abonnement Unibet Coolblue
pi_188452736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:32 schreef Accordtje het volgende:
Staat nu volgens mij ¤ 250,- voor het vasthouden van de telefoon in de hand (auto). Zonde geld, maar 99% van de automobilisten zal er geen langdurige pijn van voelen.

Als de pakkans b.v. 20% is kan dat een heel ander verhaal zijn. Dan wordt je in principe 1 keer per week beboet met 250 euro als je consequent de regel negeert. Dat lijkt me effectiever en is heel duur natuurlijk om te implementeren maar lijkt me wel noodzakelijk als je werkelijk de wet wilt handhaven voor de veiligheid van een ieder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 23:23:49 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188452772
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als de pakkans b.v. 20% is kan dat een heel ander verhaal zijn. Dan wordt je in principe 1 keer per week beboet met 250 euro als je consequent de regel negeert. Dat lijkt me effectiever en is heel duur natuurlijk om te implementeren maar lijkt me wel noodzakelijk als je werkelijk de wet wilt handhaven voor de veiligheid van een ieder.
Dan is het dus beter om het boetebedrag te verhogen, dat levert juist geld op. Maarja, dat loopt ws weer tegen juridische problemen en proportionaliteit aan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_188453570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
Als de pakkans b.v. 20% is kan dat een heel ander verhaal zijn. Dan wordt je in principe 1 keer per week beboet met 250 euro als je consequent de regel negeert. Dat lijkt me effectiever en is heel duur natuurlijk om te implementeren maar lijkt me wel noodzakelijk als je werkelijk de wet wilt handhaven voor de veiligheid van een ieder.
Het gaat er om dat je wilt voorkomen dat mensen met de telefoon bezig zijn tijdens het rijden. De inzet van politie om dat te kunnen handhaven is beperkt, dus moet je naar andere mogelijkheden kijken en dat is de boete dusdanig maken dat 99% van de automobilisten de gok niet meer neemt om die telefoon in de handen te pakken. Dat kan naar mijn idee door daar een buitensporig hoge boete aan te koppelen.

Zie het als meedoen aan een loterij. De kans dat je de hoofdprijs wint is erg klein, maar toch trekt de waarde van de hoofdprijs heel veel mensen aan om mee te doen, want je zal 'm toch maar net winnen.

Dat effect kan met een boete ook bereikt worden. De kans dat je gepakt wordt is misschien niet zo heel groot (hoewel ook niet miniem, want ik kom toch geregeld politie tegen), maar je zal maar net gepakt worden. Dan betaal je daar meteen de hoofdprijs voor en dat risico gaan veel mensen echt niet nemen.

Ik zie echt geen reden om die boete niet naar ¤ 2.500,- of iets dergelijks te brengen....we willen toch allemaal dat het nou eens klaar is met die k*t telefoon tijdens het rijden?
pi_188453670
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:23 schreef Drekkoning het volgende:
Dan is het dus beter om het boetebedrag te verhogen, dat levert juist geld op. Maarja, dat loopt ws weer tegen juridische problemen en proportionaliteit aan.
Ik denk dat het wel meevalt met die juridische problemen. De kosten voor gepakt worden met alcohol kunnen ook in de duizenden euro's lopen...dus waarom met een telefoon niet?

Ik vind het ook helemaal niet buiten proportioneel. Zet het gebruik van de telefoon tijdens het rijden maar in hetzelfde rijtje als rijden onder invloed van alcohol of verdovende middelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')