abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:06:58 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186832320
Ben nieuwsgierig of deze geknakte persoonlijkheidjes net zo hard aangepakt gaan worden als de blokkeerfriezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186832331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Je begrijpt niet wat ik bedoelde denk ik.
Jij begrijpt het zelf niet helemaal geloof ik. De dierenpartij zou volgens jou nooit uitkomen tegen halal slachten en ik heb laten zien dat je het fout hebt. De dierenpartij zit ook vol activisten, dus blijkbaar hebben activisten ook wat tegen moslimgebruiken die niet stroken met dierenwelzijn. Dieren voor multicultiwaanzin dus. Zeggen dat je het fout had en voortaan 2 seconden googled voor je wat roept maakt meer indruk dan dit hoor.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 16:09:32 #228
236264 crew  capricia
pi_186832372
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij begrijpt het zelf niet helemaal geloof ik. De dierenpartij zou volgens jou nooit uitkomen tegen halal slachten en ik heb laten zien dat je het fout hebt. [..]
Dat zegt Ixnay toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dierenpartij en Denk zullen er nooit uitkomen op dit punt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:10:45 #229
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_186832386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij begrijpt het zelf niet helemaal geloof ik. De dierenpartij zou volgens jou nooit uitkomen tegen halal slachten en ik heb laten zien dat je het fout hebt. De dierenpartij zit ook vol activisten, dus blijkbaar hebben activisten ook wat tegen moslimgebruiken die niet stroken met dierenwelzijn. Dieren voor multicultiwaanzin dus. Zeggen dat je het fout had en voortaan 2 seconden googled voor je wat roept maakt meer indruk dan dit hoor.
Ik denk dat je niet snapte wat ik bedoelde. :)
pi_186832392
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef manny het volgende:

[..]

precies want door het vernielen van die auto's vertrokken die lieden meteen uit die schuur.

ik dacht even dat het gewoon frustratie of baldadigheid was.
Nope, maar bij het falen van een rechtsstaat komt frustratie om de hoek kijken. En het is wat moeilijker om volgende week hetzelfde te doen zonder auto.
pi_186832416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:54 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Linkse dierenactivisten zouden principieel ook tegen halal en tegen onverdoofd castreren moeten zijn.

Echter is hun liefde voor multi-culturalisme groter dan voor dieren en willen ze dit soort praktijken eerder beschermen dan verbieden.

Ik denk dat het een dilemma voor ze is. Als halal een onderdeel van de Nederlandse cultuur was geweest was het makkelijker voor ze geweest.
Dit was mijn context.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet snapte wat ik bedoelde. :)
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:13:50 #232
45206 Pietverdriet
pi_186832432
De opwinding tegen halal slachten is gewoon een fijne reden tegen moslims te kunnen ageren.
Halal - lammetje heeft hele leven in de wei gestaan met andere schapen. Wordt de strot doorgesneden
Varkenshouderij, beesten worden gemest in stallen en dan met CO2of stroom verdoofd en dan de strot doorgesneden.
Welk beest heeft het nu beter?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:16:23 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186832479
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
De opwinding tegen halal slachten is gewoon een fijne reden tegen moslims te kunnen ageren.
Halal - lammetje heeft hele leven in de wei gestaan met andere schapen. Wordt de strot doorgesneden
Varkenshouderij, beesten worden gemest in stallen en dan met CO2of stroom verdoofd en dan de strot doorgesneden.
Welk beest heeft het nu beter?
Met de MKZ werden ze gewoon door de kop geschoten, ook dat kalfje dat uit de stal wist te ontsnappen... dan hoeven 60.000 beesten ineens niet op een humane wijze te worden vermoord, dankzij 1 boer die de verzekering wilde tillen. Hoppatee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:17:28 #234
45206 Pietverdriet
pi_186832514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de MKZ werden ze gewoon door de kop geschoten, ook dat kalfje dat uit de stal wist te ontsnappen... dan hoeven 60.000 beesten ineens niet op een humane wijze te worden vermoord, dankzij 1 boer die de verzekering wilde tillen. Hoppatee.
En hoe heeft dit er wat mee te maken, anders dan dat jij je ei kwijt moet?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:17:30 #235
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_186832515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit was mijn context.
[..]

Ik had het niet over PvdD.
Ik had het over de gemiddelde boomknuffelaar.
pi_186832637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe denk je dat kalfjes normaal dan humaan bedwelmd worden? :)

In NL hebben ze vaak het 'geluk' dat ze met een boltgun geschoten worden. Dus dat is eigenlijk hetzelfde als wat jij beschrijft.
In België wordt ze zonder bedwelming de keel doorgesneden. Dat verandert per 2020, dan gaan ze werken met elektrocutie. Maar dat is een methode die nog erg in de try-and-error-fase is (aldus UA). Dus ook niet per se heel vriendelijk, zoals wel bij kippen en varkens en schapen is gebleken. Maar wel omkeerbaar, en dat is het enige dat de Joodse gemeenschap wil accepteren. (Boltgun is niet reversibel).
CO2 vergassing kan ook, wordt toegepast op varkens, maar wordt ook als zeer stresserend ervaren doordat we CO2-receptoren hebben en je dus letterlijk stikt (argon/stikstof is te duur, daar werd het oorspronkelijk mee getest.)
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:54:43 #237
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186833277
https://www.ad.nl/boxtel/(...)r-gebeuren~a493cf90/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)xtel-mogelijk-moeten

De helden 8)7, en die gekken controleren de bedrijven vooraf of ze geschikt zijn voor een demonstratie. Ze hebben een maand voorbereidingstijd. Dat betekend dat ze met die vuile poten van bedrijf x naar bedrijf y lopen...
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:55:29 #238
80382 manny
30 is best veel
pi_186833302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nope, maar bij het falen van een rechtsstaat komt frustratie om de hoek kijken. En het is wat moeilijker om volgende week hetzelfde te doen zonder auto.
precies. het gaat even paar uurtjes niet zoals je wil / of je snapt het even niet. dan krijg je frustratie: slopen maar !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:57:02 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186833337
Hier nog een slachtoffer van deze dierenvrienden.

https://www.ad.nl/boxtel/(...)r-de-draad~ac563143/
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:59:25 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186833377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:55 schreef manny het volgende:

[..]

precies. het gaat even paar uurtjes niet zoals je wil / of je snapt het even niet. dan krijg je frustratie: slopen maar !
Ze hebben de weg vrijgemaakt voor hulpdiensten.
pi_186833384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:55 schreef manny het volgende:

[..]

150 man op je erf ≠ geen ijsje krijgen van mama.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:04:52 #242
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186833448
Troep
Hij en zijn werknemers hebben - naast de afhandeling van de schade en andere bijkomstigheden - ook een opruimklusje voor de boeg. De tientallen actievoerders, voor en tegen de varkenshouderij, hebben veel troep achtergelaten. Er liggen peuken verspreid over het terrein. In de sloot liggen nog wat flesjes bier en er zijn resten van een gestookt vuurtje. Her en der wapperen nog wat politielinten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)stactie-br~a2ac522d/

De helden, peuken, afval en bierflessen op het terrein. Fikkie stoken naast een varkensstal... Iets met onnodige stress voor de dieren???? Gevaar voor brand in de stal???

Je eigen afval opruimen????

Maar ik hoop dat ze zich heel goed voelen over hun actie :|W
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:05:54 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186833468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

150 man op je erf ≠ geen ijsje krijgen van mama.
Absoluut. Maar het uitgangspunt is deescalatie. Pas als dat niet lukt wordt er dwang toegepast.

Mag je het best mee oneens zijn. Maar je mag niet op eigen houtje zelf spullen gaan slopen omdat je het er niet mee eens bent.

Iedereen is het wel eens niet met een besluit eens namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:14:20 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_186833613
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:41 schreef capricia het volgende:

Kennelijk is het in elk geval niet een unieke linkse bezigheid.
Dat is het historisch ook niet hé, zie de Nazi's bijvoorbeeld die op dit gebied erg progressief waren.

https://news.uoguelph.ca/(...)rs-nazi-animal-laws/

[ Bericht 14% gewijzigd door BlaZ op 14-05-2019 17:23:12 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_186833628
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 17:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Absoluut. Maar het uitgangspunt is deescalatie. Pas als dat niet lukt wordt er dwang toegepast.

Mag je het best mee oneens zijn. Maar je mag niet op eigen houtje zelf spullen gaan slopen omdat je het er niet mee eens bent.

Boos worden na honderd man die je bedrijf slopen en je gezin en dieren bang maken met een deugmasturbatiefeestje terwijl de politie toekijkt ≠ auto's in de fik zetten na een burenruzie over een overhangende tak.

Iedereen snapt volgens mij wel dat je auto's niet mag slopen, maar ik vind het een logisch gevolg van het handelen door onze overheid in deze. Eigendomsrecht van een boer is niet belangrijk meer? Dan dezelfde voorwaarden voor die auto daar. We hebben een rechtsstaat om te voorkomen dat die gedachtes op kunnen komen.
pi_186833641
quote:

[..]

Je vergeet de precedentwerking die hiervan uitgaat.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:24:28 #247
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186833881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 17:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Je eigen afval opruimen????
Ik zal ze alvast een smoes geven:
"We wilden wel opruimen, maar we werden zomaar opeens weggestuurd door de politie en hadden dus geen tijd meer om op te ruimen!"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:27:31 #248
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_186833984
quote:

[..]

Maar waarom de-escalatie toepassen gedurende 8 uur? Als ze nou een uurtje gaan onderhandelen valt er iets voor te zeggen. Dit was gewoon een laf optreden en in dit geval snap ik dus ook het omgooien van de auto's. In feite is het niet echt anders dan wat de activisten doen: geen respect voor het eigendom van iemand anders. En aangezien de politie niet ingrijpt in het ene geval, waarom dan wel in het andere?

Voor de duidelijkheid: ik ben voor een sterk ingrijpende politiemacht en ik heb een hekel aan vandalenstreken. Maar ik heb begrip omdat de politie gewoon haar werk niet deed. Je laat mensen die huisvredebreuk plegen en beschadigingen veroorzaken aan zowel materiële zaken als de dieren aanwezig in de stal niet 8 uur lang hun gang gaan. "De-escalerend" of niet.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:29:54 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186834065
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Boos worden na honderd man die je bedrijf slopen en je gezin en dieren bang maken met een deugmasturbatiefeestje terwijl de politie toekijkt ≠ auto's in de fik zetten na een burenruzie over een overhangende tak.

Iedereen snapt volgens mij wel dat je auto's niet mag slopen, maar ik vind het een logisch gevolg van het handelen door onze overheid in deze. Eigendomsrecht van een boer is niet belangrijk meer? Dan dezelfde voorwaarden voor die auto daar. We hebben een rechtsstaat om te voorkomen dat die gedachtes op kunnen komen.
Precies. Beiden niet toegestaan. Beiden worden vervolgd.

Dat de een de wet overtreedt geeft de ander niet het recht hetzelfde te doen.

En dat de politie ‘toekijkt’ is niet omdat ze het allemaal zo leuk vinden dat die gasten een bedrijf bezetten. Er is een weloverwogen beslissing gemaakt om ze zo conflictloos naar buiten te krijgen, ook in het belang van het bedrijf en de dieren, en in het belang van strafvervolging later.

En nogmaals, het daarmee niet eens zijn is prima. Boos zijn is prima. Het logisch vinden dat mensen zelf de wet overtreden om hun gram te halen is ook prima. Eigenrichting ongestraft laten is echter niet prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:32:57 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186834133
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 17:27 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Maar waarom de-escalatie toepassen gedurende 8 uur? Als ze nou een uurtje gaan onderhandelen valt er iets voor te zeggen. Dit was gewoon een laf optreden en in dit geval snap ik dus ook het omgooien van de auto's. In feite is het niet echt anders dan wat de activisten doen: geen respect voor het eigendom van iemand anders. En aangezien de politie niet ingrijpt in het ene geval, waarom dan wel in het andere?

Voor de duidelijkheid: ik ben voor een sterk ingrijpende politiemacht en ik heb een hekel aan vandalenstreken. Maar ik heb begrip omdat de politie gewoon haar werk niet deed. Je laat mensen die huisvredebreuk plegen en beschadigingen veroorzaken aan zowel materiële zaken als de dieren aanwezig in de stal niet 8 uur lang hun gang gaan. "De-escalerend" of niet.
Ik weet niet wat er besproken is. De driehoek wel. Die hadden hoop op een vreedzame afloop. Om 6u was die hoop vervlogen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')