abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186634928
quote:
Audi gaat zich weer op zijn h-tron-programma voor waterstofbrandstofcellen richten. De Duitse autofabrikant heeft hernieuwde aandacht voor waterstof na zorgen over de aanwezigheid van voldoende grondstoffen voor accu's voor elektrische voertuigen.

De bedoeling is dat de Volkswagen Groep Audi's h-tron-programma tot het belangrijkste programma voor waterstofbrandstofcellen binnen het concern maakt. "We willen meer prioriteit geven aan waterstofbrandstofcellen, met meer geld, meer capaciteit en meer zelfvertrouwen", zegt Audi-voorzitter Bram Schot tegen Autocar.

Audi maakte zijn in 2016 wereldkundig. De fabrikant claimde destijds dat de conceptauto een actieradius van 600 kilometer had en in vier minuten weer volledig van brandstof te voorzien was. De conceptauto bevat een lithium-ionaccu van 100kW, een warmtepomp en een dak met zonnepanelen voor 320 watt. De stroom van de brandstofcel en accu gaat naar twee elektromotoren, een van 90kW en een van 140kW. Het koppel bedraagt 550Nm. De conceptauto kan daarmee in zeven seconden van 0 naar 100km/h. De topsnelheid ligt op 200 km/h.

Audi h-tron quattro drivetrain

Volgens Schot onthult Audi later dit jaar een nieuw systeem met waterstofbrandstofcellen en in 2021 zou een Audi FCEV in gelimiteerde oplage als leasemodel beschikbaar kunnen komen. FCEV staat voor fuel cell electric vehicle. Audi werkt hierbij samen met Hyundai, dat al sterk .

De Audi-topman noemt de schaarsheid van materialen voor de accuproductie als zorg voor de ontwikkeling van elektrische auto's. Om efficiėnter elektrisch rijden en een groter bereik mogelijk te maken zou de industrie alternatieven moeten blijven onderzoeken. "En dan kom je bij waterstofbrandstofcellen."

Interessante ontwikkeling, ik had al wel een beetje verwacht dat elektrische auto's met accu's niet slim zijn voor de lange termijn.

Bron: https://tweakers.net/nieu(...)terstof-richten.html
Do what you love, love what you do!
pi_186635007
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is nog weer wat anders, daar maak ik ook wel eens een grap over ;) Bij Musk moet je er altijd 1 tot 2 jaar bijtellen.
Als het meezit, volgens mij liep de model 3 drie jaar achter.
En dan laat de kwaliteit ook nog wel wat te wensen over in het algemeen ;(
  zondag 5 mei 2019 @ 19:44:51 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186635089
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:32 schreef Bart2002 het volgende: [..] Het probleem is die gigantische vervoerbehoefte. We doen dat enkel omdat dat kan. Of kon eigenlijk. De perceptie moet anders. Dat dat dus voortaan niet meer kan. Of zeer zuinig. Ik vind jou altijd wel redelijk maar je zit vast in je bubble dat het net zo moet als nu maar dan elektrisch en dat kan niet. Voor jou als particulier w.s. wel maar voor het gros niet. Ik zie meer in oplossingen om van die miljarden zinloze kilometers per jaar af te komen. Dat lijkt me een stuk eenvoudiger dan waar jij aan denkt. :)
Komt oa door hoe we voorraad belasten (als iets in transit is, is het niet in voorraad) en productie methode met just in time delivery. Verder is het subsidie matig interessant om zaken eindeloos te vervoeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186635097
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:42 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Als het meezit, volgens mij liep de model 3 drie jaar achter.
En dan laat de kwaliteit ook nog wel wat te wensen over in het algemeen ;(
Tesla is niet het enige met een auto die je kunt betalen als je paar ton per jaar verdient he natuurlijk? Er gaat al veel meer door wat bv lokale transportbedrijven zijn.
Do what you love, love what you do!
pi_186635132
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:42 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Als het meezit, volgens mij liep de model 3 drie jaar achter.
En dan laat de kwaliteit ook nog wel wat te wensen over in het algemeen ;(
Ik vind het wel een gedrocht :+


Tesla krijgt concurrentie :P

pi_186635344
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:44 schreef kree het volgende:

[..]

Tesla is niet het enige met een auto die je kunt betalen als je paar ton per jaar verdient he natuurlijk? Er gaat al veel meer door wat bv lokale transportbedrijven zijn.
Het is maar waar men zijn geld aan verknoeien wil, ik las ergens nog in ontwikkeling, wat accu s, dan is wat tot nog toe wordt verkocht schroot? Althans dat maak ik eruit op.
pi_186635402
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is maar waar men zijn geld aan verknoeien wil, ik las ergens nog in ontwikkeling, wat accu s, dan is wat tot nog toe wordt verkocht schroot? Althans dat maak ik eruit op.
Nou het is voor mij heel simpel eigenlijk, ondanks dat ik best met die techniek bezig ben geweest.
Maar hier komt pas een elektrische auto als ie goedkoper is als wat er nu al is. En denk dat het meeste van iedereen erzo over denkt.
Do what you love, love what you do!
pi_186635443
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:55 schreef kree het volgende:

[..]

Nou het is voor mij heel simpel eigenlijk, ondanks dat ik best met die techniek bezig ben geweest.
Maar hier komt pas een elektrische auto als ie goedkoper is als wat er nu al is. En denk dat het meeste van iedereen erzo over denkt.
Ach als die cadeau is overweeg ik het misschien, maar geef mij niet een keus brandstof of electrisch dan.
pi_186635514
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ach als die cadeau is overweeg ik het misschien, maar geef mij niet een keus brandstof of electrisch dan.
Het is nu nog niet voordeliger of handiger. Maar het is wel de toekomst.

Maar ga niet tegen je in. 1 kan zo'n auto sowieso niet betalen
2 waarom zou ik het doen? tis leuk voor alle millieu gekkies enzo maar het is er nog niet. Het komt wel maar nog niet binnen 5 jaar
Do what you love, love what you do!
pi_186635555
Ik denk dat ik deze stap oversla en ga voor de volgende.

pi_186640709
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:00 schreef john2406 het volgende:
Ik denk dat ik deze stap oversla en ga voor de volgende.

hahaha ok beetje offtopic mag wel denk.
Maar wacht ook nog op de hyperdrive.

Ok dan :D nu weer terug naar het onderwerp
Do what you love, love what you do!
pi_186641785
Notice trouwens even die sticker hier die op dat groene ding zit? Waarom zou die er zitten.

Tada we kunnen met backend inloggen via mobiel om te ontkoppelen of weet ik veel wat in te stellen.

Tussen die twee E is links en rechtse aansluiting

Gaat allemaal met GSM binnen 2 sec of via backoffice etc aan de tel. . Tenzij ie echt stuk is natuurlijk

quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:01 schreef kree het volgende:
iets meer detail

[ link | afbeelding ]

Het is afgezekerd door de netbeheerder al in die elektrahuisjes. 32 max meestal lokaal in dat punt

Notice die gele stikker, waarom die. Nou simpel omdat sommige mensen op 1 fase laden ipv 3
Nou hoop dat ik jullie beetje inside info heb kunnen geven, wil er best meer over uitleggen maar dan moeten jullie maar vragen.

Mijn idee dat met die E nrs. naja retards verlengen contract niet dus iemand anders mee weggelopen. Het was nl 1000 keer handiger als wat ervoor was incl QR codes die er nu ook zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door kree op 06-05-2019 04:49:29 ]
Do what you love, love what you do!
pi_186649063
Benieuwd binnen welke tijd dat de hacken is.
  zondag 12 mei 2019 @ 14:46:22 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186784328
Nog een punt wat ik me bedenk. Een auto met een brandstofcel en een waterstoftank is waarschijnlijk honderden kilo’s lichter dan een met accu’s voor een paar honderd kilometer bereik. Het stroomverbruik zal daarmee veel lager liggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186784411
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een punt wat ik me bedenk. Een auto met een brandstofcel en een waterstoftank is waarschijnlijk honderden kilo’s lichter dan een met accu’s voor een paar honderd kilometer bereik. Het stroomverbruik zal daarmee veel lager liggen.
Iets lager, wordt ruimschoots teniet gedaan door lage rendement van fuel cell en productie waterstof.

Waterstofauto’s zijn een stuk gecompliceerder, veel meer componenten, ook een accu nodig omdat een fuel cell te weinig vermogen geeft.
pi_186787287
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een punt wat ik me bedenk. Een auto met een brandstofcel en een waterstoftank is waarschijnlijk honderden kilo’s lichter dan een met accu’s voor een paar honderd kilometer bereik. Het stroomverbruik zal daarmee veel lager liggen.
Valt vies tegen. Die kooi om de H2 tanks te beschermen weegt ook wel wat.
.
  zondag 12 mei 2019 @ 17:25:49 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186787976
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Valt vies tegen. Die kooi om de H2 tanks te beschermen weegt ook wel wat.
Kevlar is niet zo zwaar, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_186788032
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Valt vies tegen. Die kooi om de H2 tanks te beschermen weegt ook wel wat.
Zou die zwaarder zijn als een lpg tank?
pi_186790938


De tanks zitten helemaal ingebouwd in een crashproof chassis, dat ding weegt 1800kg.
.
pi_186792037
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:22 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

De tanks zitten helemaal ingebouwd in een crashproof chassis, dat ding weegt 1800kg.
Komt de carrosserie en het interieur er nog bij. Laat ons alstublieft streven naar loodzware wagens. Dat zal het probleem ongetwijfeld oplossen. Je krijgt dan 3000+ kilo om 1 mens van 80 kilo van A naar B te vervoeren. Ergens gaat er dan iets mis. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_186792476
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Komt de carrosserie en het interieur er nog bij. Laat ons alstublieft streven naar loodzware wagens. Dat zal het probleem ongetwijfeld oplossen. Je krijgt dan 3000+ kilo om 1 mens van 80 kilo van A naar B te vervoeren. Ergens gaat er dan iets mis. :)
De zon levert ruim voldoende energie om ons allemaal in een voertuig van 3000kg te vervoeren. Het is aan ons om te zorgen, dat we die energie kunnen benutten. Streven naar een overschot aan groene energie, zal uiteindelijk de oplossing moeten zijn.

Elkaar afzeiken op gedrag leidt nergens naar.
.
pi_186792615
Bart2002 heeft natuurlijk absoluut een punt, niet alleen op het punt van energie maar ook juist de grondstoffen.

Maar ik denk wel dat je op dat vlak een balans moet vinden.

De mens, de consument verander je niet zomaar. Je kan een ideaalbeeld hebben van kleine auto's van 435 kilo met alleen het hoognodige aan luxe, comfort en ruimte maar mensen kopen een auto vaak voor lange afstanden, omdat ze er ook met een gezin in willen rijden, omdat ze er ook hun IKEA kast in willen vervoeren, omdat... het leuk staat op de oprit... En of het goede redenen zijn maakt eigenlijk niet uit, je verandert het gewoon niet zomaar. Anders reden we wel allemaal in een Aixam.

In feite zijn gordels, kreukelzones, veiligheidskooi, airbags ook allemaal onnodige ballast in een auto (tot je het een keer nodig hebt ;) )
pi_186799258
Hoe snel was de mens niet veranderd van paard en wagen en honden kar naar auto?

Ik zie nog de tram hier vertrekken waar ik met schone luier in mocht stappen naar Oma toe, voordat ik kon denken reed pap met de auto naar Oma, en wat voor eentje, op de weegschaal ik denk 2800 kg.

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2019 00:14:00 ]
pi_186799390
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 00:12 schreef john2406 het volgende:
Hoe snel was de mens niet veranderd van paard en wagen en honden kar naar auto?

Ik zie nog de tram hier vertrekken waar ik met schone luier in mocht stappen naar Oma toe, voordat ik kon denken reed pap met de auto naar Oma, en wat voor eentje, op de weegschaal ik denk 2800 kg.
Het heeft wel tot na de tweede wereldoorlog geduurd voordat paard en wagen echt een uitzondering werd in het straatbeeld. Bij elkaar heeft het meer dan een eeuw geduurd. De elektrische auto bestond in die tijd ook al. Was toen geen succes wegens de nadelen die het nog steeds heeft.
pi_186799447
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:22 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

De tanks zitten helemaal ingebouwd in een crashproof chassis, dat ding weegt 1800kg.
Hoeveel zonder motor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')