Hij was nog aan het tobbe...quote:Op vrijdag 17 mei 2019 15:54 schreef Niels93 het volgende:
Zelfs Tobbe Ek is nu om:
Translation
"Duncan Laurence is good. I understand now why he is a winning candidate. I hesitated during the early rehearsals. But he really is the one to beat this year."
Duncan Laurence är bra. Jag förstår varför han är vinnarkandidat. Under tidiga repen tvekade jag. Men han är verkligen the one to beat i år
ALS we winnen hoop ik inderdaad op een grote rol voor Duncan in het ESF in Nederlandquote:
Gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:02 schreef molloot200 het volgende:
Denk alleen wel dat als Nederland dit jaar wint dat in 2020 de kans groter wordt dat we een Nederlandstalig nummer inzenden. Denk aan een Nielson die er wel voor open stond. Of Suzan & Freek, of Maan met één of ander overgeproduceerd Nederlandstalig popnummer. Als we dan toch in de finale staan, is dat wel leuk om weer een keer te doen, zonder de kans dat je afvalt omdat mensen de taal niet kennen, en met minder kans dat je in 2021 wéér het festival kan gaan organiseren.
twitter:AranBade twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 15:51:27Backstage bij het songfestival: Duncan heeft zojuist gerepeteerd voor de grande finale. Als twaalfde land trad hij op met wederom Arcade mooi gezongen. Vooral de bridge en die laatste uithaal blijven indruk maken. #songfestival #eurovision https://t.co/1iplTYRCVl reageer retweet
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:01 schreef Dave het volgende:
Als ik mod zou zijn zou ik zeggen dat het wie, wat, hoe etcetera beter in ESF / ESF2020 Nederland - organisatie, data, locatie, speculeren, etc. kan.
Dan zit ik meer te denken aan NederHop nummer van 1 van die rappers die we hebben en goed doet onder de jeugdquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:02 schreef molloot200 het volgende:
Denk alleen wel dat als Nederland dit jaar wint dat in 2020 de kans groter wordt dat we een Nederlandstalig nummer inzenden. Denk aan een Nielson die er wel voor open stond. Of Suzan & Freek, of Maan met één of ander overgeproduceerd Nederlandstalig popnummer. Als we dan toch in de finale staan, is dat wel leuk om weer een keer te doen, zonder de kans dat je afvalt omdat mensen de taal niet kennen, en met minder kans dat je in 2021 wéér het festival kan gaan organiseren.
Hij slaat niet op de piano.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:03 schreef Em31 het volgende:
Voor wie de filmpjes nog niet zat istwitter:AranBade twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 15:51:27Backstage bij het songfestival: Duncan heeft zojuist gerepeteerd voor de grande finale. Als twaalfde land trad hij op met wederom Arcade mooi gezongen. Vooral de bridge en die laatste uithaal blijven indruk maken. #songfestival #eurovision https://t.co/1iplTYRCVl reageer retweet
Doet die morgen wel weet ik zeker. Veel reacties onder zijn halve finale waren dat dat juist veel indruk maakte.quote:
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:01 schreef Dave het volgende:
Als ik mod zou zijn zou ik zeggen dat het wie, wat, hoe etcetera beter in ESF / ESF2020 Nederland - organisatie, data, locatie, speculeren, etc. kan.
Heb je last van kriebelhoest schaaaaaaaaaaaaat?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:10 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Dit gaat uiteindelijk over kuch. Duncan. kuch.
Die zijn we nooit zat (ik niet iig)quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:03 schreef Em31 het volgende:
Voor wie de filmpjes nog niet zat istwitter:AranBade twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 15:51:27Backstage bij het songfestival: Duncan heeft zojuist gerepeteerd voor de grande finale. Als twaalfde land trad hij op met wederom Arcade mooi gezongen. Vooral de bridge en die laatste uithaal blijven indruk maken. #songfestival #eurovision https://t.co/1iplTYRCVl reageer retweet
Jawel: it means a lot to me that I can share my emotions in my music with such an enormous audience. It also means a lot for The Netherlands. My country has always been a loyal contributor to the Eurovision Songcontest.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:22 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ja, oké. Een keertje is dan misschien niet erg. Maar ik vond de vraag: wat betekent het voor jou om te kwalificeren? Niet echt verband houden met het antwoord.
Maargoed die vragen zijn ook altijd vreselijk en niemand geeft goede antwoorden.
Jupquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:18 schreef ato het volgende:
Dus Duncan heeft zijn eerste repetitie er al weer opzitten?
Nu alleen nog vanavond de jury rehearsal?
Jezus, niet zo overdrijven. Duncan is een natuurtalent in interviews, laat hem lekker z'n gang gaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:17 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Jawel: it means a lot to me that I can share my emotions in my music with such an enormous audience. It also means a lot for The Netherlands. My country has always been a loyal contributor to the Eurovision Songcontest.
Die opmerking dat hij dankzij zijn kont (naakt in de videoclip) nu toch mooi een Europese toer in zijn zak heeft was ook niet slim.
Zo moeilijk is het niet hoor om goede antwoorden te geven op dat soort vragen. Bij Waylon "I am not crazy" en Douwe Bob "you never get old" tegen die Armeense deelneemster kromden mij tenen ook. Laat ze voordat ze naar het ESF gaan een mediatraining ondergaan. Dan voorkom je zulk soort blunders.
Ja zie AD.nl kopje showquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:20 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht dat vanaf 1:15 het geluid verkeerd stond afgesteld ofzo, maar volgens mij hoor je het publiek heel hard meezingen?
En toch gaan die camerashots goed fout.quote:
Ja regieproblemen zijn inmiddels bekend he bij Israelquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
En toch gaan die camerashots goed fout.
Most nie magguh.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja regieproblemen zijn inmiddels bekend he bij Israel
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:32 schreef Poepz0r het volgende:
Imhard2find
5 uur geleden
- The Netherlands had their last win in 1975
Duncan: hold my tulips
Ik vind det beginstukje juist erg mooiquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:30 schreef Dizer het volgende:
Als hij de eerste helft van het nummer net zo goed gaat zingen als de tweede helft (n.a.v. Gister) dan zit het voor 99,999% in da pocket!
Ik ook.....quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:43 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik vind det beginstukje juist erg mooi
Ja, heerlijk die zenuwen, emoties, allesquote:
Ja precies, dat je naar het scherm toegetrokken wordt....quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:45 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ja, heerlijk die zenuwen, emoties, alles
Soms is het verschil in 1x heel groot dan he qua mening. Maar dat kan natuurlijk, als het overgrote deel morgenavond maar gewoon team100% isquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:43 schreef Greys het volgende:
Zo de smaak van de Australische fans wijkt wel héél erg af zegZe mochten raten. Oops.
[ afbeelding ]
Met een paar opmerkingen eronder dat ze Nederland en Nederlanders erg leuk vinden maar de song is 'just nice' en de staging niet je dat.
We kunnen wel constateren dat die Skippies uit Australie meer SHOW willen dan goede liedjes.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:48 schreef MMF93 het volgende:
[..]
Soms is het verschil in 1x heel groot dan he qua mening. Maar dat kan natuurlijk, als het overgrote deel morgenavond maar gewoon team100% is
Net als bij de amerikanen, daar moet alles zo overdrevenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We kunnen wel constateren dat die Skippies uit Australie meer SHOW willen dan goede liedjes.
Dat zijn echt alleen maar van die oppervlakkige feestnummers die daar stemmen. Zegt helemaal niks.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:43 schreef Greys het volgende:
Zo de smaak van de Australische fans wijkt wel héél erg af zegZe mochten raten. Oops.
[ afbeelding ]
Met een paar opmerkingen eronder dat ze Nederland en Nederlanders erg leuk vinden maar de song is 'just nice' en de staging niet je dat.
True.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zijn echt alleen maar van die oppervlakkige feestnummers die daar stemmen. Zegt helemaal niks.
Dit zegt mij al meer: esctracker.com/spotify
Australiers zijn halve Engelsen en die kijken vooral voor de wansmaak naar het ESF... gelukkig hebben ze dit jaar een kermisact waarmee ze tevreden kunnen zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:43 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Wow ik zit nu te kijken op die twitter, die fans houden wel echt van glitters, vuurwerk en kermisquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:43 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel leuk dat Zero Gravity van de verzamelde OGAE's maarliefst 2 punten kreeg... ik gok dat al die oppervlakkige clubs haar nu als favoriet hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Australiers zijn halve Engelsen en die kijken vooral voor de wansmaak naar het ESF... gelukkig hebben ze dit jaar een kermisact waarmee ze tevreden kunnen zijn
Dat ziet er goed uitquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zijn echt alleen maar van die oppervlakkige feestnummers die daar stemmen. Zegt helemaal niks.
Dit zegt mij al meer: esctracker.com/spotify
Voor de repetities dachten veel nog dat ze zich niet eens zou kwalificerenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat Zero Gravity van de verzamelde OGAE's maarliefst 2 punten kreeg... ik gok dat al die oppervlakkige clubs haar nu als favoriet hebben.
Het is echt de grootste rollercoaster ooit, het gaat maar door hequote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:10 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie ook dat je van gekkigheid niet meer weet waar je allemaal moet lezenHier in alle topics en op Twitter en youtube comments en alles.
Ik wil nog steeds de show van gisteren en de persco terugzien en ben er nog niet eens aan toe gekomenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:10 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie ook dat je van gekkigheid niet meer weet waar je allemaal moet lezenHier in alle topics en op Twitter en youtube comments en alles.
JAquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:10 schreef Greys het volgende:
CATS deed het veel beter in Itunes dan Arcade nu. Spotify-cijfers weet ik niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:02 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uitHoe waren die statistieken toen met bijv. Toy of CATS, is dat ergens terug te halen?
Ja en nee. Ik zit er nu zo doorheen qua emoties en weinig slaap vannacht, dat ik serieus aan het overwegen ben morgen maar gewoon niet te kijken.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:10 schreef Greys het volgende:
Yeah right 😉quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik zit er nu zo doorheen qua emoties en weinig slaap vannacht, dat ik serieus aan het overwegen ben morgen maar gewoon niet te kijken.
Yup ik ben zo geestelijk vermoeid van allesquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:10 schreef Greys het volgende:
Niet dat ik dat volhoud hoor, maar het idee was wel even rustgevend, zeg maar.quote:
Ik dus ookquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds de show van gisteren en de persco terugzien en ben er nog niet eens aan toe gekomen
Ah oke. Kan er wel mee te maken hebben dat iTunes in 2014 meer werd gebruikt dan nu.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
CATS deed het veel beter in Itunes dan Arcade nu. Spotify-cijfers weet ik niet.
Ik snap het helemaalquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik zit er nu zo doorheen qua emoties en weinig slaap vannacht, dat ik serieus aan het overwegen ben morgen maar gewoon niet te kijken.
Niet te vergelijken. iTunes wordt aanzienlijk minder gebruikt. Het luistergedrag is nu veel meer versnipperd.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
CATS deed het veel beter in Itunes dan Arcade nu. Spotify-cijfers weet ik niet.
En Spotify is nu een stuk groter... Duncan zit nu al op 2/3 van het totaal aantal streams van CATSquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:17 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Ah oke. Kan er wel mee te maken hebben dat iTunes in 2014 meer werd gebruikt dan nu.
Ik ook! Inclusief het de hele dag nog niet hebben gegetenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dus ookIk zou vanmorgen wel even de hele show terug gaan kijken. Ondertussen heb ik de hele dag nog niks gegeten en alleen de youtube van NL 1x gezien en verder alleen maar alles gelezen enzo wtf
![]()
Elk land geeft 12 t/m 1 punt namens de jury en 12 t/m 1 punt van de televote. De jurypunten worden apart gegeven en getoond in de uitzending. De televotepunten worden in totaal bekendgemaakt per land, in volgorde van plek 26 tot plek 1 van de juryuitslag.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:18 schreef MaLo het volgende:
Kan ik ergens duidelijk uitgelegd (terug-)lezen hoe het nu precies gaat met de puntentelling? Ik snap het nog steeds niet en google is not my friemd![]()
Leek alsof hij rustiger begon met de dancemoves en zo beter bij stem bleef. Dat was in Amsterdam echt bagger..quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd hoe de jury's Zwitserland hebben beoordeeld.... ik vond het namelijk reuze mee vallen hoe hij vocaal overeind bleef, met de nodige hulp hier en daar van zijn backings
En zo streep ik alle landen een voor een af en durf ik nog steeds niet te hopen dat we gaan winnen
Dat laatste is wel echt horror dit jaar he. Stel je hebt na de jury dus het meest. Dan krijg je als laatste je televotes door en kan je nog helemaal naar beneden denderen in de allerlaatste seconde dus. Manmanman m'n bloeddruk morgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Elk land geeft 12 t/m 1 punt namens de jury en 12 t/m 1 punt van de televote. De jurypunten worden apart gegeven en getoond in de uitzending. De televotepunten worden in totaal bekendgemaakt per land, in volgorde van plek 26 tot plek 1 van de juryuitslag.
Ja het wordt hoe dan ook horrorquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste is wel echt horror dit jaar he. Stel je hebt na de jury dus het meest. Dan krijg je als laatste je televotes door en kan je nog helemaal naar beneden denderen in de allerlaatste seconde dus. Manmanman m'n bloeddruk morgen.
thanx! Heb je dan dus niet meer “our twelve points go to.....” omdat de televotes getotaliseerd worden?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Elk land geeft 12 t/m 1 punt namens de jury en 12 t/m 1 punt van de televote. De jurypunten worden apart gegeven en getoond in de uitzending. De televotepunten worden in totaal bekendgemaakt per land, in volgorde van plek 26 tot plek 1 van de juryuitslag.
Bij de televotes niet meer nee, maar de jury's geven wel hun douze points via de spokespersons doorquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:24 schreef MaLo het volgende:
[..]
thanx! Heb je dan dus niet meer “our twelve points go to.....” omdat de televotes getotaliseerd worden?
Jawel dat krijg je eerst!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:24 schreef MaLo het volgende:
[..]
thanx! Heb je dan dus niet meer “our twelve points go to.....” omdat de televotes getotaliseerd worden?
Zondag ligt echt heel ESF in coma van alle spanning en al het gehyper en alle uren die we naar onze computerschermen hebben zitten staren en alles op hebben zitten zoeken en alle streams die bekeken zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik snap het helemaalIk ben echt bekaf van deze twee weken, maar ben echt aldoor té excited om mijn rust te pakken. En dan met die spanning die er morgen nog bijkomt...
Ze hebben het omgedraaid?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zucht, zag het ook ja. Van de NOS kan ik dat ook echt niet uitstaanquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:23 schreef Guanabana het volgende:
NOS heeft een jinx-artikel op de site staan![]()
ga het niet eens openklikken.
Net als in de voorgaande jaren (vanaf 2016) worden eerst de juryresultaten bekend. Als vanouds worden de punten bekend gemaakt door een spokesperson per land tot elk land aan de beurt is gekomen. De spokesperson leest alleen de 12 punten voor; de rest komt in het begin vlug in beeld.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:18 schreef MaLo het volgende:
Kan ik ergens duidelijk uitgelegd (terug-)lezen hoe het nu precies gaat met de puntentelling? Ik snap het nog steeds niet en google is not my friend![]()
Jaaaa bedankt! Kwartje stuitert hier nu rinkelend door de kamerquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij de televotes niet meer nee, maar de jury's geven wel hun douze points via de spokespersons door
De NOS is de laatste tijd daarin heel kutquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:25 schreef FruitofUtopia het volgende:
[..]
Zucht, zag het ook ja. Van de NOS kan ik dat ook echt niet uitstaan
Goeie uitleg, thanks!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup ze beginnen dit jaar bij land 26 en dan zo naar boven... dus als Duncan bovenaan staat kan het nog steeds zijn dat ie maar 45 televotepunten krijgt die dan ook echt als laatste bekend worden gemaaktquote:
Volgens mij gaat dat er ook nog flink verwarrend uitzien, want de jurywinnaar zakt op een gegeven moment sowieso al naar benedenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste is wel echt horror dit jaar he. Stel je hebt na de jury dus het meest. Dan krijg je als laatste je televotes door en kan je nog helemaal naar beneden denderen in de allerlaatste seconde dus. Manmanman m'n bloeddruk morgen.
Dan gaan de mensen die het nog niet snappen dus al keihard juichen voor de winnaar nadat de nr 2 de punten heeft, en dat die winnaar dan mss helemaal geen winaar is. Ai ai ai.
Zouden er nog dooien gaan vallen?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:25 schreef MMF93 het volgende:
[..]
Zondag ligt echt heel ESF in coma van alle spanning en al het gehyper en alle uren die we naar onze computerschermen hebben zitten staren en alles op hebben zitten zoeken en alle streams die bekeken zijn
Vorig jaar was ook gewoon al eerst jurypunten en daarna televotes. Ze gaan alleen nu de televotes op een andere volgorde geven. Niet meer van minst naar meest maar op volgorde van de jury uitslag, eindigend met degene die van de jury de meeste had.quote:
Ja dit wordt één grote verwarrende bende die de tv commentatoren in alle landen amper uitgelegd gaan krijgen aan de kijkers thuis.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat er ook nog flink verwarrend uitzien, want de jurywinnaar zakt op een gegeven moment sowieso al naar beneden
Ik ben wel blij met de aanpassing. Voorheen had je eigenlijk gewoon 25 negatieve momenten en dan 1 positief moment voor de winner. Iedereen was doodsbang de naam van het eigen land te horen en da's gewoon geen prettige manier om het te doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat er ook nog flink verwarrend uitzien, want de jurywinnaar zakt op een gegeven moment sowieso al naar beneden
Ben blij dat ik vrij gevraagd heb deze dagenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet dat ik dat volhoud hoor, maar het idee was wel even rustgevend, zeg maar.
Eens. Dat was echt tergend!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met de aanpassing. Voorheen had je eigenlijk gewoon 25 negatieve momenten en dan 1 positief moment voor de winner. Iedereen was doodsbang de naam van het eigen land te horen en da's gewoon geen prettige manier om het te doen.
Ach, een van de 5 redenen is "De lamp doet het"quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:23 schreef Guanabana het volgende:
NOS heeft een jinx-artikel op de site staan![]()
ga het niet eens openklikken.
Dus je kunt niet meer uitrekenen of je gewonnen hebt vooraf?quote:Tis niet meer zo dat wie als laatste genoemd wordt bij de televotes dat die de meeste heeft.
Ik ben hier gewoon te oud voor. Ik wil het gewoon weer als vroeger. Dan maar wat minder spannend.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met de aanpassing. Voorheen had je eigenlijk gewoon 25 negatieve momenten en dan 1 positief moment voor de winner. Iedereen was doodsbang de naam van het eigen land te horen en da's gewoon geen prettige manier om het te doen.
Salvador snapte in 2017 zelf al niet dat ie gewonnen had omdat ze bij Bulgarije zo hard gingen juichen. Dus toen z'n zus hem om de nek viel zag je hem echt zeggen 'nee toch, ik heb toch niet gewonnen?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup ze beginnen dit jaar bij land 26 en dan zo naar boven... dus als Duncan bovenaan staat kan het nog steeds zijn dat ie maar 45 televotepunten krijgt die dan ook echt als laatste bekend worden gemaakt
Vorig jaar ging het nog anders @:MaLo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |