abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186394134
Hallo allemaal,

Voordat er reacties komen dat een inactief persoon op dit forum zo´n topic plaatst, ik doe dit juist hier omdat ik hier geen "bekend gezicht" ben, en ik dit nog even heel erg voor mezelf wil houden.

Waar te beginnen... Een aantal weken geleden ben ik overgestapt van de ene soort anticonceptie naar de andere. Alles goed en wel, zou direct veilig moeten zijn. Ik heb hier dus ook geen rekening mee gehouden in de gemeenschap met mijn vriend. Onlangs had ik bij het afvegen na het plassen roze bloedverlies, die avond nog een keer of twee. Top dacht ik, mijn menstruatie komt eraan. De volgende dag was er echter niets meer te zien. Omdat mijn nieuwe vorm van anticonceptie geen stopweek heeft maakte ik me er niet druk om, er was al gewaarschuwd dat ik in het begin wat onregelmatig kon bloeden. Toch begon het na een paar dagen aan me te knagen. Ik had wat lichte klachten, maar niets wat niet te verklaren was door mijn nieuwe anticonceptie. Toch besloot ik vanochtend voor mijn eigen gemoedsrust een testje te doen, en je raad het al... een lichte, maar duidelijk zichtbare, tweede lijn.

Nu ben ik dus nogal aan het panikeren. Mijn vriend en ik kennen elkaar een maand of acht en zijn allebei van het slag dat het liever erg rustig aan doet, we spreken dus pas sinds een maand of twee/drie van een echte relatie. Dingen als wederzijdse familie leren kennen is nog niet gebeurd (wel al gepland), samenwonen is nog een ver van ons bed show. Het voelt goed, we zijn blij met elkaar, maar of we klaar zijn voor deze stap?

En dan nog de praktische zaken: we wonen niet in dezelfde stad en ook net te ver weg om te forenzen. Ik heb zojuist mijn baan opgezegd en begin over een kleine twee maanden bij mijn nieuwe werk.Hoe zullen zij reageren, en wat betekent dat voor mijn financiele zekerheid? Hij zou zich zonder veel problemen kunnen laten overplaatsen naar een locatie in mijn stad, maar zijn stad is een stuk goedkoper en het is daar veel (heel veel) makkelijker een geschikte gezinswoning te vinden. Als ik zie hoeveel moeite meerdere vrienden hebben met de zoektocht naar een woning voor twee personen heb ik er een hard hoofd in dat het ons op tijd zou lukken iets fijns te vinden voor drie personen. Bovendien heb ik hier geen familie in de buurt, en hij wel die van hem in de stad waar hij woont.

Duizend en één gedachten gaan door mijn hoofd. Wil ik dit überhaupt wel? Hij wil over een aantal jaar een kind, dat heeft hij van begin af aan gezegd. Ik ben meer neutraal ten opzichte van het krijgen van een kind. Kan het me aan de ene kant voorstellen, maar ik weet ook dat ik gelukkig zou kunnen zijn zonder.
Ik voel me schuldig naar hem toe, omdat ik zijn toekomstidee in de war schop, we wilden elkaar juist rustig leren kennen, nog avonturen met zijn twee beleven, en dan over een aantal jaar maar weer eens verder kijken. Is onze relatie sterk genoeg om dit soort stress aan te kunnen?
We hebben geen gekke leeftijd om kinderen te krijgen en financieel zouden we er best uitkomen, maar jeetje... Het is nogal een heftig iets.

Waarom ik dit hele verhaal geschreven heb? Mijn vriend is dit weekend op vakantie gegaan en komt pas over tien dagen terug. Ik wil het hem face to face vertellen, en ik vind het oneerlijk naar hem toe als ik het anderen in mijn omgeving eerder vertel dan hem. Maar ik moest het aan iemand kwijt, en misschien zitten hier mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten? Kan iemand me vertellen dat het heus allemaal wel op zijn pootjes terechtkomt?
pi_186394440
Komt allemaal goed.
pi_186394752
Dat zal zeker een schok zijn geweest. Wist je vriend ervan dat je andere anticonceptie ging gebruiken? Heb je er geen waarschuwing bij gekregen dat het wellicht handig is om er extra anticonceptie bij te gebruiken tijdelijk?

Anyway, dat is achteraf praten. Nu is het zoals het is. Wat was de eerste dag van je laatste menstruatie? en hoe lang ben je dus zwanger? Ik snap wel dat je het hem face-to-face wil vertellen, maar ik vind nog tien dagen wachten wel erg lang. Zowel voor jou, als voor hem. Wat vind je daar zelf van?

Ben je zeker dat je dit kind wil? Weet je zeker dat hij het zal willen? Wat doe je als hij het niet wil?

Alleen maar geruststellen en zeggen dat het allemaal wel goed komt, lijkt me eigenlijk niet echt wat je nodig hebt, vandaar mijn vragen. Als je er niets mee wil, negeer ze dan maar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186394971
Heel terechte vragen hoor miss_sly, en dat zijn ook dingen waar ik over denk.

Mijn vriend wist dat ik andere anticonceptie ging gebruiken, we hebben er verder niet veel over gesproken. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was een maand geleden, op dag vier van mijn menstruatie heb ik de prikpil laten zetten. Volgens de verpleegster die dat deed was dat binnen het juiste venster en zou ik direct beschermd zijn.

Volgens die berekening zou ik dus een week of 4,5 moeten zijn nu. Ik vind tien dagen ook onwijs lang. Misschien besluit ik halverwege dat ik het hem toch tussentijds vertel, maar juist gezien het zo onverwacht is lijkt het me goed om elkaar direct in de ogen te kunnen kijken en bij elkaar te zijn, niet dat we nog tien dagen ieder aan een andere kant van de wereld rondlopen met onze eigen gedachten.

Ben ik zeker dat ik dit kind wil? Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb geen "nee" gevoel, maar ook geen "ja" gevoel. Ik geloof dat ik nog een beetje te verbluft ben en teveel aan de praktische kanten denk om te weten wat ik voel.
Ik weet niet zeker dat hij het zal willen, het was zeker niet zijn plan voor dit moment. Ik ben ook onwijs nerveus om het hem te vertellen, en bang voor wat zijn reactie zal zijn. Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat hij op een abortus zal aandringen, zeker gezien hij al meerdere keren gezegd heeft dat het krijgen van een kind iets is wat hij absoluut wil in de toekomst. Wat ik doe als hij niet wil, ik heb geen idee... Hopelijk komen we samen tot een besluit waar we beide achter staan.
pi_186395087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:45 schreef ditiszij het volgende:
Heel terechte vragen hoor miss_sly, en dat zijn ook dingen waar ik over denk.

Mijn vriend wist dat ik andere anticonceptie ging gebruiken, we hebben er verder niet veel over gesproken. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was een maand geleden, op dag vier van mijn menstruatie heb ik de prikpil laten zetten. Volgens de verpleegster die dat deed was dat binnen het juiste venster en zou ik direct beschermd zijn.

Volgens die berekening zou ik dus een week of 4,5 moeten zijn nu. Ik vind tien dagen ook onwijs lang. Misschien besluit ik halverwege dat ik het hem toch tussentijds vertel, maar juist gezien het zo onverwacht is lijkt het me goed om elkaar direct in de ogen te kunnen kijken en bij elkaar te zijn, niet dat we nog tien dagen ieder aan een andere kant van de wereld rondlopen met onze eigen gedachten.

Ben ik zeker dat ik dit kind wil? Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb geen "nee" gevoel, maar ook geen "ja" gevoel. Ik geloof dat ik nog een beetje te verbluft ben en teveel aan de praktische kanten denk om te weten wat ik voel.
Ik weet niet zeker dat hij het zal willen, het was zeker niet zijn plan voor dit moment. Ik ben ook onwijs nerveus om het hem te vertellen, en bang voor wat zijn reactie zal zijn. Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat hij op een abortus zal aandringen, zeker gezien hij al meerdere keren gezegd heeft dat het krijgen van een kind iets is wat hij absoluut wil in de toekomst. Wat ik doe als hij niet wil, ik heb geen idee... Hopelijk komen we samen tot een besluit waar we beide achter staan.
Het heeft inderdaad de voorkeur dat jullie samen tot een besluit komen waar je beide achter staat. Juist daarom lijkt het me eigenlijk best verstandig om het hem wel al eerder te vertellen dan pas over 10 dagen. Want als je de zwangerschap wel wil afbreken, is dat in dit stadium wel gemakkelijker (als in de manier waarop en de impact op je lichaam) dan wanneer je weer drie weken (over 10 dagen vertellen, praten, denken, praten, etc) verder bent.

Is hij echt 'aan de andere kant van de wereld'?
  woensdag 24 april 2019 @ 12:02:38 #6
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_186395222
Misschien helpt het om met Siriz te praten, een organisatie die vaker met deze vragen te maken heeft: https://www.siriz.nl
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_186395293
Daar heb je zeker een punt. Hij is echt aan de andere kant van de wereld ja, en ook op een plek/manier (trektocht) waarbij contact nogal lastig is. Als hij eens ergens is met internetverbinding schrijven we, en hij heeft tot nu toe één keer gebeld, met slechte verbinding. Er uitgebreid over praten zou dus een uitdaging zijn. Hem kennende ben ik ook een beetje bang dat zijn hoofd met hem aan de haal gaat als hij dagenlang daar door de bergen loopt zonder dat we fatsoenlijk kunnen spreken :+ .

Mochten we de zwangerschap willen afbreken, dan is sneller inderdaad beter. Maar nu je dat zo zegt merk ik dat ik meer bezig ben met de dingen die we moeten regelen voor als we het kindje wel laten komen, dan met een eventuele afbraak... Dat is ook wel een eyeopener eigenlijk.

Bedankt voor de tip, Grijs! Ik ga eens op de website kijken.
pi_186395355
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:02 schreef Grijs het volgende:
Misschien helpt het om met Siriz te praten, een organisatie die vaker met deze vragen te maken heeft: https://www.siriz.nl
Het lijkt me wel zaak om daarbij te vertellen dat zij op christelijke basis ondersteuning bieden en dat abortus bij hen geen optie is.

Hulp zoeken bij een organisatie is niets mis mee, samen met de partner dan wel, maar als ts zelf niet christelijk is en niet absoluut of principieel tegen abortus, lijkt Siriz me niet de juiste organisatie. Er zijn ook opties als FIOM of gewoon de eigen huisarts.
pi_186395927
Ik zou inderdaad even bij je huisarts langsgaan. Dat heeft mij heel erg geholpen toen ik ongepland zwanger raakte.

Wat heftig joh! Moeilijk moeilijk, zulke dingen.
Bij abortus is het idd hoe sneller hoe beter, maar ook nog goed mogelijk met die 10dagen erbij hoor. Het lijkt me eerder ondoenlijk om het die 10 dagen voor jezelf te houden.
Je kan die tijd ook gebruiken om er voor jezelf duidelijk achter te komen wat je wil, probeer beide situaties voor je te zien.

:* sterkte!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator woensdag 24 april 2019 @ 13:25:44 #10
5428 crew  miss_sly
pi_186396641
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:08 schreef ditiszij het volgende:
Daar heb je zeker een punt. Hij is echt aan de andere kant van de wereld ja, en ook op een plek/manier (trektocht) waarbij contact nogal lastig is. Als hij eens ergens is met internetverbinding schrijven we, en hij heeft tot nu toe één keer gebeld, met slechte verbinding. Er uitgebreid over praten zou dus een uitdaging zijn. Hem kennende ben ik ook een beetje bang dat zijn hoofd met hem aan de haal gaat als hij dagenlang daar door de bergen loopt zonder dat we fatsoenlijk kunnen spreken :+ .

Mochten we de zwangerschap willen afbreken, dan is sneller inderdaad beter. Maar nu je dat zo zegt merk ik dat ik meer bezig ben met de dingen die we moeten regelen voor als we het kindje wel laten komen, dan met een eventuele afbraak... Dat is ook wel een eyeopener eigenlijk.

Bedankt voor de tip, Grijs! Ik ga eens op de website kijken.
Wat pinquit zegt: probeer inderdaad dan in ieder geval voor jezelf duidelijk te hebben wat jij wil. Daar kun je deze tien dagen tot je vriend terug is voor gebruiken. Met de huisarts zou je er ook over kunnen praten, dan hoef je het in ieder geval niet alleen te dragen en kun je zaken in ieder geval bespreken.

Sterkte! :*
pi_186396819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt me wel zaak om daarbij te vertellen dat zij op christelijke basis ondersteuning bieden en dat abortus bij hen geen optie is.

Dat is niet waar. Daar ging nou juist een hele politieke discussie over afgelopen jaar. Ze zijn wel pro-life, maar ze zullen luisteren naar het hele verhaal en je ondersteunen waar het nodig is, ook als je kiest voor abortus.

/tot zover mijn interruptie. Nu weer verder lezen
Somebody that I used to know
pi_186396891
Wat lastig! Ik zou het wel vertellen over de telefoon, denk ik, maar dat is persoonlijk. Ik zou het willen delen en het niet nog tien dagen voor me kunnen houden. Of wel tien dagen wachten, maar dan ook echt wachten en niet ondertussen m'n hoofd op hol laten slaan of plannen maken /keuzes maken. Misschien fijn om dat proces straks samen in te stappen?

Oh, en aangaande je ' help, wat doe ik m'n vriend aan': misschien even een schrik en het is natuurlijk anders dan gepland, maar alles vindt z'n weg wel weer. Jullie zullen je alleen moeten aanpassen aan de nieuwe situatie, maar dat is geen onmogelijk iets.
  Moderator woensdag 24 april 2019 @ 13:56:44 #13
5428 crew  miss_sly
pi_186397058
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Daar ging nou juist een hele politieke discussie over afgelopen jaar. Ze zijn wel pro-life, maar ze zullen luisteren naar het hele verhaal en je ondersteunen waar het nodig is, ook als je kiest voor abortus.

Ik heb de site bekeken, en abortus wordt er inderdaad niet volledig verworpen, maar ik kan me voorstellen dat ze vanuit hun christelijke achtergrond (want dat zijn ze wel degelijk) bepaald niet richting abortus zullen denken.
  woensdag 24 april 2019 @ 17:06:13 #14
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_186400234
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat dus.
En ik kreeg zelf de indruk dat TS niet zozeer bezig is met de vraag of ze wel of geen abortus wil, maar meer hoe ze praktisch om moet gaan met het idee dat er een baby komt. En ik denk dat Siriz daar goed ondersteuning in kan bieden, ook als je niet christelijk bent, of als de zwangerschap toch wordt afgebroken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_186400281
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 17:06 schreef Grijs het volgende:

[..]

Dat dus.
En ik kreeg zelf de indruk dat TS niet zozeer bezig is met de vraag of ze wel of geen abortus wil, maar meer hoe ze praktisch om moet gaan met het idee dat er een baby komt. En ik denk dat Siriz daar goed ondersteuning in kan bieden, ook als je niet christelijk bent, of als de zwangerschap toch wordt afgebroken.
Goede tip btw. Had zelf nog helemaal niet bedacht dat dit zo'n situatie is waar Siriz voor bedoeld is, ook al ken ik het wel.
pi_186400823
Jeetje, dat is even schrikken ja.
En 10 dagen is wel lang maar niet overdreven toch?
Bedoel: je hebt het vanmorgen pas ontdekt dus er kan binnen die 10 dagen nog van alles gebeuren met je lichaam en je gedachten.
Mocht je een miskraam krijgen, dan is alles weer anders en kan je wellicht wachten met vertellen tot hij thuiskomt?
Het is nog zo pril.

Ik denk dat je jezelf best de tijd mag gunnen om na te denken wat jíj wilt.
Het is jouw buik en jij voelt je anders tegenover het ongeboren kind dan je vriend.
Maak eerst voor jezelf duidelijk wat je wilt.
Als je hebt absoluut wilt houden, ongeacht wat hij gaat zeggen, kan je best wachten met vertellen tot hij thuiskomt.
Wat win je ermee als je het eerder vertelt in onhandige telefoongesprekken waarbij de verbinding gammel is, zoals je schreef.
Als je twijfelt, is eerder bespreken misschien wenselijk zodat hij ook kan helpen met uitdenken hoe jullie dit samen willen aanpakken.

Ik denk dat het enigszins logisch is dat je eerst/voornamelijk bezig bent met hoe je het gaat doen mét kind dan een abortus overdenkt.
Een abortus is niet zomaar iets, in welke omstandigheden dan ook. Het lijkt mij apart als dat gelijk in je opkomt, als je een gezonde relatie hebt en niet perse afwijzend tegenover kinderen staat (in de toekomst).

Ik raad je in ieder geval aan of minstens jezelf een paar daagjes te gunnen om even te wennen aan het idee. Ongeacht wat je gaat doen.

Ik wens je succes, sterkte en ben benieuwd! :)
pi_186400863
Abortus, de relatie is niet stabiel genoeg.
  woensdag 24 april 2019 @ 18:57:09 #18
208890 June.
Seriously?
pi_186401873
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je samen met je vriend besluit of je het kind wilt houden, los van alle praktische zaken die je eventueel zou moeten regelen. Voor dat soort zaken is er bijna altijd wel een oplossing, misschien niet de meest ideale, maar uiteindelijk zal je daar ook wel je weg in vinden.

Heb je zelf een kinderwens in de toekomst? Wil je vriend ook kinderen?
Shine bright like a diamond.
  Moderator / Miss SHO woensdag 24 april 2019 @ 19:04:04 #19
22592 crew  Ole
pi_186401972
Ik begrijp dat je prikpil hebt? iets meer dan 4 weken geleden voor het laatst ongesteld?

Met prikpil word je niet ongesteld toch?

en na zo korte tijd al positief getest?

ik zou morgen direct langs je huisarts gaan!

Als je al zwanger bent is het max een oaar dagen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_186402170
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:04 schreef Ole het volgende:
Ik begrijp dat je prikpil hebt? iets meer dan 4 weken geleden voor het laatst ongesteld?

Met prikpil word je niet ongesteld toch?

en na zo korte tijd al positief getest?

ik zou morgen direct langs je huisarts gaan!

Als je al zwanger bent is het max een oaar dagen.
Als je net een paar dagen zwanger bent, test je niet positief.
Dan ben je minstens een paar weken, gerekend vanaf de laatste dag (dacht ik?) van je menstruatie.
Hoe die bescherming van de prikpil zit, weet ik ook niet.
Maar positieve test is positieve test toch? :@
Dat zei althans mijn huisarts toen ik na mijn eerste positieve test bij hem zat. :')
Die deed niets meer dan feliciteren want de testen van tegenwoordig zijn gewoon betrouwbaar.
  Moderator / Miss SHO woensdag 24 april 2019 @ 19:16:43 #21
22592 crew  Ole
pi_186402193
Of vals alarm? Ik zou snel dokter bellen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_186402221
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:16 schreef Ole het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:16 schreef Ole het volgende:
Een test meet de hoeveelheid Hg, die maak je alleen aan bij een zwangerschap.
  Moderator woensdag 24 april 2019 @ 19:19:17 #23
5428 crew  miss_sly
pi_186402254
Je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Een huisarts kan op dit moment niet meer dan dezelfde rest doen en de uitslag daarvan doorgeven.

Wat een huisarts wel kan doen, is luisteren en opties en angsten en mogelijkheden bespreken.
  woensdag 24 april 2019 @ 19:39:03 #24
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186402654
Lieve TO,
Wat maak je al goede keuzes en wat ben je er goed over aan het nadenken.
Ik las ergens 'wat doe ik mijn vriend aan', maar dat is irrationeel natuurlijk. :*
Jullie zijn samen bezig geweest en gezien jullie alle twee volwassen zijn weet je dat dit een kans is na een avontuurtje.
Je vergooit ook niemands toekomst noch de jouwe. Het is alleen anders geworden. Al verandert sinds je het weet.
En dat is iets waar jij nu over na moet denken. Zie je het zitten om moeder te worden?
En geloof me, je kunt ALLES plannen behalve een kindje. Wij hebben het zo'n 7 jaar geprobeerd voordat het raak was en raak bleef. Alles hadden we op orde en toen raakte man zijn baan kwijt en leek zijn kans op een baan verder weg dan ooit. Achteraf de mooiste tijd ooit. Hij heeft de zwangerschap en de eerste maanden zo intens beleefd. Kon het nu nog maar een keer zo :@

Volgens mij zit jullie relatie ook best goed. Je laat hem al alleen op reis gaan en jullie hebben al eens een gesprek gevoerd over kinderen. Dat doe je niet wanneer het niet goed voelt.
Huisvesting: mijn ouders hebben ons opgevoed in een huis van 90m2. We waren met z'n 8en.
Je maakt overal wel wat van. echt. Net als met je werk. Dat komt allemaal wel goed. Je bent niet de eerste die zwanger wordt op de wereld.

Ik zou alle opties eens voor jezelf opschrijven en ook bedenken hoe het is om je vriend er nu al bij te betrekken. Want jij zult het willen uitschreeuwen als hij eenmaal thuis is/ hebt al de tijd gehad om overal goed over na te denken terwijl hij zijn reis nog moet verwerken. wat ik hier mee wil zeggen: een perfect moment is er eigenlijk nooit.

Hou vol. Wat je ook beslist. :*
Zonder hoop geen leven.
  Vis een optie? woensdag 24 april 2019 @ 20:09:38 #25
70532 loveli
N
pi_186403319
Wat Sisu zegt.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: