abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:46:20 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186824545
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Ben ik met je eens hoor. Het is een actie vanuit de gedachte “alle veeboeren (en alle vleesconsumenten) zijn fout”. Dat standpunt is verdedigbaar, maar veel applaus krijg je er niet voor, integendeel. Je kunt geen zieltjes winnen met zoʼn radicale stellingname.
Het is natuurlijk ook niet zo. Er is regelgeving, er zijn inspecties en bij overtreding van de regelgeving wordt gehandhaafd.
Als je mordicus tegen vleesconsumptie bent (zoals de vegans die de actie uitvoerden) is het een ander verhaal, dan passeer je de wetgeving en democratie. Maar dan zouden bijvoorbeeld mensen die tegen vluchtelingen zijn ook de wet mogen overtreden, of mensen die tegen kapitalisme zijn. Zo werkt het niet.
The End Times are wild
pi_186824582
Het blijft een naar gezicht, die grote zeugen vastgebonden.
pi_186824584
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:40 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Ohh, vond je deze actie in het belang van de dieren?
Het lijkt erop dat alle varkens geruimd moeten worden vanwege de varkens die de boel bezet hebben.

De zoveelste keer dat dierenactivisten met hun acties honderden dieren de dood injagen ‘voor hun eigen bestwil’.

Ik ga extra vlees eten, want kennelijk levert te weinig vlees eten ernstige hersenbeschadiging op.
pi_186824596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij was hun punt dat de regelgeving ook niet voldoende is om dierenwelzijn te waarborgen.
Klopt, je slaat de spijker op z'n kop :Y
pi_186824598
Als je de boeren vastbindt in hun huis, vinden ze dat ook vast niet fijn. Maar met dieren kan het allemaal.
En stel je bent vastgebonden en er breekt brand uit. 'Dan zijn er geen gewonden' volgens de krant.
pi_186824610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:49 schreef Loekie1 het volgende:
Als je de boeren vastbindt in hun huis, vinden ze dat ook vast niet fijn. Maar met dieren kan het allemaal.
Ik zie dat jij het punt van de demonstratie ook ontdekt hebt
pi_186824627
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zie dat jij het punt van de demonstratie ook ontdekt hebt
Ik ben het met de demonstranten eens.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 08:51:43 #208
236264 crew  capricia
pi_186824637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat alle varkens geruimd moeten worden vanwege de varkens die de boel bezet hebben.

De zoveelste keer dat dierenactivisten met hun acties honderden dieren de dood injagen ‘voor hun eigen bestwil’.

Ik ga extra vlees eten, want kennelijk levert te weinig vlees eten ernstige hersenbeschadiging op.
Want zonder deze actie hadden de varkens nog een lang en gelukkig leven in de zon gehad?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:52:16 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186824646
Volgens de wet is een dier toch gewoon een ding?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186824654
Als mensen zien dat in de normale vleesindustrie varkens vastgebonden zitten, kiezen ze misschien sneller voor biologisch.
pi_186824666
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Want zonder deze actie hadden de varkens nog een lang en gelukkig leven in de zon gehad?
Er is wel een verschil tussen een dier zonder reden laten lijden en het kadaver vervolgens vernietigen en een dier slachten en de restanten gebruiken als voedsel.
pi_186824681
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:52 schreef Nikonlover het volgende:
Volgens de wet is een dier toch gewoon een ding?
Waar wel bepaalde extra regels aan verbonden zijn ja
pi_186824682
quote:

[..]

Ruiming zonder enig onderzoek zou absurd zijn, gezien daar gewoon concrete aanwijzingen voor een risico voor de volksgezondheid voor moeten worden aangetoond. Dat krijg je alleen wanneer de bedrijfsdierenarts wat steekproeven doet en besmetting met een risicovolle ziekte constateert. Voorbarig ruimen is stemmingmakerij en onnodig.
pi_186824758
quote:
En stel je bent vastgebonden en er breekt brand uit. 'Dan zijn er geen gewonden' volgens de krant.
Als jij alleen aangelijnd drie keer per dag naar buiten mag om te schijten en pissen vind jij dat ook niet fijn.

Is honden uitlaten dierenmishandeling, of was jij een appel en een peer heel serieus met elkaar aan het vergelijken?
pi_186824779
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:51 schreef capricia het volgende:

Een langer leven in ieder geval en die beesten vinden het echt niet leuk om afgemaakt te worden.
pi_186824790
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Lees maar gewoon goed terug wat ik geschreven heb, dan praten er verder. Ik ben echt duidelijk genoeg geweest, ook in mijn twijfels.
De activisten zullen vervolgd gaan worden.
Erfvredebreuk, inbraak met geweld etc.
Hoge boetes en taakstraffen, gevangenisstraf.
Waarom waren daar mensen zonder id aanwezig ?
Is er wat te plukken bij je vrienden?
pi_186824803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ruiming zonder enig onderzoek zou absurd zijn, gezien daar gewoon concrete aanwijzingen voor een risico voor de volksgezondheid voor moeten worden aangetoond. Dat krijg je alleen wanneer de bedrijfsdierenarts wat steekproeven doet en besmetting met een risicovolle ziekte constateert. Voorbarig ruimen is stemmingmakerij en onnodig.
Ongeacht de vraag of ruiming wel of niet zal moeten, alleen al het risico daarop schouderophalend accepteren toont aan dat deze idioten er niet zijn voor de dieren, maar hun eigen gemoed.

Asocialen zijn het.
pi_186824804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een langer leven in ieder geval en die beesten vinden het echt niet leuk om afgemaakt te worden.
Onnodig lijden is nooit goed, maar ze vinden het ook niet leuk om later afgemaakt te worden voor de slacht hoor.
pi_186824817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Onnodig lijden is nooit goed, maar ze vinden het ook niet leuk om later afgemaakt te worden voor de slacht hoor.
Dat klopt.

Maar dat is gewoon nuttig.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:06:08 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_186824839
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die beesten hebben geen enkele weet wat er gebeurt, die worden zeer humaan in slaap gebracht, gaan zeer gelukkig slapen binnen 10 seconden,

Sla jij maar weer een spinnetje dood straks , dat is ook een beest
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186824859
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als jij alleen aangelijnd drie keer per dag naar buiten mag om te schijten en pissen vind jij dat ook niet fijn.

Is honden uitlaten dierenmishandeling, of was jij een appel en een peer heel serieus met elkaar aan het vergelijken?
Heel wat beter dan je hele leven vastgebonden liggen.
pi_186824865
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar dat is gewoon nuttig.
Daar ben ik het mee eens. Maar men moet dan ook niet schijnheilig gaan lopen preken van 'oh god en de dieren dan??' wanneer er wekelijks duizenden afgemaakt worden voor de slacht. Het is jammer dat een deel waarschijnlijk afgemaakt moet worden, maar dat heeft meer te maken met financiële prikkels dan echte zorgen om dierenwelzijn.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:07:45 #223
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824866
quote:
Bron?

Of zit je wat te blaten? Meebetalen aan varkenspest? Die breekt uit op het moment dat onbevoegden zijn stallen betreden.
pi_186824876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die beesten hebben geen enkele weet wat er gebeurt, die worden zeer humaan in slaap gebracht, gaan zeer gelukkig slapen binnen 10 seconden,

Denken dat die dieren de geur van dood niet herkennen _O-
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:09:11 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:52 schreef Loekie1 het volgende:
Als mensen zien dat in de normale vleesindustrie varkens vastgebonden zitten, kiezen ze misschien sneller voor biologisch.
Als er twintig man staan te gillen in een kraamstal, zijn die beelden dan gemanipuleerd?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:09:44 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_186824890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

nee , ik ben er zelf geweest, die wandelen vrolijk naar binnen, in de lift , als de lift beneden aankomt slapen ze
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:10:07 #227
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824896
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hebben ze daar een nare ervaring mee dan? Die werden toch gereanimeerd... Door de broertjes en zusjes.
pi_186824898
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zet spinnen gewoon buiten. Nuttige beestjes.

Mijn punt is dat dit allemaal ter meerdere eer en glorie is van die terroristen. Die zijn helemaal niet bezig met het belang van die dieren, maar met zichzelf.

Egotripperij.
pi_186824910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen een dier zonder reden laten lijden en het kadaver vervolgens vernietigen en een dier slachten en de restanten gebruiken als voedsel.
Knuppel in het hoenderhok (lekker vegan :P ) : maakt het voor het dier verschil wat zijn of haar eindbestemming (als kadaver) is?

Je kunt natuurlijk wel stellen dat als de dieren geruimd zouden worden (Nogmaals, daar moet niet zonder aantoning van ziektes tot over gegaan worden) er minder dieren geslacht zouden worden. Maar op pak hem beet 20 miljoen dode varkens in NL per jaar.. Maken die paar honderd nog uit als dat betekent dat je er misschien uiteindelijk duizenden, miljoenen, miljarden (dat is het doel) kunt redden?

Ik speel nu even advocaat van de duivel ;)
pi_186824911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als er twintig man staan te gillen in een kraamstal, zijn die beelden dan gemanipuleerd?
Wat?
pi_186824916
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hebben ze daar een nare ervaring mee dan? Die werden toch gereanimeerd... Door de broertjes en zusjes.
Ha ha
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee , ik ben er zelf geweest, die wandelen vrolijk naar binnen, in de lift als de lift beneden aankomt slapen ze
Apart, ik ben er niet geweest, maar de meeste dieren vinden het niet fijn om ergens toe gedwongen te worden en pikken ook wel signalen van soortgenoten op. Al is dat wellicht lastiger te herkennen dan bij een mens natuurlijk.
pi_186824926
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Heel wat beter dan je hele leven vastgebonden liggen.
Zo’n zeug wordt niet haar hele leven vastgebonden.
pi_186824928
Dat dieren geslacht worden, het is nu eenmaal zo. Maar ze mogen wel een beetje normaal leven krijgen daarvoor. Veel mensen op het platteland denken daar ook zo over. Ik kom ook van het platteland.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:12:14 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824929
quote:

[..]

Die conclusie kun je bijna trekken ja. En dat demonstreren heel trendy is. Maakt niet uit waartegen, als je maar op insta kan laten zien dat je anti bent.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:12:18 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_186824930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ha ha
[..]

Apart, ik ben er niet geweest, maar de meeste dieren vinden het niet fijn om ergens toe gedwongen te worden en pikken ook wel signalen van soortgenoten op.
Al is dat wellicht lastiger te herkennen dan bij een mens natuurlijk.
ze worden niet gedwongen , ze lopen vanzelf de plank af de lift in
ze zien geen soortgenoten , alleen hun transport vriendjes, ze worden per wagen gelost en de liftt in
per lift gaan ze slapen, ga er eens kijken zou ik zeggen
bij westfort https://westfort.nl/

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-05-2019 09:17:45 ]
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:14:59 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186824967
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:17 schreef Candaasje het volgende:

[..] soms uiteindelijk blijkbaar wel ergens effectief (Martin Luther King, bezetting van "blanke eigendommen', zij werden naar ik begreep als illegalen, extremisten, etc gezien. )
Que? Bron?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186824973
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Knuppel in het hoenderhok (lekker vegan :P ) : maakt het voor het dier verschil wat zijn of haar eindbestemming (als kadaver) is?

Je kunt natuurlijk wel stellen dat als de dieren geruimd zouden worden (Nogmaals, daar moet niet zonder aantoning van ziektes tot over gegaan worden) er minder dieren geslacht zouden worden. Maar op pak hem beet 20 miljoen varkens per jaar.. Maken die paar honderd nog uit als dat betekent dat je er misschien uiteindelijk duizenden, miljoenen, miljarden (dat is het doel) kunt redden?

Nou kijk, om een dier te slachten moet je over een bepaalde drempel voor jezelf heen die stelt, welke waarde heeft het lichaam van dit dier voor mij en wil ik hem hiervoor slachten? De hoogte van die drempel verschilt per mens van 0 tot oneindig, maar een dier slachten zonder er gebruik van te maken doet het hele 'nut' daarvan teniet. Bij ziektes e.d. kan het niet anders, maar desondanks is dat niet de insteek van de industrie natuurlijk.

Voor het dier maakt het in feite niet uit, maar als we het dier instemming zouden (kunnen) vragen zouden we ze uberhaubt niet slachten, aangezien geen enkel dier gedood wil worden.
pi_186824974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar men moet dan ook niet schijnheilig gaan lopen preken van 'oh god en de dieren dan??' wanneer er wekelijks duizenden afgemaakt worden voor de slacht. Het is jammer dat een deel waarschijnlijk afgemaakt moet worden, maar dat heeft meer te maken met financiële prikkels dan echte zorgen om dierenwelzijn.
Uiteindelijk is het resultaat van deze actie:

Boer en gezin traumatische ervaring.
Varkens zwaar gestressed en moeten waarschijnlijk geruimd worden.
Hoge kosten voor politieinzet.
Publiek pissed off en eet een extra hamlapje als ze van heel smerig eten houden.
Terreurgroepje kan zichzelf op de borst slaan en in hun bubble zijn ze helden.

Egotripperij dus ten koste van alles en iedereen.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:16:00 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824980
quote:

[..]

Die conclusie kun je bijna trekken ja. En dat demonstreren heel trendy is. Maakt niet uit waartegen, als je maar op insta kan laten zien dat je anti bent.

quote:

[..]

Nee, dat is bewust genomen risico van jullie. Ik las in dat andere topic dat jij je een van hun voelt.

Dit hadden jullie vooraf moeten afwegen. Jullie zijn dierenmishandelaars, de boodschap is goed maar jullie acties zorgen voor duizenden onnodige dode dieren.
Besef dat goed.
pi_186825003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het resultaat van deze actie:

Boer en gezin traumatische ervaring.
Varkens zwaar gestressed en moeten waarschijnlijk geruimd worden.
Hoge kosten voor politieinzet.
Publiek pissed off en eet een extra hamlapje als ze van heel smerig eten houden.
Terreurgroepje kan zichzelf op de borst slaan en in hun bubble zijn ze helden.

Egotripperij dus ten koste van alles en iedereen.
Ja deze actie heeft inderdaad voor niemand positief uitgepakt. Als je mensen wil veranderen moet je ook met positieve acties aan de slag gaan. Leuk dat je heel principieel 8u in een stal blijft zitten, maar daar heeft niemand iets aan en zorgt enkel voor meer animositeit.
pi_186825016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze worden niet gedwongen , ze lopen vanzelf de plank af de lift in
ze zien geen soortgenoten , alleen hun transport vriendjes, ze worden per wagen gelost en de liftt in
per lift gaan ze slapen, ga er eens kijken zou ikz eggen
Slapen? Het is CO2 vergassing dat is stikken, want dat heeft elk zoogdier receptoren voor. Dat is gewoon een heel stressvolle manier van bedwelming (bron: Faculteit Diergeneeskunde Universiteit Antwerpen)

De stress is ook gewoon aangetoond het allerhoogste voor/tijdens het slachtproces. (Zelfde bron. En dat zijn gewoon professoren die zelf ook werkzaam zijn geweest in slachthuizen, geen vegan activisten ofzo. )
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:18:46 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186825017
quote:

[..]

Vertel ze dat even in Kootwijkerbroek... daar zijn 60.000 dieren geruimd op basis van "onderzoek" waar geen reet van klopte :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186825019
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk wel stellen dat als de dieren geruimd zouden worden (Nogmaals, daar moet niet zonder aantoning van ziektes tot over gegaan worden) er minder dieren geslacht zouden worden. Maar op pak hem beet 20 miljoen dode varkens in NL per jaar.. Maken die paar honderd nog uit als dat betekent dat je er misschien uiteindelijk duizenden, miljoenen, miljarden (dat is het doel) kunt redden?

Je redt helemaal niets. Je bent in een land waar heel netjes met dieren wordt omgegaan dieren de dood in aan het jagen. Ondertussen in China begraven ze die beesten levend.

Maar ja, daar demonstreren, dat heeft nare consequenties. Dus dat doen we niet, we willen ons verheven voelen zonder dat we er pijn van hebben.

Helden op sokken!
pi_186825029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je redt helemaal niets. Je bent in een land waar heel netjes met dieren wordt omgegaan dieren de dood in aan het jagen. Ondertussen in China begraven ze die beesten levend.

Heeft het CDA al geprotesteerd daartegen?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:20:23 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186825031
Knuppel in de nek bij deze activisten graag.
pi_186825036
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb zo het vermoeden dat China weinig geeft om bezwaren van de CDA in Nederland
pi_186825040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou kijk, om een dier te slachten moet je over een bepaalde drempel voor jezelf heen die stelt, welke waarde heeft het lichaam van dit dier voor mij en wil ik hem hiervoor slachten? De hoogte van die drempel verschilt per mens van 0 tot oneindig, maar een dier slachten zonder er gebruik van te maken doet het hele 'nut' daarvan teniet. Bij ziektes e.d. kan het niet anders, maar desondanks is dat niet de insteek van de industrie natuurlijk.

Voor het dier maakt het in feite niet uit, maar als we het dier instemming zouden (kunnen) vragen zouden we ze uberhaubt niet slachten, aangezien geen enkel dier gedood wil worden.
Absoluut waar.
Je laatste zin is dus een van de grootste drijfveren van deze groepen.
pi_186825044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik heb zo het vermoeden dat China weinig geeft om bezwaren van de CDA in Nederland
O, dat is de reden. Lekker makkelijk.
pi_186825048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja deze actie heeft inderdaad voor niemand positief uitgepakt. Als je mensen wil veranderen moet je ook met positieve acties aan de slag gaan. Leuk dat je heel principieel 8u in een stal blijft zitten, maar daar heeft niemand iets aan en zorgt enkel voor meer animositeit.
Precies.

Ik ben zeer voor dierenwelzijn en betaal ook graag meer voor vlees wat lekker buiten heeft mogen dartelen.

Gewoon publiek informeren en politieke druk. Daarmee bereik je je doel.
pi_186825065
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee.

Jij wel?

Of zag jij ook in dat dat zinloos is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')