Absoluut waar.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou kijk, om een dier te slachten moet je over een bepaalde drempel voor jezelf heen die stelt, welke waarde heeft het lichaam van dit dier voor mij en wil ik hem hiervoor slachten? De hoogte van die drempel verschilt per mens van 0 tot oneindig, maar een dier slachten zonder er gebruik van te maken doet het hele 'nut' daarvan teniet. Bij ziektes e.d. kan het niet anders, maar desondanks is dat niet de insteek van de industrie natuurlijk.
Voor het dier maakt het in feite niet uit, maar als we het dier instemming zouden (kunnen) vragen zouden we ze uberhaubt niet slachten, aangezien geen enkel dier gedood wil worden.
Dat zal best kunnen, ik heb allang aangegeven niet zoveel vertrouwen in de NVWA te hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vertel ze dat even in Kootwijkerbroek... daar zijn 60.000 dieren geruimd op basis van "onderzoek" waar geen reet van klopte
ne ze gaan slapen , in een paar seconden, je hoort geen enkel geluid, gewoon narcosequote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Slapen? Het is CO2 vergassing dat is stikken, want dat heeft elk zoogdier receptoren voor. Dat is gewoon een heel stressvolle manier van bedwelming (bron: Faculteit Diergeneeskunde Universiteit Antwerpen)
De stress is ook gewoon aangetoond het allerhoogste voor/tijdens het slachtproces. (Zelfde bron. En dat zijn gewoon professoren die zelf ook werkzaam zijn geweest in slachthuizen, geen vegan activisten ofzo. )
Well done, dierenliefhebbers.quote:"Het eerste wat ik heb gehoord, is dat er niet veel materiële schade is, maar de dieren hebben heel veel stress gehad. De boer kon ruim tien uur niet bij zijn dieren om ze te verzorgen."
Als ze lef hadden waren ze in China gaan demonstreren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je redt helemaal niets. Je bent in een land waar heel netjes met dieren wordt omgegaan dieren de dood in aan het jagen. Ondertussen in China begraven ze die beesten levend.
Maar ja, daar demonstreren, dat heeft nare consequenties. Dus dat doen we niet, we willen ons verheven voelen zonder dat we er pijn van hebben.
Helden op sokken!
De gazelle wil ook niet door een leeuw doodgebeten worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Je laatste zin is dus een van de grootste drijfveren van deze groepen.
Dat snap ik, echter als daar overeenstemming over was dan bestond deze discussie niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Je laatste zin is dus een van de grootste drijfveren van deze groepen.
Ironisch genoeg zie ik hier wel eens stickers met daarop "Diervriendelijk vlees bestaat niet!". Wat op zich wel ergens een punt maakt. Echter maak ik dan in mijn hoofd altijd automatisch de conclusie dat wanneer je vlees eet je net zo goed kiloknallers kan pakkenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
Ik ben zeer voor dierenwelzijn en betaal ook graag meer voor vlees wat lekker buiten heeft mogen dartelen.
Gewoon publiek informeren en politieke druk. Daarmee bereik je je doel.
Het zou grappig zijn, als het niet zo treurig was.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)k-zit-er-nog-goed-in
[..]
Well done, dierenliefhebbers.
Er wordt helemaal niet netjes omgegaan met dieren man.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je redt helemaal niets. Je bent in een land waar heel netjes met dieren wordt omgegaan dieren de dood in aan het jagen. Ondertussen in China begraven ze die beesten levend.
Maar ja, daar demonstreren, dat heeft nare consequenties. Dus dat doen we niet, we willen ons verheven voelen zonder dat we er pijn van hebben.
Helden op sokken!
Van de Nederlanders kan ik dat wel begrijpen, maar als je vanuit Venezuela hierheen vliegt...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze lef hadden waren ze in China gaan demonstreren.
Maar ik denk dat ze zelfs te laf zijn om in een land als Polen, Hongarije of Turkije te demonstreren.
Hoe men met vee omgaat is nogal eens vergelijkbaar met hoe men met criminelen omgaat, en iets zegt me dat ze dus te laf zijn de ergste misstanden aan te pakken.
Tja, dat zijn gewoon ongelukjes. Kan gebeurenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet netjes omgegaan met dieren man.![]()
Hoeveel onnodige stalbranden zijn er wel niet hier.
Misschien is een belangrijker reden dat de varkensboeren hier flink verdienen nu de varkens in China per tienduizenden tegelijk levend begraven worden. Dus waarom gaan protesteren? Money money money!!!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Jij wel?
Of zag jij ook in dat dat zinloos is...
Daar ben jij het levend bewijs van ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tja, dat zijn gewoon ongelukjes. Kan gebeuren
Advocaat van de duivel? Je bent een idioot.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Knuppel in het hoenderhok (lekker vegan) : maakt het voor het dier verschil wat zijn of haar eindbestemming (als kadaver) is?
Je kunt natuurlijk wel stellen dat als de dieren geruimd zouden worden (Nogmaals, daar moet niet zonder aantoning van ziektes tot over gegaan worden) er minder dieren geslacht zouden worden. Maar op pak hem beet 20 miljoen dode varkens in NL per jaar.. Maken die paar honderd nog uit als dat betekent dat je er misschien uiteindelijk duizenden, miljoenen, miljarden (dat is het doel) kunt redden?
Ik speel nu even advocaat van de duivel
Ga vooral door met totale nonsens verzinnen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien is een belangrijker reden dat de varkensboeren hier flink verdienen nu de varkens in China per tienduizenden tegelijk begraven worden. Dus waarom gaan protesteren? Money money money!!!
Bij jullie in België mag iedereen zich professor noemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Slapen? Het is CO2 vergassing dat is stikken, want dat heeft elk zoogdier receptoren voor. Dat is gewoon een heel stressvolle manier van bedwelming (bron: Faculteit Diergeneeskunde Universiteit Antwerpen)
De stress is ook gewoon aangetoond het allerhoogste voor/tijdens het slachtproces. (Zelfde bron. En dat zijn gewoon professoren die zelf ook werkzaam zijn geweest in slachthuizen, geen vegan activisten ofzo. )
Het is altijd zo grappig dat mensen denken dat je op 100 plaatsen tegelijk kan zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helden op sokken!
Hoezo nonsens? Het is de waarheid.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga vooral door met totale nonsens verzinnen.
En dat toont voor mij dus aan dat dierenwelzijn voor hun niet zo belangrijk is. Ze vinden zichzelf veel belangrijker.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze lef hadden waren ze in China gaan demonstreren.
Maar ik denk dat ze zelfs te laf zijn om in een land als Polen, Hongarije of Turkije te demonstreren.
Hoe men met vee omgaat is nogal eens vergelijkbaar met hoe men met criminelen omgaat, en iets zegt me dat ze dus te laf zijn de ergste misstanden aan te pakken.
Ik ben benieuwd hoeveel van die stalbranden veroorzaakt zijn/worden door dierenactivisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk nauwelijksquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die stalbranden veroorzaakt zijn/worden door dierenactivisten.
Is al uitgezocht of deze agressieve groep daar achter zit? Die paar extra dode dieren maken ze geen reet uit, als ze hun doel maar bereiken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die stalbranden veroorzaakt zijn/worden door dierenactivisten.
Nee mens, ze hebben deze stallen niet bezet omdat de Nederlandse varkensboeren nu "teveel verdienen" door de varkenspest in China, tering zeg.quote:
Dit zijn gewoon hoogleraren, die gebruik maken van wetenschappelijke bronnen. En de studie diergeneeskunde in België staat gewoon hoog aangeschreven. (Ik ben zelf Nederlandse overigens)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Bij jullie in België mag iedereen zich professor noemen.
Die stalbranden zijn er door een gebrek aan maatregelen van sommige boeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is altijd zo grappig dat mensen denken dat je op 100 plaatsen tegelijk kan zijn.
En dus nee, volgens activisten (en ook volgens mij) worden dieren in NL niet netjes behandeld. Dat ze het ergens anders nog wreder doen betekent niet dat je het hier niet zou mogen aankaarten.
Nogmaals, de manier waarop staat open voor discussie. (Of niet als je zegt dat dit gewoon niet kan, maar ik bedoel dat ik hier vooral de beweegredenen probeer uit te leggen, waar je het vervolgens mee eens of oneens kan zijn natuurlijk)
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon hoogleraren, die gebruik maken van wetenschappelijke bronnen. En de studie diergeneeskunde in België staat gewoon hoog aangeschreven. (Ik ben zelf Nederlandse overigens)
Nou ben benieuwd naar de cijfers. Nu ben ik geen veganistische activist, maar om nou te stellen dat zij het merendeel van de stalbranden veroorzaken is weer het andere uiterste.quote:
Hele absurde uitspraak inderdaad zie daar graag onderbouwing van.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou ben benieuwd naar de cijfers. Nu ben ik geen veganistische activist, maar om nou te stellen dat zij het merendeel van de stalbranden veroorzaken is weer het andere uiterste.
Geen idee. Ik woon in een klein dorp met heel veel grote varkenshouderijen in het buitengebied. Ik heb nog geen stal af zien fikken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Een leeuw kan niet zonder vlees, een mens in onze technologisch rijke maatschappij wel. Daarin zit verschil; de noodzaak van het gebruiken en doden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De gazelle wil ook niet door een leeuw doodgebeten worden.
Als deze groep nu eens hun bezwaren kenbaar gaat maken aan een groep leeuwen, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Als er nu een peuk gevonden wordt in de kraamstal, ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die stalbranden zijn er door een gebrek aan maatregelen van sommige boeren.![]()
Heb je enig bewijs van aangestoken stallen door activisten?
Er zijn zeker wel redenen om aan te nemen dat het niet allemaal door gebrek aan maatregelen is, een aantal herhaalde branden (iedere keer zelfde omgeving) is waarschijnlijk door activisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die stalbranden zijn er door een gebrek aan maatregelen van sommige boeren.![]()
Heb je enig bewijs van aangestoken stallen door activisten?
https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/misstanden/stalbranden/quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik woon in een klein dorp met heel veel grote varkenshouderijen in het buitengebied. Ik heb nog geen stal af zien fikken.
Kolder.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als er nu een peuk gevonden wordt in de kraamstal, ja.
Alsof het produceren van grondstoffen voor vegetarische dingen wel zo vriendelijk is voor ons aardkloot. Valt allemaal ook wel mee..quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een leeuw kan niet zonder vlees, een mens in onze technologisch rijke maatschappij wel. Daarin zit verschil; de noodzaak van het gebruiken en doden.
Maar je hebt hier geen enkele onderbouwing voor of zo?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel redenen om aan te nemen dat het niet allemaal door gebrek aan maatregelen is, een aantal herhaalde branden (iedere keer zelfde omgeving) is waarschijnlijk door activisten.
Interessant wordt het pas wanneer een leeuw de fysieke handigheid en de cognitieve kwaliteiten van een mens zou hebben. Zouden zij dan ook megastallen voor gazelles bouwen? Immers eten dieren (en mensen ook maar toch) zichzelf dik als ze de kans krijgen, terwijl dat niet per se in hun eigenbelang of zelfs nodig is.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een leeuw kan niet zonder vlees, een mens in onze technologisch rijke maatschappij wel. Daarin zit verschil; de noodzaak van het gebruiken en doden.
Je begrijpt het niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is altijd zo grappig dat mensen denken dat je op 100 plaatsen tegelijk kan zijn.
En dus nee, volgens activisten (en ook volgens mij) worden dieren in NL niet netjes behandeld. Dat ze het ergens anders nog wreder doen betekent niet dat je het hier niet zou mogen aankaarten.
Nogmaals, de manier waarop staat open voor discussie. (Of niet als je zegt dat dit gewoon niet kan, maar ik bedoel dat ik hier vooral de beweegredenen probeer uit te leggen, waar je het vervolgens mee eens of oneens kan zijn natuurlijk)
Dat is een stuk efficiënter en dus ook beter ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alsof het produceren van grondstoffen voor vegetarische dingen wel zo vriendelijk is voor ons aardkloot. Valt allemaal ook wel mee..
Een mens kan ook niet zonder vlees of dierlijke producten, tast je hersenen en denkvermogen aan.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Onzin, je moet gewoon significant meer aandacht besteden aan je vitaminen en mineralenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een mens kan ook niet zonder vlees of dierlijke producten, tast je hersenen en denkvermogen aan.
Kijk maar in de spiegel, en op YouTube, laatst nog zo'n doorgeslagen vegan.
Beste bewijs ooit dat het niet gezond is.
Als die onnozelen ook maar een greintje meer werkende hersens dan een varken hadden en een beetje kennis van zaken doen ze dit niet.Er is absoluut geen openstaande discussie over deze manier.Inbraak inbreuk op privacy,dierenmishandeling en nog een hele rist aan strafbare feiten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zag laatst een doorgeslagen gek met rood haar.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een mens kan ook niet zonder vlees of dierlijke producten, tast je hersenen en denkvermogen aan.
Kijk maar in de spiegel, en op YouTube, laatst nog zo'n doorgeslagen vegan.
Beste bewijs ooit dat het niet gezond is.
Dit zijn gewoon hoogleraren, die gebruik maken van wetenschappelijke bronnen. En de studie diergeneeskunde in België staat gewoon hoog aangeschreven. (Ik ben zelf Nederlandse overigens)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Bij jullie in België mag iedereen zich professor noemen.
Ik ben wel benieuwd naar die redenen en de redenatie dat een aantal herhaalde branden de schuld zouden zijn van activisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel redenen om aan te nemen dat het niet allemaal door gebrek aan maatregelen is, een aantal herhaalde branden (iedere keer zelfde omgeving) is waarschijnlijk door activisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |