Dat weet ik wel zeker, er worden grote investeringen gedaan, accufabrieken, onderzoeken naar accu's, nieuwe platforms, modellen en aandrijflijn. Er gaan eerst vele miljarden voor de baten uit.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:47 schreef Bocaj het volgende:
Het kan ook best zo zijn dat de elektrische auto op termijn weer duurder wordt omdat fabrikanten niet genoeg marges maken op die auto's...
Die verhalen gaan nu al rond!
Vooralsnog gaat het om tekorten in het aanleveren van de grondstoffen omdat de vraag sneller toeneemt dan dat het uit de grond gehaald kan worden.quote:Op maandag 6 mei 2019 08:52 schreef Drugshond het volgende:
Als heel del EU elektrisch moet gaan rijden volgens de Links-Eco/EU-fascisten. Hebben we een grondstoffen probleem.(hoe hilarisch is dit !!). Want het kan namelijk helemaal niet !!
Hadden ze dit niet zelf kunnen bedenken/beredeneren !
Wat het ergste is dat er bij de D66/Groenlinks stemmers heel veel studenten zitten. Geeft te denken over het kwaliteit van het onderwijs![]()
Keep on trucking.
Het grote voordeel van waterstof is dat je het kunt fabriceren in landen met een groot surplus aan energie, eigenlijk een beetje zoals het nu met olie werkt.quote:Op zondag 5 mei 2019 18:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, je hebt gelijk.
Onder de streep, dus productie waterstof (uit aardgas of middels elektrolyse), comprimeren naar 875 bar, tanken waterstof in brandstofcel, in brandstofcel weer omzetten in elektriciteit is het minder rendabel dan de stroom direct opslaan in een accu en weer gebruiken uit een accu.
Op welke landen doel je?quote:Op maandag 6 mei 2019 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het grote voordeel van waterstof is dat je het kunt fabriceren in landen met een groot surplus aan energie, eigenlijk een beetje zoals het nu met olie werkt.
Marokko bijvoorbeeld, of Australie. Overigens las ik dat er al een poging is gedaan door Desertec.quote:
Aantal electrische auto'sop de NL weg 32K (geschat, op basis van cijfers)quote:Op maandag 6 mei 2019 10:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat het om tekorten in het aanleveren van de grondstoffen omdat de vraag sneller toeneemt dan dat het uit de grond gehaald kan worden.
Deels zie je ook dat Tesla en Panasonic accu's produceren die maar 25% van de kobalt nodig hebben t.o.v. de concurrentie en waar ze van kobalt over willen op nikkel, wat ook relatief schaars is maar niet zó schaars.
Aangezien je geen periode noemt is het nogal "rechtse kleuterschool rekenwerk".quote:Op maandag 6 mei 2019 11:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Aantal electrische auto'sop de NL weg 32K (geschat, op basis van cijfers)
Aantal auto's op de NL weg 8.3 miljoen
---------------------
Vraag neemt grofweg 260 x toe. En doe hetzelfde eens voor de gehele EU. Op welke linkse -deug kleuterschool heb je gezeten ?!
Als je serieus denkt dat we grondstoffen met een facto 260 sneller uit de grond kunnen halen voor onze auto-klimaatdrioom verklaar ik je voor gek. (2019-2030 = 11 jaar).quote:Op maandag 6 mei 2019 11:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aangezien je geen periode noemt is het nogal "rechtse kleuterschool rekenwerk".
Je moet natuurlijk naar de vervangingsmarkt per jaar kijken.
Pas vanaf 2030 zal tegen de 100% van alle nieuw verkochte auto's elektrisch zijn. Er worden jaarlijks zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht, dus ~5% van het totaal wordt jaarlijks "ververst".
En mogelijk is een deel daarvan waterstofauto's, dus zal het wat lager liggen.
Alsof je kunt bouwen op Marokko.....quote:Op maandag 6 mei 2019 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marokko bijvoorbeeld, of Australie. Overigens las ik dat er al een poging is gedaan door Desertec.
Jij blijft maar rekenen alsof in 2030 alle auto's ineens elektrische auto's zijn.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat we grondstoffen met een facto 260 sneller uit de grond kunnen halen voor onze auto-klimaatdrioom verklaar ik je voor gek. (2019-2030 = 11 jaar).
Er is absoluut geen sprake van een grondstoffenprobleem. Met de huidige bekende reserves kan al een kwart van alle noodzakelijke accu's worden gefabriceerd. Zodra dit echt op gang komt wordt er natuurlijk veel meer gemijnd en wordt er vanzelf meer gevonden. Grondstoffen uit accus zijn namelijk niet zeldzaam.quote:Op maandag 6 mei 2019 08:52 schreef Drugshond het volgende:
Als heel del EU elektrisch moet gaan rijden volgens de Links-Eco/EU-fascisten. Hebben we een grondstoffen probleem.(hoe hilarisch is dit !!). Want het kan namelijk helemaal niet !!
Hadden ze dit niet zelf kunnen bedenken/beredeneren !
Wat het ergste is dat er bij de D66/Groenlinks stemmers heel veel studenten zitten. Geeft te denken over het kwaliteit van het onderwijs![]()
Keep on trucking.
Marokko legt al solarparken aan. Deels door hitte te produceren (met spiegels) en van de stoom weer stroom te maken. Deels met PV-panelen. Maar waarom zouden ze 30% rendement weggooien door daar waterstof van te gaan maken?quote:Op maandag 6 mei 2019 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marokko bijvoorbeeld, of Australie. Overigens las ik dat er al een poging is gedaan door Desertec.
Cijfers 2017quote:Op maandag 6 mei 2019 11:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij blijft maar rekenen alsof in 2030 alle auto's ineens elektrische auto's zijn.
Juist in 2030 bereiken naar verwachting we pas het punt dat er 400.000 elektrische auto's per jaar verkocht worden in Nederland.
Dit jaar is dat zo'n 28.000 stuks, volgend jaar... 35.000 stuks?
Die 260x van jou is een nietszeggend getal.
Cijfers 2017? 120.000 electrische auto's in 2019?quote:Op maandag 6 mei 2019 11:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Cijfers 2017
Recalc 2019 : 120.000 elec. = 70 x (nog steeds veels te veel)
Kijken we puur naar de verkopen van januari tot april 2019 dan was 7% van de verkochte auto's elektrisch. Als je dat extrapoleert naar 400.000 nieuwe auto's kom je op... hey... 28.000 elektrische auto's... Laten we het afronden op 30.000quote:De BOVAG en RAI Vereniging verwachten 28.000 elektrische verkopen voor 2019.
Omdat je dat kunt exporteren naar andere delen van de wereld.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Marokko legt al solarparken aan. Deels door hitte te produceren (met spiegels) en van de stoom weer stroom te maken. Deels met PV-panelen. Maar waarom zouden ze 30% rendement weggooien door daar waterstof van te gaan maken?
Stroom kan je ook exporteren, Marokko gebruikt zelf ook stroom, Marokko heeft buurlanden.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je dat kunt exporteren naar andere delen van de wereld.
Daarnaast heb je ook nog eens te maken dat je niet subsidie kan blijven geven op die dingen en dan wil ik het nog wel eens zien.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Cijfers 2017? 120.000 electrische auto's in 2019?
[..]
Kijken we puur naar de verkopen van januari tot april 2019 dan was 7% van de verkochte auto's elektrisch. Als je dat extrapoleert naar 400.000 nieuwe auto's kom je op... hey... 28.000 elektrische auto's...
Dat weet ik, maar het aanleggen van kabels is lastig en duur.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stroom kan je ook exporteren, Marokko gebruikt zelf ook stroom, Marokko heeft buurlanden.
Ik vermoed dat we Kyoto on steroids krijgen, we kopen het gewoon af in China.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:56 schreef Drugshond het volgende:
Ik verwacht dat ruim voor 2030 de markt tot inkeer is gekomen dat het geen haalbare kart is. Om alles te vergroenen.Vanwege de delfstoffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |