Ja, je zal wel moe worden van jezelf.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
Vermoeiend, van die figuren die stug vol blijven houden in het uitbraken van onzin.
Je doet werkelijk geen enkele moeite om je posts te onderbouwen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, je zal wel moe worden van jezelf.
Zooooo visieloos.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus nee, er komen geen 4000TWp zonnecellen en zeker niet voor 5 cent.
Jij toch ook niet? Je blijft jeremieen over dingen in 2019, maar we hebben het niet over 2019.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je doet werkelijk geen enkele moeite om je posts te onderbouwen.
Nogmaals als ze al zouden bestaan, waarom niet op het dak en/of motorkap van de auto zelf ipv omzetten in waterstof.quote:
En als de zon niet schijnt?quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nogmaals als ze al zouden bestaan, waarom niet op het dak en/of motorkap van de auto zelf ipv omzetten in waterstof.
Nooit meer laden of tanken....
Nogmaals, natuurkunde.quote:
Met dat soort getallen die jij noemt laadt het ding bijna 's nachts nog op.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als de zon niet schijnt?
Makkelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nogmaals, natuurkunde.
Er valt 1.000Watt licht per m2 waarmee je bij 100% rendement dus maximaal 1.000Wp panelen kan produceren.
1TWp = 1.000.000.000.000 Wp
Bij 100% rendement bij het omzetten van licht naar stroom (is nu 21% voor normale PV panelen) zou je dus zonnepanelen met een oppervlak van 1.000.000.000m2 moeten produceren, ofwel 1.000.000 vierkante kilometer maar dat keer 4.000 (want jouw paneel is 4.000TWp). Ofwel, een zonnepaneel met het oppervlak van 6.000 keer de staat Texas.
En dat voor 5 cent.
Ad van Wijk, dé voorvechter van de waterstofeconomie in Nederland.quote:
Ah, ok, een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ad van Wijk, dé voorvechter van de waterstofeconomie in Nederland.
Het artikel is uit 2016.
Hij zegt "binnen 10 jaar haalt de waterstofauto de bEV in".
Hij heeft nog 6 jaar om die weddenschap te winnen.
Ad van Wijk is een bekende in de scene, die duikt in bijna ieder Nederlands artikel op.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.
Maar een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ad van Wijk is een bekende in de scene, die duikt in ieder Nederlands artikel op.
Roepen dat een commercieel bedrijf vertrouwt op korte termijn geld binnenharken is wel een aardige open deur. En geen enkele garantie voor wat er over 10 jaar gebeurt.quote:Verder wordt er in 2016 nog gezegd dat Shell inzet op rijden op waterstof maar sinds 2018 is de trend juist dat Shell inzet op het plaatsen van laadpalen.
Het maakt mij niet uit wie het roept, maar zodra iemand roept dat elektrische auto’s uren moeten laden, dan weet ik dat iemand de feiten niet kent of wenst te negeren.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.
Dat heb ik in geen enkele zin gesteld.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar een Prof. Dr. die toevallig iets anders roept dan jij wil, weet niet waar hij het over heeft. Helder.
[..]
6 jaar, hij heeft nog 6 jaar om z'n gelijk te krijgen.quote:Roepen dat een commercieel bedrijf vertrouwt op korte termijn geld binnenharken is wel een aardige open deur. En geen enkele garantie voor wat er over 10 jaar gebeurt.
Want jij tankte vroeger je normale auto ook altijd tot driekwart vol?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:11 schreef VEM2012 het volgende:
Het maakt mij niet uit wie het roept, maar zodra iemand roept dat elektrische auto’s uren moeten laden, dan weet ik dat iemand de feiten niet kent of wenst te negeren.
Hyundai zegt dat ze in 2030 fuelcell auto's produceren die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen. Is geen Prof. Dr.quote:Dus leuk dat hij professor is, dat maakt wat hij zegt nog niet waar en zijn voorspelling gaat op zeker niet uitkomen.
Vrijwel elke kundige wetenschapper roept 'hybrid'.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn namelijk ook kundige wetenschappers met elektrische auto's bezig, die wedden op een ander paard.
Oh, er is een deadline? Als hij niet in zes jaar gelijk krijgt, gaan alle fuelcell auto's door de shredder, of zo?quote:6 jaar, hij heeft nog 6 jaar om z'n gelijk te krijgen.
Die 10 jaar is zijn eigen weddenschap. Dat heb ik niet bedacht.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vrijwel elke kundige wetenschapper roept 'hybrid'.
[..]
Oh, er is een deadline? Als hij niet in zes jaar gelijk krijgt, gaan alle fuelcell auto's door de shredder, of zo?
Kijk, de teller staat weer op nul en het is wéér "over 10 jaar".quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij tankte vroeger je normale auto ook altijd tot driekwart vol?
[..]
Hyundai zegt dat ze in 2030 fuelcell auto's produceren die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen. Is geen Prof. Dr.
Nou, ik vul de Cayenne eigenlijk nooit volledig af. Als het vulpistool afslaat vind ik het best. Dan krijg je er toch echt wel nog een flink aantal liters bij als je wil. Dus ergens tussen de 90-95%.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij tankte vroeger je normale auto ook altijd tot driekwart vol?
[..]
Hyundai zegt dat ze in 2030 fuelcell auto's produceren die goedkoper zijn dan electrische voertuigen op batterijen.
Bron?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vrijwel elke kundige wetenschapper roept 'hybrid'.
Is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die 10 jaar is zijn eigen weddenschap. Dat heb ik niet bedacht.
Het is ook geen vraag toch? Of was je serieus over die shredder?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag.
Je weet dat er helemaal geen teller is, toch?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kijk, de teller staat weer op nul en het is wéér "over 10 jaar".
Dat hoor ik bij waterstofauto's al heel lang, dat "over 10 jaar dan..."
Ja, we zitten toch al op 5 promille volledig electrische auto's in Nederland.Wow!quote:Ondertussen verdubbelt het aantal verkochte elektrische auto's ongeveer ieder jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |