Hij is 20 of 21 (was 17 in augustus 2015 en 19 in januari 2018).quote:
Denk dat ik wel redelijk verborgen zit. Al was een kloon misschien handiger idd..quote:Op woensdag 24 april 2019 15:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij is 20 of 21 (was 17 in augustus 2015).
@:OmgevallenFlat2
Waarom post je dit in godsnaam onder je hoofdaccount (25.000 posts)...
Fraude is gelijk weer zo grof. Het is meer een kwestie van een vriendelijke jongeman aan zijn diploma helpen.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:17 schreef loveli het volgende:
[..]
"Hallo, hoeveel geld kost het om jullie fraude te laten plegen?".
quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Fraude is gelijk weer zo grof. Het is meer een kwestie van een vriendelijke jongeman aan zijn diploma helpen.
Ja, want al die leeftijdsgenoten die er wel keihard voor ploeteren ten spijt, daar ben jij te goed voor...quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Fraude is gelijk weer zo grof. Het is meer een kwestie van een vriendelijke jongeman aan zijn diploma helpen.
Die moeten dan ook maar een manier vinden om er omheen te gaan. Slimmer zijn dan het systeem is opzich niks mis mee hoor. Als jij heel je leven wilt ploeteren vind ik het best, maar ik ga me niet onderdanig gedragen voor een papiertje waar ik toch niks mee kan.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, want al die leeftijdsgenoten die er wel keihard voor ploeteren ten spijt, daar ben jij te goed voor...
Het gaat niet om een papiertje krijgen, het gaat om een papiertje verdienen. En als je er toch niets mee kan waarom dan zoveel moeite, dan studeer je toch niet?quote:Op woensdag 24 april 2019 15:27 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Die moeten dan ook maar een manier vinden om er omheen te gaan. Slimmer zijn dan het systeem is opzich niks mis mee hoor. Als jij heel je leven wilt ploeteren vind ik het best, maar ik ga me niet onderdanig gedragen voor een papiertje waar ik toch niks mee kan.
Omdat ik dit jaar even mijn niveau moet optillen zodat ik via de 21-toets naar hbo kan. Als ik nog een jaar thuis zou zitten, zou ik niet genoeg gericht op school zijn. School zelf ben ik altijd aanwezig geweest, stage vind ik nou net minder.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het gaat niet om een papiertje krijgen, het gaat om een papiertje verdienen. En als je er toch niets mee kan waarom dan zoveel moeite, dan studeer je toch niet?
Stage is net zo goed onderdeel van de opleiding als theorie. Juist in hoe je met dit soort dingen omgaat, toont je mentaliteit. Goede voorbode voor het hbo op deze manier...quote:Op woensdag 24 april 2019 15:31 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Omdat ik dit jaar even mijn niveau moet optillen zodat ik via de 21-toets naar hbo kan. Als ik nog een jaar thuis zou zitten, zou ik niet genoeg gericht op school zijn. School zelf ben ik altijd aanwezig geweest, stage vind ik nou net minder.
Misschien wel. Maar wat voegt stage voor mij toe. Je moet het even vanuit mijn perspectief bekijken; mijn interesse ligt in de medische wetenschap. Wou ik eigenlijk altijd al doen. Door omstandigheden ben ik van het vwo afgetrapt en heb ik het op vmbo moeten doen. Welk nut heeft het nu voor mij om stage te lopen op een kantoor? Ik heb juist een opleiding met veel stof gekozen om, als het ware, mijn brein weer 'aan' te zetten. Stage is dan iets wat bijzonder weinig toevoegt. Ik zou natuurlijk door kunnen gaan in de economische sector, maar geen idee of ik daar ooit echt gelukkig word.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Stage is net zo goed onderdeel van de opleiding als theorie. Juist in hoe je met dit soort dingen omgaat, toont je mentaliteit. Goede voorbode voor het hbo op deze manier...
Ja, dat snap ik wel, maar punt is dat je je nogal verwaand (excuus) opstelt naar al je mede-klasgenoten. Te goed voor een stage, want jij doet er later toch niets mee. Jullie krijgen allemaal hetzelfde papiertje, alleen jij hoeft er minder voor te doen. Bij jou telt het niveau niet ofzo. Doe dan de rest gewoon een plezier en kap met die opleiding als je niet aan de eisen wilt voldoen. Of doe doe die stage wel gewoon even en vink 'm af van je diplomavereistenlijst. Stage leert je ongetwijfeld wat, al is het maar nederigheid of wat werken is. En maak er anders meer van voor jezelf. Dit is echt arrogant wat je nu doet. Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:38 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar wat voegt stage voor mij toe. Je moet het even vanuit mijn perspectief bekijken; mijn interesse ligt in de medische wetenschap. Wou ik eigenlijk altijd al doen. Door omstandigheden ben ik van het vwo afgetrapt en heb ik het op vmbo moeten doen. Welk nut heeft het nu voor mij om stage te lopen op een kantoor? Ik heb juist een opleiding met veel stof gekozen om, als het ware, mijn brein weer 'aan' te zetten. Stage is dan iets wat bijzonder weinig toevoegt. Ik zou natuurlijk door kunnen gaan in de economische sector, maar geen idee of ik daar ooit echt gelukkig word.
Het verschil is, hun willen dit diploma halen en echt door hiermee. Dan is een stage voor hun heel belangrijk. Mijn doel is om volgend jaar weg te zijn, dus voor mij voegt die stage niets toe. En ja, voor mij is het niveau beduidend laag. Als ik 9's en tienen haal zonder te leren ga ik er natuurlijk ook geen enorme moeite in stoppen, sorry als dat arrogant overkomt, ik heb ook niks tegen de mensen die het wel netjes afmaken. Daar heb ik ook echt respect voor. Maar ik voel me soms net een alien hier, en dat ga ik denk ook op stage hebben. Ik wil alleen dit jaar overgaan zodat ik bij mijn volgende school kan aantonen dat ik wel de juiste mentaliteit heb. Als dat met een omweg moet is het jammer, maar ik heb het geprobeerd hoor. Stage vinden is alleen lastig.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar punt is dat je je nogal verwaand (excuus) opstelt naar al je mede-klasgenoten. Te goed voor een stage, want jij doet er later toch niets mee. Jullie krijgen allemaal hetzelfde papiertje, alleen jij hoeft er minder voor te doen. Bij jou telt het niveau niet ofzo. Doe dan de rest gewoon een plezier en kap met die opleiding als je niet aan de eisen wilt voldoen. Of doe doe die stage wel gewoon even en vink 'm af van je diplomavereistenlijst. Stage leert je ongetwijfeld wat, al is het maar nederigheid of wat werken is. En maak er anders meer van voor jezelf. Dit is echt arrogant wat je nu doet. Wel de lusten, niet de lasten.
het klinkt alsof je op stage prima dingen zou kunnen leren als dat je soms op je werk dingen moet doen die je niet wil. Of moet luisteren naar een meerderequote:Op woensdag 24 april 2019 15:38 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar wat voegt stage voor mij toe. Je moet het even vanuit mijn perspectief bekijken; mijn interesse ligt in de medische wetenschap. Wou ik eigenlijk altijd al doen. Door omstandigheden ben ik van het vwo afgetrapt en heb ik het op vmbo moeten doen. Welk nut heeft het nu voor mij om stage te lopen op een kantoor? Ik heb juist een opleiding met veel stof gekozen om, als het ware, mijn brein weer 'aan' te zetten. Stage is dan iets wat bijzonder weinig toevoegt. Ik zou natuurlijk door kunnen gaan in de economische sector, maar geen idee of ik daar ooit echt gelukkig word.
die heb je dus nietquote:Op woensdag 24 april 2019 15:46 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Ik wil alleen dit jaar overgaan zodat ik bij mijn volgende school kan aantonen dat ik wel de juiste mentaliteit heb. Als dat met een omweg moet is het jammer,
Stage is ook zeker wel goed! Maar het moet je wel liggen. Net als je werk, als je werk doet wat je niet leuk vindt zal je bijna altijd kwalitatief minder werk afleveren. En ik heb lang gewerkt, dus ik weet wel wat werken isquote:Op woensdag 24 april 2019 15:48 schreef Allures het volgende:
[..]
het klinkt alsof je op stage prima dingen zou kunnen leren als dat je soms op je werk dingen moet doen die je niet wil. Of moet luisteren naar een meerdere
Ook belangrijke dingen om eens tegen te komen in je leven
Ja sorry maar dat vind ik dus bullshitquote:Op woensdag 24 april 2019 15:51 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Stage is ook zeker wel goed! Maar het moet je wel liggen. Net als je werk, als je werk doet wat je niet leuk vindt zal je bijna altijd kwalitatief minder werk afleveren. En ik heb lang gewerkt, dus ik weet wel wat werken is
Kijk, ik geef je geen ongelijk. Dat is hoe het werkt. Maar wat als er een andere manier is? Wat als je van het rechte pad kan afwijken en er beter uit kan komen? Het hoeft echt allemaal niet gelijk zo dramatisch te zijn hoor.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:53 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja sorry maar dat vind ik dus bullshit
En een beetje van die millenial onzin
Nee het hoeft je niet te liggen. Het is een voorwaarde bij je studie. Dus moet je het doen. Dat is het enige wat er aan de hand is. Verder hoeft er niks: het hoef je niet te liggen, je hoeft het niet leuk te vinden, je hoeft niet dolgelukkig daar te worden
Je moet niet zeiken, gaan wanneer je er moet zijn, doen wat je moet doen en weer naar huis gaan. Klaar.
En dat is tegenwoordig ook al een levensles blijkbaar
Als het later voor jezelf is mag je zolang zonder werk/inkomen zitten als je wil en tot iets 'je ligt' maar nu ben je er niet de baas hier he. Deal with it
Een diploma dat je niet verdient, omdat je niet aan alle voorwaarden hebt voldaan omd at diploma te krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
dan ben je moreel niet juist bezig en zou je jezelf een schop onder je reet moeten gevenquote:Op woensdag 24 april 2019 15:58 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Kijk, ik geef je geen ongelijk. Dat is hoe het werkt. Maar wat als er een andere manier is? Wat als je van het rechte pad kan afwijken en er beter uit kan komen? Het hoeft echt allemaal niet gelijk zo dramatisch te zijn hoor.
Vind je dit zelf niet wat ver gaan? Geweten ontbreken? Het is niet alsof ik mensen omleg he, het gaat hier om een stage. En even eerlijk, een moreel is fijn. Maar als je nou echt naar de top kijkt. Mijn situatie even buiten kijf, gewoon echt naar Wall Street bijvoorbeeld. Denk je dat die eerlijk aan de top zijn gekomen? Soms moet je risicos nemen. Maar ja, opvoeding, tsja, weinig mis mee denk ik. Het is toch normaal dat een vader zijn zoon helpt?quote:Op woensdag 24 april 2019 16:02 schreef Allures het volgende:
[..]
dan ben je moreel niet juist bezig en zou je jezelf een schop onder je reet moeten geven
En aangezien je dat zelf niet snapt doen anderen dat hier voor je
Het is een beetje alsof je geweten ontbreekt
Of waarschijnlijk een stuk opvoeding, aangezien je pa je oom helpt
Ik vind dit niet helpen. Hij leert je niets van de kwaliteiten waar je iets aan hebt.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:06 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf niet wat ver gaan? Geweten ontbreken? Het is niet alsof ik mensen omleg he, het gaat hier om een stage. En even eerlijk, een moreel is fijn. Maar als je nou echt naar de top kijkt. Mijn situatie even buiten kijf, gewoon echt naar Wall Street bijvoorbeeld. Denk je dat die eerlijk aan de top zijn gekomen? Soms moet je risicos nemen. Maar ja, opvoeding, tsja, weinig mis mee denk ik. Het is toch normaal dat een vader zijn zoon helpt?
Alsof je iets leert bij een stage waar je moet vakkenvullen, zoals de middelbare. Dat is gewoon slavernij. En fout heeft voor iedereen een andere betekenis. Wat jij fout vindt, vind ik niet fout maar slim, andersdenkend. Als jij het dan moreel onjuist vindt.. tja, kan ik weinig aan doen. Jouw mening.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:11 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik vind dit niet helpen. Hij leert je niets van de kwaliteiten waar je iets aan hebt.
En ik vind vooral dat je geweten ontbreekt omdat je zelf niet op de dingen komt die je hier met een lepeltje gevoerd moeten worden en uitgelegd moeten worden waarom het fout is
Dat vind ik zeker moreel onjuist
En dat hele 'andere doen ergere dingen' is wat mij betreft ook geen geldig excuus meer om je achter te verschuiven als je ouder bent dan 8
Word volwassen, neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag. Leer wat basisvaardigheden waar je echt wat aan hebt ipv dingen ontduiken
Was er maar een plek waar dat kon... een soort stage of zo...
Je probeert iets recht te lullen wat krom is. Goed bezig kerelquote:Op woensdag 24 april 2019 16:06 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf niet wat ver gaan? Geweten ontbreken? Het is niet alsof ik mensen omleg he, het gaat hier om een stage. En even eerlijk, een moreel is fijn. Maar als je nou echt naar de top kijkt. Mijn situatie even buiten kijf, gewoon echt naar Wall Street bijvoorbeeld. Denk je dat die eerlijk aan de top zijn gekomen? Soms moet je risicos nemen. Maar ja, opvoeding, tsja, weinig mis mee denk ik. Het is toch normaal dat een vader zijn zoon helpt?
Als je zo slim bent met het systeem, waarom heb je dat papiertje dan nog altijd niet? Blijkbaar ben je minder slim dan je denkt, dus ik zou maar gewoon stage gaan lopen.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:31 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Omdat ik dit jaar even mijn niveau moet optillen zodat ik via de 21-toets naar hbo kan. Als ik nog een jaar thuis zou zitten, zou ik niet genoeg gericht op school zijn. School zelf ben ik altijd aanwezig geweest, stage vind ik nou net minder.
Omdat ik van school werd gestuurd door randzaken. Dat heeft niks te maken met prestaties.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je zo slim bent met het systeem, waarom heb je dat papiertje dan nog altijd niet? Blijkbaar ben je minder slim dan je denkt, dus ik zou maar gewoon stage gaan lopen.
Hij heeft er gewoon geen zin in. Vind zijn tijd te kostbaar om aan stage te verspillen. Daarom.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:32 schreef JeMoeder het volgende:
TS is niet alleen redelijk kansloos, TS is super kansloos. Als je die energie die je in vervalsen steekt nu gewoon in een stage steekt..
De vraag die bij mij wel daagt is vooral: WAAROM???
Mwah, niet gaan downplayen nu.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:28 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Omdat ik van school werd gestuurd door randzaken. Dat heeft niks te maken met prestaties.
Gedrag is wel anders dan prestaties. Dat wou ik alleen zeggen. Niet dat ik onterecht ben weggestuurd verder, maar dat heeft weinig te maken met intelligentie. Misschien wel met inschattingsvermogenquote:Op woensdag 24 april 2019 17:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Mwah, niet gaan downplayen nu.
Je bent van school gestuurd door je gedrag.
En gedrag is geen randzaak.
Terwijl hij zelf aangeeft dat:quote:Op woensdag 24 april 2019 16:48 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij heeft er gewoon geen zin in. Vind zijn tijd te kostbaar om aan stage te verspillen. Daarom.
Eh, vind je dat voor of tegen hem pleiten?quote:Op woensdag 24 april 2019 17:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Terwijl hij zelf aangeeft dat:
- Hij die opleiding is gaan doen om thuiszitten voorafgaand aan de 21+ toets te voorkomen en de juiste mentaliteit te tonen.
- Hij ondanks zijn voorkeur richting medische wetenschappen niet weet of op een kantoor werken en doorgaan in de economische sector (ook) iets voor hem is.
- Hij stage vinden lastig vindt.
- Hij gedragsproblemen heeft en uitdaging mist.
Buiten dat een stage sowieso nuttig en verplicht is om, TS zelf al aangeeft op welke gebieden hij iets van zijn stage zou kunnen leren. Maar door zijn kortzichtigheid ziet hij niet dat hij zichzelf tegenspreekt.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eh, vind je dat voor of tegen hem pleiten?
Op zich snap ik het wel dat je zinloos voelt en niet als de meest efficiënte weg om aan dat soort punten te werken. Zo zit ik zelf ook in elkaar. Ga geen overbodige dingen doen als het ook op een andere manier kan.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:17 schreef Chia het volgende:
[..]
Buiten dat een stage sowieso nuttig en verplicht is om, TS zelf al aangeeft op welke gebieden hij iets van zijn stage zou kunnen leren. Maar door zijn kortzichtigheid ziet hij niet dat hij zichzelf tegenspreekt.
Met dat inschattingsvermogen is het nog steeds niet zo best gesteld, wel? Zo vader, zo zoon?quote:Op woensdag 24 april 2019 17:10 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Gedrag is wel anders dan prestaties. Dat wou ik alleen zeggen. Niet dat ik onterecht ben weggestuurd verder, maar dat heeft weinig te maken met intelligentie. Misschien wel met inschattingsvermogen
Mijn vader is anders best succesvol hoor. En ook hij heeft dingen gedaan die van het moreel afweken om te komen waar hij nu is. Andere kant laat hij me wel werken voor mijn dingen, terwijl hij de last makkelijk kan dragen. Dus er zit ook heus wel een stukje discipline bij.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met dat inschattingsvermogen is het nog steeds niet zo best gesteld, wel? Zo vader, zo zoon?
Weet je TS, in ons leven moeten we door heel veel hoepels springen, en we weten allemaal hoe frustrerend en onzinnig het is om door hoepels te springen. Maar dat door hoepels springen, dat is het leven.
In 2001 ben ik naar de VS verhuisd, om daar een PhD te doen. Die PhD, dat was een eitje. Overleven in een grote stad, dat was lastig.
Terugkijkend heb ik juist van dat overleven in een grote stad enorm veel geleerd. Afgelopen jaar zijn we weer verhuisd, weer naar een ander land, en juist al die fustratie die ik toen heb meegemaakt, kwam me nu goed van pas om niet weer de zelfde fouten te maken. Met de jaren word je ook wat harder, wat wijzer en slimmer.
Lang verhaal, maar wat ik wil zeggen is dat je die frustraties van nu moet omarmen. Beter dat je nu om leert gaan met tegenslag, dan dat je over tien jaar bij een beetje tegenslag knakt.
Of wat ga je dan doen, weer bij je vader vragen of hij jouw problemen op kan lossen?
Verder hebben we het niet zo op fraude hier op FOK. Ik laat dit topic open, omdat het een interessante discussie is, maar ik hoop dat je inziet dat we hier niemand aanmoedigen om van het rechte pad af te gaan. Als mijn studenten zo zouden frauderen, dan kunnen ze vertrekken.
Dit vat het inderdaad wel samen.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:19 schreef karr-1 het volgende:
TS weigert in te zien dat fraude nog steeds fraude is, ook al vind je het zelf wel acceptabel. Ik vind misschien ook best dat ik door rood mag rijden, de wetgever denkt daar toch echt anders over.
Vast wel, maar er is natuurlijk wel een wereld van verschil tussen een keer spieken en een complete stage vervalsenquote:Op donderdag 25 april 2019 20:29 schreef Eendenkooi het volgende:
Laten we eerlijk wezen, wie heeft er niet wel eens gespiekt bij een repetitie op de middelbare school.
TS is weer zo iemand die de OP verwijderd als het antwoord hem niet aan staat.quote:Op maandag 13 mei 2019 16:26 schreef Goku1994 het volgende:
Ik weet niet wat TS exact zei, maar stage lopen is imo heel erg belangrijk. Je leert daar het meeste wat je later tijdens je beroep zult uitvoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |