Zoiets als; onze planeet is een cel in lichaam van een wezen, dat wij als de ruimte zien?quote:Op zondag 21 april 2019 22:29 schreef Maharski het volgende:
Nee, ik geloof niet in 'een God'. Niet als in een object dat te lokaliseren is, of vorm heeft, aan te wijzen is, 'buiten je' bestaat, gescheiden. Maar ben er verder 100% zeker van God is waarin 'dit' alles plaatsvindt, inc. 'jij'en 'ik'. Dus we zijn er zelf een uitdrukking van. 'Dit' is God!
Hmmm, dat is eigenlijk best een mooi verwoord idee. Zo kun je het bekijken idd.quote:Op zondag 21 april 2019 22:45 schreef marc0871 het volgende:
Zoiets als; onze planeet is een cel in lichaam van een wezen, dat wij als de ruimte zien?
Een Godquote:Op maandag 22 april 2019 01:18 schreef RobbieRonald het volgende:
Definiëer God.
Ik geloof niet in een entiteit maar wel dat er een energie aanwezig is met een uitbreidingsdrang, waar uiteindelijk alles (het heelal, materie, evolutie, bewustzijn) uit voort gekomen zijn.
Daar kan ik mee leven.quote:Op maandag 22 april 2019 01:21 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ligt aan de definitie. Als dat onder God valt accepteer ik dat.
Tenzij je in een God met kwade bedoelingen gelooft .quote:Op maandag 22 april 2019 01:27 schreef Gehrman het volgende:
Met zoveel ellende in de wereld is het volkomen irrationeel om nog in een god te geloven.
Tenzij je niet in Goed/Fout denkt maar in "zijn". God (als hij/zij bestaat) heeft ons geschapen naar zijn/haar evenbeeld. Have fun with thatquote:Op maandag 22 april 2019 01:27 schreef Gehrman het volgende:
Met zoveel ellende in de wereld is het volkomen irrationeel om nog in een god te geloven.
Wat is goed en wat is fout dan?quote:Op maandag 22 april 2019 01:44 schreef KillemWieft het volgende:
Ik geloof ik een schepper. Uit chaos ontstaat uit zichzelf geen orde. Natuurwetten zijn geen toeval. Ik geloof in goed en kwaad. Einde bericht.
Slecht is alles wat het werk van onze schepper kapot maakt.quote:
quote:Op maandag 22 april 2019 02:13 schreef RobbieRonald het volgende:
Zonder definities van God of schepper komen we nergens ben ik bang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |