Als alleen de bovenhoek aanloop niet aan de scharnieren gaan lopen kutten, gewoon een stukje afschaven.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mijn voordeur klemt in de linkerbovenhoek (zie onderstaande gedramatiseerde illustratie). Dat is ook de enige plek waar hij klemt, de rest loopt nog goed (in tegenstelling tot hoe het misschien op de illustratie lijkt).
[ afbeelding ]
De deur klemt al enige tijd en het zou misschien door het warmere weer kunnen komen, maar hij klemt nu dusdanig dat je echt flink kracht moet zetten om 'm open te trekken/duwen. Het kozijn en de bovenkant van de deur beginnen ook steeds meer in te slijten.
Ik wilde dus onderzoeken of ik 'm zelf zou kunnen stellen, maar er zitten scharnieren in die allemaal gelijk zijn aan onderstaande afbeelding. Met mijn lekenblik zie ik nergens een mogelijkheid om iets te stellen, zie ik iets over het hoofd? Hoe kan ik mijn deur ontklemmen?
[ afbeelding ]
Kijk eens bij meubelbeslagonlinequote:Op zondag 14 juli 2019 11:38 schreef bitowner het volgende:
Hi,
ik heb een probleem met een frontje van mijn keuken. Waar normaal een la zit, zit op deze plek alleen een frontje. In dit plankje zitten gaatjes die in een bolletje zouden moeten vallen welke bevestigd zit aan de binnenkant van het kastje. Echter zijn 3 van de 4 bolletjes afgebroken, plaatjes ter verduidelijking:
1. bevestiging aan de binnenkant
[ afbeelding ]
2. stukje plastic waar dus 1 van de 2 bolletjes is afgebroken
[ afbeelding ]
3. frontje met gaatjes
[ afbeelding ]
Iemand enig idee hoe dit heet? Of nog beter waar ik deze stukjes plastic kan kopen?
Ik heb geen idee eigenlijk maar de rubberen ringen pasten wel gewoon goed ?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:41 schreef Attitude het volgende:
Hi
Paar weken geleden hebben we de rubberen ringetjes van de kraan vervangen, zodat het goed afsluit. We hebben hier nog 'ouderwetse ' kranen met warm links en koud rechts.
Maar bij vervangen van rubberen ringetjes is er iets niet goed gegaan denk ik.
Bij warm water: kwart slag draaien en gelijk water.
Bij koud water: 2 hele ronden draaien en dan water.
( dit is vervelend, meerdere malen mijn handen verbrand.... )
Maar hoe kan dit? En hoe lost ik dit op?
Ja. Voorheen deed alles goed en naar behoren. De rubberen ring, precies dezelfde en verder niets gedaan. En nu worden we gek van de kraan. Warm krijg je meteen en koud moet je verder opendraaien.quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk maar de rubberen ringen pasten wel gewoon goed ?
quote:Op zondag 14 juli 2019 11:38 schreef bitowner het volgende:
Hi,
ik heb een probleem met een frontje van mijn keuken. Waar normaal een la zit, zit op deze plek alleen een frontje. In dit plankje zitten gaatjes die in een bolletje zouden moeten vallen welke bevestigd zit aan de binnenkant van het kastje. Echter zijn 3 van de 4 bolletjes afgebroken, plaatjes ter verduidelijking:
1. bevestiging aan de binnenkant
[ afbeelding ]
2. stukje plastic waar dus 1 van de 2 bolletjes is afgebroken
[ afbeelding ]
3. frontje met gaatjes
[ afbeelding ]
Iemand enig idee hoe dit heet? Of nog beter waar ik deze stukjes plastic kan kopen?
Niet veilig want je kan de spanning er niet af halen...quote:Op donderdag 18 juli 2019 17:10 schreef Hermsen het volgende:
Graag wil ik in mijn meterkast een extra groep plaatsen. Er zitten al te veel groepen achter de aardlekschakelaar, dus wil er een extra aardlekschakelaar bij plaatsen.
Hoe kan ik dit het beste doen?
[ afbeelding ]
Plaats die er dan gelijk bijquote:Op donderdag 18 juli 2019 18:57 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Niet veilig want je kan de spanning er niet af halen...
Maar wat je moet doen is de groep rechts los gooien, op die 2 draden sluit je een nieuwe aardlekschakelaar aan.
Dan bestel je bij Elektramat 2 twin aansluitsnoeren 6mm2 mee. Vanuit de aardlekschakelaar ga je met de aansluitsnoeren naar de groep die je los gekoppeld hebt en je nieuwe groep.
Veiligste manier is met een geïsoleerde tang en schroevendraaier eerst de draden uit het aansluitblok onderin de groepenkast te halen, en die dan als laatst weer terug te plaatsen op dezelfde manier.
Maar nogmaals, een echt veilige methode is er niet zonder het zegel te verbreken. (Aan de leeftijd van je groepenkast te zien zal je ook geen automaat als hoofdschakelaar hebben.)
Top, dan moet t goed komen!quote:Op donderdag 18 juli 2019 19:13 schreef Hermsen het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie Makrolon.
Overzichtsfoto van de hele situatie, waarbij er wel een mogelijkheid is om het systeem volledig spanningslooste maken is (onder de meter zit een schakelaar).
Dus veilig werken gaat wel lukken.
[ afbeelding ]
Nee, een 2 polige hoofdschakelaarquote:Op donderdag 18 juli 2019 21:21 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Wat? De hoofdzekering? Dat moet je netbeheerder doen.
Maar er zit toch een automaat zie ik.
Ja, alleen als je het om de veiligheid doet kan je beter onder spanning 2 draadjes uit t aansluit blok halen en later weer terug doen dan de 2 draden vanuit de meter uit t aansluitblok halen en onder spanning in de hoofdschakelaar stoppen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 22:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, een 2 polige hoofdschakelaar![]()
Dat is waar; dat zou ook het advies zijn wat ik zou gevenquote:Op donderdag 18 juli 2019 22:40 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja, alleen als je het om de veiligheid doet kan je beter onder spanning 2 draadjes uit t aansluit blok halen en later weer terug doen dan de 2 draden vanuit de meter uit t aansluitblok halen en onder spanning in de hoofdschakelaar stoppen.
Daarbij vind ik dat als je daar aan gaat beginnen je gewoon een hele nieuwe kast moet halen :p
Nee een hoofdschakelaar. Dat zijn hoofdzekering een automaat is is handig voor hem.quote:Op donderdag 18 juli 2019 21:21 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Wat? De hoofdzekering? Dat moet je netbeheerder doen.
Maar er zit toch een automaat zie ik.
Volgens mij is dat niet één op één uit te wisselen met elkaar.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:54 schreef wootahH het volgende:
mijn deur-op-deur koelkast is overleden. kan ik ook een sleepdeur model plaatsen? in mijn keuken deur zitten geen gaten voor een normale kast-deur scharnier.
Is het blad hol door slijtage misschien? Lijkt wel of ie de buitenkanten eerst pakt, in het midden zet ie alleen maar een lijntje..quote:Op zondag 21 juli 2019 22:20 schreef Tom_ het volgende:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een steenknipper?
Ik heb zo'n kleine (max 33cm lengte, 120cm hoogte) gehuurd om de betonklinkers (30x20x6) snel op maat te kunnen maken zonder het lawaai en stof van een slijper/zaag.
Nu zijn er een hoop filmpjes te vinden over het gebruik, maar geen enkele laat het resultaat van het knippen zien. Van wat ik er nu mee knip moet ik nog best veel eraf bikken om het te laten passen, doe ik iets verkeerd of is dit normaal?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |