Hij gaat zichzelf ook echt verdedigen. Hilarisch.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:22 schreef VEM2012 het volgende:
Nou, ik vul de Cayenne eigenlijk nooit volledig af. Als het vulpistool afslaat vind ik het best. Dan krijg je er toch echt wel nog een flink aantal liters bij als je wil. Dus ergens tussen de 90-95%.
Maar wel 10% van alle verkochte auto's in 2019 was elektrisch.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je weet dat er helemaal geen teller is, toch?
[..]
Ja, we zitten toch al op 5 promille volledig electrische auto's in Nederland.Wow!
Wacht maar tot de subsidies er af zijn. De enige reden dat mensen electrische auto's kopen is voor hun portemonnee. En als Hyundai in 2030 fuelcell auto's produceert die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen, dan gaan mensen die kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wel 10% van alle verkochte auto's in 2019 was elektrisch.
Sinds de introductie van de bEV in Nederland ieder jaar (bijna) een verdubbeling van de verkopen.
2017: 7.964
2018: 24.024
2019: ~45.000
Als jij mij een vraag stelt, dan krijg je normaal antwoord.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij gaat zichzelf ook echt verdedigen. Hilarisch.
Je bedoelt de subsidies die ook op waterstofauto's zitten? Dat zou op beiden hetzelfde effect hebben. Al is het niet echt een subsidie, het is meer dat de BPM nu gekoppeld is aan de directe uitstoot CO2 per kilometer. En die hebben hEV's en bEV's niet.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wacht maar tot de subsidies er af zijn. De enige reden dat mensen electrische auto's kopen is voor hun portemonnee. En als Hyundai in 2030 fuelcell auto's produceert die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen, dan gaan mensen die kopen.
Ik struikelde in het begin al over zoveel onwaarheden dat ik opgehouden ben met lezen.quote:
Het mooie is dat deze professor wel ingaat op zowel de omzetverliezen van bEV als hEV, dus niet "kritiekloos" zoals onze professor Ad van Wijk.quote:Als een waterstofauto met groene waterstof wordt aangedreven, heeft hij 2,4 keer meer energie nodig dan een klassieke elektrische auto, zegt professor Manfred Schrödl van de TU Wenen. Hij beschouwt waterstof niet als een geschikte energiebron voor individueel personenvervoer.
Niemand tankt zijn auto tot 75%, dus dat de Prof. Dr. de aanname doet dat je een electrisch auto op batterijen tot 100% (of 95%) laadt, is echt heel normaal. Behalve misschien voor een proleet met een Tesla die kostte wat kost zijn speeltje moet verdedigen. En die nu gaat antwoorden met 'maar wanneer gebruik je nou de volledige lading?'. Ik bespeur een Stockholmsyndroom.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
Als jij mij een vraag stelt, dan krijg je normaal antwoord.
Natuurlijk is het een subsidie. Dat kun je om emotionele redenen aanvechten, maar dat is precies wat het is.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Al is het niet echt een subsidie,
Een brandstofcel wordt ook niet tot 100% getankt.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand tankt zijn auto tot 75%, dus dat de Prof. Dr. de aanname doet dat je een electrisch auto op batterijen tot 100% (of 95%) laadt, is echt heel normaal. Behalve misschien voor een proleet met een Tesla die kostte wat kost zijn speeltje moet verdedigen. En die nu gaat antwoorden met 'maar wanneer gebruik je nou de volledige lading?'. Ik bespeur een Stockholmsyndroom.
Het is geen subsidie, het is een belasting op CO2 uitstoot geworden. Als jij met je brandstofauto 0 gram CO2 per km kan uitstoten betaalt de koper ook geen BPM. Hoe lager de directe uitstoot, hoe lager de BPM.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een subsidie. Dat kun je om emotionele redenen aanvechten, maar dat is precies wat het is.
Er gaat 1 miljoen euro subsidie naar ieder waterstof tankstation en zelfs dan is die nog niet rendabel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wacht maar tot de subsidies er af zijn. De enige reden dat mensen electrische auto's kopen is voor hun portemonnee. En als Hyundai in 2030 fuelcell auto's produceert die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen, dan gaan mensen die kopen.
Wat deze Oostenrijkse professor doet, is dat hij blijft hangen in het heden (zoals jij en VEM ook doen). Als alle professoren dat zouden doen, zouden we nooit ergens komen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4836276/waterstof-auto-ongeschikt-waterstofauto-elektrische-auto
Het mooie is dat deze professor wel ingaat op zowel de omzetverliezen van bEV als hEV, dus niet "kritiekloos" zoals onze professor Ad van Wijk.
Dat is ook wel een punt, mensen worden blijkbaar graag genaaid.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er gaat 1 miljoen euro subsidie naar ieder waterstof tankstation en zelfs dan is die nog niet rendabel.
De reden dat er mensen zijn die willen dat waterstof slaagt is simpel: het houdt het businessmodel van de tankstations in stand en maakt belastingheffing op automobiliteit gemakkelijker. Dat is de enige reden.
Maar misschien dat jij dat wel een goed idee vindt: uitgeknepen worden door Shell en de overheid (ten aanzien van die laatste maak ik mij weinig illusies, die komen het geld toch wel bij je halen).
Het is heel ongebruikelijk om onderweg een Tesla tot 100% op te laden, want inefficiënt. Het is gewoon een andere auto, dus andere gebruiken.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand tankt zijn auto tot 75%, dus dat de Prof. Dr. de aanname doet dat je een electrisch auto op batterijen tot 100% (of 95%) laadt, is echt heel normaal. Behalve misschien voor een proleet met een Tesla die kostte wat kost zijn speeltje moet verdedigen. En die nu gaat antwoorden met 'maar wanneer gebruik je nou de volledige lading?'. Ik bespeur een Stockholmsyndroom.
Als je in het heden blijft hangen zou je stellen dat watertstofauto's de bEV gaan inhalen omdat daar geen vooruitgang in zit.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat deze Oostenrijkse professor doet, is dat hij blijft hangen in het heden (zoals jij en VEM ook doen). Als alle professoren dat zouden doen, zouden we nooit ergens komen.
De toekomst van zowel de brandstofcel als de accu is vrij goed in kaart gebracht.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat deze Oostenrijkse professor doet, is dat hij blijft hangen in het heden (zoals jij en VEM ook doen). Als alle professoren dat zouden doen, zouden we nooit ergens komen.
Ik bespeur wat emotie.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is geen subsidie, het is een belasting op CO2 uitstoot geworden. Als jij met je brandstofauto 0 gram CO2 per km kan uitstoten betaalt de koper ook geen BPM. Hoe lager de directe uitstoot, hoe lager de BPM.
En zoals ik zei, het geldt ook voor waterstofauto's dus wat dat betreft is het geen voordeel of nadeel t.o.v. elkaar.
Lijkt me een vrij statische toelichting.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik bespeur wat emotie.
Want de 30 ton aan batterijen gaat niet ten kostte van het laadvermogen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:50 schreef Digi2 het volgende:
Maar voor vrachtwagens ligt het dan eerder voor de hand dat men snelle accuwisselstations gaat gebruiken.
Elektrisch is gewoon een hype zoals benzine het ook ooit won op gemak. Zodra er iemand op staat met een goed alternatief, loopt het weer leeg.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook een tijd lang gedacht dat waterstof de brandstof van de toekomst zou worden.
Maar met de snelle opkomst en ontwikkeling van de elektrische auto en toename van de energiedichtheid van accu's ben ik sinds ruim 5 jaar wel "om".
"Waterstofauto's zijn de auto's van de toekomst en dat zullen ze altijd blijven".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |