SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
Duncan Laurence namens Nederland naar het songfestival.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daar moeten we ook vanaf vind ik, aan het gewicht dat daaraan wordt gegeven. Vermoeiend gedoe.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind die reacties op die 2e helft lootjes ook wel een tikkeltje overdreven hoor
Mwa mwa. Er zijn heel veel uptempo nummers. Duncan valt juist veel meer op tussen al dat geweld.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:14 schreef lrishCassidy het volgende:
Luca gaat opvallen als ie first half trekt.
Eens, zegt niks.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:14 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja daar moeten we ook vanaf vind ik, aan het gewicht dat daaraan wordt gegeven. Vermoeiend gedoe.
Nou ja, voor 12e-plaats-liedjes kan het zo 4 plekken schelen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:14 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja daar moeten we ook vanaf vind ik, aan het gewicht dat daaraan wordt gegeven. Vermoeiend gedoe.
Kan wel openen danquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:14 schreef lrishCassidy het volgende:
Luca gaat opvallen als ie first half trekt.
Startpositie trek je niet. Dat bepaalt de organisatie.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:17 schreef ato het volgende:
Toch gaat Duncan winnen, hij moet natuurlijk geen 2 e of 3e startpositie trekken.
Alhoewel Turkije ook van startpositie 4 won.
Maar toen had je nog geen televote, toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:17 schreef ato het volgende:
Toch gaat Duncan winnen, hij moet natuurlijk geen 2 e of 3e startpositie trekken.
Alhoewel Turkije ook van startpositie 4 won.
Ik zit nog steeds her en der te lezen en dus ook misschien fout te postenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Zo, ik ben weer bij. Wat de SC betreft althans
Natuurlijk gaan we winnen. Snap al die landen niet wat ze komen doen in de finale, maar goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:17 schreef aarontje112 het volgende:
BONJOUR! Back na toch wel een zenuwslopende avond. Wat is het algemene sentiment dat hier heerst? Iedereen tevreden?Gaan we nog winnen
Éénquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:18 schreef PicoMMP het volgende:
Net commentaar gezien van de Belg voor het ESF. Dat moet ik zaterdag op live zien. Op welke zender is dat?
Juist alleen televote. (en alle Turken van Europa waren gemobiliseerd)quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:17 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Maar toen had je nog geen televote, toch?
Boot > Malta HAHAHAHA ik snap hemquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond Malta ook echt niet indrukwekkend, dacht nog even dat ze de boot zouden missen
quote:Due to technical issues, the full rehearsal performance from Michael Rice of the United Kingdom is unavailable. We apologise for any inconvenience.
Zou wat zijn als dat zo wasquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Startpositie trek je niet. Dat bepaalt de organisatie.
Ik vond de act wel vermakelijk. Maar het liedje inderdaad een beetje tegenvallend zo in een lange show.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond Malta ook echt niet indrukwekkend, dacht nog even dat ze de boot zouden missen
Mijn favo's doen het goed in de odds, dus ja tevredenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:17 schreef aarontje112 het volgende:
BONJOUR! Back na toch wel een zenuwslopende avond. Wat is het algemene sentiment dat hier heerst? Iedereen tevreden?Gaan we nog winnen
Ik vond het ook tegenvallen, leuk liedje maar zo onzuiver gezongen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:18 schreef TheVulture het volgende:
Zo ging het vroeger welquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat je je startplek lootNummertjes 1 t/m 26.
éénquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:18 schreef PicoMMP het volgende:
Net commentaar gezien van de Belg voor het ESF. Dat moet ik zaterdag op live zien. Op welke zender is dat?
terechtquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zwitserland doet het best goed bij de bookies na deze halve finale btw.
Zo ging het iets van 54 jaar lang hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat je je startplek lootNummertjes 1 t/m 26.
ESCTrackerquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:20 schreef aarontje112 het volgende:
Maar op esctracker zie ik dat we het niet eens heel goed doen, had daar veel meer van verwacht. Of zit daar veel vertraging in?
Morgenvroeg heb je daar denk ik een representatiever beeld bij.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:20 schreef aarontje112 het volgende:
Maar op esctracker zie ik dat we het niet eens heel goed doen, had daar veel meer van verwacht. Of zit daar veel vertraging in?
Daar zit vertraging in... die tab van Apple en Spotify wordt sowieso maar een keer per dag geupdate voor mijn gevoel... en Itunes iets vakerquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:20 schreef aarontje112 het volgende:
Ik ga nu proberen elders bij te lezen, met als zeker gevolg dat ik hier weer het spoor bijster raakquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:18 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds her en der te lezen en dus ook misschien fout te posten
Ook stijgende samen met Italië (nog minimaal hoor)quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:21 schreef grazz het volgende:
Zwitserland gaat scoren let maar op. Ze gaan een late startplek krijgen. Ik hoop dat de jury dit nog kan tegenhouden. Maar enorme televote magneet dit.
Als Nederland of Zweden bij de eerste 6 komt, wordt Bjorkman waarschijnlijk ter plekke gelyncht.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:22 schreef ato het volgende:
Zweden zou een mooie openere zijn, maar zij hebben al eerder startpositie 1 gehad.
Ik hoop echt dat Nederland een keer niet bij de eerste 6 zit
Gebrek aan beter?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:22 schreef Jane het volgende:
Echt raar dat Australie nu ineens weer zo stijgt. Ze stijgt alleen zolang mensen haar niet horen, lijkt wel.Na het optreden dinsdag nam ze juist een duikvlucht.
Hij moet morgen opnieuw voor de jury.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:22 schreef Poepz0r het volgende:
Omdat Nederland zo ontzettend goed was bij de juryvoting (ik heb het live gezien) kan het zomaar zijn dat hij dat echt met een enorm verschil heeft gewonnen. Dan mag je zelfs 4-5e worden bij de televoting om alsnog te winnen KOEKOEK
Weten we Hans.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:23 schreef Poepz0r het volgende:
Als we trouwens de jury hebben gewonnen, dan zien wij onze televote punten als ALLERLAATSTE. Dat is dit jaar namelijk nieuw
The Netherlands... 21 points!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:23 schreef Poepz0r het volgende:
Als we trouwens de jury hebben gewonnen, dan zien wij onze televote punten als ALLERLAATSTE. Dat is dit jaar namelijk nieuw
Ze weten wie de semi heeft gewonnen, dus dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:22 schreef ato het volgende:
Zweden zou een mooie openere zijn, maar zij hebben al eerder startpositie 1 gehad.
Ik hoop echt dat Nederland een keer niet bij de eerste 6 zit
Het enige voordeel is dat we het dan van tevoren kunnen uitrekenenquote:
Komt eerst nog een nieuwe jurering toch, morgen?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:23 schreef Poepz0r het volgende:
Het gaat zo spannend worden zaterdag maar dat wisten we alquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:22 schreef Dave het volgende:
[..]
Ook stijgende samen met Italië (nog minimaal hoor)
Ja dat wel, maar bedoel de punten in de finale. Ik vindt dit nieuwe beter trouwens. Zo blijft het echt tot het allerlaatste moment spannend.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:24 schreef Dave het volgende:
[..]
Komt eerst nog een nieuwe jurering toch, morgen?
quote:
Gokje wat ik denk dat er gaat gebeuren:quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Het gaat zo spannend worden zaterdag maar dat wisten we al
Die Britten hebben Australie als hun surrogaat-ESF land geadopteerd en die wedden veel...dat maakt ook wel wat uit... en Australie staat eigenlijk altijd hoog bij de bookiesquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:22 schreef Jane het volgende:
Echt raar dat Australie nu ineens weer zo stijgt. Ze stijgt alleen zolang mensen haar niet horen, lijkt wel.Na het optreden dinsdag nam ze juist een duikvlucht.
ja, tenzij ze Emma Wortelboer als eerste gaan bellen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar bedoel de punten in de finale. Ik vindt dit nieuwe beter trouwens. Zo blijft het echt tot het allerlaatste moment spannend.
Het is ook leuker voor de landen die lager geklasseerd zijn. Anders is het toch voor de grote meerderheid een eind aan de show met een enorme anti climax.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar bedoel de punten in de finale. Ik vindt dit nieuwe beter trouwens. Zo blijft het echt tot het allerlaatste moment spannend.
Elk jaar is spannend want hoop en wanhoop.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Het gaat zo spannend worden zaterdag maar dat wisten we al
Australiërs zelf gokken ook als gekkenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die Britten hebben Australie als hun surrogaat-ESF land geadopteerd en die wedden veel...dat maakt ook wel wat uit... en Australie staat eigenlijk altijd hoog bij de bookies
Je snapt de verandering niet denk ikquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:26 schreef Dave het volgende:
Ja
[..]
ja, tenzij ze Emma Wortelboer als eerste gaan bellen.
Zwitserland is toch te makkelijk hoor. Ik denk Nederland 1 en dan Zweden en dan Rusland en dan pas Zwitserland.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:26 schreef Em31 het volgende:
Volgens mij moet je vooral hopen dat de nummer 2/3 dan niet rond de 300 punten zit anders heb je een probleem
Maarrrrrrrr eerst maar even afwachten of Zweden niet gewoon de jury heeft gewonnen
Dat bedoel ik, ik snap het. Als ze Emma als eerste bellen, was Nederland laatste bij de jury.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je snapt de verandering niet denk ik
Als Nederland de jury heeft gewonnen, dan komen de televote punten ongeacht hoeveel het er zijn als laatste, want NEderland is 1e geworden in de jury. Dat is nieuw dit jaar.
Ik ook. Zweden werd saai op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:28 schreef Japepk het volgende:
Ik vond Zwitserland dus leuker dan Zweden...
Neequote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:28 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik snap het. Als ze Emma als eerste bellen, was Nederland laatste bij de jury.
Cijfers worden om de zoveel tijd geupdate. Daarnaast is de boel ook genivelleerd, doordat je meerdere diensten hebt om muziek te luisteren. Was 5 jaar geleden wel wat anders.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:20 schreef aarontje112 het volgende:
1 probleem vocaal niet goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:28 schreef Fred_B het volgende:
Italië mogen we wat mij betreft bij de jury's ook nog niet afschrijven voor een hoge positie. In San Remo was dat optreden ook niet denderend, en ging de jury er massaal voor.
Met microvezeldoekjes, het Coen en Sander codewoord dat Jan moest zeggen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:28 schreef Guanabana het volgende:
Weer naar 40%, Australie 11%, uit dat licht, ga maar vast dweilen.
Komt goed. Winnen is leuk, maar als je wint heb je vrienden... Doe Maarquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:26 schreef Guanabana het volgende:
Waarschijnlijk krijgen we zo'n moment met 3 landen in beeld die nog op hun punten wachten en dat alles nog kan, en dan eindeloos rekken.
Ik lig op dat moment in een hoekje te wiegen.
Coen en Sander schijtlolquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:29 schreef Dave het volgende:
[..]
Met microvezeldoekjes, het Coen en Sander codewoord dat Jan moest zeggen.
Nummer zwakt ook enorm af na 40 seconden ofzo.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:30 schreef Chocoladesoes het volgende:
Australië kan ik mij echt niet voorstellen als winnaar. Het nummer werd niet heel goed ontvangen, scoorde niet hoog bij de Eurojury (bij zowel jury als televote in rechterrijtje), en dan nu met deze staging opeens op 2 bij de bookies. Nee dit gaat niet winnen.
Toch nog steeds een groot verschil met verleden jaar, toen vind Cyprus Israël voorbij.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:28 schreef Guanabana het volgende:
Weer naar 40%, Australie 11%, uit dat licht, ga maar vast dweilen.
Rusland eerste, Zwitserland tweedequote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef Cee het volgende:
Ik ben thuis maar zit nog in de auto op de parkeerplaats want ik wilde niet wachten met start-helft checken voordat ik helemaal boven was![]()
Precies wat ik dacht/vreesde, NL en Zweden in eerste helft. Komt Zweden goed mee weg anders zat ik met de UK in de zelfde helft.
Waar zitten de Zwitsers en de Russen?
Ja ik denk het ook.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef aarontje112 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat Noorwegen een gigantische televotemagneet is, net zoals Denemarken vorig jaar
Rusland 1e helft, Zwitserland 2e helft met Azerbaijanquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef Cee het volgende:
Ik ben thuis maar zit nog in de auto op de parkeerplaats want ik wilde niet wachten met start-helft checken voordat ik helemaal boven was![]()
Precies wat ik dacht/vreesde, NL en Zweden in eerste helft. Komt Zweden goed mee weg anders zat ie met de UK in de zelfde helft.
Herstel: NU weer ineens 2e bij de bookies, terwijl ze vandaag niet opgetreden hebben. M.a.w., de stijging van Australie heeft alleen te maken met anderen (Zweden, Rusland) die enigszins tegenvielen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:30 schreef Chocoladesoes het volgende:
Australië kan ik mij echt niet voorstellen als winnaar. Het nummer werd niet heel goed ontvangen, scoorde niet hoog bij de Eurojury (bij zowel jury als televote in rechterrijtje), en dan nu met deze staging opeens op 2 bij de bookies. Nee dit gaat niet winnen.
Welke parkeerplaats?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef Cee het volgende:
Precies wat ik dacht/vreesde, NL en Zweden in eerste helft. Komt Zweden goed mee weg anders zat ie met de UK in de zelfde helft.
Yupquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef aarontje112 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat Noorwegen een gigantische televotemagneet is, net zoals Denemarken vorig jaar
Snap da ook niet, dat land is zo songfestival minded, alleen al van zweden zelf verwacht je veel views. Misschien zijn ze het nummer helemaal beu na Melodifestivalenquote:
twitter:JUlCYPAPI twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 00:12:03Sweden should open the final but we all know christer would never reageer retweet
Als Noorwegen wint heb ik de rest van 2019 dit gezicht:quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef aarontje112 het volgende:
Er is geen max aan puntenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:32 schreef Manusje_v_a het volgende:
Weten we hoeveel punten er te verdelen zijn bij de televote? Want dan kunnen we steeds verder aftrekken tot we bij de laatste twee zijn en weten we de uitslag 5 seconden eerder!
Ja vind het serieus opvallend! Ik bedoel als zelfs Kroatië het beter doet..quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:32 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Snap da ook niet, dat land is zo songfestival minded, alleen al van zweden zelf verwacht je veel views. Misschien zijn ze het nummer helemaal beu na Melodifestivalen
Ja. Is al tijden wegquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:26 schreef aarontje112 het volgende:
Godverredomme. Had ff een tientje overgemaakt naar m'n unibet-account, blijkt het hele songfestival daar niet meer te bestaan?, meer mensen last van?
De rest is gezakt, die plekken 2-5 staan allemaal dicht bij elkaar en wisselen continue stuivertje...quote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:32 schreef Em31 het volgende:
twitter:JUlCYPAPI twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 00:12:03Sweden should open the final but we all know christer would never reageer retweet
2e en 1e.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef Cee het volgende:
Ik wel. Maar ik ben nonstop in paniek.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
2e en 1e.
En hier was niemand in paniek na de loting voor NL.
Zo, die cancellen elkaar ook weg zo.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Rusland 1e helft, Zwitserland 2e helft met Azerbaijan
Zo veel leukerquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:28 schreef Japepk het volgende:
Ik vond Zwitserland dus leuker dan Zweden...
Ja, nou ja, de reguliere uitzonderingen daargelaten dan.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik wel. Maar ik ben nonstop in paniek.
GENOTquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:33 schreef MakkieR het volgende:
Je zult nu maar Rus zijn en je ziet Sergey als een baksteen vallen bij de bookies
Tuurlijk wel, alle punten bij elkaar optellen (dus 12, 10 etc) dan keer 41, heb je het totaal aantal punten dat te verdelen is. Vervolgens kun je er met een rekenmachine naast gaan zitten en steeds het aantal gegeven punten van het totaal aftrekken. Maar lijkt me allemaal zeer stressvolquote:
41 * 58 = 2378 punten dat wordt vergevenquote:
Ik weet me gewoon nu al niks meer van het liedje te herinneren.quote:
Dat is voor de jury bedoel je?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:35 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, alle punten bij elkaar optellen (dus 12, 10 etc) dan keer 41, heb je het totaal aantal punten dat te verdelen is. Vervolgens kun je er met een rekenmachine naast gaan zitten en steeds het aantal gegeven punten van het totaal aftrekken. Maar lijkt me allemaal zeer stressvol
Ja oke. Maar je kan dus 400-500-600 punten krijgen enkel voor televote, dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
41 * 58 = 2378 punten dat wordt vergeven
Dat Ordinary World rifjequote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet me gewoon nu al niks meer van het liedje te herinneren.
Nee televote, daar ging het toch over? Elk land verdeelt 1-12 punten en dat wordt bij elkaar opgeteld.quote:
Die scoren wel, die hebben het commerciële snaartje geraakt. Net Avicii.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:31 schreef aarontje112 het volgende:
De staging was wel prima eigenlijk, maar Kourtney Kardashian was niet zo'n goede zangeresquote:
Alleen dat ze vanaf het begin buiten adem was en iets met plastic milkshakes.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet me gewoon nu al niks meer van het liedje te herinneren.
De staging slokte al het concentratievermogen op.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De staging was wel prima eigenlijk, maar Kourtney Kardashian was niet zo'n goede zangeres
Zus van Anne Nicole Smithquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De staging was wel prima eigenlijk, maar Kourtney Kardashian was niet zo'n goede zangeres
Dat ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef Dave het volgende:
[..]
Alleen dat ze vanaf het begin buiten adem was en iets met plastic milkshakes.
Dat kan, maar als ze je als laatste noemen kan je al weten hoeveel punten je gaat krijgen voor het gezegd wordtquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja oke. Maar je kan dus 400-500-600 punten krijgen enkel voor televote, dat bedoelde ik eigenlijk
Echt he dit gaat het echt nog minder goed doen dan de bookies nu denken.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef Cee het volgende:
Ik vond Rusland dus echt geen hol aan, had nog niet veel gezien van de staging maar het was voorbij en ik dacht alleen maar “....dat was ‘t?”
Oostenrijk zong kneitervals in het midden van dat liedje, goeiedagschotelquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:37 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind Oostenrijk best verrassend goed, om eerlijk te zijn. Jammer dat ze eruit liggen. Albanië vond ik echt een gedrocht van een nummer, saaie performance ook.
Die Oostenrijkse kon niet zingen. Dat maakte dinsdag dan wel niet uit, maar het hielp vandaag niet mee.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:37 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind Oostenrijk best verrassend goed, om eerlijk te zijn. Jammer dat ze eruit liggen. Albanië vond ik echt een gedrocht van een nummer, saaie performance ook.
Ja ik ook. En voorafgaand aan de rehearsals had ik een staging verwacht die net zo spectaculair zou zijn als 2016, of misschien nog wel indrukwekkender. Bleek al niet zo te zijn tijdens de rehearsals, maar toch nog wel meer verwacht dan wat we net zagen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef Cee het volgende:
Ik vond Rusland dus echt geen hol aan, had nog niet veel gezien van de staging maar het was voorbij en ik dacht alleen maar “....dat was ‘t?”
Ik stem niet op concurrentenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:37 schreef MakkieR het volgende:
Mijn favorieten zijn 1 Zwitserland, 2 Italië, 3 Noorwegen, als ik zaterdag ga stemmen.
Ik vind het best een mooie vrouw, maar zo vals gezongen en haar uitstraling (chaggarijnig) had ze ook niet mee. Ik vind het liedje niet slecht.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze was heerlijk ordinair die zus van Anne Nicole Smith![]()
Alsjeblieft zeg, no way dat hij deze semi heeft gewonnenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:38 schreef Nexum het volgende:
Rusland gaat winnen. Sinds 2016 is het:
Oekraïne 2e semi 5e announced
Portugal 1e semi 5e announced
Israel 1e semi 5e announced
Rusland 2e semi 5e announced
Das precies wat ik bedoelde idd. Dank!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:35 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, alle punten bij elkaar optellen (dus 12, 10 etc) dan keer 41, heb je het totaal aantal punten dat te verdelen is. Vervolgens kun je er met een rekenmachine naast gaan zitten en steeds het aantal gegeven punten van het totaal aftrekken. Maar lijkt me allemaal zeer stressvol
Ja zou ze best x doen hoor. Als ze aap noot mies ken zeggen dan ken ze ook wat anders zeggen hequote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:38 schreef ato het volgende:
[..]
Ik vind het best een mooie vrouw, maar zo vals gezongen en haar uitstraling (chaggarijnig) had ze ook niet mee. Ik vind het liedje niet slecht.
Gewoon Betfair openhouden. Vlak voor de laatste televotingscore gaat de winnaar vanzelf naar 1,01.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:38 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
Das precies wat ik bedoelde idd. Dank!
Misschien laat ik me er wel toe verleiden.
Was bij de jurys ook niet heel zeker hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:38 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, no way dat hij deze semi heeft gewonnen
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:38 schreef Nexum het volgende:
Ik voorspelde het in april al:quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:36 schreef Cee het volgende:
41 min je eigen land, is 40x12=480 max wat je als land uit televote kunt krijgen lijkt me?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
41 * 58 = 2378 punten dat wordt vergeven
Hier wel, maar zo heb ik hem nog niet gezien hier.quote:
Mooie eerste zin wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:39 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat dit bijna wel een zekerheidje is:
11. Nederland
12. ?
13. Zweden
14. Israël
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:38 schreef Nexum het volgende:
Oepsquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mooie eerste zin wel.
Verder eens, en ik had Duitsland ertussen al ingevuld
De vrouw hier thuis zag hem op tv en zei: Hij mag mij wel een keer laten schreeuwen en dan met zon lachquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:39 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik voorspelde het in april al:
* Rusland gaat screamend ten onder aan hun eigen spektakel, maar eindigt in de top 10.
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De vrouw hier thuis zag hem op tv en zei: Hij mag mij wel een keer laten schreeuwen en dan met zon lach
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja zou ze best x doen hoor. Als ze aap noot mies ken zeggen dan ken ze ook wat anders zeggen he
Zong ook zo slecht, Armenië vond ik ook tegen vallen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die Oostenrijkse kon niet zingen. Dat maakte dinsdag dan wel niet uit, maar het hielp vandaag niet mee.
Ja ik had 2 x Armenie gestemd, jammer. Was opzich aardig.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:41 schreef ato het volgende:
[..]
[..]
Zong ook zo slecht, Armenië vond ik ook tegen vallen.
480 is dan natuurlijk de maximale score die je kan ontvangen, maar een lager aantal kan ook. Als je 326 punten nodig hebt om te winnen en er zijn er nog 311 te vergeven ben je de lul, ongeacht de maximale score die je op voorhand had kunnen halen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:39 schreef Dave het volgende:
[..]
41 min je eigen land, is 40x12=480 max wat je als land uit televote kunt krijgen lijkt me?
Of denk ik te simpel. ‘T Zal wel hè, zeg het maar. Het moest natuurlijk weer nodeloos ingewikkeld?
Wij halen er 688 zaterdag GENOTquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
480 is dan natuurlijk de maximale score die je kan ontvangen, maar een lager aantal kan ook. Als je 326 punten nodig hebt om te winnen en er zijn er nog 311 te vergeven ben je de lul, ongeacht de maximale score die je op voorhand had kunnen halen.
Dan kun je beter Hatari stemmen, vindt ie verschrikkelijkquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:41 schreef MakkieR het volgende:
Iedereen San Marino stemmen, alleen al om Jan Smit te stangen
Zal ik nog 2 chocoladerepen pakken om de tijd te doden?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:43 schreef Em31 het volgende:
Vorig jaar was de running order er om kwart voor 2
Oja IJslandgoden zijn er ook nog!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:43 schreef Dave het volgende:
[..]
Dan kun je beter Hatari stemmen, vindt ie verschrikkelijk
Dit jaar lijkt het me wel wat meer een hoofdpijndossier te zijn, vanwege de loting.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:43 schreef Em31 het volgende:
Vorig jaar was de running order er om kwart voor 2
Ik had 582 gezegd toch? Iets daar in de buurt in elk gevalquote:
Dat het ook lager kan dat snapte ik natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
480 is dan natuurlijk de maximale score die je kan ontvangen, maar een lager aantal kan ook. Als je 326 punten nodig hebt om te winnen en er zijn er nog 311 te vergeven ben je de lul, ongeacht de maximale score die je op voorhand had kunnen halen.
Verbaasd me niet hoor. Veel te Amerikaans dit. Ik zie dit niet in Oost Europa aanslaan echt niet. Ik zie dus meer dreiging in Zwitserland zeker nu ze inde 2e helft staan.quote:
Ik zit al aan de M&M's #viesdikquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zal ik nog 2 chocoladerepen pakken om de tijd te doden?
Ik had vandeweek zon grote zak MM. Die van 440 gram? Ik scheet mezelf helemaal leeg zeg, holy mama.quote:
Dat zou ik nu ook zeggen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat het ook lager kan dat snapte ik natuurlijk.
Interessant vooruitzicht voor morgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik had vandeweek zon grote zak MM. Die van 440 gram? Ik scheet mezelf helemaal leeg zeg, holy mama.
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, nou ja, de reguliere uitzonderingen daargelaten dan.
Hatari, vind ik eerst echt niks maar ik snap waarom ze zo hoog staan. Niet dat ze gaan winnen en vaak zingt vooral Blondie ernaast. Maar leukleuk voor de top 5-10quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:43 schreef Dave het volgende:
[..]
Dan kun je beter Hatari stemmen, vindt ie verschrikkelijk
We zijn alweer 3 uur verder ato, ze is niet doorquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:44 schreef ato het volgende:
Ik vind de staging van Ierland wel leuk, jammer van haar onzuivere zang.
Ik verwacht ook niet anders van een Poepz0rquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik had vandeweek zon grote zak MM. Die van 440 gram? Ik scheet mezelf helemaal leeg zeg, holy mama.
Daar ga ik zaterdag aanquote:
Die uit USA zijn nice die kokos enzquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Daar ga ik zaterdag aanHeb nog een zak liggen met espressosmaak
Ik ben weer aan het opnieuw kijkenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We zijn alweer 3 uur verder ato, ze is niet door
Oh wacht, je keek het terug he
Leef je nog?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We zijn alweer 3 uur verder ato, ze is niet door
Oh wacht, je keek het terug he
Servië komt hier ook wel lekker uit zegquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:46 schreef Em31 het volgende:
Even een overzicht:
First Half of the Grand Final (Songs 1-13)
Germany
Greece
Cyprus
Czech Republic
San Marino
Slovenia
North Macedonia
The Netherlands
Albania
Sweden
Russia
Denmark
Malta
Second Half of the Grand Final (Songs 14-26)
Israel
France
Spain
Italy
United Kingdom
Belarus
Serbia
Estonia
Australia
Iceland
Azerbaijan
Norway
Switzerland
Mag Zwitserland eindigen??quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:46 schreef Em31 het volgende:
Even een overzicht:
Germany
Greece
Cyprus
Czech Republic
San Marino
Slovenia
North Macedonia
The Netherlands
Albania
Sweden
Russia
Denmark
Malta
Israel
France
Spain
Italy
United Kingdom
Belarus
Serbia
Estonia
Australia
Iceland
Azerbaijan
Norway
Switzerland
Willekeurige volgorde.quote:
quote:
Overigens grappig dat je dan eerst iets over Zwitserland zegt ipv Nederlandquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha nee dit is de echte volgorde nog niet
Kokos vind ik alleen lekker in seroendeng en Malibu, dus die zou ik laten liggenquote:
Je kan ze gewoon bestellen in Nederland bij zon USA shop. Wel duur trouwens.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Kokos vind ik alleen lekker in seroendeng en Malibu, dus die zou ik laten liggen
Deze komen uit de USA, maar de douane was er niet echt blij mee. Ik had een paar kilo meegenomen in verschillende smaken en blijkbaar zag dat er verdacht uit op de scanner
Mocht het uiteindelijk wel meenemen overigens
In de eerste helft valt NL echt op. Het gaat tussen NL en Zwitserland verwacht ik. Ik ga zaterdag kapot van de zenuwen nui al geen zinin. Ergens blij als dit seizoen weer voorbij isquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:46 schreef Em31 het volgende:
Even een overzicht:
Germany
Greece
Cyprus
Czech Republic
San Marino
Slovenia
North Macedonia
The Netherlands
Albania
Sweden
Russia
Denmark
Malta
Israel
France
Spain
Italy
United Kingdom
Belarus
Serbia
Estonia
Australia
Iceland
Azerbaijan
Norway
Switzerland
En in bounty, kokosmacronen, die kokos biskwietjes.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Kokos vind ik alleen lekker in seroendeng en Malibu, dus die zou ik laten liggen
Deze komen uit de USA, maar de douane was er niet echt blij mee. Ik had een paar kilo meegenomen in verschillende smaken en blijkbaar zag dat er verdacht uit op de scanner
Mocht het uiteindelijk wel meenemen overigens
Ik moet nog zes miljoen posts teruglezen he..quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Willekeurige volgorde.
(Ze doen er toch geen 4 van de Big 5 na elkaar man)
San Marinoquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:46 schreef Em31 het volgende:
Even een overzicht:
Germany
Greece
Cyprus
Czech Republic
San Marino
Slovenia
North Macedonia
The Netherlands
Albania
Sweden
Russia
Denmark
Malta
Israel
France
Spain
Italy
United Kingdom
Belarus
Serbia
Estonia
Australia
Iceland
Azerbaijan
Norway
Switzerland
San Marino is toch ook goed?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:51 schreef Em31 het volgende:
Zweden is wel serieus de beste openerJe kunt het eigenlijk niet maken om Cyprus weer te doen? Of hij kiest voor Tsjechië
Aangezien ik toen al in de USA was (net als die M&M's) en weer terug zou vliegen leek me dat wel te combinerenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je kan ze gewoon bestellen in Nederland bij zon USA shop. Wel duur trouwens.
kwart voor 2quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:51 schreef aarontje112 het volgende:
Weet iemand hoe laat precies vorig jaar de running order online kwam?
Nummer lijkt teveel op reeds uitgebrachte nummers.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:52 schreef ato het volgende:
Zwitserland heeft echt een leuk liedje, alleen zo jammer van zijn matige stem.
Ik vond NL niet heel rot daar op zichquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
[..]
Overigens grappig dat je dan eerst iets over Zwitserland zegt ipv Nederland
Kijk mij in USA geweest zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Aangezien ik toen al in de USA was (net als die M&M's) en weer terug zou vliegen leek me dat wel te combineren
Oh ja, kokosbiscuits gaan ook welquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:51 schreef Dave het volgende:
[..]
En in bounty, kokosmacronen, die kokos biskwietjes.
VERSE kokosmacronen die nog warm zijn van de bakkerquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Oh ja, kokosbiscuits gaan ook welMaar Bounty's en zo vind ik echt niks
Rusland en Nederland na elkaar en dan Zweden? Dan liever Zweden tussen die twee in. Anders twee mannelijke ballads achter elkaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:52 schreef Momo... het volgende:
[..]
San Marino
Germany
North Macedonia
Albania
Czech Republic
Greece
Denmark
Malta
Slovenia
Cyprus
Russia
The Netherlands
Sweden
Israel
Azerbaijan
France
Norway
Italy
Belarus
Australia
Switzerland
Estonia
Serbia
Iceland
United Kingdom
Spain
Zoiets?
De kans te groot dat ze dan het volgende topic mogen openen?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond NL niet heel rot daar op zichKan beter maar ook erger. Maar ik gunde Zwitserland geen lapo zeg maar.
Dat doe ik dan weer niet! Volgende week ben ik gewoon aan het werkquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk mij in USA geweest zijnIk ga naar Center Parcs volgende week HA!
Als nuchter (ja echt) forummens vond ik Zweden tegenvallen, maar Zwitserland was leuk idd. Malta aardig, maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:53 schreef Momo... het volgende:
De aangeschoten kroegmensen vonden naast NL, Malta, Zwitserland en Zweden het leukst
Dan gaan Dave en jij toch lekker kokosmakronen naar binnen persen? Ik zal er geen seconde minder om slapenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
VERSE kokosmacronen die nog warm zijn van de bakker
BOHHHHH![]()
![]()
Deze avond was ie volgens op z'n best, iig het best van wat ik live van hem heb gehoord, en dat nummer is gewoon te leukquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:52 schreef ato het volgende:
Zwitserland heeft echt een leuk liedje, alleen zo jammer van zijn matige stem.
Duitsland voor of na Nederland, zien we er een stuk beter uitquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Rusland en Nederland na elkaar en dan Zweden? Dan liever Zweden tussen die twee in. Anders twee mannelijke ballads achter elkaar.
Liever Rusland, Zweden, NL.
Hoewel mss moeten we niet na Zweden willen..
Vooral die 3 als laatste 3 van de eerste helft omdat ze altijd de favorieten naar achteren gooien en UK, zodat Sweden geen probleem heeftquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Rusland en Nederland na elkaar en dan Zweden? Dan liever Zweden tussen die twee in. Anders twee mannelijke ballads achter elkaar.
Liever Rusland, Zweden, NL.
Hoewel mss moeten we niet na Zweden willen..
Had ik liever in de finale gezien dan Albanië.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:57 schreef ato het volgende:
Weet je wat mij ook positief opviel, was Letland. Ik vond het eerst een slaap liedje, maar het heeft toch iets aparts.
Geen enkel ander lied dit ESF zorgde ervoor dat ik me meer zorgen maakte over de conditie van mijn teelballen dan de inzending van Letlandquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:57 schreef ato het volgende:
Weet je wat mij ook positief opviel, was Letland. Ik vond het eerst een slaap liedje, maar het heeft toch iets aparts.
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:58 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Geen enkel ander lied dit ESF zorgde ervoor dat ik me meer zorgen maakte over de conditie van mijn teelballen dan de inzending van Letland
Ik vind hem vergeleken met de andere favorieten uit zijn hart zingen en met zijn ziel.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:59 schreef Poepz0r het volgende:
Ik moet wel zeggen op het moment dat die bal naar beneden komt en hij die armen wijd doet dan verlies ik behoorlijk wat tranen. Het raakt mij echt in mijn ziel dames en heren en lieve kijkbuiskindertjes
Duitsland voor of na je is wel een heerlijk contrastquote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:00 schreef Fred_B het volgende:
Hier de Fred_Bjorkman volgorde:
1 San Marino
2 Albania
3 Denmark
4 Czech Republic
5 Greece
6 Malta
7 North Macedonia
8 Slovenia
9 Cyprus
10 Russia
11 The Netherlands
12 Germany
13 Sweden
14 Israel
15 Belarus
16 Estonia
17 Azerbaijan
18 Norway
19 Iceland
20 United Kingdom
21 Serbia
22 Italy
23 France
24 Switzerland
25 Australia
26 Spain
Jup. De enige die dat ook doen zijn De Toppersquote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:01 schreef ato het volgende:
[..]
Ik vind hem vergeleken met de andere favorieten uit zijn hart zingen en met zijn ziel.
Dit is een grappige post.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:57 schreef Poepz0r het volgende:
William van WiWibloggs had 1 goede opmerking over Duncan:
STEL hij zingt zuiver dan maakt dat geen donder uit. Dat maakt het nummer NOG BETER/BREEKBAAR. Helemaal eens
Stel hij zingt niet zuiver, my badquote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit is een grappige post.
STEL hij zingt zuiver?
Je mist ergens een deeltje.
Jaquote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:54 schreef Dave het volgende:
[..]
De kans te groot dat ze dan het volgende topic mogen openen?
ik weet niet of SanMarino verstandig is om mee te openen. Schrikt kijkers afquote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:00 schreef Fred_B het volgende:
Hier de Fred_Bjorkman volgorde:
1 San Marino
2 Albania
3 Denmark
4 Czech Republic
5 Greece
6 Malta
7 North Macedonia
8 Slovenia
9 Cyprus
10 Russia
11 The Netherlands
12 Germany
13 Sweden
14 Israel
15 Belarus
16 Estonia
17 Azerbaijan
18 Norway
19 Iceland
20 United Kingdom
21 Serbia
22 Italy
23 France
24 Switzerland
25 Australia
26 Spain
Goed zichtbaar hoe matig Zweden het doetquote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:03 schreef Em31 het volgende:
Youtube
Rusland - 144K
Nederland - 92K
Zwitserland - 64K
Albanië - 40K
Armenie - 37K
Malta - 35K
Noorwegen - 31K
Roemenië - 31K
Macedonië - 28K
Kroatië - 24K
Denemarken - 20K
Zweden - 19K
Litouwen - 13K
Moldavië - 12K
Ierland - 11K
Letland - 10K
Oostenrijk 9,2K
Doen we best goed, ondanks die grote Russiche fanbase.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:03 schreef Em31 het volgende:
Youtube
Rusland - 144K
Nederland - 92K
Zwitserland - 64K
Albanië - 40K
Armenie - 37K
Malta - 35K
Noorwegen - 31K
Roemenië - 31K
Macedonië - 28K
Kroatië - 24K
Denemarken - 20K
Zweden - 19K
Litouwen - 13K
Moldavië - 12K
Ierland - 11K
Letland - 10K
Oostenrijk 9,2K
Heel veel Oostblokkers vinden Nederland the bomb, zie YT reactiesquote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:05 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Doen we best goed, ondanks die grote Russiche fanbase.
De kijker is Zwedenmoe. Mooi!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 01:03 schreef Em31 het volgende:
Youtube
Rusland - 144K
Nederland - 92K
Zwitserland - 64K
Albanië - 40K
Armenie - 37K
Malta - 35K
Noorwegen - 31K
Roemenië - 31K
Macedonië - 28K
Kroatië - 24K
Denemarken - 20K