Het heeft inderdaad de voorkeur dat jullie samen tot een besluit komen waar je beide achter staat. Juist daarom lijkt het me eigenlijk best verstandig om het hem wel al eerder te vertellen dan pas over 10 dagen. Want als je de zwangerschap wel wil afbreken, is dat in dit stadium wel gemakkelijker (als in de manier waarop en de impact op je lichaam) dan wanneer je weer drie weken (over 10 dagen vertellen, praten, denken, praten, etc) verder bent.quote:Op woensdag 24 april 2019 11:45 schreef ditiszij het volgende:
Heel terechte vragen hoor miss_sly, en dat zijn ook dingen waar ik over denk.
Mijn vriend wist dat ik andere anticonceptie ging gebruiken, we hebben er verder niet veel over gesproken. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was een maand geleden, op dag vier van mijn menstruatie heb ik de prikpil laten zetten. Volgens de verpleegster die dat deed was dat binnen het juiste venster en zou ik direct beschermd zijn.
Volgens die berekening zou ik dus een week of 4,5 moeten zijn nu. Ik vind tien dagen ook onwijs lang. Misschien besluit ik halverwege dat ik het hem toch tussentijds vertel, maar juist gezien het zo onverwacht is lijkt het me goed om elkaar direct in de ogen te kunnen kijken en bij elkaar te zijn, niet dat we nog tien dagen ieder aan een andere kant van de wereld rondlopen met onze eigen gedachten.
Ben ik zeker dat ik dit kind wil? Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb geen "nee" gevoel, maar ook geen "ja" gevoel. Ik geloof dat ik nog een beetje te verbluft ben en teveel aan de praktische kanten denk om te weten wat ik voel.
Ik weet niet zeker dat hij het zal willen, het was zeker niet zijn plan voor dit moment. Ik ben ook onwijs nerveus om het hem te vertellen, en bang voor wat zijn reactie zal zijn. Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat hij op een abortus zal aandringen, zeker gezien hij al meerdere keren gezegd heeft dat het krijgen van een kind iets is wat hij absoluut wil in de toekomst. Wat ik doe als hij niet wil, ik heb geen idee... Hopelijk komen we samen tot een besluit waar we beide achter staan.
Het lijkt me wel zaak om daarbij te vertellen dat zij op christelijke basis ondersteuning bieden en dat abortus bij hen geen optie is.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:02 schreef Grijs het volgende:
Misschien helpt het om met Siriz te praten, een organisatie die vaker met deze vragen te maken heeft: https://www.siriz.nl
Wat pinquit zegt: probeer inderdaad dan in ieder geval voor jezelf duidelijk te hebben wat jij wil. Daar kun je deze tien dagen tot je vriend terug is voor gebruiken. Met de huisarts zou je er ook over kunnen praten, dan hoef je het in ieder geval niet alleen te dragen en kun je zaken in ieder geval bespreken.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:08 schreef ditiszij het volgende:
Daar heb je zeker een punt. Hij is echt aan de andere kant van de wereld ja, en ook op een plek/manier (trektocht) waarbij contact nogal lastig is. Als hij eens ergens is met internetverbinding schrijven we, en hij heeft tot nu toe één keer gebeld, met slechte verbinding. Er uitgebreid over praten zou dus een uitdaging zijn. Hem kennende ben ik ook een beetje bang dat zijn hoofd met hem aan de haal gaat als hij dagenlang daar door de bergen loopt zonder dat we fatsoenlijk kunnen spreken.
Mochten we de zwangerschap willen afbreken, dan is sneller inderdaad beter. Maar nu je dat zo zegt merk ik dat ik meer bezig ben met de dingen die we moeten regelen voor als we het kindje wel laten komen, dan met een eventuele afbraak... Dat is ook wel een eyeopener eigenlijk.
Bedankt voor de tip, Grijs! Ik ga eens op de website kijken.
Dat is niet waar. Daar ging nou juist een hele politieke discussie over afgelopen jaar. Ze zijn wel pro-life, maar ze zullen luisteren naar het hele verhaal en je ondersteunen waar het nodig is, ook als je kiest voor abortus.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt me wel zaak om daarbij te vertellen dat zij op christelijke basis ondersteuning bieden en dat abortus bij hen geen optie is.
Ik heb de site bekeken, en abortus wordt er inderdaad niet volledig verworpen, maar ik kan me voorstellen dat ze vanuit hun christelijke achtergrond (want dat zijn ze wel degelijk) bepaald niet richting abortus zullen denken.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Daar ging nou juist een hele politieke discussie over afgelopen jaar. Ze zijn wel pro-life, maar ze zullen luisteren naar het hele verhaal en je ondersteunen waar het nodig is, ook als je kiest voor abortus.
/tot zover mijn interruptie. Nu weer verder lezen
Dat dus.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Daar ging nou juist een hele politieke discussie over afgelopen jaar. Ze zijn wel pro-life, maar ze zullen luisteren naar het hele verhaal en je ondersteunen waar het nodig is, ook als je kiest voor abortus.
/tot zover mijn interruptie. Nu weer verder lezen
Goede tip btw. Had zelf nog helemaal niet bedacht dat dit zo'n situatie is waar Siriz voor bedoeld is, ook al ken ik het wel.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:06 schreef Grijs het volgende:
[..]
Dat dus.
En ik kreeg zelf de indruk dat TS niet zozeer bezig is met de vraag of ze wel of geen abortus wil, maar meer hoe ze praktisch om moet gaan met het idee dat er een baby komt. En ik denk dat Siriz daar goed ondersteuning in kan bieden, ook als je niet christelijk bent, of als de zwangerschap toch wordt afgebroken.
Als je net een paar dagen zwanger bent, test je niet positief.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:04 schreef Ole het volgende:
Ik begrijp dat je prikpil hebt? iets meer dan 4 weken geleden voor het laatst ongesteld?
Met prikpil word je niet ongesteld toch?
en na zo korte tijd al positief getest?
ik zou morgen direct langs je huisarts gaan!
Als je al zwanger bent is het max een oaar dagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |