Niet alleen dat laat de actievoerders die zijn opgepakt maar toekijken tijdens het ruimen en doden mooie strafquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Kosten voor nieuwe varkens verhalen op actievoerders
Nou ja, huisvredebreuk. Ik neem aan dat ze de woning zelf met rust hebben gelaten en zich hebben beperkt tot het bedrijfsgedeelte. Dat maakt nogal uit, zeker voor het slachtoffer.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:27 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Maar waarom de-escalatie toepassen gedurende 8 uur? Als ze nou een uurtje gaan onderhandelen valt er iets voor te zeggen. Dit was gewoon een laf optreden en in dit geval snap ik dus ook het omgooien van de auto's. In feite is het niet echt anders dan wat de activisten doen: geen respect voor het eigendom van iemand anders. En aangezien de politie niet ingrijpt in het ene geval, waarom dan wel in het andere?
Voor de duidelijkheid: ik ben voor een sterk ingrijpende politiemacht en ik heb een hekel aan vandalenstreken. Maar ik heb begrip omdat de politie gewoon haar werk niet deed. Je laat mensen die huisvredebreuk plegen en beschadigingen veroorzaken aan zowel materiële zaken als de dieren aanwezig in de stal niet 8 uur lang hun gang gaan. "De-escalerend" of niet.
Er waren ook mensen uit Venezuela, Mexico en Canada bij. Die gaan even de halve wereld over vliegen voor deze flauwekul. Dan is Heidelberg nog om de hoek, maar wel belachelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:24 schreef J.B. het volgende:
Ik zag dat een van de auto's die omgegooid werd met een Duits kenteken uit Heidelberg rond reed, als je meer dan 400 kilometer gaat rijden voor zo'n flauwekul ben je toch ook rijp voor het gesticht
In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ze lekker in China megastallen bezetten dan.
Dat is precies de reden dat ze die acties in Nederland doen, ook al is het hier allemaal nog prima geregeld. In de landen waar die dieren totaal geen rechten hebben en de acties wellicht zelfs nog te begrijpen zijn, zouden de activisten een stuk minder goed behandeld worden en zouden ze óf verdwijnen óf jarenlang in een gevangenis belanden. En dat willen deze sneeuwvlokjes natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.
Vorige week of maand ofzo deden ze dat in Australie. Met zijn 100en zo’n farm bezetten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ze lekker in China megastallen bezetten dan.
Ook al zo'n land met nauwelijks consequenties.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Vorige week of maand ofzo deden ze dat in Australie. Met zijn 100en zo’n farm bezetten.
Tis ook geen echte organisatie of zo hè.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook al zo'n land met nauwelijks consequenties.
Is toch irrelevant.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Tis ook geen echte organisatie of zo hè.
Meer wie zin heeft die doet mee.
Die lui geven helemaal niets om het milieu!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:24 schreef J.B. het volgende:
Ik zag dat een van de auto's die omgegooid werd met een Duits kenteken uit Heidelberg rond reed, als je meer dan 400 kilometer gaat rijden voor zo'n flauwekul ben je toch ook rijp voor het gesticht
Denken ze niet aan het milieu!?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er waren ook mensen uit Venezuela, Mexico en Canada bij. Die gaan even de halve wereld over vliegen voor deze flauwekul. Dan is Heidelberg nog om de hoek, maar wel belachelijk natuurlijk.
Nee, en ook niet aan de dieren. Het is egotripperij. Ze zijn helden binnen hun kliekje en de rest van de wereld boeit ze niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:57 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Die lui geven helemaal niets om het milieu!
[..]
Denken ze niet aan het milieu!?
Moet je voorstellen dat Chinezen dit hier zouden doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is toch irrelevant.
Ze organiseren wel internationaal iets, want buitenlanders komen van ver. Dan kunnen ze ook een actie in China organiseren. Maar ze weten maar al te goed dat ze er daar niet met een nachtje cel vanaf komen.
Venezolanen, Mexicanen en Canadezen doen dat hier ook, dus waarom niet in China, waar de omstandigheden voor dieren een veelvoud slechter is dan hier?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat Chinezen dit hier zouden doen.
Uiteindelijk bleek praten niet te werken, toen is ook gekozen voor een beeindiging met ingrijpen ME.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:06 schreef Postbus100 het volgende:
Dank voor de samenvatting van Grapperhaus.
Ik snap de beweegredenen wel van de keuze voor deëscalerend optreden, maar kan je spreken van een geslaagde deëscalatie als de tegenpartij escaleert vanuit wanhoop?
Ik snap echt nog steeds niet waarom ze niet direct hebben opgetreden. Dit schept óók een precedent...
eens!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maargoed, die keuze ligt uiteindelijk bij de driehoek
Was op het moment van slopen al duidelijk dat de politie/ME de actie zou afkappen? Heb even de tijdlijn niet helder. Hoorde zelf pas laat dat ze vanaf 22.00 zouden gaan ruimen, maar toen waren de auto's al vernield.quote:Toestaan dat mensen dingen van anderen mogen slopen -hoe begrijpelijk dat soms ook is- na zo een besluit zou pas een precedent scheppen
Nee, volgens mij niet. Toen werd er nog steeds gekeken naar een vrijwillige oplossing en dat zal tot frustraties geleid hebben bij sommigen uit het 'boerenkamp'quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
eens!
[..]
Was op het moment van slopen al duidelijk dat de politie/ME de actie zou afkappen? Heb even de tijdlijn niet helder. Hoorde zelf pas laat dat ze vanaf 22.00 zouden gaan ruimen, maar toen waren de auto's al vernield.
Naja, het gaat niet zozeer om communicatie richting media, maar naar die boeren. Dat je uit wanhoop het recht in eigen hand neemt omdat er maar niets gebeurt, dat kan ik nog begrijpen. Maar als er gezegd wordt dat er ingegrepen gaat worden, dan vind ik het een stuk lastiger om begrip op te brengen voor omschoppen van auto's. (vond het eigenlijk nog een goede vondst om die auto's aan te pakken! Ik bedoel : geen schade aan personen of dieren! Maar toch de pijn laten voelen)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Toen werd er nog steeds gekeken naar een vrijwillige oplossing en dat zal tot frustraties geleid hebben bij sommigen uit het 'boerenkamp'
.
Het besluit om in te grijpen was overigens rond 18.00 gemaakt volgens Grapperhaus, maar ik weet niet hoe laat dit gecommuniceerd is naar de media.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |