abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:48:22 #1
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186861935
Uitgerekende data:

20 mei: Sisu
24 mei: dodoria

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

13 oktober: onomatopee
18 oktober: Kleurdoos

8 november: ***Automatic_ en Narrator***
10 november BellaaElisa
11 november: June.
30 november sicilia

2020:

20 januari: Chan

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 20-05-2019 17:05:49 ]
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:48:57 #2
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186861952
Topic 1895!
Zal dit ons topic worden,ela? O+
Zonder hoop geen leven.
pi_186862157
Thanks dames
pi_186862707
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:47 schreef Sisu het volgende:
Douche eendje,
Zo ben ik dus ook. Ik koop echt alleen iets na heel veel onderzoek gedaan te hebben. Alles wordt ook met liefde uitgezocht. Gelukkig gaat mijn familie daar helemaal in mee. Schoonfamilie is wel van de nylon shirtjes (i kid you not) voor baby’tjes. Scapino, primark enzo.
Zeeman heeft heel veel bio katoen. Net als c&a.
(Hoorde ik gisteren). Zelf loop ik die winkels nooit meer binnen , omdat ik eigenlijk alles tweedehands koop.

Maar goed, juist omdat ik overal het mooiste/beste/speciaalste van wil is het zo balen dat dit dan tegenvalt. Maar wellicht denk ik daar heel anders over als baby er mee speelt , haha. :P

Bertha ,
Wat leuk! Hema is echt hartstikke goed voor kleintjes. Heel geaccepteerd en alom geliefd merk voor baby’s hoor. Gewoon doen dus.
Ja ik was laatst voor het eerst sinds jaren in de zeeman want ik moest nog iets van een jasje voor de baby en kon niet echt nog wat vinden en geen idee wat baby nodig heeft. Dus daar een fijne gevonden, maar je ziet wel verschil in de winkel. Gewoon nette rekken met fijne kleertjes, maar ook de bakken vol 'meuk' . Niet echt mijn soort winkel iig. De lijn van kleding van baby ligt ook erg in de kleding van ons: goede basics en wat duurdere items voor de speciaalleuk, maar vooral geen overload aan kleding. Heb dus ook nu alleen maat 50,56 en een heel klein beetje 62 in huis.
Maar dat heb ik met veel dingen ook hoor. Zo vind ik het bijvoorbeeld erg jammer dat mijn favoriete merk bh's geen zwangerschaps/voedingsbh's heeft, want daarin ben ik gewoon nogal merktrouw. Net zoals mijn shampoo, douchegel, kapper, koffie en andere fijne dingen :P.
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:26:47 #5
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186864712
Ik zou juist wel even wat extra grote maatjes kopen. Sommige kindjes zitten al na 2 weken in 62. Zoals Mn nieuwe neefje O+
Je hebt het ook zo weer bij gekocht online en je verlof moet nog beginnen dus dat komt vast goed!

Ik zit echt een beetje duimen te draaien. Er zijn legio dingen die nog moeten gebeuren, maar ik merk dat ik steeds dieper in Mn cocon terecht kom. Wil geen mensen meer in huis. Niet meer naar buiten -al móet ik wel ivm ro’s school. En kan ik nu echt zeggen dat ik met gemak een ochtend op bed kan liggen en dat de tijd dan voorbij vliegt. En :@ ik vind Mn man weer schitterend/lief/leuk. Dus ik geloof dat Mn hormonen weer een omslag maken. :D
Zonder hoop geen leven.
pi_186865576
Jaaa dat klinKT goed Sisu! Dit wordt jouw topic! En wie weet ook de mijne?!

Ik heb morgen een gesprekje over de bevalling en dan ben ik er zo goed als klaar voor. De afgelopen week was enerverend, maar het valt op zn plek inmiddels en mijn lief heeft echt in twee dagen het huis van onder tot boven omgespit en opgeruimd en klaargemaakt ♥♥♥♥

Ik krijg morgen nog wat pakketjes in de post. Dus dan zijn er genoeg kleertjes en zo, dekentje ligt klaar, etc.

Mmmm kindjes hadden alleen van de week koorts en ik voel me vandaag ook een beetje koortsig. Maar dat geeft dus niet, want eerst nog even wat laatste puntjes op de i morgen 😊
pi_186865731
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:26 schreef Sisu het volgende:
Ik zou juist wel even wat extra grote maatjes kopen. Sommige kindjes zitten al na 2 weken in 62. Zoals Mn nieuwe neefje O+
Je hebt het ook zo weer bij gekocht online en je verlof moet nog beginnen dus dat komt vast goed!
Ach, MeneerEend is sowieso 2 weken thuis na de bevalling en mijn schoonmoeder werkt vaak halve dagen en ze weten precies wat ik leuk vind aan kleertjes, dus gehaald is het zo als ik ze een lijstje meegeef en internet/webwinkels weet ik mijn weg ook wel heel goed in te vinden ;). Als in, wil in die maat nog 1 extraleuk en verder zijn het vooral de basics die we nog nodig hebben in die maat. En de extraleuk heb ik toch al gevonden in maatje 62/68 :+.

Want konijntjes en klein, beginnend duurzaam bedrijfje. Nou, hier neem mijn geld maar. Maar ergens wil ik even afwachten wat het weer doet en wat voor kleding mini dan nodig gaat hebben. Want het zou zo zonde zijn als ik zo'n tof pakje heb en het ligt alleen maar in een luier wegens hittegolf.

Sisu, het klinkt echt alsof het bij jou niet meer lang gaat duren, alsof je in de mentale en fysieke transitie naar je bevalling zit door ontspanning en rust te zoeken. Vind het zo mooi om te zien hoe jullie dat gevoel zo hier posten, geeft mij ook veel herkenning.

Ow en nog 3 dagen werken, dan heb ik gewoon verlof. Morgen en volgende week woensdag/donderdag nog en dan ga ik met 36 weken zwangerschap verder uitbuiken :o. Heb bewust wat vakantiedagen opgenomen voor deze en volgende week zodat ik alvast een beetje een afwisseling heb van semi-verlof en minder frequent aanwezig op werk, meer rustmoment voor mezelf en dat bevalt wel prima. Merk dat het na zo'n nacht als vannacht met 9 uur slaap nog prima te doen is, voel mij erg fijn vandaag.
MeneerEend belde net, hij is onderweg naar huis vanuit werk en ze kregen weer een geniale goodie zoals wel vaker met deze avonden mee. Een voeten-hangmat. Dat klinkt echt episch voor nu _O-
pi_186867603
Afwachten wat het weer doet is wel verstandig ja :') Jip heeft vorige zomer in maat 62 bijna alleen maar rompers aan gehad. Ik was laatst zijn kleding aan het opruimen en dacht alleen maar "Wat jammer dat ie dit niet vaker (of überhaupt) aan heeft gehad" :')
pi_186867973
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:46 schreef Aure het volgende:
Afwachten wat het weer doet is wel verstandig ja :') Jip heeft vorige zomer in maat 62 bijna alleen maar rompers aan gehad. Ik was laatst zijn kleding aan het opruimen en dacht alleen maar "Wat jammer dat ie dit niet vaker (of überhaupt) aan heeft gehad" :')
Ja daarom heb ik ook het spekbenenpakje O+. Tuinbroekachtig model, korte pijpjes en lekkere dunne stof. En net zag ik deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, ik wil gewoon een spekbenenbaby. Of warme zomer met rompers en spekbenen O+.
pi_186868447
Ik had dus een spillepootje. Lange buik, korte slanke pootjes en een groot hoofd geboren in bloedhitte.

Eerste weken alleen in een luier of romper gelegen. Ik kon zoveel amper gedragen kleding nu weer uitwassen :P

Altijd waren shirtjes te kort of te nauw voor zijn hoofd (of hij verzoop erin, maar paste hij er met zijn hoofd erin) :') pas sinds hij 3 is zit dat meer in verhouding. Daarom naaide ik maar veel zelf.

Zal je zien dat er in aug weer een hittegolf is dit jaar :+
Schudden voor gebruik
pi_186868580
Vannacht heb ik scheermesjes ingeslikt.... :(

Ik heb amper geslapen door mijn ontzettend zere keel. Nu is er ook wat hoesten en nog ellendiger voelen erbij gekomen. Jeej!

Morgen zouden wij even kort kijken naar het gezichtje bij de verloskundige, maar dat heb ik afgezegd. Ik heb echt nul behoefte aan mijn huis verlaten en pogen uit te beelden wat ik bedoel. Praten is echt ellendig. Nu probeerde wurm vandaag mijn tolk te zijn. Zo schattig! Maar hele gesprekken zie ik niet zitten.
Schudden voor gebruik
  woensdag 15 mei 2019 @ 23:33:03 #12
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186871702
Spekbeentjes O+
Ik hou er van.
Net als naakte baby’tjes.
Dat gezegd hebbende.. als ro lekker in haar blootje rondrent voel ik me echt de gelukkigste moeder op aarde. Wat is ze mooi en gelukkig met zichzelf. Wat voelt ze zich vrij en goed. Ik hoop altijd dat ze dat gevoel nog járen heeft. Maar gezien de schooltijd begonnen is zal het nog wel een kwestie van maanden zijn. Kleuters zijn al zo hard naar elkaar. ‘Waarom kam jij je haren nooit?’
‘Mag jij geen tover shirts aan? Dat is ook zielig’
‘Niemand wil met me spelen, omdat ik een stommerd ben’. Toen ze dat laatst zei brak mijn hart in duizend stukjes. Uitleg bij de juf gevraagd. Ze heeft genoeg sociale contacten, maar soms past ze net niet bij het groepje met wat ze wil doen en dan onthoud ze dus dat ze Alleen overblijft. Ik vind het zo treurig. Niet aan denken nu, sisu! Hormonen.. overreageren. Blablabla.
:@

Stippel , heb je een keelontsteking? Wel lief dat je zo’n behulpzaam tolkje in huis hebt O+ .
Super rot. Zeker omdat er veel wegval wat je er voor kunt nemen. Ik had in week 13 een keelontsteking en leefde toen echt op dropjes, veeel/heel veel water en antaflu ofzoiets. Niet dat zoiets medische werkingen heeft, maar nathouden en ergens op zuigen helpt dan het beste. Net als niet praten uiteraard. Jammer dat je de afspraak hebt moeten afzeggen. Wanneer mag je nu komen?
Rest mij niks anders te zeggen dan: doe rustig aan en Beterschap !

Ik hoor al 2 dagen een waterplop in Mn buik. Denk dan terug aan alle verhalen die ik gelezen heb over vliezen die breken, maar blijkbaar heb ik gewoon een trollbaby die nu al zo’n druppelgeluid kan maken :')
Ze zorgen er wel voor dat ik direct naast Mn bed sta, want geen zeiltje enzo. Ik vind het te broeierig.
Ik zou ook een handdoek kunnen pakken, maar de kat ligt zo lekker in Mn knieholte.
-mocht Mn water nu breken zoals in de films krijg ik hier spijt van he :9

Welterusten lieve dames :*
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 15 mei 2019 @ 23:47:19 #13
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186872147
Dat plop geluid heb ik dus al weken! En ik dacht de eerste tijd ook telkens: Huh dat zijn toch niet m’n vliezen?!

Maar blijkbaar kunnen baby’s in de buik al zulke geluiden voor elkaar krijgen ja. :D
pi_186873095
Ja, ik denk keelontsteking. En gesnotter en gehoest sinds vanavond. Super fijn! :')

Ik weet nog niet wanneer ik nu kan. Moet maar een nieuwe datum prikken, maar dat moet maar net passen. Ik heb nog geen behoefte aan een check up eigenlijk. Plus mijn meneer werkt in ploegen en ook voor onze brouwerij. Het rooster staat aardig vol. Dus heel haastig ben ik niet.

Water drinken.... Ik drink liters en toch blijf ik dorstig door mijn keel. Blegh! Vervolgens moet ik weer zoveel plassen......

Schiet lekker op hier!
Schudden voor gebruik
  donderdag 16 mei 2019 @ 05:36:38 #15
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186873954
Oh ela,
Ze houden ons lekker bezig.
Hoe zit het met jouw geduld ?
Ik merk dat het bij mij enorm wisselt. Er zijn momenten dat ik denk: kom nu maar en momenten waarop ik denk: blijf nog maar lekker even zitten. Ik geniet te veel van jouw wentelingen in Mn buik.

Stippel,
Veel plassen is goed. Kunnen al die afvalstoffen je lichaam uit. Positief bekijken! :*
Misschien kun je een lekkere thee trekken waar je van kunt drinken?

Slaap:
Zo overrated. :')
Zonder hoop geen leven.
pi_186875797
Lekker vandaag de puntjes op de i zetten ela, hopelijk is het koortsige gauw weg. Je klinkt rustig!

Spekbenenpakjes in mooie kleuren en bijna verlof voor @douche-eendje, hoera! Fijn om die laatste weken zo een beetje af te bouwen idd, dan is het contrast tussen gewone werkweek en 'ineens' verlof ook niet zo groot.

Beterschap @Stippelrientje, lekker uitzieken. Wat tof btw, een eigen brouwerij B:)B

Met het storten van de nieuwe keuken/eetkamervloer zijn de plinten behoorlijk beschadigd geraakt, dus gisteravond dacht ik even de plinten te gaan schuren en schilderen. Maar ze zijn vrij smal en de vloer kan niet afgeplakt ivm uitharden dus een normale kwast bleek al snel te groot. Penseelgrootte ging daarentegen wél prima, maar heel langzaam in een ruimte van 50m2 en weet ik hoeveel meter plint :') Nu spijt dat ik eraan begonnen ben, maar half af is helemáál zo stom..
  donderdag 16 mei 2019 @ 10:47:34 #17
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186876857
Woooo ona,
Diep respect dat je dat gaat doen.
Kunnen de plinten niet los, zodat je het kunt rollen?
Dat gezegd hebbende: als je ze los haalt komen er áltijd weer klussen bij. (Muur die toch erger beschadigd is dan je vooraf dacht/gekke aansluiting/draad dat je er opeens achter wilt hebben/etc) Dus

Ela, zieke kindjes. Wat sneu. Fijn dat ze weer opknappen, maar zorg dat jij niet omvalt he.
Vannacht lag ik wakker en toen bedacht ik me opeens hoe lief het is van jouw man om even het huis van boven naar beneden op te ruimen. Wat een lieverd heb je toch!

Ik moet zo weer naar de vk. 39.3 weken zwanger. Zo’n gek idee. Heb nog steeds geen vragen of klachten die ik wil bespreken dus het voelt eigenlijk een beetje nutteloos. Vraag me daarom ook af waarom je eigenlijk wekelijks daar heen moet. Zonde van onze tijd toch?
Al is het natuurlijk wel leuk om het hartje te luisteren en met Mn dikke buik in de wachtruimte te zitten terwijl je tussen de nét zwangeren zit. Ik weet nog dat ik bij Mn eerste afspraak weer met verwondering zat te spieken naar zo’n mega bol. O+
Zonder hoop geen leven.
pi_186876880
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:33 schreef Sisu het volgende:
Dat gezegd hebbende.. als ro lekker in haar blootje rondrent voel ik me echt de gelukkigste moeder op aarde. Wat is ze mooi en gelukkig met zichzelf. Wat voelt ze zich vrij en goed. Ik hoop altijd dat ze dat gevoel nog járen heeft. Maar gezien de schooltijd begonnen is zal het nog wel een kwestie van maanden zijn. Kleuters zijn al zo hard naar elkaar. ‘Waarom kam jij je haren nooit?’
‘Mag jij geen tover shirts aan? Dat is ook zielig’
‘Niemand wil met me spelen, omdat ik een stommerd ben’. Toen ze dat laatst zei brak mijn hart in duizend stukjes. Uitleg bij de juf gevraagd. Ze heeft genoeg sociale contacten, maar soms past ze net niet bij het groepje met wat ze wil doen en dan onthoud ze dus dat ze Alleen overblijft. Ik vind het zo treurig. Niet aan denken nu, sisu! Hormonen.. overreageren. Blablabla.
:@
Ik vind die kinderlijke onschuld soms ook nog wel zo mooi he. Soms vragen ze gewoon iets uit interesse, de gewone 'waarom' zonder oordeel. Vaak zijn het juist de volwassenen die er zo'n oordeel over hebben; net zoals de gesprekken in het opvoeden-topic. Want waarom is het niet geaccepteerd dat je een jongen roze kleding laat dragen en zou hij daardoor homo worden? Waarom is lang borstvoeding geven raar, maar is koemelk drinken algemeen geaccepteerd? Waarom zijn wegwerpluiers prima, maar wasbare is gadverderrie-smerig en was je je spuitpoepromper of duur designpakje wel in dezelfde machine? Je over datum zijnde vlees gooi je weg in de restkliko (bij ons niet hoor, we zijn daarin heel bewust ;) ), maar je placenta is iewl?

Mijn hoofd heeft teveel tijd om na te denken momenteel :s).

Slaap is overrated ineens inderdaad. Was om 3 uur wakker en zit nu op werk. Neem maar even wat uurtjes op zodat ik om half 3 thuis ben voor een dutje of veel.
pi_186876956
Sisu, zo voelen mijn controles ook vaak hoor. Laatste controle afgelopen maandag hebben we het vooral gehad over de invloed van mindset tijdens zwangerschap en bevalling en de positieve invloed die dat heeft op het proces. Ik denk dan altijd maar dat het voor een verloskundige ook wel prettig kan zijn om een 'nuchtere' zwangere te zien die alle zwangerschapsgerelateerde veranderingen prima kan relativeren, het niet als kwaaltjes ziet etc. Ja, sommige dingen zijn gewoon wat minder tof. Hoort erbij, denk ik dan.
En gewoon even een kleine simpele check of baby het nog naar de zin heeft bij mij, mijn bloeddruk nog goed blijft. Ach. Als we daarmee de meest voorkomende zaken kunnen uitsluiten aan risico op een eenvoudige wijze, prima joh.
  Manager PR/Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 11:37:25 #20
269689 crew  Viv
pi_186877618
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 17:52 schreef Sisu het volgende:
Ik zag op een webwinkel een mooie grimms wagenspanner met rozenkwarts. Werd spontaan verliefd. Helaas uitverkocht. Via Google afbeeldingen toch nog kunnen vinden bij de maker zelf. -bleek om een zzp-er te gaan.
Ik was dolblij. Echt dolblij.
Nu is het binnen en helemaal niet wat ik er van had verwacht. Kralen zijn veel kleiner dan verwacht. Twijfel zelfs of het wel grimms is. Het speenkoord is bijv niet per kraal afgeknoopt, maar heeft een gewoon katoenen draadje. Ik vind het veel te link om zoiets aan een baby te geven.
Dus ja.. dit is dus zo’n te dure aankoop waar je van baalt.
Moest even klagen. Dan kan ik weer door.

Jullie nog aankopen gedaan die erg tegen gevallen zijn?
Zou het dan niet kunnen zijn dat je opgelicht bent? :@ Dat iemand zich dus ten onrechte voordoet als de maker en de officiële foto's gebruikt, terwijl wat je ontvangen hebt een slechte kwaliteit imitatie is?

Oh en je hebt bij online aankopen (enkele uitzonderingen daargelaten) gewoon recht op je geld terug hè, zelfs als er helemaal niks mis mee is. Dan hoef je hooguit de kosten voor het retourneren te betalen.
pi_186878339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:13 schreef pinquit het volgende:
Ze is er O+ geboren om half 9, na een geweldige hands off bevalling O+
Ben zo trots! Op ons alledrie!
Ze heet Nora Jolie O+
Van harte gefeliciteerd met je dochter O+ *O*

(#spuitelf)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 16 mei 2019 @ 12:39:33 #22
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186878725
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zou het dan niet kunnen zijn dat je opgelicht bent? :@ Dat iemand zich dus ten onrechte voordoet als de maker en de officiële foto's gebruikt, terwijl wat je ontvangen hebt een slechte kwaliteit imitatie is?

Oh en je hebt bij online aankopen (enkele uitzonderingen daargelaten) gewoon recht op je geld terug hè, zelfs als er helemaal niks mis mee is. Dan hoef je hooguit de kosten voor het retourneren te betalen.
Natuurlijk zou dat kunnen , maar ik heb weinig zin om
Iemand daarvan te beschuldigen. Als niet-zwangere zou ik er waarschijnlijk wel achteraan gegaan zijn, maar nu kost het me te veel positieve Mojo.
Ik ga lunchen met een broodje kroket en daarna naar de middag bios _O_
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 16 mei 2019 @ 13:12:58 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186879325
Je hoeft haar nergens van te beschuldigen, je hebt gewoon bij online aankopen het recht om je binnen 2 weken te bedenken zonder opgaaf van reden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 13:17:12 #24
269689 crew  Viv
pi_186879416
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 13:12 schreef Lemijn het volgende:
Je hoeft haar nergens van te beschuldigen, je hebt gewoon bij online aankopen het recht om je binnen 2 weken te bedenken zonder opgaaf van reden.
Dit.

En hier lees ik dat het koord van geitenleer is, dus ik zou daar een pre-order ritselen. ;)
https://www.mamanova.nl/product/wagenspanner-met-rozenkwarts-2/
  donderdag 16 mei 2019 @ 13:27:01 #25
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186879596
Guys, really. Ik ben al helemaal content.
Het is trouwens ook die wagenspanner O+
En de maakster is ook super lief. Dus ik heb er al dikke vrede mee O+

Sorry. Heb momenteel een beetje de ela vibes , denk ik.
Voel me hotel de botel verliefd haha. Ik heb me echt in geen jaren zó gevoeld. Wat is dit? *O*
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 16 mei 2019 @ 13:28:48 #26
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186879624
Trouwens, Mn afspraak was helemaal goed.
Heb aangegeven dat ik hands off wil bevallen.
En dat vond ik toch best spannend om aan te geven.
Maar nu her gezegd is *O*

Ze gaf aan dat ze me volgende week kon strippen als ik zou willen, maar heb voor de eer bedankt. Laat de natuur maar lekker zn werk doen als er geen medische noodzaak is O+
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 16 mei 2019 @ 15:31:06 #27
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186881726
Wat zit je lekker in je bubbel Sisu O+ En volgens mij kwam ik je net tegen op instagram. Iets met katten en de naam van je dochter deed me vermoeden :)

Mijn verloskundigen afspraken voelen ook een beetje nutteloos. Ik voel me lichamelijk echt meer dan goed en de spruit is hartstikke levendig, dus die controles hoeven voor mij niet zo en voelen ook wat onzinnig. Maar ik vind het wel gezellig met ze te kletsen, ze wat beter te leren kennen en dat er eventjes aandacht is voor de zwangerschap. Gisteren benadrukte ze dat ik mijn best moet doen om mezelf rust te geven. Maar ik weet echt niet hoe en zit nu in m'n drukste periode. Heb ook niet zo de behoefte om echt niks te doen, zo fit als ik nu nog ben.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 16 mei 2019 @ 16:49:42 #28
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186883623
Mellow,
Ja dat moet mijn account zijn al is die de laatste tijd niet echt gevuld met activiteit, haha.

Hoe ver ben je nu?
Achteraf gezien ben ik echt te lang door gegaan met werken. Je fit voelen is 1 ding, maar je lijf moet ook écht rust ervaren. Dat heeft hier zeker 3 weken geduurd voordat alle werkstress eruit was. Maar goed. Examentijd enzo :D

Ik heb echt veel te veel gedaan vandaag. Mn hele huis is glad. Gedweild. Gestofd. Naar de stad gegaan om 2
Broodjes kroket te eten :') én de bios. Good day!
Zonder hoop geen leven.
pi_186885357
Ik ging vandaag om 2 uur naar huis van werk want ik was kapot door slechte nacht, pijn in mijn enkels en polsen door stom vocht (voetmassage van meneerEend was net zo fijn O+). Dus ik ben in bed gekropen en heb gewoon weer 2,5 uur verder geslapen.
Straks uit eten, beetje gemixed zin (thema-avond, asperges. Schijnen wel episch te zijn als je vocht vasthoud :P ). Maar woe/do nog werken en dan verlof. Ben er ook wel echt aan toe, merk dat op werk dingen mij totaal niet meer interesseren. Enige wat ik nu nog heb gedaan is wat collega's die binnenkort een specifieke training gaan volgen nog wat extra gestimuleerd om ze te helpen met het idee van de huiswerkopdracht tussen de laatste 2 cursusdagen. Gaan leuke dingen uit komen, weet ik nu al O+
  donderdag 16 mei 2019 @ 19:11:50 #30
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186886691
Oh douche eendje. Het is zo duidelijk dat je toe bent aan verlof. Ik hoop dat je snel in de verlofmodus komt.
Meneereend klinkt altijd zo lief en zorgzaam. O+
Zal vast een hele goede papa worden.
En wat mooi dat je je collega’s nog zo kunt motiveren!

Hoe zal het met ceviche en pinq zijn. Ik lees nog geen updates in het babytopix :9
Ben zo nieuwsgierig :9~
Zonder hoop geen leven.
pi_186888756
Even een kort berichtje vanaf mijn telefoon. Wij hebben vandaag onze tweede goede echo gehad met knipperend hartje! Nu 7.5 weken zwanger en we mogen door naar de verloskundige. Daar hebben we volgende week vrijdag een intake!

Ik geloof dat ik langzaam begin te geloven dat ik zwanger ben...
  donderdag 16 mei 2019 @ 21:45:46 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186892135
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 19:11 schreef Sisu het volgende:

Hoe zal het met ceviche en pinq zijn. Ik lees nog geen updates in het babytopix :9
Ben zo nieuwsgierig :9~
Joe! O+ Noor rammelt die baby van jou er wel even uit :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186892488
Ahhhhh O+ O+ wat een dotje
Luna, fijn dat alles goed is!
pi_186892992
Wat een super schattige foto!
Schudden voor gebruik
pi_186893528
Holy F Pinq wat een leukerd heb je daar! Gefeliciteerd nog!
  donderdag 16 mei 2019 @ 22:10:07 #36
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186893834
Wat lief dat je aan ons denkt O+ ik voel me hier niet echt meer thuis en in het babytopic ook nog niet, vandaar :P op zich gaat het goed, borstvoeding loopt, we zijn thuis, herstel loopt heel goed, nog steeds hele goede gevoelens over de bevalling. En onze zoon is echt fantastisch O+
Verder word ik getergd door horrormonen. Moodswings much :')

Nog steeds geen idee waarom we nou naar het ziekenhuis moesten, eerst zeiden ze ondertemperatuur, toen ondergewicht, toen omdat hij fladderde met z'n armen, en iedereen zegt wat anders :') en iedereen zeurt dat je moet plassen, wel goed moet eten, dat je beter een dutje kan doen, dat je rustig aan moet doen, et cetera. Ik kan een boek schrijven over alle ergernissen en irritaties. Het zullen de hormonen wel zijn O-) hoop ik.

Nog even een jompel voor de nieuwe aanwas *O* zo bijzonder allemaal.
  donderdag 16 mei 2019 @ 22:21:41 #37
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186894723
Wat een mooierd, Pinq O+ Zei je nou tijdens de zwangerschap dat ze zo op Grote Broer leek? Zie je dat nu ook terug?
En waar heb je die romper vandaan? O+
pi_186894922
Wat een poppetje Pinq!!
En ik vind dat ze veel erg op M lijkt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 mei 2019 @ 23:38:07 #39
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186898415
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:49 schreef Sisu het volgende:
Mellow,
Ja dat moet mijn account zijn al is die de laatste tijd niet echt gevuld met activiteit, haha.

Hoe ver ben je nu?
Achteraf gezien ben ik echt te lang door gegaan met werken. Je fit voelen is 1 ding, maar je lijf moet ook écht rust ervaren. Dat heeft hier zeker 3 weken geduurd voordat alle werkstress eruit was. Maar goed. Examentijd enzo :D

Ik heb echt veel te veel gedaan vandaag. Mn hele huis is glad. Gedweild. Gestofd. Naar de stad gegaan om 2
Broodjes kroket te eten :') én de bios. Good day!
27+5
Ik slaap wel goed, en hoef de meeste dagen geen wekker te zetten. Geen idee hoe ik 'niks' moet doen ook. Maar zou eigenlijk wel iets kunnen doen aan een onrustig hoofd.
Is denk ik nog belangrijker...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 16 mei 2019 @ 23:39:20 #40
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186898448
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

SPOILER
Owww O+ O+
pi_186898475
Mooie foto pinq!
Ik ben mijn zen helemaal kwijt. Zelfs de kinderen, waar ik meestal engelengeduld mee heb, werken me ontzettend op m’n zenuwen de laatste 2 dagen. En dan voel ik me daarna zo schuldig als ik te kortaf tegen ze ben 😢.

Volgens mij dawdle baby net in. Ik voel in ieder geval ineens keiharde druk op mijn schaambeen. Doet wel zeer, want de twee helften zaten al echt los, en met dat gewicht er op geeft het flinke scherpe pijn. Maar hopelijk betekent het dat de baby nu toch echt langzaamaan begint te beseffen dat hij er op een gegeven moment uit moet 😂.

Ik heb gisteren geprobeerd mijn baarmoedermond te controleren, maar hij is nergens meer te bekennen. Ik kan hem normaal gesproken prima voelen met m’n vingers, maar nu zit hij veel dieper. Zal nog wel helemaal naar achteren gekeerd staan denk ik.
Weet een van de andere laatste loodjes moeders hoe haar baarmoedermond staat?
  vrijdag 17 mei 2019 @ 08:01:15 #42
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186901737
Sorry dodoria,
Bij mij heb je geen geluk. Ik heb er nog nooit naar gevoeld. Helaas?
Zou ook niet weten wat ik dan zou moeten voelen.. of hoe ik erbij moet komen want korte armen/mega buik enzo. Vind scheren al een mega uitdaging, haha.
Dat je zen weg is lijkt mij wel normaal. Dat had ik ook rond Mn 37/38 weken, maar het trok ook weer weg!

Mellow,
Rust in je hoofd betekent alles! Misschien kun je taken delegeren of wat meer huishoudelijke taken doorschuiven naar je partner. Iedereen heeft wel taken waar je vooral veel energie in stopt qua voorbereidend denken en die een ander ook prima kan doen. Zo heb ik echt een hékel aan een chaotisch aanrecht. Helaas man ook. Maar als er eenmaal teveel vaat opstaat zie ik niet meer waar ik moet beginnen. Als hij dan even een beginnetje maakt kan ik het weer overnemen. Stom voorbeeld, maar dit was even het eerste dat in me opkwam :')

Ceviche, wat fijn om weer wat van je te lezen. Ik begrijp dat gat tussen dit topic en babytopic wel. Zeker wanneer je leven zo verandert is en wanneer je ook nog eens flink wat te verwerken hebt in je hoofd. Misschien wel een goed idee om dit eens op papier te zetten en er over een paar weken op terug te komen bij je behandelaar. Dat laatste lijkt me wel belangrijk voor de verwerking namelijk.
En je liefde voor je zoontje klinkt zo groot! Heerlijk. Geniet van elkaar en laat je hormonen maar lekker knallen. Nu ‘mag’ het nog van de buitenwereld :9 dus go for iT.

Oh pinq,
Rammelen van verlangen doet het zeker wanneer ik zo’n schitterend mini baby'tje voorbij zie komen, maar Mn buik is momenteel super rustig. Voel de baby wel bewegen, maar op wat steken na gebeurt er niks.
Tips? :')

Luna,
Wat fijn dat het goed was! En geloof het maar. Er groeit een kindje in jouw buik!

Bertha,
Is het bij jou al geland? En lukt het nog met de luiertaart?
Zonder hoop geen leven.
pi_186902749
Nee, nog niet. Misschien na de eerste echo. En die luiertaart hoeft pas in juli af dus ik begin er nog niet aan :)
pi_186903064
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

SPOILER
WENKBRAUWTJES <3
  vrijdag 17 mei 2019 @ 10:33:41 #45
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186903831
Taken delegeren gaat niet echt. Wat werk betreft kan niemand me echt vervangen, en als zelfstandig ondernemer vind ik het ook heeeeel moeilijk om dingen los te laten. Ik wil dat ook gewoon niet. Maar moet wel een balans leren vinden tussen wat gezond is en lekker hard werken, zwanger of niet. Maar gelukkig kan ik m'n eigen tijd wel indelen hoe ik maar wil, koffie pauze/ lunchpauze nemen wanneer het me blieft, een uiltje knappen tussendoor etc.

En mijn lief hoef ik echt niks te vragen. Die doet sowieso al echt alles voor me, gewoon uit zichzelf. Ik zou eigenlijk wel wat meer voor hem willen doen. O+

En idd ja die wenkbrauwtjes van pinq's beeb, ik zat er ook al naar te kijken. Zo mooi :Y
  vrijdag 17 mei 2019 @ 10:35:08 #46
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186903854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 23:40 schreef dodoria het volgende:
Mooie foto pinq!
Ik ben mijn zen helemaal kwijt. Zelfs de kinderen, waar ik meestal engelengeduld mee heb, werken me ontzettend op m’n zenuwen de laatste 2 dagen. En dan voel ik me daarna zo schuldig als ik te kortaf tegen ze ben 😢.

Volgens mij dawdle baby net in. Ik voel in ieder geval ineens keiharde druk op mijn schaambeen. Doet wel zeer, want de twee helften zaten al echt los, en met dat gewicht er op geeft het flinke scherpe pijn. Maar hopelijk betekent het dat de baby nu toch echt langzaamaan begint te beseffen dat hij er op een gegeven moment uit moet 😂.

Ik heb gisteren geprobeerd mijn baarmoedermond te controleren, maar hij is nergens meer te bekennen. Ik kan hem normaal gesproken prima voelen met m’n vingers, maar nu zit hij veel dieper. Zal nog wel helemaal naar achteren gekeerd staan denk ik.
Weet een van de andere laatste loodjes moeders hoe haar baarmoedermond staat?
wat bedoel je met twee helften?
pi_186904391
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 10:35 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

wat bedoel je met twee helften?
Het schaambeen bestaat uit twee helften, die normaal gesproken stevig aan elkaar vast zitten met kraakbeen in het midden. In de zwangerschap verweekt veel kraakbeen om het bekken flexibeler te maken, zodat de baby er straks makkelijker doorheen kan. Mijn bekken is deze zwangerschap wel heel erg los ( ik had voordat ik ooit zwanger was geweest al bekkeninstabiliteit), en sinds vorige week zitten de twee delen van mijn schaambeen echt flink los en bewegen nu los van elkaar. Op zich natuurlijk niet ideaal met lopen (want het doet pijn), maar ik heb mijn bekken graag zo flexibel mogelijk, want mijn vorige kind kwam klem te zitten achter mijn schaambeen. Dus ik zie het maar als iets positiefs....

Ik heb er even een plaatje bijgezocht:
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:28:27 #48
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186905559
Dodoria
Wauw wat gaaf dat ons lijf zoiets kan he!
Maar wel vervelend dat je er zo’ n last van ondervind.
Heb je wel een houding waarin je er minder /geen last van hebt?
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:48:09 #49
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186905831
Of oefeningen! Bij mij hielp (en helpt) dat dus echt heel goed. :) Maar daar heb ik al vaker reclame voor gemaakt. ;) :P

Ja echt tof dat je lichaam zo flexibel is. Net zoals je vagina dus. Bij een man vindt iedereen het heel normaal dat een piemel groter en kleiner kan worden, maar je vagina bestaat van binnen ook helemaal uit een soort in elkaar gerimpelde huid die dus heel wijdt kan oprekken zonder dat het scheurt. Maar omdat we het niet zien, hebben we er minder feeling mee (gekregen) en denkt iedereen dat je dan vast uitscheurt of ingeknipt moet worden. Maar een vagina kan vaak nog veel verder rekken dan je eigenlijk al vermoed, je hebt vooral de juiste omstandigheden nodig omdat toe te laten.

Je baarmoedermond werkt trouwens ook echt als een sluitspier, zoals je anus. Als je je niet op je gemak voelt, dan kun je vaak niet echt of zelfs helemaal niet poepen. Hoe graag je lichaam dan ook zou willen, geestelijk kun je dan dat ook echt tegenhouden, zelfs dagenlang!! En als er iets onverwachts gebeurt terwijl je aan het poepen bent, dan opeens wordt alles afgeknepen bijvoorbeeld. Je baarmoedermond kan dus opeens van weinig centimeter naar volledige ontsluiting gaan, maar je ontsluiting kan ook afnemen tijdens de bevalling. En zelfs kan je ontsluiting verdwijnen voor enkele dagen (er zijn zelfs gevallen van 2 weken bekend) als er iets aan de hand is.

Dodoria: Ik kan niet meer goed bij m'n baarmoedermond, maar ik voel wel dat alles van binnen veel zachter is geworden inmiddels. Mijn vroedvrouw vertelde dat de meeste vrouwen zo aan het einde van de zwangerschap al een beetje ontsluiting hebben, maar dat dat niets zegt over wanneer de bevalling dan werkelijk begint. Dat je je baarmoedermond niet meer (goed) voelt kan dus komen omdat ie al echt veel zachter is en misschien zelfs al bijna verweekt, dus ook echt al korter is inmiddels. :)

Sisu, nog niets te bekennen?

Hier nog druk bezig met alle voorbereidingen, we hadden door een veranderende situatie opeens toch nog wat dingen te regelen. Inmiddels zijn we een heel eind, vooral dankzij lief die dus echt het hele huis inderdaad op z'n kop had gezet en netjes heeft gemaakt en alllllle spullen bij elkaar heeft gezocht en zo. Bijna zijn we er nu dus klaar voor!

Behalve nog die ziekenboeg. Het blijft maar een beetje hangen en sluimeren, die keelpijn en het gehoest. Bij de kindjes, maar ook bij mij... Dus dat zal eerst wel wat afzwakken voordat alles zal 'losbarsten' denk ik zo?!

Ik merk ook dat ik heel veel behoefte heb aan een dag rust/ontspanning, maar dat het niet zo goed lukt omdat ik nog wat dingen wil doen. Goede thermometer is net nog besteld :') en ik ga me vandaag rustig vanachter de computer maar richten op het geboorte kaartje, want dat is ook nog niet echt van de grond gekomen. Ach, ik vind het ook niet erg als we dat pas na 2 weken versturen of zo.

We hadden sowieso al bedacht om pas na een week of zo hier thuis slingers op te hangen. Vorige keer kwam onze lieve oude buurvrouw echt op dag 3 spontaan langs. :D Heel lief bedoelt, maar dat was toch een beetje vlug ;) we hadden nog niet eens andere visite ontvangen. Dus om dat een beetje te voorkomen pas als we er klaar voor zijn de slingers. ;)
Ze was trouwens de enige die spontaan zo langskwam. In ons oude huis hadden we precies hetzelfde, ook 1 oude buurvrouw die heel lief goedbedoeld spontaan eventjes op kraamvisite kwam. Verder alleen maar mensen die zich hadden aangekondigd en in afspraak kwamen.

Ik ben benieuwd hoe het dit keer is, je hoort meestal dat bij een zoveelste kind de animo afneemt. En bij onze tweede hadden we inderdaad al minder animo. ;) Maar ook minder kaartjes verstuurt. We gaan nu wel weer iets meer kaartjes sturen (vorige keer waren mensen verdrietig dat ze toch geen kaart hadden gekregen, dus dat vonden we toch ook weer sneu, want zo was het niet bedoelt). ;)
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:54:00 #50
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186905943
Haha, weer een mega relaas geworden zo. :')

Gisteren trouwens alles besproken bij de vroedvrouw voor rondom de bevalling, dat was nodig ivm iets veranderde situatie. En dat was toch best een beetje heavy, zo opeens op het einde in al mijn openheid. Ik ben zo aan het cocoonen. En door de kwetsbaarheid komt het allemaal ook zo binnen. Maar het was wel een fijn gesprek uiteindelijk en iedereen heeft vertrouwen in de bevalling.

Ik merkte wel dat ik gisteravond toch een beetje zenuwen op voelde komen zodra ik aan de bevalling dacht. Dus daar wil ik nog wel even op letten/iets voor mezelf aan doen, dat ik gewoon ontspannenheid voel als ik aan de bevalling denk. Want het komt sowieso goed. O+ O+

Vorige keer had ik dat overigens ook, toen m'n vliezen opeens braken had ik echt zo'n stroom van adrenaline door mijn lijf eventjes. Maar dat kon ik daarna ook loslaten. Dus in dat opzicht heb ik dat ms nu ook wel, maar ga ik er ook vanuit dat ten alle tijden op tijd is om het los te laten. ;) En hoef ik me er ook geen zorgen om te maken dat het in de weg zal zitten of zo.

En ik kan altijd nog tegen niemand zeggen dat mn bevalling is begonnen als ik dat niet wil en in mn eentje stilletjes in de badkamer een baby baren of zo. :D :D :D O+ O+
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:20:46 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_186906357
ik ben onderhand wel stikbenieuwd wat die "veranderde situatie" nou eigenlijk is _O-
disclaimer
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:23:10 #52
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186906405
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben onderhand wel stikbenieuwd wat die "veranderde situatie" nou eigenlijk is _O-
Haha, ja, verrassende groei na m'n vorige twee zwangerschappen. Dus toch wat dingetjes om in de gaten te houden. :) En dus afgesproken dat de vroedvrouw dit keer erbij zal zijn. Dus dat is weer nieuw voor ons ook. ;)
pi_186906509
Wat geheimzinnig allemaal.
Nou, spannend!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:33:00 #54
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186906541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:23 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Haha, ja, verrassende groei na m'n vorige twee zwangerschappen. Dus toch wat dingetjes om in de gaten te houden. :) En dus afgesproken dat de vroedvrouw dit keer erbij zal zijn. Dus dat is weer nieuw voor ons ook. ;)
Straks hebben we hier gelijk en blijken het er 2 te zijn O+ . Maar goed dat je zo meegeeft in je gevoel Ela, ondanks dat het lastig kan zijn voor je :*. Ik ga nog even hier wat verder nestelen (ow yeah, het is begonnen :P ) en even in mn bubbeltje zitten, reageer vanavond of morgen wel op alle andere mooie dingen die ik heb gelezen.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:35:35 #55
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186906585
:D

Nou ja, het is niets ernstigs met de baby, want in bijna alle gevallen zou de groei dan juist minder zijn. Maar toch was ik er zelf best zenuwachtig over vorige week om opeens een 'reuze baby' te moeten baren. Dus daar had ik echt geruststelling in nodig, kan mijn lichaam dat na twee wat kleinere baby's?! (Ja natuurlijk, maar ik merk echt dat ik meer aanmoediging daarin zoek.)

En ik wil me daar dan ook niet te veel op focussen, dus vandaar dat ik het woordelijk nog wat probeer te verzachten.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:47:14 #56
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186906791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:35 schreef elamanilo het volgende:
:D

Nou ja, het is niets ernstigs met de baby, want in bijna alle gevallen zou de groei dan juist minder zijn. Maar toch was ik er zelf best zenuwachtig over vorige week om opeens een 'reuze baby' te moeten baren. Dus daar had ik echt geruststelling in nodig, kan mijn lichaam dat na twee wat kleinere baby's?! (Ja natuurlijk, maar ik merk echt dat ik meer aanmoediging daarin zoek.)

En ik wil me daar dan ook niet te veel op focussen, dus vandaar dat ik het woordelijk nog wat probeer te verzachten.
Haha ach, hier ook vaak genoeg de vraag of het er bij mij 2 zijn. Nee, ik draag gewoon lekker ruim en het is er toch echt maar 1 ;).
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:47:32 #57
208890 June.
Seriously?
pi_186906794
Maar begrijp ik goed dat je ook nog ik verwachting kan zijn van een tweeling? Dat zou nu toch wel duidelijk moeten zijn denk ik zo? :o
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:10:40 #58
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186907162
haha Ela, stilletjes in je eentje n baby baren. Ja dat lijkt mij ook wel wat O+
Wel sneu voor papa in spe.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:13:24 #59
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186907228
Ook zonder echo's kan de vroedvrouw wel voelen of t er twee zijn toch?
pi_186907243
Wat spannend Ela O+
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:18:54 #61
346653 Ceviche
pi_186907316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:48 schreef elamanilo het volgende:
Je baarmoedermond werkt trouwens ook echt als een sluitspier, zoals je anus. Als je je niet op je gemak voelt, dan kun je vaak niet echt of zelfs helemaal niet poepen. Hoe graag je lichaam dan ook zou willen, geestelijk kun je dan dat ook echt tegenhouden, zelfs dagenlang!! En als er iets onverwachts gebeurt terwijl je aan het poepen bent, dan opeens wordt alles afgeknepen bijvoorbeeld. Je baarmoedermond kan dus opeens van weinig centimeter naar volledige ontsluiting gaan, maar je ontsluiting kan ook afnemen tijdens de bevalling. En zelfs kan je ontsluiting verdwijnen voor enkele dagen (er zijn zelfs gevallen van 2 weken bekend) als er iets aan de hand is.
Ik enige wat ik wist voor m'n bevalling was dat ontspanning heel belangrijk is voor het vorderen van de ontsluiting, en verticaal blijven (staan, zitten) zou ook helpen vanwege de zwaartekracht.
Ben in anderhalf uur van 3 cm naar 10 gegaan, door onder de douche te zitten. Dus ik heb dat eel zo ervaren inderdaad.
Maar de hulp van m'n vriend was wel heel belangrijk voor het bewaren van de rust, in m'n eentje was ik niet rustig gebleven.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:20:31 #62
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186907359
June, ik koos ervoor om geen echo's te laten maken.

Mellow, niet in alle gevallen is dat heel duidelijk voelbaar. Net zoals het zelfs wel eens wordt gemist op een echo omdat er een baby achter de ander ligt bijv. Laatst in australie waren er nog twee verrassingstweelingen geboren. Eentje zonder echo's waarbij een vroedvrouw het niet had gevoeld en de ander onder begeleiding van een gynaecoloog die 'gewoon' de normale echo's had gekregen, maar waarbij het dus een aantal malen niet gezien was. (Die vroedvrouw werd overigens vervolgd en de gynaecoloog niet....)
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:22:20 #63
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186907407
Ceviche, ik wil mijn lief er ook graag bij ja O+ Alleen al zijn aanwezigheid geeft me veel rust en aanmoediging. Hij kent me ook zo goed, dat hij precies weet wat ik nodig heb. We hebben het er ook uitgebreid over gehad uiteraard. ;)
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:22:41 #64
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186907418
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:20 schreef elamanilo het volgende:

Mellow, niet in alle gevallen is dat heel duidelijk voelbaar. Net zoals het zelfs wel eens wordt gemist op een echo omdat er een baby achter de ander ligt bijv. Laatst in australie waren er nog twee verrassingstweelingen geboren. Eentje zonder echo's waarbij een vroedvrouw het niet had gevoeld en de ander onder begeleiding van een gynaecoloog die 'gewoon' de normale echo's had gekregen, maar waarbij het dus een aantal malen niet gezien was. (Die vroedvrouw werd overigens vervolgd en de gynaecoloog niet....)
Mwhehehe, die aantekening in mijn dossier ' buik oogt groot' . _O- En ik heb een shitload aan echo's gehad waarop er 1 te zien is. Ach, ongecompliceerde zwangerschap en bevalling en een mooi eindresultaat toch?

Denk ook dat 'vervolgen' valt en staat bij de nazorg in zo'n situatie. Vaak zie je dat de begeleiding hierin het belangrijkste is, dat men zich gehoord blijft voelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 17-05-2019 15:20:20 ]
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:51:16 #65
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186909003
Oh echt ela,
Wat jij nu als laatste opschrijft is echt mijn gedachte.
Als de weeen beginnen kan ik er ook voor kiezen om toch nog even te wachten met iedereen te bellen. Eerst zelf focussen op de verandering. Mn lichaam. En daarna de rest. (Wel Mn man direct bellen hoor, want die heeft zeker een uur reistijd).
Mag ik vragen wat de veranderende omstandigheid is? Kan ik je ergens mee helpen? Ik ondersteun/draag je graag :*

En of er bij mij iets bezig is. Ik weet het niet. Niet meer dan alle andere dagen. Ik kan mezelf er heel gek mee
Maken. Daar ben ik inmiddels wel achter.
Ik ben echt heel benieuwd naar Mn kindje. Ik zing de hele dag liedjes naar Mn buik.
En nu voel ik weer tranen branden, omdat ik er soms van baal dat ik Mn lichaam toch niet zo goed ken als dat ik dacht? Dat de tekenen dus geen tekenen zijn.
Dat ik op emotioneel vlak maar blijf schommelen. Immense bliss tot stomme lows.
En er zijn ook momenten dat ik me hardop afvraag of ik het wel kan. Zo’n tweede wonder. Heel ro’s leven op haar kop. Dan kan het nog maar beter even een tijdje blijven zitten, zodat voor haar alles even doorgaat.
Voel me zo’n egoïst (groter gezin willen) terwijl het misschien wel helemaal losloopt en 1 grote roze wolk wordt.
Tegelijkertijd merk ik ook dat ik me heel graag wil verstoppen voor alles en iedereen. Ik wil gewoon een holletje in (baren) en er even niet uitkomen. Geen zin in afspraken. Geen zin in mensen om me heen. Ik wil gewoon met Mn man en kinderen in bed liggen. O+
- het is dat ik geen foto wil delen van Mn slapende man, maar vannacht werd ik wakker rond 4 uur en toen lagen mijn man en ro precies zoals ik ze heb getekend op het geboortekaartje. Ik heb gehuild van ontroering. Zo mooi O+ Waarom slapen er niet meer gezinnen zo met elkaar?

Nou mijn prikkende borsten en grote buik gaan maar weer naar de stad op de fiets, want ro heeft wel weer lang genoeg gespeeld op de bso en ik moet nog aardappelen halen voor vanavond. *enweerdoor
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:52:42 #66
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186909031
Trouwens. Is jullie baby ook zo ritmisch?
Mijn buikbaby kan echt een minuut lang een ritme van schoppen (wat het ook is) aanhouden.

En dankje. Het luchtte zó op om het even van me af te schrijven O+
Zonder hoop geen leven.
pi_186909179
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:52 schreef Sisu het volgende:
Trouwens. Is jullie baby ook zo ritmisch?
Mijn buikbaby kan echt een minuut lang een ritme van schoppen (wat het ook is) aanhouden.

En dankje. Het luchtte zó op om het even van me af te schrijven O+
Kan dat niet de hik zijn :D ?

En :* voor de rest van je post! Jou gevoel en schommelingen daar in zijn heel herkenbaar. Heb ik bij de tweede ook zo gehad en bij de derde weer. Maar het is beide keren meer dan goed gekomen. Ik ben er van overtuigd dat dat bij jou ook meer dan goed gaat komen, er is zoveel ruimte voor liefde in jouw hart, dat blijkt uit alles wat je schrijft!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:06:04 #68
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186909238
Dat heen en weer geschommel tussen gevoelens herken ik ook Sisu. Nu helpt het niet mee dat m'n peuter nu ziekig is en daarmee ook heel sneu en dan voel me zo'n slechte moeder die niet de hele dag haar kind aan de borst kan houden omdat m'n borsten zo gevoelig zijn door de hormonen en dat hij dan weer moet huilen van al die zieke gevoelens in z'n lichaam... Dan breekt m'n hart weer en huil ik mee en probeer ik toch weer of ie dan niet even aan de andere borst kan, etc. Ik hoop echt dat ie zich vlug weer wat beter gaat voelen! Denk dat dat voor mezelf weer wat rust terug brengt.

Maar ook wat je schrijft over je dochter herken ik. Ik had bij m'n tweede dat ook heel erg, dat ik me veel zorgen maakte of ik haar niet tekort deed, of ik nog wel genoeg van haar zou kunnen houden en haar genoeg zorg zou kunnen bieden wanneer die baby er dan bij kwam... Dat ik haar leven op z'n kop zou zetten en zo. Maar dat kwam allemaal op z'n pootjes terecht. Een tweede erbij ging hier heel vloeiend en voor mijn dochter was het gewoon normaal.

Wat Sicilia ook schrijft, dat gaat bij jou ook helemaal goed komen. Je dochter vindt het vast ontzettend tof om straks een echte grote zus te zijn. Ik vind het ook zo tof dat mijn dochter net zo fundamenteel is voor haar broertje als wij, de ouders. Zijn hele leven is zij ook daar. Hij is ook heel gek op d'r en doet d'r overal in na. En zij beschermt hem weer en neemt hem op sleeptouw en zorgt voor hem. Het is echt prachtig om de band en interactie tussen je beide kindjes te zien, van heel klein af al! Want die baby gaat straks als eerst zo duidelijk reageren op haar, kinderen voelen elkaar haarfijn aan!

Wat klinkt dat mooi van je kaartje én van dat je je man en dochter zo aantrof O+ O+ O+
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:10:54 #69
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186909300
Ik denk veel aan jullie Ela en Sisu! :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186909506
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:26 schreef Sisu het volgende:

Ik zit echt een beetje duimen te draaien. Er zijn legio dingen die nog moeten gebeuren, maar ik merk dat ik steeds dieper in Mn cocon terecht kom. Wil geen mensen meer in huis. Niet meer naar buiten -al móet ik wel ivm ro’s school. En kan ik nu echt zeggen dat ik met gemak een ochtend op bed kan liggen en dat de tijd dan voorbij vliegt. En :@ ik vind Mn man weer schitterend/lief/leuk. Dus ik geloof dat Mn hormonen weer een omslag maken. :D
Elin kon niet in 56 🤐 die was al 56cm bij haar geboorte!

Weekwissel hier! Over 10 dagen de 20wk echo.
Lichte zenuwen!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:25:59 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186909569
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Lichte zenuwen!
En mijn 4 kilo plus Bram had de eerste weekjes toch maat 50 aan. Gewoon niet teveel van die hele kleine maatjes kopen denk ik.

20 weken echo duurde hier bijna 1,5 uur, alles zit erop en eraan.

Succes jij!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186909627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Elin was 3790 dus niet fors, maar wel lang, dus ze kon sowieso niet in van die ‘footsies’ 🤐

En wat fijn! Zo soannend lijkt me dat! Dubbel zenuwen ;)

Ik voel haar wel iedere dag, dus dat vind ik wel een geruststelling al :)

Lichte zenuwen!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:36:47 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186910762
Waren niet al jouw kinderen best wel lang? Jij bent ook niet klein toch?
pi_186910821
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En mijn 4 kilo plus Bram had de eerste weekjes toch maat 50 aan. Gewoon niet teveel van die hele kleine maatjes kopen denk ik.

20 weken echo duurde hier bijna 1,5 uur, alles zit erop en eraan.

Succes jij!
Mijnes hebben ook alle drie maat 50 gedragen. 3.8, 4.3 en 4.3 kilo. Maar idd niet enorm lang. Zowel B. als ik zijn niet zo gek lang ook.
:)
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:57:58 #75
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186911167
Kreeg zojuist zo’n mooi bericht. Alles valt op zn plek. O+

En de hik.. ja dat zou technisch gezien wel kunnen, maar is dat ook nog zo sterk /laat in de termijn? Herken het niet van Mn eerdere zwangerschap.

Bedankt dat jullie allemaal zo open schrijven over het gevoel van de tweede. Ik dacht dat het sisu-gekte zou zijn, maar blijkbaar ervaren meer mensen dat dus zo. Hele geruststelling. O+
Ik ben heel benieuwd naar de broer-zus band. Wens haar net zo’n hechte en diepe vriendschap toe als hoe ik het zelf heb ervaren met mijn lieve broertje (en oudere broers/zussen).

Lief dat je aan ons denkt, pinq! O+
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 18:07:02 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186911350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 17:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijnes hebben ook alle drie maat 50 gedragen. 3.8, 4.3 en 4.3 kilo. Maar idd niet enorm lang. Zowel B. als ik zijn niet zo gek lang ook.
J en ik ook niet, ik heb dan ook maat 44 ingekocht.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 18:09:06 #77
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186911379
Ik heb op basis van mijn groeiecho's en de tips van hier inderdaad gewoon, een fijne hoeveelheid die een goede kots/spuugdag kan doorkomen aan fijne kleertjes in huis liggen. Gemiddeld kind, zal net zoals de ouders gewoon niet zo lang zijn bij geboorte (cm of 50) en tussen de 3 en 3,5 kg wegen volgens schattingen. Nou, prima joh. Kom maar op met mn saaie gemiddelde p50je met het postuur van papa en mama gecombineerd O+
  vrijdag 17 mei 2019 @ 18:25:17 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186911658
Bij 16 weken waren de twins al boven de p50, ik ga ervan uit dat dat ook wel weer goed komt. Wat beter op mn eten letten onder andere.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 18:32:05 #79
346653 Ceviche
pi_186911764
Mijn baby is p5-p10 maar past 50 bijna niet meer. Maar het moet best vaak in de was dus ik ben blij dat ik meer dan 3 setjes heb gekocht. Dat de ene 50 de andere niet is helpt ook niet mee.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 19:39:02 #80
208890 June.
Seriously?
pi_186913130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:20 schreef elamanilo het volgende:
Oh dat vind ik dapper van je. Mag ik vragen waarom niet?

Ik zou graag willen weten of ik een tweeling verwacht of er bijvoorbeeld sprake is van een placenta praevia. Voornamelijk om complicatie risico’s in te schatten.
Shine bright like a diamond.
pi_186913475
Ohhh wat is je meisje mooi @pinquit! O+ *smelt*

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:32 schreef Ceviche het volgende:
Mijn baby is p5-p10 maar past 50 bijna niet meer. Maar het moet best vaak in de was dus ik ben blij dat ik meer dan 3 setjes heb gekocht. Dat de ene 50 de andere niet is helpt ook niet mee.
Ohja, dit! Ik heb de vorige keer maar de maten met een korreltje zout genomen en alles van vergelijkbare grootte bij elkaar gelegd. Ik geloof dat één van de eerste pakjes qua lengte (in de breedte niet meer, want heul veul spekjes :9 ) nog wel tot mt 62 kon toen..

Verder wel bijgelezen maar er blijft amper wat hangen, ik ben moe, voel al m'n spieren en kan geen stap meer zetten vandaag. Maar: de plinten zijn geschilderd! De keuken is weer teruggeplaatst! Alle 7382901 dozen zijn uitgepakt! En vooral: het laatste grote project van ons huis is af en helemaal geworden zoals we wilden O+ Volgende project: babykamer *O*
  vrijdag 17 mei 2019 @ 20:01:16 #82
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186913731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:32 schreef Ceviche het volgende:
Ja, ik heb daarom iets van 10? setjes inderdaad. Gewoon, niet te veel maar ook niet te weinig. Veel unisex voor een volgende baby :P
pi_186914565
Guus was 53cm en 3540gr bij de geboorte en zit nu nog goed in maatje 50 met 3 weken oud :)
Ik doe hem ook al 56 aan omdat ik wel een beetje uitgekeken ben haha.

Ik kom maar niet weg uit dit topic :@
  vrijdag 17 mei 2019 @ 20:33:03 #84
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186914678
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 20:29 schreef Flav het volgende:
Guus was 53cm en 3540gr bij de geboorte en zit nu nog goed in maatje 50 met 3 weken oud :)
Ik doe hem ook al 56 aan omdat ik wel een beetje uitgekeken ben haha.

Ik kom maar niet weg uit dit topic :@
We komen binnenkort gewoon jouw topickant op met verse baby's :*
pi_186919920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 17:36 schreef Ticootje het volgende:
Waren niet al jouw kinderen best wel lang? Jij bent ook niet klein toch?
Nee. Elin 56, lex 53 (maar bij 37.0!) en lucy 47 ;)
pi_186928724
Ik zie mijn buik steeds bewegen, maar elke poging het te filmen faalt.

Trollbaby! :+
Schudden voor gebruik
  zaterdag 18 mei 2019 @ 17:08:11 #87
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186930342
En ik heb af en aan een zeurende ongesteldheidspijn in Mn rug, maar het trekt steeds weer weg.
Ik wil te graag dat het begint :'(

En stippel, gefeliciteerd met je trollbaby! Haha. Het is echt een ongeschreven regel dat ze dat doen.
Zonder hoop geen leven.
pi_186930500
Lekker op een yogaball zitten sisu. Laat maar komen!
Schudden voor gebruik
  zaterdag 18 mei 2019 @ 17:16:05 #89
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186930510
Stippel :D M'n eerste twee had ik dat ook. Dit is de eerste zwangerschap dat het echt goed te filmen was/is!

Sisu :* Ik denk ook echt bij elk minuscuul krampje dat ik voel: Oh ja, zou het?! :') Bij af en aan zeurende pijn zou ik al bijna met mensen aan de telefoon hangen denk ik... :D :')

Maar ik heb ook nog van alles te doen. M'n tweede truitje afbreien, geboortekaartje tekenen... Heb net wel m'n affirmatiekaarten opgehangen en het bad opgepompt.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 18:15:36 #90
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186931609
Niezen en broekplassen is hier nu ook een ding :')
  zaterdag 18 mei 2019 @ 18:37:51 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186931985
En we hebben een wieg!

Bijna compleet, nu nog wachten tot de kamer klaar is. Nog maar 2 weken.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 18:40:01 #92
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186932016
Het is alweer super rustig. Echt super frustrerend dit!
Ik zou ook wel willen bellen, maar ik maak mezelf dan alleen maar meer gek :D
Jij staat ook echt klaar he ela.
Iedereen die ik spreek denkt vannacht of morgen.
Shut up allemaal! Dan ga ik er helemaal naar toe leven.

Niezen en pies: O+
Welkom in de club :9
Er zijn trouwens wel oefeningen die je kunt doen die er goed tegen helpen. En! er was een tip die ik nu vergeten ben. :') Volgens mij kwam hij van cholula. Je hoofd omdraaien /je bovenlichaam draaien. Ik weet het niet meer. Wat gek! Heel Mn 2e semester gedaan en nu weet ik het niet meer.

Alle deuren staan open.
Het is zonnig dus Mn buren zitten ook buiten. De gesprekken die zij voeren :')
Dikke cringe. De man vraagt zich bijvoorbeeld af hoe een vrouw kan plassen met een tampon in. Hij gebruikt alleen wat minder chique woorden :')
Ro speelt nu dus ook even binnen ivm het sponsenbrein van haar. Elk gek woord pikt ze op :+
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:16:50 #93
346653 Ceviche
pi_186932719
Over je schouder niezen/hoesten, geloof ik.
Een van de leukere kwaaltjes :')
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:37:18 #94
346653 Ceviche
pi_186933145
Ik denk dat ik jullie maar even kom uitzwaaien. Koert (Foknaam, yay) is nu 6 dagen oud en ik denk dat het tijd is om te verhuizen naar het babytopic. Uiteraard blijf ik meelurken en zie ik jullie snel (maar niet te snel he) in het babytopic.
Alleen mis ik mijn buikbaby wel hoor. Ondanks dat hij buiten de buik nog veel leuker is en het ook wel chill is om gewoon te kunnen omdraaien in bed en op te kunnen staan mis ik het wel. Ik geef de hormonen maar de schuld :+
Iedereen hier bedankt voor jullie hulp en advies en lieve woorden, en hopelijk tot ziens :W
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:44:53 #95
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186933326
Veel plezier bij de baby's Ceviche!
fijn dat alles zo goed gaat en hopelijk tot snel <3
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:01:06 #96
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186933721
Aww mijn lief heeft zoveel last van alle hormonen hier in huis dat ie echt alle hoekjes en gaatjes aan het schoon poetsen is al enkele dagen (de radiatoren, de achterdeuren, de stoelen, de oven, echt alles). Gelukkig kan hij nog wel iets met z'n lichaam, dus kan ik vanuit m'n luie stoel toekijken hoe hij dat vakkundig aanpakt. ^O^ :') :D

Ceviche, tot snel hopelijk! (Oja, omdraaien in bed en uit het bed klimmen, daar kijk ik stiekem ook wel een beetje naar uit, maar een lege buik minder!) :*

Sisu, die buren :o :D :')
  zaterdag 18 mei 2019 @ 21:21:49 #97
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186936331
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:01 schreef elamanilo het volgende:
Aww mijn lief heeft zoveel last van alle hormonen hier in huis dat ie echt alle hoekjes en gaatjes aan het schoon poetsen is al enkele dagen (de radiatoren, de achterdeuren, de stoelen, de oven, echt alles). Gelukkig kan hij nog wel iets met z'n lichaam, dus kan ik vanuit m'n luie stoel toekijken hoe hij dat vakkundig aanpakt. ^O^ :') :D

Ceviche, tot snel hopelijk! (Oja, omdraaien in bed en uit het bed klimmen, daar kijk ik stiekem ook wel een beetje naar uit, maar een lege buik minder!) :*

Sisu, die buren :o :D :')
Een opruimende man.. mnoh. O+
Mijn man en ik plakken een beetje tegen elkaar op de bank. Beetje verliefd op elkaar een stomme actiefilm kijken (hou ik niet van) dus ik kijk lekker naar de roze wolken in de lucht. Is jullie hemel ook zo mooi?
Onze ro is nog steeds wakker en wat onrustig. Ze zit dus bij Mn man op schoot te doezelen, maar in slaap vallen ho maar.
Mn vreemde gevoel in Mn rug is uiteraard weer compleet verdwenen. Zucht.
Zonder hoop geen leven.
  Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 22:38:53 #98
447051 crew  Peejtur
pi_186941200
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 18:15 schreef -Mellow- het volgende:
Niezen en broekplassen is hier nu ook een ding :')
Tijd voor bekkenfysio dus zegt mijn vrouw ;)
  zaterdag 18 mei 2019 @ 22:44:06 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_186941534
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 22:38 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nee, dat kun je beter pas ná de bevalling doen ;) je bekkenbodemspier vlak vóór je bevalling gaan versterken is echt heel contraproductief :P
disclaimer
  Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 22:49:05 #100
447051 crew  Peejtur
pi_186941825
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 22:38 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Zit wat in :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')