Nee. Veel mensen roepen dat Tesla al snel failliet zal zijn want de een na de andere gewone autoproducent gaat erop en erover, terwijl zelfs VAG verklaard heeft ver achter te liggen op Tesla.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat klopt wel.
Maar net zoals Audi valt Porsche onder VAG en bedoelde het meer om aan te geven dat ze nergens, qua techniek, een voorsprong of op gelijke hoogte zijn.
Hoho, hij is een visionair!quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat een kloof (o.a. die van het rendement) die bestaat vanwege natuurkundige wetten en eigenschappen gedicht gaat worden?
In een ander topic al eens geplaatst recentelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook een tijd lang gedacht dat waterstof de brandstof van de toekomst zou worden.
Maar met de snelle opkomst en ontwikkeling van de elektrische auto en toename van de energiedichtheid van accu's ben ik sinds ruim 5 jaar wel "om".
"Waterstofauto's zijn de auto's van de toekomst en dat zullen ze altijd blijven".
Hier ook. Vanuit mijn vader geïnteresseerd geraakt en dus ook altijd veel over gelezen. Mercedes ging in de jaren 80 er vol op inzetten. Een stille dood gestorven.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook een tijd lang gedacht dat waterstof de brandstof van de toekomst zou worden.
Maar met de snelle opkomst en ontwikkeling van de elektrische auto en toename van de energiedichtheid van accu's ben ik sinds ruim 5 jaar wel "om".
"Waterstofauto's zijn de auto's van de toekomst en dat zullen ze altijd blijven".
Je neemt gratis electriciteit en daar maak je waterstof mee.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
De productie van waterstof uit duurzame bronnen is juist een groot probleem.
Maar in het heden wordt er ook al geexperimenteerd met metaalhydriden van lichte metalen. En met de opslag in nanodeeltjes.quote:Palladium is 30x zo schaars als goud. Zal interessant worden hoe duur dat wordt als de hele wereld daar op gaat rijden.
In 2019.quote:En ook dan blijft het 2,5 tot 3x minder efficiënt om op waterstof te rijden dan de elektriciteit rechtstreeks in een batterij op te slaan.
Rendement wordt gemeten in euro's. Als de produktie gratis is, is dat niet relevant meer.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat een kloof (o.a. die van het rendement) die bestaat vanwege natuurkundige wetten en eigenschappen gedicht gaat worden?
Kortzichtig.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
Rond de tijd dat ze dat (op zijn vroegst) opgelost hebben is de range van de BEV’s met lange range al opgelopen tot 1.000 km en kun je in 10 minuten daar 600 km aan toevoegen.
Kortzichtig.quote:De brandstofcel heeft dan nog alle andere problemen.
Kortzichtigquote:Wat echt kortzichtig is, is denken dat 3 keer zoveel windmolens plaatsen, 3 keer zoveel zonnepanelen, 3x zoveel waterkrachtcentrales, enz. ‘geen probleem’ is.
In de waterstofeconomie maken we allemaal ons eigen waterstof thuis.quote:En dat nog afgezien van het gemak van de BEV die gewoon thuis kan worden gevuld, in plaats van onderweg. Tanken is voor niemand een hobby.
Gratis elektriciteit.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Rendement wordt gemeten in euro's. Als de produktie gratis is, is dat niet relevant meer.
Ah, ik zie dat de argumenten op zijn.quote:
Waarom zou je in godsnaam zelf waterstof gaan maken in huis?quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kortzichtig.
[..]
Kortzichtig.
[..]
Kortzichtig
[..]
In de waterstofeconomie maken we allemaal ons eigen waterstof thuis.
Met andere woorden: je bent kortzichtig.
Er zal nooit gratis elektriciteit zijn. Dat weet je zelf hopelijk ook.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat de argumenten op zijn.
Omdat in de waterstofeconomie al onze energie uit waterstof komt. Nul vervuiling, namelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam zelf waterstof gaan maken in huis?
Da's schrikken, he, gratis energie. Daar gaat je verdienmodel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zal nooit gratis elektriciteit zijn. Dat weet je zelf hopelijk ook.
Leg nu na dit gelul eens uit waarom je elektriciteit om zou gaan zetten in waterstof met alle verliezen die daarbij horen, om vervolgens die waterstof weer om te zetten in elektriciteit thuis, waardoor je een explosief in huis moet bewaren.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat in de waterstofeconomie al onze energie uit waterstof komt. Nul vervuiling, namelijk.
Heb jij nog nooit van de waterstofeconomie gehoord?
Hoe kom jij aan gratis elektriciteit? Leg uit.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Da's schrikken, he, gratis energie. Daar gaat je verdienmodel.
Ach, wat doe je toch weer dramatisch. Gewoon, omdat het kan.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
Leg nu na dit gelul eens uit waarom je elektriciteit om zou gaan zetten in waterstof met alle verliezen die daarbij horen, om vervolgens die waterstof weer om te zetten in elektriciteit thuis, waardoor je een explosief in huis moet bewaren.
Toe, doe dan!
Nou, je hebt de zon. En de wind.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan gratis elektriciteit? Leg uit.
En hoe ga jij daar magisch gratis elektriciteit van maken?quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, je hebt de zon. En de wind.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, wat doe je toch weer dramatisch. Gewoon, omdat het kan.
Overigens heb je geen verliezen. De electriciteit is namelijk gratis.
Zon en wind zijn gratis, daar hebben we geen discussie over.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, je hebt de zon. En de wind.
Ik draai nergens om heen. Net zoals jij over 10 jaar met je Tesla op 1 AA batterij 1000km kunt rijden, heb ik een 4000TWh zonnecel voor 5 cent. Dat is wel aardig het equivalent van 'gratis'.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En hoe ga jij daar magisch gratis elektriciteit van maken?
Draai er nou eens niet zo omheen!
Vermoeiend, van die figuren die stug vol blijven houden in het uitbraken van onzin.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik draai nergens om heen. Net zoals jij over 10 jaar met je Tesla op 1 AA batterij 1000km kunt rijden, heb ik een 4000TWh zonnecel voor 5 cent. Dat is wel aardig het equivalent van 'gratis'.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik draai nergens om heen. Net zoals jij over 10 jaar met je Tesla op 1 AA batterij 1000km kunt rijden, heb ik een 4000TWh zonnecel voor 5 cent. Dat is wel aardig het equivalent van 'gratis'.
Op een mooie dag valt maximaal 1.000Watt per m2 oppervlak. Huidige zonnepanelen (300Wp en 1,65m2 oppervlak) kunnen daar zo'n 21% van omzetten, dus het rendement kan maximaal nog 5x beter dan nu.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik draai nergens om heen. Net zoals jij over 10 jaar met je Tesla op 1 AA batterij 1000km kunt rijden, heb ik een 4000TWh zonnecel voor 5 cent. Dat is wel aardig het equivalent van 'gratis'.
Ja, je zal wel moe worden van jezelf.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
Vermoeiend, van die figuren die stug vol blijven houden in het uitbraken van onzin.
Je doet werkelijk geen enkele moeite om je posts te onderbouwen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, je zal wel moe worden van jezelf.
Zooooo visieloos.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus nee, er komen geen 4000TWp zonnecellen en zeker niet voor 5 cent.
Jij toch ook niet? Je blijft jeremieen over dingen in 2019, maar we hebben het niet over 2019.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je doet werkelijk geen enkele moeite om je posts te onderbouwen.
Nogmaals als ze al zouden bestaan, waarom niet op het dak en/of motorkap van de auto zelf ipv omzetten in waterstof.quote:
En als de zon niet schijnt?quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nogmaals als ze al zouden bestaan, waarom niet op het dak en/of motorkap van de auto zelf ipv omzetten in waterstof.
Nooit meer laden of tanken....
Nogmaals, natuurkunde.quote:
Met dat soort getallen die jij noemt laadt het ding bijna 's nachts nog op.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als de zon niet schijnt?
Makkelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nogmaals, natuurkunde.
Er valt 1.000Watt licht per m2 waarmee je bij 100% rendement dus maximaal 1.000Wp panelen kan produceren.
1TWp = 1.000.000.000.000 Wp
Bij 100% rendement bij het omzetten van licht naar stroom (is nu 21% voor normale PV panelen) zou je dus zonnepanelen met een oppervlak van 1.000.000.000m2 moeten produceren, ofwel 1.000.000 vierkante kilometer maar dat keer 4.000 (want jouw paneel is 4.000TWp). Ofwel, een zonnepaneel met het oppervlak van 6.000 keer de staat Texas.
En dat voor 5 cent.
Ad van Wijk, dé voorvechter van de waterstofeconomie in Nederland.quote:
Ah, ok, een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ad van Wijk, dé voorvechter van de waterstofeconomie in Nederland.
Het artikel is uit 2016.
Hij zegt "binnen 10 jaar haalt de waterstofauto de bEV in".
Hij heeft nog 6 jaar om die weddenschap te winnen.
Ad van Wijk is een bekende in de scene, die duikt in bijna ieder Nederlands artikel op.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.
Maar een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ad van Wijk is een bekende in de scene, die duikt in ieder Nederlands artikel op.
Roepen dat een commercieel bedrijf vertrouwt op korte termijn geld binnenharken is wel een aardige open deur. En geen enkele garantie voor wat er over 10 jaar gebeurt.quote:Verder wordt er in 2016 nog gezegd dat Shell inzet op rijden op waterstof maar sinds 2018 is de trend juist dat Shell inzet op het plaatsen van laadpalen.
Het maakt mij niet uit wie het roept, maar zodra iemand roept dat elektrische auto’s uren moeten laden, dan weet ik dat iemand de feiten niet kent of wenst te negeren.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.
Dat heb ik in geen enkele zin gesteld.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.
[..]
6 jaar, hij heeft nog 6 jaar om z'n gelijk te krijgen.quote:Roepen dat een commercieel bedrijf vertrouwt op korte termijn geld binnenharken is wel een aardige open deur. En geen enkele garantie voor wat er over 10 jaar gebeurt.
Want jij tankte vroeger je normale auto ook altijd tot driekwart vol?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:11 schreef VEM2012 het volgende:
Het maakt mij niet uit wie het roept, maar zodra iemand roept dat elektrische auto’s uren moeten laden, dan weet ik dat iemand de feiten niet kent of wenst te negeren.
Hyundai zegt dat ze in 2030 fuelcell auto's produceren die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen. Is geen Prof. Dr.quote:Dus leuk dat hij professor is, dat maakt wat hij zegt nog niet waar en zijn voorspelling gaat op zeker niet uitkomen.
Vrijwel elke kundige wetenschapper roept 'hybrid'.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn namelijk ook kundige wetenschappers met elektrische auto's bezig, die wedden op een ander paard.
Oh, er is een deadline? Als hij niet in zes jaar gelijk krijgt, gaan alle fuelcell auto's door de shredder, of zo?quote:6 jaar, hij heeft nog 6 jaar om z'n gelijk te krijgen.
Die 10 jaar is zijn eigen weddenschap. Dat heb ik niet bedacht.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vrijwel elke kundige wetenschapper roept 'hybrid'.
[..]
Oh, er is een deadline? Als hij niet in zes jaar gelijk krijgt, gaan alle fuelcell auto's door de shredder, of zo?
Kijk, de teller staat weer op nul en het is wéér "over 10 jaar".quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij tankte vroeger je normale auto ook altijd tot driekwart vol?
[..]
Hyundai zegt dat ze in 2030 fuelcell auto's produceren die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen. Is geen Prof. Dr.
Nou, ik vul de Cayenne eigenlijk nooit volledig af. Als het vulpistool afslaat vind ik het best. Dan krijg je er toch echt wel nog een flink aantal liters bij als je wil. Dus ergens tussen de 90-95%.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij tankte vroeger je normale auto ook altijd tot driekwart vol?
[..]
Hyundai zegt dat ze in 2030 fuelcell auto's produceren die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen.
Bron?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vrijwel elke kundige wetenschapper roept 'hybrid'.
Is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die 10 jaar is zijn eigen weddenschap. Dat heb ik niet bedacht.
Het is ook geen vraag toch? Of was je serieus over die shredder?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag.
Je weet dat er helemaal geen teller is, toch?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kijk, de teller staat weer op nul en het is wéér "over 10 jaar".
Dat hoor ik bij waterstofauto's al heel lang, dat "over 10 jaar dan..."
Ja, we zitten toch al op 5 promille volledig electrische auto's in Nederland.Wow!quote:Ondertussen verdubbelt het aantal verkochte elektrische auto's ongeveer ieder jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |