Ik hou innovatie echt niet tegen hoor, alsof innovatie zich ooit iets van mij heeft aangetrokken.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verdedigt elektrisch rijden met hand en tand, alternatieven zijn inefficient en tijdverspilling. Dat is niet gezond, dat houdt innovatie tegen.
Verschil is dat elektrisch rijden eigenlijk pas 10 jaar geleden serieus is aangepakt en een gigantische groei heeft doorgemaakt en dat we al sinds eind jaren 80 horen dat waterstof de brandstof van de toekomst is. Ik heb nog een KIJK liggen uit het begin van de 90's waar een artikel in staat over waterstofauto's. Ik was er toen van overtuigd dat we in 2000 allemaal in waterstofauto's zouden rijden.quote:Al jouw argumenten zijn ook waar voor elektrisch rijden toen het nog in de kinderschoenen stond.
Kloptquote:Op zondag 5 mei 2019 19:52 schreef Tengano het volgende:
Ik had wel eens gehoord dat een hele kleine energiebron met kernenergie ook mogelijk was. Dat leek toen haalbaar. Ik vind kernenergie eigenlijk best wel schoon op het radio-actieve afval na dan natuurlijk; maar niet onoverkomelijk.
Die bron is wel veel onuitputtelijker, dus ik ben daar niet helemaal zeker van. Zeker niet als je zoiets voor een auto inzet, of voor een huis of fabriek of wietplantage van energie te voorzien.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
KloptVolgens mij stond die ook in 1 van mijn KIJK maandbladen
Maar dat gaat 'm niet worden denk ik.
Amerika heeft een paar bootjes en onderzeeërs die lopen op kernenergie.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:52 schreef Tengano het volgende:
Ik had wel eens gehoord dat een hele kleine energiebron met kernenergie ook mogelijk was. Dat leek toen haalbaar. Ik vind kernenergie eigenlijk best wel schoon op het radio-actieve afval na dan natuurlijk; maar niet onoverkomelijk.
Elektrisch rijden was hetzelfde verhaal hè. Die auto's rijden ook al jaren rond.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik hou innovatie echt niet tegen hoor, alsof innovatie zich ooit iets van mij heeft aangetrokken.
[..]
Verschil is dat elektrisch rijden eigenlijk pas 10 jaar geleden serieus is aangepakt en een gigantische groei heeft doorgemaakt en dat we al sinds eind jaren 80 horen dat waterstof de brandstof van de toekomst is. Ik heb nog een KIJK liggen uit het begin van de 90's waar een artikel in staat over waterstofauto's. Ik was er toen van overtuigd dat we in 2000 allemaal in waterstofauto's zouden rijden.
Ja, voornamelijk omdat ze maanden aanééngesloten niet aan land komen, dus tanken of laden geen optie is. Dat heb je met een auto die gemiddeld 23 uur per dag stil staat niet zo snel.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:55 schreef Klepper272 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 5 mei 2019 19:52 schreef Tengano het volgende:
Ik had wel eens gehoord dat een hele kleine energiebron met kernenergie ook mogelijk was. Dat leek toen haalbaar. Ik vind kernenergie eigenlijk best wel schoon op het radio-actieve afval na dan natuurlijk; maar niet onoverkomelijk.
Amerika heeft een paar bootjes en onderzeeërs die lopen op kernenergie.
Volgens mij heeft Rusland ook nucleaire ijsbrekers.
Precies, als je nou zo'n ding tweedehands op de kop kan tikken, dan scheelt dat een bult in je energierekening.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:55 schreef Klepper272 het volgende:
Amerika heeft een paar bootjes en onderzeeërs die lopen op kernenergie.
Volgens mij heeft Rusland ook nucleaire ijsbrekers.
De eerste auto was een elektrische auto. Maar als je kijkt naar de periode waarin het serieus in aantallen geproduceerd wordt, dan zijn de laatste 10 jaar interessant.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elektrisch rijden was hetzelfde verhaal hè. Die auto's rijden ook al jaren rond.
Die 10 procent, is dat verkochte of geleverde ?quote:Op zondag 5 mei 2019 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De eerste auto was een elektrische auto. Maar als je kijkt naar de periode waarin het serieus in aantallen geproduceerd wordt, dan zijn de laatste 10 jaar interessant.
En als je de hybrides meerekent, 20 jaar...
Waterstof is al ruim 30 jaar de brandstof van de toekomst en ondertussen rijden er 73 voertuigen op waterstof rond in Nederland tegenover 30.000 elektrische auto's en is dit jaar al 10% van de nieuw verkochte auto's elektrisch.
Verkochte nieuwe auto's.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:03 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Die 10 procent, is dat verkochte of geleverde ?
En hoeveel procent van de geleverde auto's, nieuw of gebruikt?
We hebben namelijk een behoorlijke import van gebruikte wagens.
https://zerauto.nl/elektrische-autos-in-2018-de-verkoopcijfers/quote:
quote:Voorspelling 2019
Door een stijging van het aanbod in het middensegment, verwachten BOVAG en RAI Vereniging dat in 2019 circa 28.000 nieuwe elektrische auto's worden verkocht. De stijging is minder dan dit jaar doordat sinds 1 januari 2019 zakelijk alleen nog over de eerste 50.000 euro 4 procent bijtelling voor privé gebruik wordt betaald. Over al het meerdere moet 22 procent bijtelling worden afgerekend. Duurdere elektrische auto's worden daardoor minder aantrekkelijk.
Leveringsonzekerheid
Ook de leveringsonzekerheid drukt de verwachte groei voor 2019. Door de wereldwijd sterk stijgende vraag naar elektrische auto's, lopen de levertijden van bepaalde elektrische modellen nu al op tot meer dan een jaar. Deze leveringsonzekerheid is volgens BOVAG en RAI Vereniging een belangrijke en een onzekere factor bij in de invulling van het Klimaatakkoord.
Een artikel van 4 januari 2019... dat zal inderdaad weinig exacte gegevens leveren over nieuw verkochte auto's in 2019.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:08 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
https://zerauto.nl/elektrische-autos-in-2018-de-verkoopcijfers/
Klopt weinig van lijkt mij.
quote:Op zondag 5 mei 2019 20:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een artikel van 4 januari 2019... dat zal inderdaad weinig exacte gegevens leveren over nieuw verkochte auto's in 2019.
quote:Voorspelling 2019
Door een stijging van het aanbod in het middensegment, verwachten BOVAG en RAI Vereniging dat in 2019 circa 28.000 nieuwe elektrische auto’s worden verkocht. De stijging is minder dan dit jaar doordat sinds 1 januari 2019 zakelijk alleen nog over de eerste 50.000 euro 4 procent bijtelling voor privé gebruik wordt betaald. Over al het meerdere moet 22 procent bijtelling worden afgerekend. Duurdere elektrische auto’s worden daardoor minder aantrekkelijk.
Leveringsonzekerheid
Ook de leveringsonzekerheid drukt de verwachte groei voor 2019. Door de wereldwijd sterk stijgende vraag naar elektrische auto’s, lopen de levertijden van bepaalde elektrische modellen nu al op tot meer dan een jaar. Deze leveringsonzekerheid is volgens BOVAG en RAI Vereniging een belangrijke en een onzekere factor bij in de invulling van het Klimaatakkoord.
Met de verkoopcijfers van Autoweek over de eerste 4 maanden van 2019 kom ik op 7% als ik de modellen die ik herken als elektrisch optel en deel door het totaal aantal verkochte auto's.quote:
Dat is een stuk minder dan 10%, amper de helft.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een artikel van 4 januari 2019... dat zal inderdaad weinig exacte gegevens leveren over nieuw verkochte auto's in 2019.
In 2018 overigens ook al 5,4% volledig elektrische auto's verkocht.
Ja, maar die 5,4% was 2018... ik had het over dit jaar... en blijkbaar zat ik er 3 procentpunt boven.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:18 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat is een stuk minder dan 10%, amper de helft.
Die cijfers weten we pas in 2020, we leven momenteel nog in 2019 en we zijn nog niet op de helft.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, maar dat was 2018... ik had het over dit jaar... en blijkbaar zat ik er 3 procentpunt boven.
Klopt, ik heb het over de opgetelde cijfers van januari, februari, maart, april 2019.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:21 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Die cijfers weten we pas in 2020, we leven momenteel nog in 2019 en we zijn nog niet op de helft.
al met al stelt het weinig voor op de totale hoeveelheid van ca 8 miljoen auto's
We gaan het zien, ik heb mijn bedenkingen bij de productie capaciteit.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over de opgetelde cijfers van januari, februari, maart, april 2019.
De cijfers die we hebben.
En nee, dat stelt weinig voor op 8 miljoen auto's.
Logisch aangezien slechts zo'n 5% van die auto's per jaar vervangen wordt, en daar weer 7% van elektrisch is.
Voorlopig groeit het aantal elektrische auto's ieder jaat, neemt het aandeel in de nieuwe verkopen toe en zijn er nog nooit zoveel elektrische auto's en laadpalen in Nederland geweest als nu.
Ik verwacht pas vanaf 2025 echt een flinke boost van verkopen. Niet vanwege "subsidies" maar omdat het omslagpunt voor de aanschafprijs / prijs per kilometer het steeds interessanter maakt.
Het (al dan niet doorgaande) verbod op de verkoop van nieuwe brandstofauto's vanaf 2030 zal daar ook z'n invloed op hebben.
Dat is meestal zo met dingen die in de toekomst liggen.quote:
Dat betekent dat de vraag het aanbod overstijgt, blijkbaar toch populair die EV.quote:ik heb mijn bedenkingen bij de productie capaciteit.
Het is een uitdaging.quote:Tevens zijn de grondstoffen en het inmiddels zwaar belaste elektriciteitsnetwerk een behoorlijk probleem.
Kloptquote:Op zondag 5 mei 2019 20:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is meestal zo met dingen die in de toekomst liggen.
[..]
Dat betekent dat de vraag het aanbod overstijgt, blijkbaar toch populair die EV.
[..]
Het is een uitdaging.
Ik ben bang dat de groei van de verkopen van elektrische auto's juist wel eens kan gaan stagneren zodra de fiscale stimulering wordt afgebouwd. Die fiscale stimulering is de belangrijkste reden dat elektrisch rijden in Nederland significante vorm heeft aangenomen, maar het wordt steeds onbetaalbaarder. De gewone burgers die de rekening betalen beginnen te morren.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over de opgetelde cijfers van januari, februari, maart, april 2019.
De cijfers die we hebben.
En nee, dat stelt weinig voor op 8 miljoen auto's.
Logisch aangezien slechts zo'n 5% van die auto's per jaar vervangen wordt, en daar weer 7% van elektrisch is.
Voorlopig groeit het aantal elektrische auto's ieder jaat, neemt het aandeel in de nieuwe verkopen toe en zijn er nog nooit zoveel elektrische auto's en laadpalen in Nederland geweest als nu.
Ik verwacht pas vanaf 2025 echt een flinke boost van verkopen. Niet vanwege "subsidies" maar omdat het omslagpunt voor de aanschafprijs / prijs per kilometer het steeds interessanter maakt.
Het (al dan niet doorgaande) verbod op de verkoop van nieuwe brandstofauto's vanaf 2030 zal daar ook z'n invloed op hebben.
Juist.quote:Op zondag 5 mei 2019 18:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze moeten die kinderen in de mijnen harder laten werken.
De Nederlandse markt doet er niet echt toe, we zijn maar een klein land. Volkswagen en Renault zijn er beiden van overtuigd dat rond 2025 een elektrische middenklasser niet duurder meer is dan een vergelijkbare auto op benzine of diesel.quote:Op zondag 5 mei 2019 23:06 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de groei van de verkopen van elektrische auto's juist wel eens kan gaan stagneren zodra de fiscale stimulering wordt afgebouwd. Die fiscale stimulering is de belangrijkste reden dat elektrisch rijden in Nederland significante vorm heeft aangenomen, maar het wordt steeds onbetaalbaarder.
Er is nog geen verplichting om een elektrische auto te kopen en als ze even duur zijn als een brandstofvariant is er sowieso weinig reden om te morren.quote:De gewone burgers die de rekening betalen beginnen te morren.
Waterstof breekt helemaal nog niet door, ze zijn duur, je kan ze nog amper tanken en de brandstof is per kilometer 3 tot 4x duurder dan elektrisch rijden.quote:Ook is er steeds meer concurrentie. Auto's worden steeds zuiniger. De mild-hybride heeft stilletjes de gewone benzineauto uit de markt verdreven. Waterstof lijkt nu eindelijk door te breken.
Wat voor "technologische doorbraak"? Op welk gebied?quote:Elektrisch rijden kan pas echt doorbreken na een technologische doorbraak en dat zie ik nog niet gebeuren.
De bult belastinggeld die voor de subsidie wordt gebruikt zal wel worden bedoeld. Denk je zelf ook niet?quote:Op zondag 5 mei 2019 23:14 schreef MaGNeT het volgende:
Er is nog geen verplichting om een elektrische auto te kopen en als ze even duur zijn als een brandstofvariant is er sowieso weinig reden om te morren.
Dit soort vergelijkingen gaat vaak mank. Volkswagen en Renault werken als ik me niet vergis met ongekoelde accu's. Dan kun je maar met beperkte snelheid laden. Onvergelijkbaar met benzine en diesel.quote:Op zondag 5 mei 2019 23:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De Nederlandse markt doet er niet echt toe, we zijn maar een klein land. Volkswagen en Renault zijn er beiden van overtuigd dat rond 2025 een elektrische middenklasser niet duurder meer is dan een vergelijkbare auto op benzine of diesel.
Het gaat de goede kant op, maar het is nog steeds niet om vrolijk van te worden.quote:De prijs van accu's (het duurste onderdeel in een elektrische auto) daalt al jaren met zo'n 15% per jaar. De energiedichtheid neemt ook toe (deels reden voor de lagere prijs).
De range van elektrische auto's neemt gemiddeld 17% per jaar toe.
[..]
Het probleem is dat ze niet even duur zijn en ook niet hetzelfde leveren. De burgers die zich geen Tesla's kunnen veroorloven betalen de rekening voor de Tesla rijders.quote:Er is nog geen verplichting om een elektrische auto te kopen en als ze even duur zijn als een brandstofvariant is er sowieso weinig reden om te morren.
Waterstof heeft nadelen en voordelen. We zullen zien. Ik heb er vertrouwen in en met mij veel autoproducenten.quote:Geen nieuwe uitlaat nodig, geen koppelingsplaat, geen distributieriem, je doet 3x langer met je remblokken en schijven, etc. Allemaal voordelen.
[..]
Waterstof breekt helemaal nog niet door, ze zijn duur, je kan ze nog amper tanken en de brandstof is per kilometer 3 tot 4x duurder dan elektrisch rijden.
Thuis tanken is verder ook niet mogelijk dus je blijft afhankelijk van tankstations.
[..]
Een betaalbarre accu, of 1 die je echt snel kunt laden. Misschien een accu die je kunt wisselen, of al rijdend draadloos kunt bijladen. Iets waarmee de elektrische auto voor Jan Modaal een realistisch alternatief wordt.quote:Wat voor "technologische doorbraak"? Op welk gebied?
Wat bazel je. Ik heb het over de prijs van een elektrische auto in het zelfde segment.quote:Op zondag 5 mei 2019 23:47 schreef Benger het volgende:
[..]
Dit soort vergelijkingen gaat vaak mank. Volkswagen en Renault werken als ik me niet vergis met ongekoelde accu's. Dan kun je maar met beperkte snelheid laden. Onvergelijkbaar met benzine en diesel.
Dat zeg ik, 15% per jaar gemiddeld. Dat ziet er over 5 jaar heel anders uit.quote:[..]
Het gaat de goede kant op, maar het is nog steeds niet om vrolijk van te worden.
[..]
Nu niet inderdaad, dit gaat uiteraard over de genoemde periode na 2025.quote:Het probleem is dat ze niet even duur zijn en ook niet hetzelfde leveren. De burgers die zich geen Tesla's kunnen veroorloven betalen de rekening voor de Tesla rijders.
[..]
Wat is "veel"? Ik zie maar een paar modellen. Welke zijn er al leverbaar? En waar kan je tanken?quote:Waterstof heeft nadelen en voordelen. We zullen zien. Ik heb er vertrouwen in en met mij veel autoproducenten.
[..]
Een betaalbare accu heeft z'n tijd nodig, volgend jaar zakken we door de $100 per kWh, dat was enkele jaren geleden nog meer dan $200 per kWh.quote:Een betaalbarre accu, of 1 die je echt snel kunt laden. Misschien een accu die je kunt wisselen, of al rijdend draadloos kunt bijladen. Iets waarmee de elektrische auto voor Jan Modaal een realistisch alternatief wordt.
Dat weet ik wel zeker, er worden grote investeringen gedaan, accufabrieken, onderzoeken naar accu's, nieuwe platforms, modellen en aandrijflijn. Er gaan eerst vele miljarden voor de baten uit.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:47 schreef Bocaj het volgende:
Het kan ook best zo zijn dat de elektrische auto op termijn weer duurder wordt omdat fabrikanten niet genoeg marges maken op die auto's...
Die verhalen gaan nu al rond!
Vooralsnog gaat het om tekorten in het aanleveren van de grondstoffen omdat de vraag sneller toeneemt dan dat het uit de grond gehaald kan worden.quote:Op maandag 6 mei 2019 08:52 schreef Drugshond het volgende:
Als heel del EU elektrisch moet gaan rijden volgens de Links-Eco/EU-fascisten. Hebben we een grondstoffen probleem.(hoe hilarisch is dit !!). Want het kan namelijk helemaal niet !!
Hadden ze dit niet zelf kunnen bedenken/beredeneren !
Wat het ergste is dat er bij de D66/Groenlinks stemmers heel veel studenten zitten. Geeft te denken over het kwaliteit van het onderwijs![]()
Keep on trucking.
Het grote voordeel van waterstof is dat je het kunt fabriceren in landen met een groot surplus aan energie, eigenlijk een beetje zoals het nu met olie werkt.quote:Op zondag 5 mei 2019 18:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, je hebt gelijk.
Onder de streep, dus productie waterstof (uit aardgas of middels elektrolyse), comprimeren naar 875 bar, tanken waterstof in brandstofcel, in brandstofcel weer omzetten in elektriciteit is het minder rendabel dan de stroom direct opslaan in een accu en weer gebruiken uit een accu.
Op welke landen doel je?quote:Op maandag 6 mei 2019 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het grote voordeel van waterstof is dat je het kunt fabriceren in landen met een groot surplus aan energie, eigenlijk een beetje zoals het nu met olie werkt.
Marokko bijvoorbeeld, of Australie. Overigens las ik dat er al een poging is gedaan door Desertec.quote:
Aantal electrische auto'sop de NL weg 32K (geschat, op basis van cijfers)quote:Op maandag 6 mei 2019 10:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat het om tekorten in het aanleveren van de grondstoffen omdat de vraag sneller toeneemt dan dat het uit de grond gehaald kan worden.
Deels zie je ook dat Tesla en Panasonic accu's produceren die maar 25% van de kobalt nodig hebben t.o.v. de concurrentie en waar ze van kobalt over willen op nikkel, wat ook relatief schaars is maar niet zó schaars.
Aangezien je geen periode noemt is het nogal "rechtse kleuterschool rekenwerk".quote:Op maandag 6 mei 2019 11:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Aantal electrische auto'sop de NL weg 32K (geschat, op basis van cijfers)
Aantal auto's op de NL weg 8.3 miljoen
---------------------
Vraag neemt grofweg 260 x toe. En doe hetzelfde eens voor de gehele EU. Op welke linkse -deug kleuterschool heb je gezeten ?!
Als je serieus denkt dat we grondstoffen met een facto 260 sneller uit de grond kunnen halen voor onze auto-klimaatdrioom verklaar ik je voor gek. (2019-2030 = 11 jaar).quote:Op maandag 6 mei 2019 11:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aangezien je geen periode noemt is het nogal "rechtse kleuterschool rekenwerk".
Je moet natuurlijk naar de vervangingsmarkt per jaar kijken.
Pas vanaf 2030 zal tegen de 100% van alle nieuw verkochte auto's elektrisch zijn. Er worden jaarlijks zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht, dus ~5% van het totaal wordt jaarlijks "ververst".
En mogelijk is een deel daarvan waterstofauto's, dus zal het wat lager liggen.
Alsof je kunt bouwen op Marokko.....quote:Op maandag 6 mei 2019 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marokko bijvoorbeeld, of Australie. Overigens las ik dat er al een poging is gedaan door Desertec.
Jij blijft maar rekenen alsof in 2030 alle auto's ineens elektrische auto's zijn.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat we grondstoffen met een facto 260 sneller uit de grond kunnen halen voor onze auto-klimaatdrioom verklaar ik je voor gek. (2019-2030 = 11 jaar).
Er is absoluut geen sprake van een grondstoffenprobleem. Met de huidige bekende reserves kan al een kwart van alle noodzakelijke accu's worden gefabriceerd. Zodra dit echt op gang komt wordt er natuurlijk veel meer gemijnd en wordt er vanzelf meer gevonden. Grondstoffen uit accus zijn namelijk niet zeldzaam.quote:Op maandag 6 mei 2019 08:52 schreef Drugshond het volgende:
Als heel del EU elektrisch moet gaan rijden volgens de Links-Eco/EU-fascisten. Hebben we een grondstoffen probleem.(hoe hilarisch is dit !!). Want het kan namelijk helemaal niet !!
Hadden ze dit niet zelf kunnen bedenken/beredeneren !
Wat het ergste is dat er bij de D66/Groenlinks stemmers heel veel studenten zitten. Geeft te denken over het kwaliteit van het onderwijs![]()
Keep on trucking.
Marokko legt al solarparken aan. Deels door hitte te produceren (met spiegels) en van de stoom weer stroom te maken. Deels met PV-panelen. Maar waarom zouden ze 30% rendement weggooien door daar waterstof van te gaan maken?quote:Op maandag 6 mei 2019 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marokko bijvoorbeeld, of Australie. Overigens las ik dat er al een poging is gedaan door Desertec.
Cijfers 2017quote:Op maandag 6 mei 2019 11:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij blijft maar rekenen alsof in 2030 alle auto's ineens elektrische auto's zijn.
Juist in 2030 bereiken naar verwachting we pas het punt dat er 400.000 elektrische auto's per jaar verkocht worden in Nederland.
Dit jaar is dat zo'n 28.000 stuks, volgend jaar... 35.000 stuks?
Die 260x van jou is een nietszeggend getal.
Cijfers 2017? 120.000 electrische auto's in 2019?quote:Op maandag 6 mei 2019 11:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Cijfers 2017
Recalc 2019 : 120.000 elec. = 70 x (nog steeds veels te veel)
Kijken we puur naar de verkopen van januari tot april 2019 dan was 7% van de verkochte auto's elektrisch. Als je dat extrapoleert naar 400.000 nieuwe auto's kom je op... hey... 28.000 elektrische auto's... Laten we het afronden op 30.000quote:De BOVAG en RAI Vereniging verwachten 28.000 elektrische verkopen voor 2019.
Omdat je dat kunt exporteren naar andere delen van de wereld.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Marokko legt al solarparken aan. Deels door hitte te produceren (met spiegels) en van de stoom weer stroom te maken. Deels met PV-panelen. Maar waarom zouden ze 30% rendement weggooien door daar waterstof van te gaan maken?
Stroom kan je ook exporteren, Marokko gebruikt zelf ook stroom, Marokko heeft buurlanden.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je dat kunt exporteren naar andere delen van de wereld.
Daarnaast heb je ook nog eens te maken dat je niet subsidie kan blijven geven op die dingen en dan wil ik het nog wel eens zien.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Cijfers 2017? 120.000 electrische auto's in 2019?
[..]
Kijken we puur naar de verkopen van januari tot april 2019 dan was 7% van de verkochte auto's elektrisch. Als je dat extrapoleert naar 400.000 nieuwe auto's kom je op... hey... 28.000 elektrische auto's...
Dat weet ik, maar het aanleggen van kabels is lastig en duur.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stroom kan je ook exporteren, Marokko gebruikt zelf ook stroom, Marokko heeft buurlanden.
Ik vermoed dat we Kyoto on steroids krijgen, we kopen het gewoon af in China.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:56 schreef Drugshond het volgende:
Ik verwacht dat ruim voor 2030 de markt tot inkeer is gekomen dat het geen haalbare kart is. Om alles te vergroenen.Vanwege de delfstoffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |