Mooi. Die kun je op het vliegtuig zetten en levenslang weigeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:11 schreef Spectator19 het volgende:
Dit kreng heeft de leiding - Leah Doellinger
https://www.leahandjessie.com/
Mee eens hoor. Volgens mij was het toen nog niet bekend, maar dat weet ik ook niet zeker.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Naja, het gaat niet zozeer om communicatie richting media, maar naar die boeren. Dat je uit wanhoop het recht in eigen hand neemt omdat er maar niets gebeurt, dat kan ik nog begrijpen. Maar als er gezegd wordt dat er ingegrepen gaat worden, dan vind ik het een stuk lastiger om er begrip voor op te brengen.
Al snap ik de emoties nog steeds wel. Wat een belachelijke actie gisteren, van zowel activisten als de politie.
Ik zeg: doen!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
In China verdwijnen ze dan in hetzelfde gat als die geruimde varkens.
True true. Maar ik vind de keuze nog steeds niet wijs. Ze hebben gekozen voor de softe aanpak en daarmee een verkeerd statement afgegeven (namelijk van onveiligheid). Ik wens de boer /boerin succes die de volgende isquote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Iets minder eens met de politie als belachelijk weg te zetten; het is niet de keuze van die politie zelf, maar van de driehoek (al schuift de korpschef daar ook aan).
Initieel, uiteindelijk is alsnog gewoon me hulp van de ME ontruimd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:30 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
True true. Maar ik vind de keuze nog steeds niet wijs. Ze hebben gekozen voor de softe aanpak en daarmee een verkeerd statement afgegeven (namelijk van onveiligheid). Ik wens de boer /boerin succes die de volgende is
Er zijn inmiddels, ook op het hoogste niveau (parlement), al ernstige bedenkingen (eufemisme) geuit over het optreden van de politie/driehoek. Met wat geluk leert de volgende driehoek daarvan en grijpt men eerder in.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:30 schreef Postbus100 het volgende:
True true. Maar ik vind de keuze nog steeds niet wijs. Ze hebben gekozen voor de softe aanpak en daarmee een verkeerd statement afgegeven (namelijk van onveiligheid). Ik wens de boer /boerin succes die de volgende is
Dat denk ik ook. Zeker omdat het dezelfde mensen zullen zijn en gebleken is dat deescalerend optreden niet het gewenste resultaat bereikt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels, ook op het hoogste niveau (parlement), al ernstige bedenkingen (eufemisme) geuit over het optreden van de politie/driehoek. Met wat geluk leert de volgende driehoek daarvan en grijpt men eerder in.
Het hoeven natuurlijk niet dezelfde mensen te zijn. Als het in een andere gemeente en/of politieregio is, heb je al andere mensen in de driehoek.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Zeker omdat het dezelfde mensen zullen zijn en gebleken is dat deescalerend optreden niet het gewenste resultaat bereikt.
Politie is er wel om te handhaven. Als een dief een winkel berooft, neemt de politie ook niet alleen maar de gegevens op en pakken ze 'm pas als OM heeft besloten dat het strafbaar was.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In principe is de politie er niet om te straffen; daar hebben we het OM / de rechter voor.
dat is de vraag altijd natuurlijk. wat nu bij de volgende ?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:30 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, ik doelde op de activisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het hoeven natuurlijk niet dezelfde mensen te zijn. Als het in een andere gemeente en/of politieregio is, heb je al andere mensen in de driehoek.
Er zijn 70 man aangehouden die direct betrokken waren bij het inbreken in die stal. Die worden opgehouden voor onderzoek.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Politie is er wel om te handhaven. Als een dief een winkel berooft, neemt de politie ook niet alleen maar de gegevens op en pakken ze 'm pas als OM heeft besloten dat het strafbaar was.
Ah okee.quote:
Gelukkig, enigszins gezond verstand. Want ik zou het echt raar vinden (en een flinke deuk in mijn vertrouwen in de rechtsstaat) als men op alle niveaus met droge ogen kan beweren dat dit het beste besluit was. Enige zelfreflectie is gewenst. En dan mag je van mij best het verkeerde besluit hebben genomen, maar geef dat dan wel toe na afloop. Geef niet het signaal af dat dit normaal was. Want dat was het niet. Ik dacht, op afstand, echt dat het daar nog wel eens oorlogsgebied had kunnen wordenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels, ook op het hoogste niveau (parlement), al ernstige bedenkingen (eufemisme) geuit over het optreden van de politie/driehoek. Met wat geluk leert de volgende driehoek daarvan en grijpt men eerder in.
Nou goed, we zullen het zien. Dit is duidelijk niet de laatste stal geweest.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah okee.
Nou, zelfs dat hoeft niet, want het is geen vaste groep. Het zijn losse flodders die samenkomen wanneer het hen uitkomt.
Ja, daar word je ook niet blij vanquote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:37 schreef manny het volgende:
[..]
dat is de vraag altijd natuurlijk. wat nu bij de volgende ?
gaat deze hele meute nu naar de volgende boerderij in nederland "omdat er niet hard is ingegrepen" / gaan ze lekker naar een ander land omdat ze bij escalatie pas echt aandacht krijgen ? Wat als ze eruit geramd waren, komen ze dan volgende keer met wat meer hardcore activisten die zelf geweld ook niet schuwen... dan wil je ook de volgende boer niet zijn.
Het ligt allemaal wat genuanceerder dus.
Zeker niet de laatste stal. Bij die aangifte van die omgegooide auto's was er al iemand van die lui die nieuwe acties aankondigde.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou goed, we zullen het zien. Dit is duidelijk niet de laatste stal geweest.
Ook aangifte van doen, 125 tegen 1...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:28 schreef Domnivoor het volgende:
"De actievoerders hebben na een worsteling met de ondernemer de toegang tot de stal geforceerd en zijn naar binnen gelopen."
- bron: nu.nl
Wat een helden, met 125 man een boer aanvallen
Nee, ze willen maximale exposure en minimale risico's voor zichzelf.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Kunnen ze niet op een farm in Texas demonstreren, daar schieten ze wel met scherp.
Ja, Barneveld werd genoemd en nog een dorp. Ze hebben een maand voorbereiding nodig, dus die weten al waar ze naar toe gaan. Ff hacken en een flinke welkomscomite samenstellen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zeker niet de laatste stal. Bij die aangifte van die omgegooide auto's was er al iemand van die lui die nieuwe acties aankondigde.
https://www.bndestem.nl/b(...)-in-boxtel~a3cb1793/quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:11 schreef Spectator19 het volgende:
Dit kreng heeft de leiding - Leah Doellinger
https://www.leahandjessie.com/
Puur en alleen voor politiek gewin.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:41 schreef Drekkoning het volgende:
Hier nog even terugkijken voor de geinteresseerden, het leeft echt wel in de kamer:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |