Ja, en dus lag het zó enorm voor de hand dat Jon uiteindelijk met de Night King af zou rekenen. Wat dan dus niet gebeurdequote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat Jon een van de weinige is die er continue op hamert dat het helemaal niet om die game of thrones bullshit gaat, maar om de strijd van de levenden tegen de doden. Hij is de afgelopen 2-3 seizoenen in alles wat hij zegt, doet en voor staat, de personificatie van die strijd. Meer dan wie dan ook in de hele serie, is dit zíjn verhaallijn.
ze had net genocide gepleegd op de freys, dus dat ze haar emoties even op standby had gezet kan ik wel begrijpenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vond de feels daar - vanuit Arya dan - ernstig tegenvallen
Zoals mensen in alle landen over alles.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is gewoon de Nederlandse volksaard. Komt altijd weer terug. Zie ook dat gezeik op Ajax een paar dagen geleden terwijl ze een uitwedstrijd in de halve finale van de CL winnen en ook nog eens de nul houden. We houden zo ontzettend veel van zeiken.
Rotten Tomatoes ook vrij laag, het laagste van alle grote battles in GoT.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:25 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Watchers on the wall ook. Youtube idem.
Nee maar wel voornamelijk boeklezersquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar niet alleen de Nederlanders klagen over deze aflevering, kijk eens naar de reviews op imdb. Ook overwegend negatief.
Extra reden voor feest juist. Freys dood, Hot Pie na jaren weer zien, mooi man. Doe ff blij ofzo. Zeg op z'n minst dat dat wolvenbrood lekker was.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze had net genocide gepleegd op de freys, dus dat ze haar emoties even op standby had gezet kan ik wel begrijpen
Tsja .. ik kan het wel waarderen dat wanneer mijn verwachtingen misleid worden, dat op een logische manier gebeurt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en dus lag het zó enorm voor de hand dat Jon uiteindelijk met de Night King af zou rekenen. Wat dan dus niet gebeurde
Zelfs dat niet hoor, genoeg mensen die nooit een boek erover hebben gelezen die er negatief over waren.quote:
Ze zeggen dat die van KL groter en beter wordt dus laten we het hopen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Rotten Tomatoes ook vrij laag, het laagste van alle grote battles in GoT.
Het was ook een aflevering waarin het nog wat leek toen je in de spanning zat, maar het heeft geen rewatchwaarde zoals de andere battles.
BOOHOOquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
De karakters, het verhaal, alles is nu wel om zeep geholpen.
Dat zou ik dan weer jammer vinden, maar goedquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ze zeggen dat die van KL groter en beter wordt dus laten we het hopen.
We gaan kijken of er dan wel goede tactieken worden toegepast en personages wel doodgaan als ze in een hachelijke situatie zitten.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ze zeggen dat die van KL groter en beter wordt dus laten we het hopen.
Lijkt me sowieso sterk dat het zo groot kan zijn als vrijwel alle Dothraki en Unsullied afgeslacht zijn door de Army of the Death.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer jammer vinden, maar goed
Een zoveelste 'huizen xx' tegen 'huizen xx' (met wat aanvullingen) wat groter wordt dan het ultieme leven-tegen-dood-gevecht, meh.
Slechter kan gelukkig niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
We gaan kijken of er dan wel goede tactieken worden toegepast en personages wel doodgaan als ze in een hachelijke situatie zitten.
Groot in de zin van emoties. Dus hopelijk geen plot armor.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer jammer vinden, maar goed
Een zoveelste 'huizen xx' tegen 'huizen xx' (met wat aanvullingen) wat groter wordt dan het ultieme leven-tegen-dood-gevecht, meh.
Die staat nog steeds laatste bij mij. Dat hele idee sloeg echt nergens op. En nu die NK maar een noboddie was sloeg het HELEMAAL nergens op.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook na de Beyond the Wall episode
Daarom vind ik deze aflevering nog slechter, omdat die alle belangrijke verhaallijnen uit de eerdere seizoenen totaal nutteloos heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:33 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Die staat nog steeds laatste bij mij. Dat hele idee sloeg echt nergens op. En nu die NK maar een noboddie was sloeg het HELEMAAL nergens op.
Dat wel ja.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom vind ik deze aflevering nog slechter, omdat die alle belangrijke verhaallijnen uit de eerdere seizoenen totaal nutteloos heeft gemaakt.
In dragonglass en Valyrian Steel zit waarschijnlijk wel meer magie verweven, dus dat kan nog wel ergens kloppen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:35 schreef probeer het volgende:
Was het hele idee van dat dragonglass en valyrian steel niet juist dat het tegen de NK en zijn helpers werkte omdat het met drakenvuur gemaakt werd? Waarom werkt rechtstreeks drakenvuur dan niet?
dragonglas komt uit een berg uit dat eiland van stannis. wat heeft dat met draken te maken?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:35 schreef probeer het volgende:
Was het hele idee van dat dragonglass en valyrian steel niet juist dat het tegen de NK en zijn helpers werkte omdat het met drakenvuur gemaakt werd? Waarom werkt rechtstreeks drakenvuur dan niet?
Een grap? Ze hebben het volledige leger van Jon & Dany absoluut kapot gemaaktquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:37 schreef probeer het volgende:
En hej .. Cersei had dus gewoon gelijk; lekker blijven zitten waar ze zat. Wat een belachelijke grap moeten die hele whitewalkers in haar ogen lijken zeg.
Fair enough. Al vraag ik me dan wel weer af wat er met die magie gebeurt wanneer een zwaard omgesmolten wordt, zoals bij Brienne's zwaard gebeurd is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In dragonglass en Valyrian Steel zit waarschijnlijk wel meer magie verweven, dus dat kan nog wel ergens kloppen. Blijkbaar blijft het werken.
Het eiland waar de Valeryans eeuwen lang woonden en hun draken hielden? Waar de eieren van de draken uitgebroed werden met behulp van dezelfde vulkaan die dat dragonglass vormde?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
dragonglas komt uit een berg uit dat eiland van stannis. wat heeft dat met draken te maken?
Dat ligt meer aan de bizarre strategieën van dat leger.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een grap? Ze hebben het volledige leger van Jon & Dany absoluut kapot gemaakt
Ja enorme grap idd
is dat de lore?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Fair enough. Al vraag ik me dan wel weer af wat er met die magie gebeurt wanneer een zwaard omgesmolten wordt, zoals bij Brienne's zwaard gebeurd is.
[..]
Het eiland waar de Valeryans eeuwen lang woonden en hun draken hielden? Waar de eieren van de draken uitgebroed werden met behulp van dezelfde vulkaan die dat dragonglass vormde?
De lore is in elk geval niet dat Dragonstone het eeuwige huis is van Stannis ofzo. Die zat daar toevallig, kwam ff zo uit.quote:
Nou ja, "ik blijf hier chillen en jullie komen er wel uit met je kruidentuintje" en een dag nadat de boel begon is de NK en z'n hele leger dood. Geen greintje zorgen voor die feeks.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een grap? Ze hebben het volledige leger van Jon & Dany absoluut kapot gemaakt
Ja enorme grap idd
neequote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de bizarre strategieën van dat leger.
Nou ja, dat ze met perfecte strategie schier ongeschonden uit de strijd zouden komen zou natuurlijk onzin zijn, maar domme strategie heeft toch echt wel geholpen bij het decimeren van de legersquote:
- Een blinde cavalry charge.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze met perfecte strategie schier ongeschonden uit de strijd zouden komen zou natuurlijk onzin zijn, maar domme strategie heeft toch echt wel geholpen bij het decimeren van de legers
Dit is op zich nog wel te verklaren met een ietwat gebrek aan tijd en materiaal enzo. Deels.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:06 schreef probeer het volgende:
[..]
- Een minigracht met wat hout 30 meter buiten je muur, ipv rijendik tot precies onder de muur. Alles buiten die muur hoort een zee van vuur te zijn.
Ok. Al zou ik toch denken dat ze het wat uitgebreider hadden kunnen doen. Veel grotere gracht, met letterlijk elk stukje brandbaar materiaal er in gedumpt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is op zich nog wel te verklaren met een ietwat gebrek aan tijd en materiaal enzo. Deels.
Idd dat was pas voorspelbaar geweestquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en dus lag het zó enorm voor de hand dat Jon uiteindelijk met de Night King af zou rekenen. Wat dan dus niet gebeurde
Dat wel iddquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze met perfecte strategie schier ongeschonden uit de strijd zouden komen zou natuurlijk onzin zijn, maar domme strategie heeft toch echt wel geholpen bij het decimeren van de legers
Wat ze ook hadden gedaan hadden ze dit niet kunnen winnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:06 schreef probeer het volgende:
[..]
- Een blinde cavalry charge.
- Beginnen met een cavalry charge.
- Trebuchets op de 1e linie ipv achter muren.
- Je leger voor de muur, ipv rijendik óp de muur.
- Je beste boogschutters rondom een boom, ipv op de torens.
- Een minigracht met wat hout 30 meter buiten je muur, ipv rijendik tot precies onder de muur. Alles buiten die muur hoort een zee van vuur te zijn.
- Het interieur van het kasteel niet gebruiken als 2e defensie-linie. Blijkbaar werken houten deuren prima om ze tegen te houden (maar stenen graven dan weer niet).
- Draken die niet constant bezig zijn om zombies te verbranden.
- Denken dat vuur-pijlen werken (dat doen ze namelijk niet. Nooit gedaan ook.)
- Sowieso geen enkel gebruik van vuur in het plannen van je defensie, totdat er toevallig een tovenares komt die zegt 'goh, ik kan dit wel voor jullie in de fik zetten hoor'.
[..]
Dit.
Het hele idee van een kasteel hebben, is dat het een barrière vormt tussen jouw leger en dat van de vijand. Dan ga je er dus niet vóór staan met je leger. Gewoon echt nooit.
8 seizoenen lang verkondigen die Starks constant dat hun pa hun hele jeugd tegen ze zei dat Winterfell zo'n sterk kasteel is dat het met 100 man tegen duizenden verdedigd kan worden. Daarmee bedoelde hij niet dat ze dan buiten de muren in het donker op een niet zichtbare vijand gaan staan wachten. Je zou denken dat ze dat wel weten. Blijkbaar nooit echt doorgevraagd.
Ja, dat krijg je wanneer je je hele verhaal baseert op profetieën en toekomst-kijkende waarzeggers en cyclische verhaal elementen en zulks.quote:
Dat ben ik inderdaad met je eens. Ze hebben de white walkers 7,5 seizoenen als hét ultieme en niet te stoppen kwaad neergezet: de dood. Met letterlijk één enorme zwakte: ze sterven allemaal wanneer hun leider sterft.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat ze ook hadden gedaan hadden ze dit niet kunnen winnen.
Dat zij niet beter weten maakt niet dat hun leiders, met relevante militaire ervaring, niet beter hadden moeten weten.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:27 schreef Re het volgende:
leuk altijd wel die militaire strategiesten, men vergeet alleen dat het de Dothraki zijn, die doen niet aan strategie, verder makt dat toch ook niet uit, het is geen 300 of zo.
Dit is inderdaad ook mijn enige kritiekpunt. Iedereen kon altijd doodgaan en nu niet meer blijkbaar..quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Je zag het zelfs in het begin van deze aflevering nog: de zombies vormden een letterlijke vloedgolf van doden. (Wat het dan weer belachelijk maakt dat vrijwel elk personage wat op de voorste linie stond nog leeft.)
Waar de spanning in GoT juist zat in dat hele 'iedereen kan compleet onverwacht op elk moment dood gaan, ongeacht status of eerdere verhaallijn' is dat in deze aflevering verwrongen en mismaakt tot een spanning waarbij we in elke scene te zien krijgen dat er een personage op het punt staat om dood te gaan (om een emotionele reactie op te roepen) en dat logisch gezien ook zou moeten doen, wat dan vervolgens, compleet onverwacht, keer op keer niet gebeurt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:33 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Dit is inderdaad ook mijn enige kritiekpunt. Iedereen kon altijd doodgaan en nu niet meer blijkbaar..
Had ze dan op andere plekken in Winterfell gezet zodat het overleven iets geloofwaardiger zou zijn, nu, door het imago van iedereen kan dood gaan in de serie, toch een beetje onbevredigend gevoel over gehouden.
Hoezo zonder reden?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, voor mij wel
Ik had een Jon vs Night King verwacht wat zoals altijd dan weer extra lang zou duren, dus vond het helemaal top dat het ineens iemand anders was en ook niet in een gevecht, maar gewoon met een messteek
En dat 'nu is Jon zonder reden teruggekomen!' vind ik ook wel geinig. Niet alles gebeurt met een reden, ook al denkt zo'n Melissandre keihard van wel
Maar dat leger was dus vrij waardeloos en uiteindelijk ook niet eens nodig. Er had geen verschil geweest als die legers er niet waren en bran nog steeds onder die boom ging zittenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:17 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Hoezo zonder reden?
Zonder Jon was er geen leger geweest om tegen die ijsmuppets te vechten.
Zonder dat leger en gevecht was bran al veel eerder dood wss, en had arya geen kans gehad om de nk te killenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dat leger was dus vrij waardeloos en uiteindelijk ook niet eens nodig. Er had geen verschil geweest als die legers er niet waren en bran nog steeds onder die boom ging zitten
True.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:17 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Hoezo zonder reden?
Alsof er ooit vrede zal komen in de Seven Kingdoms (lol)quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:31 schreef so.original het volgende:
Jon komt gewoon op de troon en daarom moest hij leven. Om vrede te brengen in de 7 kingdoms
Tijdelijk. Net zoals in het echiequote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alsof er ooit vrede zal komen in de Seven Kingdoms (lol)
Jaime, Tormund, Sam, Edd and Brienne they're all on the front fucking line, they're dead. A swarm of bodies are on top of them, they're dead. They're fucking dead. Fuck you show.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:10 schreef probeer het volgende:
Dit somt mijn problemen met de aflevering wel mooi op. Personages die op magische wijze buiten zicht van de camera toch blijven leven terwijl we ze seconden ervoor letterlijk overlopen zien worden.
Jon die in de ene scène ingesloten is door een hele horde zombies, en dan de volgende scène zijn er geen zombies achter hemquote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:33 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Jaime, Tormund, Sam, Edd and Brienne they're all on the front fucking line, they're dead. A swarm of bodies are on top of them, they're dead. They're fucking dead. Fuck you show.
Oh look! Brienne now has nine of them on her. She is definitely dead. There's literally just one for each part of her body. She's so dead.
Oh Jaime killed one and now they're all gone..
![]()
![]()
Ser Davos is bad ass,,,,,iemand moet 'the watcher' zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:36 schreef so.original het volgende:
En Davos heeft gewoon de hele aflevering ergens veilig gestaan of zo
Zeker. Ik doelde er dan ook vooral op dat ik meermaals als (in mijn ogen onterechte) klacht heb gezien dat Jon nu 'zonder reden' uit de dood herrezen is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:17 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Hoezo zonder reden?
De fantasie om te geloven dat die zombies daadwerkelijk dodelijk zijn wanneer ze met tig lui op je duiken?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:35 schreef Montagui het volgende:
Wat is het leven toch mooi als je fantasie bezit.
quote:for the first time ever a Game of Thrones twist has made its story smaller rather than more expansive. The latest shocker does not reinvent the story. It resets it back to square one.
Die laatste hahahaha.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:47 schreef EP3 het volgende:
Sommige YT comments zijn toch best aardig:
What were the deads doing in the libary? Searching a good Script?
The plot armour in the episode was so thick, that even Sean Bean would've survived.
Littlefinger thought he was clever, but he didn't think to have the camera cut away from him, then he would still be alive.
Gewoon mooi man.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:47 schreef probeer het volgende:
[..]
De fantasie om te geloven dat die zombies daadwerkelijk dodelijk zijn wanneer ze met tig lui op je duiken?
Mjah ...
Ja natuurlijk moeten personages blijven leven voor het plot, dat is het probleem ook niet. Wel als je ze in een situatie stopt waar ze nooit van zijn leven uit horen te komen, maar het dan puur en alleen doen als de camera wegdraait?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:53 schreef Re het volgende:
Plot amor is er al vanaf S1 dus dat als argument snap ik dan niet zo...
Toegegeven; dit filmpje is n stuk vermakelijker dan de episode.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:10 schreef probeer het volgende:
Dit somt mijn problemen met de aflevering wel mooi op. Personages die op magische wijze buiten zicht van de camera toch blijven leven terwijl we ze seconden ervoor letterlijk overlopen zien worden.
Tja, weet je waar ik écht van baal?quote:
Waarom ga je dan ook op YouTube voor je die episode hebt gezien? Je weet toch dat er gigantisch veel content daar is over GoT, zeker als je daar eerder filmpjes over hebt gekeken.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Tja, weet je waar ik écht van baal?
Dat is godverdomme 5 seconde voordat ik de ep startte, 1 seconde op YT zag dat Arya de NK vermoordde.
Waarschijnlijk zullen ze het wel overleefd hebben....., maar er is tot nu toe nog geen 'bewijs'? dat Jaime, Brienne en Sam het overleefd hebben.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moeten personages blijven leven voor het plot, dat is het probleem ook niet. Wel als je ze in een situatie stopt waar ze nooit van zijn leven uit horen te komen, maar het dan puur en alleen doen als de camera wegdraait?
Noem mij een situatie uit S1 die vergelijkbaar is met Brienne die onder een hordes zombies ligt (en gigantisch veel hè) en het dan later toch overleefd. Of hoe ze tegen die muur staan terwijl ze aangevallen worden en uiteindelijk hebben ze geen schrammetje? Vertel me, wat is een vergelijkbare situatie hiermee uit S1?
Serieus? Social media stond volledig uit afgelopen maandag.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Tja, weet je waar ik écht van baal?
Dat is godverdomme 5 seconde voordat ik de ep startte, 1 seconde op YT zag dat Arya de NK vermoordde.
och die lannister soldaat die Ned door zijn been steekt bijvoorbeeld, als je dat dan toch doet dan natuurlijk gelijk door je hart of hoofd . Bran die van 15 meter hoog niet geheel te pletter valt. De stark zusjes die niets overkomt na decap Nedquote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moeten personages blijven leven voor het plot, dat is het probleem ook niet. Wel als je ze in een situatie stopt waar ze nooit van zijn leven uit horen te komen, maar het dan puur en alleen doen als de camera wegdraait?
Noem mij een situatie uit S1 die vergelijkbaar is met Brienne die onder een hordes zombies ligt (en gigantisch veel hè) en het dan later toch overleefd. Of hoe ze tegen die muur staan terwijl ze aangevallen worden en uiteindelijk hebben ze geen schrammetje? Vertel me, wat is een vergelijkbare situatie hiermee uit S1?
Hoezo niet? Al die wights en wws stonden in een kringetje om de boom met Bran. Het was een 1 op 1 met Bran en de rest bleef uit de buurt. Arya moest alsnog langs die wws (wat lachwekkend was natuurlijk).quote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zonder dat leger en gevecht was bran al veel eerder dood wss, en had arya geen kans gehad om de nk te killen
Fucking vloggersquote:
Jawel want nadat de NK dood is zie je ze allemaal liggen op dat slagveld, nog levend en wel.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen ze het wel overleefd hebben....., maar er is tot nu toe nog geen 'bewijs'? dat Jaime, Brienne en Sam het overleefd hebben.
Ze moesten hem levend hebben omdat Catelyn nog Tyrion gevangen had, dat is geen plotarmor maar logische motivaties.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:06 schreef Re het volgende:
[..]
och die lannister soldaat die Ned door zijn been steekt bijvoorbeeld, als je dat dan toch doet dan natuurlijk gelijk door je hart of hoofd.
Mensen kunnen dat overleven, Bran had er nog steeds gevolgen van waardoor het verhaal verder liep. En nogmaals de Starks moesten ze bewaren omdat dat hostages waren die ze konden ruilen tegen Tyrion (en later Jaime).quote:Bran die van 15 meter hoog niet geheel te pletter valt. De stark zusjes die niets overkomt na decap Ned
Ja maar dit soort acties zitten vooral in de laatste drie seizoenen en halen je uit het verhaal als het eerder in die seizoenen wel anders ging.quote:Ik snap ook wel dat 5 steken in de buik waarvan 1 met twist, een duik in het ijswater of met full armor naar de bodem zinken best beyond logisch zijn, maar ach, ik heb besloten me daar niet aan te storen want ik zou knettergek worden als ik bij elke serie die ik kijk zo'n manier van kijken zou moeten hebben, dan zou ik liever de TV de deur uit flikkeren
En draken en de faceless zijn natuurlijk ook lachwekkend. Dat bestaat toch niet joh....quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo niet? Al die wights en wws stonden in een kringetje om de boom met Bran. Het was een 1 op 1 met Bran en de rest bleef uit de buurt. Arya moest alsnog langs die wws (wat lachwekkend was natuurlijk).
Ik zie niet hoe de legers van de levende het verschil gemaakt hebben
Uiteraard, dat zij niet te zien zijn geweest in een heroïsche dood maar simpeltjes ter ziele zouden zijn gegaan door een overmacht aan ondoden is bijna zeker een gegeven dat ze nog leven.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jawel want nadat de NK dood is zie je ze allemaal liggen op dat slagveld, nog levend en wel.
Als die dood waren gegaan hadden ze wel hun eigen scène gehad hoor
Ik snap niet zo goed wat je wil zeggenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
En draken en de faceless zijn natuurlijk ook lachwekkend. Dat bestaat toch niet joh....
Als je IN het verhaal zit en het verhaal als het ware gelooft dan heeft Arya wél de skills.
Ach soquote:Op vrijdag 3 mei 2019 22:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker. Ik doelde er dan ook vooral op dat ik meermaals als (in mijn ogen onterechte) klacht heb gezien dat Jon nu 'zonder reden' uit de dood herrezen is.
quote:
Ofwel niets lachwekkends aan. Gewoon in lijn met de ontwikkeling van het karakter in deze fantasy setting.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:08 schreef opreis het volgende:
Arya moest alsnog langs die wws (wat lachwekkend was natuurlijk).
ja ik had al door dat je alles zou gaan weerleggen, dat is ook zon compulsiviteit, dat gevecht tussen Ned en Jaime was echt wel op leven en dood, maar goed, de 5-6 hoofdkarakters hebben alles prima doorstaan om naar het einde van dit verhaal te komen, daar zal een reden voor zijn en dat zullen we dan wel zienquote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jawel want nadat de NK dood is zie je ze allemaal liggen op dat slagveld, nog levend en wel.
Als die dood waren gegaan hadden ze wel hun eigen scène gehad hoor
[..]
Ze moesten hem levend hebben omdat Catelyn nog Tyrion gevangen had, dat is geen plotarmor maar logische motivaties.
[..]
Mensen kunnen dat overleven, Bran had er nog steeds gevolgen van waardoor het verhaal verder liep. En nogmaals de Starks moesten ze bewaren omdat dat hostages waren die ze konden ruilen tegen Tyrion (en later Jaime).
[..]
Ja maar dit soort acties zitten vooral in de laatste drie seizoenen en halen je uit het verhaal als het eerder in die seizoenen wel anders ging.
Heeft Arya geleerd onzichtbaar te zijn? En heeft ze ergens een onzichtbare trampoline gebouwd?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Ofwel niets lachwekkends aan. Gewoon in lijn met de ontwikkeling van het karakter in deze fantasy setting.
Neuh, je hoeft niet alles te accepteren. Ik kan veel accepteren, maar de vernietiging van een compleet Dothraki leger in 15 seconden was me bv te gortig.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet alles accepteren omdat er draken in zitten, en dat kan in het echt niet.
het is idd die verbazingwekkende schizofrene dichotomie wat ik dan weer kan waarderenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
En draken en de faceless zijn natuurlijk ook lachwekkend. Dat bestaat toch niet joh....
Als je IN het verhaal zit en het verhaal als het ware gelooft dan heeft Arya wél de skills.
Alles ontweken, behalve datquote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook op YouTube voor je die episode hebt gezien? Je weet toch dat er gigantisch veel content daar is over GoT, zeker als je daar eerder filmpjes over hebt gekeken.
Ja als je dat niet ziet (tijd) dan is de discussie onnozel..quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo niet? Al die wights en wws stonden in een kringetje om de boom met Bran. Het was een 1 op 1 met Bran en de rest bleef uit de buurt. Arya moest alsnog langs die wws (wat lachwekkend was natuurlijk).
Ik zie niet hoe de legers van de levende het verschil gemaakt hebben
Ja want dit is een discussieforum en ik probeer argumenten te geven waarom die situatie van "plotarmor" anders is dan de plotarmor in latere seizoenen. Eentje waar het geloofwaardig is dat ze mogen blijven leven (Ned in dat geval omdat ze hem nodig hebben om hun broertje terug te krijgen) of zombies zonder eigen wil die blijkbaar niet echt moorden net bij de personages die een naam hebben.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:18 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik had al door dat je alles zou gaan weerleggen,
Het was een intens gevecht omdat Ned zich niet zomaar gevangen liet nemen en hij zichzelf moest verdedigen, maar hem daar vermoorden had niet slim geweest.quote:dat is ook zon compfulsiviteit, dat gevecht tussen Ned en Jaime was echt wel op leven en dood,
Ja omdat ze waarschijnlijk een happy end krijgen of iets moeten doen. Sam gaat een boek schrijven met alle ontwikkelingen uit deze periode, Jaime gaat Cersei vermoorden en Brienne gaat kinderen maken met Tormund. Zoiets.quote:maar goed, de 5-6 hoofdkarakters hebben alles prima doorstaan om naar het einde van dit verhaal te komen, daar zal een reden voor zijn en dat zullen we dan wel zien
Onzichtbaar? In wezen wel dus gelet op haar 'opleiding'.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Heeft Arya geleerd onzichtbaar te zijn? En heeft ze ergens een onzichtbare trampoline gebouwd?
Zeg nou eerlijk, ze redde met één actie de hele aflevering.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:23 schreef Poes. het volgende:
Ik zag alleen dat #AryaStark trending was op Twitter, dat was wel even schrikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |