Het is natuurlijk ook niet zo. Er is regelgeving, er zijn inspecties en bij overtreding van de regelgeving wordt gehandhaafd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Ben ik met je eens hoor. Het is een actie vanuit de gedachte “alle veeboeren (en alle vleesconsumenten) zijn fout”. Dat standpunt is verdedigbaar, maar veel applaus krijg je er niet voor, integendeel. Je kunt geen zieltjes winnen met zoʼn radicale stellingname.
Het lijkt erop dat alle varkens geruimd moeten worden vanwege de varkens die de boel bezet hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:40 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ohh, vond je deze actie in het belang van de dieren?
Klopt, je slaat de spijker op z'n kopquote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij was hun punt dat de regelgeving ook niet voldoende is om dierenwelzijn te waarborgen.
Ik zie dat jij het punt van de demonstratie ook ontdekt hebtquote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:49 schreef Loekie1 het volgende:
Als je de boeren vastbindt in hun huis, vinden ze dat ook vast niet fijn. Maar met dieren kan het allemaal.
Ik ben het met de demonstranten eens.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik zie dat jij het punt van de demonstratie ook ontdekt hebt
Want zonder deze actie hadden de varkens nog een lang en gelukkig leven in de zon gehad?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat alle varkens geruimd moeten worden vanwege de varkens die de boel bezet hebben.
De zoveelste keer dat dierenactivisten met hun acties honderden dieren de dood injagen ‘voor hun eigen bestwil’.
Ik ga extra vlees eten, want kennelijk levert te weinig vlees eten ernstige hersenbeschadiging op.
Er is wel een verschil tussen een dier zonder reden laten lijden en het kadaver vervolgens vernietigen en een dier slachten en de restanten gebruiken als voedsel.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Want zonder deze actie hadden de varkens nog een lang en gelukkig leven in de zon gehad?
Waar wel bepaalde extra regels aan verbonden zijn jaquote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:52 schreef Nikonlover het volgende:
Volgens de wet is een dier toch gewoon een ding?
Ruiming zonder enig onderzoek zou absurd zijn, gezien daar gewoon concrete aanwijzingen voor een risico voor de volksgezondheid voor moeten worden aangetoond. Dat krijg je alleen wanneer de bedrijfsdierenarts wat steekproeven doet en besmetting met een risicovolle ziekte constateert. Voorbarig ruimen is stemmingmakerij en onnodig.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat alle varkens geruimd moeten worden vanwege de varkens die de boel bezet hebben.
De zoveelste keer dat dierenactivisten met hun acties honderden dieren de dood injagen ‘voor hun eigen bestwil’.
Ik ga extra vlees eten, want kennelijk levert te weinig vlees eten ernstige hersenbeschadiging op.
Als jij alleen aangelijnd drie keer per dag naar buiten mag om te schijten en pissen vind jij dat ook niet fijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:49 schreef Loekie1 het volgende:
Als je de boeren vastbindt in hun huis, vinden ze dat ook vast niet fijn. Maar met dieren kan het allemaal.
En stel je bent vastgebonden en er breekt brand uit. 'Dan zijn er geen gewonden' volgens de krant.
Een langer leven in ieder geval en die beesten vinden het echt niet leuk om afgemaakt te worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:51 schreef capricia het volgende:
Want zonder deze actie hadden de varkens nog een lang en gelukkig leven in de zon gehad?
De activisten zullen vervolgd gaan worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Lees maar gewoon goed terug wat ik geschreven heb, dan praten er verder. Ik ben echt duidelijk genoeg geweest, ook in mijn twijfels.
Ongeacht de vraag of ruiming wel of niet zal moeten, alleen al het risico daarop schouderophalend accepteren toont aan dat deze idioten er niet zijn voor de dieren, maar hun eigen gemoed.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ruiming zonder enig onderzoek zou absurd zijn, gezien daar gewoon concrete aanwijzingen voor een risico voor de volksgezondheid voor moeten worden aangetoond. Dat krijg je alleen wanneer de bedrijfsdierenarts wat steekproeven doet en besmetting met een risicovolle ziekte constateert. Voorbarig ruimen is stemmingmakerij en onnodig.
Onnodig lijden is nooit goed, maar ze vinden het ook niet leuk om later afgemaakt te worden voor de slacht hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een langer leven in ieder geval en die beesten vinden het echt niet leuk om afgemaakt te worden.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Onnodig lijden is nooit goed, maar ze vinden het ook niet leuk om later afgemaakt te worden voor de slacht hoor.
Die beesten hebben geen enkele weet wat er gebeurt, die worden zeer humaan in slaap gebracht, gaan zeer gelukkig slapen binnen 10 seconden,quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een langer leven in ieder geval en die beesten vinden het echt niet leuk om afgemaakt te worden.
Heel wat beter dan je hele leven vastgebonden liggen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij alleen aangelijnd drie keer per dag naar buiten mag om te schijten en pissen vind jij dat ook niet fijn.
Is honden uitlaten dierenmishandeling, of was jij een appel en een peer heel serieus met elkaar aan het vergelijken?
Daar ben ik het mee eens. Maar men moet dan ook niet schijnheilig gaan lopen preken van 'oh god en de dieren dan??' wanneer er wekelijks duizenden afgemaakt worden voor de slacht. Het is jammer dat een deel waarschijnlijk afgemaakt moet worden, maar dat heeft meer te maken met financiėle prikkels dan echte zorgen om dierenwelzijn.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:49 schreef Loekie1 het volgende:
En stel je bent vastgebonden en er breekt brand uit. 'Dan zijn er geen gewonden' volgens de krant.
Denken dat die dieren de geur van dood niet herkennenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die beesten hebben geen enkele weet wat er gebeurt, die worden zeer humaan in slaap gebracht, gaan zeer gelukkig slapen binnen 10 seconden,
Sla jij maar weer een spinnetje dood straks , dat is ook een beest
Als er twintig man staan te gillen in een kraamstal, zijn die beelden dan gemanipuleerd?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:52 schreef Loekie1 het volgende:
Als mensen zien dat in de normale vleesindustrie varkens vastgebonden zitten, kiezen ze misschien sneller voor biologisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |