abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186821859
pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 23:57:27 Touringcar voor de activisten is gearriveerd. Einde nabij, einde berichtgeving via dit account #boxtel reageer retweet
  dinsdag 14 mei 2019 @ 00:01:37 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186821945
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 00:01 schreef AchJa het volgende:
Maar hoe zat het nou met die auto's? Ik zag allerlei buitenlandse nummerplaten.
Ze kwamen van over de hele wereld toch? Deels carpool vanuit omliggende landen?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 00:32:22 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186822431
Het politieoptreden vandaag was echt een gotspe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 14 mei 2019 @ 00:57:43 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186822742
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:44 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nouja, dat is toch wel even wat geld niet.
Daar trapt geen verzekeraar in of leasemaatschappij...

Das 1-0 voor de boeren
pi_186823712
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 23:10 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Hebben ze iets bereikt ?
Media aandacht genereren was hun doel, en dat is wel gelukt natuurlijk. Wat daar het effect precies van is, is natuurlijk een volgende vraag. Maar dit soort acties zijn er al eerder geweest in het buitenland en hebben wel invloed gehad op het sluiten van bepaalde bedrijven uiteindelijk. (In Australië was dat het geval dacht ik, even zo uit mijn hoofd)

Nu zal dit bedrijf niet gesloten worden worden, maar het idee is om zoveel mogelijk discussie aan te wakkeren. Zorgen dat naast de discussie over huisvredebreuk, er ook gevraagd wordt naar de redenen waarom. (Nogmaals, effectiviteit, ik weet het niet. Maar de vragen worden wel gesteld.)

Kort door de bocht gezegd is het illegaal betreden en bezetten wat heel veel bewegingen doen die (sneller) verandering willen zien.
Soms uiteindelijk discutabel effectief (denk aan de krakersbeweging) , soms uiteindelijk blijkbaar wel ergens effectief (Martin Luther King, bezetting van "blanke eigendommen', zij werden naar ik begreep als illegalen, extremisten, etc gezien. )

Maar voor de duidelijkheid, of jij en/of ik het eens zijn met de manier waarop laat ik hier dus even buiten beschouwing.

[ Bericht 5% gewijzigd door Candaasje op 14-05-2019 07:35:11 ]
pi_186823781
Dwazen.
pi_186823810
Ik neem aan dat al deze wetsovertreders gestraft gaan worden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:44:15 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186823870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:36 schreef Montagui het volgende:
Ik neem aan dat al deze wetsovertreders gestraft gaan worden?
De ervaring leert dat malafide veehouders door met name het CDA de hand boven het hoofd wordt gehouden, dus nee waarschijnlijk niet :'(.

Verder wel een goede actie, deze bezetting ^O^.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186823953
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Idd.

En natuurlijk volstrekt belachelijk dat deze activisten vannacht gewoon weer thuis in hun eigen bed liggen.

Staat in Brabant vast wel ergens een oude onverwarmde loods leeg die een paar dagen als nood-gevangenis kan dienen voor dit tuig.
Dat denk ik niet, in Brabant worden die meteen gebruikt als XTC-lab of wietplantage :P
pi_186824002
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 23:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Echt ... alsof ze in die 8 uur nooit eerder gesommeerd zijn om te vertrekken.
In het filmpje waarop ze de tent binnendringen hoor je al dat de boer ze sommeert om te vertrekken. Vanaf dat moment zijn deze activisten dus bewijsbaar (dankzij hun eigen bewijzen) in overtreding.

Er is echt iets grondig mis met politie en OM daar in dit land.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:02:50 #187
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_186824026
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik vind het wel top van je hoe je gisterenavond steeds toelichting gaf. Toch wel een beetje in het hol van de leeuw.
pi_186824172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:02 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ik vind het wel top van je hoe je gisterenavond steeds toelichting gaf. Toch wel een beetje in het hol van de leeuw.
Dankjewel :) Ik denk dat conversatie heel belangrijk is. Of ik het er nu mee eens ben of niet, deze actie vond plaats en ik weet dat mensen vragen hebben (logisch) en zullen oordelen (Ook logisch).

In het belang van de dieren probeer ik daarom open en eerlijk te antwoorden. Of dit dan als steun aan het doel van de actie telt, of meer als 'redden wat er te redden valt' (de publieke opinie over veganisme en de demonstratie op de Dam dit weekend was overwegend positief. Hoe dat nu is weet ik niet) durf ik niet te zeggen, wellicht dat de waarheid een beetje in het midden ligt ;)

Maar toegeven; vanachter een toetsenbord durf ik meer. Ik krijg mijn auto anders nooit zelf meer terug rechtgezet :P
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:22:08 #189
410477 Fietsertje70
pi_186824234
Dat de waarheid in het midden ligt is voor mij wel duidelijk. Die bezettingsactie van gisteren slaat natuurlijk nergens op, maar boeren zijn ook wel de aansluiting met de rest van de samenleving aan het verliezen, door als een kip zonder kop achter de lltb aan te rennen. En de Rabobank en het CDA vinden het allemaal prachtig.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:27:18 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186824299
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
Dat de waarheid in het midden ligt is voor mij wel duidelijk. Die bezettingsactie van gisteren slaat natuurlijk nergens op, maar boeren zijn ook wel de aansluiting met de rest van de samenleving aan het verliezen, door als een kip zonder kop achter de lltb aan te rennen. En de Rabobank en het CDA vinden het allemaal prachtig.
De vraag is -als dat al zo is-, of deze actie enig nut heeft gehad. De meeste mensen lijken de kant van de boeren te kiezen namelijk, wat dat betreft werkt het averechts.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_186824336
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

De ervaring leert dat malafide veehouders door met name het CDA de hand boven het hoofd wordt gehouden, dus nee waarschijnlijk niet :'(.
Ja, jammer is dat. Controle op wetsovertredingen mag wel wat intensiever in deze.
quote:
Verder wel een goede actie, deze bezetting ^O^.
Eens met actie, niet dat zij daarmee de wet overtreden. Daarom ook hen aanpakken.

Bovendien jammer dat ze een 'willekeurige' boer uitgekozen hebben (voor zover ik heb kunnen lezen). Voor hetzelfde geld houd deze boer zich netjes aan de regels.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:33:14 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186824371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, jammer is dat. Controle op wetsovertredingen mag wel wat intensiever in deze.
[..]

Eens met actie, niet dat zij daarmee de wet overtreden. Daarom ook hen aanpakken.

Bovendien jammer dat ze een 'willekeurige' boer uitgekozen hebben (voor zover ik heb kunnen lezen). Voor hetzelfde geld houd deze boer zich netjes aan de regels.
Volgens mij was hun punt dat de regelgeving ook niet voldoende is om dierenwelzijn te waarborgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:36:44 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186824424
quote:
Klopt.
quote:

Ben ik met je eens hoor. Het is een actie vanuit de gedachte “alle veeboeren (en alle vleesconsumenten) zijn fout”. Dat standpunt is verdedigbaar, maar veel applaus krijg je er niet voor, integendeel. Je kunt geen zieltjes winnen met zoʼn radicale stellingname.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186824466
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dankjewel :) Ik denk dat conversatie heel belangrijk is. Of ik het er nu mee eens ben of niet, deze actie vond plaats en ik weet dat mensen vragen hebben (logisch) en zullen oordelen (Ook logisch).

In het belang van de dieren probeer ik daarom open en eerlijk te antwoorden. Of dit dan als steun aan het doel van de actie telt, of meer als 'redden wat er te redden valt' (de publieke opinie over veganisme en de demonstratie op de Dam dit weekend was overwegend positief. Hoe dat nu is weet ik niet) durf ik niet te zeggen, wellicht dat de waarheid een beetje in het midden ligt ;)

Maar toegeven; vanachter een toetsenbord durf ik meer. Ik krijg mijn auto anders nooit zelf meer terug rechtgezet :P
Ohh, vond je deze actie in het belang van de dieren?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:42:37 #195
410477 Fietsertje70
pi_186824500
quote:

[..]

Zo willekeurig is het niet, hij had oa dit bedrijf in Haaren https://www.ad.nl/binnenl(...)n-hun-stal~ae33ae7e/
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:42:54 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824503
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D

Dat zij zgn Saves, maar dat zijn geen acties waarbij dieren uit stallen worden bevrijd oid . Sterker nog, het zijn acties vaak in samenwerking met slachterijen. (In de zin dat ze toestemming hebben). Het gaat dan om het maken van beeldmateriaal en demonstreren bij de transportwagens. Zonder geweld dus.
Zijn jullie echt geestelijk gehandicapt?

Straks dus weer gillen en zingen bij een transportwagen.... En dat snel die beesten filmen die van schrik omvallen of met grote ogen in de camera kijken.

En jullie denken zo zieltjes te winnen, van de ene stal de andere in te gaan in meerdere landen met die vuile poten. Vogelgriep? Ooit van gehoord?
Varkenspest?
pi_186824510
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De vraag is -als dat al zo is-, of deze actie enig nut heeft gehad. De meeste mensen lijken de kant van de boeren te kiezen namelijk, wat dat betreft werkt het averechts.
Hmm, ja lastige dus. Vanuit mijn eigen standpunt vraag ik me dus af wat het precieze effect op de gemiddelde consument zal zijn (ook gekeken naar de timing).

Enerzijds zal men deze actie hoogstwaarschijnlijk afkeuren, anderzijds is er wellicht toch ergens eens zaadje bij een aantal geplant met de vraag 'waarom?' En 'Hebben die activisten misschien toch ergens een punt? (niet qua uitvoering, maar qua beweegredenen erachter). Negatieve publiciteit is ook publiciteit, dat idee.

Soms is het planten van een zaadje/ idee al genoeg om in the long run verandering teweeg te brengen.
Deze organisatie bestaat al langer en weet inmiddels wel dat ze zichzelf niet populair maken. Dus er moet meer achter steken.

Zou ik denken dan. Maar ik ben geen organisator van dergelijke acties dus ik speculeer maar :D
pi_186824528
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:40 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Ohh, vond je deze actie in het belang van de dieren?
Lees maar gewoon goed terug wat ik geschreven heb, dan praten er verder. Ik ben echt duidelijk genoeg geweest, ook in mijn twijfels.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:45:11 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824532
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ga daar maar van uit, inbraak loont. Niet bij hard werkende mensen wel bij idioten. Heeft klaver zijn mening al durven geven zo net voor de verkiezingen?
pi_186824536
De boeren mogen wel een beetje dimmen want iedereen mag straks weer meebetalen als er varkenspest uitbreekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')