voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:05 |
Benzine- en dieselauto's zijn vanaf 2030 niet meer welkom in Amsterdam. De stad wil het verkeer emissievrij maken door milieuzones uit te breiden en uitstootvrije gebieden in te voeren. Amsterdamse autobezitters worden bij de overgang geholpen met subsidies en ontheffingen. Het gemeentebestuur wil met het 'Actieplan Schone Lucht' de uitstoot aanpakken. "We willen schonere lucht voor alle Amsterdammers , zegt verkeerswethouder Sharon Dijksma. Het uitstootvrij maken van de stad gebeurt in stappen. In 2020 mogen dieselauto's van 15 jaar of ouder niet meer binnen de ring A10. In 2022 geldt dat voor ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100. In 2025 geldt het voor brom- en snorfietsen in de bebouwde kom en binnen de ring A10 voor vrachtwagens en bestelauto's , taxi's, ov-bussen en touringcars, net als voor de pleziervaart en de GVB-veerboten. https://nos.nl/artikel/22(...)rbieden-in-2030.html
[ Bericht 23% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-05-2019 11:43:02 ] | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 22:06 |
Nu op nieuwsuur! | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:08 |
Verbod op benzine-auto's haalbaar? 'Mkb kan zich geen elektrische bestelbus veroorloven' Op papier is het plan voor een emissievrije stad prima haalbaar. Ook dat er in 2030 geen benzine- of dieselauto meer welkom is in de stad moet mogelijk zijn. Maar volgens lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam Walther Ploos van Amstel dreigen vooral problemen voor het midden- en kleinbedrijf en zelfstandigen: 'De deadline van 2025 is te kort dag.' ![]() en nu op een Tesla De transitie naar uitstootvrij verkeer en vervoer in de stad gaat in stappen. Volgend jaar al zijn diesels van 2005 en ouder niet meer welkom binnen de ring. In 2022 wordt een groot deel van de binnenstad uitstootvrij voor ov-bussen en touringcars. En in 2025 zijn binnen de ring vracht- en bestelwagens die op diesel of benzine rijden niet meer welkom. En dat is te vroeg, volgens Ploos van Amstel. Niet de middelen 'Het gros van de bestelauto's die rondrijden is tweedehands en zit bij zzp'ers en het mkb. Die hebben niet de middelen om een elektrische auto te kopen. Dus zo zet je de schilder, de loodgieter, de lokale wijnhandel voor het blok', aldus de logistiekexpert. 'Grote bedrijven als PostNL, Hello Fresh, Jumbo, die rijden elektrisch. Maar die kunnen het zich veroorloven.' Te weinig elektrische bestelauto's Ook zijn er nog amper betaalbare elektrische bestelbusjes op de markt. 'Het gaat echt niet lukken om in 2024 4000 elektrische vrachtwagens en 40.000 bestelauto's de markt op te krijgen. De productie voldoet daar gewoon niet aan', zegt Ploos van Amstel. Mobiliteitsapartheid Volgens hem kunnen de maatregelen van de gemeente er zelfs voor zorgen dat zzp'ers en mkb'ers klanten verliezen. 'Zzp'ers en het mkb komen met hun bestelbusjes voor meer dan 90 procent van buiten de stad. Je moet dan uitkijken voor mobiliteitsapartheid. Deze maatregel treft echt heel erg hard de mensen die de auto echt nodig hebben voor hun werk. Met de grote bedrijven heb ik niet zoveel medelijden.' Grote bedrijven eerst Er is nog wel het een en ander uit te werken door de gemeente, denkt Ploos van Amstel. 'Denk nog eens na: welke vloten, welke grote gebruikers moeten het eerst naar nul emissie. De grote bedrijven zouden morgen al de overgang kunnen maken.' https://www.at5.nl/artike(...)estelbus-veroorloven
[ Bericht 7% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-05-2019 11:42:38 ] | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 22:08 |
Leuk topic, | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 22:11 |
A'dam gaat subsidiëren..... discriminatie dus voor alle andere Nederlanders! | |
hoechst | donderdag 2 mei 2019 @ 22:13 |
Tis toch een kut stad | |
pokkerdepok | donderdag 2 mei 2019 @ 22:16 |
goedzo, opzouten met die stinkautos | |
asco | donderdag 2 mei 2019 @ 22:17 |
We hebben veel te veel ambtenaren in dit land. | |
saparmurat_niyazov | donderdag 2 mei 2019 @ 22:18 |
Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 22:20 |
Ben ik met je eens op zich, maar het is makkelijker handhaafbaar en duidelijker voor de burger... hoewel elke stad met zijn eigen regime niet echt duidelijk is voor alle Nederlanders, maar ok, dat is weer een andere (terechte) klacht. | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:24 |
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn. | |
Freak188 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:28 |
Misschien moeten die ook maar eens gaan innoveren. Anders denken over die talloze busjes met ieder een arsenaal aan gereedschap wat niet iedere dag nodig is. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 22:34 |
Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar. NOS | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 22:36 |
Juridisch wel interessant? Je mag nu ook natuurlijk gewoon auto's verbieden op plekken. Auto's met verbrandingsmotor niet dan? Dit lijkt slechts te gaan op het verschil in diesel/benzine en ouderdom. En hoe zit dat met scheepvaart? Ik weet dat bepaalde delen van de gracht in Utrecht verboden zijn voor boten met verbrandingsmotor om wat te noemen. Was dit waarom de FVD'ers typten wat ze typten? Dat lijkt me nl sterk, maar je weet het niet. | |
Ali_Kannibali | donderdag 2 mei 2019 @ 22:43 |
Hoe moet dat als je straks naar zuid Frankrijk op vakantie wil, met je elektrische auto. Het is gewoon burgertje pesten onder het mom van klimaatmoraal. Beetje bij beetje word je geconfineerd tot je appartementje/woonblok/gezamenlijke telewerkruimte. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 22:44 |
Met de parkeer kosten zou dit al 100 Euro moeten zijn in Amsterdam. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 22:44 |
De Amsterdammer heeft nog niet voor de helft door van de consequenties... Ze willen allemaal keihard deugen maar worden vanzelf met de neus op de feiten geduwd en dan is het te laat. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 22:46 |
Zo zie je maar weer landelijk nog niet eens op een lijn laat staan Europees. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 22:47 |
Hoeveel duurder denk je dat dat gaat zijn dan? | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 22:47 |
En van die lappendeken van regelgeving wil men juist af, gewoon 1 duidige landelijke regelgeving punt. Dan kun je als Schubbekutteveen wel willen bepalen dat er bij jou geen auto's van 2 jaar oud in komen maar dan heb je gewoon pech omdat je je hebt te houden aan de afgesproken regelgeving. Dat weet ik niet maar Amsterdam heeft ondertussen wel een eer hoog te houden als het om insubordinatie gaat. | |
De_Dakgoot | donderdag 2 mei 2019 @ 22:47 |
Amsterdammers verbieden om buiten de gemeente amsterdam te rijden met hun electrohok.Dan voelen ze tenminste de consequenties, dom elitair volk. | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:48 |
Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen. En wat er overblijft gaat 2x zoveel vragen voor hun diensten omdat er veel minder concurrentie is en hun kosten gestegen zijn. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 22:49 |
Lappendeken in de zin van van verschillende jaren ja, dat is nogal verschillend her en der. Verbrandingsmotoren als hele categorie niet natuurlijk. Lol, overdrijven is ook een vak. Verder wel relevant voor waar ik op reageerde. | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:49 |
Als er nauwelijks meer concurrentie is en de gewone burger op een wachtlijst komt als ze een loodgieter nodig hebben, dan zullen de prijzen richting de 100 Euro p/u gaan. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 22:49 |
Hoho even ik denk dat er ook veel Amsterdammers buiten vallen echter die zijn dan ook maar overgelaten aan wat er daar gelden doet, gelijk Nederlanders, veel denken anders maar hun handen lijken gebonden. Totdat er een advocaat een goed idee krijgen doet. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 22:49 |
Dan moeten de grachtengordelyuppen zelf gaan klussen, dat wordt hilarische "Help mijn man is klusser" tv... ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 22:51 |
Nou, je laadt de auto vol, je gooit de bagage er in en je gaat rijden. En na 400km neem je een plaspauze, eet je een broodje en laad je ondertussen je auto bij. En 2030 he... Tesla komt volgend jaar (of in 2021) al met een auto met 600 mile (950km) bereik. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:51 |
Dat is inderdaad belachelijk. Het is sowieso belachelijk dat er bij de bepaling van het energielabel rekening gehouden met formaat. Alsof een A-label full-size SUV zuiniger en schoner is dan een boodschappenwagentje met C label. Of een Amerikaanse A++ koel-vries combi VS een tafelmodel met vriesvakje en B label. Ernstig vertekenend beeld waardoor veel mensen onterecht denken dat ze 'groen' bezig zijn. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 22:51 |
Het is me niet duidelijk waarom er nauwelijks meer concurrentie zou zijn hierop. 11 jaar ter voorbereiding om een miljoenenstad te servicen moet wel lukken. Heb je trouwens een indicatie hoe duur loodgieters nu al zijn per uur? | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:53 |
Er zullen vast grote bedrijven overblijven die wel elektrische bussen kunnen betalen. Mensen die in de grachtengordel wonen zullen vast niet wakker liggen van een uurtarief van +100 Euro. Voor de gewone Amsterdammer wordt het leven wel onbetaalbaar. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 22:53 |
Een nieuwe Hummer lijkt mij zuiniger als iemands zijn oude vw polo. Of moet ik minder uitstoot schrijven? | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 22:54 |
Het voorstel wat er nu ligt wijkt anders behoorlijk af van de plannen die Amsterdam weer eens wil. Burka verbod, die vluchtelingenschepen, illegalen die huizen kraken... Allemaal van die dingen die lijnrecht tegen het Haagse beleid ingaan. | |
Oscar. | donderdag 2 mei 2019 @ 22:54 |
Er zijn al wachtlijsten bij schilders, loodgieters en klusjesmannen. Er is namelijk een tekort, weet je nog? | |
Fer | donderdag 2 mei 2019 @ 22:56 |
Ik zie dagelijks aannemers in dikke nieuwe SUV’s hier rondrijden en daarnaast is een electrische Renault Kangoo gewoon te betalen. Velen komen vanuit dagelijks van verre aankomen, dan is electrisch ook in hun voordeel. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 22:57 |
Waarom parkeer geld moet men toch betalen of voor die kango of voor die SUV. | |
Simba | donderdag 2 mei 2019 @ 23:01 |
De Ford F-Max of de Tesla Semi Gaat het geld wel naar USA ipv Duitsland... | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:02 |
Dat weet ik. En dat gaat enorm toenemen als je zulke zzp'ers gaat verplichten om een elektrische bedrijfsbus aan te schaffen. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:02 |
Op dit moment zijn er nog niet eens dergelijke bussen op de markt, waarmee de loodgieter of elektricien 's ochtends vanuit 'de provincie' of 'het oosten' naar de stad kan rijden met kachel of airco aan, lekker zijn klus in de stad kan doen en 's avonds ook weer thuis kan komen. De Nissan EV200 heeft een WLTP bereik van 200km. Werkelijk bereik is dus zo'n 150km, met lege bus. Leg er een paar honderd kilo gereedschap en materiaal in, een imperiaal op het dak met daarop een ladder en een voorraad buis/leidingen en je mag in de winter blij zijn dat je 100km actieradius over houdt. Goed genoeg voor de loodgieter die in de stad gevestigd is zomaar niet voor de vele honderden (duizenden) die van voorbij Amersfoort, uit Lelystad of uit de noordelijke helft van Noord-Holland komen en zeer regelmatig klussen in Amsterdam uitvoeren. Om het over de prijs nog niet te hebben. 14 mille ex btw voor de diesel NV200 versus ruim 32 mille voor de elektrische bus. | |
Simba | donderdag 2 mei 2019 @ 23:03 |
Ja, maar die lost GroenLinks weer op met de vluchtelingen van die schepen. 2 vliegen in 1 klap. | |
saparmurat_niyazov | donderdag 2 mei 2019 @ 23:04 |
Nee, een nieuwere auto is niet perse schoner of zuiniger dan eender welke oudere auto (overigens bestaat er niet meer zoiets als een "nieuwe Hummer" maar dat terzijde). Even met concrete voorbeelden: ![]() Energielabel G, uitstoot 298 g/km, verbruik in de stad 1 op 6,8. Bouwjaar 2009, welkom in Amsterdam! ![]() Energielabel B, uitstoot 81 g/km, verbruik in de stad 1 op 27,8. Bouwjaar 1999, gore viespeuk. Verboten! [ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 02-05-2019 23:10:08 ] | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 23:04 |
Ik heb de stukken niet doorgelezen, dus kan daar niet een voldoende oordeel over geven denk ik. • Boerka-verbod: Ook de wet geldt in Amsterdam volgens de burgemeester: https://www.parool.nl/ams(...)-amsterdam~a4608895/ • Vluchtelingenschepen: was dacht ik een proefballonnetje van een GL raadslid, geen beleid? • Illegalen die huizen kraken: zijn eruit vertrokken: https://www.telegraaf.nl/(...)amsterdam-druipen-af Verder is lokale democratie ook, of misschien wel juist, democratie natuurlijk. Het is niet zo dat ze maar slaafs Haagse politiek moeten volgen, zolang het maar binnen de wet is. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 23:05 |
Kosten + economie, je kunt niet zomaar de mobiliteit van werkend Nederland afpakken. Op basis van een wensdroom over klimaat (wat ook niet gaat werken .... 0.007 % verbetering "phoe hey"). Echt totaal bezopen. Money talks, bullshit walks. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 23:07 |
Gaat ook niet gebeuren als ik Dijksma mag geloven. Hier heeft ze een interview met BNR: https://www.bnr.nl/nieuws(...)0-ook-benzine-auto-s | |
Oscar. | donderdag 2 mei 2019 @ 23:07 |
nee hoor. Zo beetje elke ondernemer least toch zijn wagen. En dan is het prijsverschil nog zodanig klein dat dat iedereen zijn uurloon niet 3 keer hoeft te doen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:07 |
Een politieke overwinning voor Groenlinks en de FvD. Slim gespeeld met het al oude trucje genaamd polarisering. VVD kan nu niks anders meer doen dan naar Groenlinks te schuiven. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:10 |
Marktwerking god ![]() | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:11 |
In een Kangoo kan een elektricien zijn spullen bij lange na niet kwijt. Onze monteurs moeten zich al regelmatig met de ruimte behelpen in hun Opel Vivaro L2h1. Een imperiaal of aanhanger biedt dan uitkomst. Maar dan haal je als je van buiten Amsterdam komt je retourtje op één werkdag niet meer. En dan is het dus alléén economisch verantwoord om elektrisch naar de stad te rijden wanneer je gegarandeerd kunt opladen bij elke parkeerplek. | |
Oscar. | donderdag 2 mei 2019 @ 23:11 |
Ik weet het niet hoor, maar weinig werklui komen hun dorp/stad uit. Ik het voor mijn werk een lijst met 10talle aannemers waar ik voor en na de crisis zaken mee deed. Als ik nu de gasten uit Leiden bel dan zeggen ze dat ze niet naar Amsterdam toe komen, omdat er genoeg werk daar is. Waarom zou je dan naar Amsterdam toe komen? | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 23:11 |
De kritiek van de RAI-vereniging snapt Dijksma ook. 'We kunnen subsidies en ontheffingen geven. Mensen met elektrische auto's krijgen ook extra privileges in de vorm van parkeervergunningen.' Of het plan ook gaat slagen, daar heeft Dijksma zelf ook nog twijfels over. 'Ik zeg niet dat het zeker gaat lukken. Het hangt van omstandigheden af' ------------------------------- Nog meer ambtenaren voor toezicht. Gaat dit de A'dam oplossing worden ?. Wat we zeker niet willen is het Franse model van belastingdruk. Dus opzouten met dat nep-socialisme (en geldklopperij). | |
Montagui | donderdag 2 mei 2019 @ 23:12 |
Kan die republiek zich onderhand niet eens echt afscheiden? | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:13 |
De meeste zzp'ers met zo'n beroep hebben een tweedehands bestelauto/bus. Al dan niet met een financiering. Een elektrische bestelauto/bus is dan vele malen duurder. Tweedehands zal je ze ook niet vinden. Als je een zo'n voertuig wil leasen en je jaarwinst is lager dan de aanschafprijs, dan krijg je hem niet eens mee. Zou je ook niet moeten willen. | |
Bart2002 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:13 |
Ik vind het wel een hele goede maatregel. Dan gebeurt er tenminste echt wat. De rest van milieubeleid (want daar gaat het om, de luchtkwaliteit in de stad...) gaat aantoonbaar en bewijsbaar veel beter worden hierdoor. En dat is een mooie grote stap vooruit. | |
maan_man | donderdag 2 mei 2019 @ 23:14 |
Nu slaan ze helemaal door. Ik vind het op dit moment al te ver gaan. In mijn ogen moeten er bepaalde categorieën zijn, zoals die er nu ook al zijn auto, vrachtwagen, moterfiets, bromfiets, landbouwvoertuig... en de gemeente/wegbeheerder zou wegen alleen maar mogen openstellen of de toegang ertoe verbieden voor een complete categorie en niet zelf nog allemaal onderverdelingen gaan maken, bijvoorbeeld op basis van de uitstoot. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:15 |
Dus die hoeven geen houderschapsbelasting meer te betalen dan, voorheen werd het ja anders genoemd toch. | |
Oscar. | donderdag 2 mei 2019 @ 23:16 |
Waarom zou je ze tweedehands niet vinden? Leaseplan gooit straks die dingen massaal op de tweedehands markt. Vandaar dat private lease nu zo in trek is. Want dat willen mensen niet. Nee, de HEMA biedt nu ook private lease aan, die flikkeren echt alles zomaar de markt op! | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:17 |
Vrachtwagen heeft een dagenkaart, moterfiets houderschaps bromfiets niet, landbouwvoertuig volgens mij ook niet, en dat geneuzel neven bij, stint of anders ook niets toch? | |
Oscar. | donderdag 2 mei 2019 @ 23:17 |
Maar gaat Amsterdam nu dan ook eindelijk elektrische stepjes toelaten? | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 23:17 |
Meer mensen aan de bedelstaf. Een complete have not's in the pocket. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:18 |
Heel veel bedrijven en zzp-ers hebben hun bussen in eigendom. Heeft te maken met de specifieke inrichting in de laadruimte. - ontwerpen van de inrichting kost veel tijd (=Geld) - Inbouw kost veel geld - Voor inbouw wordt de laadruimte vaak 'beschadigd' met boor en schroefgaten, kost weer een hoop geld als je dat bij een leaseauto doet op moment dat je de wagen inlevert. Zelf kopen en dan lekker lang mee rijden is vanwege bovenstaande vaak aantrekkelijker. De meeste klus-bussen maken toch niet zo gek veel kilometers en dan heb je normaal gesproken de eerste 8 tot 10 jaar geen gekke onderhoudskosten. Dat risico is vrij minimaal. Bovendien is de jaarlijkse afschrijving tamelijk gering wanneer je 10 jaar rijdt met een bus die een nieuwprijs van omstreeks 15.000 euro heeft. Veel minder dan de leasemaatschappij mee rekent wanneer je elke 4 jaar een nieuwe bus zou leasen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:19 |
Misschien komen de honden karren weer uit de mouw. Hoeven ze ook niet te spreken honden belasting van de baan. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:21 |
Volgens mij was een Toyota toen bijna gratis voor een bedrijf zo een namaak electro wagen bedoel ik, afgeschreven en dan onderhands de hoofdprijs willen vangen, totdat ik vroeg of zei ik wil wel een rekening, daar ik wel wist hoe haasje huppelen deed. Zet hem dan maar eens terug in de boeken voor de verkoopwaarde vandaar die rekening. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 23:22:12 ] | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 23:22 |
Wat? | |
Bart2002 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:23 |
Maar even serieus. De "bedelstaf" wordt toch niet bepaald door dit? Het gaat toch om de vraag of we onbeperkt mogen vervuilen omdat als dat niet mag het slecht is voor de particuliere economie? Dat is een race naar de bodem, dat je niets kunt doen qua een beter leefklimaat scheppen omdat er dan mensen zijn die er op achteruit gaan financieel. Dan kun je toch nooit meer iets en blijven we maximaal vervuilen en externaliteiten op anderen afschuiven voor eigen gewin? Dat lijkt me ook niet best vooral voor volgende generaties. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 23:24 |
Of een wannabee IS asielzoeker met de zweep erover voor je huifkar. Groener kunnen we het niet maken. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:24 |
Duitsland geeft trouwens ieder huishouden wat zich aansluit op aardgas een subsidie van 750 Euro. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:25 |
Moet die wel niet willen schijten dan. | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:25 |
Ik begrijp deze zin gewoon ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 23:27 |
Aansluitkosten zijn zo'n ¤1800 daar. En logisch dat ze van de stookolie af willen daar, dan is aardgas voor de oudere huizen een prima vervanger. Nieuwe woningen in Duitsland worden ook met warmtepomp opgeleverd. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:28 |
Ben jij ook op de hoogte van hoe, dat vriesvak aan huis? | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 23:29 |
Wat bedoel je? | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 23:29 |
1. Het is nog niet praktisch genoeg. En daar beleid op uitstippelen is bijzonder kortzichtig. 2. We vergeten even de 500+ kolencentrales die in ZO-Asie erbij komen. Onze effort is voor niks noppes nada. 3. Zelfs de paasvuren van Duitsland ruiken ze in Amsterdam. Je kunt er geen virtuele hek omheen zetten en dan is het zogenaamd opgelost. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:30 |
Die hebben een betere berekingsformule voor de verwarming, en dikkere muren, en betere isolatie. Kan Nederland een puntje aanzuigen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:31 |
Ik ga je toch niet wijzer maken als dat je bent! WAT? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 23:31:34 ] | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 23:31 |
Dat Dijksma zelf onzeker is dat het gaat lukken is toch juist goed? Stip op de horizon om naar te streven. Marginaal beleid wat er op gericht is. Geen rampscenario's of extreem snel geschakel. Ik ben zelf ook onzeker dat het zou lukken en ben wel degelijk erg voorstander van maatregelen om onze uitstoot tegen te gaan. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 23:31 |
Jaja, in Duitsland is alles beter. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:32 |
Niet dan kon Amerika een straal motor voordat? En zo zijn er tig voorbeelden. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 23:32 |
Je schrijft soms wartaal. Je reacties zijn dan eenrichtingsverkeer. En als ik vraag om uitleg dan reageer je zoals je nu doet. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 23:33 |
Het vreten wel. Angela Merkel overduidelijk niet. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:34 |
Ik ga je niks uitleggen zoek maar zelf op google neem aan dat het er wel te vinden is, ik weet het al zonder google, en die reactie jaja in Duitsland is alles beter, hoelang kennen ze hier al driedubbel hr glas. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:34 |
Afgelopen jaar zijn er slechts een kleine 1000 elektrische bedrijfswagens <3500kg op kenteken gezet en het enorme aantal van 13 vrachtwagens. Gaat nog wel even duren dus voordat leaseplan elektrische bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt gaat 'dumpen' in de aantallen die nodig zijn om alles wat regelmatig in Amsterdam rondrijdt te elektrificeren. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 23:34 |
Je hebt het over een "vriesvak aan huis". Wat moet ik daar precies mee? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 23:35 |
? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 23:45:39 ] | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 23:35 |
Wij willen van feitelijk behoorlijk schoon naar nog veel schoner, men staart zich blind op de reductie die behaald moet worden. Als je hele land nog op hout, stookolie, kolen ed. stookt kun je best grote stappen maken en kun je door over te schakelen naar aardgas een gigantische reductie realiseren. Maar hier in Nederland waren we al relatief schoon bezig dus kan er in de praktijk maar een kleine stap gemaakt worden. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 23:43 |
@AchJa: in Nederland kunnen hele grote stappen gemaakt worden. Maar dan in de eerste plaats met de verduurzaming van de gebouwde omgeving middels isolatie. Er staan nog zo ontzettend veel matig tot slecht geïsoleerde gebouwen in ons land die gebouwd zijn vóór pakweg 2000. Alles isoleren geeft al een behoorlijke winst. Als alles geïsoleerd is, is het vervolgens relatief eenvoudig om met warmtepompen te gaan verwarmen. Nog eens 40% winst op gebied van verwarmen. Voor het wagenpark kan zonder al te veel weerstand vanuit het volk een grote stap gemaakt worden door vol in te zetten op plugin hybrides met relatief grote range (75-100km). Dit gecombineerd met laadpalen bij bedrijven. Bijna al het woon-werkverkeer kan dan elektrische gereden worden, zonder dat er ook maar iemand is die last krijgt van accu-stress. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 23:53 |
Waar baseer je dit op? | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 23:55 |
Wat valt er bij de huishoudens te winnen als die verantwoordelijk zijn voor pak hem beet 20% van de totale uitstoot? Je gaat die 20% volledig uitknijpen en de overige 80% laat je je gang gaan? En dan deug je heel hard ofzo? 75-100km noem jij een grote range? ![]() | |
alopio | donderdag 2 mei 2019 @ 23:55 |
Tja electrisch rijden. Lijkt idd momenteel alleen maar voor de elite of lease rijders. Kijk ik wil best elektrisch rijden, maar koop maar eens een ocasion elektrisch, niet te doen. Ik kan geen nieuwe tesla betalen. Dan maar een ocasion van 6000 euro. Ik ben pro electrisch, Maar zorg eerst maar eens voor een betaalbare markt met betaalbare alternatieven. Amsterdam weer met hun ideeen. Afsteken en weg ermee | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 23:59 |
Omdat er door de klimaatridders hier nogal naar het buitenland gewezen wordt dat die toch ook wel heel goed bezig zijn... Ja, van een grote kutzooi een iets minder grote kutzooi maken is een stuk makkelijker dan een land wat van oudsher een uitstekende aardgas infrastructuur heeft waar iedereen op aardgas (schoon!) stookt nog schoner te maken. Als ik van een kolenkachel naar een gaskachel ga is dat een enorme stap. Ga ik van gas naar eoa warmtepomp is dat onder de streep maar minimaal. | |
voetbalmanager2 | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:14 |
En daar ligt nu precies het probleem. Als men zo bezorgt is met het klimaat, dan kan Nederland beter zijn kennis inzetten om in ontwikkelingslanden infrastructuren aan te leggen zodat men in plaats van een open vuur op een gasfornuis kan koken. Of onze kennis van isolatie te gebruiken om ervoor te zorgen dat er uberhaupt iets geisoleerd word in zulk soort landen. Of dat er een begin gemaakt word met het scheiden van afval in zulke landen. Maar in plaats daarvan roept men hier dat iedere burger van het gas af moet en verplicht vreselijk dure systemen aan moet schaffen zodat bedrijven ervaring krijgen in warmtepompsystemen. En een andere user vind het een geweldig idee om iedereen te verplichten om binnen een paar jaar een elektrische auto aan te schaffen. Alsof we al die kosten die burgers verplicht moeten maken snel weer terug kunnen verdienen door met de opgedane kennis zaken te kunnen doen. En alsof de gewone burger dat ook weer terug gaat zien. | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:17 |
Oh, ik doelde meer op het stukje "Maar hier in Nederland waren we al relatief schoon bezig". Verder bevordert de term "klimaatridders" de discussie niet echt. Het is inhoudsloos en belerend. Beter dan "klimaatgelovigen", dat dan weer wel... dat wordt schijnbaar meestal gebezigd door mensen die zelf een bepaald geloof aan hangen en denken dat de anderen dus ook een geloof aan hangen. [ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 03-05-2019 00:22:50 ] | |
Montagui | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:28 |
Geboorteperking? Ik gooi het idee maar effe in. Is dat niet iets? Is het gebruik van de aardse bronnen niet o.a. afhankelijk van het aantal mensen die daarvan afhankelijk zijn? Is birthcontrol NU niet net zo belangrijk als met alle macht de wereld leefbaar te blijven maken voor iedereen...ongeacht hoeveel die iedereen is? | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:35 |
Wij doen het per capita en totaliteit ook helemaal niet zo beroerd als dichtbevolkt industrieel land. Ach, aan de andere kant krijg je meteen te maken met "klimaatontkenner" en dat soort termen. | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:40 |
We zijn niet echt industrieel toch? Wel dichtbevolkt, wat het aanleggen van infrastructuur juist makkelijker moet maken. Ja, de VS en Canada doen het wat dat betreft bv. bedroevend. We doen het daarentegen wel aanzienlijk slechter dan andere Europese landen als ik dat kaartje zo zie. Ik heb dat nog niet gezien in deze discussie en verwijst ook naar iets anders, namelijk dat het uberhaupt een issue zou zijn of dat bv. het niet op zou warmen vanwege broeikasgassen. Ook dat bevordert de discussie niet zou ik zeggen, maar bv. een MrRatio zou ik wel een ontkenner durven noemen, geen skepticus. Hoe dan ook, begin je nu zelf en ik hoop dat je er mee stopt. | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:49 |
Qua industrie hebben we er hier best wel serieuze uitstoters bij zitten: Tien bedrijven stoten groot deel uit van hele Nederlandse bedrijfsleven. En als je dan in je achterhoofd houdt dat de huishoudens verantwoordelijk zijn voor slechts 20% van het totaal... Hoe moet ik je dan noemen? Klimaatverbeteraar oid? Dat zou dan een aanname zijn aangezien het niet bewezen is dat het gaat verbeteren. | |
FYazz | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:54 |
Is dat zo? En dat we het in NL al beter doen dan in vele andere landen betekent niet dat we geen grote stappen meer kunnen maken of geen voorbeeld kunnen zijn zodat anderen grote stappen maken. Kijk naar de grote steden. Daar is de lucht door o.a. het verkeer zo vervuild dat je gemiddeld 3 tot 7 sigaretten per dag rookt, ook al ben je niet eens een roker. Gelukkig is NL zoals je zelf zegt relatief schoon. Hier hoeven we niet met mondkapjes te lopen. Laten we vooral zorgen dat dit in de toekomst zo blijft en dat de luchtkwaliteit alleen maar verbeterd. | |
Montagui | vrijdag 3 mei 2019 @ 00:57 |
Wederom... Het is een globaal dingetje....en de republiek Amsterdam meent de sores voor de wereld op te lossen. ![]() | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:00 |
Dit dus... | |
Montagui | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:04 |
Let wel. Niks mis met je ding doen.....maar het moet wel in verhouding zijn met de globale aanpak, Geboortebeperking lijkt mij de eerste insteek. | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:09 |
Mjah, ook weer zoiets uit de koker van de milieu organisaties om het heftiger te laten klinken dan het allemaal is he.
Wat er echter nu gebeurd is dat men compleet doorslaat de andere kant op. | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:12 |
Die 1, 2, 5, 8, 9 en 10 zijn energiecentrales... Vermoedelijk leveren zij ook stroom aan huishoudens?! Gewoon, iemand in een discussie? Waarom moet je me een label geven? Desnoods kun je me 'die ene die wél de IPCC rapportages las' noemen. | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:18 |
![]() | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:20 |
Ja, maar jouw punt was dat we een industrieel land zijn. Die claim lijkt me sterk. Hoeveel wordt in de industrie geproduceerd hier tov andere landen? Edit: Ik waardeer trouwens wel dat je bronnen zoekt bij wat je denkt dat ik denk dat je bewering is. Dat siert je. En ik ben nu niet sarcastisch. | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:30 |
Ik heb ff geen benul wat je met die vraag wil. Het gaat mij om de verdeling van gebruik, nu wordt alles op alles gezet om de "kleinste" verbuiker (de huishoudens) kostte wat het kost op nul te krijgen wat allemaal door hunzelf bekostigd mag worden en de overige 80% wordt ongemoeid gelaten. Nou ja, het is meer andersom. Ik baseer mijn mening op bronnen. Maare thanks, dit hoor ik niet zo vaak... ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:33 |
Amsterdam? En door. | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:41 |
Je zei: "Wij doen het per capita en totaliteit ook helemaal niet zo beroerd als dichtbevolkt industrieel land." Volgens mij zijn we geen industrieel land. Sterker, dat lijkt me een absurde bewering. Dus vroeg ik me af waarop je dat baseerde. Als ik je reactie nu lees doel je op wat anders en bedoelde je niet dat we een industrieel land zijn, maar waarschijnlijk meer dat de industrie in jouw beleving veel uitstoot. Ook wat dat betreft zou een internationale vergelijking handig zijn. Als ik dan toch een punt hierover wil maken is het dat je beter zou wachten tot het klimaatplan uitgewerkt wordt/is om dingen te roepen over de kleine man vs industrie enzo. Een issue is natuurlijk wel dat bedrijvigheid makkelijker elders kan verkassen en mensen doorgaans niet. Daar staat tegenover dat een combinatie van belasting en subsidie aan bedrijven effectief kan zijn. Het klimaatplan heeft een financiële paragraaf met daarin de verwachtingen richting burgers. Ja, dat denkt iedereen. Echt hoor, sinds ik de IPCC rapporten in belangrijke mate gelezen heb zie ik zo bizar veel misvattingen overal over wat er nou echt als soort van consensus verwacht zou worden, dat je er droevig van zou worden. Dat geldt voor zowel overdreven als understated claims. Alsjeblieft. ![]() | |
Stray_cat | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:44 |
Femke ![]() | |
dokter.knakworst | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:45 |
Femke ![]() | |
Ixnay | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:45 |
Ik hoop dat Eindhoven geen Groenlinks burgemeester krijgt. ![]() | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:55 |
Het gemeentebestuur gaat over dit soort dingen. De burgemeester niet zo, dacht ik? | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 06:35 |
2030 is ook nog even weg. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:10 |
Ben ik even blij dat ik niet in die zelfverklaarde elitaire zaadstad woon ![]() | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:22 |
Als je in je achterhoofd houdt dat de nieuwe auto's die nu verkocht worden in 2030 11 jaar oud zijm (exact de gemiddelde leeftijd van auto's op dit moment) is het helemaal niet zo ver weg. | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:29 |
Maar een leasebak gaat max 60 maanden mee. Daarna wordt het of occasions lease of gaat hij in de verkoop. | |
Benger | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:33 |
Het probleem is dat niet iedereen in een leasebak rijdt. | |
dagobertE6 | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:43 |
top nieuws! | |
xzaz | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:43 |
| |
Ivo1985 | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:50 |
Gebouwde omgeving is veel meer dan alleen huishoudens Niet groot, maar voor een plugin hybride voor iedereen die geen vertegenwoordiger of taxichauffeur is, is zo'n range toch voldoende om het overgrote deel van de jaarlijkse kilometers elektrisch te rijden. De meeste automobilisten zullen hier jaarlijks 70 tot 90 procent elektrische kunnen rijden. Uitgaande van een beschikbare laadpaal thuis en/of op het werk. | |
habitue | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:52 |
De domheid en naïviteit van GL zal je altijd weer kunnen verbazen. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:01 |
Ja, die verhipte Sharon Dijksma van GL ook ![]() | |
Cherni | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:03 |
Dat valt wel mee. De tijd vliegt voorbij. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:07 |
Wacht maar af tot je dadelijk voorgoed thuis mag zijn. | |
Cherni | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:07 |
Precies. Het gemak waarbij men ervan uitgaat dat iedereen maar een leasebak rijd is bizar. Maar wel roepen dat mensen die niet veel te verteren hebben zuinig moeten zijn en krijgen als advies dat je wel met 1100 euro je gezin kan rond draaien. Maar gaat het om groen dan moet je maar een groenlening gaan afsluiten als je de middelen niet hebt. Want het gaat niet alleen om die auto natuurlijk. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:08 |
Dat valt in Amsterdam wel wat mee, OV genoeg. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:10 |
Vliegt daar de tijd door voorbij? WAT?? | |
Cherni | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:11 |
Zodra ik met pensioen ga, gaat de auto de deur uit(woon in het centrum). Al heb ik de middelen, ik heb geen zin om een nieuwe electrische auto aan te schaffen. Ik hoop dat mijn Saab uit 1999 het nog zeven jaar kan volhouden. | |
Cherni | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:23 |
En dan nog wat is er mis met een auto meer dan 11 jaar oud. Ik heb 3 tot 4 jaar geleden met een Volvo 480 gereden uit 1986 en als die door een onverlaat die zat te spelen met een mobieltje niet de vernieling in was gereden had ik die nog gehad. Kwestie van goed onderhoud en een auto kan zeer lang meegaan. Daarna voor een grijpstuiver een Saab aangeschaft. En daar pendel ik mee tussen Maastricht en Eindhoven als ik een dienst heb en niet met het OV naar mijn werk kan gaan. Ik vind een investering in een auto de meest waardeloze kostenpost. Het is pure noodzaak. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:30 |
480 leuke wagen trouwens en pittig, zonder auto s ben ik of voel ik mij niks meer. Ik denk dat jij het ook niet lang volhouden doet zonder auto, als je met pensioen bent heb jij hem nog meer nodig als anders. Tenzij je komt niet meer onder de voeten uit. | |
WheeledWarrior | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:32 |
Amsterdam ![]() | |
saparmurat_niyazov | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:33 |
Wow, dat was nog een van de allereersten. ![]()
![]() | |
Cherni | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:37 |
Ja een two tone(groen-grijs). Splinternieuw gekocht destijds, maar toen ik werkte ik nog in het MO, Duitsland en Frankrijk en kon dat er wel vanaf. Stond wel al 2 jaar in de showroom want die serie werd zeer slecht verkocht. Nu heb ik een hekel aan autorijden gekregen en vermijd ik de auto zo veel mogelijk. [ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 03-05-2019 09:50:08 ] | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 11:05 |
Er is niks mis met een oudere auto... Ik reed voor mijn vorige Saab in een W123 uit 1977... | |
voetbalmanager2 | vrijdag 3 mei 2019 @ 11:41 |
| |
Craptacular | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:12 |
![]() | |
Elzies | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:16 |
Over proefballonnetjes gesproken. ![]() | |
voetbalmanager2 | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:10 |
En dat is het dus niet.
| |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:29 |
Maakt toch niet uit de onrust is al gestookt. | |
AchJa | vrijdag 3 mei 2019 @ 14:13 |
Ah, jij had hem al teruggevonden. ![]() | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:00 |
dat was het punt niet. Het punt was dat daar occasions vrij van komen. | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:01 |
Veel zzp'ers plannen echt niet meer dan 5 jaar vooruit. Dus dat valt wel mee. | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:29 |
Die vervolgens op de schroothoop verdwijnen omdat niemand ze wil hebben. | |
Dutchguy | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:29 |
Volgens Halsema moet je het vooral als een voornemen zien, een visie of een stip op de horizon. In Den Haag werd ook al gezegd dat Amsterdam hier helemaal niet over kan gaan dus het zal wel loslopen. | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:30 |
Natuurlijk gaat het niet gebeuren, dat was vanaf het begin al duidelijk. | |
robijnwasverzachter | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:42 |
Als Parijs en Madrid het kunnen mag Amsterdam uiteraard niet achterblijven ![]() | |
vipergts | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:42 |
Zo te zien kan ze wel wat vaker de fiets nemen. | |
voetbalmanager2 | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:53 |
Dat zeiden ze ook over 24/7 opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers. Er zijn nu tientallen panden voor de opvang van deze mensen. Dat gaat ook loodrecht in tegen het landelijke beleid. | |
borisz | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:58 |
Kabinet is ook aan het kijken of ze benzineauto's kunnen verbieden in de toekomst. https://www.telegraaf.nl/(...)enzineauto-verbieden Dus ja.... Amsterdam is nu gewoon heel concreet een stip aan het zetten en dat is een beetje eng voor sommige partijen. ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 16:03 |
Dat heb je fout gezien. Dat gaat over een verbod op de verkoop van nieuwe auto's. Heeft niets met 'eng' vinden te maken. Overigens gaat dat verbod er natuurlijk ook niet komen. | |
Benger | vrijdag 3 mei 2019 @ 16:32 |
Het valt me op dat - of all places - juist Amsterdam het elektrisch rijden wil stimuleren. Ik kan me nog herinneren dat er in Amsterdam geen datacentra meer bijgebouwd konden worden, omdat er onvoldoende capaciteit was om elektriciteit te leveren. Dat probleem zal er met elektrische auto's ook zijn. Alleen al de bussen en vrachtwagens over laten schakelen op elektrisch rijden zal het licht doen uitgaan. | |
Ryan3 | vrijdag 3 mei 2019 @ 16:40 |
![]() | |
Volvo340GLSuperDeluxe5Bak | vrijdag 3 mei 2019 @ 16:48 |
Tja de Amsterdammers krijgen waar ze voor gestemd hebben. Ik hoop wel 1 ding: dat ze niet huilie huilie gaan doen als straks geen enkele aannemer meer hun krotten wil opknappen, de wegen wil opknappen, leveranciers niet meer de winkels willen bevoorraden, bedrijven verhuizen naar andere steden etc. Ik moet nog steeds bijkomen van het lachen. Ik ben heel erg benieuwd naar de implementatie. Ik heb vandaag nog ff op m'n winkelcentrum rondgekeken: zeker 95% van de personenauto's is nog geen EV en 99% van het vrachtverkeer rijdt nog gewoon op diesel.. (en nee ik woon niet ergens in een afgelegen dorpje). | |
Ivo1985 | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:03 |
99% van het vrachtverkeer rijdt op diesel? Nog wel meer. Er zijn nog geen 100 elektrische vrachtwagens geregistreerd in Nederland. | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:11 |
dat is jouw dikke duim | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:14 |
Nee, dat is de realiteit. Batterijen moeten worden vervangen en daar zit toch al de meeste kosten. Kun je net zo goed een nieuwe kopen, krijg je ook nog een lekkere bak subsidie er bij. Dat is natuurlijk sowieso de enige reden om een BEV te kopen. | |
LXIV | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:20 |
Zelf wordt ze per dieplader vervoerd. Ook op diesel dus. | |
Volvo340GLSuperDeluxe5Bak | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:25 |
Deze bazenpost ![]() Ik hoop dat @Werkman e.d. ¤ 200 per uur voor de meest simpele klusjes in 020 gaat rekenen. Dat zal ze leren ![]() | |
Volvo340GLSuperDeluxe5Bak | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:27 |
Ik zie hier af en toe zo'n elektrisch DHL wagentje rondrijden, maar dat is eigenlijk niet echt een vrachtauto met een fatsoenlijk laadvermogen. | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:41 |
wederom dikke duim, want van een elctrobak van 3 jaar oud hoeft echt nog niet de batterijen van vervangen te worden. | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:44 |
Hoeveel van die 'electrobakken' zijn er tweedehands beschikbaar voor een concurrerende prijs? En het gaat hier om het kopen van zo'n bak, na 8 jaar totaal moeten de batterijen wel vervangen worden en heb je er dus maar 5 jaar wat aan. Daar heeft niemand zin in dus worden ze ook niet gekocht. Dat geldt vooral voor Tesla's die totaal onbetrouwbaar zijn en constant duur onderhoud nodig hebben. Dat geeft Tesla nu gratis weg, maar alleen als je een nieuwe koopt natuurlijk. Nogmaals omdat er dus subsidies zijn voor nieuwe auto's waar de rijke mensen erg van houden. En zij zijn de enigen die BEVs kopen. [ Bericht 10% gewijzigd door Fir3fly op 03-05-2019 17:51:38 ] | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 18:18 |
Over 2 jaar, wanneer de contracten van de leasemaatschappijen aflopen? Een stuk meer dan nu. 5 jaar rijden in een auto heeft niemand zin in? Poe, gedurfde uitspraak. Leuk dat je Tesla aanhaalt, maar er zijn meer merken dan Tesla. Nissan geeft 8 jaar garantie op een accu pack. Kia 7 jaar. Dat zal dus steeds langer worden. Vroeger gingen de dikke BMW's ook van rijke mensen naar arm sloebers. De EV zal deze markt niet ineens tot een halt toe brengen. | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 18:33 |
Gemiddelde leeftijd van het wagenpark is 11 jaar. | |
Benger | vrijdag 3 mei 2019 @ 18:45 |
Sorry ff mezelf quoten voor een toevoeging: dan is daar bovenop ook nog het plan om de kolencentrale in Amsterdam te sluiten. You cannot have your cake and eat it. Die datacentra die niet in Amsterdam terecht konden, kozen trouwens voor de Eemshaven waar een nieuwe kolencentrale werd gebouwd. | |
voetbalmanager2 | vrijdag 3 mei 2019 @ 18:52 |
Gaan ze niet op korte termijn een duurzame biomassa-energiecentrale bouwen in Amsterdam? Oftewel het verbranden van bossen voor energie? Dat maakt hun hele verbod op brandstof auto's in 1 klap ongedaan. Maar ja, duurzame biomassa-energiecentrale klinkt enorm milieuvriendelijk dus dan mag het wel van de Amsterdamse deugers. | |
Benger | vrijdag 3 mei 2019 @ 18:55 |
FF gegoogled, ja inderdaad komt er een biomassacentrale. Levert genoeg warmte voor 27.000 huishoudens. Een druppel op een gloeiende plaat. | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 19:04 |
Koop je een accupack. Kun je 16 jaar met een auto doen. Edit: kennelijk was het in 2016 nog 8,2 jaar. In zo rap tempo wordt een nieuwe accu erin knallen steeds beter voor je portemonnee [ Bericht 10% gewijzigd door Oscar. op 03-05-2019 19:20:04 ] | |
Drugshond | vrijdag 3 mei 2019 @ 19:32 |
Ha links krijgt op hun ballen van Politiek Den Haag. F Halsema die had dit moeten voorzien. Dat is geen besturen maar hun eigen agenda doordrukken. Doei. | |
Drugshond | vrijdag 3 mei 2019 @ 19:33 |
Kerncentrale in het Vondelpark. Suc6. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 19:44 |
Femke maakt dit beleid niet, als burgemeester. | |
Drugshond | vrijdag 3 mei 2019 @ 19:45 |
Ze geeft ook geen sturing wat wel of niet het voetlicht treedt. | |
FL_Freak | vrijdag 3 mei 2019 @ 19:55 |
Nog een reden om niet naar die kut stad te gaan ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 20:00 |
Onzin natuurlijk, dat ding is dan al klaar voor de schroot. Alleen al de kosten aan nieuwe banden ga je dood aan. Dan kun je beter een nieuwe kopen (met subsidie). | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 20:09 |
Ik zie veel aannames van je in de reacties. | |
BoneThugss | vrijdag 3 mei 2019 @ 20:11 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 20:38 |
Die schijnt weinig geneukt te hebben in haar studententijd Sow koekoek | |
Oscar. | vrijdag 3 mei 2019 @ 20:44 |
Inderdaad, de banden van een Nissan Leaf zijn 50 euri per stuk. Ik zou een PLtje nemen bij Becam ervoor. | |
Ixnay | vrijdag 3 mei 2019 @ 20:51 |
Wel opvallend dat er allemaal van dit soort dingen gebeuren in Amsterdam sinds dat mens daar zit. | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 20:57 |
Wat zijn allemaal van dit soort dingen? | |
Ryan3 | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:03 |
Ja, alleen een burgemeester gaat politiek gezien niet over dit soort dingen, toch? Is een plannetje van een bepaalde wethouder en die moet dan nog zien dat ze de coalitie daar achter krijgt? | |
Drugshond | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:19 |
Die storm gaat niet liggen, Nu links-bestuurlijke wensfdenken voorop de echte realiteit schijnen te liggen, Ga maar eens 100.000 auto's van stroom voorzien. + Niet verklaarbaar kostenplaatje voor de burger. Dat kan ook een backdraft veroorzaken. Het was zeker niet slim om het op deze manier te spelen. Heeft Parijs zich al bewezen, of Madrid natuurlijk niet. | |
ExtraWaskracht | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:22 |
Wel erg oud gebruik van de f zeg. ![]() | |
ZwolseVlag11 | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:25 |
Nou prima allemaal als ik die binnensteden niet meer in mag met een benzine auto, maar dan wil ik wel een flinke korting op de wegenbelasting, ik wil niet voor iets betalen, waar ik niet eens gebruik van mag maken ![]() ![]() ![]() | |
Ryan3 | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:26 |
Nou ja, die wethouder is al min of meer teruggefloten door de TK ook. Dus ja, losse flodder. Net als dat plannetje van een raadslid om de noodtoestand uit te roepen in Amsterdam vanwege het klimaat. Zou me er nu niet druk om maken. | |
Drugshond | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:33 |
Heeft F.H. al afstand genomen van deze plannen omdat het niet stookt met het landelijke beleid. ? | |
Drugshond | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:34 |
Je hebt wel een punt. | |
Ryan3 | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:34 |
Ja, wat de burgemeester wel of niet zegt is überhaupt niet zo belangrijk hoor. Gaat om de gemeenteraad. | |
Drugshond | vrijdag 3 mei 2019 @ 21:36 |
Klinkt bijna als voltooid verleden tijd. Als we over 10 jr nog eens nadenken. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 22:15 |
Dat is het niet meer het is houderschapsbelasting. Zo dom zijn ze nu ook weer niet in den Haag. | |
Bocaj | vrijdag 3 mei 2019 @ 22:20 |
Vanavond bij Pauw.![]()
| |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:46 |
Komt de hulp en de techniek weer uit Duitsland? NWS / Audi richt zich op waterstof | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:50 |
Waterstof is een doodlopend pad met een bedroevend rendement. Ik verwacht er niet veel van. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:51 |
https://www.autobahn.eu/12424/gratis-waterstof-dankzij-belgen/ En Nederland mag weer toekijken, en afwachten. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:53 |
Overigens gebruikt Audi de waterstoftechniek van Hyundai. Dus de techniek komt uit Korea. En die Belgische paneeltjes klinken grappig maar voorlopig niet klaar voor massa-productie. Daarnaast blijf je een >700 bar installatie nodig hebben om een fuelcell te tanken. Accu’s ontwikkelen zich veel sneller dan de fuelcell techniek, zijn goedkoper en gaan langer mee. Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met die laatste zin. | |
Fer | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:55 |
Een goede electroauto zou na 8-10 jaar nog 80% range hebben. Dan loopt dat langzaam terug in de jaren erna, maar vast nog redelijk bruikbaar na 15 jaar. Of als de accu toch sneller slijt, maar de auto nog mooi wel een nieuwe pack erin en dan rijd je ermee door tot 20 jaar. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:57 |
Dat hebben volgens mij allang in insider gehad die het grotendeels afgekeken heeft, evt fotografisch geheugen, en geexporteerd naar japan heeft. Elctro gaat het niet worden nu niet en ook in de toekomst niet. Voor erbij als men eens zonder iets zit ja, echter niet voor de echt. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:57 |
Gelijk een fiets waar een vervangende accu duurder is als een nieuwe fiets? | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:58 |
Audi vorsprung durch techniek was zo en zal ook wel zo blijven hoop ik. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:59 |
Ik begrijp geen donder van dat eerste stuk. En elektrisch? Fuelcell auto’s zijn ook elektrisch. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:00 |
Zeker dat een auto op zeewater ook! Auto met thoriumreactor ook. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:01 |
Volgens mij is men hier meer gefixeerd op hoe kan ik die nieuwe melken, inplaats van ontwikkeling stimuleren! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2019 00:02:20 ] | |
TheFreshPrince | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:02 |
Audi is 10 jaar te laat begonnen met elektrische auto’s. Achterstand door sjoemel diesels. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:03 |
Die zijn wel vaak te laat begonnen met iets, en toch zijn ze er nog steeds of komen iedere keer harder terug. Sjoemel diesels wie deed er niet aan, audi of vw kwam gewoon het eerst aan het licht, diesel ben ik altijd tegen geweest. Als ik vroeger een diesel zag kon ik zonder te kijken zeggen wat voor soort achter het stuur zat. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2019 00:04:56 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:06 |
Neem Delft nog maar meer geld hoor, dan blijven ze achter lopen hier, vind ik. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:16 |
Als Audi met dit kwam zou ik helemaal verkocht zijn! https://www.gadgetsdaily.nl/quant-zee-water-auto/ 2,9 secondes op 100, 380 top. | |
Glazenmaker | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:18 |
Hoe dan? De ondergrond in Amsterdam is een teringzooi en het stroomnet is niet berekend op oplaadpalen overal. Het gaat klauwen met geld kosten om alles op orde te krijgen en de halve stad moet open. Het materieel dat op dat stroomnet aangesloten zou moeten worden bestaat nog helemaal niet. De kleine ondernemer koopt zijn busje voor meerdere jaren en als hij nu een bus koopt zou hij dat kapitaal moeten vernietigen als hij nog in Adam wil werken, of nog een paar jaar in een stinkend wrak doorrijden in de hoop dat er in 2024 wel een busje te koop is. De meeste mensen van buiten de stad komen gewoon niet meer binnen met de auto. De trein is nu al overbevolkt en het ziet er niet naar uit dat die capaciteit dramatisch vergroot kan worden. Er is nog helemaal geen tweedehandsmarkt voor elektrische auto's en veel mensen van buiten de grachtengordel kunnen niks anders betalen. Lekker sociaal. Gelukkig woon ik er niet in de buurt. | |
Glazenmaker | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:20 |
Als NASA een motor had gemaakt waar je alleen wat zeewater in hoefde te gooien was het klimaatprobleem morgen al opgelost. Bullshit hype reclame. | |
PzKpfw | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:20 |
Beter steken we gewoon lekker de dijken door, zijn we zo'n beetje van alle problemen in dit land verlost. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:20 |
En ze hebben daar pas toch zo een fijne ondergrondse aangelegd, gaatje omhoog boren en een paal erop. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:20 |
Zijn daar de muizen niet al mee aan de gang? | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:24 |
Nederland heeft miljoenen inwoners, daar moet toch eigenlijk 1 Einstein tussen te vinden zijn zonder ego van 1 mtr. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:32 |
Is die persoon niet om het leven gekomen zonder oorzaak? En die uitvinder ik geloof van de DeLorean, ook om het leven kwam? Kon iedere motor in ingebouwd worden toch of was dat een ander voertuig? | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:36 |
Hitler zijn techneuten waren al aan de gang met waterstof, waarom is er niks van gekomen, door de olie branche tegen gehouden misschien? | |
Glazenmaker | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:46 |
Grootschalige waterstofadoptie is de natte droom van de olie-industrie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofproductie | |
ExtraWaskracht | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:46 |
Aan de andere kant hebben we foto's hiervan: ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:48 |
75 jr moet toch voldoende zijn om tot iets te komen of toch niet? Of was de aarde nog niet leeg genoeg van die andere producten waar nog aan viel te verdienen? | |
Glazenmaker | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:50 |
Blijkbaar niet want bijna alle grootschalige productie van waterstof komt voor uit fossiele brandstoffen. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 00:53 |
Hoe kon een Belg waar men grappen over maken doet, dan slimmer zijn? Of wordt de Nederlander dommer? Komen de genen terug van die volksverhuizing van Belgen naar Nederland nu pas te voorschijn? | |
Benger | zaterdag 4 mei 2019 @ 06:16 |
De laatste jaren ontwikkeld waterstoftechnologie zich ook razendsnel. Brandstofcelvoertuigen zijn nu al vergelijkbaar in prijs en binnen een paar jaar goedkoper dan accu's. In ieder geval voor voertuigen met een range > 400 km. | |
raptorix | zaterdag 4 mei 2019 @ 07:11 |
Wat mij betreft worden gewoon alle autos taboe binnen de ring kan prima. | |
julius123 | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:17 |
Niet alleen auto's gaan eraan blijkbaar, ik lees net dat ook open haarden, vuurkorven en bbqs eraan moeten geloven. | |
manny | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:24 |
leuk nu die stuiptrekkingen van conservatief nederland. dit is de weg die we opgaan. eerst de oude diesels, en straks de rest. is natuurlijk ook verschrikkelijk dat mensen straks schonere lucht krijgen om te ademen en dat de overheid daar een handje bij helpt. lekker focussen op waarom het niet kan. | |
Klopkoek | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:27 |
| |
AchJa | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:45 |
Dit is vast iemand zonder auto... ![]() | |
Fer | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:48 |
Eigenlijk best humor. Loodgieters en elektriciëns die zouden klagen dat ze de stad niet in kunnen met hun dieselbus om overal warmtepompen te kunnen installeren ![]() | |
Klopkoek | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:55 |
Het is iig geen wereldverkankeraar. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:10 |
Nee, daar hebben we jou voor ![]() | |
Klopkoek | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:29 |
Mijn ecologische voetafdruk is zeer beperkt kan ik je vertellen, bovendien doe ik zeer zeker het één en ander voor de wereld (terwijl de doorsnee FvD en D66 stemmer het minst van allen aan vrijwilligerswerk doet). Nu jij weer. | |
TheFreshPrince | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:40 |
Aneurysma in z'n hersenen. Die auto werkte niet, was gewoon een buggy met een 1200cc boxermotor en een hoop "hocus pocus". DeLorean? Je bedoelt Dr. Emmett Brown zeker? ![]() | |
AchJa | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:44 |
Het is natuurlijk altijd heel makkelijk om iets willen verbieden als je er zelf geen last van hebt. Ik vind die schoolbordstatistiek van Sywert wel schattig maar er zijn dik 450.000 huishoudens in Amsterdam en dik 230.000 personenauto's... Je zadelt dus een goeie 225.000 huishoudens met een probleem op. | |
AchJa | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:45 |
Och gut... Nu deug je wel heel hard zeker? | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:58 |
Haal nou maar weer je eigen vuist uit je reet die er tot de elleboog in zit. Mijn ecologische voetafdruk is niet beperkt. Maar hey, ik betaal dan weer belasting zodat jij tijd hebt om halve liters te drinken ![]() | |
FlippingCoin | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:00 |
Als je jezelf toch publiek pijpt, wat doe je dan zoal? | |
AchJa | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:01 |
Want aardgas kan niet branden? En er is nog nooit iemand geelektrocuteerd? | |
TheFreshPrince | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:03 |
Dat waterstof brandbaar is, is wel het kleinste probleem. Die fuelcells houden de waterstof opgeslagen onder 700 bar druk. Die tanks kunnen echt wel wat hebben. Het echte probleem van waterstofauto's is dat het niet rendabel is t.o.v. BEV's. | |
ExtraWaskracht | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:13 |
Uiteraard wel, maar voor zover ik weet was dit in belangrijke mate een reden waarom waterstof destijds in onmin kwam, wat was waar het over ging. | |
Klopkoek | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:35 |
Ik deug inderdaad ten opzichte van de gemiddelde rechtse fokker. | |
Klopkoek | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:36 |
Belasting betalen compenseert geenszins voor het permanent verwoesten van de planeet. Bovendien zijn 'de rijken' netto profiteurs van de staat... | |
Werkman | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:36 |
| |
Drugshond | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:48 |
Bullshit in Noorwegen rijden ze er al jaren mee. Technisch kun je waterstof al kweken met algen en een zonnepaneel. Hoeveel groener wil je het nog hebben. | |
Drugshond | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:51 |
Ik noem r 2 geld en de motor van de economie. Verkloot je dat verkloot je alles. Geld maakt vloeibaar linkse dram-praatjes niet. | |
manny | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:57 |
ah ja. precies. duidelijk. | |
Enchanter | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:01 |
Alsof er in Amsterdam nog (veel) Amsterdammers wonen ![]() Allemaal provinciaaltjes die in de grote stad willen wonen en allochtonen natuurlijk | |
Elzies | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:07 |
Niets hilarischer dan provinciaaltjes die vlak nadat ze in Amsterdam wonen het Amsterdamse accent proberen na te doen. Het is zo'n verschrikkelijke steenkolen Nederlands. Echt, een complete vorm van zelfvernedering. ![]() | |
Enchanter | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:09 |
Precies , wel eens op een doordeweekse dag door de Jordaan gelopen , man man man. Dacht dat ik door 't Gooi liep | |
LXIV | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:12 |
Als Amsterdammers ervoor kiezen om frisse lucht te hebben en daarom benzine-auto’s, open haarden e.d. verbieden, dan moeten ze dat toch helemaal zelf weten? | |
Drugshond | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:13 |
Ik proat gewoan Brabants zal mij een reet roesten woar ik ben. | |
TheFreshPrince | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:17 |
120 waterstofauto's in Noorwegen en 7 tankstations... November 2017 waren er al 150.000 EV's in Noorwegen, ter vergelijking. Vorig jaar was 37% van de nieuw verkochte auto's daar volledig elektrisch, 17% PHEV. En uiteraard kan je waterstof opwekken met zonnepanelen of stroom uit zonnepanelen maar per m2 zonnepanelen is het rendement van waterstof slecht t.o.v. het laden van een accu. | |
Elzies | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:22 |
Top. Je brengt me op het idee om nu naar Undercover te kijken. De Nederlandse serie op Netflix. Heb in een ver verleden ook een aantal jaren in Brabant gewoond. Tof volk. Vooral lekker bourgondisch eten en zuipen. Leuke tijd en herinneringen. ![]() | |
Red_85 | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:35 |
Vette bak. Niet die eeuwige hypermoderne kijk-mij-eens-begaan-zijn-met-het-milieu uiterlijk, maar een supersports uiterlijk ala Koenigsegg.. Niks mis mee. | |
Red_85 | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:39 |
Het rubber vervangen van uw koelkast? Dat is dan 13,75 aan materiaal, 14,25 aan arbeidsloon voor een kwartiertje werk en 396,30 voorrijkosten alstublieft. U woont toch in Amsterdam mevrouw? | |
Red_85 | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:41 |
Maar wel een vespa hebben met holleder kap. Natuurlijk. Lekker de euro6 diesels afkafferen terwijl je op je stinkende ultrafijnstof uitstotende herriemakende scooter zit. | |
AchJa | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:54 |
Dan maken ze er maar lekker een autarkie van. | |
AchJa | zaterdag 4 mei 2019 @ 13:57 |
Wauw, mag ik je aanraken? | |
ExtraWaskracht | zaterdag 4 mei 2019 @ 14:10 |
Het ging over de jaren 1930 en 1940, dat er nu gereden wordt op waterstof ben ik bekend mee. Doen er ook een aantal in Nederland trouwens. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 14:29 |
Israel en Palestina? | |
Fer | zaterdag 4 mei 2019 @ 14:34 |
Maar de grap is, dat het weer de blanke provinciaalse mannetjes van middelbare leeftijd zijn die zitten de kankeren op dit plan. Voorlopig hoor ik weinig Amsterdammers klagen. | |
Heremeteit | zaterdag 4 mei 2019 @ 14:42 |
Mooi zo. Ben ik de enige die het niet erg vindt als Jan Modaal geen auto meer kan kopen? De goedkoopste bruikbare EV's zijn momenteel de Kona electric en E-Niro voor tussen de 40 en 50k. Redelijk betaalbaar, maar niet voor Jan M. Perfect. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2019 @ 15:43 |
Als jij als enigste die wegen mag laten onderhouden van je bijdrage, rijdt je op veel plaatsen helemaal niet meer! | |
Drugshond | zaterdag 4 mei 2019 @ 16:27 |
Die zijn de Nederlandse. taal ook niet machtig. Dumbass. | |
Cause_Mayhem | zaterdag 4 mei 2019 @ 16:34 |
Ik ben tegen dit soort maatregelen. Vind het zot dat een vrij verkrijgbare auto, gewoon geheel toegestaan/legaal, dan ineens op sommige plaatsen niet mag. Pleit voor een duidelijk landelijk beleid hierin. Is een auto te vervuilend, dan zou hij nergens moeten mogen. Is een auto prima voor schubbekutteveen, dan zou hij overal toegestaan moeten zijn. | |
Klepper272 | zaterdag 4 mei 2019 @ 16:37 |
Tja, die zitten zich nu dood te schamen dat ze een stelletje onbenullen aan de macht geholpen hebben. Best zuur ..... | |
saparmurat_niyazov | zaterdag 4 mei 2019 @ 16:41 |
En die regels voor uitstootnormen bestaan ook al gewoon in Europees verband (al vrij lang en worden zoals je zou verwachten ook steeds strenger). Dat daar door diverse fabrikanten mee is gefraudeerd is uiteraard een ander verhaal. | |
Cause_Mayhem | zaterdag 4 mei 2019 @ 17:02 |
Klopt | |
Bocaj | zondag 5 mei 2019 @ 17:45 |
Zo, nu we een paar dagen verder zijn en de meeste verontwaardiging is gaan liggen blijkt dat de soep heus niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend! ![]() Toch goed dat erover gesproken/geschreven wordt/werd want ik denk dat ze toch een tikkeltje geschrokken zijn daar in A'dam over de hoeveelheid bagger die ze over hun heen hebben gehad! [ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 05-05-2019 22:24:48 ] | |
Werkman | zondag 5 mei 2019 @ 20:54 |
Van hier? geintje zeker. En als je het over in het algemeen bedoeld, je weet toch dat SJW-radicalisten gewoon immuun zijn voor andermans verontwaardiging? Als ze zelf verontwaardig zijn is het een ander verhaal, dan is de wereld tien keer te klein. | |
voetbalmanager2 | zondag 5 mei 2019 @ 21:03 |
Ze hebben de halve Tweede Kamer over zich heen gekregen en die heeft al aangegeven dat ze zo'n verbod niet zullen accepteren. | |
Werkman | zondag 5 mei 2019 @ 21:10 |
Het beste is gewoon het Rijksmuseum evacueren, alle kunstschatten weg en alles wat nog meer culturele waarde heeft ergens anders in het land wegstouwen en dan gewoon een H-bom er op. | |
Janneke141 | zondag 5 mei 2019 @ 21:12 |
Een stad va 800.000 inwoners bombarderen. Gewoon, omdat het kan. | |
#ANONIEM | zondag 5 mei 2019 @ 21:14 |
Jij bent ook nog voor dit plan? | |
Werkman | zondag 5 mei 2019 @ 21:16 |
![]() ![]() | |
Red_85 | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:50 |
Even een kickje. Gewoon, omdat het kan en het relevant is. https://www.geenstijl.nl/(...)-moet-minder-remmen/: Symboolmaatregel, automobilist pesten, blinde haat... Geen idee wat het is, maar geen besluit nemen op basis wijsheid, dat is het zeker niet. | |
Bocaj | dinsdag 7 mei 2019 @ 18:19 |
Slimme laadpalen moeten Amsterdam helpen met ambitieus autoplan https://nos.nl/artikel/22(...)itieus-autoplan.html ====================== Ik hoop maar dat ze goed gokken.... want het kan ook zomaar zijn dat die accu auto's het misschien toch niet helemaal redden (qua aantallen) i.v.m. aankomend grondstoffenprobleem (bij productie accu's) en dat het toch een andere kant uit gaat.... (Waterstof of anders...) Ik las ook iets over accu's die draaien op zeewater... (Elektrolyt) (NanoFlowcell) |