abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:35:02 #1
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186585488

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Oh.
pi_186585525
Met Ten Hag als tacticus, had je in de eerste 10 minuten de NK al gedood en zou je daarna de rest van de aflevering lopen kloten en 'm nog bijna zelf terug tot leven wekken...
BFF met GGMM
pi_186585532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:31 schreef zipcon het volgende:

[..]

Fire and Blood
[ afbeelding ]
Thanks!
pi_186585631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoezo? Ze zijn toch niet met de NK verbonden?
De NK turnt die babies toch?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:45:54 #5
211083 Angelof9
I must go first
pi_186585639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoezo? Ze zijn toch niet met de NK verbonden?
Er wordt ergens uitgelegd (in een eerder seizoen) dat als je een White Walker ombrengt, dan alle wights die deze WW tot "leven" heeft gebracht ook zijn uitgeschakeld.
De logica is dus dat als de NK eraan gaat, met hem alle WW (die hij heeft gecreeerd) en daarmee ook alle wights uitgeschakeld worden.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_186585651
Ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat alle WW overal ter wereld dood zijn. We zien ze allemaal barsten in WF, denk dat het aangeeft dat ze allemaal verslagen zijn en niet enkel daar in de buurt.
pi_186585677
Het was vooral het gebruik van cavalry/dothraki wat een grote faal was. Bij de de swordsmen en spears kun je nog beargumenteren dat er niet genoeg ruimte was in Winterfell, maar ook dat is stretching it. Alleen bij de siege weapons werkt dat argument redelijk.

Beste tactiek in Winterfell's geval? Eerst de trench die in de fik gezet wordt, dan de siege weapons voor het meeste range (en gebrek aan ruimte in Winterfell), daarna alleen maar archers. Archers trekken terug in Winterfell wanneer de walkers over de trench komen. Afwisseling van archers en spears op de muur, met daarachter swordsman. Bij de gesloten gate, zware schilden met spears met daarachter swordsmen en archers. Walkers naar de muur laten komen en dan de eerste linies breken met pijlen en dragon fire. Daarna met de cavalry (die achter Winterfell stonden geparkeerd) van beide zijkanten en evt achterkant aanvallen.
pi_186585735
Misschien leeft de Night King nog via 'the mark' die hij op Bran heeft achtergelaten :)

Possessed Bran ftw!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 14:51:31 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186585736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:47 schreef Cockwhale het volgende:
Het was vooral het gebruik van cavalry/dothraki wat een grote faal was. Bij de de swordsmen en spears kun je nog beargumenteren dat er niet genoeg ruimte was in Winterfell, maar ook dat is stretching it. Alleen bij de siege weapons werkt dat argument redelijk.

Beste tactiek in Winterfell's geval? Eerst de trench die in de fik gezet wordt, dan de siege weapons voor het meeste range (en gebrek aan ruimte in Winterfell), daarna alleen maar archers. Archers trekken terug in Winterfell wanneer de walkers over de trench komen. Afwisseling van archers en spears op de muur, met daarachter swordsman. Bij de gesloten gate, zware schilden met spears met daarachter swordsmen en archers. Walkers naar de muur laten komen en dan de eerste linies breken met pijlen en dragon fire. Daarna met de cavalry (die achter Winterfell stonden geparkeerd) van beide zijkanten en evt achterkant aanvallen.
Verkeerde serie.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186585774
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:51 schreef Cockwhale het volgende:
Misschien leeft de Night King nog via 'the mark' die hij op Bran heeft achtergelaten :)
Sommige kijkers vroegen zich af waarom Arya geen effect ondervond dat de NK haar keel greep... Zou wel grappig zijn dat ze een ijslolly werd :D Maar denk dat het gedoe met de "mark" redelijk uniek was en geen ability van de NK.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:01:07 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186585876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:54 schreef zipcon het volgende:

[..]

Sommige kijkers vroegen zich af waarom Arya geen effect ondervond dat de NK haar keel greep... Zou wel grappig zijn dat ze een ijslolly werd :D Maar denk dat het gedoe met de "mark" redelijk uniek was en geen ability van de NK.
Ik had wel verwacht dat Arya nog een trucje zou doen met een masker ofzo.

quote:

Pijlen zouden alleen werken indien brandend of met een dragonfire pijlpunt. Dat is niet heel effectief tegen een zwermend leger van duizenden zombies.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_186585881
quote:

Ik vermoed dat het ook gewoon een budget dingetje was. Op deze manier hoefde ze niets meer met de Dothraki te doen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:04:49 #13
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186585918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:54 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ohja daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan inderdaad, de ene keer kan de NK door aanrakingen ervoor zorgen dat mensen White Walkers worden of een mark achterlaten en nu niks. Ook al was dat een uniek moment omdat het in een vision gebeurde (waar het gek was dat NK Bran kon zien overigens).
Oh.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:15:02 #14
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_186586055
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ohja daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan inderdaad, de ene keer kan de NK door aanrakingen ervoor zorgen dat mensen White Walkers worden of een mark achterlaten en nu niks. Ook al was dat een uniek moment omdat het in een vision gebeurde (waar het gek was dat NK Bran kon zien overigens).
Voor mij zijn dat soort dingen wel te verklaren door 'magie'. Zo staan ook niet alle lijken direct op, maar moet de NK eerst zijn 'come at me bro' magie aanwenden om iedereen te laten verrijzen. En bij die baby's die White walker worden leek het ook een bewust ritueel, met magie.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:29:24 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586248
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:15 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Voor mij zijn dat soort dingen wel te verklaren door 'magie'. Zo staan ook niet alle lijken direct op, maar moet de NK eerst zijn 'come at me bro' magie aanwenden om iedereen te laten verrijzen. En bij die baby's die White walker worden leek het ook een bewust ritueel, met magie.
Ja klopt, de magie is altijd wat vaag gehouden in dit universum dus er zitten niet echt regels aan.

Maar dan blijft het bijzonder hoe hij Bran kon zien in dat visioen tho.
Oh.
pi_186586387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

:?
star wars is niet voor jou weggelegd begrijp ik :{

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:40:29 #17
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586461
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

star wars is niet voor jou weggelegd begrijp ik :{

[ afbeelding ]
Nee want dat is een heel slecht verhaal.
Oh.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 15:43:45 #18
284411 crew  heywoodu
pi_186586536
Na 'Bran is de Night King' de volgende gekke theorie (hoewel die ook al een tijdje speelt schijnbaar):
https://www.romper.com/p/(...)king-finale-17296562

'Jon wordt de Night King' _O- _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_186586550
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

badumtsss
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:44:33 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_186586553
quote:

[..]

BOHHHHHHH?!?! :o
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:46:07 #21
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:44 schreef RickoKun het volgende:

[..]

BOHHHHHHH?!?! :o
Zelden een slechtere film gezien dan Star Wars: A New Hope.

En dan blijkt dat dat nog één van de betere is _O-
Oh.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:47:00 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:43 schreef heywoodu het volgende:
Na 'Bran is de Night King' de volgende gekke theorie (hoewel die ook al een tijdje speelt schijnbaar):

Wat een onzin zeg, die white walker verhaallijn hebben ze nu gewoon afgerond dus we horen daar niks meer van.
Oh.
pi_186586630
quote:

[..]

:')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 15:48:22 #24
284411 crew  heywoodu
pi_186586636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, die white walker verhaallijn hebben ze nu gewoon afgerond dus we horen daar niks meer van.
Dat mag ik wel hopen inderdaad, en lijkt me ook.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 15:49:14 #25
284411 crew  heywoodu
pi_186586659
Als ik zo eens rondlees lijken heel veel mensen ook gewild te hebben dat Jon de Night King doodde. Waarom?! Ik lees er al sinds woensdag op diverse plekken over, maar snap maar niet waarom mensen dat zo graag willen, over voorspelbare clichés gesproken zeg.
pi_186586660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

niggah please...
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:51:08 #27
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586711
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat mag ik wel hopen inderdaad, en lijkt me ook.
Zou nu alleen maar mosterd na de maaltijd zijn.

Zo'n twist had leuk kunnen zijn als de enige manier om de NK te vernietigen (al was het dan wel heel erg 'The Flying Dutchman always need a captain')
Oh.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:51:36 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186586724
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:49 schreef heywoodu het volgende:
Als ik zo eens rondlees lijken heel veel mensen ook gewild te hebben dat Jon de Night King doodde. Waarom?! Ik lees er al sinds woensdag op diverse plekken over, maar snap maar niet waarom mensen dat zo graag willen, over voorspelbare clichés gesproken zeg.
Arya of Jon maakt qua voorspelbaarheid niet zo gek veel uit toch?
Laffe huichelaar
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:52:02 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186586736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:43 schreef heywoodu het volgende:

Wat een chanant slechte theorie
Laffe huichelaar
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:52:35 #30
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586749
quote:
Vooral omdat Arya nooit iets met het white walker plot te maken had en er pas de aflevering ervoor interesse in toonde, waar Jon al met die dreiging bezig was vanaf seizoen 1.

En er moest toch een reden zijn dat Jon terug kon keren uit de dood, en het kon ook dat Jon in elk geval nog vocht met hem en dan niet kon winnen en hulp nodig had van iemand anders.
Oh.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:52:58 #31
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586761
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

niggah please...
Ja Star Wars fans kunnen dit altijd slecht aan, ik weet het.
Oh.
pi_186586777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ik geen moment gedacht aan arya eigenlijk. we kennen haar dan ook niet om haar grote battle skills. eerder een sneaky ninja.zo geschiedde
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 15:54:09 #33
284411 crew  heywoodu
pi_186586793
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Mwah, voor mij wel :+

Ik had een Jon vs Night King verwacht wat zoals altijd dan weer extra lang zou duren, dus vond het helemaal top dat het ineens iemand anders was en ook niet in een gevecht, maar gewoon met een messteek _O_

En dat 'nu is Jon zonder reden teruggekomen!' vind ik ook wel geinig. Niet alles gebeurt met een reden, ook al denkt zo'n Melissandre keihard van wel :)
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:55:26 #34
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_186586812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat een chanant slechte theorie
:')____!
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:55:49 #35
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_186586824
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja Star Wars fans kunnen dit altijd slecht aan, ik weet het.
Deze badboy!
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:57:50 #36
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186586859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Toch heel jammer. Ik was best benieuwd naar de achtergronden en motieven van de WW en de NK.

Ik las ergens dat de WW oorspronkelijk een uit de hand gelopen wapen van de people of the forrest waren tegen de oprukkende mensen, maar dat er na een flinke oorlog een pact gesloten was dat het gebied ten noorden van de muur het exclusieve territorium van de WW werd en de mensen en overige levensvormen (zoals de people of the forrest) beneden de muur moesten blijven en de mensen dat pact al heel lang schonden door de aanwezigheid van de Free Folk boven de muur. Komt dat uit de boeken? Jammer dat de serie dan zoveel achtergronden onbelicht laat.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 15:57:57 #37
284411 crew  heywoodu
pi_186586861
quote:

[..]

Vooral omdat Arya nooit iets met het white walker plot te maken had en er pas de aflevering ervoor interesse in toonde, waar Jon al met die dreiging bezig was vanaf seizoen 1.

En er moest toch een reden zijn dat Jon terug kon keren uit de dood, en het kon ook dat Jon in elk geval nog vocht met hem en dan niet kon winnen en hulp nodig had van iemand anders.
Magie, zonder verdere reden, want de Lord of Light bestaat niet.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:59:06 #38
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186586888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mwah, voor mij wel :+

Ik had een Jon vs Night King verwacht wat zoals altijd dan weer extra lang zou duren, dus vond het helemaal top dat het ineens iemand anders was en ook niet in een gevecht, maar gewoon met een messteek _O_

En dat 'nu is Jon zonder reden teruggekomen!' vind ik ook wel geinig. Niet alles gebeurt met een reden, ook al denkt zo'n Melissandre keihard van wel :)
Jij vindt verhalen van kleuters ook goed omdat er geen logica in zit?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:00:33 #39
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186586912
If you still think this is gonna have a great ending, you havent been paying attention.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:00:50 #40
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186586918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Toch heel jammer. Ik was best benieuwd naar de achtergronden en motieven van de WW en de NK.

Ik las ergens dat de WW oorspronkelijk een uit de hand gelopen wapen van de people of the forrest waren tegen de oprukkende mensen, maar dat er na een flinke oorlog een pact gesloten was dat het gebied ten noorden van de muur het exclusieve territorium van de WW werd en de mensen en overige levensvormen (zoals de people of the forrest) beneden de muur moesten blijven en de mensen dat pact al heel lang schonden door de aanwezigheid van de Free Folk boven de muur. Komt dat uit de boeken? Jammer dat de serie dan zoveel achtergronden onbelicht laat.
Zijn theorieën inderdaad, maar dat komt omdat er niet zoveel bekend is in de boeken over de White Walkers. Maar die lijken wel meer bovennatuurlijk te zijn en een eigen cultuur te hebben ipv hoe ze in de serie worden neergezet.

Maar we krijgen dit waarschijnlijk wel te zien in de prequel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Magie, zonder verdere reden, want de Lord of Light bestaat niet.
Dat kan, maar dan oogt het wel wat goedkoop als iedereen zonder reden uit de dood kan komen ;)
Oh.
pi_186586933
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:00 schreef EP3 het volgende:
If you still think this is gonna have a HAPPY ending, you havent been paying attention.
fixed it
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 16:01:44 #42
284411 crew  heywoodu
pi_186586944
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jij vindt verhalen van kleuters ook goed omdat er geen logica in zit?
Neuh, maar ik kan er prima mee leven en vind het soms zelfs wel leuk dat niet álles een specifieke reden heeft. Seizoenen lang naar de Dothraki zitten kijken en in 40-45 seconden worden ze ongenadig door de vleesvermaler gejaagd, jaren gedoe met Jon Snow en de Night King en uiteindelijk is het tiener Arya die hem in één steek vernietigt. Top man.

"Jon werd weer tot leven gewekt, want hij moet de Night King doden. Jon doodt de Night King."

Nou, spannend.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:02:05 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186586951
quote:

[..]

De verhaallijnen hadden inderdaad niet zoveel diepgang, een beetje moderne sprookjes.

Maar een film als The Empire Strikes Back was visueel en qua sfeer in die tijd toch echt een fenomenale film. Ik heb hem in '82 als klein aapje in de bioscoop gezien en het heeft toen behoorlijk indruk gemaakt.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:02:25 #44
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186586956
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

fixed it
Euh, nee...
pi_186586978
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:02 schreef EP3 het volgende:

[..]

Euh, nee...
nee tegen het verneuken van klassieke quotes...
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 16:03:25 #46
284411 crew  heywoodu
pi_186586981
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:02 schreef EP3 het volgende:

[..]

Euh, nee...
Inderdaad, want het is 'If you think this has a happy ending' en niet 'If you think this is gonna have a happy ending' :+
  Forum Admin vrijdag 3 mei 2019 @ 16:03:59 #47
58651 crew  murp
murp
pi_186587030
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:03 schreef murp het volgende:

Ik hou hiervan, dat Fans zulke mooie filmpjes kunnen maken O+ O+
die dingen zijn nice! vond die fanfilmpjes van buffy the vampireslayer heel gaaf 8-)
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:07:46 #49
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186587071
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De verhaallijnen hadden inderdaad niet zoveel diepgang, een beetje moderne sprookjes.

Maar een film als The Empire Strikes Back was visueel en qua sfeer in die tijd toch echt een fenomenale film. Ik heb hem in '82 als klein aapje in de bioscoop gezien en het heeft toen behoorlijk indruk gemaakt.
Maar als je het als volwassene voor het eerst ziet zonder de nostalgie erbij blijft er weinig van over hoor. Personages waren heel erg cliché, en de interne logica in het universum vond ik vrij zwak. Had het idee dat alles maar kon gebeuren, waardoor niks interessant is.
Oh.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:08:48 #50
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186587094
O, en Star Wars is de grootste opgeklopte onzin, ooit.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:14:13 #51
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186587204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar als je het als volwassene voor het eerst ziet zonder de nostalgie erbij blijft er weinig van over hoor. Personages waren heel erg cliché, en de interne logica in het universum vond ik vrij zwak. Had het idee dat alles maar kon gebeuren, waardoor niks interessant is.
Daarom heb ik de original trilogy ook samen met mijn zoon (opnieuw) gekeken toen hij een jaar of 8 was ;)

Maar het vulde op dat moment een behoefte aan visueel goed vormgegeven sci-fi (terwijl het inderdaad een simplistisch goed/fout verhaal had). Net als bijvoorbeeld Alien. Maar de marketing was ook heel goed gedaan, in combinatie met de merchandise.
pi_186588529
quote:

[..]

Mijn theorie:

De reden van Jon zijn wederopstanding was nodig om de NK naar Winterfell/Bran te leiden. Alles gebeurd met een reden. Bran die Theon's zijn sorry niet accepteert, aangezien alle daden van Theon nodig waren om te leiden tot het ene moment. Danny en haar draken waren dus ook nodig, ondanks dit ervoor zorgde dat de muur om ging. Volgens de theorie van Bran, was dat nodig om precies op dat ene moment uit te komen, dat Arya toe kon slaan.
Kortom, Jon was nog nodig in het verhaal en The lord of Light hielp hierbij een handje.

Ik was ook niet geheel verbaast dat de Dothraki zich massaal (zonder tactiek) in het gevecht stortte. Doen ze dit niet altijd al? Ondanks de tactische afspraken, laat dit in mijn ogen zien dat de Dothraki zich niet laat leiden. Ze weten ook niet goed waar ze op af stormen en met hun 'fearless' houding vindt ik het niet vreemd dat ze de NK onderschatten.
Natuurlijk is het geen slimme battle move, maar het past wel bij de Dothraki.
pi_186589051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:29 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Mijn theorie:

De reden van Jon zijn wederopstanding was nodig om de NK naar Winterfell/Bran te leiden. Alles gebeurd met een reden. Bran die Theon's zijn sorry niet accepteert, aangezien alle daden van Theon nodig waren om te leiden tot het ene moment. Danny en haar draken waren dus ook nodig, ondanks dit ervoor zorgde dat de muur om ging. Volgens de theorie van Bran, was dat nodig om precies op dat ene moment uit te komen, dat Arya toe kon slaan.
Kortom, Jon was nog nodig in het verhaal en The lord of Light hielp hierbij een handje.

Ik was ook niet geheel verbaast dat de Dothraki zich massaal (zonder tactiek) in het gevecht stortte. Doen ze dit niet altijd al? Ondanks de tactische afspraken, laat dit in mijn ogen zien dat de Dothraki zich niet laat leiden. Ze weten ook niet goed waar ze op af stormen en met hun 'fearless' houding vindt ik het niet vreemd dat ze de NK onderschatten.
Natuurlijk is het geen slimme battle move, maar het past wel bij de Dothraki.
Wat is dit voor onzin :D
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:05:05 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186589195
Net zo aannemelijk als de aannames die andere fans doen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:29:03 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186589546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nu nog steeds.
Empire is een meesterwerk en mijlpaal in de filmgeschiedenis.
Geen enkele SW film die later gemaakt werd heeft dat kunnen evenaren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186589595
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:12 schreef heywoodu het volgende:
Voor degenen die met Nederlandse ondertiteling kijken: worden de namen ook vertaald? Zoals Greyjoy wat in het Nederlands (zie ik nu) Grauwvreugd is? :'(
https://westeropedia.fandom.com/nl/wiki/Huis_Grauwvreugd
Namen vertalen. Huuuuuu. Echt zo zo zo ontzettend Stom.

Met voor mij als toppunt Pruimtabakje. Uit Star Wars. Rip overigens.

Wij gaan 8.3 vanavond nog een keer kijken. Kan ik tenminste ontspannen op de bank zitten :+ Afgelopen maandag begon ik best zenuwachtig te kijken; bang om allemaal favo characters te verliezen. Die angst was ongegrond :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_186589652
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:32 schreef Isabeau het volgende:

Wij gaan 8.3 vanavond nog een keer kijken. Kan ik tenminste ontspannen op de bank zitten :+ Afgelopen maandag begon ik best zenuwachtig te kijken; bang om allemaal favo characters te verliezen. Die angst was ongegrond :+
de eerste kijk was ik aan het shaken van de spanning. de tweede kijk was een stuk relaxter :Y)
-Rabia Al-Basri
pi_186589659
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:35 schreef Slayage het volgende:

de eerste kijk was ik aan het shaken van de spanning. de tweede kijk was een stuk relaxter :Y)
Ik begon echt héél zenuwachtig _O- Hoge hartslag ook.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_186589679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

mijn hartslag weet ik niet, maar ik had het ook vreselijk koud :D
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 18:43:49 #60
284411 crew  heywoodu
pi_186589794
quote:

[..]

Dit had ik ook :D

En toen de Dothraki aanvielen en het GoT-deuntje op vol tempo begon zat ik (in gedachten uiteraard) ook met een gevoel van "jaaaaaaaa gas erop, los!!" :+
pi_186589808
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit had ik ook :D

En toen de Dothraki aanvielen en het GoT-deuntje op vol tempo begon zat ik (in gedachten uiteraard) ook met een gevoel van "jaaaaaaaa gas erop, los!!" :+
En vijf seconden later was het oorverdovend stil.
pi_186589843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:44 schreef Poes. het volgende:

Ik zat 5 sec later wel verbijsterd te kijken ja. Dat was wel een creatieve battle, eerlijk gezegd. Nooit eerder zoiets bij een film of zo gezien _O-
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 18:46:06 #63
284411 crew  heywoodu
pi_186589850
quote:

[..]

Ja, aangrijpend momentje, vond ik dan. Vooral ook dat je de rest zag kijken met een gezicht van "wtf is dit :{ ..."
pi_186589916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:56 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin :D
Op dit moment is jouw reactie het enige onzinnige hier. Het voegt niets toe.
Probeer eens inhoudelijk te reageren.

Waarom is mijn theorie in jouw ogen 'onzin'?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:50:17 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186589927
quote:

[..]

Herkenbaar.
Telkens als een personage steeds meer in gevaar was werd ademhalen moeilijker. :')
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:52:42 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186589984
De reden trouwens van Jons resurrection is omdat alleen hij het land kon verenigen tegen de WW's. Zou iemand anders bijvoorbeeld een alliantie met Dany hebben gesloten? Nope.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 18:58:14 #67
284411 crew  heywoodu
pi_186590077
Komende week lijkt me wel iets relaxter trouwens, wat wachten voor ik kan kijken betreft. Uiteraard ga ik zeker weer proberen spoilers te voorkomen, tot nu toe altijd prima gelukt, maar er is niks meer waar ik zó enorm graag níet over gespoilerd wil worden als de afgelopen aflevering :+
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:12:39 #68
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_186590370
quote:

Met de aantekening dat zo'n brandende greppel weinig nuttig is, die brandstof kun je beter vanaf de muur naar beneden donderden op de ondoden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:24:07 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186590644
Oh god gaan we nu echt tot in detail bespreken over de oorlogstactieken in Hollywood films/series?
Dat is toch sowieso allemaal onzin? Kijk gewoon en zet je verstand op 0.
pi_186590725
quote:

[..]

De mate waarin ik het de laatste tijd met jou eens ben begint een beetje eng te worden.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:30:24 #71
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186590789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
Zo kijkt niet iedereen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:32:20 #72
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_186590832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Herkenbaar, een jaar of 3 terug kwam ik tot dezelfde conclusie na het terugkijken van de originele serie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:52:33 #73
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
Oh god gaan we nu echt tot in detail bespreken over de oorlogstactieken in Hollywood films/series?
Daar is toch geen lol aan? Sowieso omdat Game of Thrones in de eerdere seizoenen een serie was waarbij je dat niet hoefde te doen.
Oh.
pi_186591186
quote:

[..]

ouch!
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:54:47 #75
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591189
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:27 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

De mate waarin ik het de laatste tijd met jou eens ben begint een beetje eng te worden.
Waarover nog meer dan?
Oh.
pi_186591194
Voor sommige mensen hier is het een straf om naar Game of Thrones te kijken lijkt wel :') _O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_186591240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:52 schreef Harvest89 het volgende:
De reden trouwens van Jons resurrection is omdat alleen hij het land kon verenigen tegen de WW's. Zou iemand anders bijvoorbeeld een alliantie met Dany hebben gesloten? Nope.
verbaast me dat mensen nu opeens jons belang in de strijd tegen de ww's niet helemaal begrijpen. "omdat het arya was die de NK heeft verslagen". volgens mij was het ook het nieuws dat jon leefde dat arya terug ging naar winterfell. correct me if im wrong.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:58:46 #78
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591279
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:54 schreef FireFox1 het volgende:
Voor sommige mensen hier is het een straf om naar Game of Thrones te kijken lijkt wel :') _O-
Denk dat de laatste afleveringen een stuk lastiger worden om naar te kijken ja.

Overigens ga ik het wel afkijken want zijn er toch nog maar drie en ben nog wel benieuwd wat voor einde ze dan verzonnen hebben (lol)
Oh.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 19:59:50 #79
284411 crew  heywoodu
pi_186591295
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

verbaast me dat mensen nu opeens jons belang in de strijd tegen de ww's niet helemaal begrijpen. "omdat het arya was die de NK heeft verslagen". volgens mij was het ook het nieuws dat jon leefde dat arya terug ging naar winterfell. correct me if im wrong.
Anders had ze Cersei al aan Needle geregen ja :Y
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:00:36 #80
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186591311
quote:
Het schijnt ook in Guantanamo Bay gebruikt te worden tegenwoordig.
pi_186591340
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:49 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Op dit moment is jouw reactie het enige onzinnige hier. Het voegt niets toe.
Probeer eens inhoudelijk te reageren.

Sorry maar ik ga niet op allemaal zelf verzonnen dingen in.
pi_186591373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:00 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het schijnt ook in Guantanamo Bay gebruikt te worden tegenwoordig.
:D
  Forum Admin vrijdag 3 mei 2019 @ 20:04:45 #83
35723 crew  GGMM
pi_186591387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:49 schreef BasNijmegen het volgende:
Dingen die je verzint om de plotholes dragelijk te maken zijn geen theorie.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 20:05:07 #84
284411 crew  heywoodu
pi_186591395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:02 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Sorry maar ik ga niet op allemaal zelf verzonnen dingen in.
Het doet me deugd om te lezen dat je van die onzin als 'Bran = NK' dus ook onzin vond? *O*
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:05:44 #85
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591407
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het doet me deugd om te lezen dat je van die onzin als 'Bran = NK' dus ook onzin vond? *O*
Dat vind ik nog steeds logischer dan hoe het daadwerkelijk gelopen is.
Oh.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 20:06:34 #86
284411 crew  heywoodu
pi_186591420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat vind ik nog steeds logischer dan hoe het daadwerkelijk gelopen is.
Dat kan. Ernstig mee oneens, maar het kan. Agree to disagree bestaat gelukkig nog.
pi_186591464
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Anders had ze Cersei al aan Needle geregen ja :Y
verrek idd ze was onderweg naar kingslanding voor cersei totdat hotpei haar informeerde dat jon in winterfell was. de feels in deze scene _O_

-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:09:32 #88
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591477
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

verrek idd ze was onderweg naar kingslanding voor cersei totdat hotpei haar informeerde dat jon in winterfell was. de feels in deze scene _O_

Hot Pie is de Lord of Light confirmed.
Oh.
pi_186591501

Dit somt mijn problemen met de aflevering wel mooi op. Personages die op magische wijze buiten zicht van de camera toch blijven leven terwijl we ze seconden ervoor letterlijk overlopen zien worden.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:13:28 #90
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:10 schreef probeer het volgende:

Dit somt mijn problemen met de aflevering wel mooi op. Personages die op magische wijze buiten zicht van de camera toch blijven leven terwijl we ze seconden ervoor letterlijk overlopen zien worden.
Deze rant is echt uitstekend ja.
Oh.
pi_186591588
quote:
Omdat Jon een van de weinige is die er continue op hamert dat het helemaal niet om die game of thrones bullshit gaat, maar om de strijd van de levenden tegen de doden. Hij is de afgelopen 2-3 seizoenen in alles wat hij zegt, doet en voor staat, de personificatie van die strijd. Meer dan wie dan ook in de hele serie, is dit zíjn verhaallijn.

Edit: Ok wellicht is Bran de uitzondering. Maar die doet niets behalve mensen voor hem dood laten gaan (wist hij al dat Arya de NK zou gaan doden?) en onder een boom zitten. Niet dat Jon zich nou erg competent gedraagt deze aflevering, maar toch.
pi_186591634
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat geloofde ik niet maar was nog wel iets voor te zeggen
pi_186591640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Deze rant is echt uitstekend ja.
Echt elke scene van de aflevering heeft meerdere 'WTF dit is complete onzin' momenten. Jorah die met een of ander stomp wapen dóór zijn harnas gestoken wordt. We zien hem in seizoen 1 (2?) bewust een Dothraki op zijn borstplaat in laten hakken om een gevecht te winnen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:20:34 #94
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591671
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Echt elke scene van de aflevering heeft meerdere 'WTF dit is complete onzin' momenten. Jorah die met een of ander stomp wapen dóór zijn harnas gestoken wordt. We zien hem in seizoen 1 (2?) bewust een Dothraki op zijn borstplaat in laten hakken om een gevecht te winnen.
Ja hahaha dat is zo ontzettend debiel.

En alle wights die in elke scène zich compleet anders gedragen, en ook dat er totaal niet wordt gekeken waar iedereen in Winterfell precies is _O-
Oh.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:20:52 #95
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_186591677
quote:
Dat is gewoon de Nederlandse volksaard. Komt altijd weer terug. Zie ook dat gezeik op Ajax een paar dagen geleden terwijl ze een uitwedstrijd in de halve finale van de CL winnen en ook nog eens de nul houden. We houden zo ontzettend veel van zeiken.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:22:04 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186591702
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is gewoon de Nederlandse volksaard. Komt altijd weer terug. Zie ook dat gezeik op Ajax een paar dagen geleden terwijl ze een uitwedstrijd in de halve finale van de CL winnen en ook nog eens de nul houden. We houden zo ontzettend veel van zeiken.
Maar niet alleen de Nederlanders klagen over deze aflevering, kijk eens naar de reviews op imdb. Ook overwegend negatief.
Oh.
  Forum Admin vrijdag 3 mei 2019 @ 20:23:57 #97
35723 crew  GGMM
pi_186591744
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:10 schreef probeer het volgende:

Nice _O_

Deze video heb ik een like gegeven. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186591755
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat ik in staat ben om kritisch naar zo'n aflevering te kijken neemt niet weg dat ik ook gewoon kan genieten van de actie en spanning. Het was een prachtige aflevering waar ik al meerdere keren enorm van heb genoten, er klopte alleen gewoon echt geen bal van.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 mei 2019 @ 20:24:57 #99
284411 crew  heywoodu
pi_186591763
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vond de feels daar - vanuit Arya dan - ernstig tegenvallen ;(
pi_186591765
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar niet alleen de Nederlanders klagen over deze aflevering, kijk eens naar de reviews op imdb. Ook overwegend negatief.
Watchers on the wall ook. Youtube idem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')