Paul | donderdag 2 mei 2019 @ 17:22 |
Benzine- en dieselauto's zijn vanaf 2030 niet meer welkom in Amsterdam. De stad wil het verkeer emissievrij maken door milieuzones uit te breiden en uitstootvrije gebieden in te voeren. Amsterdamse autobezitters worden bij de overgang geholpen met subsidies en ontheffingen. Het gemeentebestuur wil met het 'Actieplan Schone Lucht' de uitstoot aanpakken. "We willen schonere lucht voor alle Amsterdammers , zegt verkeerswethouder Sharon Dijksma. Het uitstootvrij maken van de stad gebeurt in stappen. In 2020 mogen dieselauto's van 15 jaar of ouder niet meer binnen de ring A10. In 2022 geldt dat voor ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100. In 2025 geldt het voor brom- en snorfietsen in de bebouwde kom en binnen de ring A10 voor vrachtwagens en bestelauto's , taxi's, ov-bussen en touringcars, net als voor de pleziervaart en de GVB-veerboten. https://nos.nl/artikel/22(...)rbieden-in-2030.html | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 17:23 |
Goed zo! Oprotten met die stinkbakken voor provinciaaltjes! Iedereen een Tesla, bakfietsch of benenwagen. ![]() | |
Paul | donderdag 2 mei 2019 @ 17:24 |
Femke is amused ![]() | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:24 |
Dat vind ik om andere redenen een prima plan. Maar dan moeten ze wel alternatieven garanderen. Vooral als het gaat om vrachtverkeer | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:25 |
slavernij weer invoeren | |
Metalfreak | donderdag 2 mei 2019 @ 17:26 |
En maar GroenLinks blijven stemmen... ![]() | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:27 |
ik vind het als het om gezondheid gaat natuurlijk het beste argument al die dampen is simpelweg kankerverwekkend maar het klimaat is natuurlijk de grootste bullshit in 2030 is de wereldbevolking weer met 10 procent gestegen, dus zijn de maatregelen al weer verouderd | |
Tengano | donderdag 2 mei 2019 @ 17:27 |
Goedzo! | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 17:28 |
![]() | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:28 |
dan krijgt de website ikWilVanMijnAutoAf . NL een andere lading | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:30 |
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden? ![]() | |
LorneMalvo | donderdag 2 mei 2019 @ 17:31 |
electriciteit wordt niet echt schoon opgewekt ofzo. Ook electrische auto's (accu's bv) zijn vervuilend. Dus voorlopig is het lood om oud ijzer. Het is eerder een manier om de industrie te laten draaien. Denk ik dan | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 17:31 |
Wie gaat er in godsnaam nog met de auto naar Amsterdam? | |
Fer | donderdag 2 mei 2019 @ 17:32 |
Ik hoop het niet, maar wellicht krijg eind dit jaar gewoon een nieuwe diesel leaser. | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:32 |
nee.. maar de uitstoot is gecentraliceerd.. ik ga niet uit eten met mijn vriendin naast een kerncentrale accu's schijnt enorme hoax te zijn | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 17:33 |
Dom plan, maar goed. Het is Amsterdam. | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:34 |
het woordje ster in amsterdam vind ik altijd zo... zo.. tja.. zo veelzeggend | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 17:34 |
GL is toch ook de grootste in Amsterdam? Toch logisch dat je dan ook GL beleid krijgt? Dat is toch wat de kiezer wilde? Vind het een prima plan, zolang ze maar voldoende parkeerruimte buiten de stad houden. | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 17:34 |
wie gaat er uberhaupt nog naar Amsterdam ![]() | |
saparmurat_niyazov | donderdag 2 mei 2019 @ 17:34 |
Klopt. Ik vraag me af of een auto met range extender dan wel zou mogen, die hebben een klein benzineblokje maar rijden in de stad gewoon elektrisch. Zal wel niet gok ik, aangezien er zo te lezen ook hier weer begonnen wordt met selecteren op leeftijd (ban de Fortwo CDI, wees welkom Q7 V12 TDI) heeft het met absolute uitstoot en eerlijkheid niet zoveel te maken. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 17:36 |
Zou mooi zijn. Niet eens vanwege het klimaat maar omdat je dan als fietser niet in de stank staat bij stoplichten. Een stad met stillere auto's is volgens mij ook erg fijn. Maar 2030... erg ambitieus. | |
SgtPorkbeans | donderdag 2 mei 2019 @ 17:36 |
Reden nr 48594937 om niet in Amsterdam te gaan wonen. ![]() | |
Hyperdude | donderdag 2 mei 2019 @ 17:38 |
Kan Schiphol wel verder groeien. ![]() | |
saparmurat_niyazov | donderdag 2 mei 2019 @ 17:40 |
Alleen nog luchtfietsen toelaten op Schiphol! | |
FlippingCoin | donderdag 2 mei 2019 @ 17:40 |
Ben je lekker mee als simpel arbeider in Amsterdam, auto is dan toch niet meer te betalen? | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 2 mei 2019 @ 17:41 |
Wat als je het wel doet? | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 17:41 |
Je kan vast dan nog wel een benzineauto kopen. Maar merken als Volkswagen zullen dan al voor het grootste deel alleen elektrische auto's produceren. Zeker in 2030. Het is juist vooral China die hier enorm veel druk op uitoefend. Die wil namelijk ook benzine auto's verbieden (de verkoop) ergens rond 2035 geloof ik. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 17:42 |
Nee joh, doe niet zo gek ![]() | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 17:43 |
Het is juist vooral China die hier enorm veel druk op uitoefend. Die wil namelijk ook benzine auto's verbieden (de verkoop) ergens rond 2035 geloof ik. En volkswagen is in Chinese handen dacht ik ![]() Hoe dan ook, als de grootste afzetmarkt ter wereld geen benzine auto's meer accepteerd is het snel gedaan. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 17:45 |
Dat gaat dan ook niet gebeuren. | |
ikbenrond | donderdag 2 mei 2019 @ 17:46 |
Helemaal geen verkeerd plan. En dat heeft niets met klimaatverandering te maken, maar om andere redenen. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 17:46 |
Welk deel? Dat China de verkoop aan banden gaat leggen is niet zo gek. Zijn ze nu al mee bezig. (alle bussen en politie auto's moeten elektrisch rijden). | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 17:47 |
Waarom gedraagt Amsterdam zich steeds vaker als een Vrijstaat? Betaal ik als automobilist wegenbelasting om overal de wegen te mogen gebruiken, behalve in Amsterdam? Waarom kan er niet gewoon landelijk beleid worden gevoerd om autogebruik in de binnenstad te ontmoedigen? Waarom moet Amsterdam altijd weer op eigen houtje opereren? Niet dat het mij verder uitmaakt, trouwens. Ik kom zo min mogelijk in Amsterdam en ik doe er alles aan om dat zo te houden. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 17:48 |
Alles van je post. Sowieso zullen de autoverkopen in landen als de VS alleen maar stijgen. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 17:49 |
Wanneer denk jij dan dat de elektrische auto de benzine versie voorbij streeft? Want als ik kijk naar alle ontwikkelingen denk ik niet dat dit pas 2050 gaat zijn ofzo. Dus sommige gebieden (Amsterdam, maar ook andere plekken) zullen rond 2030 dus dit gaan invoeren, wat het alleen maar gaat versnellen. | |
pvdplanet | donderdag 2 mei 2019 @ 17:49 |
Jammer dat je de geboortestad in het paspoort niet kan laten veranderen | |
De_Dakgoot | donderdag 2 mei 2019 @ 17:50 |
Ze mogen wel eens wat aan die pis lucht doen. En Amsterdam ![]() | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 17:50 |
Het invoeren gaat dus sowieso niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel. En ik zie het nooit gebeuren. En dat is maar goed ook ![]() | |
mstx | donderdag 2 mei 2019 @ 17:51 |
Nee, met het betalen van wegenbelasting koop je geen recht om alle wegen te mogen gebruiken. Je mag bijv. ook niet op fietspaden en busbanen rijden. | |
JannekeC5 | donderdag 2 mei 2019 @ 17:52 |
Alvast een voorproefje als GL het in meer steden voor het zeggen krijgt! Een wake-up call. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 17:52 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles Kijk naar dit lijstje, en je ziet dat veel landen ermee bezig zijn. Ook india zet een ban op 2030. Met dan waarschijnlijk de grootste populatie ter wereld. China en het VK zetten hem op 2040 En wat betreft steden zie je dat er veel streven naar 2030. Of het allemaal lukt; nee. Maar het zorgt er wel voor dat het de boel versnelt. Als je straks in veel hoofdsteden met alleen een elektrische auto mag rijden zal het best rap gaan hoor. | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 17:58 |
Die elektrische auto is toch niet meer dan een onhandige tussenoplossing? Volgens mij is er nog helemaal geen serieus alternatief voor de benzinemotor gevonden. | |
AlwaysConnected | donderdag 2 mei 2019 @ 18:00 |
Paard en wagen Ohw wacht partij van de dieren | |
The_Emotion | donderdag 2 mei 2019 @ 18:01 |
Hopelijk worden de Amsterdamse gemeenteraadzetels ook elektrisch | |
Fer | donderdag 2 mei 2019 @ 18:01 |
Hoezo, met 350Kw snellader en 100Kwh capaciteit wil ik er ook wel een. Maar voorlopig sla een ronde over, over een jaar of 4 zal ik weer eens kijken. | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 2 mei 2019 @ 18:02 |
een kerncentrale heeft geen uitstoot dus dat kun je prima doen. | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 2 mei 2019 @ 18:04 |
Als de laatste benzine auto verkocht wordt in 2035 rijden er nog zeker tot 2055 nog aanzienlijke hoeveelheden benzineauto's. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:04 |
IK GA HELEMAAL NIET MEER REAGEREN OP GROENLINKS KLIMAAT GEDRAM!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De kiezer in A'dam krijgt wat ze willen! Zoek het dan maar lekker uit! ![]() | |
sjorsie1982 | donderdag 2 mei 2019 @ 18:05 |
Je hebt het nieuwsbericht goed gelezen, bravo ![]() Maar ook als je een nieuwe benzineauto op 31 december 2029 koopt mag je een dag later Amsterdam niet meer in hoor. | |
sjorsie1982 | donderdag 2 mei 2019 @ 18:06 |
ik zou er zelfs nog in 2055 1 2dehands kopen..... | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:07 |
Als je straks niet meer in A'dam en verwacht ook Utrecht mag rijden, wil ik ook MINDER wegenbelasting betalen want ik kan op minder wegen rijden! ![]() | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:09 |
Trouwens waarom maken wij ons hier druk om? Baudet wordt toch president en gaat de boel toch verbieden! LANDELIJK! ![]() Tevens worden GroenLinks en D66 verboden partijen ivm verspreiden nep-nieuws! | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 2 mei 2019 @ 18:10 |
Volgens mij betalen alleen inwoners in amsterdam voor de amsterdamse wegen. Wegenbelasting gaat volgens mij naar rijkswegen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:12 |
Volgens mij gaat alles op de grote hoop. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 18:12:42 ] | |
-Chakotay- | donderdag 2 mei 2019 @ 18:13 |
jij hebt het over uitstoot niet ik | |
Nattekat | donderdag 2 mei 2019 @ 18:13 |
De stad krijgt de bende waarvoor de kiezer gestemd heeft. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 18:13 |
Het is een oplossing voor stadsverkeer, dat wel. Maar verder dan dat, nee. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 18:13 |
En die zullen dat natuurlijk nooit doen ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 18:14 |
Je bent nogal stellig. | |
Toefjes | donderdag 2 mei 2019 @ 18:17 |
Er is niks mis met je hoofdrekenen. Deze theorie klopt helemaal. | |
Knip | donderdag 2 mei 2019 @ 18:18 |
Mercedes als symbool van Mokum? Of toch Heineken? | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 18:22 |
Hoe verkloten we de economie met GL. Kijk maar naar Amsterdam. ![]() | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:24 |
GroenLinks geeft geen fuck om economie! Ze houden van de boompjes en de beestjes! Treehuggers zijn het! ![]() | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 18:27 |
Klimaat Fascisme. Iedereen met een fossiele brandstof auto krijgt een gele ster. | |
Dutchguy | donderdag 2 mei 2019 @ 18:27 |
Die worden dan ook langzaam maar zeker de stad uitgerookt. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:29 |
Kun je deze ook opvoeren? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:31 |
Parkeren is er nu al niet te betalen laat staan in 2030, wat mot men dan nog met een auto? | |
Janneke141 | donderdag 2 mei 2019 @ 18:31 |
Lijkt me fantastisch als iedere gemeente dit op eigen houtje gaat bepalen. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 18:31 |
Hoe denkt achterlijk GroenLinks hoe de winkels (voornamelijk MKB) bevoorraad moeten worden ?! Gaat nooit werken. Je helpt je eigen economie grondig om zeep. | |
Starhopper | donderdag 2 mei 2019 @ 18:32 |
![]() | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 18:33 |
Is alleen goed voor de verkeersborden industrie. En dan heb je het wel gehad. Verboten hier verboten daar. Stelletje klimaat-nazi's. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:33 |
Haal eerst die ouderdom maar dan hoor ik dan wel wat je doet. Althans dat hoop ik mee te maken. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:34 |
Onhaalbaar.... voor 2030 | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:34 |
Is voor alles goed Amsterdam maakt zichzelf de deuren dicht! | |
Monolith | donderdag 2 mei 2019 @ 18:34 |
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen. | |
FlippingCoin | donderdag 2 mei 2019 @ 18:35 |
Is dat zo? Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt? | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 18:36 |
Mondkapje mee bij aankomst. ![]() Althans, als ik een tijdje in de natuur ben geweest dan merk je het verschil wel. De stad voelt dan benauwd en stoffig aan. Na een tijdje went het weer en weet je niet beter. Beetje als dat het stinkt in je eigen huis en je dit pas doorhebt als je even weg bent geweest ![]() | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 18:37 |
Ja, want die kunnen dat betalen ![]() | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:37 |
Ik denk dat A'dam vanzelf wel een artikel 12 gemeente wordt! ![]() | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:38 |
Mag het überhaupt wel? Heeft Den Haag daar niet ook wat over te zeggen? | |
Cherni | donderdag 2 mei 2019 @ 18:38 |
En vergeet de investering van je warmtepomp ook niet. Maar Nederland staat erom bekend alles op de lat te bekostigen dus ook dat komt wel goed. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 18:38 |
Alleen nog maar elektrische brom en snorfietsen in 2025. Sign me up! Teringherrie ![]() | |
Fer | donderdag 2 mei 2019 @ 18:39 |
Een Zoë of Ionic die nu als leasebak geleverd wordt, zal in 2030 minstens 200000km erop hebben staan. Die is tegen die tijd nog amper 5000-10000¤ waard. | |
Monolith | donderdag 2 mei 2019 @ 18:40 |
Ik denk dat mensen met een benzine-auto best in staat zijn een huis in Rotterdam te betalen ja. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 18:41 |
Titel is tendentieus en klopt niet. Het is een streven. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 18:41 |
Huizen kopen? Ben je gek, dat is alleen voorbehouden aan mensen die een elektrische auto kunnen betalen ![]() | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:41 |
Wordt dat niet een ratjetoe aan laadpalen overal? | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 2 mei 2019 @ 18:42 |
Waarom wil je er dan niet naast zitten? | |
Toefjes | donderdag 2 mei 2019 @ 18:44 |
Ach joh, er staat in de OP dat er subsidies komen. Mensen kunnen 10 jaartjes sparen. tegen die tijd zijn die dingen ook goedkoper. | |
FlippingCoin | donderdag 2 mei 2019 @ 18:45 |
Ja daarom ik vind de plannen heel mooi maar een groot deel van de benedenklasse heeft geen cent over momenteel. | |
Janneke141 | donderdag 2 mei 2019 @ 18:46 |
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 18:46 |
| |
FlippingCoin | donderdag 2 mei 2019 @ 18:47 |
En hoe zit het met de achteruitgang van de accu van die wagens? En jet blijft nog een flink bedrag. Vind het zolang het gewoon te betalen is een prima plan hoor van mij hoeven die benzine auto's niet te blijven en hoe sneller af van de olie hoe beter maar er wordt wel heel erg op emotie beslist de laatste tijd heb ik het idee. | |
Mrmime | donderdag 2 mei 2019 @ 18:48 |
Niet meer en niet minder. Domme Amsterdammers ![]() | |
Monolith | donderdag 2 mei 2019 @ 18:48 |
Geeft natuurlijk wel prima aan dat Wilders enkel achterom kan kijken. Er komen al steeds meer betaalbare elektrische auto's op de markt en in 2030 zal dat aanbod nog veel groter zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:48 |
En als die subsidie eraf gaat is het opeens gewoon te betalen. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 2 mei 2019 @ 18:50 |
Huh, in 2030 zou Amsterdam toch een islamitische ghetto zijn? Apart dit. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 18:50 |
En is de accijns op stroomgebruik verhonderdvoudigd. | |
Bart2002 | donderdag 2 mei 2019 @ 18:51 |
Een zeer juiste visie. Zo zal het inderdaad gaan. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 18:51 |
Net als het aanbod veel goedkopere en betere benzineauto's. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:52 |
Hoe willen ze dat bereken daar een huishouden ook stroom verbruikt? Ik vermoed eerder rekening rijden, daar de groep pluche plakkers ook inkomen willen hebben. | |
Janneke141 | donderdag 2 mei 2019 @ 18:56 |
Kamelen lopen niet op benzine, dat scheelt. | |
Monolith | donderdag 2 mei 2019 @ 19:07 |
Klopt, niet dat dat relevant is verder. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 19:08 |
Natuurlijk wel, want daar zal de gemiddelde persoon voor kiezen. En dus is dit hele plan een wassen neus. | |
Cherni | donderdag 2 mei 2019 @ 19:09 |
Dit. Geef maar eens geen subsidie, kijken of men dan nog zo staat te springen om dit soort maatregelingen. | |
Monolith | donderdag 2 mei 2019 @ 19:10 |
Het ging natuurlijk om het geschetste beeld dat elektrische auto's enkel betaalbaar waren voor een "elite". Dan is de vraag of een benzine-auto ook betaalbaar zal zijn geen relevante. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:10 |
Jij hebt (gezien je reacties in topics over elektrische auto's) nogal moeite met verandering. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:11 |
Klopt en het is nu al zichtbaar. | |
Red_85 | donderdag 2 mei 2019 @ 19:11 |
Proefbalonnetje. Krijgen ze toch niet voor elkaar. Kost te veel en schaad de plaatselijke economie. En dan wil ik ook korting op met MRT belasting en provinciale opcenten. Fuck you. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:12 |
Rekeningrijden is nu inderdaad nog een "vies woord" voor de VVD maar die partij gaat echt geen 8.500.000.000 aan accijnzen laten liggen. Dus bij een volgend kabinet is dat nog net zo heilig als de HRA ooit was ![]() | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 19:13 |
Natuurlijk is dat relevant, want dat is het alternatief. En elektrische auto's gaan nog wel even onbetaalbaar blijven. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 19:14 |
Nee, ik heb moeite met mensen (en overheden) zonder realiteitszin. | |
Grrrrrrrr | donderdag 2 mei 2019 @ 19:14 |
Milieumaatregelen zijn gewoon rechtse hobbies dus. ![]() | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 19:15 |
Rotterdammers zijn in staat om met de auto naar de plee te gaan, de hele stad is op de auto ingericht. Maar die halen de geleden schade graag gauw in. Dus die volgen Amsterdam gewoon, net als Utrecht. | |
Monolith | donderdag 2 mei 2019 @ 19:16 |
Nee, maar je hebt duidelijk weer eens je tijd van de maand. Veel plezier ermee. | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 19:17 |
Zolang er nog een stekker aan vastzit, hoef ik zoʼn ding niet. | |
Monolith | donderdag 2 mei 2019 @ 19:17 |
De Utrechtse binnenstad kent al een verbod op oude diesels. Daar zal ook wel op voortgebouwd worden. | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 19:18 |
Je kunt ze wel voeren, dan lopen ze sneller. | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 19:18 |
Rotterdam heeft zoʼn verbod ook, als ik het goed heb. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:19 |
Dan heb ik er niks aan, kan zelf nog lopen, dus als niet sneller heb ik niks eraan. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:19 |
Verwacht je dat elektrische auto's ooit stekkerloos worden dan? | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 19:20 |
Jammer is dat, zo gauw iemand een fatsoenlijke vraag stelt ga je meteen persoonlijk doen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:20 |
Hoe zien ze dat dan een oud voertuig kan net zo goed een nieuwe motor erin hebben liggen. Neem ik zelfs aan bij een diesel. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:22 |
https://scontent-amt2-1.x(...)359f4b44&oe=5D658319 De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:22 |
Dat soort hobbyprojecten zijn op een paar handen te tellen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:23 |
Oude voertuigen ook. | |
tesssssssss | donderdag 2 mei 2019 @ 19:23 |
| |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 19:23 |
![]() ![]() | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 19:26 |
Ik verwacht niks, maar om die dingen echt van praktisch nut te laten zijn, zul je wel wat moeten bedenken om van die stekker af te komen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:27 |
Goed he ik kwam ook om van het lachen toen ik het eerst zag, gelijk opgeslagen die komt nog eens van pas. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:28 |
Wat is het probleem met een stekker dan? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:28 |
Koper dieven? | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 19:30 |
De stekker is de zwengelmotor van de 21ste eeuw. | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 2 mei 2019 @ 19:30 |
Draadloos opladen is een kwestie van tijd. Die techniek bestaat al jaren. Er moet alleen infrastructuur voor worden aangelegd. In theorie zou je dat zelfs onder het wegdek kunnen leggen zodat je rijdend laadt. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:31 |
Dat zal een aardige km heffing gaan worden dan. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 19:31 |
Slecht plan. Niet omdat de overgang naar een all-electric leefomgeving zo'n slecht plan is. Maar omdat een beetje fatsoenlijke auto met brandstofmotor wanneer deze normaal onderhouden en gebruikt wordt toch wel een jaar of 20 mee gaat. Zomaar voortijdig goede producten die nog jaren mee kunnen wegens regelgeving onbruikbaar maken is wat mij betreft een no-go. - Ten eerste zadel je mensen met op met zeer hoge afschrijvingen. - Ten tweede is het niet bepaald duurzaam om goede producten (auto's) maar af te danken - Ten derde zit het er niet naar uit dat de laad-infrastructuur tijdig op orde gebracht kan worden. Wanneer je een massale overstap naar elektrisch rijden wil, is dat toch een hele belangrijke voorwaarde. | |
Ringo | donderdag 2 mei 2019 @ 19:37 |
Je kunt die Amsterdamse autoʼs gewoon in de provincie verkopen. Zoals vroeger onze autoʼs naar het Oostblok werden verscheept. | |
Guanabana | donderdag 2 mei 2019 @ 19:38 |
That's it, ik stop met GroenLinks stemmen. Hier in Amersfoort ook al die waanzin van dat in 2030 alles van het gas af moet. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:41 |
Maar als GroenLinks stemmer is dat toch juist waar de partij voor staat? Dat weet je toch als je er op stemt? Waarom dan zo verbaasd dat ze dat beleid dan ook gaan uitvoeren als ze de grootste zijn? Dat is alsof je PVV stemt en vervolgens boos wordt dat ze statushouders gaan uitzetten. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:42 |
Moeten ze dan niet eerst de grootste zijn en alleen in een coalitie zitten? Of als enigste de coalitie vormen? [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 19:42:39 ] | |
Guanabana | donderdag 2 mei 2019 @ 19:42 |
Denk eerder dat ik zelf verander(d) (ben) dan dat ik ineens verbaasd ben over GroenLinks zelf. Maar je hebt gelijk dat het wat vreemd overkomt ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:43 |
Het scheelt natuurlijk wel dat mensen het bijna 11 jaar van tevoren weten. Zo lang heb ik iig nog nooit dezelfde auto gehad. Het is niet zo dat ze het in 2021 willen invoer ![]() | |
silverhill | donderdag 2 mei 2019 @ 19:43 |
En heb je tegen die tijd ook een nieuw accupakket nodig t.w.v. 5000 euro. | |
Guanabana | donderdag 2 mei 2019 @ 19:44 |
Het gaat me overigens ook meer om dit specifieke ding, het is gewoon zwaar onrealistisch om dit in 2030 al te willen. Idem voor dat gas hier in Amersfoort. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:45 |
Er zullen merken zijn die het niet zo goed voor elkaar hebben met de accu-pakketten maar als je naar Tesla's kijkt zie je dat ze na zo'n 200.000km nog steeds >80% capaciteit over hebben. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:46 |
Wat is het probleem dan een propaan tank in de tuin en je hebt nog steeds gas, ook nog met een hogere calorische waarde als dat aardgas. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:47 |
Ik was in 2018 al van het gas af dus ik zie het niet zo donker in. Is je woning er slecht geïsoleerd? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:47 |
Als jij in een beerput springen doet moet ik dan ook springen? | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:48 |
Heb je die propaan tank nu al eens in je tuin gelegd? Daar heb je het al 2 jaar over. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 19:48 |
Bijna 11 jaar is heel weinig bij een product wat tot 20 jaar mee gaat. Wie afhankelijk is van een 3e hands koekblik kan in 2030 simpelweg geen betaalbare tweedehands elektrische auto kopen met fatsoenlijke range. Dan heb ik het over de prijsklasse 2000 tot 3000 euro. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:48 |
Hey, heet jij ineens Guanabana? Ik vroeg het niet aan jou volgens mij. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:48 |
Als de tijd komt zie ik dan wel. | |
Guanabana | donderdag 2 mei 2019 @ 19:49 |
Ja, (nog) wel, maar het gaat me niet zozeer om mij persoonlijk maar om de maatregel in het algemeen (binnen tien jaar). | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:49 |
Dan nog jij stelt iemand een vergelijking dat doe ik dan terug, en als deze er niet op komt doe ik dat maar even ervoor. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 19:50 |
Ik ben benieuwd hoe Amsterdam bevooraad gaat worden en vooral hoe de afvalstromen gemanaged gaan worden. Of alles maar in de gracht kiepen? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:51 |
Ik schreef toch al de deuren maken ze zelf dicht, of als het even niet uitkomt zetten ze deze open? | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 19:53 |
Zo meteen een item hierover in het 8 uur journaal! | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:53 |
Sowieso is er nu al een milieuzone in Amsterdam en kom je er met je oude bestelbus of vrachtwagen nu ook al niet meer in. https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/milieuzone Pakketdiensten zie je toch al deels overstappen op een elektrisch wagenpark voor in de grote steden, dat zal je ook zien met kleine vrachtwagens. Overslag gebeurt buiten de stad. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 19:54 |
En ik in 2017 al. Alleen onze drive is niet maatgevend wat voor een hele stad realistisch is. Bij gasloos wonen heb je nog het profijt dat mensen met lage inkomens meestal huren en de verhuurder/corporatie de investeringen moet doen. Bij auto's is dat 'voordeel' er niet. Maar ook de benodigde installateurs zijn in de wijde omgeving niet voldoende te vinden. Willem we dat er vaart komt in de energietransitie, dan moeten de installatiebranche véél aantrekkelijker gemaakt worden. Zowel op school als voor de mensen die er werken. | |
Sjemmert | donderdag 2 mei 2019 @ 19:55 |
Amsterdam ![]() GroenLinks ![]() ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:56 |
Volgens mij worden de plannen in Amersfoort pas in juli bekend toch? Heb je zelf al een idee wat je wil gaan doen qua isolatie om ook nu je stookkosten naar beneden te krijgen? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:56 |
Shell heeft ook opeens iets voor het klimaat, zouden ze de zooi in Afrika al geruimd hebben of gaan ze dat van deze actie doen? | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 19:57 |
Insubordinatie is Amsterdam natuurlijk niet vreemd... Maar er wordt landelijk beleid opgetuigd dus Amsterdam praat weer eens voor hun beurt met hun wensdenkerij... NOS | |
Guanabana | donderdag 2 mei 2019 @ 19:57 |
We krijgen in september nieuwe kozijnen (alle appartementen hier), dat zal al vrijwel 100% schelen gelukkig. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 19:58 |
Als alleen de kozijnen en het glas niet zal dat weinig uitmaken. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:58 |
Ok, ja, dat kan zeker al flink schelen. Eigen appartement binnen VVE? | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 19:59 |
Je bent wel een grapjurk vandaag ![]() | |
Guanabana | donderdag 2 mei 2019 @ 20:00 |
Ja. Nu tocht het als de ziekte dus zal sowieso flink verbeteren. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 20:01 |
Voor die tocht krijgen jullie nu dauerluftung voor? | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 20:03 |
Je moet echt kortsluiting in je GL (fantast) bovenkamer hebben om dit realistisch te noemen. Onhaalbaar Bij brancheorganisatie BOVAG zien ze weinig heil in de Amsterdamse plannen. Volgens de organisatie loopt Amsterdam met de plannen vooruit op landelijk beleid. Vooralsnog bestaat alleen wetgeving voor het weren van dieselauto’s, maar in Amsterdam gaan ook benzineauto’s in de ban. ,,Een leuk streven, maar niet realistisch’’, aldus Tom Huyskens, woordvoerder van BOVAG. Zelfs in het geval dat in 2030 honderd procent van alle verkochte auto’s elektrisch is, blijven nog zo’n zeven miljoen auto’s op traditionele brandstof over. ,,Wat ga je dan doen? Mensen dwingen om een nieuwe auto te kopen? Dat gaat onwijs veel belastinggeld kosten en is niet haalbaar.’’ ---------------------------------- Gewoon tulpenwaanzin. | |
sp3c | donderdag 2 mei 2019 @ 20:03 |
netjes | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 20:04 |
Wordt het niet eens tijd dat je een centraal topic gaat opstarten waar je continu over je isolatie, warmtepompen, zonnepanelen, huis, kozijnen, octa-glas, elektrische auto en weet ik veel kunt ouwehoeren? Ipv dat je elk topic loopt te vervuilen met dit gezever? | |
FlippingCoin | donderdag 2 mei 2019 @ 20:07 |
Wordt ook wel lastig met loodgieters et cetera van buiten Amsterdam te krijgen dan denk ik. ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:08 |
Jij had toch die jaren '30 woning met enkel glas, zonder spouwmuren? Of ben ik in de war? | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 20:08 |
A'dam wil graag dat de overheid hun helpt met het subsidiëren van elektrische auto's voor a'dammers! ![]() Dit is discriminatie voor alle rijders buiten A'dam..... ![]() | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 2 mei 2019 @ 20:08 |
Ik ook niet maar ik ken toevallig een man die tegen zijn pensioen aan zit. Gewoon een normale arbeider. Die heeft heel zijn leven gewerkt en netjes zijn huis afbetaald en heeft een paar weken terug voor het eerst in zijn leven een nieuwe auto gekocht, een Mercedes. Daar wil hij tot zijn dood of tot het niet meer kan in blijven rijden. Gelukkig woont hij niet in Amsterdam maar daar zal je ook zulke mensen treffen. Voor hen is het toch behoorlijk zuur. | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 20:09 |
Shell heeft niks met klimaat. Het interesseert Shell ook bijzonder weinig en daarom doen ze er ook enorm weinig aan. Wat jij leest, is puur marketing. Een verkooptruc. Puur om te doen alsof het ze iets interesseert. Het gaat om een paar euro tov de miljarden winsten. Maar laten we zeggen dat het een eerste stap is en eigenlijk kun je ze weinig kwalijk nemen als de klanten het allemaal wel best vinden. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 20:09 |
Jij bent in de war. Ik heb een hut uit 1985. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 20:10 |
Wat kan een klant dan anders vertel ik hoor graag, boycot die firma? Zelfs dat kan men niet die zitten overal mee in. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:12 |
Oh wat gek, dan ben ik inderdaad in de war met een andere user. Had jij dan al een warmtepomp? | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 20:12 |
Waarom moet dat belastinggeld kosten? Vanwege die subsidies, dan moet je wel alle subsidies meenemen. En bjvoorbeeld vliegen 'kost' nu ook belastinggeld, want geen accijns of BTW haha | |
quirina | donderdag 2 mei 2019 @ 20:14 |
Als je schone lucht wil moet je niet in een stedelijk gebied wonen. Ga dan op het platteland zitten of in een klein dorp wonen. | |
speknek | donderdag 2 mei 2019 @ 20:14 |
Aan de ene kant denk ik, 2030 is best wel snel. Aan de andere kant denk ik, in 2015 hadden we al vliegende auto's en hoverboards moeten hebben, dus een beetje verandering forceren is ook niet erg. Sowieso, als je over vijf jaar een nieuwe auto koopt ben je debiel als het niet elektrisch is (beter nog, benzineautos worden nu al niet echt meer ontworpen), dus ik denk dat dit streven niet eens zo heel moeilijk te halen is. Volgens mij willen de grote steden überhaupt al niet dat mensen van buiten de stad met de auto de stad inkomen, dat wordt nu al aan alle kanten ontmoedigd. Je komt maar met de trein of de tram vanaf de P+R, het OV in de stad is goed genoeg. Dit is dus een beetje blaten voor de bühne. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 20:16 |
Neemt niet weg dat ik een enorme tegenstander ben van die hele #vangaslos idioterie en dit soort stompzinnige maatregelen zoals Amsterdam weer eens wil gaan invoeren... En daar zijn wij wel vaker over in discussie gegaan misschien dat je dacht dat ik in een historisch pand woonde ofzo. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 20:19 |
Eigenlijk kan ik het wel begrijpen in de echte oude binnenstad.... Maar wat moeten alle mensen in de vele buitenwijken van A'dam dan doen? Waar moeten zij hun voertuigen dan laten? Je gelooft toch zelf niet dat zij allen per 2030 een electro auto hebben? | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:20 |
Ik ben inderdaad in de war met Captain_Jack_Sparrow Volgens mij woont hij in een jaren '30 woning en heeft hij nog gaskacheltjes. Jullie delen wel het hetzelfde "enthousiasme" voor warmtepompen ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:22 |
Het gaat sowieso om inwoners binnen de ring maar het autobezit zal wel fors afnemen. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 20:23 |
Nee hoor de gehele stad.... 2030 | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:23 |
Dit is onzin. Er wordt meerdere malen meer geld uitgegeven aan ontwerp en R&D van gewone auto's dan aan elektrische auto's. Er zullen ook meer nieuwe normale automodellen verschijnen dan elektrische. | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 20:24 |
Je vergeet hier alleen dat veel particulieren nooit een nieuwe auto kopen, maar al blij zijn als ze een tweedehandsje van 10 of 12 jaar oud kunnen aanschaffen. Er is nu nog geen fatsoenlijk aanbod aan elektrische auto's met fatsoenlijke range in het A- en B-segement en ook in de andere segmenten zijn de verkoopcijfers slechts marginaal. Kortom: er is over 11 jaar absoluut onvoldoende aanbod om de particuliere tweedehands autokoper van een goed en betaalbaar aanbod aan elektrische auto's te voorzien. Tenzij je in 2030 een nieuwe elektrische auto kunt kopen voor de prijs van nu een tweedehandsje op benzine, wordt een groot deel van de bevolking met de voorgestelde maatregelen het autorijden ontzegd. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:25 |
Dat is natuurlijk ook een beetje het uiteindelijke doel, autobezit is kwaadaardig volgens bepaalde stromingen ![]() | |
BoneThugss | donderdag 2 mei 2019 @ 20:25 |
Nog 11 jaar? ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zal aan GroenSlinks denken bij elke dot gas ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:25 |
Oh ja, ik zie het, dat is het plan wel idd. Maar even afwachten hoe het straks uitgewerkt wordt. | |
napoleonfour | donderdag 2 mei 2019 @ 20:26 |
bezit hebben is sowieso schandalig als het aan Groenlinks ligt ![]() | |
BoneThugss | donderdag 2 mei 2019 @ 20:26 |
Tot het hele linkse blok weer wat moet inleveren te koste van de eigen partij. | |
speknek | donderdag 2 mei 2019 @ 20:26 |
Ja ik heb dat wel met die verboden Diesels. Het zijn niet de mensen dicht bij het centrum zelf die daar door getroffen worden zeg maar. Maar in dit geval is er een waarschuwing van elf jaar. Dat is toch ook wel genoeg tijd om je voor te bereiden. Maar het OV mag wel wat meer gesubsidieerd worden, daar ging het mis in Frankrijk. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:27 |
Ligt eraan over welk merk en jaartal je het hebt. Bij Tesla is het 100% elektrisch, VW zet in op zo'n 70 modellen rond 2025 2028, Toyota heeft nog niets full electric, verschillen zijn groot. [ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-05-2019 20:35:31 ] | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 20:28 |
Dat is dan misschien het enige wat ik gemeen heb met hem... ![]() | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:29 |
Elk merk en elk jaartal. En Tesla is over een paar jaar natuurlijk verdwenen. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:29 |
Ben benieuwd of het doorgaat. Voorlopig denk ik dat het plan om in Nederland per 1 januari 2030 alleen nog maar nieuwe elektrische auto's (met accu of waterstoftank) te verkopen meer kans maakt. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:30 |
Je bent weer erg stellig. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:31 |
Tja wat moet je dan, er zijn mensen zoals jij die echt geloven dat overheidsballonnetjes zoals deze daadwerkelijk effect gaan hebben ![]() | |
speknek | donderdag 2 mei 2019 @ 20:31 |
Okay Henk. Ik geloof mijn collega Maarten Steinbuch iets meer dan jou. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:33 |
Ik kijk meer naar wat de markt zelf al doet. https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4639441/elektrische-auto-volkswagen-productie-audi-skoda-seat-porsche
| |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 20:36 |
Ja? | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:36 |
Maakt die ook zulke domme taalfouten? Je moet gewoon minder domme dingen zeggen. Er worden nog elk jaar nieuwe gewone modellen gepresenteerd door alle grote automerken en dat blijft ook doorgaan. Je liegt gewoon keihard. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:38 |
Dat zijn modellen die 5-8 jaar geleden uit de pen zijn gekomen en nu op de markt komen (zo lang duurt de ontwikkeling van een nieuw platform nu eenmaal). VW zet bijvoorbeeld echt wel in op elektrisch nu, Volvo stopt met diesel, etc. Wil je in 2030 nog auto's leveren in de EU dan moet je als fabrikant nu echt wel al aan de slag zijn. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:39 |
En dat zal dus ook zo zijn in 2025-2030. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:40 |
Ja. https://cleantechnica.com(...)fuel-transportation/
| |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:40 |
Nee. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:41 |
Jep. Honda bijvoorbeeld levert in 2025 nog steeds meer dan de helft van hun modellen met gewone motoren. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:43 |
Toyota vermoedelijk ook, dat gaf ik net al aan. Honda is op de Nederlandse markt overigens maar een kleine speler, die verkopen iets van 1000 nieuwe auto's per jaar in Nederland. Merken als Huyndai en Kia timmeren echter wel al flink aan de weg met hun Kono en eNiro die "schappelijk" geprijsd zijn voor een elektrische auto met een dergelijk bereik. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 20:43 |
Nu maar hopen der er genoeg grondstoffen zijn voor die accu's.... | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:45 |
Dat is leuk voor je. Toyota verkoopt er 24.000. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:46 |
Ja, dat lukt nog wel. Lithium is sowieso nog geen probleem. En Tesla kan bijvoorbeeld al met 4x minder kobalt toe in een accu dan voorheen. Daarnaast liggen er ook andere technieken op de loer, zoals de aluminiumbatterij en andere solidstate accu's. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:46 |
Iets meer dan 2000 verkocht ![]() Tja. | |
Benger | donderdag 2 mei 2019 @ 20:47 |
De meeste fabrikanten blijven gewoon benzineauto's maken. Ze moeten aan een EU doelstelling voldoen om per 2030 lagere emissies te hebben. Om daar aan te voldoen komen er hybride modellen (mild hybride wordt standaard voor benzineauto's) en nulemissieauto's. De bulk zal mild hybride zijn. Mazda heeft net een nieuwe benzinemotor gelanceerd waarmee je met mild hybride net zo zuinig bent als met een Prius. Ze werken al aan een volgende generatie voor over een paar jaar die nog iets zuiniger moet worden. Ook komt er nog een dieselvariant van de huidige generatie. En ze komen met één (1) model elektrische auto. Je ziet steeds zuinigere auto's met verbrandingsmotor en die trend kan nog wel even doorzetten. Er is namelijk buiten Amsterdam een enorme markt voor. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:47 |
Ja, maar van Toyota had ik al gezegd dat die geen elektrische auto's maakt. Die werken aan een solid state accu. | |
indiaantje89 | donderdag 2 mei 2019 @ 20:47 |
We praten nu allemaal over nieuwe modellen. Maar heel mensen rijden in tweede hands auto’s. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:48 |
Die maken hybride auto's. Die veel te succesvol waren omdat ze daadwerkelijk nut hebben. | |
Fer | donderdag 2 mei 2019 @ 20:48 |
Kan wel, alleen moet je hem buiten de stad parkeren | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 20:50 |
Ah, eigenlijk ook wel enorm logisch. En ik interpreteerde jouw 'meerdere malen' behoorlijk verkeerd. Het is daar maar het dubbele | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:50 |
Ja maar die krijgen subsidie. Om een tweedehands Tesla aan te schaffen. Ofzo ![]() | |
Benger | donderdag 2 mei 2019 @ 20:50 |
Ik heb het vermoeden dat mensen die al een auto hebben de eerste jaren gewoon hun auto mogen blijven rijden met een ontheffing. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:50 |
Mazda is inderdaad wel goed bezig met z'n Skyactiv blokken, heb een paar jaar terug zelfs nog een gebruikte Mazda 6 overwogen. Alles zal staan of vallen met de prijzen en daarin verwacht ik tussen 2025 en 2030 wel een omslagpunt. Dan kan je wel brandstofauto's blijven produceren maar als de auto's nieuwe even duur zijn en de brandstof 2 tot 3x zo duur is per kilometer dan is de keuze snel gemaakt voor veel consumenten. Die hard ICE rijders hou je altijd... | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:51 |
Net zo duur als stroom dan, natuurlijk. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 20:52 |
Dit werpt wel het punt op hoe de overheid dan de belastingen verlegd om toch aan haar inkomsten te komen. Vermoedelijk is hier wel al verkennend werk gedaan? | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 20:52 |
Heel veel banen dreigen al op korte termijn te verdwijnen door dit nieuwe beleid. Banen die ook voor de inwoners van Amsterdam onmisbaar zijn. Je loopt dan het risico dat schilders, glazenwassers, loodgieters en klusjesmannen zullen stoppen met werken in Amsterdam of zelfs helemaal stoppen met hun huidige werk. En de meeste van hen zijn ook nog eens zzp'er. Het gevolg zal zijn dat alleen een paar grote spelers overblijven die wel elektrische busjes kunnen betalen en dat deze diensten veel duurder gaan worden voor Amsterdammers. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:52 |
Vergeet niet dat Volkswagen nog degene is die het meest investeert en er ook het meeste bombarie over maakt. Allemaal een goedkoop PR-offensief na dieselgate natuurlijk, maar de evangelisten trappen er met open ogen in zoals in dit topic te zien is ![]() | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 20:53 |
Nee, want het beleid is niet dat ze dit per se dan al doen in tegenstelling tot wat de titel zou doen vermoeden. Het is uitgesproken als streven en ze spannen zich er voor in, maar als het niet redelijkerwijze haalbaar is of leidt tot sociale verdrukking nemen ze een stap terug. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:54 |
Natuurlijk niet, net zoals niemand weet wie al die subsidies gaat betalen voor al die mensen die gedwongen een nieuwe auto moeten kopen. | |
speknek | donderdag 2 mei 2019 @ 20:54 |
Joh het duurt gemiddeld zeven jaar voordat modellen die ontworpen worden op de markt komen. De modellen die nu gepresenteerd worden komen uit 2011 van de tekentafel. Je zit weer eens hoog van de toren te blazen over dingen waar je geen reet verstand van hebt. Volvo introduceert nu alleen nog maar elektrische auto's, en dat betekent dus dat ze daar een paar jaar geleden al mee begonnen zijn https://www.tankpro.nl/br(...)e-autos/?gdpr=accept Volkswagen draait in 2026 benzine de nek om. Dat is over... en dat betekent dat nu ontworpen wordt... juist ja. https://www.trouw.nl/groe(...)elektrisch~a39da985/ 70 elektrische modellen in de komende tien jaar https://www.autobahn.eu/1(...)n-komende-tien-jaar/ Smart vanaf 2019 alleen nog elektrisch https://m.autowereld.com/(...)lleen-nog-elektrisch BMW introduceert tot 2025 de helft elektrisch. Ze zijn nu aan het ontwerpen voor na 2025, rara politiepet. https://www.google.com/am(...)ktrische-auto-s.html Etc etc | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 20:54 |
In 2025 zijn binnen de ring vracht- en bestelwagens die op diesel of benzine rijden niet meer welkom. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:54 |
Ja hoor, de VVD heeft voor DIT kabinet het "kilometerheffing" woord nog uit het regeerakkoord weten te weren maar over 1 of 2 kabinetten komt dat er echt wel. Die 8,5 miljard Euro aan accijnzen gaan ze echt niet opgeven, daar komt wel een kilometerbeprijzing voor in de plaats. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 20:57 |
Je leest je eigen linkjes niet eens ![]() Je kunt dus niet lezen en ook niet schrijven. En niet zelfstandig nadenken. Blijft dus over ideologisch verblinde brabbelaar die zichzelf constant voor schut zet. En dat noemt zich wetenschapper ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 20:57 |
Je kan stroom niet zomaar 3x duurder maken aangezien dat nogal een basisbehoefte is, daarnaast kunnen mensen met veel zonnepanelen en een thuisaccu tegen die tijd dan "gratis" laden. Er komt echt wel een kilometerheffing voor 2028, aankondiging zal bij volgend kabinet zijn of kabinet daarna. | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 20:58 |
Ik weet niet zo goed waar wij en/of de evangelisten intrappen. Je bedoelt een GL die dit plan voor Adam heeft en denkt dat het haalbaar is? | |
speknek | donderdag 2 mei 2019 @ 21:01 |
(Welke taalfout heb je het over trouwens?) Jaja, NU is het nog niet volledig elektrisch, dat zegt niets over over zeven jaar. De link van Volkswagen gaat wel over het volledig afschaffen van ICE. Maar goed, universiteitshoogleraar automotive versus wandelend Dunning-Kruger effect Fir3fly, moeilijk moeilijk. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 21:02 |
Ja en dat elektrische auto's een vervanging zijn van normale auto's. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 21:02 |
Elektrische auto's zijn geen vervanging van normale auto's? | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:03 |
Eerst duivelse eco-plannetjes bedenken en achteraf huilen dat ze het niet waar kunnen maken. Hoe imbeciel links is dat ? | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 21:04 |
Het zal ook niet volledig elektrisch worden, dat is letterlijk wat er in die linkjes staat. Dat je zo makkelijk in PR-praatjes van een Volkswagen-pak trapt spreekt boekdelen. Gefeliciteerd met je lidmaatschap van de cult. Ach ja natuurlijk, gooi er nog een drogreden bovenop ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 21:05 |
Er komen vast weer argumenten dat 500km onvoldoende range is en dat er straks 1000'en auto's bij de laadstations staan. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 21:05 |
Op grote schaal niet nee. Voor stadsverkeer zijn ze zeer geschikt. Plannen om elektrisch gebruik in de stad te promoten zijn daarom ook goede ideeën. En dat hadden we ook al lang kunnen hebben. Maar ja, religie wint het nu van realiteit. Elektrische auto's vinden overheden mooi, want ze verkopen zo slecht dat de subsidies nog niet zo veel kosten en toch kunnen ze mooi 'groen' doen. Maar goed, er gaan nog zo veel hybride modellen op de weg komen dat de overheden er op een gegeven moment wel aan moeten geloven. | |
speknek | donderdag 2 mei 2019 @ 21:06 |
Afgaan op experts een drogreden noemen ![]() | |
LorneMalvo | donderdag 2 mei 2019 @ 21:06 |
die uitstoot blijft toch niet op 1 plek hangen? Dat waait ook het hele land over. Daarnaast zou het verplaatsen van concentratie zijn ipv totaal oplossen. Wat schiet je daar mee op? | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:07 |
Mwah regelmatig fikt er een Tesla spontaan in de brand. Het is maar waar je zin in hebt. In China zijn ze ook wijzer aan het worden. | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 21:07 |
Ah daar geloof ik eigenlijk ook wel in. Uiteindelijk. Ik wist niet dat dit een gevolg is van een PR campagne van Volkswagen. Hebben ze knap gedaan | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 21:08 |
Het is een beetje zoals de VVD riep te bezuinigen op de ambtenaren ofzo. Kan heel niet meer natuurlijk met zogenaamd ongewijzigde dienstverlening, maar het klinkt lekker, want dan kan dat geld naar andere leuke virtuele traktaties. Ik zou dit niet een duivels plannetje noemen, zie niet in wat er duivels aan is. Het lijkt me wat te ambitieus, maar aan de andere kant kan het snel gaan. Paard en wagen waren ook in steden in enkele jaren verdwenen... al was dat niet echt met de stok van oom agent meen ik? | |
LorneMalvo | donderdag 2 mei 2019 @ 21:08 |
hmhm | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:09 |
Halalsema going wild ![]() ![]() | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 21:10 |
Ze moesten toch wat hè na dieselgate. Ze liften mooi mee op de cult van de heer Musk. | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:10 |
Het gaat om de big picture, waarvan dit 1 van de eerste stuiptrekkingen zijn. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:11 |
Als je iets wilt veranderen is dat met een goed economisch motief/beleid. En niet door Nazi-links beleid van "verboten" Dat heeft nog nooit gewerkt (toen niet en nu ook niet). | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:12 |
En uit de EU. Binnen de EU kan je geen goed economisch beleid voeren. | |
Oud_student | donderdag 2 mei 2019 @ 21:12 |
Ik denk idd dat het plan gaat lukken, want in 2030 zijn er alleen nog maar een paar yuppen die in een Tesla rijden en de rest van de bevolking bestaat uit uitkeringstrekkers, asielzoekers en criminelen. Behalve de laatste groep kunnen zij zich geen auto veroorloven. De middenstand is tegen die tijd allang weggepest. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 21:13 |
Maar we zijn het er wel vast over eens toch dat iemand die een elektrische auto aanschaft doorgaans niet een fossiele brandstof auto ernaast neemt? Dus dat is dan ter vervanging van. Nee, dat kan niet voor iedereen in elk gewenste situatie op het moment inderdaad, dat klopt, maar veruit het meeste verkeer kun je er in principe wel mee op vangen toch? Dan leidt dat wel weer tot ander problemen als: Waar haal je die elektriciteit vandaan? Hoe moeten al die auto's laden? | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:13 |
Precies. Daarom is de klimaatwet ook voor 2050. Dan zijn de indieners allang met pensioen, dus boeiend.. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:14 |
Economisch voordeel. Snapt links dat ?? Denk het niet. | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 21:15 |
Wat mij opvalt, wanneer iemand zegt dat ie electrisch rijdt, dan is de meest gehoorde eerste reactie 'maar hoe moet dat dan met de zomervakantie want je kan er niet ver mee rijden hé?'. Alsof de resterende 360 dagen van her jaar afhankelijk zijn van die mogelijke autorit ![]() | |
LXIV | donderdag 2 mei 2019 @ 21:16 |
Schone lucht voor Amsterdammers. Wat over het hoofd wordt gezien is dat die uitstoot elders onvermijdelijk wel plaatsvind. Door een kolencentrale. Of dat bij 'provincialen' een windmolen naast het erf geplaatst moet worden. Of in het minst erge geval een kerncentrale. Dat is het irritante van de D66/GL grachtengordelelite. Geen kolencentrale in A'dam willen, maar wel stroom. De eigen kindjes naar school ipv de kobaltmijnen in, maar wel een Tesla met subsidie. Voor 40 euro naar Milaan vliegen voor de kleine boodschappen maar Henk en Ingrid de houtkachel verbieden.. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 21:17 |
Gezien ze subsidie willen geven aan mensen om het proces te bespoedigen en als de economische realiteit er niet naar is dit niet willen gaan doen lijkt daar wel enig begrip voor te bestaan. | |
tjoptjop | donderdag 2 mei 2019 @ 21:17 |
Zijn er eigenlijk cijfers van de leeftijd van het Nederlandse wagenpark? Ik ben benieuwd hoeveel auto's van 12 jaar of ouder rondrijden. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 21:17 |
Dat denk ik dus niet. Sowieso natuurlijk vrachtverkeer niet en ook voor veel woon-werkverkeer zal dat niet werken. | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 21:18 |
Is er nagedacht over wie die subsidies moeten gaan betalen? Want tegen die tijd hebben alle rijke mensen al een elektrische auto gekocht met dikke subsidie. | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:18 |
De Chinese kinderhandjes die het Kobalt en Lithium uit de mijnen schrapen, het is wel weer een lekkere oplossing voor een Europees probleem. Wat niet eens een echt probleem is. Het is lachwekkend. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:19 |
D66 en GL hebben een plak spacecake op waarvan ik stiekem het recept wil hebben. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 21:20 |
Meen dat Dijksma zei op de radio dat het voortkwam uit de verkoop van gronden oid?! Het was klaarblijkelijk afgetikt bij de coalitiebesprekingen in A'dam, dus daar zal vermoedelijk wel een technische dekking achter zitten denk je niet? | |
tjoptjop | donderdag 2 mei 2019 @ 21:21 |
Provinciale electriciteitcentrales zouden eigenlijk een 020-tax moeten heffen. | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:21 |
Lol zulke aannames moet je bij de overheid nooit nemen. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 21:22 |
Afrikaanse kinderhandjes bedoel je vermoedelijk. De selectieve verontwaardiging over de kobaltwinning in Congo vind ik dan ook wel weer bijzonder. Toen het om accuboormachine-, smartphone- of laptopaccu's ging hoorde je niemand daarover. Uiteraard is dat slecht maar het is niet alsof kinderarbeid enige manier is om kobalt te winnen. Dus ja, graag betere arbeidsomstandigheden en een einde aan kinderarbeid. Overigens wordt veel kobalt ook uit kopermijnen gewonnen (als "bijvangst"). | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:23 |
Jij weet ook wel dat sinds het Parijs klimaat akkoord dat keer 10.000 gaat. Bij wijze van. De afname gaat bizar hard stijgen. Wel fijn dat Afrika en China niet mee doen met de klimaatplannen, dus ze kunnen doen wat ze willen. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:25 |
Als je het zero-sum game een beetje snapt gaat dit no-doubt tten koste van de burger. Je maakt geen geld uit niks. Fijn als de grondprijzen nog verder stijgen. En de technische dekking (flapdrol linkse kolder opmerking - bestaat niet in de economie) is ?? | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 21:25 |
Ja... en nogmaals, ik ben tegen kinderarbeid en voor goede arbeidsomstandigheden. Dat zou zeker aangepakt moeten worden. Maar nogmaals: het is niet zo dat kobalt niet gewonnen kan worden zonder kinderarbeid. | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:27 |
Klopt, maar als we mensen echt salaris gaan betalen dan wordt een tesla 250.000 euro ![]() | |
Fir3fly | donderdag 2 mei 2019 @ 21:29 |
Gemeentes kennende denk ik van niet ![]() | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 21:30 |
Als mensen een auto willen kopen en nu kiezen ze voor een auto op benzine en straks alleen nog maar kunnen kiezen voor een electrische auto. Wie is dan de verliezer? Jeetje electrische auto's worden gesubsidieerd want die kosten nu teveel maar er levert ook veel op. Wat is dan de klacht? We subsidiëren ook het kopen van het huizen. Wil je vliegen, doen, je hoeft geen BTW of accijnzen te betalen... Dan vinden we het alsmaal prima, maar nu reageren we uiteraard direct infantiel. Alsof we terug willen naar de jaren vijftig waar de lucht pas echt smerig was | |
DoubleUU | donderdag 2 mei 2019 @ 21:32 |
Wat is je punt precies? Ik vind het nogal een warrig verhaal.. | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 21:33 |
Excuses voor het verpesten van je tijd | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:38 |
Elektrische auto's zijn verre van volmaakt. Dat bewijst Tesla nog dagelijks in het nieuws. We denken het ei van Columbus ontdekt te hebben (Tulpenmania), Maar is dat wel zo ?. Is energetisch waterstof niet de betere variant ? Ask Noorwegen. Het is slechts een transitie periode (en dat met dwang afdwingen. Suc6). | |
Benger | donderdag 2 mei 2019 @ 21:41 |
De verliezer is de voormalige automobilist die zich geen elektrische auto kan veroorloven. Het kost meer dan een gewone auto en levert geen milieuvoordeel op. Het subsidiëren van huizen is men aan het afbouwen. En dit kabinet wil een vliegtaks invoeren. De lucht is nu al een heel stuk schoner. Moderne auto's zijn al heel schoon. Met elektrische auto's ga je geen significante verbetering van de luchtkwaliteit bereiken. De meeste luchtverontreiniging komt van de industrie en haven. Denk ook aan allerlei machines zoals aggregaten die op diesel werken zonder filters. | |
opgebaarde | donderdag 2 mei 2019 @ 21:43 |
Niks doen is geen optie, lijkt mij. Als er vanuit overheid niet enigszins gepusht wordt, gebeurt er weinig en anders vooral langzaam. Dat hoef ik hoop ik niet met voorbeelden te onderbouwen. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 21:44 |
En de afvalverbranding vooral ook ergens ver weg laten plaatsvinden. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:46 |
Alle inwoners van A'dam afknallen. Milieu probleem opgelost. Was toch PSV-fan. PS : Ofschoon ik de verrichtingen van Ajax wel bijzonder positief en met genot volg. | |
saparmurat_niyazov | donderdag 2 mei 2019 @ 21:49 |
Het gemiddelde is iig 11 jaar, en dat blijft al geruime tijd vergrijzen wat oa te maken heeft met het kwalitatief steeds beter worden van de gemiddelde auto. https://www.autoblog.nl/n(...)agenpark-2019-122560 | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:50 |
Laat de economie werken. Die komen echt wel met oplossingen. De roep daarop is bijzonder aanwezig. Maar ga geen mensen verplichten op basis van een reclame folder van VW. Dat slaat echt gigantisch dood. | |
AchJa | donderdag 2 mei 2019 @ 21:50 |
Tabel CBS... Kleine anderhalf miljoen tussen de 12 en 15 jaar oud. En bijna 1.8 miljoen tussen de 15 en 20 jaar oud. Dus een dikke 3 miljoen met een leeftijd van 12 tot 20 jaar oud. | |
tjoptjop | donderdag 2 mei 2019 @ 21:51 |
Gemiddeld zelfs, zo oud had ik niet verwacht. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 21:52 |
Er zijn ook nog verstandige mensen in A'dam! ![]() | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 21:54 |
Ja, klinkt heel verstandig om deze democratisch verkozen bestuurders die gewoon democratisch opereren dictatoriaal noemen. Democraten pur sang daar bij de Forum voor Democratie. ![]() | |
tjoptjop | donderdag 2 mei 2019 @ 21:55 |
40% van het wagenpark dus ouder dan 12 jaar. Klasse ouder dan 25 jaar ook meegenomen, al zullen daar wel veel mooi weer hobby auto's tussen zitten dus lastig te vergelijken. | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 21:57 |
Wens van het volk. We zijn te ver doorgeschoten met dat idiote TBS-hippie beleid. Of heb je wat verkiezingsuitslagen gemist ? ![]() | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 21:58 |
En daarom is dit voorstel zo onrealistisch. Verbod vanaf een bepaalde datum op nieuwe brandstofauto's sta ik volledig achter, mits er in alle segmenten een goed aanbod is. Maar dit volledig afschrijven van goede producten die nog jarenlang meekunnen is domweg niet erg duurzaam. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 21:58 |
Welk nieuws? Waterstof? Nee, dat geloof ik sowieso niet. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 22:02 |
Waterstof heeft juist wel de toekomst! | |
Ivo1985 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:02 |
Die verkiezingsuitslag voor de Provinciale Statenverkiezingen met zo'n 14% van de stemmen voor FVD. En de rest van de democratische stemmen ging dus naar andere partijen? Oh ja. Heel democratisch hoor, om dan die hele groep partijen als dictatoriaal weg te zetten. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 22:02 |
In een Tesla Model 3 zit nog zo'n 4,5 kilo kobalt. Dat is zo'n ¤75 aan kobalt. Ik denk niet dat een Tesla 4 tot 5x zo duur wordt als we de werknemers die het winnen beter gaan betalen. | |
Bocaj | donderdag 2 mei 2019 @ 22:02 |
Nu op nieuwsuur! | |
Drugshond | donderdag 2 mei 2019 @ 22:02 |
https://www.forbes.com/si(...)-china/#14392087bd91 ------ Volg je het nieuws wel ? Of is het slechts ideologie. | |
ExtraWaskracht | donderdag 2 mei 2019 @ 22:03 |
De economische links/rechts blokken zijn grofweg even groot gebleven hoor, of heb jij wat gemist? Verder irrelevant. Deze mensen onder de banner van "democratie" zetten een democratisch verkozen bestuur die democratisch handelt weg als dictatoriaal. Volstrekt van de pot gerukt natuurlijk en wakkert alleen maar het wantrouwen aan. | |
voetbalmanager2 | donderdag 2 mei 2019 @ 22:04 |
vol |