abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 25 april 2019 @ 05:24:48 #1
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186411141
registreer om deze reclame te verbergen
Oorspronkelijke OP (F&L / Geloof jij in een God?)
:

Waarom wel of niet?
  donderdag 25 april 2019 @ 05:26:11 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_186411142
Geloven in iets wat nergens is te definiren of waar te nemen raar lijkt me.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 25 april 2019 @ 06:06:34 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186411175
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 05:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, nooit meegemaakt, in elk geval niet dat ik er persoonlijk last van heb. En ik woon nog wel in de Biblebelt :')
Kan je je voorstellen dat anderen het meemaken?

quote:
En dan die belasting: er wordt wel meer van betaald wat ik niet terecht vind, zoals topsalarissen van politici, ontwikkelingshulp, uitkeringen aan gelukszoekers, etc. Dan vind ik de bijdrage aan onze cultuur nog redelijk ok.
Het is niet mijn cultuur.

quote:
Wat me echter het meest steekt, is dat je "religieuzen" (of gelovigen) weer gelijkstelt aan "(protestantse) christenen".
Nergens doe ik dat. Ik heb het over gelovigen in het algemeen en dan vooral gelovigen in een meerderheidspositie. In Nederland zijn dat christenen. In de VS zijn dat christenen in Thailand zijn dat boeddhisten, in de andere landen waar ik wel eens kom zijn dat moslims.

Het maakt verder niks uit. Zodra een religie supreme is dan verwacht het ook reverence.

quote:
Heb jij in je leven ooit last gehad van "pagans" (heidenen, heksen, sjamanisme, drudisme, dat werk, overigens geen cent belastinggeld krijgen) of yezidi's, shinto's, brahmanen, etc?
Zeker ja. Zeker last gehad van acupuncturisten (wat gewoon religie is) die mijn moeder jaren lang hebben overtuigd dat ze allerhande pijntjes konden laten verdwijnen. En dat is nog niet de enige groep waar ik last van heb.

quote:
Ik vermoed zo van niet. Waarom blijf je die groepen dan schofferen?
Ik vermoed dat jij niet weet tegen wie je het hebt. Ik schoffeer niemand.

quote:
Als je het uitsluitend over christenen hebt, waarom noem je het dan niet zo?
Die mensen waar ik het over heb hebben het niet uitsluitend over christenen. Waarom fantaseer je dit er allemaal bij?

quote:
En waarom bekritiseer je het private geloof van individuele gelovigen aan de hand van misdragingen/misstanden door instanties?
Ik bekritiseer in dit topic helemaal niks. Ik zeg slechts dat het fijn zou zijn als je begrip had voor mensen die wel dingen hebben meegemaakt met al deze verschillende groepen. Misschien net zo veel of zelfs wat meer begrip dan mensen die deel uitmaken van een veilige groep waar vanuit dogma en andere idioterie voortkomt. Begrip voor het feit dat mensen vanuit die context de discussie binnen komen en wellicht dus reageren op iets specifieks daar waar jij het voor jezelf lekker algemeen wil houden want #notallchristians oid.

quote:
[..]

Waar god mogelijk ook woont...
Alles is mogelijk. Betekent nog niet dat je er in moet geloven voordat het is aangetoond.
It's muffin time.
pi_186411749
Lunatiek :
quote:
Misschien geeft een brontekst daartoe aanleiding. Wat vooral interessant is omdat Mozes een soort magir/tovenaar is en dat wordt vaak met een hoge stem (kopstem) geassocieerd.
Of anders gezegd, er zijn maar weinig mensen die de Bijbel en aanverwanten in de oorspronkelijke taal lezen n exact begrijpen wat die woorden toen betekenden.
Er is helemaal geen sprake van dat Mozes een magir/tovenaar was. Armstrong schreef dat Mozes sprak met een lage stem ( basstem ). In de teksten is daar geen enkele aanwijzing voor. Baaidewee, Mozes is een literair fictief personage met Achnaton als middelpunt. Verder heeft men de zowat meest opvallende feiten in verband met de Hebreen ( Hyksos ) uit de 18e dynastie ondergebracht ( Kamose tot Horemheb ).
  donderdag 25 april 2019 @ 09:01:00 #5
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186412086
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kent maar n opvatting, dus je weet niks. Mensen die op zoek gingen en verschillende dingen hebben geprobeerd zijn veel gepokter en gemazelder.
Wat is dit nu voor onzin? Wie zegt dat ik niet op zoek ben geweest?
  donderdag 25 april 2019 @ 09:16:54 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186412283
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2019 06:06 schreef SpecialK het volgende:

Kan je je voorstellen dat anderen het meemaken?
Niet in de mate waarop het hier wordt voorgesteld. En voor zover ik kan zien heeft je klacht niks met individueel geloof te maken, maar meer met machtsstructuren binnen groepen, en machtsmisbruik komt ook in athestische kringen voor.
Kortom, ik zie niet waarom het nodig is individuele gelovigen op hun denkbeelden/geloof aan te vallen (en dan ook nog op basis van foute veronderstellingen van wat ze zouden geloven) omdat enkelen er misbruik van maken.
Het gaat je om het christendom, gezien je voorbeelden. Hoe heb jij last van andere religies? Hoe heb jij last van miljoenen gelovigen die in de beslotenheid en vrijheid van hun gemeenschap doen wat hun gelukkig maakt en wat volgens hun goed is?

quote:
Het is niet mijn cultuur.
Je bent geen Nederlander?

quote:
Het maakt verder niks uit. Zodra een religie supreme is dan verwacht het ook reverence.
Wat bedoel je hiermee? In het Nederlands graag.

quote:
Zeker ja. Zeker last gehad van acupuncturisten (wat gewoon religie is) die mijn moeder jaren lang hebben overtuigd dat ze allerhande pijntjes konden laten verdwijnen. En dat is nog niet de enige groep waar ik last van heb.
Oh wat erg. Je moeder werd gedwongen naar de acupuncturist te gaan en toen dat niet hielp moest ze blijven gaan, want tja, waarom eigenlijk? Misschien had ze er op een andere manier baat bij?
En omdat acupunctuur wat zweverig is, is het dus gelijk religie. Dat is doelpalen verzetten.

Is acupunctuur een groep? Als dat het is, dan geen religieuze, eerder iets van "alternatieve geneeskunde" en de mensen die daarin geloven. Dat maakt het nog geen geloof. Mensen van allerlei religies en athesten kunnen geloven in alternatieve geneeskunde.

Maar wat doet de individueel gelovige pagan jou precies aan dat je ze zo haat en er voortdurend op blijft hameren dat ze niet deugen?
  donderdag 25 april 2019 @ 09:19:07 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186412322
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor onzin? Wie zegt dat ik niet op zoek ben geweest?
Jijzelf. Dat krijg je van oneliners als "ik was protestants en toen werd ik athest". Want dan zou ik wel willen weten wat je zocht of dacht te vinden. En waar je hebt gezocht, want je komt kortzichtig over.
  donderdag 25 april 2019 @ 09:21:37 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186412369
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:30 schreef ATON het volgende:
Lunatiek :
[..]

Er is helemaal geen sprake van dat Mozes een magir/tovenaar was. Armstrong schreef dat Mozes sprak met een lage stem ( basstem ). In de teksten is daar geen enkele aanwijzing voor. Baaidewee, Mozes is een literair fictief personage met Achnaton als middelpunt. Verder heeft men de zowat meest opvallende feiten in verband met de Hebreen ( Hyksos ) uit de 18e dynastie ondergebracht ( Kamose tot Horemheb ).
Als je wat verder kijkt lijkt Mozes, de fictieve figuur in een fictief verhaal, sprekend op magirs/tovenaars (vaak priesters, maar het is meer dan dat) uit soortgelijke verhalen. Dus zou zo'n afwijking betekenisvol kunnen zijn. Mits we weten waar precies Armstrong dat vandaan heeft.
  donderdag 25 april 2019 @ 09:23:06 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186412392
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet in de mate waarop het hier wordt voorgesteld. En voor zover ik kan zien heeft je klacht niks met individueel geloof te maken, maar meer met machtsstructuren binnen groepen, en machtsmisbruik komt ook in athestische kringen voor.
Mijn klacht is vooral richting jou. En je fantasie mbt jouw gesprek met mij.

quote:
Kortom, ik zie niet waarom het nodig is individuele gelovigen op hun denkbeelden/geloof aan te vallen (en dan ook nog op basis van foute veronderstellingen van wat ze zouden geloven) omdat enkelen er misbruik van maken.

Waar val ik mensen aan vanuit een foute veronderstelling? Wijs even aan.

quote:
Het gaat je om het christendom, gezien je voorbeelden. Hoe heb jij last van andere religies?
Ik woon in Thailand. Ik reis veel.

quote:
Hoe heb jij last van miljoenen gelovigen die in de beslotenheid en vrijheid van hun gemeenschap doen wat hun gelukkig maakt en wat volgens hun goed is?
Daar heb ik geen last van. Jij fantaseert dat ik daar last van heb.

quote:
[..]

Je bent geen Nederlander?
Ik ben geen christen. En de christelijke cultuur is niet de Nederlandse cultuur. Eerder andersom aangezien christenen (bij de haren) door de verlichting zijn gesleept.

quote:
[..]

Wat bedoel je hiermee? In het Nederlands graag.
Daar waar een religie de meerderheid heeft heeft het de tendens om respect en gehoorzaamheid te eisen.

quote:
[..]

Oh wat erg. Je moeder werd gedwongen naar de acupuncturist te gaan en toen dat niet hielp moest ze blijven gaan, want tja, waarom eigenlijk? Misschien had ze er op een andere manier baat bij?
En omdat acupunctuur wat zweverig is, is het dus gelijk religie. Dat is doelpalen verzetten.
Mensen vangen met valse beloften en vervolgens geld afmelken lijkt mij een staple van religie.

En ja acupunctuur is religie. Just FYI.

quote:
Is acupunctuur een groep? Als dat het is, dan geen religieuze, eerder iets van "alternatieve geneeskunde" en de mensen die daarin geloven. Dat maakt het nog geen geloof. Mensen van allerlei religies en athesten kunnen geloven in alternatieve geneeskunde.
Wiccans kan je dan ook aankaarten als individuen. Toch noemde je die net.

quote:
Maar wat doet de individueel gelovige pagan jou precies aan dat je ze zo haat en er voortdurend op blijft hameren dat ze niet deugen?
Weer die fantasie van je. Waar haat ik mensen en zeg ik dat ze niet deugen?

Kappen.
It's muffin time.
  donderdag 25 april 2019 @ 09:45:15 #10
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186412706
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jijzelf. Dat krijg je van oneliners als "ik was protestants en toen werd ik athest".
Dit soort oneliners gebruik ik niet.
quote:
Want dan zou ik wel willen weten wat je zocht of dacht te vinden. En waar je hebt gezocht, want je komt kortzichtig over.
Over kortzichtigheid gesproken....

Gelovig opgegroeid (Chr Geref), proestantse school (lager en middelbaar), bijbelclubs, jeugdverenigingen, catechisaties, belijdenis, etc etc. Ik zocht niets want ik dacht de waarheid te kennen...tot ik de Bijbel eens goed ging onderzoeken, buiten de gebaande (en dus vooral geblindeerde) paden. Toen vielen de schellen van mijn ogen...

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 25-04-2019 12:40:40 ]
pi_186413074
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je wat verder kijkt lijkt Mozes, de fictieve figuur in een fictief verhaal, sprekend op magirs/tovenaars (vaak priesters, maar het is meer dan dat) uit soortgelijke verhalen. Dus zou zo'n afwijking betekenisvol kunnen zijn. Mits we weten waar precies Armstrong dat vandaan heeft.
Armstrong heeft nog steeds naween van haar nonnen-periode.
  donderdag 25 april 2019 @ 10:09:20 #12
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186413088
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2019 06:06 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb het over gelovigen in het algemeen en dan vooral gelovigen in een meerderheidspositie. In Nederland zijn dat christenen.
11% van de Nederlanders is praktiserend christen, dat is niet bepaald een meerderheid. Ook als je de 'cultuurchristenen' meerekent zijn we de meerderheid al een tijdje kwijt. De meeste Nederlanders zijn ongelovig.
  donderdag 25 april 2019 @ 10:11:38 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186413125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Armstrong heeft nog steeds naween van haar nonnen-periode.
Dat is geen antwoord op de vraag. Die luidt:
Waar staat dat in het boek van Armstrong, en wat is de precieze bron van haar uitspraak?
  donderdag 25 april 2019 @ 10:13:53 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186413159
'Ik vind het boeiend, maar heb een sidenote voor je: in het Germaanse of Noordse heidendom is er niet zoiets als Nirvana na de dood.'

Het Nirvana is geen 'hiernamaals', maar een staat van zijn in het leven.
Er is geen 'hiernamaals' in het boeddhisme. Er is enkel het niet meer zijn, het uiteenvallen van de khanda's. Wat zou gebeuren als je in de staat van Nirvana bent als je sterft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 10:18:00 #15
20004 crew  EggsTC
GOA
pi_186413237
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 05:11 schreef Lunatiek het volgende:
Waar god mogelijk ook woont...
God woont in de 8ste dimensie.
Lambo of Rekt
  donderdag 25 april 2019 @ 10:19:02 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186413253
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn klacht is vooral richting jou. En je fantasie mbt jouw gesprek met mij.
[..]

Waar val ik mensen aan vanuit een foute veronderstelling? Wijs even aan.
[..]

Ik woon in Thailand. Ik reis veel.
[..]

Daar heb ik geen last van. Jij fantaseert dat ik daar last van heb.
[..]

Ik ben geen christen. En de christelijke cultuur is niet de Nederlandse cultuur. Eerder andersom aangezien christenen (bij de haren) door de verlichting zijn gesleept.
[..]

Daar waar een religie de meerderheid heeft heeft het de tendens om respect en gehoorzaamheid te eisen.
[..]

Mensen vangen met valse beloften en vervolgens geld afmelken lijkt mij een staple van religie.

En ja acupunctuur is religie. Just FYI.
[..]

Wiccans kan je dan ook aankaarten als individuen. Toch noemde je die net.
[..]

Weer die fantasie van je. Waar haat ik mensen en zeg ik dat ze niet deugen?

Kappen.
Accepunctuur is geen religie. Het kent geen goden, het kent niet eens een sociaal construct. Het is geen ideologie in combi met een soort 'godsgeloof'.

Niet alles wat je vervelend vindt is gelijk een religie. Niet alles waar mensen hun hoop op richten en wat misbruikt wordt door anderen is een religie.
De zwarte markt in Beverwijk is ook geen religie, toch wordt je ook daar voor de gek gehouden als je niet oppast.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_186413385
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar staat dat in het boek van Armstrong, en wat is de precieze bron van haar uitspraak?
Op zichzelf is het idee om Mozes als vaderlijke autoriteitsfiguur een zware stem toe te schrijven niet raar, maar ik kan daar ook geen bron voor vinden.
pi_186413642
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat ga ik niet meer voor je opzoeken. Het staat er wel zo.
pi_186413664
quote:
3s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:18 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Goed om weten. :D
pi_186413716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Op zichzelf is het idee om Mozes als vaderlijke autoriteitsfiguur een zware stem toe te schrijven niet raar, maar ik kan daar ook geen bron voor vinden.
In het begin van een van haar boeken, dat weet ik nog, maar in welk boek ga ik niet opzoeken.
pi_186414943
neen
Eens kijken
pi_186415492
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 05:24 schreef Lunatiek het volgende:
Oorspronkelijke OP (F&L / Geloof jij in een God?)
:

Waarom wel of niet?
Waarom niet? :?
Misverstaan is ook verstaan maar dan mis.
  donderdag 25 april 2019 @ 13:57:17 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186416897
quote:
3s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:18 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik heb een keer zo'n shambala sessie meegemaakt, volgens hun is het de 12 dimensie (zelden zo hard gelachen om een zweefsessie).
  donderdag 25 april 2019 @ 13:59:03 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186416929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dit soort oneliners gebruik ik niet.
[..]

Over kortzichtigheid gesproken....

Gelovig opgegroeid (Chr Geref), proestantse school (lager en middelbaar), bijbelclubs, jeugdverenigingen, catechisaties, belijdenis, etc etc. Ik zocht niets want ik dacht de waarheid te kennen...tot ik de Bijbel eens goed ging onderzoeken, buiten de gebaande (en dus vooral geblindeerde) paden. Toen vielen de schellen van mijn ogen...
Dus buiten het (protestantse) christendom geen ervaring met geloof.
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 14:16:17 #25
20004 crew  EggsTC
GOA
pi_186417202
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb een keer zo'n shambala sessie meegemaakt, volgens hun is het de 12 dimensie (zelden zo hard gelachen om een zweefsessie).
Dan hadden ze gelijk daar. Want de 13e dimensie is de flower of life, de zgn metatron's cube. Dat is waar alles op gebaseerd is, dat is sacred geometry, dat is waar de davidsster, de kaballah, de tree of life allemaal vandaan komen.

n ieder die "god" wilt vinden in zichzelf zoals ik eerder beschreef met mijn post, zou ik dan ook aanraden om serieus de sacred geometry te bestuderen, dr vind je "god", dr liggen de geheimen van het universum in verborgen. God is geen man met grijze baard en toverstaf, het is het bewustzijn.
Lambo of Rekt
  donderdag 25 april 2019 @ 14:18:27 #26
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186417232
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dus buiten het (protestantse) christendom geen ervaring met geloof.
Ik neem n vooroordeel weg en hup we slaan direct maar een andere zijweg in. :?

Ok goed hoor. Ik heb ook ervaring met RK, moslims en mensen die in paranormale zaken geloven als reiki, homeopathie aliens, platte aarde, illum,inatie etc etc
pi_186417850
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:16 schreef EggsTC het volgende:
Dan hadden ze gelijk daar. Want de 13e dimensie is de flower of life, de zgn metatron's cube. Dat is waar alles op gebaseerd is, dat is sacred geometry, dat is waar de davidsster, de kaballah, de tree of life allemaal vandaan komen.

n ieder die "god" wilt vinden in zichzelf zoals ik eerder beschreef met mijn post, zou ik dan ook aanraden om serieus de sacred geometry te bestuderen, dr vind je "god", dr liggen de geheimen van het universum in verborgen. God is geen man met grijze baard en toverstaf, het is het bewustzijn.
Het wordt tijd wat wij religie gaan overnemen met de ekte waarheid omtrent God! De kids hebben lang genoeg gespeeld.
Eens kijken
pi_186417956
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Is dit nou serieus of sarcastisch?
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 15:18:12 #29
20004 crew  EggsTC
GOA
pi_186418013
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:03 schreef Maharski het volgende:

[..]

Het wordt tijd wat wij religie gaan overnemen met de ekte waarheid omtrent God! De kids hebben lang genoeg gespeeld.
Morgue is er mee bezig :P Maar inderdaad, het wordt tijd dat mensen echt begrijpen waar dit over gaat, god, en religies en alles, hoewel het voor mij ook dik 15 jaar geduurd heeft is t nu allemaal zo logisch als het maar zijn kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Is dit nou serieus of sarcastisch?
Dit is serieus. Zie ook m'n vorige post op de laatste pagina in het vorige topic.
Lambo of Rekt
pi_186418111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:18 schreef EggsTC het volgende:
Morgue is er mee bezig Maar inderdaad, het wordt tijd dat mensen echt begrijpen waar dit over gaat, god, en religies en alles, hoewel het voor mij ook dik 15 jaar geduurd heeft is t nu allemaal zo logisch als het maar zijn kan.

Precies. Het is nou wel mooi geweest met al die gekke geloofjes. Veel te gevaarlijk speelgoed allemaal. Dat het Kali Yuga tijdperk nu maar eens mag overgaan naar een meer wetend tijdperk in relatie tot de Devine. :)
Eens kijken
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 15:27:13 #31
20004 crew  EggsTC
GOA
pi_186418150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:25 schreef Maharski het volgende:

[..]

Precies. Het is nou wel mooi geweest met al die gekke geloofjes. Veel te gevaarlijk speelgoed allemaal. Dat het Kali Yuga tijdperk nu maar eens mag overgaan naar een meer wetend tijdperk in relatie tot de Devine. :)
Divine

M4xAUhr.jpg
Lambo of Rekt
pi_186418256
quote:
10s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Divine

[ afbeelding ]
:@

Ik ga gauw m'n huis uit nu. Gaat niet goed meer hier.
Eens kijken
  donderdag 25 april 2019 @ 16:16:13 #33
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186419114
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:25 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dat 'Kali Yuga' heb ik je wel vaker over gehoord. Fascinerend concept. Het betekent zoiets als spirituele laagconjunctuur, toch? Ik ben helemaal voor een tijdperk waarin men een betere relatie heeft met (en kennis heeft van) God :)

Wees stil en weet dat Ik God ben (Psalm 46:11)
pi_186421558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 16:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat 'Kali Yuga' heb ik je wel vaker over gehoord. Fascinerend concept. Het betekent zoiets als spirituele laagconjunctuur, toch? Ik ben helemaal voor een tijdperk waarin men een betere relatie heeft met (en kennis heeft van) God
Wat een mooie term om het idee samen te vatten: een spirituele laagconjunctuur. :)
Eens kijken
pi_186530181
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2019 18:45 schreef Maharski het volgende:

[..]

Wat een mooie term om het idee samen te vatten: een spirituele laagconjunctuur. :)
Ik zou het niet per s spiritueel noemen.
pi_186531135
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:20 schreef Fel_licht het volgende:
Ik zou het niet per s spiritueel noemen.
Hoe zou jij het dan wel noemen?
Eens kijken
pi_186531162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:00 schreef Maharski het volgende:

[..]

Hoe zou jij het dan wel noemen?
Aardse hoogconjunctuur. _O-
pi_186531225
Goden bestaan in mijn fantasie, maar niet in de realiteit.
pi_186531299
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:05 schreef Odaiba het volgende:
Goden bestaan in mijn fantasie, maar niet in de realiteit.
Dat is omdat je fantasie in de realiteit ligt, maar jij niet.
pi_186531360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:02 schreef Fel_licht het volgende:
Aardse hoogconjunctuur.
Och jezus. Jij denkt natuurlijk bij de term 'spiritueel' meteen aan allemaal engeltjes en godengedoe. Well, fuck you. That's bullcrap.
Eens kijken
pi_186531389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:11 schreef Maharski het volgende:

[..]

Och jezus. Jij denkt natuurlijk bij de term 'spiritueel' meteen aan allemaal engeltjes en godengedoe. Well, fuck you. That's bullcrap.
Je mocht er gerust ook bij vertellen wat het voor jou betekent zodat ik ook jou kon oordelen. _O-
pi_186531427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:08 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Dat is omdat je fantasie in de realiteit ligt, maar jij niet.
Geen idee wat je daarmee bedoeld
pi_186531495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:14 schreef Fel_licht het volgende:
Je mocht er gerust ook bij vertellen wat het voor jou betekent zodat ik ook jou kon oordelen.
hihi :*
Eens kijken
pi_186531635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:20 schreef Maharski het volgende:

[..]

hihi :*
Maar natuurlijk.
pi_186531681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:28 schreef Fel_licht het volgende:
Maar natuurlijk.
Alleszins.
Eens kijken
pi_186531709
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:31 schreef Maharski het volgende:

[..]

Alleszins.
Durf je niet dan, of weet je het gewoon niet?
pi_186531715
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:33 schreef Fel_licht het volgende:
Durf je niet dan, of weet je het gewoon niet?
Wat precies? :)
Eens kijken
pi_186531722
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:34 schreef Maharski het volgende:

[..]

Wat precies? :)
Ga ergens anders trollen, man.
pi_186531761
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:34 schreef Fel_licht het volgende:
Ga ergens anders trollen, man.
Ik trol? Jij trolt? Wij hebben getrold?
Niets van dat alles. Dit is gewoon een lekker rollend stukje onzin.
Eens kijken
pi_186531826
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:37 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ik trol? Jij trolt? Wij hebben getrold?
Niets van dat alles. Dit is gewoon een lekker rollend stukje onzin.
Ah, man. Doe dan geen moeite.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')