Een prille zwangerschap en een miskraam kunnen vergelijkbaar aanvoelen. Althans heb een bult op google gezeten de laatste uren en ik vond informatie waaruit dit bleek. Het blijft dus echt een vermoeden.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Lichamelijke zaken die wijzen op een zwangerschap? Bedoel je een mogelijke innestelingsbloeding? Ook omdat je het hebt over een miskraam?
Zo te lezen is het allemaal nog heel pril, als in zelfs nog te vroeg voor een zwangerschap test. Ga dus niet teveel stressen.
Alle tekenen die je aan een beginnende zwangerschap kan hangen kunnen ook aan 1001 andere zaken gehangen worden.
Zorg vandaag nog dat je elkaar (bij voorkeur irl) spreekt. Geef haar een dikke knuffel en zeg dat het wel goed komt, dat jullie er samen wel uit gaan komen. En dat een kleintje wat jouw betreft welkom is, maar dat jullie daar na de test serieuzer over gaan praten.
Eerst maar eens weten of er wel een zwangerschap is en waarover dus gepraat moet worden.
Nou, fix dan ff dat zij of jij een test haalt bij de kruidvat, en dan kan je vandaag direct weten hoe de vork in de steel steekt. Het googlen wat je nu gedaan hebt loopt je alleen maar verder op te fokken. Zorg er gewoon voor dat ze vandaag nog een test doet, en ga het er daarna eens goed over hebben. Als ze zwanger blijkt heb je het over wat je gaat doen, en als ze het niet blijkt ga je het hebben over wat je gaat doen als het een keer wel het geval zou zijn. Mocht in het laatste geval blijken dat zij het dan niet zou willen houden moeten jullie voortaan maar aan de double dutch.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ondertussen gelukkig gezorgd dat we elkaar vandaag weer zien en echt kunnen praten.
Gebruik jijzelf elke keer anticonceptie?quote:Op maandag 6 mei 2019 10:55 schreef TserrofEnoch het volgende:
De kans op zwangerschap zou klein moeten zijn in verband met anticonceptie, maar er zijn omstandigheden die de kans aanzienlijk verhogen als ook lichamelijke zaken die wijzen op zwangerschap.
Dat valt nog te bezien. Misschien is ze niet zwanger of is dit voor haar de hel als ze wel zwanger blijkt. Niet iedereen wil (nu) kinderen he.quote:
Dat begin ik ook te vermoeden met haar "eng om een test t doen dus ik doe het niet"...quote:
Je hebt natuurlijk ook nog de optie, dat ze in haar eentje de test zou willen doen en mij er niets over zegt dat ze dat doet. Je hoort ook ooit van vrouwen die een abortus ondergaan en het de partner nooit vertellen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:29 schreef Anneloos het volgende:
Wat een bs. Niet een test willen doen? Waar slaat dit op?
Ik kan mij ook niet goed in haar gedachten verplaatsen nu. Zou vooral zeggen dat ze nu angstig is. Dit is zeker geen schreeuw om aandacht, hebben nooit drama. Ze wil liever niet zwanger zijn nu, ze wil deze gesprekken nu niet. Dus denk eerder dat ze het weg aan het stoppen is.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat begin ik ook te vermoeden met haar "eng om een test t doen dus ik doe het niet"...
Dan is ze een heks, maar laten we daar nog niet vanuit gaan. Zwangerschap gaat niet ineens overquote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:28 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog de optie, dat ze in haar eentje de test zou willen doen en mij er niets over zegt dat ze dat doet. Je hoort ook ooit van vrouwen die een abortus ondergaan en het de partner nooit vertellen.
Maar daar ga ik allemaal niet van uit, het vertrouwen is er gewoon tussen ons.
Ik denk zelf dan ook dat het meer de gedachte is dat als ze het negeert en we er nu over stoppen met praten haar mogelijke zwangerschap daarmee geen dingetje meer is. Struisvogeltactiek dus. :/
Bedoel meer van 'Zolang je er niet over praat of denkt dan is het er niet.' gewoon wegkijkgedrag dus. Maar goed ze denkt naar mijn mening niet helemaal rationeel nu. Ben niet van plan om haar nu tot een test te dwingen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:37 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dan is ze een heks, maar laten we daar nog niet vanuit gaan. Zwangerschap gaat niet ineens over
Dat snap ik, maar ze weet dat je ermee zit? Dwingen moet je sowieso niet. Het komt toch wel uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:40 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Bedoel meer van 'Zolang je er niet over praat of denkt dan is het er niet.' gewoon wegkijkgedrag dus. Maar goed ze denkt naar mijn mening niet helemaal rationeel nu. Ben niet van plan om haar nu tot een test te dwingen.
Maar wil benadrukken nogmaals dat ik er niet vanuit ga. Maar zou vind ik wel logischer zijn dan het maar gewoon wegstoppen.
Dat wel. Op het begin dachten we echt best anders. Alles was een open vraag. Ik had al een eindplan. Zij keek het stap voor stap aan. Kinderen was een open vraag. Een huwelijk was een open vraag.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:42 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ze weet dat je ermee zit? Dwingen moet je sowieso niet. Het komt toch wel uit.
Alleen ben ik toch bang dat ze dan anders over die mogelijke zwangerschap denkt dan jij? Wil ze überhaupt kinderen?
Na negen maanden sowieso inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:42 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ze weet dat je ermee zit? Dwingen moet je sowieso niet. Het komt toch wel uit.
Alleen ben ik toch bang dat ze dan anders over die mogelijke zwangerschap denkt dan jij? Wil ze überhaupt kinderen?
Ik snap het heel goed! Maar zet jezelf daarbij niet aan de kant. Wat jij wil is ook belangrijk, want jullie zitten samen in deze relatie..quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:50 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dat wel. Op het begin dachten we echt best anders. Alles was een open vraag. Ik had al een eindplan. Zij keek het stap voor stap aan. Kinderen was een open vraag. Een huwelijk was een open vraag.
Voor mij waren dit dingen die ik in een relatie zocht. Ze is het ondertussen met mij eens en heeft er ook zin in. Maar het moet nog wel stapje voor stapje. Dus we gaan naar hetzelfde toe.
Maar zij wil dat we eerst nog een aantal jaar werken. Dan zorgen dat we samen een huis kopen. En dan nog wat gaan reizen misschien. En dan komt een huwelijk of gezin pas.
Voor het grootste deel van onze relatie zei ze ook dat ze wilde trouwen met me, maar als ik dat op dat moment zou vragen dat ze mij zou afwijzen, omdat het nog veel te vroeg is daarvoor. Nu zegt ze dat ze nu ja zou zeggen, maar dat ze daar niet blij mee zou zijn, omdat ze denk ik liever over een jaar of 4 pas zou willen verloven.
Dus we hebben ongeveer hetzelfde einddoel Maar ik zou nu bv. trouwen en een kind krijgen geen probleem vinden. Zij wil alles stapje voor stapje. Zij wil ook niet dat het ineens in een stroomversnelling zou gaan. Terwijl ik juist vind dat het leven nooit echt te plannen valt. Als ze nu zwanger zou worden en het laat weghalen, dat zou compleet belachelijk zijn, terwijl ze daar 4 jaar later wel open voor zou staan.
- Niet zwager maar dit gedoe zet zoveel druk op de relatie en vooral het onderling vertrouwen dat de relatie alsnog strand.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik ben verder niet van plan om dit echt bij te gaan houden. Dus kan al zeggen hoe dit gaat eindigen.
- Grootste kans: Toch niet zwanger. Voortaan weer dubbele bescherming.
- Wel zwanger: Houden het kind. Op termijn huwelijk etc.
- Wel zwanger: Abortus. Relatie strandt.
Tja, mocht zij zwanger zijn dan kan TS ook aanbieden dat hij voor het kind zorgt en thuis blijft zodat zijn partner kan blijven werken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:55 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed! Maar zet jezelf daarbij niet aan de kant. Wat jij wil is ook belangrijk, want jullie zitten samen in deze relatie..
Wel fijn dat je geduldig voor haar bent! Echt erg belangrijk!
Ik vind het ook vrij vaag allemaal, met TS die ook nog eens via internet allerlei percentages weet te achterhalen over de kans dat ze wel of niet zwanger is.quote:Op woensdag 8 mei 2019 12:53 schreef Schanu het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom ze geen test wil doen, dat geeft niet alleen haar maar ook jou zekerheid. Waarom zo lang in de stress blijven, wat ook nog eens een druk op de relatie kan zetten omdat het hierdoor juist in de lucht blijft hangen?
Het wachten tot de volgende menstruatie kan ik niet zo goed volgen overigens, ik ging ervan uit dat ze überhaupt nog niet was gaan menstrueren, waarom zou je anders vermoeden dat ze zwanger is. Hoe kan je echter al spreken over de 'volgende' menstruatie, als de huidige nog moet komen?
Nou die percentages zijn niet legitiem gefundeerd. Is de inschatting die ik er bij heb.quote:Op woensdag 8 mei 2019 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook vrij vaag allemaal, met TS die ook nog eens via internet allerlei percentages weet te achterhalen over de kans dat ze wel of niet zwanger is.
@:TserrofEnoch wat is de tijdlijn precies waar je het over hebt? Wat is de eerste dag van de laatste menstruatie?
De volgende menstruatie is altijd de volgende maal dat ze ongesteld is. Als ze nu niet ongesteld is maar dit later wel wordt dan spreken we toch over de volgende menstruatie?quote:Op woensdag 8 mei 2019 12:53 schreef Schanu het volgende:
Het wachten tot de volgende menstruatie kan ik niet zo goed volgen overigens, ik ging ervan uit dat ze überhaupt nog niet was gaan menstrueren, waarom zou je anders vermoeden dat ze zwanger is. Hoe kan je echter al spreken over de 'volgende' menstruatie, als de huidige nog moet komen?
Dit heeft niets met internetdokteren te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2019 15:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nou die percentages zijn niet legitiem gefundeerd. Is de inschatting die ik er bij heb.
Verder waardeer ik de poging tot hulp, maar ik heb zelf al ge-internetdoktert en zit eigenlijk niet te wachten op meer mensen die dit gaan doen. Uiteindelijk zal het blijken uit een test, of anders de ongesteldheid danwel het blijvend uitblijven van ongesteldheid. Om alle omstandigheden hier op tafel te leggen daar voel ik weinig voor.
In plaats daarvan ben ik aan het aansturen voor een gezamenlijk gesprek met de huisarts.
Ik heb dit topic vooral geopend om mij wat te kunnen luchten, want ik bespreek dit niet met iemand anders in mijn omgeving op mijn vriendin na.
Behalve dat het te weinig zegt. Door de stress kan de menstruatie uitblijven terwijl ze niet zwanger is en zo zijn er ook vrouwen die bloeden tijdens de zwangerschap en dat met een menstruatie verwarren om duidelijke redenen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 15:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
De volgende menstruatie is altijd de volgende maal dat ze ongesteld is. Als ze nu niet ongesteld is maar dit later wel wordt dan spreken we toch over de volgende menstruatie?
De huidige menstruatie is het alleen als ze 'op dit moment' menstrueert.
Maar ze is nu toch al wel over tijd?quote:Op woensdag 8 mei 2019 15:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
De volgende menstruatie is altijd de volgende maal dat ze ongesteld is. Als ze nu niet ongesteld is maar dit later wel wordt dan spreken we toch over de volgende menstruatie?
De huidige menstruatie is het alleen als ze 'op dit moment' menstrueert.
Overtijd, lange cyclus, verstoorde cyclus. Ik zie het verschil niet tussen datgene wat op een zwangerschap zou moeten duiden en wat niet.quote:Op woensdag 8 mei 2019 17:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar ze is nu toch al wel over tijd?
Maar je zei dat van alles op een zwangerschap of zelfs een miskraam zou lijken. Wat waren al die tekenen dan?quote:Op woensdag 8 mei 2019 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Overtijd, lange cyclus, verstoorde cyclus. Ik zie het verschil niet tussen datgene wat op een zwangerschap zou moeten duiden en wat niet.
Een zwangerschap hoeft qua tekenen ook helemaal niet zo duidelijk te zijn. Er zijn zelfs vrouwen die er pas na maanden achter komen. Een test is het enige wat duidelijk is.quote:Op woensdag 8 mei 2019 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Overtijd, lange cyclus, verstoorde cyclus. Ik zie het verschil niet tussen datgene wat op een zwangerschap zou moeten duiden en wat niet.
he? Waarom samen naar de huisarts? Pis verdorie gewoon eerst op zo'n stokquote:Op woensdag 8 mei 2019 15:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nou die percentages zijn niet legitiem gefundeerd. Is de inschatting die ik er bij heb.
Verder waardeer ik de poging tot hulp, maar ik heb zelf al ge-internetdoktert en zit eigenlijk niet te wachten op meer mensen die dit gaan doen. Uiteindelijk zal het blijken uit een test, of anders de ongesteldheid danwel het blijvend uitblijven van ongesteldheid. Om alle omstandigheden hier op tafel te leggen daar voel ik weinig voor.
In plaats daarvan ben ik aan het aansturen voor een gezamenlijk gesprek met de huisarts.
Ik heb dit topic vooral geopend om mij wat te kunnen luchten, want ik bespreek dit niet met iemand anders in mijn omgeving op mijn vriendin na.
Heb je zelf al zo'n test van de drogist gehaald?quote:Op woensdag 8 mei 2019 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Lekker een tijdje in spanning afwachten toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:20 schreef Cue_ het volgende:
Waarom zou je in godsnaam geen zwangerschapstest willen doen
Wat verwacht je van een gesprek met de huisarts? Wat denk je dat die gaat zeggen?quote:Op woensdag 8 mei 2019 15:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik hoop een preek over het verspillen van zorg.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:36 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat verwacht je van een gesprek met de huisarts? Wat denk je dat die gaat zeggen?
Ik gok 'heeft u al een test gedaan? Niet? Wat komt u verdorie doen dan?'quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:36 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat verwacht je van een gesprek met de huisarts? Wat denk je dat die gaat zeggen?
Naja dat laatste zal de huisarts niet zeggen, zal waarschijnlijk meer iets in de trant zijn van 'hier heb je een potje, ga maar even naar de wc en plas er even in, dan doen we even een test'.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:38 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik gok 'heeft u al een test gedaan? Niet? Wat komt u verdorie doen dan?'
quote:Op woensdag 8 mei 2019 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
En terwijl je er geen reet van snapt toch een inschatting kunnen maken. Knap zeg! Doe de mensheid een plezier en laat een knoopje leggen tot je volwassen genoeg bent om aan kinderen te beginnen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Er is buiten jouw internetgedokter om dus geen indicatie dat ze mogelijk zwanger is? Wat is het probleem met geweest thuis testen? De huisarts is misschien geen slecht idee, dan moet ze wel eerst testen. Kost een paar euro maar dan weet je het wel zeker.quote:Op woensdag 8 mei 2019 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Is het nog steeds dat je bij een huisarts voor een zwangerschapstest ook gewoon moet betalen?quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:44 schreef madam-april het volgende:
[..]
Naja dat laatste zal de huisarts niet zeggen, zal waarschijnlijk meer iets in de trant zijn van 'hier heb je een potje, ga maar even naar de wc en plas er even in, dan doen we even een test'.
Ja, wordt alleen vergoed bij medische indicatie.quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het nog steeds dat je bij een huisarts voor een zwangerschapstest ook gewoon moet betalen?
Beloof je ons wel over 9 maanden als je het echt zeker weet te vertellen of ze nou inderdaad zwanger was of niet? Want nu zitten we maar in spanning af te wachten!quote:Op woensdag 8 mei 2019 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Zoveel spanning, ik zou bijna zelf een zwangerschapstest gaan doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:07 schreef Reverb het volgende:
Beloof je ons wel over 9 maanden als je het echt zeker weet te vertellen of ze nou inderdaad zwanger was of niet? Want nu zitten we maar in spanning af te wachten!
Is niet nodig, je kan ook even internet doktoren, en dan kan je een inschatting maken hoe groot de kans is.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zoveel spanning, ik zou bijna zelf een zwangerschapstest gaan doen.
Ik denk zo'n 30%quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:30 schreef Reverb het volgende:
[..]
Is niet nodig, je kan ook even internet doktoren, en dan kan je een inschatting maken hoe groot de kans is.
Nondeju, bij de huisarts moesten wij een tientje betalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:45 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Je kunt het beste bij de kruidvat een zwangerschapstest kopen. Dat zijn van die kleine witte langwerpige dingen (juist...). Kost vijf euro en dan heb je er twee. De HA heeft namelijk ook gewoon van die simpele goedkope dingen. Problem solved😬
Ik was daarstraks een beetje misselijk (heus niet door het bier van gisteravond) en at zojuist een broodje met oa augurk.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:32 schreef Halimede het volgende:
[..]
Ik denk zo'n 30%![]()
Voor mijzelf trouwens ook
Dit ja. Sorry als ik er naast zit maar je komt wat naief over. Als ze normaliter niet dramatisch doet waarom dan wel stressen om iets wat wellicht helemaal niet het geval is?quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Een zwangerschapstest is eng? Zou trouwens eerst geen seks met haar hebben tot ze de test heeft gedaan. Krijg een beetje de kriebels van deze meid.
Ja je moet bij de HA meestal meer betalen dan dat je het gewoon bij de drogist oid koopt. 😂quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:33 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nondeju, bij de huisarts moesten wij een tientje betalen.
Maar je hebt al wel een test liggen neem ik aan? Voor het geval ze van gedachten verandert/de arts vraagt om eerst zelf eens te testen..quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
Update.
We hebben wel een afspraak met een arts gemaakt. Maar goed ze wil zich nog steeds niet laten testen op het wel of niet zwanger zijn.
Ik snap niet dat je dit accepteert van haar, ik had ze voor het blok gezet. Ga maar een test doen en zoniet kun je alleen verder.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
Update.
We hebben wel een afspraak met een arts gemaakt. Maar goed ze wil zich nog steeds niet laten testen op het wel of niet zwanger zijn. Is niet bepaald rationeel, maar goed dat was al duidelijk. Het speelt nu ook nog maar 9 dagen dat we samen in deze situatie zitten (dat ze het tegen mij verteld heeft).
Zijn ondertussen niet meer intiem geweest op normale wijze. Voortaan als we dit wel weer doen dus met dubbele bescherming. Was zelf ook even wat afstandelijker door dit gebeuren. Van zaterdag op zondag de hele nacht gesproken met elkaar en dit was heel verhelderend. Het is voor mij een hele opluchting dat mocht het zo zijn dat ze zwanger is dat we beiden het kind zullen verwelkomen, samen. Was ook de reden dat ik het hier opstartte om daarover mijn gedachten te ventileren alvorens ik met haar het gesprek inging.
Ze maakte zich vooral druk om wat omgeving, ouders zullen denken mocht ze zwanger zijn. Ze is in die zin best onzeker.
Of ze nu wel of niet zwanger is, daarop is het nu voor mij even afwachten. In ieder geval erg fijn om deze gesprekken gevoerd te hebben met haar. Heeft veel duidelijkheid verschaft. Voor een buitenstaander kan ik begrijpen dat deze situatie bizar klinkt, maar goed.
Mevrouw u heeft bijna 10 cm ontsluiting:quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Hoe denkt ze dan een bevalling te gaan doen?
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:17 schreef Haushofer het volgende:
Ik zou ook geen test doen.
Schrödingers zwangerschap: zolang je geen test doet, zit ze in een superpositie van wel zwanger en niet zwanger.
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
Is niet bepaald rationeel, maar goed dat was al duidelijk.
Je wordt ook niet meer of minder zwanger van zo’n test.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:57 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je dit accepteert van haar, ik had ze voor het blok gezet. Ga maar een test doen en zoniet kun je alleen verder.
Nee maar dan weet hij wel waar hij aan toe is.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:44 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Je wordt ook niet meer of minder zwanger van zo’n test.
Snap dat het spannend is...
(Hier ook een kind dus ja.. dat snap ik heus)
Maar die test verandert niks.
Nouja het veranderd 1 ding.
Namelijk dat je kunt stoppen met rondrennen als een kip zonder kop en kunt gaan nadenken over wat je kunt of moet gaan doen.
En PRAAT met elkaar... dat is al de helft van het probleem.
Lees dan ook alle zinnen he ..quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:46 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee maar dan weet hij wel waar hij aan toe is.
quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:44 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Je wordt ook niet meer of minder zwanger van zo’n test.
Snap dat het spannend is...
(Hier ook een kind dus ja.. dat snap ik heus)
Maar die test verandert niks.
Nouja het veranderd 1 ding.
Namelijk dat je kunt stoppen met rondrennen als een kip zonder kop en kunt gaan nadenken over wat je kunt of moet gaan doen.
En PRAAT met elkaar... dat is al de helft van het probleem.
@TserrofEnochquote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:46 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar je hebt al wel een test liggen neem ik aan? Voor het geval ze van gedachten verandert/de arts vraagt om eerst zelf eens te testen..
Zou ze al zo ver zijn dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:11 schreef Allures het volgende:
Begint er al iets af te tekenen?
Als ze naar voor draagt is het een meisje toch
nee maar ik heb gevoel voor humor en dat gebruikte ik om dit omhoog te schoppen.quote:
Oh sorryquote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:15 schreef Allures het volgende:
[..]
nee maar ik heb gevoel voor humor en dat gebruikte ik om dit omhoog te schoppen.
Beetje jammer dat je dat dan uit moet gaan leggen
Waarom zou hij wel verantwoordelijk zijn als ze besluit dat ze het kind wil houden, maar mag hij geen betrokkenheid bij de keuze voelen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:46 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Waarom vind je het zo'n moeilijk te accepteren dat zij misschien abortus wil plegen? Kun je het niet zien als háár beslissing? Ik bedoel jij mag tegen abortus zijn en op de SGP stemmen als je dat wil verbieden, prima, maar jouw mening is in dit individuele geval helaas niet zo relevant, want het is haar beslissing. Ik denk dat je een stuk gezonder met deze (en toekomstige) pregnancy scares om kunt gaan als je je beseft dat jij hier geen verantwoordelijkheid in hebt. Jij mag je mening geven en zij is verantwoordelijk voor háár beslissing. Je hoeft je dus ook niet schuldig te voelen voor een eventuele abortus want het was niet jouw beslissing, en je hebt nog genoeg zaadcellen over om het goed te maken als je denkt dat het per se god's plan is dat jij een kindje op de aarde zet.
Baas in eigen buik.
En wat zei de dokter?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
Update.
We hebben wel een afspraak met een arts gemaakt. Maar goed ze wil zich nog steeds niet laten testen op het wel of niet zwanger zijn. Is niet bepaald rationeel, maar goed dat was al duidelijk. Het speelt nu ook nog maar 9 dagen dat we samen in deze situatie zitten (dat ze het tegen mij verteld heeft).
Zijn ondertussen niet meer intiem geweest op normale wijze. Voortaan als we dit wel weer doen dus met dubbele bescherming. Was zelf ook even wat afstandelijker door dit gebeuren. Van zaterdag op zondag de hele nacht gesproken met elkaar en dit was heel verhelderend. Het is voor mij een hele opluchting dat mocht het zo zijn dat ze zwanger is dat we beiden het kind zullen verwelkomen, samen. Was ook de reden dat ik het hier opstartte om daarover mijn gedachten te ventileren alvorens ik met haar het gesprek inging.
Ze maakte zich vooral druk om wat omgeving, ouders zullen denken mocht ze zwanger zijn. Ze is in die zin best onzeker.
Of ze nu wel of niet zwanger is, daarop is het nu voor mij even afwachten. In ieder geval erg fijn om deze gesprekken gevoerd te hebben met haar. Heeft veel duidelijkheid verschaft. Voor een buitenstaander kan ik begrijpen dat deze situatie bizar klinkt, maar goed.
Wat een rare vraag waarom hij dat moeilijk te accepteren vindt, omdat het ook zijn kind is natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:46 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Waarom vind je het zo'n moeilijk te accepteren dat zij misschien abortus wil plegen? Kun je het niet zien als háár beslissing? Ik bedoel jij mag tegen abortus zijn en op de SGP stemmen als je dat wil verbieden, prima, maar jouw mening is in dit individuele geval helaas niet zo relevant, want het is haar beslissing. Ik denk dat je een stuk gezonder met deze (en toekomstige) pregnancy scares om kunt gaan als je je beseft dat jij hier geen verantwoordelijkheid in hebt. Jij mag je mening geven en zij is verantwoordelijk voor háár beslissing. Je hoeft je dus ook niet schuldig te voelen voor een eventuele abortus want het was niet jouw beslissing, en je hebt nog genoeg zaadcellen over om het goed te maken als je denkt dat het per se god's plan is dat jij een kindje op de aarde zet.
Baas in eigen buik.
Ik mag hopen dat de dokter zich beklaagd heeft over het feit om een medisch circus te starten zonder thuis een test gedaan te hebben van 6 euro van de Etos.quote:
Welnee. Huisartsen zien zoveel verschillende mensen met al hun redelijke en onredelijke, logische en onlogische, verstandige en onverstandige kanten. Daar gaat een huisarts echt zijn/haar patiënten niet de les over lezen. Die huisarts dealt gewoon met de vraag waar zijn patiënt mee komt.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de dokter zich beklaagd heeft over het feit om een medisch circus te starten zonder thuis een test gedaan te hebben van 6 euro van de Etos.
Moi excuse ik dacht dat ze die stap gewoon wilde skippen, kan dat eigenlijk trouwens wel?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welnee. Huisartsen zien zoveel verschillende mensen met al hun redelijke en onredelijke, logische en onlogische, verstandige en onverstandige kanten. Daar gaat een huisarts echt zijn/haar patiënten niet de les over lezen. Die huisarts dealt gewoon met de vraag waar zijn patiënt mee komt.
Welke stap skippen?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Moi excuse ik dacht dat ze die stap gewoon wilde skippen, kan dat eigenlijk trouwens wel?
Mooi zwakke huisarts dan, in deze tijd van alsmaar stijgende zorgkosten mag hier best wel een gesprek over worden gevoerd.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welnee. Huisartsen zien zoveel verschillende mensen met al hun redelijke en onredelijke, logische en onlogische, verstandige en onverstandige kanten. Daar gaat een huisarts echt zijn/haar patiënten niet de les over lezen. Die huisarts dealt gewoon met de vraag waar zijn patiënt mee komt.
Dat zie je verkeerd. Dat gesprek zou juist een verspilling van (kostbare) tijd zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:55 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Mooi zwakke huisarts dan, in deze tijd van alsmaar stijgende zorgkosten mag hier best wel een gesprek over worden gevoerd.
Je kunt het afdoen in 2 minuten terwijl ze er toch al zijn om herhaling te voorkomen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Dat gesprek zou juist een verspilling van (kostbare) tijd zijn.
Hahahaha. Nou, dat zal schelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:35 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Je kunt het afdoen in 2 minuten terwijl ze er toch al zijn om herhaling te voorkomen.
Het is juist nog niet zijn kind, dat is pas als ze besluit het te houden en de zwangerschap goed verloopt over 7 maanden of zo.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat een rare vraag waarom hij dat moeilijk te accepteren vindt, omdat het ook zijn kind is natuurlijk.
Goede vraag idd! Zitten idd interessante morele vragen aan, of je een vader wel verantwoordelijk moet stellen als het alleen de beslissing van de vrouw is om het kind te nemen, maar das voor TS niets relevant, hij doet dat juist graag. En natuurlijk mag hij zich er betrokken bij voelen en zijn mening geven, dat zei ik al. Het probleem is alleen in deze dat TS het er extreem moeilijk mee heeft dat zij mogelijk abortus zou plegen omdat hij daar tegen is, terwijl het gezonder zou zijn als hij zou accepteren dat het haar beslissing is en dat hij daar dus niet verantwoordelijk voor is omdat hij nou eenmaal niet de dictator van Nederland is. Sommige dingen liggen nu eenmaal buiten jouw handen dus dat moet je proberen te accepteren anders is het lastig leven.quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom zou hij wel verantwoordelijk zijn als ze besluit dat ze het kind wil houden, maar mag hij geen betrokkenheid bij de keuze voelen?
Natuurlijk is het wel zijn kind, ook als het nog in de buik zit. Hoe zag je dat voor je? Kom maar terug als je kind geboren is, tot die tijd is het nog niet mijn kind en hoef ik ook niks voor ons kind of voor jou te doen? Ook over abortus zouden vaders moeten kunnen meebeslissen. Vaders hebben gewoon nul rechten als het over zoiets belangrijks gaat.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:41 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Het is juist nog niet zijn kind, dat is pas als ze besluit het te houden en de zwangerschap goed verloopt over 7 maanden of zo.
[..]
Goede vraag idd! Zitten idd interessante morele vragen aan, of je een vader wel verantwoordelijk moet stellen als het alleen de beslissing van de vrouw is om het kind te nemen, maar das voor TS niets relevant, hij doet dat juist graag. En natuurlijk mag hij zich er betrokken bij voelen en zijn mening geven, dat zei ik al. Het probleem is alleen in deze dat TS het er extreem moeilijk mee heeft dat zij mogelijk abortus zou plegen omdat hij daar tegen is, terwijl het gezonder zou zijn als hij zou accepteren dat het haar beslissing is en dat hij daar dus niet verantwoordelijk voor is omdat hij nou eenmaal niet de dictator van Nederland is. Sommige dingen liggen nu eenmaal buiten jouw handen dus dat moet je proberen te accepteren anders is het lastig leven.
Wat moet TS anders doen behalve zijn mening geven? De wet krijgt hij in deze korte tijd niet veranderd en hij kan haar moeilijk neersteken want dan is het kindje ook dood.
Zouden moeten kunnen ja, das een politieke mening van een stelletje christenfundamentalisten die ook tegen vrouwenstemrecht zijn, maar hoe het nu is, is dat de vrouw beslist, en dat moet TS gewoon leren accepteren.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel zijn kind, ook als het nog in de buik zit. Hoe zag je dat voor je? Kom maar terug als je kind geboren is, tot die tijd is het nog niet mijn kind en hoef ik ook niks voor ons kind of voor jou te doen? Ook over abortus zouden vaders moeten kunnen meebeslissen.
Ts heeft wel het recht om te weten dat zij zwanger is van zijn jong.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 02:25 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Zouden moeten kunnen ja, das een politieke mening van een stelletje christenfundamentalisten die ook tegen vrouwenstemrecht zijn, maar hoe het nu is, is dat de vrouw beslist, en dat moet TS gewoon leren accepteren.
De tijd dat mannen de baas waren over het lichaam van de vrouw is voorbij![]()
Volgens mij heeft TS prima door dat die beslissing zelf uiteindelijk buiten zijn handen ligt, maar hij er natuurlijk wel een mening over mag hebben. En dat hij dat hij die ook kan uitdrukken zonder opdringerig te zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:41 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Het is juist nog niet zijn kind, dat is pas als ze besluit het te houden en de zwangerschap goed verloopt over 7 maanden of zo.
[..]
Goede vraag idd! Zitten idd interessante morele vragen aan, of je een vader wel verantwoordelijk moet stellen als het alleen de beslissing van de vrouw is om het kind te nemen, maar das voor TS niets relevant, hij doet dat juist graag. En natuurlijk mag hij zich er betrokken bij voelen en zijn mening geven, dat zei ik al. Het probleem is alleen in deze dat TS het er extreem moeilijk mee heeft dat zij mogelijk abortus zou plegen omdat hij daar tegen is, terwijl het gezonder zou zijn als hij zou accepteren dat het haar beslissing is en dat hij daar dus niet verantwoordelijk voor is omdat hij nou eenmaal niet de dictator van Nederland is. Sommige dingen liggen nu eenmaal buiten jouw handen dus dat moet je proberen te accepteren anders is het lastig leven.
Wat moet TS anders doen behalve zijn mening geven? De wet krijgt hij in deze korte tijd niet veranderd en hij kan haar moeilijk neersteken want dan is het kindje ook dood.
Nogal wiedes. Zodra de kinderen in de buik van de vader groeien, mogen ze meebeslissen over wel of geen abortus en hebben zij het recht er wel of niet voor te kiezen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel zijn kind, ook als het nog in de buik zit. Hoe zag je dat voor je? Kom maar terug als je kind geboren is, tot die tijd is het nog niet mijn kind en hoef ik ook niks voor ons kind of voor jou te doen? Ook over abortus zouden vaders moeten kunnen meebeslissen. Vaders hebben gewoon nul rechten als het over zoiets belangrijks gaat.
Niet helemaal eerlijk vind ik dit.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nogal wiedes. Zodra de kinderen in de buik van de vader groeien, mogen ze meebeslissen over wel of geen abortus en hebben zij het recht er wel of niet voor te kiezen.
Dit staat overigens los van of de man er een mening over mag hebben.
Hoe zou je t dan willen zienquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:35 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Niet helemaal eerlijk vind ik dit.
Such is life en anders moet je gewoon maar niet het risico van neuken willen nemen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:35 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Niet helemaal eerlijk vind ik dit.
Je kunt een vrouw ook niet dwingen om de zwangerschap af te breken omdat jij helemaal geen kind wil. In beide gevallen is de man dus altijd de lul.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe zou je t dan willen zien. Je kunt een vrouw niet dwingen een zwangerschap te voldragen omdat jij dat als man wil.
Dan moet je als man zijnde gewoon een condoom blijven gebruiken terwijl de vrouw de pil slikt. Gedeelde verantwoordelijkheid, lekker makkelijk om die geheel bij de vrouw te leggen in de vorm van de pil slikken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je kunt een vrouw ook niet dwingen om de zwangerschap af te breken omdat jij helemaal geen kind wil. In beide gevallen is de man dus altijd de lul.
En dooddoeners als dan moet je maar niet neuken slaan nergens op. Het is niet of de man in zijn eentje kan neuken, daar zijn er nog altijd twee voor nodig.
Ook als je een condoom gebruikt geeft je nog niet het recht om te beslissen dat het kind maar weggehaald moet worden als de vrouw onverhoopt toch zwanger raakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:20 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dan moet je als man zijnde gewoon een condoom blijven gebruiken terwijl de vrouw de pil slikt. Gedeelde verantwoordelijkheid, lekker makkelijk om die geheel bij de vrouw te leggen in de vorm van de pil slikken.
De vrouw is niet de lul met 9 maanden dracht, een veranderd lijf met risico op blijvende schade, mogelijk gedoe op werk met carrière, etc. Echt appeltje eitje joh.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je kunt een vrouw ook niet dwingen om de zwangerschap af te breken omdat jij helemaal geen kind wil. In beide gevallen is de man dus altijd de lul.
En dooddoeners als dan moet je maar niet neuken slaan nergens op. Het is niet of de man in zijn eentje kan neuken, daar zijn er nog altijd twee voor nodig.
Het condoom is dan ook ter voorkoming van die zwangerschap bedoelt, niet als extra aandeel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:24 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ook als je een condoom gebruikt geeft je nog niet het recht om te beslissen dat het kind maar weggehaald moet worden als de vrouw onverhoopt toch zwanger raakt.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:58 schreef TserrofEnoch het volgende:
Na zo'n 18 dagen dus duidelijkheid nu. Geen zwangerschap. Ook afspraak met een dokter gehad, er speelde meerdere 4 à 5 zaken lichamelijk op, waardoor het leek alsof ze zwanger was. Maar uiteindelijk vals alarm. Uit privacy zeg ik er verder niet te veel over. Was vooral om te luchten hier dit topic.
Nee, maar condoom en pil verkleinen de kans op zwangerschap dermate dat je je daar geen zorgen meer om hoeft te maken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:24 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ook als je een condoom gebruikt geeft je nog niet het recht om te beslissen dat het kind maar weggehaald moet worden als de vrouw onverhoopt toch zwanger raakt.
Klopt. En zo lang jij niet zelf je kinderen uit kunt poepen, moet je dat accepteren. En dus zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat wanneer je daar niet aan toe bent.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nou nee, dat recht heeft hij in juridische zin helemaal niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 07:07 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ts heeft wel het recht om te weten dat zij zwanger is van zijn jong.
Fijn dat ze niet zwanger was, maar alle ellende en stress die jullie daardoor beiden hebben gehad waren te voorkomen geweest met een testje van ¤ 5 bij het Kruidvat.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:58 schreef TserrofEnoch het volgende:
Na zo'n 18 dagen dus duidelijkheid nu. Geen zwangerschap. Ook afspraak met een dokter gehad, er speelde meerdere 4 à 5 zaken lichamelijk op, waardoor het leek alsof ze zwanger was. Maar uiteindelijk vals alarm. Uit privacy zeg ik er verder niet te veel over. Was vooral om te luchten hier dit topic.
^^Dit dus..quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat ze niet zwanger was, maar alle ellende en stress die jullie daardoor beiden hebben gehad waren te voorkomen geweest met een testje van ¤ 5 bij het Kruidvat.
Dit is echt zo bizar, ik zou me serieus gaan afvragen of je daarmee door wilt gaan, want als er wel sprake was geweest van een zwangerschap, dan had ze zowel in het geval van een keuze voor een abortus kostbare tijd verspild waarin een abortus nog veel simpeler zou kunnen, en in het geval van het behouden van de zwangerschap had ze het kind cruciale dingen onthouden door niet direct te kunnen beginnen met het slikken van foliumzuur (vit B11), waarmee je eigenlijk al zou moeten beginnen voor je zwanger wordt.
Owja joh. Welk recht bedoel je precies?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:03 schreef AtlasPython het volgende:
Een vrouw die mogelijk (gewenst of ongewenst) zwanger is, zou dit bij beide situaties zo snel mogelijk willen weten. Het lijkt erop dat ze jou aan het lijntje probeert te houden door hier vaag over te doen. Die mogelijke baby is niet alleen van haar, het is allebei jullie recht om te weten hoe het precies zit.
beide toch achteraf pas over de verantwoordelijkheid nagedacht?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:14 schreef madam-april het volgende:
[..]
^^Dit dus..
Ik zou echt geen relatie willen hebben met iemand die, zo onverantwoordelijk, met zo'n situatie omgaat.
Ik heb het meer over het feit dat ze geen zwangerschapstest wilde doen, terwijl ze wel dacht dat er een reëele kans was dat ze zwanger was. Als je zwanger bent is het van belang om zo snel mogelijk te beginnen met het slikken van o.a. foliumzuur (moet je eigenlijk al voor je zwanger bent mee beginnen). Als ze zwanger zou zijn geweest had ze het kindje cruciale dingen onthouden, enkel en alleen omdat ze te geen zin had om een zwangerschapstest te doen..quote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:22 schreef dop het volgende:
[..]
beide toch achteraf pas over de verantwoordelijkheid nagedacht?
Soms toch lastig om alles vooraf zuiver te kunnen overzien. (Overkomt mij niet)
ik ken het belang van foliumzuur maar bij ongeplande zwangerschap kun je daar nog nauwelijks op sturen. Tegen de tijd je weet zwanger te zijn heeft slikken niet zo gek veel voordeel meer. Neurale buis is dan grotendeels al gevormd.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:46 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik heb het meer over het feit dat ze geen zwangerschapstest wilde doen, terwijl ze wel dacht dat er een reëele kans was dat ze zwanger was. Als je zwanger bent is het van belang om zo snel mogelijk te beginnen met het slikken van o.a. foliumzuur (moet je eigenlijk al voor je zwanger bent mee beginnen). Als ze zwanger zou zijn geweest had ze het kindje cruciale dingen onthouden, enkel en alleen omdat ze te geen zin had om een zwangerschapstest te doen..
Dit idd. Bang zijn is ok, maar suck it up en ga voor duidelijkheid.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:14 schreef madam-april het volgende:
[..]
^^Dit dus..
Ik zou echt geen relatie willen hebben met iemand die, zo onverantwoordelijk, met zo'n situatie omgaat.
Als je gewoon een beetje je cyclus in de gaten houdt kun je het al weten als je een paar dagen overtijd bent (mits regelmatige cyclus).quote:Op zondag 26 mei 2019 08:01 schreef dop het volgende:
[..]
ik ken het belang van foliumzuur maar bij ongeplande zwangerschap kun je daar nog nauwelijks op sturen. Tegen de tijd je weet zwanger te zijn heeft slikken niet zo gek veel voordeel meer. Neurale buis is dan grotendeels al gevormd.
Bij 22 dagen na de bevruchting ben je al ruim een week overtijd, had je allang kunnen testen en beginnen met foliumzuur.quote:De neurale buis[1] of tubus neuralis[2] is een embryonale structuur die zich in een vroeg stadium vanuit de neurale plaat (lamina neuralis) vormt door instulping over de lengte en afsnoering zodat er onder het dorsale ectoderm een buisvormige structuur ontstaat in de lengterichting van het individu. Deze ontwikkeling begint op de 22e dag na bevruchting ter hoogte van de eerste vijf somieten en verloopt verder van craniaal naar caudaal. Rond de 24e dag sluit de neurale buis aan de craniale zijde, rond de 26e aan de caudale kant. Aan de craniale zijde ontstaan vervolgens blaasjes. Het ruggenmerg blijft een 'buis'. Uit de blaasjes ontwikkelen zich de hersenen. Het ruggenmerg samen met de hersenen noem je het centraal zenuwstelsel.
het is altijd beter om toch te gaan slikken.quote:Op zondag 26 mei 2019 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je gewoon een beetje je cyclus in de gaten houdt kun je het al weten als je een paar dagen overtijd bent (mits regelmatige cyclus).
Maar denken dat je zwanger zou kunnen zijn en moedwillig zekerheid frustreren is van een andere orde.
[..]
Bij 22 dagen na de bevruchting ben je al ruim een week overtijd, had je allang kunnen testen en beginnen met foliumzuur.
Toch een beetje gefeliciteerd danquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:27 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik krijg toch nog een beetje kinderen nu, word voor het eerst oom, van een tweeling ook meteen. Was toch wat apart nieuws, zeker als je meende dat je zelf mogelijk papa werd. Kunnen we het dus eerst samen van dichtbij afkijken.
Snap ook dat het voor een buitenstaander vreemd lijkt dat het bijna drie weken moest duren voor ik zekerheid kreeg over het wel of niet zwanger zijn. Als ik het zo lees meen ik ook hetzelfde, maar het is niet dat we er nu een crisis aan overgehouden hebben.
Nog belangrijker dan het feit of ze wel of niet zwanger was, werd de vraag indien ze wel zwanger was wat ze/we dan zou doen. Toen na gesprekken we het erover eens zijn geworden dat we het in dat geval zouden houden viel er een last van mijn schouders. Dus als er al een crisis was dan was dit het voor mij meer een.
Het is wel duidelijk dat we nog niet beiden morgen klaar zijn voor een kind, dus daarom voortaan nog wat beter letten op bescherming en dadelijk eerst wat trainen met de neefjes of nichtjes die eraan gaan komen.
Nou dat ik oom zou worden ging niet door. Is helaas geëindigd in een miskraam, opgevolgd door nog een miskraam.. Misschien een beetje apart om hier zolang na deze post nog op terug te komen, maar goed.quote:Op woensdag 29 mei 2019 18:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Toch een beetje gefeliciteerd dan
Oh wat een naar nieuws......sterkte!quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:54 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nou dat ik oom zou worden ging niet door. Is helaas geëindigd in een miskraam, opgevolgd door nog een miskraam.. Misschien een beetje apart om hier zolang na deze post nog op terug te komen, maar goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |