Ditquote:Op donderdag 2 mei 2019 14:31 schreef heywoodu het volgende:
Uitstekend plan. Geen enkele reden om met je mobiel in je hand te fietsen ook, als het zó dringend is moet je maar even stil gaan staan.
Fietsen met oordopjes zou inderdaad als verzwarende omstandigheid moeten worden aangemerkt aangezien je dan niet alleen niets ziet maar ook nog eens niets van je omgeving hoort. Een EMG zou in dat geval wel op zijn plaats zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:29 schreef MMaRsu het volgende:
Nieuwe wetgeving..
Als ik een ander liedje wil opzetten en daar even 5 seconden mijn telefoon voor in de hand heb, dan behoor ik daar geen boete a 90 euro voor te krijgen.
Een ambu denk ik.quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:35 schreef Salvad0R het volgende:
wat als je op je telefoon zit op straat met je fiets in je nek
Deze wet geldt niet voor voetgangers.quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:35 schreef Salvad0R het volgende:
Wat als je loopt en je hebt je fiets op je schouder en met je andere hand ben je aan het telefoneren
Wat is het probleem met het ding gewoon in je broekzak steken? Waarom moet je hem vasthouden als je hem toch niet gebruikt of erop kijkt?quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:34 schreef MMaRsu het volgende:
Ik kan trouwens gewoon fietsen met mobiel in de hand, hoef toch niet te kijken naar t scherm? Wat is dan de issue?
Ik hoef niets te horen.. Fiets altijd dicht langs de stoep ( rechts op fietspad ), kijk goed voor ik oversteek, kijk ook regelmatig achterom..quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fietsen met oordopjes zou inderdaad als verzwarende omstandigheid moeten worden aangemerkt aangezien je dan niet alleen niets ziet maar ook nog eens niets van je omgeving hoort. Een EMG zou in dat geval wel op zijn plaats zijn.
In vergelijking met een boete van ¤1500,- als je met een lege tank langs de weg komt te staan valt dit natuurlijk hartstikke meequote:Op donderdag 2 mei 2019 14:29 schreef MMaRsu het volgende:
Nieuwe wetgeving..
Mijn rant
Vanaf 1 Juli mag je niet meer op de fiets je telefoon in de hand houden. Ondanks dat ik zelf nog nooit betrokken ben geweest bij een ongeluk, vind ik deze actie compleet en volslagen idioot.
In plaats daarvan kunnen ze beter boetes gaan uitdelen aan mensen die zo enorm langzaam zijn dat je er bijna niet langs kan, aan de linkerkant van het fietspad gaan fietsen en je weg blokkeren, mensen die hun hand niet uitsteken bij het afslaan e.d.
Als ik een ander liedje wil opzetten en daar even 5 seconden mijn telefoon voor in de hand heb, dan behoor ik daar geen boete a 90 euro voor te krijgen.
Belachelijke wetgeving weer. Alles om geld uit de zakken van de burgers te kloppen.
Ben wel benieuwd hoe hoog het percentage ongelukken is onder fietsers die een device in hun hand hielden ten tijde van het ongeluk.
Dit is er al één.quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Kan haast niet wachten op de KLB-topics
Ja dat slaat ook echt nergens opquote:Op donderdag 2 mei 2019 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In vergelijking met een boete van ¤1500,- als je met een lege tank langs de weg komt te staan valt dit natuurlijk hartstikke mee
Dat ie nog niet naar KLB is verplaatst, wil nog niet zeggen dat het er geen is.quote:
Fair enoughquote:Op donderdag 2 mei 2019 14:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat ie nog niet naar KLB is verplaatst, wil nog niet zeggen dat het er geen is.
quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:31 schreef heywoodu het volgende:
Uitstekend plan. Geen enkele reden om met je mobiel in je hand te fietsen ook, als het zó dringend is moet je maar even stil gaan staan.
Ik kan je hier redenen geven om het wel of niet te doen, maar in plaats daarvan ontvang je een tegenrant:quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:34 schreef MMaRsu het volgende:
Ik kan trouwens gewoon fietsen met mobiel in de hand, hoef toch niet te kijken naar t scherm? Wat is dan de issue?
In de auto zou ik ¤230 betalen.quote:
Al die dingen die je opnoemt veranderen niets aan het feit dat een mobiel in het verkeer gevaarlijke situaties kan veroorzaken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:04 schreef MMaRsu het volgende:
Maar als je een paraplu in je hand hebt, dat is niet gevaarlijk?
Dat is een ding wat pas echt je zicht kan belemmeren.
Of een capuchon dat je niet meer goed naar links en rechts of naar achter kan kijken?
Met een telefoon heb je interactie (of met de persoon aan de andere kant).quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:04 schreef MMaRsu het volgende:
Maar als je een paraplu in je hand hebt, dat is niet gevaarlijk?
Dat is een ding wat pas echt je zicht kan belemmeren.
Of een capuchon dat je niet meer goed naar links en rechts of naar achter kan kijken?
Precies. Ik kwam vorige keer een debiel tegen op de fiets, die EN tegen het verkeer in reed, En nog eens op zijn telefoon at te kijken zodat ie mij niet eens zag aankomen terwijl ik aan de goede kant van de drukke! weg reedquote:Op donderdag 2 mei 2019 14:40 schreef DJKoster het volgende:
Met deze wet kunnen mensen die zich gevaarlijk gedragen door het gebruiken van een telefoon op de fiets een boete krijgen. Dit kon voorheen niet.
Het is niet alsof er nu overal politie gaat controleren.![]()
(Zouden ze kunnen doen als er, bijvoorbeeld door scholieren, op een bepaalde route veel overlast is)
¤95 lijkt me voorlopig genoeg.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:10 schreef Cattivo het volgende:
Kan die boete niet naar 600 euro? Weg met de telefoon op de fiets.
Komt nog een tientje administatiekosten bij. Had ik ook toen ik pas werd bekeurd omdat ik met de fiets door rood licht reedquote:
Het kabinet leest echt niet mee.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:13 schreef MMaRsu het volgende:
Thanks voor je tegenrant en statistieken, stel ik zeker op prijs
"
Dat je als fietser - net zoals de automobilist - geforceerd mag worden om je je aandacht constant op het verkeer te hebben en te houden. "
Ja maar dat ben ik dan ook 100% met je eens. Echter stel op het moment dat ik op het fietspad fiets en er xit nog een stuk hondenuitlaat veldje tussen mij en de weg
En ik fiets als enige op dat fietspad
Wat is er dan gevaarlijk om met mn tel in de hand te fietsen.
En nogmaals,is een paraplu dan niet nog gevaarlijker?
En die cijfers.. ja interessant is het zeker. Maar zoals je kan zien ligfen fiets doden in de lijn der jaren gewoon in verhouding. Niet meer dan in 97 bijvoorbeeld..
dus vraag ik me stellig af of dit uberhaupt invloed zal hebben.
Wat pas echt gevaarlijk is is met een telefoon op je scooter, 1 hand aan het stuur terwijl er een kind zonder helm voorop zit.. deze belachelijke situatie zag ik laatst.. idioot
En als de politie dat ziet, zal de bestuurder van de scooter een boete krijgen en zal verder moeten lopen vanwege het niet veilig vervoeren van het kind.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:13 schreef MMaRsu het volgende:
Wat pas echt gevaarlijk is is met een telefoon op je scooter, 1 hand aan het stuur terwijl er een kind zonder helm voorop zit.. deze belachelijke situatie zag ik laatst.. idioot
Precies. Als je drie keer in de week gepakt wordt, leer je het ook wel afquote:Op donderdag 2 mei 2019 15:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
¤95 lijkt me voorlopig genoeg.
Handhaving is belangrijker dan hoogte van boete.
Of je kijkt gewoon niet op je mobiel. Of je stopt even.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:15 schreef BoneThugss het volgende:
Belachelijk weer, meer dan een meijer voor op je mobiel kijken________
Naja, ik ervaar het zelf toch als behoorlijk spannend als iemand me al slingerend tegemoet komt fietsen. Of als ik iemand inhaal en die persoon een zwiep naar links geeft terwijl diegene op zijn of haar mobiel kijkt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:15 schreef BoneThugss het volgende:
Belachelijk weer, meer dan een meijer voor op je mobiel kijken________
Och ik heb er sws schijt aan maar ik fiets niet, ja als ik naar de kroeg ga. Maar ik mag dus wel een boek lezen op de fiets.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon niet op je mobiel. Of je stopt even.
Als je daarmee het verkeer in gevaar brengt niet. En als de politie vindt dat je dat wel doet, dan krijg je gewoon een artikel 5 aan je broek.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Och ik heb er sws schijt aan maar ik fiets niet, ja als ik naar de kroeg ga. Maar ik mag dus wel een boek lezen op de fiets.
Artikel 5 is een kapstok-artikel daar heb je wel even wat meer voor nodig. Maar ik mag dus wel een boek lezen of een e-reader vast houden maar geen telefoon. Lekker consequent beleid.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je daarmee het verkeer in gevaar brengt niet. En als de politie vindt dat je dat wel doet, dan krijg je gewoon een artikel 5 aan je broek.
Nee, een e-reader mag ook niet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Artikel 5 is een kapstok-artikel daar heb je wel even wat meer voor nodig. Maar ik mag dus wel een boek lezen of een e-reader vast houden maar geen telefoon. Lekker consequent beleid.
Dan kom je zeker weinig buiten in de stad. Ik heb al menig fietser die gefixeerd was op zijn telefoon tegen een paaltje, voetganger, andere fietser of een al dan niet geparkeerde auto aan zien fietsen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 14:33 schreef MMaRsu het volgende:
Maar ik heb nog nooit een ongeluk gezien wat kwam omdat iemand zn tel in de hand had. Wat zeggen de cijfers?
Naja woon in den bosch dus een echte stad kan je het niet noemenquote:Op donderdag 2 mei 2019 15:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan kom je zeker weinig buiten in de stad. Ik heb al menig fietser die gefixeerd was op zijn telefoon tegen een paaltje, voetganger, andere fietser of een al dan niet geparkeerde auto aan zien fietsen.
Dat komt omdat niemand het zal toegeven dat ze met de telefoon bezig waren. maar van al die idioot zwalkende fietsers die je af en toe ziet als automobilist heeft 9 van de 10 een mobiel in de handenquote:Op donderdag 2 mei 2019 14:33 schreef MMaRsu het volgende:
Maar ik heb nog nooit een ongeluk gezien wat kwam omdat iemand zn tel in de hand had. Wat zeggen de cijfers?
navigatie is een redenquote:Op donderdag 2 mei 2019 14:31 schreef heywoodu het volgende:
Ja omdat het ( naar mijn idee ) niet gevaarlijk is.. anders zou toch niemand dat doen? Dalijk tel kapot, fiets kapot allesquote:Op donderdag 2 mei 2019 15:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat komt omdat niemand het zal toegeven dat ze met de telefoon bezig waren. maar van al die idioot zwalkende fietsers die je af en toe ziet als automobilist heeft 9 van de 10 een mobiel in de handen
Er zijn ook zat die in de auto op hun telefoon zitten, en die weten donders goed hoe gevaarlijk dat is.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:32 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja omdat het ( naar mijn idee ) niet gevaarlijk is.. anders zou toch niemand dat doen? Dalijk tel kapot, fiets kapot alles
Handsfree navigeren mag. Als je dat niet handsfree kan, moet je maar even stil gaan staan. Is niet zo moeilijk op de fiets.quote:
Er zijn ook legio mensen die menen dat een appje beantwoorden terwijl ze met 120 over de A1 rijden niet gevaarlijk is, want zij kunnen dat echt wel hoor, appen en rijden....quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:32 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja omdat het ( naar mijn idee ) niet gevaarlijk is.. anders zou toch niemand dat doen? Dalijk tel kapot, fiets kapot alles
Mensen die dom zijn denken dat het niet gevaarlijk is.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:32 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dan hou je toch gewoon je telefoon niet vast op de fiets? Heb je ze lekker te pakken! Haha! You win!quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:36 schreef LanaMyst het volgende:
Eensch met TS, het zoveelste regeltje om geld uit de zak te kloppen.
Maar Fokkers met hun verbodsfetish zullen het wel weer toejuichen
FOMO, laag IQ, you name it.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:37 schreef Persefoneia het volgende:
Waarom moet je een telefoon in de hand houden op de fiets?
Wat is de meerwaarde tijdens het fietsen?
Het gaat helemaal niet om die telefoon, het gaat erom dat met die steeds achterlijker wordende rubbertegel wetjes hier je bij elke handeling waar je normaalgesproken nieteens bij stil zou staan, nu moet nadenken of het misschien niet strafbaar is. Het loopt echt de spuigaten uit met dit belachelijke gedoe.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:37 schreef Persefoneia het volgende:
Waarom moet je een telefoon in de hand houden op de fiets?
Wat is de meerwaarde tijdens het fietsen?
Burgerlijke ongehoorzaamheid gespotquote:Op donderdag 2 mei 2019 15:48 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om die telefoon, het gaat erom dat met die steeds achterlijker wordende rubbertegel wetjes hier je bij elke handeling waar je normaalgesproken nieteens bij stil zou staan, nu moet nadenken of het misschien niet strafbaar is. Het loopt echt de spuigaten uit met dit belachelijke gedoe.
Ik fiets alleen recreatief dus in drukke stad fiets ik nooit en al helemaal niet tijdens spits. Maar ik gebruik mijn telefoon soms wel voor navigatie in natuurgebied (zit op het stuur in fietstas in transparant vak) maar dan komt het wel eens voor dat ik hem even in de hand pak. En nee ik ga daar niet voor stoppen omdat één of andere zwakzinnige bedacht heeft dat dit ineens strafbaar moet zijn. Ik kan zelf prima inschatten wat wel of niet veilig kan. Ik kon vroeger in de jaren 80 ook een casessebandje van de walkman wisselen zonder bekeuring. dus een telefoon vasthouden gaat ook prima.
Laat mensen gewoon met rust en laat ze ophoepelen op met dat betuttelende gedram.
Moet je voor de grap eens doen en dan weer hier reageren.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:48 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om die telefoon, het gaat erom dat met die steeds achterlijker wordende rubbertegel wetjes hier je bij elke handeling waar je normaalgesproken nieteens bij stil zou staan, nu moet nadenken of het misschien niet strafbaar is. Het loopt echt de spuigaten uit met dit belachelijke gedoe.
Ik fiets alleen recreatief dus in drukke stad fiets ik nooit en al helemaal niet tijdens spits. Maar ik gebruik mijn telefoon soms wel voor navigatie in natuurgebied (zit op het stuur in fietstas in transparant vak) maar dan komt het wel eens voor dat ik hem even in de hand pak. En nee ik ga daar niet voor stoppen omdat één of andere zwakzinnige bedacht heeft dat dit ineens strafbaar moet zijn. Ik kan zelf prima inschatten wat wel of niet veilig kan. Ik kon vroeger in de jaren 80 ook een casessebandje van de walkman wisselen zonder bekeuring. dus een telefoon vasthouden gaat ook prima.
Laat mensen gewoon met rust en laat ze ophoepelen op met dat betuttelende gedram.
Jij misschien wel, maar heel veel mensen niet. Zie statistieken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:48 schreef LanaMyst het volgende:
Ik kan zelf prima inschatten wat wel of niet veilig kan.
Je hoeft niet te stoppen hoor.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:48 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |