Hoorde van een deskundige op BNR pas dat het wel 10jaar kan duren voordat een elektriciteitsverdeelstation er eindelijk staat.quote:Netaanpassingen
Waar de druk op het netwerk toeneemt, zijn wij druk bezig om het energienet uit te breiden. Bijvoorbeeld door extra elektriciteitverdeelstations te bouwen. Een proces dat vaak jaren duurt. Niet alleen door de bouw zelf, maar ook omdat bezwaar- en beroepsprocedures voor vertraging zorgen. Een flinke uitdaging dus om vraag en aanbod goed op elkaar af te stemmen.
Het probleem is dat (o.a. jij) het allemaal bij hetzelfde wil houden maar dan elektrisch. En dat kan niet als je kunt rekenen en geen bord voor je kop hebt. Die 45 km auto is een veel betere optie. We moeten eigenlijk naar ligfiets-achtige modellen. Maar men wil blijkbaar gewoon 2000+ kilo blijven rijden. De wal zal het schip hier wel keren. Net zoals de Tesla S zal dat enkel voor de bovenlaag beschikbaar zijn. Ik vind dat je altijd teveel vanuit jouw eigen financiële situatie reageert en het daarom allemaal wel toppie vindt. Jij hebt het goed voor elkaar, verhuurt en-passant nog even een huisje. Je bent een uitzondering, voor het gros en de bulk is dat allemaal niet weggelegd. Voor hen wordt het enkel slechter en tevens veel duurder.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A7_sportback_h-tronquote:Op zondag 5 mei 2019 18:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan die informatie overigens niet vinden. Heb je daar een linkje van? Hoe groot is de capaciteit van die accu? Wel interessant.
Ga hier graag trouwens op vragen over in. Maar dan hoor ik het wel.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:01 schreef kree het volgende:
iets meer detail
[ link | afbeelding ]
Het is afgezekerd door de netbeheerder al in die elektrahuisjes. 32 max meestal lokaal in dat punt
Notice die gele stikker, waarom die. Nou simpel omdat sommige mensen op 1 fase laden ipv 3
Heineken bezorgt in Amsterdam met e-trucks. Dat zijn die 12 tonners, 6-7m lang.quote:Op zondag 5 mei 2019 17:45 schreef Klepper272 het volgende:
http://www.emoss.nl/elekt(...)trische-vrachtwagen/
Er schijnt wel iets te zijn wat er op lijkt, maar dat is meer voor stads distrubitie.
Laag bereik en weinig laadvermogen.
Ik heb het over een serieuze vrachtwagen.
Ach, de Renault Twizzy kan ook gewoon 80km/u.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het probleem is dat (o.a. jij) het allemaal bij hetzelfde wil houden maar dan elektrisch. En dat kan niet als je kunt rekenen en geen bord voor je kop hebt. Die 45 km auto is een veel betere optie. We moeten eigenlijk naar ligfiets-achtige modellen. Maar men wil blijkbaar gewoon 2000+ kilo blijven rijden. De wal zal het schip hier wel keren. Net zoals de Tesla S zal dat enkel voor de bovenlaag beschikbaar zijn. Ik vind dat je altijd teveel vanuit jouw eigen financiële situatie reageert en het daarom allemaal wel toppie vindt. Jij hebt het goed voor elkaar, verhuurt en-passant nog even een huisje. Je bent een uitzondering, voor het gros en de bulk is dat allemaal niet weggelegd. Voor hen wordt het enkel slechter en tevens veel duurder.
Voor steden zijn die kleine auto's vast een oplossing. Maar als ik van Drachten naar Westerbork moet dan is zo'n 45km/u wagentje met 4 personen wel wat krap.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het probleem is dat (o.a. jij) het allemaal bij hetzelfde wil houden maar dan elektrisch. En dat kan niet als je kunt rekenen en geen bord voor je kop hebt. Die 45 km auto is een veel betere optie. We moeten eigenlijk naar ligfiets-achtige modellen. Maar men wil blijkbaar gewoon 2000+ kilo blijven rijden. De wal zal het schip hier wel keren. Net zoals de Tesla S zal dat enkel voor de bovenlaag beschikbaar zijn.
De discussie over aanschafprijs is in dit topic niet gevoerd volgens mij. Het is puur over wat technisch een betere oplossing is. Dat mensen niet zomaar een nieuwe auto kunnen kopen is mij meer dan duidelijk. Zelf rij ik momenteel een Volvo V50 uit 2006, niet heel bijzonder lijkt me. Maar ik volg de ontwikkelingen wel, ik vind het reuze interessant en wil zeker een EV kopen zodra de modellen met een >400km range onder de ¤30.000 zakken.quote:Ik vind dat je altijd teveel vanuit jouw eigen financiële situatie reageert en het daarom allemaal wel toppie vindt. Jij hebt het goed voor elkaar, verhuurt en-passant nog even een huisje. Je bent een uitzondering, voor het gros en de bulk is dat allemaal niet weggelegd. Voor hen wordt het enkel slechter en tevens veel duurder.
Zeer juist. Maar toegeven doen de berijders van die dingen dat nooit. Het is een elitesport waar de bulk van de mensheid die zo'n ding niet hebben voor opdraaien.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:13 schreef Klepper272 het volgende:
Wat een verspilling van geld en energie, die rij je alleen maar voor de centen ipv het milieu.
Dat "moet" is heel fout. Je moet niks. Het lijkt een soort natuurwet te zijn voor jou dat je je alsmaar van A naar B "moet" begeven. Kan dat nou niet anders?quote:Op zondag 5 mei 2019 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
Maar als ik van Drachten naar Westerbork moet
Wel als ik m'n moeder wil helpen met het doen van boodschappen of als ze naar het ziekenhuis in Hoogeveen of Assen "moet". Sommige dingen "moeten".quote:Op zondag 5 mei 2019 19:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat "moet" is heel fout. Je moet niks. Het lijkt een soort natuurwet te zijn voor jou dat je je alsmaar van A naar B "moet" begeven. Kan dat nou niet anders?
Dat kan gewoon ook in zo'n klein wagentje. Maar dat wil je niet. Het moet perse 2000+ kilo zijn om samen 140 kilo te vervoeren. Dat is toch ongelofelijk inefficiënt?quote:Op zondag 5 mei 2019 19:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wel als ik m'n moeder wil helpen met het doen van boodschappen of als ze naar het ziekenhuis in Hoogeveen of Assen "moet". Sommige dingen "moeten".
Yepp, stadsdistributie. Misschien een bereik van 100km.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Heineken bezorgt in Amsterdam met e-trucks. Dat zijn die 12 tonners, 6-7m lang.
Trekt verdomt hard op met 50 fusten achterin.
Zie aanvulling.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat kan gewoon ook in zo'n klein wagentje. Maar dat wil je niet. Het moet perse 2000+ kilo zijn om samen 140 kilo te vervoeren. Dat is toch ongelofelijk inefficiënt?
Ik weet dit omdat de bulk van de fanboys wel een "echte" wagen eisen en geen skelter zoals ze dat noemen. Daar gaat het mis qua perceptie.
Nee klopt, Elon Musk gaf al aan dat zelfs in de USA de ritten vaak maar kort zijn en dat een vrachtwagen die 600 mile kan rijden op een accu meer dan genoeg is, zeker als je bij distributiecentra kan bijladen.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:25 schreef kree het volgende:
jullie onderschatten het wel hoor wat er mogelijk is elektrisch?
Ok het bereik dat is een puntje. maar 9 van de 10 vrachtwagens hoeven geen 100+ km te rijden in distributie.
Ja daarom dus dat ik oplaadpunten heb neergezet bij DHL AH nog wat anderen met vrachtwagens etc.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee klopt, Elon Musk gaf al aan dat zelfs in de USA de ritten vaak maar kort zijn en dat een vrachtwagen die 600 mile kan rijden op een accu meer dan genoeg is, zeker als je bij distributiecentra kan bijladen.
Qua rijtijdenwetgeving zit je dan al ruim over je uren ivm verplichte pauzes.
En lokale distributie gaat natuurlijk om nog kortere ritten.
Je zal de distributie centra toch moeten bevoorraden, dus 9 op de 10 is onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:25 schreef kree het volgende:
jullie onderschatten het wel hoor wat er mogelijk is elektrisch?
Ok het bereik dat is een puntje. maar 9 van de 10 vrachtwagens hoeven geen 100+ km te rijden in distributie.
Lijkt me duidelijk, bij de bekendmaking van de Tesla Semi heb ik volgens mij al eens gezegd dat laden bij distributiecentra (daar staan ze vaak wel een uur stil) een prima oplossing is.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:30 schreef kree het volgende:
[..]
Ja daarom dus dat ik oplaadpunten heb neergezet bij DHL AH nog wat anderen met vrachtwagens etc.
Ik vertel echt geen lul verhaaltje nl. Tis de realiteit al. Maargoed niet iedereen snapt dat nu
Het probleem is die gigantische vervoerbehoefte. We doen dat enkel omdat dat kan. Of kon eigenlijk. De perceptie moet anders. Dat dat dus voortaan niet meer kan. Of zeer zuinig. Ik vind jou altijd wel redelijk maar je zit vast in je bubble dat het net zo moet als nu maar dan elektrisch en dat kan niet. Voor jou als particulier w.s. wel maar voor het gros niet.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:26 schreef MaGNeT het volgende:
En nee, ik ga niet in een 45km/u wagentje van Drachten naar Westerbork of naar Sneek, Harlingen en Groningen. Denk ook niet dat ik m'n klanten 2 tot 3x zoveel reistijd kan gaan rekenen, dan haken ze wel af.
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg niet dat 9 op 10 nu kan.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:30 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Je zal de distributie centra toch moeten bevoorraden, dus 9 op de 10 is onwaarschijnlijk.
De elektrische vrachtwagens worden momenteel vooral ingezet om in bewoond gebied te bevoorraden. Langere ritten over snelwegen zullen voorlopig nog wel met diesels uitgevoerd worden.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:30 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Je zal de distributie centra toch moeten bevoorraden, dus 9 op de 10 is onwaarschijnlijk.
Elon Musk heeft met Tesla wel meer beloofd.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee klopt, Elon Musk gaf al aan dat zelfs in de USA de ritten vaak maar kort zijn en dat een vrachtwagen die 600 mile kan rijden op een accu meer dan genoeg is, zeker als je bij distributiecentra kan bijladen.
Qua rijtijdenwetgeving zit je dan al ruim over je uren ivm verplichte pauzes.
En lokale distributie gaat natuurlijk om nog kortere ritten.
Musk beloofde o.a. de Model S, 3, X, Y en de Roadster en die zijn er (hoe sexy) gekomen.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:33 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Elon Musk heeft met Tesla wel meer beloofd.
Die vrachtwagen is er (nog) niet en hij durft ook niet het laadvermogen te noemen.
Niet binnen de opgegeven tijd igg.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tesla beloofde o.a. de Model S, 3, X, Y en de Roadster en die zijn er (hoe sexy) gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |