Een prille zwangerschap en een miskraam kunnen vergelijkbaar aanvoelen. Althans heb een bult op google gezeten de laatste uren en ik vond informatie waaruit dit bleek. Het blijft dus echt een vermoeden.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Lichamelijke zaken die wijzen op een zwangerschap? Bedoel je een mogelijke innestelingsbloeding? Ook omdat je het hebt over een miskraam?
Zo te lezen is het allemaal nog heel pril, als in zelfs nog te vroeg voor een zwangerschap test. Ga dus niet teveel stressen.
Alle tekenen die je aan een beginnende zwangerschap kan hangen kunnen ook aan 1001 andere zaken gehangen worden.
Zorg vandaag nog dat je elkaar (bij voorkeur irl) spreekt. Geef haar een dikke knuffel en zeg dat het wel goed komt, dat jullie er samen wel uit gaan komen. En dat een kleintje wat jouw betreft welkom is, maar dat jullie daar na de test serieuzer over gaan praten.
Eerst maar eens weten of er wel een zwangerschap is en waarover dus gepraat moet worden.
Nou, fix dan ff dat zij of jij een test haalt bij de kruidvat, en dan kan je vandaag direct weten hoe de vork in de steel steekt. Het googlen wat je nu gedaan hebt loopt je alleen maar verder op te fokken. Zorg er gewoon voor dat ze vandaag nog een test doet, en ga het er daarna eens goed over hebben. Als ze zwanger blijkt heb je het over wat je gaat doen, en als ze het niet blijkt ga je het hebben over wat je gaat doen als het een keer wel het geval zou zijn. Mocht in het laatste geval blijken dat zij het dan niet zou willen houden moeten jullie voortaan maar aan de double dutch.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ondertussen gelukkig gezorgd dat we elkaar vandaag weer zien en echt kunnen praten.
Gebruik jijzelf elke keer anticonceptie?quote:Op maandag 6 mei 2019 10:55 schreef TserrofEnoch het volgende:
De kans op zwangerschap zou klein moeten zijn in verband met anticonceptie, maar er zijn omstandigheden die de kans aanzienlijk verhogen als ook lichamelijke zaken die wijzen op zwangerschap.
Dat valt nog te bezien. Misschien is ze niet zwanger of is dit voor haar de hel als ze wel zwanger blijkt. Niet iedereen wil (nu) kinderen he.quote:
Dat begin ik ook te vermoeden met haar "eng om een test t doen dus ik doe het niet"...quote:
Je hebt natuurlijk ook nog de optie, dat ze in haar eentje de test zou willen doen en mij er niets over zegt dat ze dat doet. Je hoort ook ooit van vrouwen die een abortus ondergaan en het de partner nooit vertellen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:29 schreef Anneloos het volgende:
Wat een bs. Niet een test willen doen? Waar slaat dit op?
Ik kan mij ook niet goed in haar gedachten verplaatsen nu. Zou vooral zeggen dat ze nu angstig is. Dit is zeker geen schreeuw om aandacht, hebben nooit drama. Ze wil liever niet zwanger zijn nu, ze wil deze gesprekken nu niet. Dus denk eerder dat ze het weg aan het stoppen is.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat begin ik ook te vermoeden met haar "eng om een test t doen dus ik doe het niet"...
Dan is ze een heks, maar laten we daar nog niet vanuit gaan. Zwangerschap gaat niet ineens overquote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:28 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog de optie, dat ze in haar eentje de test zou willen doen en mij er niets over zegt dat ze dat doet. Je hoort ook ooit van vrouwen die een abortus ondergaan en het de partner nooit vertellen.
Maar daar ga ik allemaal niet van uit, het vertrouwen is er gewoon tussen ons.
Ik denk zelf dan ook dat het meer de gedachte is dat als ze het negeert en we er nu over stoppen met praten haar mogelijke zwangerschap daarmee geen dingetje meer is. Struisvogeltactiek dus. :/
Bedoel meer van 'Zolang je er niet over praat of denkt dan is het er niet.' gewoon wegkijkgedrag dus. Maar goed ze denkt naar mijn mening niet helemaal rationeel nu. Ben niet van plan om haar nu tot een test te dwingen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:37 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dan is ze een heks, maar laten we daar nog niet vanuit gaan. Zwangerschap gaat niet ineens over
Dat snap ik, maar ze weet dat je ermee zit? Dwingen moet je sowieso niet. Het komt toch wel uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:40 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Bedoel meer van 'Zolang je er niet over praat of denkt dan is het er niet.' gewoon wegkijkgedrag dus. Maar goed ze denkt naar mijn mening niet helemaal rationeel nu. Ben niet van plan om haar nu tot een test te dwingen.
Maar wil benadrukken nogmaals dat ik er niet vanuit ga. Maar zou vind ik wel logischer zijn dan het maar gewoon wegstoppen.
Dat wel. Op het begin dachten we echt best anders. Alles was een open vraag. Ik had al een eindplan. Zij keek het stap voor stap aan. Kinderen was een open vraag. Een huwelijk was een open vraag.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:42 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ze weet dat je ermee zit? Dwingen moet je sowieso niet. Het komt toch wel uit.
Alleen ben ik toch bang dat ze dan anders over die mogelijke zwangerschap denkt dan jij? Wil ze überhaupt kinderen?
Na negen maanden sowieso inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:42 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ze weet dat je ermee zit? Dwingen moet je sowieso niet. Het komt toch wel uit.
Alleen ben ik toch bang dat ze dan anders over die mogelijke zwangerschap denkt dan jij? Wil ze überhaupt kinderen?
Ik snap het heel goed! Maar zet jezelf daarbij niet aan de kant. Wat jij wil is ook belangrijk, want jullie zitten samen in deze relatie..quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:50 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dat wel. Op het begin dachten we echt best anders. Alles was een open vraag. Ik had al een eindplan. Zij keek het stap voor stap aan. Kinderen was een open vraag. Een huwelijk was een open vraag.
Voor mij waren dit dingen die ik in een relatie zocht. Ze is het ondertussen met mij eens en heeft er ook zin in. Maar het moet nog wel stapje voor stapje. Dus we gaan naar hetzelfde toe.
Maar zij wil dat we eerst nog een aantal jaar werken. Dan zorgen dat we samen een huis kopen. En dan nog wat gaan reizen misschien. En dan komt een huwelijk of gezin pas.
Voor het grootste deel van onze relatie zei ze ook dat ze wilde trouwen met me, maar als ik dat op dat moment zou vragen dat ze mij zou afwijzen, omdat het nog veel te vroeg is daarvoor. Nu zegt ze dat ze nu ja zou zeggen, maar dat ze daar niet blij mee zou zijn, omdat ze denk ik liever over een jaar of 4 pas zou willen verloven.
Dus we hebben ongeveer hetzelfde einddoel Maar ik zou nu bv. trouwen en een kind krijgen geen probleem vinden. Zij wil alles stapje voor stapje. Zij wil ook niet dat het ineens in een stroomversnelling zou gaan. Terwijl ik juist vind dat het leven nooit echt te plannen valt. Als ze nu zwanger zou worden en het laat weghalen, dat zou compleet belachelijk zijn, terwijl ze daar 4 jaar later wel open voor zou staan.
- Niet zwager maar dit gedoe zet zoveel druk op de relatie en vooral het onderling vertrouwen dat de relatie alsnog strand.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik ben verder niet van plan om dit echt bij te gaan houden. Dus kan al zeggen hoe dit gaat eindigen.
- Grootste kans: Toch niet zwanger. Voortaan weer dubbele bescherming.
- Wel zwanger: Houden het kind. Op termijn huwelijk etc.
- Wel zwanger: Abortus. Relatie strandt.
Tja, mocht zij zwanger zijn dan kan TS ook aanbieden dat hij voor het kind zorgt en thuis blijft zodat zijn partner kan blijven werken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:55 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed! Maar zet jezelf daarbij niet aan de kant. Wat jij wil is ook belangrijk, want jullie zitten samen in deze relatie..
Wel fijn dat je geduldig voor haar bent! Echt erg belangrijk!
Ik vind het ook vrij vaag allemaal, met TS die ook nog eens via internet allerlei percentages weet te achterhalen over de kans dat ze wel of niet zwanger is.quote:Op woensdag 8 mei 2019 12:53 schreef Schanu het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom ze geen test wil doen, dat geeft niet alleen haar maar ook jou zekerheid. Waarom zo lang in de stress blijven, wat ook nog eens een druk op de relatie kan zetten omdat het hierdoor juist in de lucht blijft hangen?
Het wachten tot de volgende menstruatie kan ik niet zo goed volgen overigens, ik ging ervan uit dat ze überhaupt nog niet was gaan menstrueren, waarom zou je anders vermoeden dat ze zwanger is. Hoe kan je echter al spreken over de 'volgende' menstruatie, als de huidige nog moet komen?
Nou die percentages zijn niet legitiem gefundeerd. Is de inschatting die ik er bij heb.quote:Op woensdag 8 mei 2019 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook vrij vaag allemaal, met TS die ook nog eens via internet allerlei percentages weet te achterhalen over de kans dat ze wel of niet zwanger is.
@:TserrofEnoch wat is de tijdlijn precies waar je het over hebt? Wat is de eerste dag van de laatste menstruatie?
De volgende menstruatie is altijd de volgende maal dat ze ongesteld is. Als ze nu niet ongesteld is maar dit later wel wordt dan spreken we toch over de volgende menstruatie?quote:Op woensdag 8 mei 2019 12:53 schreef Schanu het volgende:
Het wachten tot de volgende menstruatie kan ik niet zo goed volgen overigens, ik ging ervan uit dat ze überhaupt nog niet was gaan menstrueren, waarom zou je anders vermoeden dat ze zwanger is. Hoe kan je echter al spreken over de 'volgende' menstruatie, als de huidige nog moet komen?
Dit heeft niets met internetdokteren te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2019 15:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nou die percentages zijn niet legitiem gefundeerd. Is de inschatting die ik er bij heb.
Verder waardeer ik de poging tot hulp, maar ik heb zelf al ge-internetdoktert en zit eigenlijk niet te wachten op meer mensen die dit gaan doen. Uiteindelijk zal het blijken uit een test, of anders de ongesteldheid danwel het blijvend uitblijven van ongesteldheid. Om alle omstandigheden hier op tafel te leggen daar voel ik weinig voor.
In plaats daarvan ben ik aan het aansturen voor een gezamenlijk gesprek met de huisarts.
Ik heb dit topic vooral geopend om mij wat te kunnen luchten, want ik bespreek dit niet met iemand anders in mijn omgeving op mijn vriendin na.
Behalve dat het te weinig zegt. Door de stress kan de menstruatie uitblijven terwijl ze niet zwanger is en zo zijn er ook vrouwen die bloeden tijdens de zwangerschap en dat met een menstruatie verwarren om duidelijke redenen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 15:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
De volgende menstruatie is altijd de volgende maal dat ze ongesteld is. Als ze nu niet ongesteld is maar dit later wel wordt dan spreken we toch over de volgende menstruatie?
De huidige menstruatie is het alleen als ze 'op dit moment' menstrueert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |