Absoluut waar.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou kijk, om een dier te slachten moet je over een bepaalde drempel voor jezelf heen die stelt, welke waarde heeft het lichaam van dit dier voor mij en wil ik hem hiervoor slachten? De hoogte van die drempel verschilt per mens van 0 tot oneindig, maar een dier slachten zonder er gebruik van te maken doet het hele 'nut' daarvan teniet. Bij ziektes e.d. kan het niet anders, maar desondanks is dat niet de insteek van de industrie natuurlijk.
Voor het dier maakt het in feite niet uit, maar als we het dier instemming zouden (kunnen) vragen zouden we ze uberhaubt niet slachten, aangezien geen enkel dier gedood wil worden.
Dat zal best kunnen, ik heb allang aangegeven niet zoveel vertrouwen in de NVWA te hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vertel ze dat even in Kootwijkerbroek... daar zijn 60.000 dieren geruimd op basis van "onderzoek" waar geen reet van klopte
ne ze gaan slapen , in een paar seconden, je hoort geen enkel geluid, gewoon narcosequote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Slapen? Het is CO2 vergassing dat is stikken, want dat heeft elk zoogdier receptoren voor. Dat is gewoon een heel stressvolle manier van bedwelming (bron: Faculteit Diergeneeskunde Universiteit Antwerpen)
De stress is ook gewoon aangetoond het allerhoogste voor/tijdens het slachtproces. (Zelfde bron. En dat zijn gewoon professoren die zelf ook werkzaam zijn geweest in slachthuizen, geen vegan activisten ofzo. )
Well done, dierenliefhebbers.quote:"Het eerste wat ik heb gehoord, is dat er niet veel materiële schade is, maar de dieren hebben heel veel stress gehad. De boer kon ruim tien uur niet bij zijn dieren om ze te verzorgen."
Als ze lef hadden waren ze in China gaan demonstreren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je redt helemaal niets. Je bent in een land waar heel netjes met dieren wordt omgegaan dieren de dood in aan het jagen. Ondertussen in China begraven ze die beesten levend.
Maar ja, daar demonstreren, dat heeft nare consequenties. Dus dat doen we niet, we willen ons verheven voelen zonder dat we er pijn van hebben.
Helden op sokken!
De gazelle wil ook niet door een leeuw doodgebeten worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Je laatste zin is dus een van de grootste drijfveren van deze groepen.
Dat snap ik, echter als daar overeenstemming over was dan bestond deze discussie niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Je laatste zin is dus een van de grootste drijfveren van deze groepen.
Ironisch genoeg zie ik hier wel eens stickers met daarop "Diervriendelijk vlees bestaat niet!". Wat op zich wel ergens een punt maakt. Echter maak ik dan in mijn hoofd altijd automatisch de conclusie dat wanneer je vlees eet je net zo goed kiloknallers kan pakkenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
Ik ben zeer voor dierenwelzijn en betaal ook graag meer voor vlees wat lekker buiten heeft mogen dartelen.
Gewoon publiek informeren en politieke druk. Daarmee bereik je je doel.
Het zou grappig zijn, als het niet zo treurig was.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)k-zit-er-nog-goed-in
[..]
Well done, dierenliefhebbers.
Er wordt helemaal niet netjes omgegaan met dieren man.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je redt helemaal niets. Je bent in een land waar heel netjes met dieren wordt omgegaan dieren de dood in aan het jagen. Ondertussen in China begraven ze die beesten levend.
Maar ja, daar demonstreren, dat heeft nare consequenties. Dus dat doen we niet, we willen ons verheven voelen zonder dat we er pijn van hebben.
Helden op sokken!
Van de Nederlanders kan ik dat wel begrijpen, maar als je vanuit Venezuela hierheen vliegt...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze lef hadden waren ze in China gaan demonstreren.
Maar ik denk dat ze zelfs te laf zijn om in een land als Polen, Hongarije of Turkije te demonstreren.
Hoe men met vee omgaat is nogal eens vergelijkbaar met hoe men met criminelen omgaat, en iets zegt me dat ze dus te laf zijn de ergste misstanden aan te pakken.
Tja, dat zijn gewoon ongelukjes. Kan gebeurenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet netjes omgegaan met dieren man.![]()
Hoeveel onnodige stalbranden zijn er wel niet hier.
Misschien is een belangrijker reden dat de varkensboeren hier flink verdienen nu de varkens in China per tienduizenden tegelijk levend begraven worden. Dus waarom gaan protesteren? Money money money!!!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Jij wel?
Of zag jij ook in dat dat zinloos is...
Daar ben jij het levend bewijs van ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tja, dat zijn gewoon ongelukjes. Kan gebeuren
Advocaat van de duivel? Je bent een idioot.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Knuppel in het hoenderhok (lekker vegan) : maakt het voor het dier verschil wat zijn of haar eindbestemming (als kadaver) is?
Je kunt natuurlijk wel stellen dat als de dieren geruimd zouden worden (Nogmaals, daar moet niet zonder aantoning van ziektes tot over gegaan worden) er minder dieren geslacht zouden worden. Maar op pak hem beet 20 miljoen dode varkens in NL per jaar.. Maken die paar honderd nog uit als dat betekent dat je er misschien uiteindelijk duizenden, miljoenen, miljarden (dat is het doel) kunt redden?
Ik speel nu even advocaat van de duivel
Ga vooral door met totale nonsens verzinnen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien is een belangrijker reden dat de varkensboeren hier flink verdienen nu de varkens in China per tienduizenden tegelijk begraven worden. Dus waarom gaan protesteren? Money money money!!!
Bij jullie in België mag iedereen zich professor noemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Slapen? Het is CO2 vergassing dat is stikken, want dat heeft elk zoogdier receptoren voor. Dat is gewoon een heel stressvolle manier van bedwelming (bron: Faculteit Diergeneeskunde Universiteit Antwerpen)
De stress is ook gewoon aangetoond het allerhoogste voor/tijdens het slachtproces. (Zelfde bron. En dat zijn gewoon professoren die zelf ook werkzaam zijn geweest in slachthuizen, geen vegan activisten ofzo. )
Het is altijd zo grappig dat mensen denken dat je op 100 plaatsen tegelijk kan zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helden op sokken!
Hoezo nonsens? Het is de waarheid.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga vooral door met totale nonsens verzinnen.
En dat toont voor mij dus aan dat dierenwelzijn voor hun niet zo belangrijk is. Ze vinden zichzelf veel belangrijker.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze lef hadden waren ze in China gaan demonstreren.
Maar ik denk dat ze zelfs te laf zijn om in een land als Polen, Hongarije of Turkije te demonstreren.
Hoe men met vee omgaat is nogal eens vergelijkbaar met hoe men met criminelen omgaat, en iets zegt me dat ze dus te laf zijn de ergste misstanden aan te pakken.
Ik ben benieuwd hoeveel van die stalbranden veroorzaakt zijn/worden door dierenactivisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk nauwelijksquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die stalbranden veroorzaakt zijn/worden door dierenactivisten.
Is al uitgezocht of deze agressieve groep daar achter zit? Die paar extra dode dieren maken ze geen reet uit, als ze hun doel maar bereiken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die stalbranden veroorzaakt zijn/worden door dierenactivisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |