Nope..quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dus je kunt niet meer uitrekenen of je gewonnen hebt vooraf?
Ik ga serieus iets kalmerends nemenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:29 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ik de voting niet ga kijken. Ik ga echt kapot dan
Ik ook hoor, dat was leuk genoeg!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben hier gewoon te oud voor. Ik wil het gewoon weer als vroeger. Dan maar wat minder spannend.
We gaan dus op het laatst met 1 punt verschil verliezen. Duidelijkquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Vorig jaar was ook gewoon al eerst jurypunten en daarna televotes. Ze gaan alleen nu de televotes op een andere volgorde geven. Niet meer van minst naar meest maar op volgorde van de jury uitslag, eindigend met degene die van de jury de meeste had.
Dus stel, Duncan staat na al die landen die in beeld hun punten geven eerste.
En stel Duitsland laatste.
Dan starten ze de televote bekendmaking met Duitsland en eindigen ze met NL. Maar als hij niet van de televote de meeste punten heeft kan ie dan in de laatste seconde dus naar een lagere plek vallen.Tis niet meer zo dat wie als laatste genoemd wordt bij de televotes dat die de meeste heeft. Zoals vorig jaar. Brrr..
'Nummer Drie Zal je Verbazen!'quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:30 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ach, een van de 5 redenen is "De lamp doet het"
NOS-onwaardig artikel
Vijf redenen waarom Duncan morgen gaat winnen - https://nos.nl/l/2285122
Ik denk ik ookquote:
Wel toch? Je weet hoeveel punten er worden gegeven en na een x aantal punten verdeeld weet je ook hoeveel er overblijven. Na de een na laatste weet je hoeveel de laatste nog krijgt. En daarmee weet je dus eerder dan dat de punten worden gegeven wie heeft gewonnen. Toch?quote:
Je kunt dus wel uitrekenen of je níet wint als nummer 1.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:32 schreef Em31 het volgende:
Als de nummer 2/3 ineens 300 punten krijgt hebben we wel een probleem toch? Tenzij we zelf de nummer 2/3 zijn
Verschrikkelijke clickbait-achtige headlines tegenwoordig, inderdaad. Dat wil ik niet van de NOS.quote:
GMTAquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:36 schreef iBenny het volgende:
[..]
Wel toch? Je weet hoeveel punten er worden gegeven en na een x aantal punten verdeeld weet je ook hoeveel er overblijven. Na de een na laatste weet je hoeveel de laatste nog krijgt. En daarmee weet je dus eerder dan dat de punten worden gegeven wie heeft gewonnen. Toch?
Oh zo ja. Ja als je de hele rits op volle snelheid mee gaat zitten schrijven en optellen en aftrekken wat er overblijft red je het mss nét ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:36 schreef iBenny het volgende:
[..]
Wel toch? Je weet hoeveel punten er worden gegeven en na een x aantal punten verdeeld weet je ook hoeveel er overblijven. Na de een na laatste weet je hoeveel de laatste nog krijgt. En daarmee weet je dus eerder dan dat de punten worden gegeven wie heeft gewonnen. Toch?
Dit is nu best gek om te zien omdat hij in dat interview zei dat hij eigenlijk meer in paniek was hoe hij weer bij het podium moest komenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:34 schreef Greys het volgende:
Kijk deze, hoe het ging. Salvador z'n vragende hoofd. Hij snapte er geen hol meer van.op 0.45
Daar ben ik ook HEEL benieuwd naar, hoe ze dat uitgelegd gaan krijgen . En uitgesproken gaan krijgen in het engels.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit wordt één grote verwarrende bende die de tv commentatoren in alle landen amper uitgelegd gaan krijgen aan de kijkers thuis.![]()
Kun je vrij makkelijk met Excel doenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zo ja. Ja als je de hele rits op volle snelheid mee gaat zitten schrijven en optellen en aftrekken wat er overblijft red je het mss nét ja.
Heel nerdy, maar ik heb mn rekenmachine erbij zaterdagavondquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je kunt dus wel uitrekenen of je níet wint als nummer 1.
Want er zijn een x aantal punten te vergeven (12+10+8+7+....) * 26 landen.
Als alle nummers daaronder opgeteld al meer punten hebben dan dat er over zijn voor jou als jurywinnaar win je niet.
Toch?
Ik probeer het rationeel te benaderen zodat ik een eventuele teleurstelling net voor kan zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:40 schreef Guanabana het volgende:
Als ik nu al lees over de puntentelling voel ik me al helemaal naar worden
Je ziet op 2.15 ook dat wel héél even doorschemeren in z'n gezicht vind ik tijdens dat loopje erheen. Zo van poeh..quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is nu best gek om te zien omdat hij in dat interview zei dat hij eigenlijk meer in paniek was hoe hij weer bij het podium moest komen
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:41 schreef yvonne het volgende:
Ik snap er geen hol meer van. En ik heb net pas voor het eerst 2 beschuiten op, gottegottegot, en dan zaterdag tot 1 uur zitten wachtenik ben dood zondag haha.
Heb 't nu al warmquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:40 schreef Guanabana het volgende:
Als ik nu al lees over de puntentelling voel ik me al helemaal naar worden
Het gaat het ook weer veel lastiger maken om het scorebord bij te houden. Dat vind ik sinds het nieuwe systeem sinds 2016 ook maar moeilijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit wordt één grote verwarrende bende die de tv commentatoren in alle landen amper uitgelegd gaan krijgen aan de kijkers thuis.![]()
Ik zat van de week met telefoon voor het liedje, tablet voor Matt en de pjoeter om mee te posten.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:42 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Je bent ook echt al een fulltime ESF-er he?
Eens. Ik ben ook blij dat dit met het nieuwe systeem niet meer zo is.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met de aanpassing. Voorheen had je eigenlijk gewoon 25 negatieve momenten en dan 1 positief moment voor de winner. Iedereen was doodsbang de naam van het eigen land te horen en da's gewoon geen prettige manier om het te doen.
Graag gedaan hoor!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:29 schreef MaLo het volgende:
@:aoibhin jij ook bedankt voor je uitgebreide toelichting
Jaaa met allemaal verschillende organisatie topicsquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:43 schreef Greys het volgende:
Stellll dat we winnen. Stel.
Dan is dit forum hierna niet een tijdje rustig want dan gaan we dus naadloos over in de organisatiestress whoehoehoeeeeee
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:43 schreef Guanabana het volgende:
Ben serieus nu al misselijk. Sorry maar ik ga het morgen echt niet naar mijn zin hebben.
Dat kan wel, maar is een stuk lastiger nu. Dan moet je veel sneller rekenen. Het blijft natuurlijk dat er een vast aantal punten vergeven kan worden.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dus je kunt niet meer uitrekenen of je gewonnen hebt vooraf?
Dan krijgen we ipv alleen een 'wie sturen we volgend jaar om deel te nemen nu ook: welke stad welke locatie welke presentatoren welke intervalacts etc etc.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jaaa met allemaal verschillende organisatie topicsik wil het
Ja, maar Salvador is natuurlijk wel een druif eerste klasquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Salvador snapte in 2017 zelf al niet dat ie gewonnen had omdat ze bij Bulgarije zo hard gingen juichen. Dus toen z'n zus hem om de nek viel zag je hem echt zeggen 'nee toch, ik heb toch niet gewonnen?'
Als de deelnemers het zelf al niet meer kunnen volgen..
En dan is het dus dit jaar wéér anders.
Ja dat zou toch echt geweldig zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan krijgen we ipv alleen een 'wie sturen we volgend jaar om deel te nemen nu ook: welke stad welke locatie welke presentatoren welke intervalacts etc etc.
Nee.quote:
Jan Smitquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan krijgen we ipv alleen een 'wie sturen we volgend jaar om deel te nemen nu ook: welke stad welke locatie welke presentatoren welke intervalacts etc etc.
Dat gaan ze denk ik ook wel een keer doenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:35 schreef Meke het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom ze het niet samen kunnen voegen?
"Hi this is Meke from the Netherlands. Our twelve points from the jury go to Czech Republic, as well as the twelve televoting points!"
En dan de landen op willekeurige volgorde.. Dat zou toch de hele avond het spannendst zijn?En ook leuk om op een gegeven moment de spanning te blijven volgen óf de winnaar te zien uitlopen?
Ja dat vraag ik me ook afquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:44 schreef Cosima het volgende:
hoe moet dat trouwens op het eind, want degene met de meeste jurypunten zijn dan gezakt. Wie doe je dan in beeld van "die of die wint het"? zoals de laatste jaren telkens werd gedaan.. geloof dat er 2 of 3 in beeld werden genomen? Want in theorie zouden de hoogst genoteerden na de juryvotes wel eens heel weinig punten kunnen krijgen en dan wint ineens degene die dan daadwerkelijk bovenaan stond. (volgen we het nog?)
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:44 schreef Cosima het volgende:
hoe moet dat trouwens op het eind, want degene met de meeste jurypunten zijn dan gezakt. Wie doe je dan in beeld van "die of die wint het"? zoals de laatste jaren telkens werd gedaan.. geloof dat er 2 of 3 in beeld werden genomen? Want in theorie zouden de hoogst genoteerden na de juryvotes wel eens heel weinig punten kunnen krijgen en dan wint ineens degene die dan daadwerkelijk bovenaan stond. (volgen we het nog?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |