abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:35:50 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186834220
Ik snap overigens ook prima dat mensen soms primair reageren, en hun gram willen halen omdat anderen hen iets aandoen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_186834831
Meat de Victims vindt de actie geslaagd en kondigt nieuwe acties aan. Net in het journaal. Natuurlijk wordt dat laffe optreden van de politie gezien als impliciete gedoging. Dus nu komen er nieuwe acties, dat krijg je door die slappe hap.

Zachte heelmesters maken stinkende wonden, wat achterlijk dat sommigen dat niet inzien.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 18:11:38 #253
236264 crew  capricia
pi_186834913
Die groep is wereldwijd actief.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:16:07 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186834987
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:11 schreef capricia het volgende:
Die groep is wereldwijd actief.
Laat ze lekker in China megastallen bezetten dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186835042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:42 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Kosten voor nieuwe varkens verhalen op actievoerders
Niet alleen dat laat de actievoerders die zijn opgepakt maar toekijken tijdens het ruimen en doden mooie straf
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_186835077
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 17:27 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Maar waarom de-escalatie toepassen gedurende 8 uur? Als ze nou een uurtje gaan onderhandelen valt er iets voor te zeggen. Dit was gewoon een laf optreden en in dit geval snap ik dus ook het omgooien van de auto's. In feite is het niet echt anders dan wat de activisten doen: geen respect voor het eigendom van iemand anders. En aangezien de politie niet ingrijpt in het ene geval, waarom dan wel in het andere?

Voor de duidelijkheid: ik ben voor een sterk ingrijpende politiemacht en ik heb een hekel aan vandalenstreken. Maar ik heb begrip omdat de politie gewoon haar werk niet deed. Je laat mensen die huisvredebreuk plegen en beschadigingen veroorzaken aan zowel materiële zaken als de dieren aanwezig in de stal niet 8 uur lang hun gang gaan. "De-escalerend" of niet.
Nou ja, huisvredebreuk. Ik neem aan dat ze de woning zelf met rust hebben gelaten en zich hebben beperkt tot het bedrijfsgedeelte. Dat maakt nogal uit, zeker voor het slachtoffer.

Het probleem met de-escalerend optreden in het algemeen is dat het daardoor nooit escaleert. Het houdt tijdelijk een situatie in stand maar het houdt ook een toestand in stand waardoor situaties ontstaan. Groepen jongeren die zich bemoeien met arrestaties, groepen jongeren die juist door die de-escalatie kunnen rellen met de politie.

Ik vind dat als mensen ergens echt in geloven ze daar best wel eens iets strafbaars voor mogen doen, het gaat om de manier waarop en wie erdoor hoe zwaar getroffen wordt. Maar daar horen dan ook de consequenties bij en in dit geval had dit moeten zijn dat de pollitie met 4 man komt en ze allemaal inrekent. Als het dan dreigt te escaleren in de zin dat ze of een derde gevaar loopt dan trekken ze maar hun pistool.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186835091
Ze zijn wel boos over de omgegooide auto's. Dat kost een hoop geld en ze kunnen ze niet gebruiken.

#slachterrol

Dat had je eerder moeten bedenken voordat je tegen boeren demonstreert en niet wil wegaan.
pi_186835115
Ik zag dat een van de auto's die omgegooid werd met een Duits kenteken uit Heidelberg rond reed, als je meer dan 400 kilometer gaat rijden voor zo'n flauwekul ben je toch ook rijp voor het gesticht :')
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:25:55 #259
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186835139
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:24 schreef J.B. het volgende:
Ik zag dat een van de auto's die omgegooid werd met een Duits kenteken uit Heidelberg rond reed, als je meer dan 400 kilometer gaat rijden voor zo'n flauwekul ben je toch ook rijp voor het gesticht :')
Er waren ook mensen uit Venezuela, Mexico en Canada bij. Die gaan even de halve wereld over vliegen voor deze flauwekul. Dan is Heidelberg nog om de hoek, maar wel belachelijk natuurlijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186835147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:28:57 #261
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186835199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:26 schreef vipergts het volgende:

[..]

In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.
Dat is precies de reden dat ze die acties in Nederland doen, ook al is het hier allemaal nog prima geregeld. In de landen waar die dieren totaal geen rechten hebben en de acties wellicht zelfs nog te begrijpen zijn, zouden de activisten een stuk minder goed behandeld worden en zouden ze óf verdwijnen óf jarenlang in een gevangenis belanden. En dat willen deze sneeuwvlokjes natuurlijk niet.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 18:48:06 #262
236264 crew  capricia
pi_186835507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vorige week of maand ofzo deden ze dat in Australie. Met zijn 100en zo’n farm bezetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:50:47 #263
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186835552
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Vorige week of maand ofzo deden ze dat in Australie. Met zijn 100en zo’n farm bezetten.
Ook al zo'n land met nauwelijks consequenties.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 18:52:42 #264
236264 crew  capricia
pi_186835591
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ook al zo'n land met nauwelijks consequenties.
Tis ook geen echte organisatie of zo hè.
Meer wie zin heeft die doet mee.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:56:09 #265
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186835661
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Tis ook geen echte organisatie of zo hè.
Meer wie zin heeft die doet mee.
Is toch irrelevant.
Ze organiseren wel internationaal iets, want buitenlanders komen van ver. Dan kunnen ze ook een actie in China organiseren. Maar ze weten maar al te goed dat ze er daar niet met een nachtje cel vanaf komen.
pi_186835689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:24 schreef J.B. het volgende:
Die lui geven helemaal niets om het milieu!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er waren ook mensen uit Venezuela, Mexico en Canada bij. Die gaan even de halve wereld over vliegen voor deze flauwekul. Dan is Heidelberg nog om de hoek, maar wel belachelijk natuurlijk.
Denken ze niet aan het milieu!?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:59:11 #267
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186835719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:57 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Die lui geven helemaal niets om het milieu!
[..]

Denken ze niet aan het milieu!?
Nee, en ook niet aan de dieren. Het is egotripperij. Ze zijn helden binnen hun kliekje en de rest van de wereld boeit ze niet.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 19:00:41 #268
236264 crew  capricia
pi_186835747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Is toch irrelevant.
Ze organiseren wel internationaal iets, want buitenlanders komen van ver. Dan kunnen ze ook een actie in China organiseren. Maar ze weten maar al te goed dat ze er daar niet met een nachtje cel vanaf komen.
Moet je voorstellen dat Chinezen dit hier zouden doen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 mei 2019 @ 19:03:37 #269
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186835825
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Moet je voorstellen dat Chinezen dit hier zouden doen. _O-
Venezolanen, Mexicanen en Canadezen doen dat hier ook, dus waarom niet in China, waar de omstandigheden voor dieren een veelvoud slechter is dan hier?
pi_186835902
Dank voor de samenvatting van Grapperhaus.

Ik snap de beweegredenen wel van de keuze voor deëscalerend optreden, maar kan je spreken van een geslaagde deëscalatie als de tegenpartij escaleert vanuit wanhoop?

Ik snap echt nog steeds niet waarom ze niet direct hebben opgetreden. Dit schept óók een precedent...
Somebody that I used to know
pi_186835994
Dit kreng heeft de leiding - Leah Doellinger

https://www.leahandjessie.com/
  dinsdag 14 mei 2019 @ 19:12:48 #272
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186836031
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:06 schreef Postbus100 het volgende:
Dank voor de samenvatting van Grapperhaus.

Ik snap de beweegredenen wel van de keuze voor deëscalerend optreden, maar kan je spreken van een geslaagde deëscalatie als de tegenpartij escaleert vanuit wanhoop?

Ik snap echt nog steeds niet waarom ze niet direct hebben opgetreden. Dit schept óók een precedent...
Uiteindelijk bleek praten niet te werken, toen is ook gekozen voor een beeindiging met ingrijpen ME.

Had wat mij betreft ook al eerder gekund. Maargoed, die keuze ligt uiteindelijk bij de driehoek die een stuk meer informatie en ervaring hebben met dit soort zaken dan ik. Die keuze hebben we in een rechtstaat dus te respecteren.
Toestaan dat mensen dingen van anderen mogen slopen -hoe begrijpelijk dat soms ook is- na zo een besluit zou pas een precedent scheppen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_186836130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maargoed, die keuze ligt uiteindelijk bij de driehoek
eens!
quote:
Toestaan dat mensen dingen van anderen mogen slopen -hoe begrijpelijk dat soms ook is- na zo een besluit zou pas een precedent scheppen ;)
Was op het moment van slopen al duidelijk dat de politie/ME de actie zou afkappen? Heb even de tijdlijn niet helder. Hoorde zelf pas laat dat ze vanaf 22.00 zouden gaan ruimen, maar toen waren de auto's al vernield.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 19:19:38 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186836219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

eens!
[..]

Was op het moment van slopen al duidelijk dat de politie/ME de actie zou afkappen? Heb even de tijdlijn niet helder. Hoorde zelf pas laat dat ze vanaf 22.00 zouden gaan ruimen, maar toen waren de auto's al vernield.
Nee, volgens mij niet. Toen werd er nog steeds gekeken naar een vrijwillige oplossing en dat zal tot frustraties geleid hebben bij sommigen uit het 'boerenkamp'
.
Het besluit om in te grijpen was overigens rond 18.00 gemaakt volgens Grapperhaus, maar ik weet niet hoe laat dit gecommuniceerd is naar de media.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_186836308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet. Toen werd er nog steeds gekeken naar een vrijwillige oplossing en dat zal tot frustraties geleid hebben bij sommigen uit het 'boerenkamp'
.
Het besluit om in te grijpen was overigens rond 18.00 gemaakt volgens Grapperhaus, maar ik weet niet hoe laat dit gecommuniceerd is naar de media.
Naja, het gaat niet zozeer om communicatie richting media, maar naar die boeren. Dat je uit wanhoop het recht in eigen hand neemt omdat er maar niets gebeurt, dat kan ik nog begrijpen. Maar als er gezegd wordt dat er ingegrepen gaat worden, dan vind ik het een stuk lastiger om begrip op te brengen voor omschoppen van auto's. (vond het eigenlijk nog een goede vondst om die auto's aan te pakken! Ik bedoel : geen schade aan personen of dieren! Maar toch de pijn laten voelen)

Al snap ik de emoties nog steeds wel. Wat een belachelijke actie gisteren, van zowel activisten als de politie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')