Als ik dit zo zie, dan word ik boos als Oto en Neneva zich niet kwalificerenquote:
Oja, perfect camera angles tssquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:03 schreef Amarinthe het volgende:
Die escxtra over zweden
The whole performance has really been cleaned up today, with perfect camera angles. There’s an addition of a more noticeable smoke pyro, which works wonderfully with the gold lighting stripe prop.
Ja uiteraard hier perfect camera angles
NEIN NEIN NEINquote:
Nevena gaat sowieso wel door, Oto betwijfel ik. Staging is geweldig maar het lied kan te aggressief zijn voor sommigenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:03 schreef Momo... het volgende:
[..]
Als ik dit zo zie, dan word ik boos als Oto en Neneva zich niet kwalificeren
Ja, dat vind ik ook jammer. Dat maakte de voorpret ook wat leuker. Dit jaar waren de Hoofden eigenlijk alleen positief verrast door Australië en Azerbeidzjan.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:01 schreef Chocoladesoes het volgende:
Ik mis dit jaar wel het enthousiasme bij de hoofden. Ook wel logisch, er gebeurt weinig boeiends. Vorig jaar veel verrassingen, waaronder Cyprus, Moldavië, Litouwen, Ierland, Duitsland en Albanië.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:04 schreef Fred_B het volgende:
Zweden gaat bijna over Rusland heen naar de 2e plaats.
Je verwacht het niet...quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:03 schreef Amarinthe het volgende:
Die escxtra over zweden
The whole performance has really been cleaned up today, with perfect camera angles. There’s an addition of a more noticeable smoke pyro, which works wonderfully with the gold lighting stripe prop.
Oh ja, dat hebben we zo he?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:05 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
NEIN NEIN NEIN![]()
*neemt nog een Valdispert ekstra stronk*
Dan ga ik echt rellenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:05 schreef Dave het volgende:
Als deze rehearsal clip geen fly-overs krijgt, is het doorgestoken kaart.
Aangezien ik normaal naar Metal luister, zal ik dat laatste punt wel niet meer kunnen zienquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:05 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nevena gaat sowieso wel door, Oto betwijfel ik. Staging is geweldig maar het lied kan te aggressief zijn voor sommigen
Echt hequote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:03 schreef Amarinthe het volgende:
Die escxtra over zweden
Ik vind Oto ook nog een twijfelgeval. Goede staging en zang, maar ik vraag me zowel voor jury als televote af of het liedje wel aan gaat slaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:05 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nevena gaat sowieso wel door, Oto betwijfel ik. Staging is geweldig maar het lied kan te aggressief zijn voor sommigen
Hij moet kappen over Italië, nu weten we het welquote:
Ik zie nog wel gebeuren dat Zweden een Jamalaatje gaat doen; 2e/3e bij jury en televote en dan toch gaan winnenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:06 schreef Chocoladesoes het volgende:
Wel een beetje bang dat Zweden een winnaar kan worden, à la Only Teardrops. Goed uitgevoerd, leuk, maar wel gewoontjes.
Echt hequote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:07 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Hij moet kappen over Italië, nu weten we het wel
Behoort ook wel tot mijn favorieten, maar ben zuur en zenuwachtig voor Nederland
Maar waarom juist Zweden? Want Zweden?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:09 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof er steeds meer in dat KAN en EBU een geheime afspraak hebben om iedereen behalve Zweden te naaien
Je zou het bijna denken he?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:09 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof er steeds meer in dat KAN en EBU een geheime afspraak hebben om iedereen behalve Zweden te naaien
Ja, ik zie hetquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:11 schreef Chocoladesoes het volgende:
Zweden stijgt echt als een malle in de odds (wat betreft positie)
Ffiew net op tijd. Maar nu ook geen Matt en David meerquote:
Uiteraard, en Rusland betekent gezeik, Italië een show vol chaos, Azerbeidzjan willen we ook niet, Malta is te klein en Nederland faalt altijd nipt in alles wat ze doen. Dus dan maar Zweden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken he?Of het is zo dat de EBU het zo saboteert omdat ze volgend jaar een perfect georganiseerde show willen zonder gezeik
Perfect is ook maar relatief. Denemarken 2014 vond ik imo beter dan de Zweden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:06 schreef Nexum het volgende:
Ze willen echt dat Zweden winnen zodat we een perfecte show krijgen volgend jaar
Als er straks publiek staat is het minder awkard werd net al geopperdquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:12 schreef Momazie het volgende:
Misschien beetje laat, maar die rehearsal clip van Ierland? Dat kan toch niet kloppen?
Je zou het hopen voor Sarahquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:12 schreef Momazie het volgende:
Misschien beetje laat, maar die rehearsal clip van Ierland? Dat kan toch niet kloppen?
Australië wordt waarschijnlijk alsnog Zwedenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uiteraard, en Rusland betekent gezeik, Italië een show vol chaos, Azerbeidzjan willen we ook niet, Malta is te klein en Nederland faalt altijd nipt in alles wat ze doen. Dus dan maar Zweden.
Alsnog hele rare keuze vind ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:13 schreef Dave het volgende:
[..]
Als er straks publiek staat is het minder awkard werd net al geopperd
[ afbeelding ]
Bij de Eurojury had Zweden zelfs minder punten dan Portugal (televote)quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:14 schreef Dave het volgende:
Ik moet nog zien of Zweden zo'n televote magneet is. Daar gaat Oost-Europa denk ik het verschil maken.
Ik verwacht net als vorig jaar een enorm verschil tussen jury en televote, al zal John wel meer televotes krijgen dan Benjamin. Dat was vorig jaar echt hilarischquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:14 schreef Dave het volgende:
Ik moet nog zien of Zweden zo'n televote magneet is. Daar gaat Oost-Europa denk ik het verschil maken.
Zweden komt ook wel goed voorbereid erheen. Ik denk dat als je in Nederland een goed team uit de John de Mol-stal op die inzending zet je ook wel een strak plan krijgt. Maar nu blijven we al jaren aanmodderen met de Avrotros-dino's.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:09 schreef Nexum het volgende:
Het televote gedeelte van de Eurojury zegt eigenlijk nooit wat; dat is een soort OGAE-lightquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:16 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Bij de Eurojury had Zweden zelfs minder punten dan Portugal (televote)
Ongelooflijk hè. Ik snap serieus niet wat nou de appeal van dit lied is.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:16 schreef Butler456 het volgende:
O ja ik zie het: Nederland, Rusland én Italië in het rood, maar Zweden...
Mwah. We hebben toch een hele behoorlijk delegatie nu, maar ze geven de artiesten veel ruimte om zelf te bepalen wat ze willen. Dat kan heel goed werken, maar ook heel erg mis gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zweden komt ook wel goed voorbereid erheen. Ik denk dat als je in Nederland een goed team uit de John de Mol-stal op die inzending zet je ook wel een strak plan krijgt. Maar nu blijven we al jaren aanmodderen met de Avrotros-dino's.
Geweldig was datquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik verwacht net als vorig jaar een enorm verschil tussen jury en televote, al zal John wel meer televotes krijgen dan Benjamin. Dat was vorig jaar echt hilarisch
Ik vond Denemarken ook beter, al komt dat ook omdat de Common Linnets dat jaar zo goed scoorden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Perfect is ook maar relatief. Denemarken 2014 vond ik imo beter dan de Zweden.
Ik geloof met je mee in Oto! Al is het maar dat ze de halve finale doorkomen en me dat 7,5 keer de inzet oplevertquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:07 schreef Momo... het volgende:
[..]
Aangezien ik normaal naar Metal luister, zal ik dat laatste punt wel niet meer kunnen zien![]()
Euhm meneer de Mol heeft zijn kans gehad in 2012, toen Talpa het nationaal songfestival verzorgde en verantwoordelijk was voor het daadwerkelijke optreden. Weet nog dat ze toen halsoverkop een regisseur moesten laten invliegen om die 'muzikanten' te regisserenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zweden komt ook wel goed voorbereid erheen. Ik denk dat als je in Nederland een goed team uit de John de Mol-stal op die inzending zet je ook wel een strak plan krijgt. Maar nu blijven we al jaren aanmodderen met de Avrotros-dino's.
Zijn reactie achteraf vond ik dan wel weer leuke zelfspot: hij postte een selfie met op de achtergrond een paar verdwaalde mensen met de text "me with all my televoters"quote:
Zweden snap ik nog wel, Italië begrijp ik niks vanquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:17 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Ongelooflijk hè. Ik snap serieus niet wat nou de appeal van dit lied is.
Ja dat was echt wel een faal ja. Het begon al met de "open inschrijving" die al was gestart. Toen werd de Mol erbij betrokken die daar niet veel in zag, alles van tafel schoof en mensen uit zijn eigen stal (en voor de TROS-vorm ook maar even Tim Douwsma) had geselecteerd.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:22 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Euhm meneer de Mol heeft zijn kans gehad in 2012, toen Talpa het nationaal songfestival verzorgde en verantwoordelijk was voor het daadwerkelijke optreden. Weet nog dat ze toen halsoverkop een regisseur moesten laten invliegen om die 'muzikanten' te regisseren
Op zich vind ik het wel een gezellig nummer (leuk voor in de auto), maar ik vind het niet echt zo spectaculair om te zeggen: winnaar. Misschien ook een beetje gedateerd (dat refrein klinkt een beetje als iets wat een radiohit in de jaren 80 of 90 had kunnen worden).quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:17 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Ongelooflijk hè. Ik snap serieus niet wat nou de appeal van dit lied is.
Ongelofelijk hoeveel aanzien die man heeft. Tuurlijk heeft ie een paar lucky shots gehad, maar het overgrote deel is goedkope, overgeproduceerde troep. Afijn, dit wordt een beetje off-topicquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja dat was echt wel een faal ja. Het begon al met de "open inschrijving" die al was gestart. Toen werd de Mol erbij betrokken die daar niet veel in zag, alles van tafel schoof en mensen uit zijn eigen stal (en voor de TROS-vorm ook maar even Tim Douwsma) had geselecteerd.En toen nog deed of het toeval was.
Nee, dan heb ik eerlijk gezegd liever dat Zweden wint. Italië klinkt als iets dat gewonnen heeft dankzij zijn fanbase (net als Roi).quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zweden snap ik nog wel, Italië begrijp ik niks van
Je verwacht het nietquote:
Ja oké, maar echt vernieuwend kun je het nou ook niet noemen. Met uitzondering van Dance, Dance, Dance, das dan wel weer vet gemaaktquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:26 schreef MaLo het volgende:
Maar als je kijkt naar de decors en de belichting bij TVOH, dan weten De Mol's mensen toch vaak wel mooie dingen neer te zetten hoor.
WTF ik had echt geen idee dat het zo duidelijk zou zijn dat het van te voren was opgenomen, maar het is zo duidelijkquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:26 schreef Momo... het volgende:
[..]
Zou iemand erin trappen dat dit zandgebeuren live is?
Maar volgens Wiwi Chris gaat dit de semi winnenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:27 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
WTF ik had echt geen idee dat het zo duidelijk zou zijn dat het van te voren was opgenomen, maar het is zo duidelijk
Chisinau 2020 LETS DO THISSSSquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:28 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar volgens Wiwi Chris gaat dit de semi winnen
Ik snap ze inderdaad beiden niet. Al vind ik Italië iets uitdagender dan Zweden, wat me vooral aan M-people, Eternal en dat soort 90’s middle of the road muziek doet denken.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zweden snap ik nog wel, Italië begrijp ik niks van
Er is uberhaupt geen camera in de buurt van die tafel volgens mij, of die moet er recht bovenhangen in het plafond.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:26 schreef Momo... het volgende:
[..]
Zou iemand erin trappen dat dit zandgebeuren live is?
Nee klopt, maar het ziet er vaak wel strak en professioneel uit. Als ze dat bij wekelijkse shows al kunnen, zouden ze voor het ESF, voor één optreden, toch ook echt wel wat goeds (en misschien wel vernieuwender) neer kunnen zetten.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:27 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ja oké, maar echt vernieuwend kun je het nou ook niet noemen. Met uitzondering van Dance, Dance, Dance, das dan wel weer vet gemaakt
Hij heeft het over ByeAlex van 2013. Matt vond hem vooral kortaf en ongeïnteresseerd overkomen.quote:
Ah, ok, ik zit te multitasken, vandaarquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:31 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hij heeft het over ByeAlex van 2013. Matt vond hem vooral kortaf en ongeïnteresseerd overkomen.
Zwitserland was niet veel anders dan de 1e rehearsal. Ik weet niet precies waarom Zweden nu zo stijgt; behalve wat rook is daar ook niet veel veranderd.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:33 schreef lashatumbai het volgende:
Ik kom dus net aankakken. Zweden geweldig? Stijgt bij de odds..
Zwitserland was niet veel verbeterd?
Dat gaat echt niet gebeuren helaas. Dit nummer en John is veel televote vriendelijker.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:34 schreef linps het volgende:
Ik hoop echt dat Zweden hetzelfde televote resultaat krijgt als vorig jaar
Nah, zo weinig gun ik die leuke John ook weer niet. Maar ik wil liever niet dat Zweden wint.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:34 schreef linps het volgende:
Ik hoop echt dat Zweden hetzelfde televote resultaat krijgt als vorig jaar
Ja, dat begrijp ik dus ook niet zo. Dan zouden ze toch eerder al zijn gestegen? Ik kan me niet voorstellen dat die rook zoveel verschil maakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:40 schreef Amarinthe het volgende:
Wat was er nu zo geweldig dan dat Zweden ineens zo stijgt? Het is toch sinds melodi al hetzelfde met kleine aanpassingen?
Schijnt wel beter te zijn dan Melfest wat betreft staging, toch? Het zal vast wel van het scherm spatten. Naast de verwachting dat de jury hier sowieso hard voor gaat heb ik ook het idee dat veel televoters gecharmeerd gaan zijn door de feelgood en het charisma van John. (helaassss)quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:41 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik dus ook niet zo. Dan zouden ze toch eerder al zijn gestegen? Ik kan me niet voorstellen dat die rook zoveel verschil maakt.
Het is vooral lichter nu en de backings hebben een grotere rol. Voor zover ik hoor en zie zijn dat inderdaad wel verbeteringen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:42 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Schijnt wel beter te zijn dan Melfest wat betreft staging, toch? Het zal vast wel van het scherm spatten. Naast de verwachting dat de jury hier sowieso hard voor gaat heb ik ook het idee dat veel televoters gecharmeerd gaan zijn door de feelgood en het charisma van John. (helaassss)
Ik geloof echt wel dat dit top 5 televote kan en gaat worden eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:45 schreef Nexum het volgende:
Ik zie Zweden echt niet winnen. Ik vind het een leuk lied, maar het heeft niks speciaals dat televoters zou aantrekken. Jury top 3 lijkt me onvermijdelijk, maar televote zou zomaar buiten de top 10 kunnen.
Laten we even de scores van vorig jaar als voorbeeld nemen:
Stel, Zweden wint de juryvote met 271 punten (Oostenrijk):
En ze worden in de televote 10e met 91 punten dan zit je op 363 en dat is lang niet genoeg om te winnen.
Vernieuwend hoeft ook niet. Als het maar strak is, passend bij de artiest en bij het nummer. John de Mol is een meester in entertainment for the masses, bij Avrotros gaan ze neuzelen met ooglapjes en vintage piano's.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:27 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ja oké, maar echt vernieuwend kun je het nou ook niet noemen. Met uitzondering van Dance, Dance, Dance, das dan wel weer vet gemaakt
Eens. Ik zie televoters er ook niet massaal voor gaan. Zie Oostenrijk vorig jaar (jij noemt het zelf ook al overheengelezenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:45 schreef Nexum het volgende:
Ik zie Zweden echt niet winnen. Ik vind het een leuk lied, maar het heeft niks speciaals dat televoters zou aantrekken. Jury top 3 lijkt me onvermijdelijk, maar televote zou zomaar buiten de top 10 kunnen.
Laten we even de scores van vorig jaar als voorbeeld nemen:
Stel, Zweden wint de juryvote met 271 punten (Oostenrijk):
En ze worden in de televote 10e met 91 punten dan zit je op 363 en dat is lang niet genoeg om te winnen.
Vorig jaar was over de breedte wel een sterker jaar. Ik denk dat Oostenrijk 2018 dit jaar ook veel beter bij de televote zou scoren.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:47 schreef libranl het volgende:
[..]
Eens. Ik zie televoters er ook niet massaal voor gaan. Zie Oostenrijk vorig jaar, ook niet bepaald geliefd bij televoters. Denk dat dit misschien iets beter gaat scoren, niet genoeg om mee te doen om de winst. Duncan gaat hoe dan ook boven Zweden eindigen dit jaar.
Mans en Petra inderdaadquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:48 schreef Aoibhin het volgende:
Ach ja, als Zweden wint hebben we volgend jaar in ieder geval een goed georganiseerde show en geniale presentatie
Leren tellenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:49 schreef lashatumbai het volgende:
Eerste foto staging Israël (waarschijnlijk)
[ afbeelding ]
De letter ø bestaat niet in het Zweedsquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:48 schreef Pluto1975 het volgende:
In Zweden is inmiddels een enorme prøcentenpølønäise aan de gang
Denk dat het daar vooral een kwestie van smaak betreft.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vernieuwend hoeft ook niet. Als het maar strak is, passend bij de artiest en bij het nummer. John de Mol is een meester in entertainment for the masses, bij Avrotros gaan ze neuzelen met ooglapjes en vintage piano's.
Dat is altijd lastig in te schatten, maar had prima gekund idd.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Vorig jaar was over de breedte wel een sterker jaar. Ik denk dat Oostenrijk 2018 dit jaar ook veel beter bij de televote zou scoren.
oh dan blazen we de polonaise afquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De letter ø bestaat niet in het Zweeds
Dit is een Deens leenwoord in het Zweeds.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is het hem bij mij ook voornamelijk. Ik vind het geen vreselijk lied en de zanger is charismatisch, dus het zou niet beroerd zijn mocht het winnen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:49 schreef Em31 het volgende:
Als Zweden de avond af mag sluiten zijn we de lul
Het zal er gewoon wel helemaal perfect uitzien, waar het bij andere landen nog steeds niet helemaal klopt blijkbaar qua camera beelden.
Het woord procentenpolonaise daarentegen welquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zie Nederland ook nog steeds winnen hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:53 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk overigens dat Nederland met een ietwat opgekalefaterde act nog steeds een grotere kanshebber is dan Zweden, ook als Nederland vanuit de eerste starthelft moet.
Nee, correct Zweeds is pråcentenpålånaise.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het woord procentenpolonaise daarentegen wel
Ik hoop het echt. Hoop gewoon dat zaterdag de beelden bij ons ook meteen goed zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:53 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk overigens dat Nederland met een ietwat opgekalefaterde act nog steeds een grotere kanshebber is dan Zweden, ook als Nederland vanuit de eerste starthelft moet.
Tja als we gaan omdenken en wij op 10% stonden en Zweden op 25% dan hadden we er misschien niet heel erg op durven hopenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zie Nederland ook nog steeds winnen hoor#nojinx
twitter:ESCtips_Gavster twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 13:46:09They fixed Sweden. Amazing! #Eurovision reageer retweet
twitter:ESCtips_Gavster twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 13:47:12Finally we have a country that wants to win. #Eurovision reageer retweet
twitter:ESCtips_Gavster twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 14:05:36Sweden second rehearsal: It's all about the sizzle and Sweden SIZZLES and SMOULDERS. Brilliant. #Eurovision #DareToDream reageer retweet
Meer "finally we have a country that get sufficient rehearsal time without the Israeli team screwing it up"quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:57 schreef Em31 het volgende:
twitter:ESCtips_Gavster twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 13:46:09They fixed Sweden. Amazing! #Eurovision reageer retweet
twitter:ESCtips_Gavster twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 13:47:12Finally we have a country that wants to win. #Eurovision reageer retweet
twitter:ESCtips_Gavster twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 14:05:36Sweden second rehearsal: It's all about the sizzle and Sweden SIZZLES and SMOULDERS. Brilliant. #Eurovision #DareToDream reageer retweet
DIT HOOR! Ik zag ook berichten dat Zweden een uur na kon praten met de productie over de staging.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Meer "finally we have a country that get sufficient rehearsal time without the Israeli team screwing it up"
Tekst van Bob Dylan naar het schijnt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:57 schreef lashatumbai het volgende:
Hebben jullie Nana Banana van Netta al gehoord! Gaat ze volgende week ook zingen.
Ik vind het dus heel leuk![]()
Shit :|quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:57 schreef Em31 het volgende:
Jup ze zijn een uur met de beelden bezig geweest afgelopen week, daarom wilden ze als laatst.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:59 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
DIT HOOR! Ik zag ook berichten dat Zweden een uur na kon praten met de productie over de staging.Het is eigenlijk echt niet eerlijk een dergelijke voorkeursbehandeling door Christer Bjorkmann
Het is nog steeds mijn tweede favoriet maar toch zou ik beter kunnen leven met Italië als winnaar omdat dit gewoon riekt naar voorkeursbehandeling.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is het hem bij mij ook voornamelijk. Ik vind het geen vreselijk lied en de zanger is charismatisch, dus het zou niet beroerd zijn mocht het winnen.
Maar er hangt dan zo'n raar sfeertje omheen.
Zweden word als een van de eerste bekend en warme en koude balletjes voor de helften lotenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:01 schreef TheVulture het volgende:
Dan maar hopen op de 1e starthelft qua loting voor Zweden
Zweden is toch niks bijzonders? Heel simpele compositie met een aftreksel van Oostenrijk qua staging. Ik verwacht toch dat hogere kwaliteit het ESF wint > Italie of Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:01 schreef TheVulture het volgende:
Valt behalve bij Portugal (blijkbaar) nog wel mee toch? Bij Zweden zit er een goed idee achter de staging, dat helpt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Meer "finally we have a country that get sufficient rehearsal time without the Israeli team screwing it up"
Alsof die loting geen doorgestoken kaart is. Ze kunnen gewoon een Kristian Kostovje doen en Zweden het eerste balletje laten pakken.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:01 schreef TheVulture het volgende:
Dat podium is zo ver weg van de mensen in de zaal. Bizar.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
Dit is waarschijnlijk de rehearsal met de slechtste camera shots tot nu toe
Oh ja, flashbacks naar jankbulgaartjequote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:01 schreef Momo... het volgende:
[..]
Zweden word als een van de eerste bekend en warme en koude balletjes voor de helften loten
jeetje alles past de hele tijd maar net in beeld, halve onderkant van het podium zit er op. Maar dan ineens wel weer het hele podium laten zien, slaat nergens opquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
Daarom geruild met Oostenrijk!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jup ze zijn een uur met de beelden bezig geweest afgelopen week, daarom wilden ze als laatst.
Veel te ver naar beneden uitgelijnd... z'n kop verdwijnt bijna uit beeld.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
Fly-over shot, checkquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
Vandaag zaten ze weer op hun eigen slot, ondanks eerdere berichten.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:04 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Daarom geruild met Oostenrijk!![]()
![]()
Het is toch om woedend om te worden
Wat gebeurt hier ook allemaal weer.. man manquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
En zo groot is die zaal ook weer nietquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:05 schreef Nexum het volgende:
KAN doet dit alleen maar om te bewijzen hoe ''groot'' die arena wel niet is, rot toch op man. Ben serieus echt klaar met deze shenanigans, wordt er serieus kwaad door.
Ja dit vraagt juist om een staging met een camera dichterbijquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:03 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]Shots van veraf tijdens het instrumentale deel.
Nee, dat zou echt een heel onbegrijpelijke keuze zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:06 schreef Amarinthe het volgende:
Ze zoomen precies uit als hij + dansers beginnen met dansen? Dit kan toch niet zijn wat ze willen?
Ik snap nu waarom Zwitserland daalt in de odds.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat gebeurt hier ook allemaal weer.. man man
Misschien komen er nog raketten uitquote:
Oh, straks ga je ook nog zeggen dat ABBA express niet op tijd klaar was met nieuw materiaal om op te kunnen treden in Israël.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:07 schreef Em31 het volgende:
Bjorkman wil gewoon winnen omdat hij het record van Ierland wil + weer iets in de regels wil veranderen waarschijnlijk + zodat ABBA kan optreden aangezien die met nieuwe nummers komen.
Sowieso!!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:09 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, straks ga je ook nog zeggen dat ABBA express niet op tijd klaar was met nieuw materiaal om op te kunnen treden in Israël.
Ja echt heel erg van beneden gefilmd waardoor hij bovenin beeld staat en daarnaast bij het refrein en het dansje een wide shot. Ook niet echt dat wat je wil zien op dat moment. Echt heel jammer.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:07 schreef Em31 het volgende:
Bjorkman wil gewoon winnen omdat hij het record van Ierland wil + weer iets in de regels wil veranderen waarschijnlijk + zodat ABBA kan optreden aangezien die met nieuwe nummers komen.
Nog één ding. Je ziet zelfs camera's hier in beeld. Dit kan toch niet echt zijn?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:03 schreef Amarinthe het volgende:
[..]
jeetje alles past de hele tijd maar net in beeld, halve onderkant van het podium zit er op. Maar dan ineens wel weer het hele podium laten zien, slaat nergens op
twitter:eurovisionisbae twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 01:44:25Israel has announced the use of a new camera for Eurovision, this shot will not only show the entire venue but also all of the continents https://t.co/10I5ywVxdZ reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:14 schreef Momo... het volgende:
twitter:eurovisionisbae twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 01:44:25Israel has announced the use of a new camera for Eurovision, this shot will not only show the entire venue but also all of the continents https://t.co/10I5ywVxdZ reageer retweet
![]()
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:14 schreef Momo... het volgende:
![]()
DIT HOOP IK OOK ZOquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:09 schreef Niels93 het volgende:
Wauw die beelden van Zwitserland. Lijkt wel of iemand voor t eerst regie mag voeren bij een live show. Dit moet toch beter kunnen.
Hoop dat Ilse en hans genoeg doordrukken wat ze voor ogen hebben
quote:
Goeie!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mag op de bingokaart. Als artiest je eigen gezicht op het scherm.
Maar Moldavië gaat nog steeds de semi winnen!quote:
Jaquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Opdat wij niet vergeten
Oh ze weten dus niet dat je dat kan vragen van die lichtjes.. want dat is verder nog niet de bedoeling aan hem te horenquote:
Hij wil niks over het witte licht zeggen. There might be a surprise in the second rehearsal. OMG I'm shakingquote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Hij wil niks over het witte licht zeggen. There might be a surprise in the second rehearsal. OMG I'm shaking![]()
![]()
omg jaaaaquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Hij wil niks over het witte licht zeggen. There might be a surprise in the second rehearsal. OMG I'm shaking![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef MMF93 het volgende:
Ik probeerde steeds m'n scherm naar boven te scrollen o het beter te kunnen zien maar hij stond al helemaal naar boven gescrold.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef MMF93 het volgende:
Dat filmpje van Zwitserland![]()
![]()
![]()
. Ik probeerde steeds m'n scherm naar boven te scrollen o het beter te kunnen zien maar hij stond al helemaal naar boven gescrold
. Zijn hoofd zit gewoon maar net in beeld???
I’m counting nergens meer op.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
![]()
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:57 schreef Em31 het volgende:
Zoals ik al dacht; Dat achter de piano zitten heeft niks met comfortabel te maken, maar met de oorsprong van het liedje > geschreven achter een piano etc.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
![]()
Dat nummer van Zweden is echt niet goed genoeg om te winnen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:24 schreef grazz het volgende:
[..]Ik kan me hier zo over opwinden maar ik ga het niet doen. ZWEDEN GAAT NIET WINNEN.
Ja, dit.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:23 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
I’m counting nergens meer op.
Dan kan het ook niet tegenvallen
Ah, dus die 'something up his sleeve' uitspraak was waarschijnlijk hierop gebaseerd?quote:
[..]
![]()
[..]
![]()
OMG JAAAquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
![]()
De cynicus in mij zegt dat dat het publiek natuurlijk niks boeit. Als hij dat nummer in een Pikachu-onesie met een bak Ben&Jerry's op schoot heeft geschreven zou hij dat ook niet aantrekken op het podium, omdat het publiek thuis dat niet interesseert.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht; Dat achter de piano zitten heeft niks met comfortabel te maken, maar met de oorsprong van het liedje > geschreven achter een piano etc.
Daar ging iets misquote:
twitter:kazamafraz twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 15:18:16KAN to the delegations when they send in their staging plans https://t.co/Lm5ZPFn3Ni reageer retweet
Normaal gesproken geeft de Nederlandse artiest weinig interviews. Maar ik kan me voorstellen dat nu Nederland favoriet is, ze toch wat meer interviews willen met internationale (fan)pers.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:26 schreef Em31 het volgende:
Normaal doen ze nooit interviews met wiwi, vandaag lijken ze dus een buitenlandse pers dag te hebbenaangezien die Zweedse krant daar ook was.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:27 schreef lashatumbai het volgende:
twitter:kazamafraz twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 15:18:16KAN to the delegations when they send in their staging plans https://t.co/Lm5ZPFn3Ni reageer retweet
chantage is hetquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef MMF93 het volgende:
Dat filmpje van Zwitserland![]()
![]()
![]()
. Ik probeerde steeds m'n scherm naar boven te scrollen o het beter te kunnen zien maar hij stond al helemaal naar boven gescrold
. Zijn hoofd zit gewoon maar net in beeld???
Ja ik vind het wel heel slim van ze! Om het zo te plannenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Normaal gesproken geeft de Nederlandse artiest weinig interviews. Maar ik kan me voorstellen dat nu Nederland favoriet is, ze toch wat meer interviews willen met internationale (fan)pers.
Lquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:27 schreef lashatumbai het volgende:
nee vind de originele ook lekkerder klinkenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:24 schreef grazz het volgende:
Israel klonk goed. Ik ben alleen geen fan van die nieuwe versie.
Ja precies. Het gaat erom hoe het het beste en meest emotioneel op beeld overkomt, niet wat het allemaal betekent.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De cynicus in mij zegt dat dat het publiek natuurlijk niks boeit. Als hij dat nummer in een Pikachu-onesie met een bak Ben&Jerry's op schoot heeft geschreven zou hij dat ook niet aantrekken op het podium, omdat het publiek thuis dat niet interesseert.
Maar goed, positive vibes enzo. Het komt er heel mooi uit te zien, dat weet ik zeker!
Golden shower, check?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:30 schreef Aoibhin het volgende:
Er was een shower bij Israël; schijnbaar heel mooi, want het hele perscentrum was 'oooohhh'
Fly-over shot, check..?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:21 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
'
Origineel zeg, dat camerawerk aan het begin
Ik heb niet gehoord of hij golden wasquote:
Die hele staging was een trainwreck als je er over nadenkt. Die danseressen met hun epileptische aanval voegden ook helemaal niks toe. Dat het met zo'n staging kon winnen vind ik nog steeds onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:32 schreef lashatumbai het volgende:
Ik had ook geen idee wat de japanse zwaaiende katten vorig jaar moesten betekenen bij Toy en toch heeft het gewonnen!
Netta met haar uitdrukkingenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die hele staging was een trainwreck als je er over nadenkt. Die danseressen met hun epileptische aanval voegden ook helemaal niks toe. Dat het met zo'n staging kon winnen vind ik nog steeds onbegrijpelijk.
Waar slaat dit nu weer op, en wat voor recente ervaring heeft de UK met het organiseren van een songfestival, de laatste keer dat die dat hebben gedaan had iedereen nog een grote beeldbuis met een 4:3 verhouding. Lijkt me sterk dat je dan nog relevante ervaring hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:20 schreef Nexum het volgende:
DIT IS dus precies waarom je niet zo'n groot event overlaat aan een broadcaster die NUL ervaring heeft met zoiets hosten. Eurovisie had dit jaar gewoon in een land zoals Duitsland of UK moeten zijn.
EBU had nooit KAN's verzoek om Eurovisie te mogen hosten moeten accepteren
Alsof ze een hersenbloeding hadquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Netta met haar uitdrukkingenMan man man
Nou jongens allemaal geld zetten op Litouwenquote:De grootste kanshebber om het songfestival te winnen is volgens de Venlose student Remco van der Heijden niet de Nederlandse Duncan Laurence, zoals de bookmakers voorspellen, maar de Litouwse Jurij Veklenko. Althans, dat zegt het Artificial Intelligence-model dat hij de afgelopen maanden ontwikkelde tijdens zijn stage bij Genzai.
Het AI-model van de Fontys ICT-student rangschikt de Eurovisie Songfestivalliedjes puur op basis van de muziek. Het live-optreden, de populariteit van de artiest, een valse noot tijdens een liveshow of politiek stemgedrag worden dus niet in het model meegenomen.
Hitnummers
Door 15.000 nummers uit de Amerikaanse Billboard hitlijsten van de afgelopen 60 jaar te vergelijken met 15.000 ander willekeurige nummers, heeft het AI-model van Remco zichzelf aangeleerd om potentievolle nummers te herkennen.
“Het model kijkt daarbij naar 156 puur muzikale factoren, zoals toonsoort, beats per minute of complexiteit”, vertelt Remco. Uiteindelijk slaagde het AI-model erin om met 77 procent betrouwbaarheid te beoordelen of een willekeurig nummer succes zal hebben, of niet.
Songfestival-ranking
De volgende stap was om het AI-model opnieuw te trainen met alle Eurovisie Songfestival-liedjes van de afgelopen 40 jaar. Afgelopen week lukte dat en donderdagochtend kwam de voorspelling van de songfestival-ranking uit de computer gerold.
De Nederlandse Duncan Laurence eindigt in de gegenereerde
Duncan Laurence
Duncan Laurence
ranking niet als eerste, maar wel hoog, op de derde plaats. De tweede plaats gaat naar Georgië en de eerste plek naar Litouwen.
Opvallend is dat Rusland en Italië, die bij de bookmakers in de top 3 staan, volgens het AI-model bijna helemaal achteraan belanden.
Trial and error
“Artificial Intelligence is erg interessant, maar ook erg complex”, vertelt Remco. “De Black Box leert zichzelf van alles aan, maar daar heb ik geen zicht op. Het is echt een kwestie van proberen, en hopen dat het werkt.”
Stagebegeleider Roy Lenders vult aan: “Je ziet de output, en ziet of dat goed of slecht is. Maar probeer vervolgens maar te achterhalen waarom iets wel of niet werkt. Het is echt trial and error.”
Bookmakers verslaan
De missie was om met het AI-model een betere voorspelling te doen dan de bookmakers, volgende week zal uitwijzen of dat lukt. “Wij gaan zelf in ieder geval wel wat geld inzetten”, laat Roy Lenders weten.
“Wanneer je er bijvoorbeeld op inzet dat Denemarken het best scorende land uit de Nordicswordt, krijg je een uitkering van een factor 51. Bij de bookmakers komt Denemarken laag uit, bij ons vrij hoog.” [Eva Witte]
Hij komt sowieso altijd heel welbespraakt over in interviews; niet nep, zegt precies de juiste dingen. Je zou echt verwachten dat hij hier al veel ervaring mee heeft, maar voor een 'media nieuweling' vind ik dit echt knapquote:
Tong erbij ook voor de views?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:35 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
heel leuk, zelfs heerlijk zoenen met William op het eind.
Zo ver was ik nog niet. Spoilerrrr. Hopeljik morgen niet ziek.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:35 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
heel leuk, zelfs heerlijk zoenen met William op het eind.
Georgië op tweequote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:35 schreef Momo... het volgende:
[..]
Nou jongens allemaal geld zetten op Litouwen
Vanaf minuut 15 komt die William bijna klaar, kijk zn gezichtquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:36 schreef Dave het volgende:
[..]
Zo ver was ik nog niet. Spoilerrrr. Hopeljik morgen niet ziek.
soms lijkt minder mediatraining juist beter.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hij komt sowieso altijd heel welbespraakt over in interviews; niet nep, zegt precies de juiste dingen. Je zou echt verwachten dat hij hier al veel ervaring mee heeft, maar voor een 'media nieuweling' vind ik dit echt knap
Vilnius 2020quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:35 schreef Momo... het volgende:
[..]
Nou jongens allemaal geld zetten op Litouwen
Bingoquote:
Wat doet hij dat toch fantastisch. Zo kalm, zoveel humor, zo authentiek. Mediatraining heeft hij absoluut niet nodig.quote:
DUNCANGODquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:40 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Wat doet hij dat toch fantastisch. Zo kalm, zoveel humor, zo authentiek. Mediatraining heeft hij absoluut niet nodig.
Huh? Waar dan?quote:
En opnieuw dat shot aan het begin en die aan het eind van li achter in de zaal. Ik niet snap dit.quote:
Die probeert Matt zand in de ogen te strooien.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:41 schreef Aoibhin het volgende:
De zandprinses van Moldavië staat voor het beeld van EscunitedOptyfen mens
Nettaquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:44 schreef Aoibhin het volgende:
Overweight danseres is nu met Bilal aan het dansen
Rofl natuurlijk gaan we niet naar Zweden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:45 schreef Spumonisal het volgende:
Oh shit, gaan we dan toch naar Zweden volgend jaarDe meest standaard en fabrieksmatige Eurovisie dreun dit jaar. Maar het frustrerende is dat je ook gewoon niet om dit nummer of om hem heen kan. Dan maar hopen dat de televoters het toch teveel 'been there, done that' vinden.
Maar goed dat wij geen onderwater staging hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
Are you kidding me?
Zouden ze hier nou echt zelf voor kiezen
LBquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:45 schreef Aoibhin het volgende:
Dat gejuich was dus omdat die danseres bekend is van Youtube
We gaan naar Parijs (zegt mijn glazen bol)quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rofl natuurlijk gaan we niet naar Zweden.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:46 schreef Mandy040986 het volgende:
Stiekem vind ik jullie commentaar leuker dan de livestream.
Echt he. Be who you arequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |