29 #78
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_186989788
Groene jongens daar bij de SP, eerst met het OV en nu met de fiets. :D
Practice what you preach, daar houd ik wel van. :P

OT: Zou de SP er toe bereid zijn samen oppositie te voeren met rechtse eurosceptische partijen? Bijvoorbeeld FvD? Of moet het dan echt op bepaalde punten gaan?

Stel dat je gekozen wordt in het EP, wordt er dan ook een bepaald bedrag afgestort aan de partijkas?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  maandag 20 mei 2019 @ 20:25:29 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186989808
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:10 schreef DiederikSP het volgende:

[..]

Hebben we niet volgens mij.
Dat was toch altijd de tomaat? Als beeldsymbool in het logo en werd ook gebruikt in campagnes (uitdelen tomatenschuursponsjes, uitdelen tomatensoep etc)

Is dat afgeschaft?! :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 mei 2019 @ 20:26:46 #80
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186989840
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat was toch altijd de tomaat? Als beeldsymbool in het logo en ook hebruikt in campagnes (uitdelen tomatenschuursponsjes, uitdelen tomatensoep etc)

Dat is geen bloem
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 20 mei 2019 @ 20:29:46 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186989902
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:26 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat is geen bloem
Ah, over dat "bloem" heen gelezen :D

Ik las het als "wat is het symbool van jullie partij?". En de tomaat staat net als de roos vd PvdA in het beeldmerk vd partij. De lavendel van Thierry dan weer niet in het beeldmerk vh FvD.
pi_186989908
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:19 schreef DiederikSP het volgende:
Ok nu fietsen, tot zo.
Welkom.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Frontpage maandag 20 mei 2019 @ 20:32:38 #83
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186989992
Geheel volgens partijbeleid reis je natuurlijk braaf met het OV en de fiets. Maar hoe komt het dat er zo'n afkeer is jegens auto's binnen jullie partij? Voor mij persoonlijk is mijn auto een van mijn belangrijkste bezitten waar ik niet zonder zou kunnen en willen, het OV hier (West-Brabant) is op zijn zachtst gezegd dramatisch te noemen om een serieus alternatief te zijn. Naast alle praktische bezwaren is voor mij persoonlijk autorijden gewoon genieten van de vrijheid. Afgelopen jaar heb ik een zwaar auto-ongeluk gehad, maar ik was zo blij toen ik na maanden eindelijk weer kon autorijden en niet meer geïsoleerd en afhankelijk van anderen was.
_____
  maandag 20 mei 2019 @ 20:32:54 #84
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186990003
Wat vindt SP van Poolse WW-fraude?
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 20:36:07 #85
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186990104
Zouden jullie Europees wel met de VVD samen willen werken?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186990871
Ik hoop dat er dit keer wel iets langer dan tot 21:00 zal worden doorgegaan?
pi_186990878
Acht je de GUE/NGL fractie in staat voor de volgende parlementsverkiezingen met een (beperkt) verkiezingsprogramma te komen zodat de burger beter weet waarop zij stemt?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_186990947
Is arbeid als machtsfactor niet enigszins weggevallen door de globalisering (van het bedrijfsleven waarbij de politiek hopeloos achter blijft (ten dele begrijpelijk)) en kan de macht van de consument niet beter georganiseerd worden?
(Zeker in de toekomst.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 20-05-2019 21:07:17 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Redactie Frontpage maandag 20 mei 2019 @ 21:05:57 #89
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186991082
Hoe zien jullie de toekomst in met betrekking tot robotisering en de daardoor haast onvermijdelijke daling in werkgelegenheid in de gehele EU. Hoe willen jullie dat gaan oplossen of mogelijk voor zijn, is iets als een basisloon voor jullie een bespreekbare optie?
_____
pi_186991101
Denken jullie na over Europese vakbonden?
pi_186991511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:16 schreef Kassamiep het volgende:
1. De boodschap van de SP is al jaren "stem tegen". Dat zagen we ook in het Brusselmans filmpje terugkomen. Maar zijn de dingen waar jullie voor zijn realistisch ?

Ja dat zijn ze, we doen zowel kleine als grote dingen. We zijn een stem voor de mensen die de verliezers zijn van de globalisering. Wanneer je als hoogopgeleide elite afsluit voor de zorgen van de mensen oogst je je eigen storm. En dat betekent dat je ook tegen moet zijn als de feiten daar om vragen. We krijgen ook dingen voor elkaar
We hebben de rechten van treinpassagiers verbeterd (tegen de lobby van de spoorwegmaatschappijen in): betere compensatie bij vertraging, zorg voor aansluitingen bij vertraging; rechten van reizigers met beperking
Rechtsbijstand overal in de EU - Dankzij werk van Dennis de Jong van de SP zijn alle lidstaten zijn verplicht om adequate rechtsbijstand te verlenen voor verdachten.

Groot doel: We zijn voor een verdragswijziging van het Verdrag van de Europese Unie, zodat mensenrechten en werknemersrechten boven de marktwerking gaan.
Is dat lastig? Ja.
En realistisch? Nou het verdrag wordt van tijd tot tijd gewijzigd, dus het is mogelijk. Het zou beter voor de democratische soevereiniteit zijn als dat nog eens werd gewijzigd zodat we toe kunnen naar een samenwerking van soevereine landen democratische landen ipv onderdanig aan het juk van 'marktwerking' de verzorgingsstaat uithollen zoals nu gebeurt. Het is nu een EU van Bolkestein, die de belangen van multinationals dient..

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:16 schreef Kassamiep het volgende:

2. In 1983 omschreven jullie de Islam als een achterlijke religie voor woestijnrovers die onze natie zou verarmen en deden een voorspelling:
“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten.

Terugkijkend op de periode 1983 tot heden - vind je dat jullie gelijk hadden ? En zoja - wat moet er in Europees verband aan gedaan worden ?
Nou in 1983 was ik nog niet geboren en doe je dat bij iedere partij, iets uit de ouwe doos trekken? Zou je niet liever naar ons huidige standpunt vragen? Het ligt niet aan de mensen, maar aan het uitbuitende systeem.
Maar om in te gaan op je punt: Er is heel lang weggekeken voor de problemen die ontstonden door de arbeidsmigratie. Door je kop in het zand te steken verander je de misstanden niet. En wij hebben nooit daarvoor weggekeken want we komen in de volkswijken waar het speelt (want gastarbeiders kwamen heus niet in de villawijken wonen, daar zorgde de VVD wel voor). Dat gebeurt nog, want de tuinders stoppen mensen op een polencamping of in een polenhotel. Ik snap het heel goed als je als individuele migrant er wat van probeert te maken voor jezelf en je gezin, de mensen nemen we niets kwalijk in economische zin. Wat wel kwalijk is, is wanneer men verwacht langs dezelfde normen te kunnen leven als in het land van herkomst. En dan lijkt het me foute boel als je als meisje over straat loopt en 'hoer' naar je hoofd geslingerd krijgt.

Terug naar het heden: In Europees verband moet je arbeidsmigratie aan banden leggen; dat betekent dat een land zelf gaat over wie er mag komen werken. Werkgevers moeten aan kunnen tonen dat ze actief gezocht hebben (en daar moet op toegezien worden) naar mensen in Nederland die willen werken; De lonen moeten omhoog, van voor 9 of 10 Euro per uur aspergesteken daar kun je in Nederland niet van leven; en als er dan mensen worden aangetrokken van ver, mag je ze niet uitbuiten door geld in te houden op hun loon voor huisvesting en dergelijke.
Integratie: In plaats van het onzalige 'we laten de markt haar werk doen', en het privatiseren van taallessen, moeten we niet te beroerd zijn om geld uit te trekken om mensen die hier mogen blijven actief te laten integreren, normen en waarden inclusief.
pi_186991621
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat was toch altijd de tomaat? Als beeldsymbool in het logo en werd ook gebruikt in campagnes (uitdelen tomatenschuursponsjes, uitdelen tomatensoep etc)

jaaaa dat is ook de tomaat!

Herkenbaar beeldmerk, eerst deze, de 'werptomaat'
En dat werd later gecombineerd met de afkorting:
En soms ook zonder. Met een herkenbaar beeldmerk kun je een klein beetje spelen zonder dat de je 'merk' verloren gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door naatje_1 op 20-05-2019 21:25:27 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 20 mei 2019 @ 21:25:29 #93
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186991699
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:23 schreef DiederikSP het volgende:

[..]

Herkenbaar beeldmerk, eerst deze, de 'werptomaat' [ afbeelding ]
En dat werd later gecombineerd met de afkorting: [ afbeelding ]
En soms ook zonder. Met een herkenbaar beeldmerk kun je een klein beetje spelen zonder dat de je 'merk' verloren gaat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 20 mei 2019 @ 21:28:08 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186991776
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:23 schreef DiederikSP het volgende:

[..]

Herkenbaar beeldmerk, eerst deze, de 'werptomaat' [ afbeelding ]
En dat werd later gecombineerd met de afkorting: [ afbeelding ]
Dank! ^O^
  maandag 20 mei 2019 @ 21:30:25 #95
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186991838
Kijk 'm eens enorme antwoorden geven dan _O_ Met multiquotes, filmpjes, etc.
Mijn vraag, kom je hier toevallig vaker?

Lekker bezig Diederik. Ik ben je mailcontact trouwens :W
Spoilers!
pi_186991934
Met die plaatjes aan de bovenkant wordt het een echt SP topic!
Nog eentje voor de symmetrie.
pi_186991990
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:15 schreef Hanca het volgende:
Jullie willen graag 'minder europa'. Welke verantwoordelijkheden die nu in Brussel liggen willen jullie zo snel mogelijk terug halen?

Waar is de EU wel voor nodig?

Als de EU voorstellen doet die tegen het grote bedrijfsleven zijn of die voor nivellering zijn, zijn jullie dan wel voor bemoeienis vanuit Brussel? Ook als dat bijvoorbeeld betekent dat de EU zelf belasting gaat heffen? Ik snap dat jullie eigenlijk dan iets willen als: "verplichting dat lidstaten iets heffen", maar stel dat in het voorstel staat dat de EU de belasting zelf gaat heffen, kiezen jullie dan voor nivellering/aanpakken bedrijfsleven of voor minder EU?
Het meest democratische zou zijn het initiatiefrecht van de Europese Commissie afschaffen en dat terugbrengen naar de nationale parlementen, in meer directe zin de notificatierichtlijn (een verplichting om een wijziging in het dienstenverkeer eerst aan de EC voor te leggen) terug te draaien, en een mooi tussendoel zou zijn als de Europese Unie partij wordt bij het Europees Sociaal Handvest, omdat op die manier je een juridisch bindende manier hebt om Mensen boven Markt te eisen bij de rechter (ie. geen uitholling van het stakingsrecht door het verkeer van werknemers en diensten)..

De EU is voor de SP nadrukkelijk wél nodig voor
Klimaat en Milieumaatregelen (mag je ook voedselveiligheid onder rekenen)
en vluchtelingen
Deze zaken zijn zo grensoverschrijdend dat je dat als Nederland niet alleen kan doen.

Sociale zekerheid, belastingheffing, defensie; houd die verantwoordelijkheden bij de lidstaten.
--> je kunt daar wel afspraken over maken, b.v. minimumtarieven voor de hele EU voor een belasting, b.v. op flitskapitaal of dividendbelasting ;) ; maar de bevoegdheid van het heffen van belastingen mag niet bij de EU komen te liggen, anders ben je bezig je land af te schaffen; de democratische controle is veel groter en beter op nationaal niveau. We proberen altijd zo'n voorstel bij te schuren om het beter te maken, maar de bevoegdheid is voor ons een erg belangrijk element. We hebben wel vaker tegen iets gestemd als er nog sprake was van bevoegdheidsoverdracht, daar zijn we principieel in; een uiterste zet (stel we komen écht in een dilemma) is het onthouden van stemming.
pi_186991995
Wat is jullie doel/ beleid voor de klimaat voor Europa, hoe ver willen jullie gaan?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 21:39:05 #99
236264 crew  capricia
pi_186992135
@DiederikSP
Mag ik je vast een compliment geven over de kwaliteit en inhoudelijkheid van je antwoorden!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186992164
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:39 schreef capricia het volgende:
@:diederiksp
Mag ik je vast een compliment geven over de kwaliteit en inhoudelijkheid van je antwoorden!
Helemaal eens, en bedankt voor het meedoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')