Nee. Veel mensen roepen dat Tesla al snel failliet zal zijn want de een na de andere gewone autoproducent gaat erop en erover, terwijl zelfs VAG verklaard heeft ver achter te liggen op Tesla.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat klopt wel.
Maar net zoals Audi valt Porsche onder VAG en bedoelde het meer om aan te geven dat ze nergens, qua techniek, een voorsprong of op gelijke hoogte zijn.
Hoho, hij is een visionair!quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat een kloof (o.a. die van het rendement) die bestaat vanwege natuurkundige wetten en eigenschappen gedicht gaat worden?
In een ander topic al eens geplaatst recentelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook een tijd lang gedacht dat waterstof de brandstof van de toekomst zou worden.
Maar met de snelle opkomst en ontwikkeling van de elektrische auto en toename van de energiedichtheid van accu's ben ik sinds ruim 5 jaar wel "om".
"Waterstofauto's zijn de auto's van de toekomst en dat zullen ze altijd blijven".
Hier ook. Vanuit mijn vader geïnteresseerd geraakt en dus ook altijd veel over gelezen. Mercedes ging in de jaren 80 er vol op inzetten. Een stille dood gestorven.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook een tijd lang gedacht dat waterstof de brandstof van de toekomst zou worden.
Maar met de snelle opkomst en ontwikkeling van de elektrische auto en toename van de energiedichtheid van accu's ben ik sinds ruim 5 jaar wel "om".
"Waterstofauto's zijn de auto's van de toekomst en dat zullen ze altijd blijven".
Je neemt gratis electriciteit en daar maak je waterstof mee.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
De productie van waterstof uit duurzame bronnen is juist een groot probleem.
Maar in het heden wordt er ook al geexperimenteerd met metaalhydriden van lichte metalen. En met de opslag in nanodeeltjes.quote:Palladium is 30x zo schaars als goud. Zal interessant worden hoe duur dat wordt als de hele wereld daar op gaat rijden.
In 2019.quote:En ook dan blijft het 2,5 tot 3x minder efficiënt om op waterstof te rijden dan de elektriciteit rechtstreeks in een batterij op te slaan.
Rendement wordt gemeten in euro's. Als de produktie gratis is, is dat niet relevant meer.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat een kloof (o.a. die van het rendement) die bestaat vanwege natuurkundige wetten en eigenschappen gedicht gaat worden?
Kortzichtig.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
Rond de tijd dat ze dat (op zijn vroegst) opgelost hebben is de range van de BEV’s met lange range al opgelopen tot 1.000 km en kun je in 10 minuten daar 600 km aan toevoegen.
Kortzichtig.quote:De brandstofcel heeft dan nog alle andere problemen.
Kortzichtigquote:Wat echt kortzichtig is, is denken dat 3 keer zoveel windmolens plaatsen, 3 keer zoveel zonnepanelen, 3x zoveel waterkrachtcentrales, enz. ‘geen probleem’ is.
In de waterstofeconomie maken we allemaal ons eigen waterstof thuis.quote:En dat nog afgezien van het gemak van de BEV die gewoon thuis kan worden gevuld, in plaats van onderweg. Tanken is voor niemand een hobby.
Gratis elektriciteit.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Rendement wordt gemeten in euro's. Als de produktie gratis is, is dat niet relevant meer.
Ah, ik zie dat de argumenten op zijn.quote:
Waarom zou je in godsnaam zelf waterstof gaan maken in huis?quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kortzichtig.
[..]
Kortzichtig.
[..]
Kortzichtig
[..]
In de waterstofeconomie maken we allemaal ons eigen waterstof thuis.
Met andere woorden: je bent kortzichtig.
Er zal nooit gratis elektriciteit zijn. Dat weet je zelf hopelijk ook.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat de argumenten op zijn.
Omdat in de waterstofeconomie al onze energie uit waterstof komt. Nul vervuiling, namelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam zelf waterstof gaan maken in huis?
Da's schrikken, he, gratis energie. Daar gaat je verdienmodel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zal nooit gratis elektriciteit zijn. Dat weet je zelf hopelijk ook.
Leg nu na dit gelul eens uit waarom je elektriciteit om zou gaan zetten in waterstof met alle verliezen die daarbij horen, om vervolgens die waterstof weer om te zetten in elektriciteit thuis, waardoor je een explosief in huis moet bewaren.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat in de waterstofeconomie al onze energie uit waterstof komt. Nul vervuiling, namelijk.
Heb jij nog nooit van de waterstofeconomie gehoord?
Hoe kom jij aan gratis elektriciteit? Leg uit.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Da's schrikken, he, gratis energie. Daar gaat je verdienmodel.
Ach, wat doe je toch weer dramatisch. Gewoon, omdat het kan.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
Leg nu na dit gelul eens uit waarom je elektriciteit om zou gaan zetten in waterstof met alle verliezen die daarbij horen, om vervolgens die waterstof weer om te zetten in elektriciteit thuis, waardoor je een explosief in huis moet bewaren.
Toe, doe dan!
Nou, je hebt de zon. En de wind.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan gratis elektriciteit? Leg uit.
En hoe ga jij daar magisch gratis elektriciteit van maken?quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, je hebt de zon. En de wind.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, wat doe je toch weer dramatisch. Gewoon, omdat het kan.
Overigens heb je geen verliezen. De electriciteit is namelijk gratis.
Zon en wind zijn gratis, daar hebben we geen discussie over.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, je hebt de zon. En de wind.
Ik draai nergens om heen. Net zoals jij over 10 jaar met je Tesla op 1 AA batterij 1000km kunt rijden, heb ik een 4000TWh zonnecel voor 5 cent. Dat is wel aardig het equivalent van 'gratis'.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En hoe ga jij daar magisch gratis elektriciteit van maken?
Draai er nou eens niet zo omheen!
Vermoeiend, van die figuren die stug vol blijven houden in het uitbraken van onzin.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik draai nergens om heen. Net zoals jij over 10 jaar met je Tesla op 1 AA batterij 1000km kunt rijden, heb ik een 4000TWh zonnecel voor 5 cent. Dat is wel aardig het equivalent van 'gratis'.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik draai nergens om heen. Net zoals jij over 10 jaar met je Tesla op 1 AA batterij 1000km kunt rijden, heb ik een 4000TWh zonnecel voor 5 cent. Dat is wel aardig het equivalent van 'gratis'.
Op een mooie dag valt maximaal 1.000Watt per m2 oppervlak. Huidige zonnepanelen (300Wp en 1,65m2 oppervlak) kunnen daar zo'n 21% van omzetten, dus het rendement kan maximaal nog 5x beter dan nu.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |