Wat een kulverhaal, het is zeer gebruikelijk om bij een voorbeeld een gechargeerd scenario aan te halen. Dat jij dat anders interpreteert is jouw probleem. Het gaat enkel om de kern van het verhaal wat vergelijkbaar is.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, je maakt gewoon een smerige vergelijking. Die twee situaties zijn totaal niet vergelijkbaar, en de suggestie wekken dat die user bij een verkrachting aan victim-blaming doet is dan ook niets meer dan een trieste drogredenering om haar in diskrediet te brengen.
Omgegooide/ vernielde auto's hadden ze niet verwacht. Bij eerdere acties van Meat the Victims in andere landen zijn er eigenlijk nooit vernielingen gepleegd door de boeren, vernam ik. Vandaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:32 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het trouwens niet slim van die actievoerders om daar met de auto naartoe te gaan en zo dicht daar te parkeren.
Ik snap sowieso niet hoe je ultra links kunt zijn en dan van die nieuwe fancy auto's gaat rijden.
Mooi, ergens moet een trend ontstaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Omgegooide/ vernielde auto's hadden ze niet verwacht. Bij eerdere acties van Meat the Victims in andere landen zijn er eigenlijk nooit vernielingen gepleegd door de boeren, vernam ik. Vandaar.
Er zijn ook (extreem) rechts-gelieerde dierenactivisten...ja..ik wist dat ook niet. Zelfs Voorpost heeft een afdeling.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:32 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het trouwens niet slim van die actievoerders om daar met de auto naartoe te gaan en zo dicht daar te parkeren.
Ik snap sowieso niet hoe je ultra links kunt zijn en dan van die nieuwe fancy auto's gaat rijden.
Die willen dieren het land uit sturen die niet uit Nederland komen?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn ook (extreem) rechts-gelieerde dierenactivisten...ja..ik wist dat ook niet. Zelfs Voorpost heeft een afdeling.
https://www.aivd.nl/binar(...)ndherdrukfeb2010.pdf
En volgens de NRC is het dierenactivisme ook aan het verrechtsen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tst-7664317-a1358074
Kennelijk is het in elk geval niet een unieke linkse bezigheid.
PVV (nou niet direct extreem rechts, maar aan de rechterflank) heeft ook altijd al wel wat gehad met zielige dieren. Vooral Graus.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:42 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Die willen dieren het land uit sturen die niet uit Nederland komen?
precies. van die rare dingen als een rechtstaat en politie, daar moeten we niets van hebben. ben je het er niet mee eens: auto's omgooien, de politie bezig houden of op een andere manier positief bijdragen aan de oplossing.quote:
Tegen MacDonalds..want die zouden onze nationale eetgewoonten kapot maken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:42 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Die willen dieren het land uit sturen die niet uit Nederland komen?
Ik vind het naïef.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Omgegooide/ vernielde auto's hadden ze niet verwacht. Bij eerdere acties van Meat the Victims in andere landen zijn er eigenlijk nooit vernielingen gepleegd door de boeren, vernam ik. Vandaar.
Ik vind dat niet echt verbazingwekkend. De verandering van voorpost naar antifa of omgedraaid is minder groot dan die van beide naar het midden zonder mening CDA.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn ook (extreem) rechts-gelieerde dierenactivisten...ja..ik wist dat ook niet. Zelfs Voorpost heeft een afdeling.
https://www.aivd.nl/binar(...)ndherdrukfeb2010.pdf
En volgens de NRC is het dierenactivisme ook aan het verrechtsen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tst-7664317-a1358074
Activisten Terroristen stoppen niet. Die laten boetes betalen door crowdfunding. Welk dwangmiddel heb je tegen terroristen? ja opsluiten. Maar dat durven wij niet in Nederland.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:47 schreef manny het volgende:
[..]
precies. van die rare dingen als een rechtstaat en politie, daar moeten we niets van hebben. ben je het er niet mee eens: auto's omgooien, de politie bezig houden of op een andere manier positief bijdragen aan de oplossing.
In augustus moeten ze voor het gerecht verschijnen, dan zullen we meer weten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:51 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Activisten stoppen niet. Die laten boetes betalen door crowdfunding. Welk dwangmiddel heb je tegen terroristen? ja opsluiten. Maar dat durven wij niet in Nederland.
Je mag hier kennelijk inbreken en dan gewoon de volgende dag op straat staan en herhaal het verhaaltje.
Linkse dierenactivisten zouden principieel ook tegen halal en tegen onverdoofd castreren moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Tegen MacDonalds..want die zouden onze nationale eetgewoonten kapot maken.
Tegen dieren in circussen. "Met Dieren Tegen Beesten" is/was zo'n extreem rechtse club. Die raakten zelfs slaags met andere dierenactivisten bij hun protesten tegen circusdieren.
Maar ook tegen halal-slachten, onverdoofd castreren.
Dat soort zaken.
In elk geval is dierenactivisme zeker geen louter linkse zaak.
Dan al ? Goh wat zouden ze in de tussentijd kunnen doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
In augustus moeten ze voor het gerecht verschijnen, dan zullen we meer weten.
En de oplossing hiervoor is zelf de wet overtreden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:51 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Activisten stoppen niet. Die laten boetes betalen door crowdfunding. Welk dwangmiddel heb je tegen terroristen? ja opsluiten. Maar dat durven wij niet in Nederland.
Je mag hier kennelijk inbreken en dan gewoon de volgende dag op straat staan en herhaal het verhaaltje.
Vuur met vuur bestrijden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:55 schreef manny het volgende:
[..]
En de oplossing hiervoor is zelf de wet overtreden.
Briljant.
Dierenactivisme zoals deze activisten zijn tegen alle vormen van slacht, dus ook halalslachting hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Linkse dierenactivisten zouden principieel ook tegen halal en tegen onverdoofd castreren moeten zijn.
Echter is hun liefde voor multi-culturalisme groter dan voor dieren en willen ze dit soort praktijken eerder beschermen dan verbieden.
Ik denk dat het een dilemma voor ze is. Als halal een onderdeel van de Nederlandse cultuur was geweest was het makkelijker voor ze geweest.
Een rechtsstaat is alleen wat waard als hij daadwerkelijk mensen beschermd. Als morgen 10 man in mijn huis staat die ik er niet in wil hebben moet de politie ze eruit trekken en opsluiten. Of ze nou een Meat hesje aanhebben of een bondkraagje dragen. Doen ze dat niet dan faalt diezelfde staat en als de rechtsstaat niet doet wat hij moet doen (eigendom beschermen in dit geval) is eigenrichting de enige uitweg die niet bestaat uit met de pootjes omhoog gaan liggen voor degene die je geweld aandoet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:47 schreef manny het volgende:
[..]
precies. van die rare dingen als een rechtstaat en politie, daar moeten we niets van hebben. ben je het er niet mee eens: auto's omgooien, de politie bezig houden of op een andere manier positief bijdragen aan de oplossing.
Zoek de partijpunten van de Dierenpartij maar eens opquote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Linkse dierenactivisten zouden principieel ook tegen halal en tegen onverdoofd castreren moeten zijn.
Echter is hun liefde voor multi-culturalisme groter dan voor dieren en willen ze dit soort praktijken eerder beschermen dan verbieden.
Ik denk dat het een dilemma voor ze is. Als halal een onderdeel van de Nederlandse cultuur was geweest was het makkelijker voor ze geweest.
precies want door het vernielen van die auto's vertrokken die lieden meteen uit die schuur.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een rechtsstaat is alleen wat waard als hij daadwerkelijk mensen beschermd. Als morgen 10 man in mijn huis staat die ik er niet in wil hebben moet de politie ze eruit trekken en opsluiten. Of ze nou een Meat hesje aanhebben of een bondkraagje dragen. Doen ze dat niet dan faalt diezelfde staat en als de rechtsstaat niet doet wat hij moet doen (eigendom beschermen in dit geval) is eigenrichting de enige uitweg die niet bestaat uit met de pootjes omhoog gaan liggen voor degene die je geweld aandoet.
Dierenpartij en Denk zullen er nooit uitkomen op dit punt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zoek de partijpunten van de Dierenpartij maar eens op
Dit. De rechtsstaat heeft gefaald hier. Die terroristen hoorden per direct na de melding er uit te worden gehaald. Zo niet? Dan heb je aan Nederlandse boeren een verkeerde vijand.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een rechtsstaat is alleen wat waard als hij daadwerkelijk mensen beschermd. Als morgen 10 man in mijn huis staat die ik er niet in wil hebben moet de politie ze eruit trekken en opsluiten. Of ze nou een Meat hesje aanhebben of een bondkraagje dragen. Doen ze dat niet dan faalt diezelfde staat en als de rechtsstaat niet doet wat hij moet doen (eigendom beschermen in dit geval) is eigenrichting de enige uitweg die niet bestaat uit met de pootjes omhoog gaan liggen voor degene die je geweld aandoet.
Tuurlijk schat.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dierenpartij en Denk zullen er nooit uitkomen op dit punt.
Je begrijpt niet wat ik bedoelde denk ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tuurlijk schat.
https://www.partijvoorded(...)ofd-ritueel-slachten
Feitenloos brallen is het beste brallen nietwaar?
Dit is precies wat Ixnay zegt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tuurlijk schat.
https://www.partijvoorded(...)ofd-ritueel-slachten
Feitenloos brallen is het beste brallen nietwaar?
Jij begrijpt het zelf niet helemaal geloof ik. De dierenpartij zou volgens jou nooit uitkomen tegen halal slachten en ik heb laten zien dat je het fout hebt. De dierenpartij zit ook vol activisten, dus blijkbaar hebben activisten ook wat tegen moslimgebruiken die niet stroken met dierenwelzijn. Dieren voor multicultiwaanzin dus. Zeggen dat je het fout had en voortaan 2 seconden googled voor je wat roept maakt meer indruk dan dit hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik bedoelde denk ik.
Dat zegt Ixnay toch?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij begrijpt het zelf niet helemaal geloof ik. De dierenpartij zou volgens jou nooit uitkomen tegen halal slachten en ik heb laten zien dat je het fout hebt. [..]
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dierenpartij en Denk zullen er nooit uitkomen op dit punt.
Ik denk dat je niet snapte wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij begrijpt het zelf niet helemaal geloof ik. De dierenpartij zou volgens jou nooit uitkomen tegen halal slachten en ik heb laten zien dat je het fout hebt. De dierenpartij zit ook vol activisten, dus blijkbaar hebben activisten ook wat tegen moslimgebruiken die niet stroken met dierenwelzijn. Dieren voor multicultiwaanzin dus. Zeggen dat je het fout had en voortaan 2 seconden googled voor je wat roept maakt meer indruk dan dit hoor.
Nope, maar bij het falen van een rechtsstaat komt frustratie om de hoek kijken. En het is wat moeilijker om volgende week hetzelfde te doen zonder auto.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef manny het volgende:
[..]
precies want door het vernielen van die auto's vertrokken die lieden meteen uit die schuur.
ik dacht even dat het gewoon frustratie of baldadigheid was.
Dit was mijn context.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet snapte wat ik bedoelde.
Met de MKZ werden ze gewoon door de kop geschoten, ook dat kalfje dat uit de stal wist te ontsnappen... dan hoeven 60.000 beesten ineens niet op een humane wijze te worden vermoord, dankzij 1 boer die de verzekering wilde tillen. Hoppatee.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
De opwinding tegen halal slachten is gewoon een fijne reden tegen moslims te kunnen ageren.
Halal - lammetje heeft hele leven in de wei gestaan met andere schapen. Wordt de strot doorgesneden
Varkenshouderij, beesten worden gemest in stallen en dan met CO2of stroom verdoofd en dan de strot doorgesneden.
Welk beest heeft het nu beter?
En hoe heeft dit er wat mee te maken, anders dan dat jij je ei kwijt moet?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de MKZ werden ze gewoon door de kop geschoten, ook dat kalfje dat uit de stal wist te ontsnappen... dan hoeven 60.000 beesten ineens niet op een humane wijze te worden vermoord, dankzij 1 boer die de verzekering wilde tillen. Hoppatee.
Hoe denk je dat kalfjes normaal dan humaan bedwelmd worden?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de MKZ werden ze gewoon door de kop geschoten, ook dat kalfje dat uit de stal wist te ontsnappen... dan hoeven 60.000 beesten ineens niet op een humane wijze te worden vermoord, dankzij 1 boer die de verzekering wilde tillen. Hoppatee.
precies. het gaat even paar uurtjes niet zoals je wil / of je snapt het even niet. dan krijg je frustratie: slopen maar !quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nope, maar bij het falen van een rechtsstaat komt frustratie om de hoek kijken. En het is wat moeilijker om volgende week hetzelfde te doen zonder auto.
Ze hebben de weg vrijgemaakt voor hulpdiensten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:55 schreef manny het volgende:
[..]
precies. het gaat even paar uurtjes niet zoals je wil / of je snapt het even niet. dan krijg je frustratie: slopen maar !
150 man op je erf ≠ geen ijsje krijgen van mama.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:55 schreef manny het volgende:
[..]
precies. het gaat even paar uurtjes niet zoals je wil / of je snapt het even niet. dan krijg je frustratie: slopen maar !
Absoluut. Maar het uitgangspunt is deescalatie. Pas als dat niet lukt wordt er dwang toegepast.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
150 man op je erf ≠ geen ijsje krijgen van mama.
Dat is het historisch ook niet hé, zie de Nazi's bijvoorbeeld die op dit gebied erg progressief waren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 15:41 schreef capricia het volgende:
Boos worden na honderd man die je bedrijf slopen en je gezin en dieren bang maken met een deugmasturbatiefeestje terwijl de politie toekijkt ≠ auto's in de fik zetten na een burenruzie over een overhangende tak.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het uitgangspunt is deescalatie. Pas als dat niet lukt wordt er dwang toegepast.
Mag je het best mee oneens zijn. Maar je mag niet op eigen houtje zelf spullen gaan slopen omdat je het er niet mee eens bent.
Iedereen is het wel eens niet met een besluit eens namelijk.
Je vergeet de precedentwerking die hiervan uitgaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het uitgangspunt is deescalatie. Pas als dat niet lukt wordt er dwang toegepast.
Mag je het best mee oneens zijn. Maar je mag niet op eigen houtje zelf spullen gaan slopen omdat je het er niet mee eens bent.
Ik zal ze alvast een smoes geven:quote:
Maar waarom de-escalatie toepassen gedurende 8 uur? Als ze nou een uurtje gaan onderhandelen valt er iets voor te zeggen. Dit was gewoon een laf optreden en in dit geval snap ik dus ook het omgooien van de auto's. In feite is het niet echt anders dan wat de activisten doen: geen respect voor het eigendom van iemand anders. En aangezien de politie niet ingrijpt in het ene geval, waarom dan wel in het andere?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies. Beiden niet toegestaan. Beiden worden vervolgd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Boos worden na honderd man die je bedrijf slopen en je gezin en dieren bang maken met een deugmasturbatiefeestje terwijl de politie toekijkt ≠ auto's in de fik zetten na een burenruzie over een overhangende tak.
Iedereen snapt volgens mij wel dat je auto's niet mag slopen, maar ik vind het een logisch gevolg van het handelen door onze overheid in deze. Eigendomsrecht van een boer is niet belangrijk meer? Dan dezelfde voorwaarden voor die auto daar. We hebben een rechtsstaat om te voorkomen dat die gedachtes op kunnen komen.
Ik weet niet wat er besproken is. De driehoek wel. Die hadden hoop op een vreedzame afloop. Om 6u was die hoop vervlogen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:27 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Maar waarom de-escalatie toepassen gedurende 8 uur? Als ze nou een uurtje gaan onderhandelen valt er iets voor te zeggen. Dit was gewoon een laf optreden en in dit geval snap ik dus ook het omgooien van de auto's. In feite is het niet echt anders dan wat de activisten doen: geen respect voor het eigendom van iemand anders. En aangezien de politie niet ingrijpt in het ene geval, waarom dan wel in het andere?
Voor de duidelijkheid: ik ben voor een sterk ingrijpende politiemacht en ik heb een hekel aan vandalenstreken. Maar ik heb begrip omdat de politie gewoon haar werk niet deed. Je laat mensen die huisvredebreuk plegen en beschadigingen veroorzaken aan zowel materiële zaken als de dieren aanwezig in de stal niet 8 uur lang hun gang gaan. "De-escalerend" of niet.
Niet alleen dat laat de actievoerders die zijn opgepakt maar toekijken tijdens het ruimen en doden mooie strafquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Kosten voor nieuwe varkens verhalen op actievoerders
Nou ja, huisvredebreuk. Ik neem aan dat ze de woning zelf met rust hebben gelaten en zich hebben beperkt tot het bedrijfsgedeelte. Dat maakt nogal uit, zeker voor het slachtoffer.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:27 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Maar waarom de-escalatie toepassen gedurende 8 uur? Als ze nou een uurtje gaan onderhandelen valt er iets voor te zeggen. Dit was gewoon een laf optreden en in dit geval snap ik dus ook het omgooien van de auto's. In feite is het niet echt anders dan wat de activisten doen: geen respect voor het eigendom van iemand anders. En aangezien de politie niet ingrijpt in het ene geval, waarom dan wel in het andere?
Voor de duidelijkheid: ik ben voor een sterk ingrijpende politiemacht en ik heb een hekel aan vandalenstreken. Maar ik heb begrip omdat de politie gewoon haar werk niet deed. Je laat mensen die huisvredebreuk plegen en beschadigingen veroorzaken aan zowel materiële zaken als de dieren aanwezig in de stal niet 8 uur lang hun gang gaan. "De-escalerend" of niet.
Er waren ook mensen uit Venezuela, Mexico en Canada bij. Die gaan even de halve wereld over vliegen voor deze flauwekul. Dan is Heidelberg nog om de hoek, maar wel belachelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:24 schreef J.B. het volgende:
Ik zag dat een van de auto's die omgegooid werd met een Duits kenteken uit Heidelberg rond reed, als je meer dan 400 kilometer gaat rijden voor zo'n flauwekul ben je toch ook rijp voor het gesticht
In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ze lekker in China megastallen bezetten dan.
Dat is precies de reden dat ze die acties in Nederland doen, ook al is het hier allemaal nog prima geregeld. In de landen waar die dieren totaal geen rechten hebben en de acties wellicht zelfs nog te begrijpen zijn, zouden de activisten een stuk minder goed behandeld worden en zouden ze óf verdwijnen óf jarenlang in een gevangenis belanden. En dat willen deze sneeuwvlokjes natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.
Vorige week of maand ofzo deden ze dat in Australie. Met zijn 100en zo’n farm bezetten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ze lekker in China megastallen bezetten dan.
Ook al zo'n land met nauwelijks consequenties.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Vorige week of maand ofzo deden ze dat in Australie. Met zijn 100en zo’n farm bezetten.
Tis ook geen echte organisatie of zo hè.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook al zo'n land met nauwelijks consequenties.
Is toch irrelevant.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Tis ook geen echte organisatie of zo hè.
Meer wie zin heeft die doet mee.
Die lui geven helemaal niets om het milieu!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:24 schreef J.B. het volgende:
Ik zag dat een van de auto's die omgegooid werd met een Duits kenteken uit Heidelberg rond reed, als je meer dan 400 kilometer gaat rijden voor zo'n flauwekul ben je toch ook rijp voor het gesticht
Denken ze niet aan het milieu!?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er waren ook mensen uit Venezuela, Mexico en Canada bij. Die gaan even de halve wereld over vliegen voor deze flauwekul. Dan is Heidelberg nog om de hoek, maar wel belachelijk natuurlijk.
Nee, en ook niet aan de dieren. Het is egotripperij. Ze zijn helden binnen hun kliekje en de rest van de wereld boeit ze niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:57 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Die lui geven helemaal niets om het milieu!
[..]
Denken ze niet aan het milieu!?
Moet je voorstellen dat Chinezen dit hier zouden doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is toch irrelevant.
Ze organiseren wel internationaal iets, want buitenlanders komen van ver. Dan kunnen ze ook een actie in China organiseren. Maar ze weten maar al te goed dat ze er daar niet met een nachtje cel vanaf komen.
Venezolanen, Mexicanen en Canadezen doen dat hier ook, dus waarom niet in China, waar de omstandigheden voor dieren een veelvoud slechter is dan hier?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat Chinezen dit hier zouden doen.
Uiteindelijk bleek praten niet te werken, toen is ook gekozen voor een beeindiging met ingrijpen ME.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:06 schreef Postbus100 het volgende:
Dank voor de samenvatting van Grapperhaus.
Ik snap de beweegredenen wel van de keuze voor deëscalerend optreden, maar kan je spreken van een geslaagde deëscalatie als de tegenpartij escaleert vanuit wanhoop?
Ik snap echt nog steeds niet waarom ze niet direct hebben opgetreden. Dit schept óók een precedent...
eens!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maargoed, die keuze ligt uiteindelijk bij de driehoek
Was op het moment van slopen al duidelijk dat de politie/ME de actie zou afkappen? Heb even de tijdlijn niet helder. Hoorde zelf pas laat dat ze vanaf 22.00 zouden gaan ruimen, maar toen waren de auto's al vernield.quote:Toestaan dat mensen dingen van anderen mogen slopen -hoe begrijpelijk dat soms ook is- na zo een besluit zou pas een precedent scheppen
Nee, volgens mij niet. Toen werd er nog steeds gekeken naar een vrijwillige oplossing en dat zal tot frustraties geleid hebben bij sommigen uit het 'boerenkamp'quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
eens!
[..]
Was op het moment van slopen al duidelijk dat de politie/ME de actie zou afkappen? Heb even de tijdlijn niet helder. Hoorde zelf pas laat dat ze vanaf 22.00 zouden gaan ruimen, maar toen waren de auto's al vernield.
Naja, het gaat niet zozeer om communicatie richting media, maar naar die boeren. Dat je uit wanhoop het recht in eigen hand neemt omdat er maar niets gebeurt, dat kan ik nog begrijpen. Maar als er gezegd wordt dat er ingegrepen gaat worden, dan vind ik het een stuk lastiger om begrip op te brengen voor omschoppen van auto's. (vond het eigenlijk nog een goede vondst om die auto's aan te pakken! Ik bedoel : geen schade aan personen of dieren! Maar toch de pijn laten voelen)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Toen werd er nog steeds gekeken naar een vrijwillige oplossing en dat zal tot frustraties geleid hebben bij sommigen uit het 'boerenkamp'
.
Het besluit om in te grijpen was overigens rond 18.00 gemaakt volgens Grapperhaus, maar ik weet niet hoe laat dit gecommuniceerd is naar de media.
Mooi. Die kun je op het vliegtuig zetten en levenslang weigeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:11 schreef Spectator19 het volgende:
Dit kreng heeft de leiding - Leah Doellinger
https://www.leahandjessie.com/
Mee eens hoor. Volgens mij was het toen nog niet bekend, maar dat weet ik ook niet zeker.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Naja, het gaat niet zozeer om communicatie richting media, maar naar die boeren. Dat je uit wanhoop het recht in eigen hand neemt omdat er maar niets gebeurt, dat kan ik nog begrijpen. Maar als er gezegd wordt dat er ingegrepen gaat worden, dan vind ik het een stuk lastiger om er begrip voor op te brengen.
Al snap ik de emoties nog steeds wel. Wat een belachelijke actie gisteren, van zowel activisten als de politie.
Ik zeg: doen!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.
True true. Maar ik vind de keuze nog steeds niet wijs. Ze hebben gekozen voor de softe aanpak en daarmee een verkeerd statement afgegeven (namelijk van onveiligheid). Ik wens de boer /boerin succes die de volgende isquote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Iets minder eens met de politie als belachelijk weg te zetten; het is niet de keuze van die politie zelf, maar van de driehoek (al schuift de korpschef daar ook aan).
Initieel, uiteindelijk is alsnog gewoon me hulp van de ME ontruimd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:30 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
True true. Maar ik vind de keuze nog steeds niet wijs. Ze hebben gekozen voor de softe aanpak en daarmee een verkeerd statement afgegeven (namelijk van onveiligheid). Ik wens de boer /boerin succes die de volgende is
Er zijn inmiddels, ook op het hoogste niveau (parlement), al ernstige bedenkingen (eufemisme) geuit over het optreden van de politie/driehoek. Met wat geluk leert de volgende driehoek daarvan en grijpt men eerder in.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:30 schreef Postbus100 het volgende:
True true. Maar ik vind de keuze nog steeds niet wijs. Ze hebben gekozen voor de softe aanpak en daarmee een verkeerd statement afgegeven (namelijk van onveiligheid). Ik wens de boer /boerin succes die de volgende is
Dat denk ik ook. Zeker omdat het dezelfde mensen zullen zijn en gebleken is dat deescalerend optreden niet het gewenste resultaat bereikt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels, ook op het hoogste niveau (parlement), al ernstige bedenkingen (eufemisme) geuit over het optreden van de politie/driehoek. Met wat geluk leert de volgende driehoek daarvan en grijpt men eerder in.
Het hoeven natuurlijk niet dezelfde mensen te zijn. Als het in een andere gemeente en/of politieregio is, heb je al andere mensen in de driehoek.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Zeker omdat het dezelfde mensen zullen zijn en gebleken is dat deescalerend optreden niet het gewenste resultaat bereikt.
Politie is er wel om te handhaven. Als een dief een winkel berooft, neemt de politie ook niet alleen maar de gegevens op en pakken ze 'm pas als OM heeft besloten dat het strafbaar was.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In principe is de politie er niet om te straffen; daar hebben we het OM / de rechter voor.
dat is de vraag altijd natuurlijk. wat nu bij de volgende ?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:30 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, ik doelde op de activisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het hoeven natuurlijk niet dezelfde mensen te zijn. Als het in een andere gemeente en/of politieregio is, heb je al andere mensen in de driehoek.
Er zijn 70 man aangehouden die direct betrokken waren bij het inbreken in die stal. Die worden opgehouden voor onderzoek.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Politie is er wel om te handhaven. Als een dief een winkel berooft, neemt de politie ook niet alleen maar de gegevens op en pakken ze 'm pas als OM heeft besloten dat het strafbaar was.
Ah okee.quote:
Gelukkig, enigszins gezond verstand. Want ik zou het echt raar vinden (en een flinke deuk in mijn vertrouwen in de rechtsstaat) als men op alle niveaus met droge ogen kan beweren dat dit het beste besluit was. Enige zelfreflectie is gewenst. En dan mag je van mij best het verkeerde besluit hebben genomen, maar geef dat dan wel toe na afloop. Geef niet het signaal af dat dit normaal was. Want dat was het niet. Ik dacht, op afstand, echt dat het daar nog wel eens oorlogsgebied had kunnen wordenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels, ook op het hoogste niveau (parlement), al ernstige bedenkingen (eufemisme) geuit over het optreden van de politie/driehoek. Met wat geluk leert de volgende driehoek daarvan en grijpt men eerder in.
Nou goed, we zullen het zien. Dit is duidelijk niet de laatste stal geweest.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah okee.
Nou, zelfs dat hoeft niet, want het is geen vaste groep. Het zijn losse flodders die samenkomen wanneer het hen uitkomt.
Ja, daar word je ook niet blij vanquote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:37 schreef manny het volgende:
[..]
dat is de vraag altijd natuurlijk. wat nu bij de volgende ?
gaat deze hele meute nu naar de volgende boerderij in nederland "omdat er niet hard is ingegrepen" / gaan ze lekker naar een ander land omdat ze bij escalatie pas echt aandacht krijgen ? Wat als ze eruit geramd waren, komen ze dan volgende keer met wat meer hardcore activisten die zelf geweld ook niet schuwen... dan wil je ook de volgende boer niet zijn.
Het ligt allemaal wat genuanceerder dus.
Zeker niet de laatste stal. Bij die aangifte van die omgegooide auto's was er al iemand van die lui die nieuwe acties aankondigde.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou goed, we zullen het zien. Dit is duidelijk niet de laatste stal geweest.
Ook aangifte van doen, 125 tegen 1...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:28 schreef Domnivoor het volgende:
"De actievoerders hebben na een worsteling met de ondernemer de toegang tot de stal geforceerd en zijn naar binnen gelopen."
- bron: nu.nl
Wat een helden, met 125 man een boer aanvallen
Nee, ze willen maximale exposure en minimale risico's voor zichzelf.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Kunnen ze niet op een farm in Texas demonstreren, daar schieten ze wel met scherp.
Ja, Barneveld werd genoemd en nog een dorp. Ze hebben een maand voorbereiding nodig, dus die weten al waar ze naar toe gaan. Ff hacken en een flinke welkomscomite samenstellen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zeker niet de laatste stal. Bij die aangifte van die omgegooide auto's was er al iemand van die lui die nieuwe acties aankondigde.
https://www.bndestem.nl/b(...)-in-boxtel~a3cb1793/quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:11 schreef Spectator19 het volgende:
Dit kreng heeft de leiding - Leah Doellinger
https://www.leahandjessie.com/
Puur en alleen voor politiek gewin.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:41 schreef Drekkoning het volgende:
Hier nog even terugkijken voor de geinteresseerden, het leeft echt wel in de kamer:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |