abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 april 2019 @ 21:16:38 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186425515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Niet volgens de prognoses van het CBS.
Jawel. Bovendien gaat zij uit van trends die niet zo blijven. Migratie gaat sterk teruglopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186425537
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Migratie gaat sterk teruglopen.
Waarop baseer je dat?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 25 april 2019 @ 21:20:49 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186425632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?
Je ziet de politieke wind niet waaien?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 april 2019 @ 21:27:58 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186425841
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jawel. Bovendien gaat zij uit van trends die niet zo blijven. Migratie gaat sterk teruglopen.
multinationals kunnen in Azia massa goedkoop hoogopgeleid personeel halen he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 25 april 2019 @ 21:29:43 #55
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186425894
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:49 schreef BasEnAad het volgende:
Dat zal de VVD wel fijn vinden, de bezitters van het kapitaal worden rijker en rijker en het plebs kan de tering krijgen.
En dat haal je hier uit op :?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_186425906
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je ziet de politieke wind niet waaien?
Ja, en die stimuleert migratie, zie de ruimhartige pardonregelingen. Bovendien spelen multinationals een zeer grote rol in Nederland en die hebben graag goedkopere arbeid en klanten. Zij betalen nauwelijks tot geen belasting en profiteren hier juist van (privatise gains and socialize losses). Op dit moment heeft Nederland een zeer ruimhartig migratiebeleid vergeleken met steeds meer EU-landen die hierin restrictiever worden.
  donderdag 25 april 2019 @ 21:33:37 #57
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186426011
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:29 schreef embedguy het volgende:

[..]

En dat haal je hier uit op :?
Jazeker, denk je dat de gewone werkman die robots bezit? Nee de rijken en aandeelhouders bezitten die robots. Goedkope arbeidskrachten dus meer winstmarge.
  donderdag 25 april 2019 @ 23:10:39 #58
323876 michaelmoore
pi_186428360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:33 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Jazeker, denk je dat de gewone werkman die robots bezit? Nee de rijken en aandeelhouders bezitten die robots. Goedkope arbeidskrachten dus meer winstmarge.
Uber Rob
Verhuurt ze via Uber jobs
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186428742
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:42 schreef mstx het volgende:

[..]

Dat valt blijkbaar wel mee want dit roepen ze al sinds de jaren 80 ofzo.
Nou er is inderdaad niet veel veranderd sinds de jaren 80 nee..
pi_186429241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Piva het volgende:

[..]

Belangrijkste verandering is mijnsinziens de opmars die deep learning heeft gemaakt sinds 2006. Op het moment dat men daadwerkelijk in staat is volledig autonome autos te laten rondrijden kan je de conclusie trekken dat A.I. zich richting A.G.I. ontwikkeld en dat veel werk dat mensen uitvoeren te robotiseren is.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 april 2019 @ 00:11:18 #61
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186429356
Ach, het is gewoon nog even wachten tot de technologische singulariteit bereikt is en dan is de mensheid in zijn geheel gewoon overbodig.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_186429708
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:11 schreef LTVDK het volgende:
Ach, het is gewoon nog even wachten tot de technologische singulariteit bereikt is en dan is de mensheid in zijn geheel gewoon overbodig.
Ray Kurzweil voorspelt dat het rond 2045 zover zal zijn en gezien de ontwikkelingen die gaande zijn lijkt het mij niet onwaarschijnlijk.

Kurzweil Claims That the Singularity Will Happen by 2045
Get ready for humanity 2.0.
  vrijdag 26 april 2019 @ 07:41:11 #63
323876 michaelmoore
pi_186431499
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:11 schreef LTVDK het volgende:
dan worden we in zijn geheel gesteriliseerd en gaan de AI robots de aarde herstellen en zijn er nog slechts een miljoen mensen over die leven in een soort mensen tuin
  vrijdag 26 april 2019 @ 07:44:33 #64
323876 michaelmoore
pi_186431513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Belangrijkste verandering is mijnsinziens de opmars die deep learning heeft gemaakt sinds 2006. Op het moment dat men daadwerkelijk in staat is volledig autonome autos te laten rondrijden kan je de conclusie trekken dat A.I. zich richting A.G.I. ontwikkeld en dat veel werk dat mensen uitvoeren te robotiseren is.
autonome auto's
autonome vrachtwagens
autonome treinen
autonome vliegtuigen

die allemaal 24 uur per dag rijden en vliegen in een zeer constant foutloos tempo
pi_186431682
De grootste verandering zal niet eens onder beroepen zoals vrachtwagenchauffeurs vallen, maar meer onder juristen, medici en andere hoogwaardige beroepssectoren. Als je ziet hoe hard de ontwikkeling op het gebied van AI gaat, dat is gewoon om eng van te worden, zeker IBM met Watson is al enorm ver.

Machine learning was er al sinds de jaren 70 echter met deep learning is het pas echt hard gegaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_186431692
Wanneer worden politici eens vervangen door robots? Dan kan ik eindelijk iets rationeels uit die kant horen.
Racist
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:39:08 #67
323876 michaelmoore
pi_186431951
[i]
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:12 schreef Toga het volgende:
Wanneer worden politici eens vervangen door robots? Dan kan ik eindelijk iets rationeels uit die kant horen.
dat gaat zeker gebeuren dat AI de controle over de wereld overneemt
De vernietigingswapens vernietigd en de mensheid gaat reduceren tot de juiste proporties

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-04-2019 08:48:51 ]
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:46:41 #68
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_186432027
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:39 schreef michaelmoore het volgende:
[i]
[..]

dat gaat zeker gebeuren dat AI de controle over de wereld overneemt

en de mensheid gaat reduceren tot de juiste proporties
Ik moet er btw niet aan denken dat SJW's het straks gaan opnemen voor AI-robots... pukey.gif
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:56:06 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186432119
Dat roepen ze al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw en de laatste jaren weer met verhoogde hysterie.
Het is vooral een poging om het mkb wakker te schudden want als het daaraan ligt is die robotisering over dertig jaar nog niet doorgevoerd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:59:44 #70
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186432144
Er komt geen robot in hier, en die robotmaaier van de buren tyf ik ook nog een keer op de kop in de sloot.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 26 april 2019 @ 09:03:07 #71
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186432178
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:11 schreef raptorix het volgende:
Als je ziet hoe hard de ontwikkeling op het gebied van AI gaat, dat is gewoon om eng van te worden, zeker IBM met Watson is al enorm ver.
Machine learning was er al sinds de jaren 70 echter met deep learning is het pas echt hard gegaan.
Ik ben het zeker met de meeste hier eens dat robotica een hoop functies gaat vervullen die nu door mensen worden gedaan, toch ben ik niet bang voor AI of de Kurzweil curve.

Vergeet niet dat alle computers, robots en AI uiteindelijk worden aangestuurd door logica, hoe complex algoritmen ook zijn, er ligt logica is keuzes ten grondslag om tot een bepaalde functie of resultaat te komen, en daar is precies het punt waarom de mens het altijd zal winnen.

Wij zijn uitstekend in staat om volledig irrationele emotionele creatieve beslissingen te nemen die nergens op slaan en zijn daar volledig tevreden mee, en dat valt nimmer of nooit machinaal/software matig na te bootsen, je kan een algoritme niet leren wat een lekker wijf, een goede wijn of fijne muziek is, dat is te persoonlijk en emotie gebonden en daar faalt AI keihard in.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 26 april 2019 @ 09:14:39 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186432295
Juist die emotie en non-rationaliteit is de grote AI-uitdaging van de komende decennia.

Beweren dat computers *nooit* dat niveau gaan halen is als beweren dat een maanreis niet mogelijk is. Of dat je zoʼn mobiel telefoontje heus-heus niet nodig hebt want er gaat toch niks boven echt menselijk contact?
pi_186432691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:30 schreef Digi2 het volgende:

Ja, en die stimuleert migratie, zie de ruimhartige pardonregelingen. Bovendien spelen multinationals een zeer grote rol in Nederland en die hebben graag goedkopere arbeid en klanten. Zij betalen nauwelijks tot geen belasting en profiteren hier juist van (privatise gains and socialize losses). Op dit moment heeft Nederland een zeer ruimhartig migratiebeleid vergeleken met steeds meer EU-landen die hierin restrictiever worden.
Dit is juist, maar daar boven op komt nog het probleem van de al maar stijgende lasten voor de burger. De huidige bevolking is al niet meer te onderhouden (sociaal stelsel) bij de huidige automatiseringstrend, laat staan als daar nog eens laagopgeleiden instromen.
Over een paar jaar zal het sociale stelsel zoals wij dat kennen ophouden te bestaan.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_186432796
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ray Kurzweil voorspelt dat het rond 2045 zover zal zijn en gezien de ontwikkelingen die gaande zijn lijkt het mij niet onwaarschijnlijk.

[ afbeelding ]

Kurzweil Claims That the Singularity Will Happen by 2045
Get ready for humanity 2.0.

Dit is ook de reden dat bij de mensen de mening heerst "ze roepen het al sinds de jaren 80, er is weinig veranderd". Het komt door de exponentiële ontwikkeling van de techniek (veel mensen denken lineair), soms is er sprake van een meer dan exponentiële ontwikkeling. Soms moeten eerst bepaalde drempels worden overschreden voordat een techniek in de praktijk toegepastr kan worden. Maar de grootste rem op de technologische ontwikkelingen is de wetgeving en de bestaande machtsstructuren. Als die hindernis wegvalt dan gaat het nog veel sneller.

Politici en bestuurders leven nog in een denkwereld uit de 19e eeuw. Van hen is niets te verwachten, zij begrijpen het probleem niet en onderschatten de gevolgen.
Het resultaat zal zijn een "verelendung" voor de bevolking die nog groter zal zijn dan bij de industriële revolutie (toen hadden ze iig nog slecht betaald werk)
Exaudi orationem meam
pi_186432861
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:03 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met de meeste hier eens dat robotica een hoop functies gaat vervullen die nu door mensen worden gedaan, toch ben ik niet bang voor AI of de Kurzweil curve.

Vergeet niet dat alle computers, robots en AI uiteindelijk worden aangestuurd door logica, hoe complex algoritmen ook zijn, er ligt logica is keuzes ten grondslag om tot een bepaalde functie of resultaat te komen, en daar is precies het punt waarom de mens het altijd zal winnen.

Wij zijn uitstekend in staat om volledig irrationele emotionele creatieve beslissingen te nemen die nergens op slaan en zijn daar volledig tevreden mee, en dat valt nimmer of nooit machinaal/software matig na te bootsen, je kan een algoritme niet leren wat een lekker wijf, een goede wijn of fijne muziek is, dat is te persoonlijk en emotie gebonden en daar faalt AI keihard in.
Nee, met de huidige algoritmen kun je al deze zaken al doen. En de algoritmen en hardware worden als maar beter.
Exaudi orationem meam
pi_186432945
Ik vraag mij af wat je met al die werklozen gaat doen. Bovendien komen al die gelukszoekers voor niks.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_186432965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Over een paar jaar zal het sociale stelsel zoals wij dat kennen ophouden te bestaan.
Het sociaal stelsel is al flink beperkt sinds de jaren 90 en ik denk dat het voorlopig nogal meevalt. Ondanks dat meer dan de helft van de bijstand nu wordt uitgekeerd aan niet westerse migranten daalt het totaal aantal bijstandsgerechtigden sinds kort. Op langere termijn zie ik het impliciete recht op zelfstandige woonruimte verdwijnen omdat hier een sterk aanzuigende werking vanuit gaat op migranten die weinig kans maken op de arbeidsmarkt. Zwitserland en Denemarken hebben dit al gedaan en Oostenrijk is ermee bezig maar vanwege hun grondwet is het daar lastiger te realiseren.
  vrijdag 26 april 2019 @ 09:58:32 #78
323876 michaelmoore
pi_186433002
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:53 schreef HSG het volgende:
Ik vraag mij af wat je met al die werklozen gaat doen. Bovendien komen al die gelukszoekers voor niks.
ben wel blij dat ik nu een vast [pensioen heb, kan niet meer werkloos worden

schulden heb ik niet , dat gaat een probleem worden voor al die ZZP ers
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:00:13 #79
323876 michaelmoore
pi_186433020
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:14 schreef Ringo het volgende:
Juist die emotie en non-rationaliteit is de grote AI-uitdaging van de komende decennia.

Beweren dat computers *nooit* dat niveau gaan halen is als beweren dat een maanreis niet mogelijk is. Of dat je zoʼn mobiel telefoontje heus-heus niet nodig hebt want er gaat toch niks boven echt menselijk contact?
Als robots zelf robots gaan ontwerpen , verbeteren en maken dan is het einde zoek voor de mens
dat kan heel erg snel gaan
pi_186433022
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Piva het volgende:

[..]

Veel fabrieksarbeid is al overgenomen door robotisering. We zien hetzelfde opkomen in de tuinbouw. Burgers zijn middels de digitalisering zelf hun bankzaken gaan doen. Straks verdwijnen receptionisten, secretaresses, de kassamedewerker. Ook binnen de gezondheidszorg zal de robotisering toenemen. Het onderwijs, etc.

Daar zitten zeker fijne technieken tussen, maar juist de wat lager opgeleiden zullen minder snel een nieuwe baan vinden.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:02:59 #81
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186433051
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:48 schreef Oud_student het volgende:
Nee, met de huidige algoritmen kun je al deze zaken al doen. En de algoritmen en hardware worden als maar beter.
Nee , gewoon nee, creativiteit en menselijke onvoorspelbaarheid kan je niet programmeren en aanleren, in logica en vooruit denken, strategische zetten doen en daarop beslissingen nemen komen ze al een heel eind, maar ook de moderne algoritmen slaan nog steeds de plank mis.

Spotify snapt niet waarom ik Hollandse hoempastampers luister als ik in t weekend een bepaalde artiest voor me krijg, en denkt vervolgens dat ik dat leuke muziek vindt.
YouTube meent me bepaalde filmpjes te showen die ik leuk vind op basis van wat ik in t verleden heb gekeken zonder te begrijpen waarom ik dat kijk en de app van mn bank valt me lastig me domme tips waar ik niet op zit te wachten omdat ik haast heb en ongeduldig ben, dus nee, nog voor geen meter en dat gaat niet gebeuren ook.

Je kan proberen een AI te vermenselijken, maar je kan geen emotie, liefde of voorkeur aanleren, dat is een menselijk iets gebaseerd op emotie, ervaring en karakter, en dat valt niet in software op te nemen.
pi_186433071
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:02 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nee , gewoon nee, creativiteit en menselijke onvoorspelbaarheid kan je niet programmeren en aanleren, in logica en vooruit denken, strategische zetten doen en daarop beslissingen nemen komen ze al een heel eind, maar ook de moderne algoritmen slaan nog steeds de plank mis.

Eh nee, bewezen onjuist.

vrijdag 26 april 2019 @ 10:08:30 #83
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186433106
quote:
Je mist het punt, AI is vreselijk goed in het ontwikkelen van eindeloos veel mogelijkheden om door een spel te lopen of om informatie te vergaren of zichzelf aan te leren hoe iets moet gebeuren, maar jij kan, net als ik een dag helemaal geen spelletjes willen doen, of juist klassiek in plaats van metal te luisteren domweg omdat je humeur of bui daarnaar is.
En dat stukje mist AI, humeur, bui, gevoel, emotie...
  Redactie Frontpage vrijdag 26 april 2019 @ 10:13:43 #84
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186433174
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:08 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je mist het punt, AI is vreselijk goed in het ontwikkelen van eindeloos veel mogelijkheden om door een spel te lopen of om informatie te vergaren of zichzelf aan te leren hoe iets moet gebeuren, maar jij kan, net als ik een dag helemaal geen spelletjes willen doen, of juist klassiek in plaats van metal te luisteren domweg omdat je humeur of bui daarnaar is.
Waarom zou een AI geen emoties kunnen ontwikkelen, het is net als het menselijk brein gewoon een verzameling neuronen. AI kan ook gewoon nog vele malen intelligenter worden dan de mens met emoties die wij niet kunnen voorstellen omdat ons denkvermogen te beperkt is t.o.v. de AI tegen die tijd.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_186433192
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:02 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Spotify snapt niet waarom ik Hollandse hoempastampers luister als ik in t weekend een bepaalde artiest voor me krijg, en denkt vervolgens dat ik dat leuke muziek vindt.
YouTube meent me bepaalde filmpjes te showen die ik leuk vind op basis van wat ik in t verleden heb gekeken zonder te begrijpen waarom ik dat kijk en de app van mn bank valt me lastig me domme tips waar ik niet op zit te wachten omdat ik haast heb en ongeduldig ben, dus nee, nog voor geen meter en dat gaat niet gebeuren ook.

Je kan proberen een AI te vermenselijken, maar je kan geen emotie, liefde of voorkeur aanleren, dat is een menselijk iets gebaseerd op emotie, ervaring en karakter, en dat valt niet in software op te nemen.
Klopt. De albums waar Apple Music soms mee aankomt.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:18:58 #86
323876 michaelmoore
pi_186433266
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom zou een AI geen emoties kunnen ontwikkelen, het is net als het menselijk brein gewoon een verzameling neuronen.

AI kan ook gewoon nog vele malen intelligenter worden dan de mens met emoties die wij niet kunnen voorstellen omdat ons denkvermogen te beperkt is t.o.v. de AI tegen die tijd.
klopt

Als Artificial Intelligence zelf robotica gaat ontwerpen is het gedaan met de zelfstandigheid van de mens dan gaat
AI ons ontwapenen , middels superslimme computers en komt het chinese gezichtsherkennings en belonings model ook hierheen
pi_186433292
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:08 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Humeur, gevoel en emotie zijn juist vrij eenvoudig te implementeren d.m.v. Generative Adverserial Nets. Men is er nogal huiverig voor op dit moment het te implementeren. Een foute benadering kan het einde van de mensheid betekenen. Hoe friendly A.I. te implementeren is een complex vraagstuk en de vraag is of het uberhaupt mogelijk is en het niet altijd zal tenderen naar het einde van de mensheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 26-04-2019 10:30:22 ]
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:20:19 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186433294
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:00 schreef michaelmoore het volgende:
Als robots zelf robots gaan ontwerpen , verbeteren en maken dan is het einde zoek voor de mens
dat kan heel erg snel gaan
Ja, als die quantum leap eenmaal genomen is, is de toekomst niet meer te overzien.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:21:12 #89
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186433313
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:13 schreef LTVDK het volgende:
Waarom zou een AI geen emoties kunnen ontwikkelen, het is net als het menselijk brein gewoon een verzameling neuronen. AI kan ook gewoon nog vele malen intelligenter worden dan de mens met emoties die wij niet kunnen voorstellen omdat ons denkvermogen te beperkt is t.o.v. de AI tegen die tijd.
Omdat er altijd een set logische regels ten grondslag ligt aan de opbouw van de neuronenwolk die AI heet, en juist die afkadering, hoeveel anomalies en variabelen je inbouwt zal altijd de beperking blijven die wij mensen niet hebben...
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:20 schreef Digi2 het volgende:
Humeur, gevoel en emotie zijn juist vrij eenvoudig te implementeren d.m.v. Generative Adversarial Nets. Men is er nogal huiverig voor op dit moment het te implementeren. Een foute benadering kan het einde van de mensheid betekenen. Hoe friendly A.I. te implementeren is een complex vraagstuk en de vraag is of het uberhaupt mogelijk is en het niet altijd zal tenderen naar het einde de mensheid.
Je "implementeert" geen humeur of humor, dat heb je, of krijg je, wanneer je ochtend naar e tyf gaat door een lekke band of jengelend kutkind, wanneer je moet lachen om een grap of gniffelen om iets doms, dat kan je niet implementeren of aanleren, dat is menselijk en wederom, als je dat bij AI "implementeert" heb je het wederom over een extra instructie set die "doe dit, reageer zo, luister zus en reageer zo", en juist die set bakent het af...

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:14 schreef Elzies het volgende:
Klopt. De albums waar Apple Music soms mee aankomt.
:D :D
Zie hier mijn punt :P
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:08 #90
323876 michaelmoore
pi_186433370
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, als die quantum leap eenmaal genomen is, is de toekomst niet meer te overzien.
Dan gaan de robots zelf de ruimte verkennen , de mens hoeft niet meer mee
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:27:14 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186433404
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Omdat er altijd een set logische regels ten grondslag ligt aan de opbouw van de neuronenwolk die AI heet, en juist die afkadering, hoeveel anomalies en variabelen je inbouwt zal altijd de beperking blijven die wij mensen niet hebben...
[..]

Je "implementeert" geen humeur of humor, dat heb je, of krijg je, wanneer je ochtend naar e tyf gaat door een lekke band of jengelend kutkind, wanneer je moet lachen om een grap of gniffelen om iets doms, dat kan je niet implementeren of aanleren, dat is menselijk en wederom, als je dat bij AI "implementeert" heb je het wederom over een extra instructie set die "doe dit, reageer zo, luister zus en reageer zo", en juist die set bakent het af...
[..]

:D :D
Zie hier mijn punt :P
Neuronen in ons brein zijn in principe ook een puur logische (en dynamische) schakeling, tenzij je in een hoger iets gelooft (‘de ziel’).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:29:06 #92
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186433440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:27 schreef Drekkoning het volgende:
Neuronen in ons brein zijn in principe ook een puur logische (en dynamische) schakeling, tenzij je in een hoger iets gelooft (‘de ziel’).
Niet zozeer in een hoger iets als de ziel, maar onder invloed van onze hormoonhuishouding wordt onze logische schakeling nogal eens in de war geschopt. :D
pi_186433443
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Veel fabrieksarbeid is al overgenomen door robotisering. We zien hetzelfde opkomen in de tuinbouw. Burgers zijn middels de digitalisering zelf hun bankzaken gaan doen. Straks verdwijnen receptionisten, secretaresses, de kassamedewerker. Ook binnen de gezondheidszorg zal de robotisering toenemen. Het onderwijs, etc.

Daar zitten zeker fijne technieken tussen, maar juist de wat lager opgeleiden zullen minder snel een nieuwe baan vinden.
I know i know.

Maar dit is pas een kleine opsomming. Niet de laag opgeleiden gaan problemen krijgen, maar de tech gaat nu zover dat er steeds meer "goede" banen gaan verdwijnen. En het effect van technologische ontwikkelingen gaan steeds sneller en in een grotere vorm.

De mensen die zeggen dat er sinds de jaren 80 niet veel veranderd is hebben oogkleppen op. De mensen die roepen dat het allemaal wel mee zal vallen en dat we nieuwe banen vinden hebben geen idee wat komen gaat.

Singularity is real. Alleen de vraag hoe lang nog.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:43 schreef Oud_student het volgende:
Maar de grootste rem op de technologische ontwikkelingen is de wetgeving en de bestaande machtsstructuren. Als die hindernis wegvalt dan gaat het nog veel sneller.
Klopt, als je kijkt naar wat Airbnb of Uber doet, die disrupten op extreem grote schaal. Het enige nadeel wat dit soort bedrijven nu hebben is outdated regelgeving en hevige aanvallen vanuit die sectors.

Idd denken de meeste mensen linear, het is altijd interessant om te horen van iemand die exponentiële ontwikkelingen wel begrijpt.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2019 10:39:41 ]
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:30:27 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186433464
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:29 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Niet zozeer in een hoger iets als de ziel, maar onder invloed van onze hormoonhuishouding wordt onze logische schakeling nogal eens in de war geschopt. :D
En dat is niet te simuleren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:32:26 #95
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186433500
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:30 schreef Drekkoning het volgende:
En dat is niet te simuleren?
Nee, natuurlijk niet, hoe wil je dat simuleren? if mentruatie=1 then mood =-0? If kiss=0 then{retry}
Je kan menselijk gedrag niet puur in functies vangen, daarom is het menselijk, grillig en onvoorspelbaar...
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:35:14 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186433552
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:32 schreef YuckFou het volgende:
Nee, natuurlijk niet, hoe wil je dat simuleren? if mentruatie=1 then mood =-0? If kiss=0 then{retry}
Je kan menselijk gedrag niet puur in functies vangen, daarom is et menselijk, grillig en onvoorspelbaar...
Come on, AI als if-then construct?
Een microchip zit toch ook niet met moeren en bouten in elkaar?
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:37:12 #97
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186433593
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:35 schreef Ringo het volgende:
Come on, AI als if-then construct?
Een microchip zit toch ook niet met moeren en bouten in elkaar?
Ik versimpel het een miljard maal voor de begrijpelijkheid, ik snap heus wel dat je een heel eind kan komen, maar de overtuiging dat je een AI echt menselijk gedrag kan meegeven, nee echt niet, het blijft simuleren, en hoe organisch die leercurve ook is, de grilligheid des mens zal je niet kunnen halen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:41:27 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186433686
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:37 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik versimpel het een miljard maal voor de begrijpelijkheid, ik snap heus wel dat je een heel eind kan komen, maar de overtuiging dat je een AI echt menselijk gedrag kan meegeven, nee echt niet, het blijft simuleren, en hoe organisch die leercurve ook is, de grilligheid des mens zal je niet kunnen halen.
Als je perfect de synapsen etc kunt simuleren, en de lichaamsprocessen, dan kom je uit op iets dat hetzelfde gedrag vertoont als de mens. Daar zijn we echter nog ver vandaan.

Of iets dan ook het bewustzijn heeft zoals wij hebben is dan de grote vraag. En dan krijg je te maken met het filosofische vraagstuk wat ons bewustzijn geeft. Is dat puur de complexheid van onze hersenen? Is dat een stukje hormoonhuishouding? Of is er meer? Niemand die het weet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_186433723
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:42 schreef mstx het volgende:

[..]

Dat valt blijkbaar wel mee want dit roepen ze al sinds de jaren 80 ofzo.
Zelfs al langer, en het klopt ook. Echter er zijn ook nieuwe/ander soortige banen bijgekomen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:46:50 #100
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186433779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:41 schreef Drekkoning het volgende:
Als je perfect de synapsen etc kunt simuleren, en de lichaamsprocessen, dan kom je uit op iets dat hetzelfde gedrag vertoont als de mens. Daar zijn we echter nog ver vandaan.

Of iets dan ook het bewustzijn heeft zoals wij hebben is dan de grote vraag. En dan krijg je te maken met het filosofische vraagstuk wat ons bewustzijn geeft. Is dat puur de complexheid van onze hersenen? Is dat een stukje hormoonhuishouding? Of is er meer? Niemand die het weet.
Alleen het namaken van de biochemische machine die we zijn is denk ik niet voldoende, er spelen zoveel processen in de hersenen die allemaal invloed hebben op hoe we als mens door het leven gaan dat ik me afvraag of we die ooit zullen doorgronden, laat staan namaken, het is niet alleen synapsen, receptoren en neuronen, het zijn ook eiwitten, enzymen, hormonen en andere stoffen die ons sturen, naast de meer filosofische vraag of er nog een ongrijpbaar deel in zit (de ziel).
Bijvoorbeeld, wat gebeurd er in ons onderbewuste als we slapen, hoe ruimen de hersenen de troep van een dag lang indrukken op, waarom heb je nachtmerries, waarom en hoe droom je, als je verliefd bent, is dat puur een biochemisch proces? kan je AI feromonen laten herkennen en daarop reageren? en waarom vinden sommige mensen zweet sexy en walgen anderen ervan? Succes met het implementeren van die eigenschappen die voor 7 miljard mensen verschillend zijn, ik zie dat niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')