abonnement Unibet Coolblue
pi_186910013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

voor Ajax is het beter als Chelsea wint, die komen dan in pot 2 als de groepsfase CL wordt bereikt, dus ook hier al een ander belang :)
Er moeten zoveel mogelijk Nederlandse clubs zich Europees plaatsen. Dus dat Arsenal wint is in het belang van het Nederlandse voetbal.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:55:13 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186910113
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:48 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Er moeten zoveel mogelijk Nederlandse clubs zich Europees plaatsen. Dus dat Arsenal wint is in het belang van het Nederlandse voetbal.
:)
  Forum Admin vrijdag 17 mei 2019 @ 16:58:04 #203
35723 crew  GGMM
pi_186910155
Hopelijk haal PSV de EL, daar halen ze veel meer punten voor het Nederlandse voetbal.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:59:08 #204
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186910175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:58 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk haal PSV de EL, daar halen ze veel meer punten voor het Nederlandse voetbal.
haal
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:59:25 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_186910182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:58 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk haal PSV de EL, daar halen ze veel meer punten voor het Nederlandse voetbal.
haal :D :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin vrijdag 17 mei 2019 @ 16:59:28 #206
35723 crew  GGMM
pi_186910183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:59 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

haal
:O
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186910289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:48 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Er moeten zoveel mogelijk Nederlandse clubs zich Europees plaatsen. Dus dat Arsenal wint is in het belang van het Nederlandse voetbal.
Het is van belang dat de Nederlandse clubs (afgezien van Ajax) eindelijk wat resultaten gaan boeken en zich niet laten afdrogen.
pi_186910358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 17:05 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Het is van belang dat de Nederlandse clubs (afgezien van Ajax) eindelijk wat resultaten gaan boeken en zich niet laten afdrogen.
Die kans is dus groter wanneer Arsenal wint :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:16:57 #209
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186910432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:30 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Uit het ED. Staat overigens verder geen uitleg bij hoe dit nu al zo duidelijk kan zijn, maar blijkbaar is dit het inderdaad.
Ajax kon vorig jaar voor de eerste voorronde CL ook alleen Sturm Graz of PAOK loten.

Maar PSV zou een Basel moeten kunnen hebben, die zijn lang niet zo goed meer als ze een paar jaar terug waren. Gingen er dit seizoen nog uit in de voorronde EL. Olympiakos weet ik ook niet hoe goed ze zijn, maar een PSV in vorm moet dat ook wel kunnen redden.
Oh.
pi_186910507
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 17:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ajax kon vorig jaar voor de eerste voorronde CL ook alleen Sturm Graz of PAOK loten.

Maar PSV zou een Basel moeten kunnen hebben, die zijn lang niet zo goed meer als ze een paar jaar terug waren. Gingen er dit seizoen nog uit in de voorronde EL. Olympiakos weet ik ook niet hoe goed ze zijn, maar een PSV in vorm moet dat ook wel kunnen redden.
Je weet toch nog niet hoe selecties eruit gaan zien? Moeilijk om daar een voorspelling over te doen dan.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:24:45 #211
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186910556
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 17:21 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Je weet toch nog niet hoe selecties eruit gaan zien? Moeilijk om daar een voorspelling over te doen dan.
Natuurlijk, maar het is ook wel een trend bij een Basel dat ze na jarenlange heerschappij ineens twee jaar niet in de buurt van de titel komen. Dus het is niet dat het een onmogelijke loting zal zijn als die club uit de koker komt :+

Maar het is wel te hopen voor jullie dat de selectie snel op orde is, PSV mag ook wel weer eens overwinteren Europees.
Oh.
pi_186911082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:58 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk haal PSV de EL, daar halen ze veel meer punten voor het Nederlandse voetbal.
Niemand zit te wachten op potjes tegen die vage oostblokclubs waarvan je de naam niet eens kunt uitspreken.
Land of the free. Home of the brave.
pi_186911338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:58 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk haal PSV de EL, daar halen ze veel meer punten voor het Nederlandse voetbal.
@GGMM

Oh wacht.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 18:19:08 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_186911541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:22 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Verklaar je nader Dven.
Ajax gaat dat nimmer laten gebeuren. En hij gaat zelf ook gewoon een voorkeur hebben voor Ajax.

Durf er nog wel een weddenschapje voor aan te gaan :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_186911625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Ajax gaat dat nimmer laten gebeuren. En hij gaat zelf ook gewoon een voorkeur hebben voor Ajax.

Durf er nog wel een weddenschapje voor aan te gaan :)
PSV betaalt ook geen 20 miljoen voor 1 speler
pi_186911769
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Ajax gaat dat nimmer laten gebeuren. En hij gaat zelf ook gewoon een voorkeur hebben voor Ajax.

Durf er nog wel een weddenschapje voor aan te gaan :)
Die voorkeur heeft Ødegaard zelf nog nooit uitgesproken voor zover ik weet ;). Ik zie overigens het scenario wel gebeuren dat Real hem weigert te verkopen, Ajax afhaakt en PSV hem huurt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:31 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dit heb ik je eerder zien roepen, maar dit klopt gewoon niet. Alleen uit tegen Ajax en de uitwedstrijden in de CL hebben ze meer controle genomen en zijn wat verder naar achteren gaan spelen, om van daaruit te proberen snel om te schakelen.

De rest van de wedstrijden staan ze veel dieper als ten tijde van Cocu en zetten ze veel sneller druk op de helft van de tegenstander. En natuurlijk schakelen ze ook wel eens om. Dat zijn ook de makkelijkste doelpunten. Fout van een tegenstander en er overheen. Dat doet ieder team. Maar het PSV van Van Bommel speelt juist veel op de helft van de tegenstander. En de tweede seizoenshelft hadden tegenstanders dat door en verzandde het spel in een eindeloos gebrei van breedtepasses en handbalaanvallen. Zag er natuurlijk niet uit.

Eerste seizoenshelft was de balcirculatie hoog en had je met Pereiro en Bergwijn twee spelers die iets in de kleine ruimte kunnen en zo iemand vrij konden zetten. Backs stonden vaak enorm hoog waardoor je veel mensen in en rond de 16 kreeg. Die tactiek was niet slecht bedacht, maar op een zeker moment redelijk makkelijk te tackelen.

Enige echt jammere is dat hij steeds met 2 controleurs is blijven spelen. Tegen Heracles werd wel pijnlijk duidelijk waarom Guti daar niet is geprobeerd. Mooie voetballer, maar mist naast zelfvertrouwen ook echt nog wel wat handelingssnelheid voor die positie.
Er zijn volgens mij een stuk meer wedstrijden geweest dan enkel Ajax-uit waarin PSV voornamelijk op de counter loerde en minder de bal in de ploeg had. Daarnaast vind ik druk zetten geen criteria voor aanvallend spel, dat is juist iets dat typerend kan zijn voor een ploeg die snel de tegenpartij een fout wil laten maken en toeslaan in de omschakeling.

Het inbouwen van zekerheid, door twee controleurs te laten starten, zegt ook genoeg over de intenties van PSV. Eerst defensieve zekerheid, daarna zien we het aanvallend wel. PSV heeft twee manieren gehad dit jaar om toe te slaan, als eerste via de flank een lange bal op Luuk de Jong en als tweede de tegenaanval.

Elke keer als dit wordt benoemd komt er een enorme tegenwind in dit topic want we moeten schijnbaar allemaal doen alsof PSV deze fantastische creatieve ploeg is die via goed opgebouwde aanvallen een doelpunt wil maken, maar dat klopt simpelweg niet. Het is verder ook helemaal geen verwijt natuurlijk dat PSV speelt zoals men doet, maar het mag wel benoemd worden :). PSV heeft voetballend gezien nu eenmaal een wat meer pragmatische benadering, daar is ook verder helemaal niets mis mee, dat past goed bij de filosofie van de club waarbij de focus voornamelijk ligt op de landstitel.

Verder vind ik dat je op basis van de laatste wedstrijd geen conclusies meer kan gaan trekken. Daar hadden de spelers er vanaf het begin geen zin meer in.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2019 18:35:26 ]
pi_186912110
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die voorkeur heeft Ødegaard zelf nog nooit uitgesproken voor zover ik weet ;). Ik zie overigens het scenario wel gebeuren dat Real hem weigert te verkopen, Ajax afhaakt en PSV hem huurt.
[..]

Er zijn volgens mij een stuk meer wedstrijden geweest dan enkel Ajax-uit waarin PSV voornamelijk op de counter loerde en minder de bal in de ploeg had. Daarnaast vind ik druk zetten geen criteria voor aanvallend spel, dat is juist iets dat typerend kan zijn voor een ploeg die snel de tegenpartij een fout wil laten maken en toeslaan in de omschakeling.

Het inbouwen van zekerheid, door twee controleurs te laten starten, zegt ook genoeg over de intenties van PSV. Eerst defensieve zekerheid, daarna zien we het aanvallend wel. PSV heeft twee manieren gehad dit jaar om toe te slaan, als eerste via de flank een lange bal op Luuk de Jong en als tweede de tegenaanval.

Elke keer als dit wordt benoemd komt er een enorme tegenwind in dit topic want we moeten schijnbaar allemaal doen alsof PSV deze fantastische creatieve ploeg is die via goed opgebouwde aanvallen een doelpunt wil maken, maar dat klopt simpelweg niet. Het is verder ook helemaal geen verwijt natuurlijk dat PSV speelt zoals men doet, maar het mag wel benoemd worden :). PSV heeft voetballend gezien nu eenmaal een wat meer pragmatische benadering, daar is ook verder helemaal niets mis mee, dat past goed bij de filosofie van de club waarbij de focus voornamelijk ligt op de landstitel.

Verder vind ik dat je op basis van de laatste wedstrijd geen conclusies meer kan gaan trekken. Daar hadden de spelers er vanaf het begin geen zin meer in.
Je lult uit je nek maat. Niemand claimt hier dat PSV een creatieve ploeg heeft. Daar lopen we nou juist al maanden over te bitchen, dat er in dat blok van 4 veels te weinig creativiteit/voetballend vermogen zit.

Dat wil niet zeggen dat PSV in al die kutwedstrijden de bal niet had.
pi_186912209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die voorkeur heeft Ødegaard zelf nog nooit uitgesproken voor zover ik weet ;). Ik zie overigens het scenario wel gebeuren dat Real hem weigert te verkopen, Ajax afhaakt en PSV hem huurt.
[..]

Er zijn volgens mij een stuk meer wedstrijden geweest dan enkel Ajax-uit waarin PSV voornamelijk op de counter loerde en minder de bal in de ploeg had. Daarnaast vind ik druk zetten geen criteria voor aanvallend spel, dat is juist iets dat typerend kan zijn voor een ploeg die snel de tegenpartij een fout wil laten maken en toeslaan in de omschakeling.

Het inbouwen van zekerheid, door twee controleurs te laten starten, zegt ook genoeg over de intenties van PSV. Eerst defensieve zekerheid, daarna zien we het aanvallend wel. PSV heeft twee manieren gehad dit jaar om toe te slaan, als eerste via de flank een lange bal op Luuk de Jong en als tweede de tegenaanval.

Elke keer als dit wordt benoemd komt er een enorme tegenwind in dit topic want we moeten schijnbaar allemaal doen alsof PSV deze fantastische creatieve ploeg is die via goed opgebouwde aanvallen een doelpunt wil maken, maar dat klopt simpelweg niet. Het is verder ook helemaal geen verwijt natuurlijk dat PSV speelt zoals men doet, maar het mag wel benoemd worden :). PSV heeft voetballend gezien nu eenmaal een wat meer pragmatische benadering, daar is ook verder helemaal niets mis mee, dat past goed bij de filosofie van de club waarbij de focus voornamelijk ligt op de landstitel.

Verder vind ik dat je op basis van de laatste wedstrijd geen conclusies meer kan gaan trekken. Daar hadden de spelers er vanaf het begin geen zin meer in.
Pieter zwart 0.1 hiero
pi_186912326
60% balbezit vs 63 ajax trouwens.
pi_186913601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[..]

Er zijn volgens mij een stuk meer wedstrijden geweest dan enkel Ajax-uit waarin PSV voornamelijk op de counter loerde en minder de bal in de ploeg had. Daarnaast vind ik druk zetten geen criteria voor aanvallend spel, dat is juist iets dat typerend kan zijn voor een ploeg die snel de tegenpartij een fout wil laten maken en toeslaan in de omschakeling.

Het inbouwen van zekerheid, door twee controleurs te laten starten, zegt ook genoeg over de intenties van PSV. Eerst defensieve zekerheid, daarna zien we het aanvallend wel. PSV heeft twee manieren gehad dit jaar om toe te slaan, als eerste via de flank een lange bal op Luuk de Jong en als tweede de tegenaanval.

Elke keer als dit wordt benoemd komt er een enorme tegenwind in dit topic want we moeten schijnbaar allemaal doen alsof PSV deze fantastische creatieve ploeg is die via goed opgebouwde aanvallen een doelpunt wil maken, maar dat klopt simpelweg niet. Het is verder ook helemaal geen verwijt natuurlijk dat PSV speelt zoals men doet, maar het mag wel benoemd worden :). PSV heeft voetballend gezien nu eenmaal een wat meer pragmatische benadering, daar is ook verder helemaal niets mis mee, dat past goed bij de filosofie van de club waarbij de focus voornamelijk ligt op de landstitel.

Verder vind ik dat je op basis van de laatste wedstrijd geen conclusies meer kan gaan trekken. Daar hadden de spelers er vanaf het begin geen zin meer in.
Ik ben het totaal niet met je eens. Ajax zet ook vol druk op de tegenstander. Spelen die ook op de counter? Zoals ik in mijn relaas al noemde is de weg naar de goal het makkelijkste als je tegenstander een fout maakt. Dat zie je bij ieder team. Als PSV nu iedere wedstrijd volledig inzakte, wachtend op een foutje van de tegenstander had ik het met je eens kunnen zijn.

Dat die twee controleurs daar staan is vanzelfsprekend. De backs staan zo hoog dat gaten dicht gelopen moeten worden. Had je twee sterke, snelle centrale verdedigers daar gehad staan, dan had je met 1 controleur kunnen volstaan, maar Angeliño stond vaak hoger dan Bergwijn en Dumfries - hoewel iets minder - stond ook meestal voor de bal. Het is de bedoeling om de buitenspelers naar binnen te krijgen zodat er ruimte ontstaat voor die twee backs. Speel je puur op de counter komen je backs daar hooguit 3 keer per wedstrijd.
Het idee van Van Bommel is om hoog te spelen. Door de twee, hooguit matige, centralen kun je dat risico niet nemen want veel ruimte in de rug. Dat zag je afgelopen woensdag wel tegen Heracles toen Guti eindelijk eens speelde.

Nota bene in mijn verhaal schets ik ook dat PSV maar twee creatieve mensen heeft en jij begint over dat iedereen vindt dat PSV bol staat van de creativiteit en dat je tegenwind krijgt als je daarover iets roept. Die tegenwind krijg je omdat je verhaal aan alle kanten rammelt.

Ik twijfel inmiddels of je überhaupt meer dan twee wedstrijden van PSV hebt gezien. Ik kan het je niet kwalijk nemen vanwege de enorme oogaids die je ontwikkelt, maar je mening raakt kant noch wal.
pi_186913609
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:02 schreef Adames het volgende:
60% balbezit vs 63 ajax trouwens.
Probeer dat Dejann maar eens uit te leggen.
pi_186914843
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:56 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik ben het totaal niet met je eens. Ajax zet ook vol druk op de tegenstander. Spelen die ook op de counter? Zoals ik in mijn relaas al noemde is de weg naar de goal het makkelijkste als je tegenstander een fout maakt. Dat zie je bij ieder team. Als PSV nu iedere wedstrijd volledig inzakte, wachtend op een foutje van de tegenstander had ik het met je eens kunnen zijn.

Dat die twee controleurs daar staan is vanzelfsprekend. De backs staan zo hoog dat gaten dicht gelopen moeten worden. Had je twee sterke, snelle centrale verdedigers daar gehad staan, dan had je met 1 controleur kunnen volstaan, maar Angeliño stond vaak hoger dan Bergwijn en Dumfries - hoewel iets minder - stond ook meestal voor de bal. Het is de bedoeling om de buitenspelers naar binnen te krijgen zodat er ruimte ontstaat voor die twee backs. Speel je puur op de counter komen je backs daar hooguit 3 keer per wedstrijd.
Het idee van Van Bommel is om hoog te spelen. Door de twee, hooguit matige, centralen kun je dat risico niet nemen want veel ruimte in de rug. Dat zag je afgelopen woensdag wel tegen Heracles toen Guti eindelijk eens speelde.

Nota bene in mijn verhaal schets ik ook dat PSV maar twee creatieve mensen heeft en jij begint over dat iedereen vindt dat PSV bol staat van de creativiteit en dat je tegenwind krijgt als je daarover iets roept. Die tegenwind krijg je omdat je verhaal aan alle kanten rammelt.

Ik twijfel inmiddels of je überhaupt meer dan twee wedstrijden van PSV hebt gezien. Ik kan het je niet kwalijk nemen vanwege de enorme oogaids die je ontwikkelt, maar je mening raakt kant noch wal.
Die tegenwind ontstaat ook door de media. Die hebben het maar steeds over scbijtbakken voetbal van PSV etc. Ik heb leuke en slechte wedstrijden van PSV gezien. Ik maak mij daar allerminst druk over. Ik heb het ook nooit gehad over een zeer creatief PSV. Daar is de CV te traag voor. Aan inzet heeft het niet gelegen. Juist dat was prima, anders scoor je nooit in die laatste minuten.

Er zat gewoonweg niet meer in met de spelers die ze hadden.

Er loopt genoeg jong talent om weer een leuk en spannend seizoen te kunnen gaan draaien. Ik zie dat wel positief.
pi_186914954
Waan van de dag dat momenteel overheerst.
pi_186915504
Gewoon weer kampioen komend seizoen.

Afellay-Guti
Ihatarren

_O_

Moet kunnen in de eredivisie.
pi_186916270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:56 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik ben het totaal niet met je eens. Ajax zet ook vol druk op de tegenstander. Spelen die ook op de counter? Zoals ik in mijn relaas al noemde is de weg naar de goal het makkelijkste als je tegenstander een fout maakt. Dat zie je bij ieder team. Als PSV nu iedere wedstrijd volledig inzakte, wachtend op een foutje van de tegenstander had ik het met je eens kunnen zijn.

Dat die twee controleurs daar staan is vanzelfsprekend. De backs staan zo hoog dat gaten dicht gelopen moeten worden. Had je twee sterke, snelle centrale verdedigers daar gehad staan, dan had je met 1 controleur kunnen volstaan, maar Angeliño stond vaak hoger dan Bergwijn en Dumfries - hoewel iets minder - stond ook meestal voor de bal. Het is de bedoeling om de buitenspelers naar binnen te krijgen zodat er ruimte ontstaat voor die twee backs. Speel je puur op de counter komen je backs daar hooguit 3 keer per wedstrijd.
Het idee van Van Bommel is om hoog te spelen. Door de twee, hooguit matige, centralen kun je dat risico niet nemen want veel ruimte in de rug. Dat zag je afgelopen woensdag wel tegen Heracles toen Guti eindelijk eens speelde.

Nota bene in mijn verhaal schets ik ook dat PSV maar twee creatieve mensen heeft en jij begint over dat iedereen vindt dat PSV bol staat van de creativiteit en dat je tegenwind krijgt als je daarover iets roept. Die tegenwind krijg je omdat je verhaal aan alle kanten rammelt.

Ik twijfel inmiddels of je überhaupt meer dan twee wedstrijden van PSV hebt gezien. Ik kan het je niet kwalijk nemen vanwege de enorme oogaids die je ontwikkelt, maar je mening raakt kant noch wal.
Ajax speelt een heel ander spelletje dan PSV. Dus dat zij ook druk zetten op de bal, zegt mij in deze vrij weinig, immers als zij de bal hebben doen ze er hele andere dingen mee dan PSV ;). Ik geef ook dat druk zetten een eigenschap van countervoetbal kan zijn, niet dat dit per se zo is. Dat lijkt me duidelijk.

Dat PSV met twee controleurs speelt vind ik helemaal niet vanzelfsprekend, het geeft juist weer dat MvB vooral bezig is met defensieve zekerheid in te bouwen. Dat is jammer, in het gros van de duels in Eredivisie kun je het zeker wel een met één controleur, zelfs met het huidige centrum van PSV.

Betreffende het derde heb je gelijk hoor, ik overdrijf daar een beetje, maar het valt me op dat mensen hier direct zo geagiteerd reageren als iemand vind dat PSV vrij behoudend speelt. Ik zou het echter leuk vinden PSV te zien spelen vanuit de aanvallende kwaliteiten die ze hebben, ook als je uit bij Ajax of Feyenoord moet, gewoon je eigen spel spelen en naar voren durven te gaan.

Ik heb zeker meerdere wedstrijden gezien dit seizoen van PSV, anders zou ik ook niet tot de conclusies komen die ik maak. Ik ben simpelweg totaal niet kapot van het spel van PSV en zoals gezegd vind ik het vrij voorspelbaar met een grote focus op de tegenaanval. Daar kun jij het dan compleet oneens mee zijn, maar ik blijf bij die mening. Als ik PSV zie voetballen, zie ik geen ploeg die op een dominante manier de goal probeert te zoeken, het allemaal vrij voorspelbaar, mist flair en onvoorspelbaarheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:56 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Probeer dat Dejann maar eens uit te leggen.
Hier kan ik al helemaal niet zoveel mee, als je bijvoorbeeld de wedstrijd van PSV tegen De Graafschap neemt recent, ja, PSV heeft het meest van de bal maar weet eigenlijk ook totaal niet wat ze er eigenlijk mee moeten doen. Dus dan kun je het balbezit wel hebben, maar het zet geen zoden aan de dijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2019 21:34:43 ]
pi_186919032
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 21:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ajax speelt een heel ander spelletje dan PSV. Dus dat zij ook druk zetten op de bal, zegt mij in deze vrij weinig, immers als zij de bal hebben doen ze er hele andere dingen mee dan PSV ;). Ik geef ook dat druk zetten een eigenschap van countervoetbal kan zijn, niet dat dit per se zo is. Dat lijkt me duidelijk.

Dat PSV met twee controleurs speelt vind ik helemaal niet vanzelfsprekend, het geeft juist weer dat MvB vooral bezig is met defensieve zekerheid in te bouwen. Dat is jammer, in het gros van de duels in Eredivisie kun je het zeker wel een met één controleur, zelfs met het huidige centrum van PSV.

Betreffende het derde heb je gelijk hoor, ik overdrijf daar een beetje, maar het valt me op dat mensen hier direct zo geagiteerd reageren als iemand vind dat PSV vrij behoudend speelt. Ik zou het echter leuk vinden PSV te zien spelen vanuit de aanvallende kwaliteiten die ze hebben, ook als je uit bij Ajax of Feyenoord moet, gewoon je eigen spel spelen en naar voren durven te gaan.

Ik heb zeker meerdere wedstrijden gezien dit seizoen van PSV, anders zou ik ook niet tot de conclusies komen die ik maak. Ik ben simpelweg totaal niet kapot van het spel van PSV en zoals gezegd vind ik het vrij voorspelbaar met een grote focus op de tegenaanval. Daar kun jij het dan compleet oneens mee zijn, maar ik blijf bij die mening. Als ik PSV zie voetballen, zie ik geen ploeg die op een dominante manier de goal probeert te zoeken, het allemaal vrij voorspelbaar, mist flair en onvoorspelbaarheid.
[..]

Hier kan ik al helemaal niet zoveel mee, als je bijvoorbeeld de wedstrijd van PSV tegen De Graafschap neemt recent, ja, PSV heeft het meest van de bal maar weet eigenlijk ook totaal niet wat ze er eigenlijk mee moeten doen. Dus dan kun je het balbezit wel hebben, maar het zet geen zoden aan de dijk.
Je bent kwaliteit aan het verwarren met spelopvatting.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 09:54:18 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186924305
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 22:54 schreef TehRocks het volgende:

[..]

Je bent kwaliteit aan het verwarren met spelopvatting.
daar zit zeker wat in, die 4 achterin bij PSV (2 cv's en 2 cvm's) hebben niet zo veel voetballend vermogen dus in de opbouw/aanval zat te weinig variatie want op papier stond Ajax hetzelfde, alleen met (veel) meer voetballend vermogen op die posities.
pi_186926238
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar zit zeker wat in, die 4 achterin bij PSV (2 cv's en 2 cvm's) hebben niet zo veel voetballend vermogen dus in de opbouw/aanval zat te weinig variatie want op papier stond Ajax hetzelfde, alleen met (veel) meer voetballend vermogen op die posities.
Dat Ajax met zo’n kleine voorsprong kampioen is geworden, is gegeven het verschil in budget een godswonder.

Maar wbt de verdedigers stip je wel een goed punt aan: een CV die kan en durft te voetballen tot in de 16 van de tegenpartij is haast niet af te stoppen, omdat spitsen en aanvallende middenvelders het verrekken om mee te lopen.

Daarom roep ik ook al jaren dat 4-3-3 veel te voorspelbaar (statisch) is, en dat je naar een systeem toe moet waarbij aanvallers meeverdedigen en verdedigers aanvallen. De backs doen dat al jaren, maar doe dat eens met CVs. Het is jammer dat Hendrix geen kop groter was, want die heeft de techniek om als CV in zo’n spel mee te doen.

Het is geinig hoe gedisciplineerd er in de ED wordt gespeeld, ook aanvallend gezien, maar let maar eens op hoe vaak het totale chaos is als er een CV is die in het aanvalsspel durft mee te doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 18 mei 2019 @ 12:36:42 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186926282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat Ajax met zo’n kleine voorsprong kampioen is geworden, is gegeven het verschil in budget een godswonder.

Maar wbt de verdedigers stip je wel een goed punt aan: een CV die kan en durft te voetballen tot in de 16 van de tegenpartij is haast niet af te stoppen, omdat spitsen en aanvallende middenvelders het verrekken om mee te lopen.

Daarom roep ik ook al jaren dat 4-3-3 veel te voorspelbaar (statisch) is, en dat je naar een systeem toe moet waarbij aanvallers meeverdedigen en verdedigers aanvallen. De backs doen dat al jaren, maar doe dat eens met CVs. Het is jammer dat Hendrix geen kop groter was, want die heeft de techniek om als CV in zo’n spel mee te doen.

Het is geinig hoe gedisciplineerd er in de ED wordt gespeeld, ook aanvallend gezien, maar let maar eens op hoe vaak het totale chaos is als er een CV is die in het aanvalsspel durft mee te doen.
4-3-3 als beginopstelling is helemaal niks mis mee, het gaat erom hoe je het invult
pi_186926706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat Ajax met zo’n kleine voorsprong kampioen is geworden, is gegeven het verschil in budget een godswonder.

Maar wbt de verdedigers stip je wel een goed punt aan: een CV die kan en durft te voetballen tot in de 16 van de tegenpartij is haast niet af te stoppen, omdat spitsen en aanvallende middenvelders het verrekken om mee te lopen.

Daarom roep ik ook al jaren dat 4-3-3 veel te voorspelbaar (statisch) is, en dat je naar een systeem toe moet waarbij aanvallers meeverdedigen en verdedigers aanvallen. De backs doen dat al jaren, maar doe dat eens met CVs. Het is jammer dat Hendrix geen kop groter was, want die heeft de techniek om als CV in zo’n spel mee te doen.

Het is geinig hoe gedisciplineerd er in de ED wordt gespeeld, ook aanvallend gezien, maar let maar eens op hoe vaak het totale chaos is als er een CV is die in het aanvalsspel durft mee te doen.
Het is sowieso chaos als Hendrix probeert op te bouwen.

Overigens leuk om te zien dat alle Ajacieden ineens komen uitleggen hoe het voetbal in elkaar steekt. 1 goed jaar en ze hebben alle wijsheid in pacht.
pi_186926707
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

4-3-3 als beginopstelling is helemaal niks mis mee, het gaat erom hoe je het invult
Te gemakkelijk. Zoals gezegd wordt er erg gedisciplineerd gevoetbald, wat betekent dat je een team gemakkelijk kunt lezen. Echte topteams (Spaans, Engels) spelen daarom meerdere concepten (ik begeef me op glad ijs omdat ik al jaren geen internationaal voetbal meer kijk).

Onder Cocu werden de backs wel eens hoger gezet, en zakte een DM in. Had je twee concepten.

Wil je mee kunnen blijven doen, dan zul je naar drie, vier of vijf concepten moeten. Daar liggen kansen, want voor het uitvoeren van concepten heb je geen dure technische of atletische freaks of nature nodig. 11 doorsnee spelers met een goed stel hersens is voldoende.

De uitdaging is om meerdere concepten er in te slijpen gedurende een seizoen, want het volgende seizoen kun je weer opnieuw beginnen.

Wat concreter: je speelt 4-5-1, waarbij je middenveld de aanvallende posities op eigen wijze invult. Dan weer is Malen rechtsvoor, dan Rosario. Of een van je CVs of backs. Laat CVs en backs samen opkomen, driehoekjes vormen, waarbij middenvelders inzakken om de ruimtes af te dekken. Het doel hier is om chaos te zaaien.

En goals te scoren!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_186926762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is sowieso chaos als Hendrix probeert op te bouwen.

Overigens leuk om te zien dat alle Ajacieden ineens komen uitleggen hoe het voetbal in elkaar steekt. 1 goed jaar en ze hebben alle wijsheid in pacht.
Dat is voetbal. Hadden ze een keer meer verloren en gelijk gespeeld, dan was ten Hag mislukt en was er een crisis uitgebroken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_186926797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is voetbal. Hadden ze een keer meer verloren en gelijk gespeeld, dan was ten Hag mislukt en was er een crisis uitgebroken.
Inderdaad. Daarom lach ik ook een beetje om alle goedbedoelde berichten, ineens strooien ze met adviezen hoe we het beter kunnen neerzetten. Vooralsnog presteert PSV volgens mij beter dan Ajax de afgelopen jaren.

Het enige waar ik mij zorgen over maak (voor zover je het zorgen kunt noemen) is het financiële verschil. Het charmante aan de Eredivisie vond ik het feit dat het vaak tot het einde spannend bleef, dat wordt een beetje de kop in gedrukt door het financiële voordeel wat Ajax nu heeft. Eigenlijk hebben ze gewoon een carte blanche voor aankomende transferperiode.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 13:14:36 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186926814
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Te gemakkelijk. Zoals gezegd wordt er erg gedisciplineerd gevoetbald, wat betekent dat je een team gemakkelijk kunt lezen. Echte topteams (Spaans, Engels) spelen daarom meerdere concepten (ik begeef me op glad ijs omdat ik al jaren geen internationaal voetbal meer kijk).

Onder Cocu werden de backs wel eens hoger gezet, en zakte een DM in. Had je twee concepten.

Wil je mee kunnen blijven doen, dan zul je naar drie, vier of vijf concepten moeten. Daar liggen kansen, want voor het uitvoeren van concepten heb je geen dure technische of atletische freaks of nature nodig. 11 doorsnee spelers met een goed stel hersens is voldoende.

De uitdaging is om meerdere concepten er in te slijpen gedurende een seizoen, want het volgende seizoen kun je weer opnieuw beginnen.

Wat concreter: je speelt 4-5-1, waarbij je middenveld de aanvallende posities op eigen wijze invult. Dan weer is Malen rechtsvoor, dan Rosario. Of een van je CVs of backs. Laat CVs en backs samen opkomen, driehoekjes vormen, waarbij middenvelders inzakken om de ruimtes af te dekken. Het doel hier is om chaos te zaaien.

En goals te scoren!
voetbal is een spel van ruimtes, die moet je dus vinden of creëren, afdoen dat 4-3-3 een verkeerd begin systeem is slaat nergens op, het gaat om de invulling ervan. Sowieso is er al een enorm verschil in aanval en verdediging, er is geen team dat positioneel 100% blijft staan
  zaterdag 18 mei 2019 @ 13:25:09 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186926953
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom lach ik ook een beetje om alle goedbedoelde berichten, ineens strooien ze met adviezen hoe we het beter kunnen neerzetten. Vooralsnog presteert PSV volgens mij beter dan Ajax de afgelopen jaren.

Het enige waar ik mij zorgen over maak (voor zover je het zorgen kunt noemen) is het financiële verschil. Het charmante aan de Eredivisie vond ik het feit dat het vaak tot het einde spannend bleef, dat wordt een beetje de kop in gedrukt door het financiële voordeel wat Ajax nu heeft. Eigenlijk hebben ze gewoon een carte blanche voor aankomende transferperiode.
het ene heeft natuurlijk weinig met het andere te maken, omdat PSV de afgelopen jaren kampioen is geweest heb jij meer verstand van voetbal?

Ik vind het gewoon leuk om over voetbal te praten en met iemand als @Lange_Lans kan dat ook prima
pi_186926977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:10 schreef [quote]0s.gif [b]Op zaterdag 18 mei 2019 12:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat Ajax met zo’n kleine voorsprong kampioen is geworden, is gegeven het verschil in budget een godswonder.

Het team is in het seizoen ook gegroeid. Met dezelfde selectie zouden ze volgend seizoen met de kerst al kampioen zijn geworden.
pi_186926980
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

het ene heeft natuurlijk weinig met het andere te maken, omdat PSV de afgelopen jaren kampioen is geweest heb jij meer verstand van voetbal?

Ik vind het gewoon leuk om over voetbal te praten en met iemand als @:Lange_Lans kan dat ook prima
Nee, maar ik ben dan ook niet degene die als een soort van Gaal 2.0 de topics van andere clubs afgaat om tips te geven.
pi_186926997
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:26 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Het team is in het seizoen ook gegroeid. Met dezelfde selectie zouden ze volgend seizoen met de kerst al kampioen zijn geworden.
Sure. Uiteindelijk zal het verschil nooit zo groot worden om de simpele reden dat Ajax niet kan bepalen wat PSV doet. Als PSV alles zou winnen, behalve van Ajax, dan is het gaat nog steeds maar 6 punten.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 13:31:15 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186927052
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:26 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben dan ook niet degene die als een soort van Gaal 2.0 de topics van andere clubs afgaat om tips te geven.
het wordt al snel te moeilijk voor je merk ik, hou het maar bij punten tellen
pi_186927148
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

het wordt al snel te moeilijk voor je merk ik, hou het maar bij punten tellen
Je doet net alsof het hogere wiskunde is. Het is volgens mij ook gewoon het feit dat Ajax de beschikking heeft over 2 supertalenten, vallen deze straks weg dan wordt het ineens minder. Dan kun je hele proza's schrijven over looplijnen, inzakkende vleugels en andere zaken, maar uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van het op het juiste moment samenkomen van verschillende factoren. Als het in sommige wedstrijden dan ook nog eens meezit op de juist momenten dan krijg je een seizoen als deze. Heel leuk en absoluut verdiend/terecht, maar om dan net te gaan doen alsof dit allemaal beleid/strategie is.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 13:46:02 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186927255
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:37 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je doet net alsof het hogere wiskunde is. Het is volgens mij ook gewoon het feit dat Ajax de beschikking heeft over 2 supertalenten, vallen deze straks weg dan wordt het ineens minder. Dan kun je hele proza's schrijven over looplijnen, inzakkende vleugels en andere zaken, maar uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van het op het juiste moment samenkomen van verschillende factoren. Als het in sommige wedstrijden dan ook nog eens meezit op de juist momenten dan krijg je een seizoen als deze. Heel leuk en absoluut verdiend/terecht, maar om dan net te gaan doen alsof dit allemaal beleid/strategie is.
valt allemaal wel mee en ik heb het niet zo zeer over Ajax hier, er werd geopperd dat je met 2 verdedigende middenvelders of de punt naar voren niet aanvallend kan voetballen en daar ben ik het dus niet mee eens omdat het oa aan de kwaliteiten van de spelers op die betreffende posities ligt.
We hoeven het verder ook niet eens te zijn maar als je denkt dat ik hier het gelijk van Ajax kom halen heb je het fout.
pi_186927382
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is sowieso chaos als Hendrix probeert op te bouwen.

Overigens leuk om te zien dat alle Ajacieden ineens komen uitleggen hoe het voetbal in elkaar steekt. 1 goed jaar en ze hebben alle wijsheid in pacht.
Ik denk dat je zaken weer eens verkeerd aan het interpreteren bent. De enige die hier momenteel wat kritisch is op het spel van PSV ben ik, en ik ben geen Ajacied ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Daarom roep ik ook al jaren dat 4-3-3 veel te voorspelbaar (statisch) is, en dat je naar een systeem toe moet waarbij aanvallers meeverdedigen en verdedigers aanvallen. De backs doen dat al jaren, maar doe dat eens met CVs. Het is jammer dat Hendrix geen kop groter was, want die heeft de techniek om als CV in zo’n spel mee te doen.
Hedrix is 1.82, dan kun je prima als CV spelen lijkt mij :).
  zaterdag 18 mei 2019 @ 14:02:27 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186927504
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:54 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat je zaken weer eens verkeerd aan het interpreteren bent. De enige die hier momenteel wat kritisch is op het spel van PSV ben ik, en ik ben geen Ajacied ;)
[..]

kritiek moet toch ook kunnen, PSV heeft na de winterstop geen goeie wedstrijd meer op de mat gelegd
pi_186931734
Okee, ik ben er uit. Hendrix een linie naar achter, samen met Obispo/Viergever. Verder Strootman en Robben aan de selectie toevoegen. Laten we ook Vlap halen. Ontbreekt er nog een back-up voor linksback en een klasse centrale verdediger. Dat moet John nog even regelen, ik kan het niet allemaal alleen. Of zou Pieters centraal achterin interessant zijn. (veel oud-psv'ers, maar dat vind ik gewoon leuk joh)
  zaterdag 18 mei 2019 @ 18:38:15 #245
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_186931994
Het zou mooi zijn als we Robben nog een seizoen (of twee) aan de selectie kunnen toevoegen. Ook al is hij 10 wedstrijden geblesseerd, het is en blijft een geweldenaar. Op en top prof die de talenten bij PSV nog veel kan bijbrengen.
pi_186932522
Ook al speelt Robben maar twee wedstrijden per jaar (Ajax uit en thuis), heeft hij zijn waarde. De andere 32 moet je zonder Robben kunnen winnen. Kampioen 2019-2020.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:28:55 #247
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186932945
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Vooralsnog presteert PSV volgens mij beter dan Ajax de afgelopen jaren.

Hangt af van wanneer je de schifting maakt :)

Afgelopen decennium is Ajax 5x kampioen geworden en 5x tweede, PSV 3x kampioen en 5x buiten de top-2 gevallen. Ook heeft Ajax in die periode 2x de KNVB-beker gewonnen en PSV maar één keer, en heeft Ajax een finale EL en halve finale CL gehaald.

Dus zo kan je alles wel aanpassen naar hoe je eigen club er beter uitkomt ;) .
Oh.
pi_186933310
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hangt af van wanneer je de schifting maakt :)

Afgelopen decennium is Ajax 5x kampioen geworden en 5x tweede, PSV 3x kampioen en 5x buiten de top-2 gevallen. Ook heeft Ajax in die periode 2x de KNVB-beker gewonnen en PSV maar één keer, en heeft Ajax een finale EL en halve finale CL gehaald.

Dus zo kan je alles wel aanpassen naar hoe je eigen club er beter uitkomt ;) .
Ajax _O_
pi_186934897
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:44 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Ajax _O_
:r
pi_186934916
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:43 schreef PSVCL het volgende:

[..]

:r
:(

Heb je zin in de voorrondes CL of vrees je ze een beetje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')