Interessante ontwikkeling, ik had al wel een beetje verwacht dat elektrische auto's met accu's niet slim zijn voor de lange termijn.quote:Audi gaat zich weer op zijn h-tron-programma voor waterstofbrandstofcellen richten. De Duitse autofabrikant heeft hernieuwde aandacht voor waterstof na zorgen over de aanwezigheid van voldoende grondstoffen voor accu's voor elektrische voertuigen.
De bedoeling is dat de Volkswagen Groep Audi's h-tron-programma tot het belangrijkste programma voor waterstofbrandstofcellen binnen het concern maakt. "We willen meer prioriteit geven aan waterstofbrandstofcellen, met meer geld, meer capaciteit en meer zelfvertrouwen", zegt Audi-voorzitter Bram Schot tegen Autocar.
Audi maakte zijn in 2016 wereldkundig. De fabrikant claimde destijds dat de conceptauto een actieradius van 600 kilometer had en in vier minuten weer volledig van brandstof te voorzien was. De conceptauto bevat een lithium-ionaccu van 100kW, een warmtepomp en een dak met zonnepanelen voor 320 watt. De stroom van de brandstofcel en accu gaat naar twee elektromotoren, een van 90kW en een van 140kW. Het koppel bedraagt 550Nm. De conceptauto kan daarmee in zeven seconden van 0 naar 100km/h. De topsnelheid ligt op 200 km/h.
Audi h-tron quattro drivetrain
Volgens Schot onthult Audi later dit jaar een nieuw systeem met waterstofbrandstofcellen en in 2021 zou een Audi FCEV in gelimiteerde oplage als leasemodel beschikbaar kunnen komen. FCEV staat voor fuel cell electric vehicle. Audi werkt hierbij samen met Hyundai, dat al sterk .
De Audi-topman noemt de schaarsheid van materialen voor de accuproductie als zorg voor de ontwikkeling van elektrische auto's. Om efficiėnter elektrisch rijden en een groter bereik mogelijk te maken zou de industrie alternatieven moeten blijven onderzoeken. "En dan kom je bij waterstofbrandstofcellen."
Als het meezit, volgens mij liep de model 3 drie jaar achter.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is nog weer wat anders, daar maak ik ook wel eens een grap overBij Musk moet je er altijd 1 tot 2 jaar bijtellen.
Komt oa door hoe we voorraad belasten (als iets in transit is, is het niet in voorraad) en productie methode met just in time delivery. Verder is het subsidie matig interessant om zaken eindeloos te vervoeren.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:32 schreef Bart2002 het volgende: [..] Het probleem is die gigantische vervoerbehoefte. We doen dat enkel omdat dat kan. Of kon eigenlijk. De perceptie moet anders. Dat dat dus voortaan niet meer kan. Of zeer zuinig. Ik vind jou altijd wel redelijk maar je zit vast in je bubble dat het net zo moet als nu maar dan elektrisch en dat kan niet. Voor jou als particulier w.s. wel maar voor het gros niet. Ik zie meer in oplossingen om van die miljarden zinloze kilometers per jaar af te komen. Dat lijkt me een stuk eenvoudiger dan waar jij aan denkt.
![]()
Tesla is niet het enige met een auto die je kunt betalen als je paar ton per jaar verdient he natuurlijk? Er gaat al veel meer door wat bv lokale transportbedrijven zijn.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als het meezit, volgens mij liep de model 3 drie jaar achter.
En dan laat de kwaliteit ook nog wel wat te wensen over in het algemeen
Ik vind het wel een gedrochtquote:Op zondag 5 mei 2019 19:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als het meezit, volgens mij liep de model 3 drie jaar achter.
En dan laat de kwaliteit ook nog wel wat te wensen over in het algemeen
Het is maar waar men zijn geld aan verknoeien wil, ik las ergens nog in ontwikkeling, wat accu s, dan is wat tot nog toe wordt verkocht schroot? Althans dat maak ik eruit op.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:44 schreef kree het volgende:
[..]
Tesla is niet het enige met een auto die je kunt betalen als je paar ton per jaar verdient he natuurlijk? Er gaat al veel meer door wat bv lokale transportbedrijven zijn.
Nou het is voor mij heel simpel eigenlijk, ondanks dat ik best met die techniek bezig ben geweest.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het is maar waar men zijn geld aan verknoeien wil, ik las ergens nog in ontwikkeling, wat accu s, dan is wat tot nog toe wordt verkocht schroot? Althans dat maak ik eruit op.
Ach als die cadeau is overweeg ik het misschien, maar geef mij niet een keus brandstof of electrisch dan.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:55 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het is voor mij heel simpel eigenlijk, ondanks dat ik best met die techniek bezig ben geweest.
Maar hier komt pas een elektrische auto als ie goedkoper is als wat er nu al is. En denk dat het meeste van iedereen erzo over denkt.
Het is nu nog niet voordeliger of handiger. Maar het is wel de toekomst.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ach als die cadeau is overweeg ik het misschien, maar geef mij niet een keus brandstof of electrisch dan.
hahaha ok beetje offtopic mag wel denk.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:00 schreef john2406 het volgende:
Ik denk dat ik deze stap oversla en ga voor de volgende.
Nou hoop dat ik jullie beetje inside info heb kunnen geven, wil er best meer over uitleggen maar dan moeten jullie maar vragen.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:01 schreef kree het volgende:
iets meer detail
[ link | afbeelding ]
Het is afgezekerd door de netbeheerder al in die elektrahuisjes. 32 max meestal lokaal in dat punt
Notice die gele stikker, waarom die. Nou simpel omdat sommige mensen op 1 fase laden ipv 3
Iets lager, wordt ruimschoots teniet gedaan door lage rendement van fuel cell en productie waterstof.quote:Op zondag 12 mei 2019 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een punt wat ik me bedenk. Een auto met een brandstofcel en een waterstoftank is waarschijnlijk honderden kilo’s lichter dan een met accu’s voor een paar honderd kilometer bereik. Het stroomverbruik zal daarmee veel lager liggen.
Valt vies tegen. Die kooi om de H2 tanks te beschermen weegt ook wel wat.quote:Op zondag 12 mei 2019 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een punt wat ik me bedenk. Een auto met een brandstofcel en een waterstoftank is waarschijnlijk honderden kilo’s lichter dan een met accu’s voor een paar honderd kilometer bereik. Het stroomverbruik zal daarmee veel lager liggen.
Kevlar is niet zo zwaar, toch?quote:Op zondag 12 mei 2019 16:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Valt vies tegen. Die kooi om de H2 tanks te beschermen weegt ook wel wat.
Zou die zwaarder zijn als een lpg tank?quote:Op zondag 12 mei 2019 16:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Valt vies tegen. Die kooi om de H2 tanks te beschermen weegt ook wel wat.
Komt de carrosserie en het interieur er nog bij. Laat ons alstublieft streven naar loodzware wagens. Dat zal het probleem ongetwijfeld oplossen. Je krijgt dan 3000+ kilo om 1 mens van 80 kilo van A naar B te vervoeren. Ergens gaat er dan iets mis.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:22 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
De tanks zitten helemaal ingebouwd in een crashproof chassis, dat ding weegt 1800kg.
De zon levert ruim voldoende energie om ons allemaal in een voertuig van 3000kg te vervoeren. Het is aan ons om te zorgen, dat we die energie kunnen benutten. Streven naar een overschot aan groene energie, zal uiteindelijk de oplossing moeten zijn.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Komt de carrosserie en het interieur er nog bij. Laat ons alstublieft streven naar loodzware wagens. Dat zal het probleem ongetwijfeld oplossen. Je krijgt dan 3000+ kilo om 1 mens van 80 kilo van A naar B te vervoeren. Ergens gaat er dan iets mis.
Het heeft wel tot na de tweede wereldoorlog geduurd voordat paard en wagen echt een uitzondering werd in het straatbeeld. Bij elkaar heeft het meer dan een eeuw geduurd. De elektrische auto bestond in die tijd ook al. Was toen geen succes wegens de nadelen die het nog steeds heeft.quote:Op maandag 13 mei 2019 00:12 schreef john2406 het volgende:
Hoe snel was de mens niet veranderd van paard en wagen en honden kar naar auto?
Ik zie nog de tram hier vertrekken waar ik met schone luier in mocht stappen naar Oma toe, voordat ik kon denken reed pap met de auto naar Oma, en wat voor eentje, op de weegschaal ik denk 2800 kg.
Hoeveel zonder motor?quote:Op zondag 12 mei 2019 19:22 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
De tanks zitten helemaal ingebouwd in een crashproof chassis, dat ding weegt 1800kg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |