Nee mens, ze hebben deze stallen niet bezet omdat de Nederlandse varkensboeren nu "teveel verdienen" door de varkenspest in China, tering zeg.quote:
Dit zijn gewoon hoogleraren, die gebruik maken van wetenschappelijke bronnen. En de studie diergeneeskunde in België staat gewoon hoog aangeschreven. (Ik ben zelf Nederlandse overigens)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Bij jullie in België mag iedereen zich professor noemen.
Die stalbranden zijn er door een gebrek aan maatregelen van sommige boeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die stalbranden veroorzaakt zijn/worden door dierenactivisten.
Grappig?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is altijd zo grappig dat mensen denken dat je op 100 plaatsen tegelijk kan zijn.
En dus nee, volgens activisten (en ook volgens mij) worden dieren in NL niet netjes behandeld. Dat ze het ergens anders nog wreder doen betekent niet dat je het hier niet zou mogen aankaarten.
Nogmaals, de manier waarop staat open voor discussie. (Of niet als je zegt dat dit gewoon niet kan, maar ik bedoel dat ik hier vooral de beweegredenen probeer uit te leggen, waar je het vervolgens mee eens of oneens kan zijn natuurlijk)
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon hoogleraren, die gebruik maken van wetenschappelijke bronnen. En de studie diergeneeskunde in België staat gewoon hoog aangeschreven. (Ik ben zelf Nederlandse overigens)
Nou ben benieuwd naar de cijfers. Nu ben ik geen veganistische activist, maar om nou te stellen dat zij het merendeel van de stalbranden veroorzaken is weer het andere uiterste.quote:
Hele absurde uitspraak inderdaad zie daar graag onderbouwing van.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou ben benieuwd naar de cijfers. Nu ben ik geen veganistische activist, maar om nou te stellen dat zij het merendeel van de stalbranden veroorzaken is weer het andere uiterste.
Geen idee. Ik woon in een klein dorp met heel veel grote varkenshouderijen in het buitengebied. Ik heb nog geen stal af zien fikken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Er wordt helemaal niet netjes omgegaan met dieren man.![]()
Hoeveel onnodige stalbranden zijn er wel niet hier.
Een leeuw kan niet zonder vlees, een mens in onze technologisch rijke maatschappij wel. Daarin zit verschil; de noodzaak van het gebruiken en doden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De gazelle wil ook niet door een leeuw doodgebeten worden.
Als deze groep nu eens hun bezwaren kenbaar gaat maken aan een groep leeuwen, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Als er nu een peuk gevonden wordt in de kraamstal, ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die stalbranden zijn er door een gebrek aan maatregelen van sommige boeren.![]()
Heb je enig bewijs van aangestoken stallen door activisten?
Er zijn zeker wel redenen om aan te nemen dat het niet allemaal door gebrek aan maatregelen is, een aantal herhaalde branden (iedere keer zelfde omgeving) is waarschijnlijk door activisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die stalbranden zijn er door een gebrek aan maatregelen van sommige boeren.![]()
Heb je enig bewijs van aangestoken stallen door activisten?
https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/misstanden/stalbranden/quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik woon in een klein dorp met heel veel grote varkenshouderijen in het buitengebied. Ik heb nog geen stal af zien fikken.
Kolder.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als er nu een peuk gevonden wordt in de kraamstal, ja.
Alsof het produceren van grondstoffen voor vegetarische dingen wel zo vriendelijk is voor ons aardkloot. Valt allemaal ook wel mee..quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een leeuw kan niet zonder vlees, een mens in onze technologisch rijke maatschappij wel. Daarin zit verschil; de noodzaak van het gebruiken en doden.
Maar je hebt hier geen enkele onderbouwing voor of zo?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel redenen om aan te nemen dat het niet allemaal door gebrek aan maatregelen is, een aantal herhaalde branden (iedere keer zelfde omgeving) is waarschijnlijk door activisten.
Interessant wordt het pas wanneer een leeuw de fysieke handigheid en de cognitieve kwaliteiten van een mens zou hebben. Zouden zij dan ook megastallen voor gazelles bouwen? Immers eten dieren (en mensen ook maar toch) zichzelf dik als ze de kans krijgen, terwijl dat niet per se in hun eigenbelang of zelfs nodig is.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een leeuw kan niet zonder vlees, een mens in onze technologisch rijke maatschappij wel. Daarin zit verschil; de noodzaak van het gebruiken en doden.
Je begrijpt het niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is altijd zo grappig dat mensen denken dat je op 100 plaatsen tegelijk kan zijn.
En dus nee, volgens activisten (en ook volgens mij) worden dieren in NL niet netjes behandeld. Dat ze het ergens anders nog wreder doen betekent niet dat je het hier niet zou mogen aankaarten.
Nogmaals, de manier waarop staat open voor discussie. (Of niet als je zegt dat dit gewoon niet kan, maar ik bedoel dat ik hier vooral de beweegredenen probeer uit te leggen, waar je het vervolgens mee eens of oneens kan zijn natuurlijk)
Dat is een stuk efficiënter en dus ook beter ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alsof het produceren van grondstoffen voor vegetarische dingen wel zo vriendelijk is voor ons aardkloot. Valt allemaal ook wel mee..
Een mens kan ook niet zonder vlees of dierlijke producten, tast je hersenen en denkvermogen aan.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Onzin, je moet gewoon significant meer aandacht besteden aan je vitaminen en mineralenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een mens kan ook niet zonder vlees of dierlijke producten, tast je hersenen en denkvermogen aan.
Kijk maar in de spiegel, en op YouTube, laatst nog zo'n doorgeslagen vegan.
Beste bewijs ooit dat het niet gezond is.
Als die onnozelen ook maar een greintje meer werkende hersens dan een varken hadden en een beetje kennis van zaken doen ze dit niet.Er is absoluut geen openstaande discussie over deze manier.Inbraak inbreuk op privacy,dierenmishandeling en nog een hele rist aan strafbare feiten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zag laatst een doorgeslagen gek met rood haar.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een mens kan ook niet zonder vlees of dierlijke producten, tast je hersenen en denkvermogen aan.
Kijk maar in de spiegel, en op YouTube, laatst nog zo'n doorgeslagen vegan.
Beste bewijs ooit dat het niet gezond is.
Dit zijn gewoon hoogleraren, die gebruik maken van wetenschappelijke bronnen. En de studie diergeneeskunde in België staat gewoon hoog aangeschreven. (Ik ben zelf Nederlandse overigens)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:28 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Bij jullie in België mag iedereen zich professor noemen.
Ik ben wel benieuwd naar die redenen en de redenatie dat een aantal herhaalde branden de schuld zouden zijn van activisten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel redenen om aan te nemen dat het niet allemaal door gebrek aan maatregelen is, een aantal herhaalde branden (iedere keer zelfde omgeving) is waarschijnlijk door activisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |